Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 12958
Resolució de la Presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per la qual es convoca el primer concert social del servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 14 de desembre de 2018, la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials ha resolt:

«Resolució de la Presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per la qual es convoca el primer concert social del servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca.

Antecedents

1. En data 5 de març de 2018, es va dictar «Resolució de la Presidenta de l'IMAS per la qual estableix els serveis socials per a persones amb discapacitat i per a persones majors, inclosos a la cartera insular de serveis socials, que poden ser objecte de concertació social» establint a l'apartat primer de la part resolutiva que poden ser objecte de concertació social per a persones amb discapacitat, entre d'altres, la prestació del servei ocupacional (BOIB Núm. 36, de 22 de març de 2018).

2. En data 31 de maig de 2018 va entrar en el Servei Juridicoadministratiu una sol·licitud del responsable de servei de la direcció insular de Persones amb Discapacitat, pel qual es sol·licita la revisió dels documents adjunts, l'inici de la tramitació del primer concert social de dotze serveis especialitzats per a persones amb discapacitat a l'àmbit territorial de Mallorca.

3. Que el servei objecte del present concert és el «Servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament».

4. En la documentació aportada per part de la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat al Servei Juridicoadministratiu es feia referència a un pacte sectorial signat amb les federacions FOQUA, UNAC, COORDINADORA i PREDIF (que agrupen a les entitats de la Xarxa Pública de serveis socials per a persones amb discapacitat de Mallorca). De conformitat amb l'anterior, a aquest Servei Juridicoadministratiu no li consta que aquest pacte hagi estat objecte d'aprovació mitjançant resolució, i en conseqüència, tampoc pot haver-se realitzat la pertinent fiscalització per part d'Intervenció.

5. Que posteriorment, s'han dut a terme un seguit de reunions entre la direcció insular de Persones amb Discapacitat i el Servei Juridicoadministratiu per ajustar els continguts a la normativa reguladora del present concert i, a més, l'esmentada direcció insular ha aportat els informes tècnics complementaris adients, així com, s'ha incorporat a l'expedient el preceptiu estudi econòmic.

6. El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció Delegada han emès els informes favorables corresponents.

Fonaments de dret

1. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, estableix, en els considerants tercer, quart, cinquè i sisè, que a l’hora d’aplicar aquesta norma s’han de tenir especialment en compte els drets de les persones amb discapacitat, i que els Estats membres gaudeixen de llibertat per organitzar la prestació dels serveis socials al marge de la contractació pública.

Per altra banda, en el seu considerant 114 estableix que els Estats membres i els poder públics segueixen tenint llibertat per prestar per si mateixos aquest serveis i organitzar els serveis socials de manera que no sigui necessari celebrar contractes públics, per exemple, mitjançant el finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a tots els operadors econòmics que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, sempre que aquest sistema garanteixin una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació.

2. La Llei 9/2017, 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, en el seu article 11.6 estableix que: «Queda exclosa de la present Llei la prestació de serveis socials per entitats privades, sempre que aquesta es realitzi sense necessitat de celebrar contractes públics, a través, entre altres mitjans, del simple finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a totes les entitats que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, i que aquest sistema garanteixi una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació».

3. L’article 89.1 de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, estableix que “les administracions públiques de les Illes Balears, en l’àmbit de les seves competències, poden organitzar la prestació dels serveis del Catàleg de Prestacions i Serveis Socials de les Illes Balears a través de les fórmules següents: gestió directa, règim de concert previst en aquesta Llei, gestió indirecta en el marc de la normativa de contractació de les administracions públiques i convenis amb entitats sense ànim de lucre”.

L’article 89 bis d’aquesta norma disposa que les entitats d’iniciativa privada que ofereixen serveis socials prevists en la cartera de serveis i/o en la planificació autonòmica o insular es poden acollir al règim de concerts en els termes que estableix aquesta Llei.

4. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB número 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

5. Segons l’article 2 del Decret 48/2017 de 27 d'octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials, els poders públics, a fi de garantir la prestació dels serveis socials prevists en la cartera de serveis o en la planificació autonòmica o insular, poden subscriure concerts socials amb les entitats d'iniciativa privada que siguin titulars dels serveis, sempre que aquests serveis compleixin els requisits establerts en la Llei 4/2009. Es considera oportú aplicar el procediment previst al Títol III del Decret 48/2017, de 27 de octubre, relatiu als «Procediments de concertació», que comprèn dels articles 12 al 27, atesa la necessitat urgent d'assegurar la continuïtat del tractament de les persones amb discapacitat referides.

6. La disposició addicional segona del Decret 48/2017 de 27 d'octubre, disposa que el «El règim de concert regulat en aquest Decret s’estableix com a diferenciat de la modalitat contractual de concert que regula el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, i, per tant, està exclòs de l’àmbit d’aplicació d’aquest Text refós».

7. Vist el Text consolidat dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 140, de 5 de novembre de 2016) aprovat per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 13 d'octubre de 2016, en especial l'establert al seu article 2, punt 3, d'acord amb el qual aquest organisme té com a objecte exercir qualsevol altra competència que li encomani el Consell directament, mitjançant delegació o comanda, o, indirectament, a través de conveni amb altres ens territorials o institucionals amb finalitats coincidents.

8. L’article 14 de la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, estableix la potestat reglamentària normativa atribuïda als consells insulars en matèria de serveis socials, dins el marc de la regulació bàsica establerta pel Govern de les Illes Balears.

9. L’Institut Mallorquí d’Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Benestar i Drets Socials del Consell de Mallorca, és l’organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials.

10. Com s'estableix a l'article 27 i a la Disposició final quarta de la Llei 4/2009, cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

11. En Ple del Consell de Mallorca del 13 de juliol de 2017 es dona aprovació definitiva al reglament pel qual s'aprova la Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017).

12. El 8 de febrer de 2018 s’aprovà al Ple del Consell de Mallorca el reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos a la Cartera Insular de serveis socials i s’estableixen els requisits d’autorització i acreditació (BOIB núm. 21, de 15 de febrer de 2018). Aquesta normativa estableix, entre d’altres, les condicions tècniques i materials i els requisits de qualitat dels serveis de serveis socials per poder optar al règim de concert social.

13. A l'apartat primer de la resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, de data 5 de març de 2018, s'estableixen els serveis socials per a persones amb discapacitat i per a persones majors, inclosos a la cartera insular de serveis socials, que poden ser objecte de concertació social (BOIB Núm. 36, de 22 de març de 2018), entre els quals es troba la prestació del servei ocupacional per a persones amb discapacitat.

14. L’òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d’acord amb l’article 7.3 del Text Refós dels Estatuts de l’IMAS.

15. El Reglament del Consell de Mallorca pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos en la cartera insular de serveis socials i s’estableixen els requisits d’autorització i acreditació, regula en els seus articles 43, 44 i 45, el «menjador», el «transport» i «altres serveis i prestacions», respectivamente. La Direcció Insular de Discapacitat ha emès un informe pel qual es justifica de manera més específica els esmentats serveis incorporant la figura de l'acompanyament al transport públic, no contradient el Reglament.

A més, i d'acord amb l'establert a aquest Reglament es considera que el servei de menjador és obligatori per aquest tipus de Servei Ocupacional a excepció de quan s'ocupa una plaça a jornada parcial.

RESOLUCIÓ

PRIMER.- CONVOCAR el primer concert social i ESTABLIR el procediment de la convocatòria per al Servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, d'acord amb el següent text:

«Convocatòria del primer concert social dels serveis ocupacionals per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, inclosos a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca.

1. Objecte.

L'objecte de la present convocatòria és fixar el procediment, els criteris de preferència, els requisits i les condicions del primer concert social del servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament de la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca i els serveis i suports complementaris, d'acord amb els plecs de prescripcions tècniques que figuren en la seu electrònica del Consell, i que es dicta a l’empara del Decret 48/2017 de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials (BOIB Núm. 132, de 28 d’octubre de 2017).

2. Àmbit territorial.

L’àmbit territorial d’aquest concert social és l’Illa de Mallorca.

3. Places a concertar

3.1 Places del servei ocupacional per persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament

La previsió del nombre total màxim de places per concertar al servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament és de 1170 places.

3.2 Places de serveis i/o suports complementaris

La previsió del nombre total màxim de places dels serveis i suports complementaris descrits al plec de prescripcions tècniques d'aquesta convocatòria de concert social i que, en tot cas, estaran vinculades a persones físiques que ocupin places concertades del servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, són els que es detallen a continuació:

a) 442 places de transport social al servei ocupacional, les quals podran incloure els següents complements:

  • 10 places, com a màxim, de complement per transport adaptat.
  • 80 places, com a màxim, de complement per transport rural.

Aquests complements de transport seran compatibles entre sí, és a dir, que una plaça de transport ocupacional podrà incloure ambdós   complements: transport adaptat i transport rural.

b)  66 places de complement per a l’acompanyament al transport públic, que seran ocupades per persones que utilitzin el transport públic i no utilitzin el servei complementari de transport social (una mateixa persona no pot estar a ambdós tipus de transport).

c) 10 places de complement per necessitats excepcionals de suport de tipus conductual o mèdic.

Aquest nombre total de places dels serveis i suports complementaris podrà ser objecte d'ampliació o reducció a les successives revisions d'aquests serveis i suports d'acord amb el previst a la present convocatòria i als corresponents plecs, en funció de les necessitats de les persones que ocupin una plaça concertada del servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament i sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària de l'IMAS.

4. Vigència del concert.

4.1 Vigència del concert del servei ocupacional per persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament

La vigència d’aquest concert del servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament serà de dos anys des de la seva formalització entre l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) i l'entitat, podent prorrogar-se pel mateix període.

4.2 Vigència del concert dels serveis i suports complementaris.

Els serveis i suports complementaris previstos en el marc de la present convocatòria tindran una vigència d'acord amb els terminis que s'indiquen a continuació. No obstant això, la finalització de la vigència del concert de les places del servei ocupacional de persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament comportarà, necessàriament, la finalització de la vigència dels serveis i suports complementaris que, en el seu cas, s'hagin concertat:

a) Servei complementari de transport social.

El servei complementari de transport social tindrà una vigència màxima de dos anys podent prorrogar-se pel mateix període, sens perjudici de les revisions previstes a la clàusula 5.

b) Complement per a l’acompanyament al transport públic.

El servei d’acompanyament al transport públic tindrà una vigència màxima de dos anys podent prorrogar-se pel mateix període, sens perjudici de les revisions previstes a la clàusula 5.

c) Complement per necessitats excepcionals de suport de tipus conductual o mèdic.

El complement per necessitats excepcionals de suport tindrà una vigència màxima de dos anys, podent prorrogar-se pel mateix període, sens perjudici de les revisions previstes a la clàusula 5.

5. Revisió dels serveis i suports complementaris

Els serveis i suports complementaris concertats en el marc de la present convocatòria seran objecte de revisió d'acord amb el que es detalla a continuació:

a) Servei complementari de transport social.

El servei complementari de transport social serà objecte de revisió anual d'ofici per part de l'IMAS. En conseqüència, i d'acord amb la revisió d'ofici efectuada, cada any s'acordarà, si escau, la resolució de les baixes que es produeixin d'aquest tipus de servei complementari i la concertació de les places disponibles de transport social. No obstant l'anterior, les baixes que es produeixin durant el període comprès entre la concertació d'aquest tipus de servei complementari i la següent revisió anual d'ofici podran ser cobertes i adjudicades, per part de l'entitat beneficiària, a persones físiques que ocupin plaça concertada al mateix servei ocupacional, sempre i quan requereixin d'aquest servei complementari i s'hagués presentat la corresponent sol·licitud de servei complementari de transport social per part de l'entitat, i prèvia comunicació i validació tècnica d'aquest canvi per part de l'IMAS.

b) Complement per a l’acompanyament al transport públic.

El complement d’acompanyament al transport públic serà objecte de revisió anual d'ofici per part de l'IMAS. En conseqüència, i d'acord amb la revisió d'ofici efectuada, cada any s'acordarà, si escau, la resolució de les baixes que es produeixin d'aquest tipus de complement i la concertació de les places disponibles. No obstant l'anterior, les baixes que es produeixin durant el període comprès entre la concertació d'aquest tipus de complement i la següent revisió anual d'ofici podran ser cobertes i adjudicades, per part de l'entitat beneficiària, a persones físiques que ocupin plaça concertada al mateix servei ocupacional, sempre i quan requereixin d'aquest complement i s'hagués presentat la corresponent sol·licitud d’acompanyament al transport públic per part de l'entitat, i prèvia comunicació i validació tècnica d'aquest canvi per part de l'IMAS.

c) Complement per necessitats excepcionals de suport de tipus conductual o mèdic.

El servei complementari per necessitats excepcionals de suport serà objecte de revisió d'ofici cada sis mesos per part de l'IMAS, de forma individual amb cada persona usuària. En conseqüència, i d'acord amb la revisió d'ofici efectuada, semestralment s'acordarà, si escau, la resolució de les baixes que es produeixin d'aquest tipus de servei complementari.

Les baixes que es produeixin durant la vigència del concert d'aquest complement per necessitats excepcionals de suport podran ser concertades, en qualsevol moment, per part de l'IMAS d'acord amb l'ordre de prelació de la llista d'espera de les sol·licituds que no s'hagin pogut atendre d'aquest tipus de suport.

 

6. Pressupost i preu màxim del servei

6.1. Pressupost

L’import màxim estimat per assignar al concert és de 23.889.976,00 euros (IVA exempt), que es preveu distribuir entre les següents anualitats:

  • 2019: 11.944.988,00 euros
  • 2020: 11.944.988,00 euros

6.2. Preu

  • Servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament: El preu d'una plaça concertada d'aquest servei és de 44,15 € plaça/dia.
  • Serveis i suports complementaris:

a. Transport social: es preveuen els següents preus en funció de la tipologia de transport:

i. El preu del transport al servei ocupacional és de 4,50 € plaça/dia.

ii. El preu del complement de transport adaptat és de 3,50 € plaça/dia.

iii. El preu del complement de transport rural és de 2,00 € plaça/dia.

  • Acompanyament al transport públic: el preu d’una plaça concertada d’aquest tipus de complement és de 1,00 € plaça/dia.
  • Complement per necessitats excepcionals de suport de tipus conductual o mèdic: el preu d'una plaça concertada d'aquest tipus de complement és de 38,99 € plaça/dia.

7. Requisits de les entitats.

Les entitats i serveis que vulguin optar a aquest primer concert social hauran de complir els següents requisits:

a. Complir els requisits mínims que s’estableixen en el títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89, de 18 de juny de 2009).

b. Tenir el servei autoritzat i estar inscrit el servei en el Registre Unificat de Serveis Socials.

c. Tenir el servei acreditat o haver obtingut el reconeixement de l’acreditació de forma automàtica a la presentació d’una declaració responsable de compliment dels requisits d’acreditació, segons l’establert a la disposició transitòria única del Reglament del Consell de Mallorca pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat inclosos en la cartera insular de serveis socials i s’estableixen els requisits d’autorització i acreditació. D'acord amb l'esmentat reglament, el reconeixement de l'acreditació s'estableix per un període màxim de 24 mesos mentre es resol la tramitació de l'acreditació, si bé en el cas que es detectés l'incompliment dels requisits d'acreditació l'IMAS podrà iniciar d'ofici el procediment de revocació.

d. Tenir, com a mínim, un any d’experiència en la prestació del servei i perfil de persones usuàries objecte d’aquest concert.

e. Tenir solvència financera i tècnica per prestar el servei objecte del concert, que s'ha d'acreditar d'acord amb el punt 8.2 d'aquesta convocatòria.

f. Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l’IMAS i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.

g. Que respecte el servei a concertar, l'entitat no hagi rebut una resolució d'expedient sancionador en matèria de serveis socials de les que consten als articles 128 i 129 de la Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears durant els darrers 24 mesos anteriors al concert, a excepció que, amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud, l'entitat hagi satisfet el pagament íntegre de la totalitat de l'import de la sanció i hagi acreditat davant l'òrgan sancionador que s'han corregit les causes que motivaren la sanció. Aquesta acreditació, en qualsevol cas, requerirà necessàriament la verificació i el corresponent informe per part de l'òrgan administratiu competent.

h. No estar afectades per cap prohibició de contractar amb l'Administració, d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, ni a cap dels supòsits prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

i. No incórrer en la prohibició que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j. No haver estat sancionades en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d’infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d’empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d’estrangers.

k. Quan l’objecte del concert consisteixi en serveis que, d’acord amb la normativa vigent, s’hagin de prestar en un espai físic determinat, acreditar la titularitat del centre, o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert.

l. Acreditar el compliment de la normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l’entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

8. Presentació de sol·licituds.

8.1. Lloc i termini de presentació de sol·licituds.

i. Servei ocupacional de persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament:

El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les entitats que compleixin els requisits generals i els específics d'aquesta convocatòria, o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar les sol·licituds d’acord amb els models normalitzats que figuren a la seu electrònica del Consell o que seran facilitats per l’IMAS a les oficines que s'indiquen o a la web www.imasmallorca.net.

Les instàncies s’han de dirigir a la Presidència de l’IMAS i es poden presentar al Registre General de l’IMAS (C/ General Riera, 67 07010 - Palma) i a les delegacions d’Inca (C/ General Luque, 223. 1r pavelló esquerra, 1er pis 07300) i de Manacor (C/ del Bon Jesús, 2 07500), així com a les oficines de Registre del Consell de Mallorca, o a qualsevol dels llocs que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar a l’oficina de correus en un sobre obert per tal que l’exemplar destinat a l’IMAS es dati i segelli per part del personal de correus abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En el cas que l’oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de l’IMAS.

En cas que la sol·licitud s’enviï per correu certificat, s’haurà de trametre el full de la sol·licitud escanejat amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini, durant les 24 h següents a l’acabament d’aquest, a l’adreça electrònica que figura a continuació. Per a qualsevol informació o assessorament sobre aquesta convocatòria es pot contactar amb la Secció de Recursos Sociolaborals de l’IMAS (C/ General Riera, 67 – 07010) o a la següent direcció electrònica: rsociolaborals@imas.conselldemallorca.net.

ii. Serveis i suports complementaris:

Les sol·licituds dels serveis i suports complementaris de transport social, complement per a l’acompanyament al transport públic i/o complement per necessitats excepcionals de suport de tipus conductual o mèdic s'hauran de presentar, d'acord amb els models normalitzats disponibles que figuren a la seu electrònica del Consell o que seran facilitats per l’IMAS, en els mateixos llocs indicats a l'apartat anterior, en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Aquestes sol·licituds s'hauran d’adjuntar a la sol·licitud del servei ocupacional per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament.

Posteriorment, una vegada s'hagi acordat la concertació de les places del servei ocupacional i als efectes de poder accedir a les possibles places disponibles d'aquests serveis i suport complementaris, d'acord amb les revisions previstes a la clàusula 5 d'aquesta convocatòria, les entitats interessades podran, en qualsevol moment, presentar noves sol·licituds a l'IMAS amb els models normalitzats corresponents.

8.2. Documentació que s'ha de presentar.

i. Servei ocupacional de persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament:

Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 7 d’aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d’acord amb el model disponible a la seu electrònica del Consell (MOD-1), que ha de signar la persona representant legal de l’entitat indicant expressament el nombre de places que sol·liciten concertar amb l'IMAS en el marc de la present convocatòria.

Aquesta sol·licitud s'ha d'acompanyar dels documents que es detallen a continuació. En aquest sentit, tots els models normalitzats que s'indiquen estan disponibles a la seu electrònica del Consell:

a. Còpia de la inscripció al registre unificat de serveis socials.

b. Còpia de la resolució d'autorització vigent del servei per concertar.

c. Certificat d’acreditació del servei per concertar o bé còpia de la declaració responsable, presentada en temps i forma, de compliment dels requisits d’acreditació d’acord amb la disposició transitòria única del reglament del Consell de Mallorca pel qual es regula el funcionament i els requisits d’autorització i acreditació dels serveis socials per a persones amb discapacitat de Mallorca.

d. Declaració de solvència tècnica i experiència en la prestació del servei d’acord amb el model disponible a la seu electrònica del Consell (MOD-2).

e. Declaració responsable de solvència financera, d’acord amb el model facilitat a la seu electrònica del Consell (MOD-3).

f. Declaració responsable emesa d'acord amb el model facilitat a la seu electrònica del Consell (MOD-4), on l'entitat ha de manifestar que:

  • No estigui sotmesa a les prohibicions de contractar amb l’Administració, d’acord amb l’article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
  • No incorri en cap de les prohibicions que estableix l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
  • No ha estat sancionada durant els darrers 4 anys mitjançant resolució ferma per la comissió d’infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, seguretat social, emigració, moviments migratoris i ocupació d’estrangers.

g. Autorització per consultar les dades d’estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, d’acord amb el model facilitat a la seu electrònica del Consell (MOD-5).

h. Quan l’objecte del concert consisteixi en serveis que, d’acord amb la normativa vigent, s’hagin de prestar en un espai físic determinat: Acreditació de la titularitat del servei o de disponibilitat pel qualsevol títol jurídic vàlid a l'inici del concert.

i. Declaració de places ocupades i persones ateses pel servei mitjançant subvenció, concert o contracte amb l’IMAS al moment de la convocatòria o durant els 30 dies anteriors, d’acord amb el model facilitat a la seu electrònica del Consell (MOD-6).

La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza a l'equip tècnic de l'IMAS perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.

ii. Serveis i suports complementaris:

Les entitats interessades a ser adjudicatàries del serveis i suports complementaris previstos en aquesta convocatòria, hauran de presentar una sol·licitud específica per a cadascun dels serveis i suports complementaris, d'acord amb el següent detall:

a. Servei complementari de transport social i/o complement per a l’acompanyament al transport públic: Sol·licitud signada pel representant legal de l'entitat, d'acord amb el model disponible a la seu electrònica del Consell (MOD-9B), on hi consti una relació de les persones usuàries del servei ocupacional respecte de les quals se sol·licita el servei complementari de transport i/o el complement per a l’acompanyament.

b. Complement per necessitats excepcionals de suport: Sol·licitud signada pel representant legal de l'entitat, d'acord amb el model disponible a la seu electrònica del Consell (MOD-10), que incorpori, per a cadascuna de les persones usuàries del servei ocupacional respecte les quals se sol·licita el complement per necessitats excepcionals de suport i les sol·licituds individuals corresponents prèviament validades per l'equip tècnic de l'IMAS.

8.3. Esmena de deficiències.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que es deriven de la present convocatòria del primer concert social d'aquest servei, s’ha de requerir l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior a deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l’article 21 d’aquesta Llei.

9. Instrucció del procediment.

9.1. Procediment dels concerts socials.

La convocatòria, la concessió i el seguiment dels concerts socials es regeixen per criteris de transparència i publicitat, de conformitat amb l'article 17 del Decret 48/2017 de 27 d’octubre.

9.2. Òrgan competent per a la instrucció.

L'òrgan competent per instruir el procediment és el Director Insular de Persones amb Discapacitat de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, el qual tindrà la prerrogativa d’interpretar-lo i resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment.

9.3. De la Comissió Avaluadora.

La present Comissió Avaluadora actuarà de conformitat amb l'article 15 relatiu al «Comitè tècnic d'assessorament» del Decret 48/2017 de 27 d’octubre, i conseqüentment tindrà els mateixos efectes que l'esmentat Comitè Tècnic d'Assessorament.

i. Composició.

La comissió avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: El director insular de Persones amb Discapacitat o persona que el substitueixi.

- Vocals:

  • La cap de servei de la Direcció Insular, o persona que la substitueixi;
  • El cap de secció de recursos sociolaborals, o persona que el substitueixi i;
  • El gerent de l'IMAS o persona que el substitueixi.

- Secretari (amb veu i sense vot): El cap de servei jurídic administratiu de l'IMAS, o persona que la substitueixi.

ii. Funcions.

La comissió avaluadora te les següents funcions:

  • Dur a terme l’adequada tramitació del procediment i resoldre les incidències que puguin sorgir.
  • Emetre l’informe que ha de servir a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució.
  • Definir les equivalències entre la nomenclatura dels serveis la cartera insular de serveis i la denominació que consta al registre unificat per als serveis que s’hagin autoritzat prèviament a aquesta normativa.

iii. Règim de funcionament.

La comissió avaluadora es convocarà exclusivament a petició de l’òrgan instructor i una vegada que aquest hagi avaluat les sol·licituds presentades. Aquesta comissió analitzarà e interpretarà les incidències detectades i emetrà un informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució.

La Comissió Avaluadora queda vàlidament constituïda amb l’assistència, com a mínim, dels membres següents: la presidenta o el president suplent, el secretari o secretari suplent i dos vocals.

9.4. Criteris de preferència.

i. Servei ocupacional de persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament:

Els criteris de preferència per resoldre el concert social del servei ocupacional objecte de la present convocatòria, són:

a. En primer lloc, d'acord amb l'establert a l'article 19 del Decret 48/2017, tindran preferència les places ocupades en serveis subvencionats, concertats o contractats en el moment de la convocatòria, o dintre dels 30 dies anteriors.

b. En segon lloc, una vegada aplicat l'anterior criteri i fins a esgotar el crèdit pressupostari disponible per atendre les sol·licituds presentades, se seguirà l’ordre de prelació següent:

  • El principi d’arrelament, s’han de finançar les places ocupades per persones designades per l’IMAS.
  • Posteriorment, sempre que hi hagi romanent pressupostari, i d'acord amb el principi de lliure elecció de la persona, s’han de finançar les places dels serveis en funció de la llista d’espera.

Una vegada aplicats aquests criteris, la comissió avaluadora emetrà l'informe proposta d’adjudicació de les places a concertar del servei ocupacional que elevarà a l’òrgan instructor.

En cas que es pugui produir la renúncia a sol·licitar el concert o bé quedin places per cobrir degut a un possible incompliment dels requisits senyalats a l’apartat 4, la comissió avaluadora establirà la fórmula per a garantir els drets i l’adequada atenció a les persones usuàries.

ii. Assignació dels serveis i suports complementaris:

Les places dels serveis i suports complementaris únicament es podran assignar a persones que ocupin una plaça concertada del servei ocupacional objecte de la present convocatòria.

Els criteris per resoldre l'assignació de les places d'aquests serveis i suports complementaris són:

A) Servei complementari de transport social (transport ocupacional, transport adaptat, transport rural).

- Totes les persones usuàries del servei ocupacional objecte de la present convocatòria tenen dret a optar a un servei de transport social, sempre que el transport públic no sigui una opció adequada de conformitat amb l'establert a l'article 45 del Reglament pel qual es regula el funcionament del serveis socials per a persones amb discapacitat de Mallorca inclosos a la cartera insular de serveis socials, i s’estableixen els requisits d’autorització i acreditació. Ara bé, l'assignació d'aquestes places de transport restarà condicionada, en primer lloc, a:

  • Que l'entitat on la persona usuària ocupa la plaça concertada de servei ocupacional ofereixi transport i, en funció de la disponibilitat de places i la seva viabilitat.
  • La disponibilitat pressupostària de l'IMAS.

- En segon lloc, l'assignació d'aquestes places de transport es durà a terme aplicant com a criteri de preferència l'antiguitat de les persones al servei ocupacional.

- En darrer lloc, una vegada aplicats aquests criteris i, en cas d'empat, es tindrà en compte, com a criteri de preferència, l'ordre d'entrada de les sol·licituds al registre de l'IMAS, segons rigorós ordre de número d’entrada, i fins a exhaurir el total del crèdit disponible.

B) Servei d’acompanyament al transport públic. Les persones usuàries del servei ocupacional que utilitzin el transport públic per accedir al servei poden optar a un servei d’acompanyament i suport al transport públic.

Ara bé, l'assignació d'aquestes places restarà condicionada, en primer lloc, a:

  • Que l'entitat on la persona usuària ocupa la plaça concertada de servei ocupacional ofereixi acompanyament al transport públic.
  • La disponibilitat pressupostària de l'IMAS.

- En segon lloc, l'assignació d'aquestes places d’acompanyament al transport públic es durà a terme aplicant com a criteri de preferència l'antiguitat de les persones al servei ocupacional.

- En darrer lloc, una vegada aplicats aquests criteris i, en cas d'empat, es tindrà en compte, com a criteri de preferència, l'ordre d'entrada de les sol·licituds al registre de l'IMAS, segons rigorós ordre de número d’entrada, i fins a exhaurir el total del crèdit disponible.

C) Complement per necessitats excepcionals de suport de tipus conductual o mèdic.

- Totes les persones usuàries del servei ocupacional objecte de la present convocatòria tenen dret, sempre i quan s'acreditin les seves necessitats excepcionals de suport, a optar a aquest complement, que es podrà assignar en funció la disponibilitat pressupostària de l'IMAS.

- Per a l'assignació d'aquestes places s'aplicaran els criteris de valoració del suport excepcional de tipus conductual o mèdic previstos als models de screening inclosos al procediment d'accés i gestió de la llista d'espera de l'IMAS, que hagin estat objecte de valoració i, en el seu cas, validació per part de l'equip tècnic de l'IMAS, prèviament a la data de presentació de la sol·licitud, establint-se una prelació en funció de la puntuació obtinguda i prioritzant les persones que requereixin una major intensitat de suport. A les successives revisions previstes a la clàusula 5 d'aquesta convocatòria es concertaran les places disponibles d'acord amb la llista d'espera i condicions anteriorment indicades.

- Una vegada aplicats aquests criteris i, en cas d'empat, es tindrà en compte, com a criteri de preferència, l'ordre d'entrada de les sol·licituds al registre de l'IMAS, segons rigorós ordre de número d'entrada, fins a exhaurir el total del crèdit disponible.

Posteriorment, la comissió avaluadora emetrà l'informe proposta d’adjudicació de les places a concertar dels serveis i suports complementaris que elevarà a l’òrgan instructor.

10. Resolució i notificació.

10.1 Òrgan competent per a la resolució

L’òrgan competent per resoldre és la Presidència de l’IMAS, d’acord amb els seus Estatuts, concretament a l'article 7 (BOIB Núm. 140, de 5 de novembre de 2016), mitjançant una resolució relativa, en primer lloc, a la concertació de les places del servei ocupacional de persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament i, en segon lloc, relativa a la concertació de les places dels serveis i suports complementaris que corresponguin i on es detallin les persones físiques que ocupin una plaça concertada del servei ocupacional i respecte de les quals s'acordi l'aprovació dels serveis i suports complementaris corresponents.

Les successives revisions dels serveis i suports complementaris que es duguin a terme d'acord amb el previst a la clàusula 5 d'aquesta convocatòria es resoldran mitjançant resolució de la Presidència de l'IMAS, condicionada a la disponibilitat pressupostària de l'IMAS i en funció de les necessitats de les persones beneficiàries i prèvia sol·licitud presentada conforme amb els terminis i requisits previstos en el marc d'aquesta convocatòria.

10.2 Termini

El termini màxim per dictar i notificar la resolució de la present concertació és de tres mesos comptadors de l’endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds o, en el seu cas, que tres mesos des de que acabi el termini per a la sol·licitud de les revisions dels serveis i suports complementaris. S'han de considerar desestimades les sol·licituds no resoltes en els terminis indicats anteriorment. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la concertació, pot donar lloc a la modificació de la resolució.

10.3 De la notificació

La resolució de concessió o denegació del concert social objecte de la present convocatòria, s'ha de notificar individualment a les entitats interessades, d'acord amb el previst a l'article 42 de la Llei 39/2015, han de ser expresses, motivades i han de fixar la quantia individual del concert. A més, aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10.4 Modificació resolució

Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir el concert, pot donar lloc a la modificació de la resolució.

10.5 Dels Recursos

Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 112 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment comú de les administracions públiques.

11. Formalització dels concerts.

El concert que s’estableix a l’empara d’aquesta convocatòria s’ha de formalitzar necessàriament mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, dels decrets de desplegament i aplicació d’aquesta Llei, i del Plec general de condicions tècniques del concert. Tot això segons l’establert a l'article 7 del Decret 48/2017 de 27 d’octubre.

En el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

Aquesta previsió de formalització també serà exigible a cadascuna de les revisions del concert de serveis i suports complementaris que, en el seu cas, s'acordin.

12. Obligacions de les entitats beneficiàries.

L’entitat titular del servei concertat contrau les obligacions establertes en els plecs de prescripcions tècniques des del moment de subscriure el concert objecte de la present convocatòria.

13. Condicions tècniques d'execució.

Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Reglament pel qual es regula el funcionament del serveis socials per a persones amb discapacitat de Mallorca inclosos a la Cartera Insular corresponent, i s’estableixen els requisits d’autorització i acreditació, aprovat al Ple del Consell de Mallorca el 8 de febrer de 2018 (BOIB núm. 21, del 15 de febrer de 2018), així com al Decret 48/2017, de 27 d'octubre, a la Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publiacada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017) i al Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica dels serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

Així mateix, l'execució del concert social objecte de la present convocatòria s'ha regir pel contingut del plec de prescripcions tècniques aplicable en aquesta tipologia de serveis i que s'aprova conjuntament amb aquesta convocatòria. Concretament, aquest plec, de conformitat amb el previst a l'article 8 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, detalla: l'objecte, la definició del servei, el calendari i horari, els serveis que s'han de prestar, els requisits dels serveis a concertar, el model d'atenció, els criteris d'intervenció amb les persones usuàries, el règim d'utilització de places i el règim econòmic, les assegurances, el nombre de places, els mitjans materials i humans que ha d'aportar l'entitat concertada, les obligacions de l'entitat concertada, el finançament del concert, la justificació, la coordinació, control i supervisió, la protecció de dades de caràcter personal i la regulació dels incompliments per part de les entitats i les penalitzacions, així com la durada del concert.

Al respecte, l'article 9.2 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre estableix les obligacions de les entitats i determina que mitjançant el concert social, l'entitat d'iniciativa privada titular del servei s'obliga a complir els plecs tècnics, així com les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els corresponents decrets de desplegament i d'aplicació d'aquesta Llei.

14. Seguiment.

Des de la direcció insular de Persones amb Discapacitat es farà el seguiment tècnic dels serveis concertats objecte de la present convocatòria, de conformitat amb l'esmentat a l'article 27 del Decret 48/2017 de 27 d’octubre.

Aquest seguiment es dirigirà a revisar la situació i intervencions amb cada persona usuària, així com el funcionament del servei, l’aplicació del model d’atenció detallat als plecs tècnics. Per fer aquest seguiment, es podrà sol·licitar la documentació i les d’evidències que es considerin necessàries.

L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la direcció insular de Persones amb Discapacitat.

15. Criteris d'accés dels usuaris i llista d'espera.

Els criteris d’accés i la forma d’accedir als serveis ocupacionals, així com la gestió de la llista d’espera, es regulen pels articles 9 (forma d’accés) i 54 al 69 (perfil de persones destinatàries) del reglament pel qual es regula el funcionament dels serveis socials per a persones amb discapacitat de Mallorca inclosos a la cartera insular de serveis socials i s’estableixen els requisits d’autorització i acreditació, així com a l'article 11 del Decret 48/2017 de 27 d’octubre.

D’acord amb l’esmentada normativa, l’IMAS disposa d’un procediment d’accés i gestió de la llista d’espera. Aquest procediment, així com la llista d’espera, el catàleg de serveis i els models de sol·licitud, comunicació, valoració i resolució estan a disposició, tant de la persona usuària com de l’entitat concertada, a les oficines de la Secció de Recursos Sociolaborals, així com a la Web de l’IMAS.

16. Difusió i publicitat

Les entitats acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades), així com en la publicitat, la condició d’entitat pertanyent a la Xarxa Pública de Serveis Socials per a persones amb discapacitat de Mallorca segons les indicacions que es facilitaran des de l’IMAS per a respectar les condicions que s’estableixin a nivell d’identitat i imatge institucional.

Les entitats acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació de Servei Concertat amb el logotip corresponent. Així mateix, s’ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries del servei concertat.

17. Causes de resolució

Són causes de resolució del concert social les que estableix l'article 28 del Decret 48/2017 de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials (BOIB Núm. 132, de 28 d’octubre de 2018).

a. El venciment del termini de durada del concert, llevat que es renovi d’acord amb les normes d’aquest Decret.

b. L’acord mutu de les parts, manifestat amb l’antelació de dos mesos per garantir la continuïtat del servei.

c. L’incompliment greu de les obligacions derivades del concert per part de l’IMAS o de l’entitat titular del servei, amb el requeriment previ per exigir el seu compliment.

d. La mort de la persona física titular del servei o l’extinció de la persona jurídica a la qual correspon la titularitat, excepte el que preveu l’article 29 relatiu a lextinció de la personalitat jurídica.

e. La declaració de concurs de creditors de l’entitat titular del servei.

f. La revocació de l’autorització i/o l’acreditació del servei.

g. El cessament voluntari, degudament autoritzat, de l’activitat del servei.

h. La modificació de les condicions tècniques o de les condicions econòmiques per part de l’Administració, sempre que l’entitat d’iniciativa privada no hi hagi donat la conformitat.

i. La negació a atendre les persones usuàries derivades per l’IMAS.

j. L’incompliment de les condicions establertes en el document de formalització del concert o de les condicions establertes en els plecs de prescripcions tècniques. Aquests incompliments s’han d’haver constatat en el seguiment i el control per part de l'IMAS.

k. La no disponibilitat sobrevinguda del títol jurídic que acredita la titularitat del servei durant la vigència del concert.

l. Així com també les clàusules de revocació previstes en els plecs tècnics objecte del present servei.

18. Modificació i/o ampliació del concert.

El procediment d'ampliació de places concertades del servei ocupacional i de serveis i suports complementaris objecte de la present convocatòria, així com de modificació de l'esmentat concert, es duran a terme de conformitat el Títol III relatiu als «Procediments de concertació», capítol II «Definició dels tipus de procediments de concertació social i característiques específiques, renovació i modificació», concretament als articles 18 i següents del Decret 48/2017 de 27 d’octubre.

19. Jurisdicció competent.

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.»

SEGON.- APROVAR els Plecs de prescripcions tècniques per a la concertació de l'esmentat servei, l'Annex 1, relatiu a la guia d'aplicació al model d'atenció als serveis socials per a persones amb discapacitat de Mallorca, el model Sol·licitud de concert social (MOD-1), el model declaració responsable de solvència tècnica i experiència (MOD-2), el model declaració responsable de solvència financera per a concertar (MOD-3), el model declaració responsable de no incórrer en prohibicions per a concertar (MOD-4), el model de consentiment informat (MOD-5), el model de declaració de places ocupades amb anterioritat al primer concert (MOD-6), el model de sol·licitud de servei de transport social i/o acompanyament al transport (MOD-9B) i el model de sol·licitud de suport excepcional (MOD-10).

TERCER.- AUTORITZAR la despesa dimanant d'aquest expedient per l'import total de 23.889.976,00 EUROS (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 402312822709:

  • 11.944.988,00 euros amb càrrec als pressuposts de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per a l’any 2019.
  • · 11.944.988,00 euros amb càrrec als pressuposts de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per a l’any 2020.

L'execució de la despesa corresponent dels exercicis 2019 i 2020 està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses d'aquests exercicis.

QUART.- PUBLICAR aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

QUINT.- NOTIFICAR aquesta resolució a la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat, al servei de Gestió Econòmica i a la Intervenció Delegada.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 27.1 del Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de data 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5 de novembre de 2016), recurs d’alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

  

Palma, 14 de desembre de 2018

La secretària delegada

(BOIB núm. 109 de 05-09-2017)

Mª Àngels Vanrell Julià