Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 12915
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 10 de desembre de 2018 per la qual es convoquen els Premis Extraordinaris de Formació Professional de grau superior en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents al curs 2017-2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ordre EDU/2128/2011, de 15 de juliol, per la qual es creen i regulen els Premis Nacionals de Formació Professional de grau superior establerts per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, disposa que per cada família professional podran concórrer als Premis Nacionals de Formació Professional de grau superior que anualment convoqui el Ministeri d’Educació, els alumnes que hagin obtingut prèviament Premi Extraordinari de Formació Professional de grau superior convocat a la seva comunitat autònoma, en el seu àmbit de competència, d’acord amb el que estableix l’Ordre esmentada.

La Conselleria d’Educació i Universitat preveu mesures per potenciar la formació professional i reconèixer la trajectòria acadèmica i professional de qualitat basada en el treball, la dedicació i l’esforç dels alumnes que, havent acabat els ensenyaments de formació professional, hagin demostrat un rendiment brillant en els seus estudis, com també una major maduresa professional.

La convocatòria anual dels Premis Extraordinaris de Formació Professional de grau superior, com a opció prèvia a la inscripció per concórrer als Premis Nacionals de Formació Professional de grau superior, representa un incentiu per a tots aquells alumnes que volen confirmar la seva excel·lència en la preparació acadèmica.

Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018).

Per tot això, segons el que disposen l’article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, modificat per la disposició final setena de la Llei 13/2017, i l’article 4 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol); a proposta de la directora general de Formació Professional i Formació del professorat, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria dels Premis Extraordinaris de Formació Professional de grau superior en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents al curs 2017-2018.

Segon

Aprovar els termes de la convocatòria, que figuren a l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Tercer

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 10 de desembre de 2018

El conseller

Martí X. March Cerdà

 

ANNEX 1

Convocatòria

1.  Objecte i àmbit territorial de la convocatòria

L’objecte d’aquesta convocatòria és convocar els Premis Extraordinaris de Formació Professional de grau superior corresponents al curs 2017-2018 per als alumnes matriculats en centres docents dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat de les Illes Balears.

2.  Àmbit d’aplicació

Aquesta convocatòria és d’aplicació per als alumnes que hagin cursat i superat, tant en centres públics com en centres privats o concertats d’aquesta comunitat autònoma, un cicle de formació professional de grau superior, tant en la modalitat d’ensenyament presencial com en la modalitat d’educació a distància.

3.  Import de la convocatòria i partida pressupostària

  1. El crèdit màxim disponible destinat als premis que s’han de distribuir en aquesta convocatòria és de 17.000,00 euros a càrrec de la partida 13901 421G07 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019, condicionat a la inclusió d’aquesta convocatòria en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma per a l’Exercici 2019.
  2. La concessió dels premis objecte d’aquesta convocatòria està sotmesa a la condició suspensiva de l’existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de l’obligació en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2019.
  3. Aquest expedient s’ha de regir pel procediment de tramitació anticipada de despesa corresponent a l’exercici 2019 d’acord amb l’article 44.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts.

4.  Import i nombre de premis

  1. Es pot concedir un premi extraordinari per cada família professional que s’imparteix a les Illes Balears, amb una dotació per a cadascun de 1.000,00 euros.
  2. El nombre de premis concedits en cap cas pot excedir de 17.

5.  Requisits dels aspirants

Per poder optar al premi extraordinari els alumnes han de complir els requisits següents:

  1. Haver cursat en centres docents d’aquesta comunitat autònoma els estudis de formació professional de grau superior, en qualsevol de les modalitats d’ensenyament presencial i d’educació distància.
  2. Haver finalitzat aquests estudis, inclòs el mòdul professional de Formació en centres de treball, entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2018.
  3. Haver obtingut com a qualificació final del cicle formatiu una puntuació igual o superior a 8,5. A aquest efecte, la qualificació final del cicle formatiu s’ha de determinar calculant la mitjana aritmètica de les qualificacions dels mòduls professionals que tenguin expressió numèrica, i el resultat s’ha de consignar amb dues xifres decimals. Per tant, no s’han de tenir en compte per al càlcul de la qualificació final les qualificacions d’apte, exempt o convalidat.

6.  Sol·licituds

La documentació que s’ha de presentar és la següent:

  1. Sol·licitud, d’acord amb l’annex 2, emplenada i signada.
  2. Fotocòpia del document nacional d’identitat, passaport o targeta d’identitat.
  3. Certificat de qualificacions, segons el model que es troba a l’annex 3, emplenat per la secretaria del centre en què es trobi l’expedient acadèmic. El certificat ha d’incloure la denominació del cicle formatiu, la relació dels mòduls cursats amb la corresponent durada en hores i la qualificació de cadascun, el curs acadèmic (especificant-hi el nombre de convocatòries), així com també la qualificació final. Els centres poden presentar el certificat expedit pel GestIB.
  4. Currículum breu (annex 4), amb indicació, si n’és el cas, dels premis o beques que hagi obtingut l’alumne participant i altres mèrits professionals o acadèmics que es vulguin fer constar, acompanyats de les fotocòpies compulsades de la documentació acreditativa corresponent; tot relacionat amb la família professional de la titulació del candidat.

7.  Admissió de la sol·licitud

  1. La convocatòria i el model oficial de sol·licitud estan a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://formacioprofessional.caib.es>.
  2. La sol·licitud, juntament amb la documentació que figura al punt 6 d’aquesta convocatòria, s’ha d’adreçar a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació i Universitat.
  3. El termini de presentació de les sol·licituds i de la documentació adjunta, a la secretaria del centre docent on l’alumne ha cursat els estudis, és des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 18 de gener de 2019.
  4. Els centres docents han de presentar les sol·licituds, juntament amb la documentació especificada al punt anterior, en un termini màxim de 7 dies hàbils, adreçada a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació i Universitat, en qualsevol dels registres que es determinen a continuació:
    1. A qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria d’Educació i Universitat a Menorca i a Eivissa i Formentera.
    2. A qualsevol dels llocs que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  5. D’acord amb el que estableix l’article 21 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits, l’òrgan instructor del procediment ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició i s’arxivarà, prèvia resolució que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 de la Llei esmentada.

8.  Jurat de Selecció

El Jurat de Selecció s’ha de constituir per a l’examen i la valoració de les sol·licituds i està format pels membres següents:

  1. Presidenta: la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, o persona en qui delegui.
  2. Vocals:
    • El cap del Departament d’Inspecció Educativa, o persona en qui delegui.
    • La cap del Servei de Planificació i Participació de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, o persona en qui delegui.
    • Un assessor del Servei de Planificació i Participació, nomenat per la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, que, a més, ha d’actuar com a secretari.

9.  Valoració de les sol·licituds

  1. En cas d’empat en la nota mitjana de l’expedient acadèmic, el Jurat de Selecció pot tenir en compte qualssevol altres mèrits professionals o acadèmics, justificats degudament. Els mèrits professionals i acadèmics s’han de valorar d’acord amb el barem següent:
    1. Titulacions addicionals de la mateixa família professional i altres titulacions relacionades amb la família professional, fins a un màxim de 2 punts:
      1. Per cada títol de tècnic de la mateixa família professional: 0,5 punts.
      2. Per cada títol de tècnic superior de la mateixa família professional: 1 punt.
      3. Per cada títol universitari relacionat amb la mateixa família professional: 1 punt.
    2. Titulacions oficials de les escoles oficials d’idiomes, fins a un màxim de 2 punts:
      1. Per cada certificat de nivell bàsic A2: 0,25 punts.
      2. Per cada títol del cicle elemental o certificat de nivell intermedi B1: 0,5 punts.
      3. Per cada títol del cicle superior o certificat de nivell avançat B2: 1 punt.
    3. Cursos relacionats amb la família professional cursada, fets durant els quatre darrers anys immediatament anteriors a la data de finalització del cicle, convocats i expedits per l’Administració, la Universitat o altres entitats col·laboradores amb l’Administració, així com entitats o centres autoritzats degudament, fins a un màxim de 2 punts:
      1. Per cada 10 hores de formació en cursos convocats per l’Administració o per la Universitat: 0,10 punts.
      2. Per cada 10 hores de formació en cursos convocats per entitats col·laboradores amb l’Administració o entitats o centres degudament autoritzats: 0,05 punts.
    4. Participació en projectes relacionats amb la família de formació professional que ha cursat l’aspirant; premis i mencions relacionats amb la família cursada, fins a un màxim d’1 punt:
      1. Participació en projectes relacionats amb la família professional per la qual opta al premi: fins a 0,5 punts.
      2. Premis i mencions relacionats amb la família professional per la qual opta al premi: fins a 0,5 punts.
    5. Activitats laborals relacionades amb la família professional cursada, desenvolupades durant el període en què hagués estat matriculat en els estudis pels quals concorre al premi i fins a la seva finalització: 0,125 punts per cada període d’1 mes complet, fins a un màxim de 3 punts.
  2. En el supòsit d’empat, el Jurat de Selecció ha de tenir en compte les diferents qualificacions finals obtingudes en cadascun dels mòduls professionals, així com la convocatòria en què es varen obtenir. En aquest cas, el Jurat de Selecció pot recaptar dels centres educatius la informació acadèmica complementària que permeti discriminar els candidats empatats. De persistir l’empat, aquest serà resolt per sorteig.
  3. El Jurat de Selecció pot declarar desert algun dels premis. També pot concedir mencions especials, en els casos que ho consideri adient.

 10.  Instrucció del procediment

  1. L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
  2. La Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, vista la valoració de les sol·licituds feta pel Jurat de Selecció, farà pública la proposta de resolució provisional, que ha d’incloure, per ordre decreixent de puntuació, la relació d’alumnes proposats per a l’obtenció del Premi Extraordinari per cadascuna de les famílies professionals. Aquesta llista provisional es publicarà a la pàgina web <http://formacioprofessional.caib.es>.
  3. Les persones interessades poden presentar-hi al·legacions per escrit mitjançant una instància adreçada a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional d’alumnes proposats per a l’obtenció del Premi Extraordinari a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat. Aquesta instància s’ha de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. del Ter, 16, 07009 Palma).
  4. El Jurat de Selecció resoldrà les reclamacions presentades en un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de l’acabament del termini de reclamació.

11.  Resolució i adjudicació dels premis

  1. La Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, d’acord amb la proposta definitiva formulada pel Jurat de Selecció, proposarà al conseller d’Educació i Universitat la concessió i la publicació dels Premis Extraordinaris.
  2. Atesa aquesta proposta definitiva de resolució, el conseller d’Educació i Universitat dictarà, en el termini màxim d’un mes, la resolució de concessió dels premis, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
  3. L’obtenció del Premi Extraordinari de Formació Professional s’ha d’anotar en l’expedient acadèmic de l’alumne premiat, mitjançant una diligència del secretari del centre on es va fer la inscripció.

12.  Reconeixement dels premis

  1. Els alumnes premiats rebran el diploma acreditatiu d’aquesta distinció.
  2. Els alumnes premiats rebran la quantitat de 1.000,00 euros, a càrrec de la partida pressupostària 13901 421G07 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l’any 2019, condicionada a la inclusió d’aquesta convocatòria en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma per a l’Exercici 2019. Aquest premi és compatible amb d’altres que es puguin obtenir de la mateixa administració o d’una altra entitat pública o privada.
  3. L’obtenció del Premi Extraordinari de Formació Professional de grau superior dona opció, prèvia inscripció, a concórrer als Premis Nacionals de Formació Professional de grau superior que convoqui el Ministeri d’Educació i Formació Professional.
  4. L’alumne que obtengui un premi extraordinari en un cicle formatiu de grau superior de formació professional concedit pel ministeri competent o per la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears pot acollir-se a l’exempció total dels preus de matrícula dels crèdits de primer curs dels ensenyaments universitaris oficials de grau de què es matriculi per primera vegada a la Universitat de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix la Llei 2/1997, del 3 de juny, de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOCAIB núm. 76, de 1997), modificada per la Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

13.  Instruccions per sol·licitar el pagament dels premis

  1. Per tramitar el pagament d’aquest premi, els interessats tenen 10 dies hàbils, a partir de la data de publicació en el BOIB de la resolució de concessió dels premis, per presentar la sol·licitud, segons el model de l’annex 5, al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, adreçada a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
  2. Així mateix, juntament amb la sol·licitud, han de presentar una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, d’acord amb el model normalitzat de l’annex 6 (que es pot trobar al web del Govern de les Illes Balears). En el cas que l’alumne sigui menor d’edat, com a titular del compte hi ha de figurar, almenys, un dels pares o tutors legals.

14.  Acceptació de les bases

La presentació de la sol·licitud implica l’acceptació de les bases d’aquesta convocatòria.

15.  Retirada de la documentació

La documentació presentada pels sol·licitants pot ser retirada pels interessats, o per una persona autoritzada degudament, de la seu de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat (c. del Ter, 16, 07009, Palma) en el termini de tres mesos comptadors a partir del dia següent de la publicació en el BOIB de la Resolució de concessió dels premis. Un cop acabat aquest termini, s’entén que es renuncia a la recuperació i es perden tots els drets a la documentació esmentada.

 

ANNEX 2

Model de sol·licitud per optar als Premis Extraordinaris de

 Formació Professional de grau superior 2017-2018

 

Llinatges:

Nom:

Data de naixement:

DNI:

Domicili:

Telèfon:

Localitat:

Província:

CP:

Adreça electrònica:

Centre on s’han cursat els estudis:

Localitat:

Província:

CP:

 

Tipus de centre:

  1. Centre públic
  1. Centre privat
  1. Centre concertat

Família professional:

Denominació del cicle formatiu cursat:

Hores del currículum:

 

Sol·licit participar en la convocatòria per a l’obtenció dels Premis Extraordinaris de Formació Professional de grau superior corresponents al curs 2017-2018.

 

 

_______________, ______ de ____________ de 201_

 

[rúbrica]

 

 

 

 

Documents adjunts:

1.____________________________________________________________

2.____________________________________________________________

3.____________________________________________________________

 

 

 

 

DIRECCIÓ GENERAL DE FORMACIÓ PROFESSIONAL I FORMACIÓ DEL PROFESSORAT.

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

 

 

ANNEX 3

Model de certificat per optar als Premis Extraordinaris de

 Formació Professional de grau superior

(l’ha d’emplenar el centre docent)

 

(Nom i llinatges) ________________________________________________________________, secretari/secretària del centre docent ________________________________________,

 

CERTIFIC:

Que el senyor/la senyora ___________________________________________ ha acabat durant el curs 2017-2018 els estudis de _____________________________________ (denominació del cicle formatiu), ha cursat els mòduls professionals i ha obtingut les qualificacions següents:

 

Mòduls

Hores

Curs acadèmic

Qualificació

Convocatòria (núm.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Qualificació final (nota mitjana aritmètica): ____________

I, perquè consti, expedesc aquest certificat.

_________________, ______ d  ______________________ de 201_

[rúbrica i segell del centre]

 

ANNEX 4

Model de currículum europeu

           
           
           
           

INFORMACIÓ PERSONAL

 

     

Llinatges, nom

 

     

Adreça

 

     

Telèfon(s)

 

     

Adreça electrònica

 

     

Nacionalitat

 

     

DNI

 

     

Data de naixement

 

     
   

 

     

EDUCACIÓ I FORMACIÓ

 

     

Dates (de ..... a ....)

(Començau pel més recent i afegiu la mateixa informació de cada curs fet)

   

Nom i tipus d’organització que ha impartit l’educació o la formació

 

     

 

     

 

     

 

     

Títol de la qualificació obtinguda

 

     

 

     
   

 

     

CAPACITATS I APTITUDS PERSONALS

 

     

 

     
   

 

     
 

IDIOMES

 

     
   

(Escriviu l’idioma)

   
 

Lectura

(Indicau-ne el nivell: excel·lent, bé, bàsic)

 

Escriptura

(Indicau-ne el nivell: excel·lent, bé, bàsic)

Expressió oral

(Indicau-ne el nivell: excel·lent, bé, bàsic)

   

 

     

CAPACITATS I COMPETÈNCIES INFORMÀTIQUES I TÈCNIQUES

 

(Descriviu-les i indicau on es varen adquirir)

(Amb ordinadors, tipus específics d’equips, maquinària, etc.)

 

     
 

 

     

 

     
   

 

     

CAPACITATS I COMPETÈNCIES ARTÍSTIQUES

 

 (Descriviu-les i indicau on es varen adquirir)

 

     

(Música, escriptura, disseny, etc.)

 

     
 

 

     

 

     
   

 

     

ALTRES CAPACITATS I COMPETÈNCIES

(Descriviu-les i indicau on es varen adquirir)

 

     

(Que no s’hagin esmentat anteriorment)

 

     

 

     
   

 

     

INFORMACIÓ ADDICIONAL

(Cal introduir aquí qualsevol informació que es consideri important)

   
   

 

     

EXPERIÈNCIA LABORAL

 

     
   

 

     

Dates (de … a …..)

(Començau pel més recent i afegiu la mateixa informació de cada lloc de feina)

Nom i adreça de l’empresa

Tipus d’empresa o de sector

 

     

Lloc o càrrecs ocupats

 

     

Principals activitats i responsabilitats

 

     

 

     
   

 

     
 

ANNEXOS

(Enumerau els documents annexos)

 


 

 

ANNEX 5

Sol·licitud per tramitar el pagament del premi

Sol·licitant

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Telèfon:

Adreça e.:

Adreça de notificació:

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, especialment de l’article 10.

 

EXPÒS:

  1. Que el curs acadèmic 2017-2018 he acabat els estudis de formació professional de grau superior corresponents al cicle formatiu de ......................................................................, al centre ......................................……………..., amb una nota mitjana de ………….....
  1. Que he obtingut el Premi Extraordinari de Formació Professional de grau superior corresponent a la família professional de .................................................................................. (segons la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de ______de _______________ de 2019 per la qual s’adjudiquen els Premis Extraordinaris de Formació Professional de grau superior en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents al curs 2017-2018).
  1. Que, seguint la Resolució del conseller d’Educació i Universitat, he de presentar una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, d’acord amb el model normalitzat, perquè em pugueu abonar el premi de 1.000,00 euros.

 

 

SOL·LICIT:

 

Que incorporeu a l’expedient la declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades adjunta.

 

.............................................., ........ d.................................. de 2019

[rúbrica]​​​​​​​

SERVEI DE PLANIFICACIÓ I PARTICIPACIÓ. DIRECCIÓ GENERAL DE FORMACIÓ PROFESSIONAL I FORMACIÓ DEL PROFESSORAT. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

 

CAIB/SIMP

Model/06

Data

20/12/2013

Documents adjunts