Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 12911
Resolució del Director General de l’Ens Públic de la Radiotelevisió de les Illes Balears per la qual s’aproven la Convocatòria i les Bases per a la selecció d’un/a Cap d’Esports de Televisió

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

  1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l’accés a l’ocupació publica recollits a l’article 55 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei  de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, es convoca la selecció  d’un/a CAP D’ESPORTS DE TELEVISIÓ, que consta a la relació de llocs de feina de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (en endavant, EPRTVIB).

  2. L’article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que en la selecció del personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental, s’ha d’atendre als principis de mèrit i capacitat, com també als criteris d’idoneïtat, competència professional i experiència, i s’han de dur a terme mitjançant els procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència.

  3. L’EPRTVIB té atribuïda en virtut de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, la regulació i gestió dels serveis de radiodifusió i televisió competència d’aquesta Comunitat Autònoma. Atès l’article 23 de la Llei 15/2010, el Director General de l´EPRTVIB té atribuïdes funcions executives entre las que es troba la d’anomenar amb criteris de professionalitat el personal directiu de l’EPRTVIB.

Per tot això, el Director General de l’EPRTVIB decideix:

  1. Aprovar la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir el lloc de CAP D’ESPORTS DE TELEVISIÓ com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d’alta direcció, regulada pel Reial Decret 1382/1985, d’1 d’agost.

  2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d’acord amb els següents criteris:

  1. Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en el procés selectiu:

    1. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d’acord amb l’article 57 de Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei  de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, permetin l’accés a l’ocupació pública com a personal laboral.

    2. Haver complit els divuit anys i no superar l’edat de jubilació ordinària establerta legalment.

    3. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni estar inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

    4. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per l’exercici de les funcions de direcció tècnica, programació, coordinació, impuls i avaluació de l'àrea d'esports d’IB3 Televisió, en quant a la seva línea editorial, compliment pressupostari i imatge de cadena. També s’assumiran altres tasques que, relacionades amb la seva categoria professional, li puguin ser encomanades dins el marc de la mobilitat funcional que els seus superiors jeràrquics determinin. El treballador o treballadora desenvoluparà la seva feina amb dedicació plena i exclusiva, amb total autonomia i responsabilitat plena, només limitades pels criteris, directrius i instruccions emanats dels òrgans superiors competents.

    5. Estar en possessió del títol de llicenciatura o grau de l’àrea de coneixement de periodisme o comunicació audiovisual i publicitat (o àrees de coneixement similars), i disposar al manco de 5 anys d’experiència professional dins del sector de la comunicació.

    6. Tenir el certificat de coneixements de llengua catalana, reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística o l’Escola Balear de l’Administració Pública, corresponent al nivell C1.

  2. Sol·licituds i documentació

  1. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s’ha d’ajustar al model que s’adjunta en forma d’annex.

  2. Totes les sol·licituds s’han de presentar en el Registre de l’EPRTVIB, carrer Madalena nº 21 de Santa Ponça (Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres, o en les altres formes de presentació d’escrits adreçats a òrgans administratius que preveu l’art. 16.4 de la Llei 38/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

En el supòsit que la sol·licitud no es presenti de forma presencial al registre de l’EPRTVIB, sinó en les altres formes de presentació d’escrits que preveu l’art. 16.4 de la LPACAP, haurà d’enviar-se una comunicació via fax (971139331) o mail (rrhh@ib3tv.com) abans de les 14.00 hores del darrer dia del termini, anunciant la presentació de la sol·licitud. Sense la concurrència d’aquesta comunicació prèvia via mail o fax, no serà admesa la sol·licitud si és rebuda per l’Ens amb posterioritat a la data de la finalització del termini.

III. Termini per presentar les sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà hàbil de la publicació d’aquest document en el BOIB.

IV.Documentació. Junt amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d’adjuntar:

  1. Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

  2. Currículum Vitae, actualitzat, en el que es faran constar:

a) Les dades personals: direcció, telèfon i correu electrònic

b) La formació: titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, entre d’altres relacionats amb el lloc de feina que es convoca.

La formació s’ha d’acreditar mitjançant l’aportació del títol corresponent (original i fotocòpia per compulsar o fotocòpia compulsada).

c) L’experiència professional, amb descripció d’entitats, lloc desenvolupats i durada.

L’experiència professional s’ha d’acreditar mitjançant l’aportació del certificat de la vida laboral, els contractes o bé certificat d’empresa signat i segellat de prestació de serveis amb indicació de les funcions i qualsevol document que acrediti fefaentment l’experiència i la durada en el lloc de feina (original i fotocòpia per compulsar o fotocòpia compulsada).

c) Òrgan competent per a la selecció. La Comissió de selecció estarà integrada per tres membres, dos dels quals seran anomenats per la persona titular de la Conselleria d’adscripció de l’EPRTVIB. Aquesta Comissió no pot actuar sense l’assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi ha d’estar present el president i el secretari. La Comissió pot ser assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

Els membres nomenats són:

El Sr. Antoni Amengual Ribas, com a President; el Sr. Miguel Àngel Campomar Cerdà, com a suplent del President.

La Sra. Apolonia Bergas Ferriol, com a Secretària; la Sra. Francisca Perelló Sastre, com a suplent de la Secretària.

El Sr. Roger Blascos Gual, com a vocal; La Sra. Teresa Espases González, com a suplent de vocal.

d) Els mèrits a valorar hauran d’estar amb consonància amb les funcions descrites a l’apartat 2.a) IV d’aquest document i les competències pròpies del lloc del personal directiu professional convocat. La valoració dels mèrits es farà en relació als estudis universitaris o de postgrau dels/les candidats/es, l’experiència professional en mitjans de comunicació (es valorarà especialment el sector audiovisual), l’experiència en funcions de comandament d’equips i en l’àmbit esportiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com en el coneixement de la llengua catalana.

e) Per assegurar la confidencialitat dels aspirants, en el moment de formalitzar la sol·licitud se’ls entregarà un codi que serà el que utilitzaran durant el procés per a la publicació de les llistes.

f) Entrevista personal obligatòria. Es realitzarà als aspirants que hagin complert amb els requisits de la convocatòria. Aquesta entrevista ha d’estar dirigida únicament a valorar si el candidat/a respon al perfil del lloc, als requisits objectius i competències específiques que determinen l’adaptació al lloc i seu desenvolupament. El resultat de l’entrevista serà apte/no apte, amb la justificació corresponent en aquest darrer cas.

g) L’article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin amb relació a aquest personal professional directiu han de preveure expressament que el cessament de l’òrgan que subscrigui el contracte en nom de l’entitat impliqui l’extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d’aquell òrgan.

Per tant, la durada de la contractació que en resulti d’aquest procediment selectiu ha d’anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació. 

h) La Comissió de selecció aplicarà en la valoració dels candidats els principis d’igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l’experiència d’acord amb l’activitat a desenvolupar. Una vegada s’hagi entrevistat a tots els candidats admesos, la Comissió presentarà un informe d’avaluació de tots els candidats admesos a l’òrgan competent per al nomenament del directiu professional, qui resoldrà de forma motivada. Aquesta resolució per la qual es designa la persona seleccionada es publicarà a la pàgina web d’IB3 i al BOIB.

Contra aquesta decisió es pot interposar recurs de reposició, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà hàbil d’haver fet efectiva la publicació en el BOIB davant aquest mateix òrgan, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, d’acord amb el que preveuen els articles 8.2. a i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Calvià, a 11 de desembre de 2018

El Director General de l’EPRTVIB Andreu Manresa i Monserrat

Documents adjunts