Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 12768
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 10 de desembre de 2018 per la qual, en execució d’una sentència, es dona un termini de vint dies hàbils a la persona recurrent per a que presenti la documentació requerida a la base 11.2 de la convocatòria del concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria de metge/metgessa d’urgències hospitalàries corresponent al sector sanitari d’Eivissa, convocat mitjançant resolució de 3 de febrer de 2010 del conseller de Salut i Consum
Versió PDF
Fets i fonaments de dret
1. Per mitjà de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 3 de febrer de 2010 es va aprovar la convocatòria general en què s’estableixen les bases comunes que regeixen, en règim descentralitzat per sectors sanitaris, les proves selectives per cobrir places vacants de la categoria de metge/metgessa d’urgències hospitalàries del Servei de Salut de les Illes Balears corresponent a l’oferta d’ocupació pública per l’any 2009 (BOIB núm. 32/2010, de 25 de febrer).
2. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de 14 de desembre de 2010 es va convocar un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria de metge/metgessa d’urgències hospitalàries corresponent al sector sanitari d’Eivissa.
3. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de 19 de març de 2014 es va aprovar la llista de persones aspirants que havien superat el procés selectiu (BOIB núm. 42/2014, de 27 de març). També es publicà una llista complementària de persones aspirants que seguien per puntuació a les que havien superat el procés selectiu, per al cas que es produïssin renúncies o quan de la documentació exigida en la base 11.2 de la convocatòria es desprengués que alguna de les persones seleccionades no complia els requisits per ser nomenada com a personal estatutari fix. En aquesta llista complementària apareixia com a primer aspirant la senyora Cecilia Zúñiga Mejía.
4. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 1 d’abril de 2014 (BOIB núm. 49/2014, de 10 d’abril) es va nomenar personal estatutari fix i es varen adjudicar les places a les persones aspirants que havien superat el concurs oposició.
5. La senyora Cecilia Zúñiga Mejía presentà un escrit el 23 de juny de 2014 en el qual demanava l’adjudicació de la plaça assignada a una de les dues persones relacionades en la resolució citada en el punt anterior que no s’havia incorporat. Aquesta sol•licitud va ser desestimada per Resolució del director general del Servei de Salut de 14 de juliol de 2014.
6. Per mitjà de la Sentència del Tribunal Suprem núm. 1656/2018, de 22 de novembre de 2018, es va estimar el recurs contenciós administratiu interposat per la senyora Cecilia Zúñiga Mejía. La Sentència anul•la la Resolució de 14 de juliol de 2014 esmentada i condemna a l’administració a concedir el termini de vint dies hàbils per a que presenti la documentació requerida a la Base 11.2 de la convocatòria i, si així ho fa, se l’adjudiqui la plaça demanada.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. En el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què es publiqui aquesta resolució en el BOIB, la senyora Cecilia Zúñiga Mejía ha de presentar els documents següents:
a. Fotocòpia del document nacional d’identitat o —en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola— del document oficial que acrediti la identitat, l’edat i la nacionalitat. Els familiars que, d’acord amb la base 2.1.a, tenguin dret a participar en el procés selectiu han de presentar una fotocòpia compulsada d’algun document que acrediti el vincle de parentiu o, si escau, del fet de ser dependents d’aquests familiars.
b. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acrediti haver duit a terme tots els estudis per obtenir el títol. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.
c. Declaració jurada o promesa de la persona aspirant de no haver estat separada —mitjançant un expedient disciplinari— del servei de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, i de no estar inhabilitada amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni per a la professió corresponent.
2. Així mateix, el Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut ha d’emetre un certificat que acrediti que la persona aspirant té capacitat funcional per acomplir les tasques del lloc de treball.
3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.
Palma, 10 de desembre de 2018
El director general
Julio Miguel Fuster Culebras
Per delegació de la consellera de Salut (BOIB 10/2016)