Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 12257
Resolució de la directora gerent de l’Hospital de Manacor de 20 de novembre de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap de secció al Servei d’Urologia de l’Hospital de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Està vacant un lloc de feina de cap de secció al Servei d’Urologia de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital de Manacor (Sector Sanitari de Llevant del Servei de Salut de les Illes Balears).

2. Es considera necessari cobrir aquest lloc de feina a l’àrea d’activitat del Servei d’Urologia.

Fonaments de dret

1. Article 29.3 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. Decret 87/2006, de 6 d’octubre, de provisió de llocs de comandaments intermedi de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears.

3. Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

4. Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut.

5. Resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, modificada per la Resolució de 13 de setembre de 2017, que va modificar una altra Resolució, de 3 de juny de 2016.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap de secció al Servei d’Urologia de l’Hospital de Manacor (Sector Sanitari de Llevant del Servei de Salut de les Illes Balears).

2. Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu, que figuren en l’annex 1 d’aquesta resolució.

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de la directora gerent de l’Hospital de Manacor en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós admini­stratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

Manacor, 20 de novembre de 2018

La directora gerent de l’Hospital de Manacor Catalina Vadell Nadal Per delegació de la consellera de Salut (BOIB 10/2016 i BOIB 119/2017)


ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Lloc de feina convocat

Un lloc de feina vacant de cap de secció al Servei d’Urologia de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital de Manacor (Sector Sanitari de Llevant del Servei de Salut de les Illes Balears).

2. Característiques generals

El règim jurídic d’aquest lloc de feina és l’establit per l’estatut marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i per la resta de disposicions aplicables.

3. Requisits de les persones aspirants

3.1. Requisits generals:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la circulació lliure de treballadors en virtut del tractat de la Unió Europea o d’altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per una norma legal.

b) Tenir el títol oficial corresponent que habiliti per a l’exercici professional amb l’especialitat requerida per al lloc de feina en qüestió.

c) Acreditar el nivell B1 de coneixements de català per mitjà d’un certificat expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o per qualsevol dels certificats reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística. Atès que per acomplir les funcions d’aquest lloc de feina es requereix una qualificació, uns coneixements i unes habilitats directives especials, si la persona aspirant no pot acreditar el nivell de coneixements exigit s’admetran les sol·licituds de participació de tots els aspirants, i la persona que resulti adjudicatària quedarà obligada a obtenir i acreditar el nivell de coneixements exigits en un termini màxim de dos anys comptador des de la data en què prengui possessió del lloc de feina.

d) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.

e) Tenir complits setze anys i no sobrepassar l’edat de jubilació forçosa.

f) No haver estat separada del servei per mitjà d’un expedient disciplinari a qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la data d’aquesta convocatòria ni estar inhabilitada amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni, si escau, per a la professió corresponent.

g) En el cas de les persones amb nacionalitat d’altres estats esmentats en el paràgraf a, no poden estar inhabilitades per una sanció o una pena per a l’exercici professional ni per accedir a funcions o serveis públics en el seu propi estat ni poden haver estat separades per mitjà d’una sanció disciplinària d’alguna de les seves administracions o algun dels seus serveis públics en els sis anys anteriors a la data d’aquesta convocatòria.

3.2. Requisits específics:

a) Poden participar en aquesta convocatòria els facultatius / les facultatives que tenguin un nomenament com a personal estatutari fix que ocupin un lloc de feina en l’especialitat en què participin, i també els facultatius / les facultatives que tenguin un nomenament com a funcionari/funcionària de carrera o com a personal laboral fix que prestin servei en algun hospital de titularitat pública en l’especialitat en qüestió.

b) És un requisit mínim haver exercit en un lloc de feina de l’especialitat en qüestió durant un període no inferior a dos anys. Per això se sumaran els períodes en què s’hagi ocupat un lloc de feina d’aquesta especialitat als diferents serveis i hospitals, però es comptabilitzaran com un tot sol els períodes de temps en què, si escau, s’hagi ocupat simultàniament més d’un lloc de feina.

3.3. Acreditació dels requisits

Tots els requisits s’han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i s’han de mantenir fins al dia en què es prengui possessió del lloc de feina. L’acreditació s’ha d’efectuar en el moment de presentar la sol·licitud.

4. Presentació de sol·licituds

4.1. Qui vulgui participar en aquesta convocatòria ha de presentar una sol·licitud segons el model que figura en l’annex 2.

4.2. La sol·licitud per participar en el procés selectiu s’ha de presentar, adreçada a l’òrgan convocant, en el termini de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.3. La sol·licitud i la documentació s’han d’adreçar a l’òrgan convocant formalitzant-la en el Registre de l’Hospital de Manacor o per alguna de les vies que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Documentació que cal aportar juntament amb la sol·licitud

5.1. Fotocòpia compulsada del document d’identitat (DNI, NIE o passaport).

5.2. Fotocòpia compulsada del títol i del nomenament o del contracte de l’especialitat en qüestió.

5.3. Historial professional, en el qual han de figurar com a mínim els apartats següents:

a) formació universitària

b) formació especialitzada

c) experiència professional en els àmbits assistencial i docent

d) mèrits científics i de recerca

e) nivell de coneixement de català

5.4. L’acreditació dels mèrits s’ha d’efectuar per mitjà de documents originals o fotocòpies compulsades. Amb relació a les publicacions i als treballs científics, es pot aportar una fotocòpia simple sempre que s’especifiqui la ressenya de la publicació o el certificat que acrediti el centre organitzador si es tracta d’aportacions a reunions científiques que no s’hagin publicat.

6. Procediment de selecció i resolució de la convocatòria

6.1. D’acord amb l’article 25 del Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, el lloc de feina convocat es pot declarar desert si es considera que no s’hi ha presentat cap persona aspirant idònia.

6.2. L’òrgan convocant dictarà una resolució per designar la persona seleccionada, que es publicarà del mim manera que aquesta convocatòria; contra aquesta resolució es podran interposar els mateixos recursos que s’especifiquen en aquesta convocatòria.

6.3. Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix a l’Hospital de Manacor, continuarà ocupant la plaça de la seva categoria.

6.4. Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix de l’especialitat corresponent en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de feina convocat al centre de destinació i quedarà en la situació de reserva respecte del seu lloc de feina d’estatutari fix.

6.5. Si la persona seleccionada té la condició de personal estatutari fix de l’especialitat corresponent en un altre servei de salut o en una altra administració sanitària o si té la condició de funcionària de carrera o de personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc de feina convocat i quedarà respecte del seu lloc d’origen en la situació administrativa que sigui procedent i en la qual sigui declarat en l’administració d’origen.

7. Cessament

De conformitat amb l’article únic.5 del Decret 87/2006, la persona seleccionada pot cessar discrecionalment per ordre de l’autoritat que n’hagi acordat el nomenament.

Documents adjunts