Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 12652
Resolució informativa de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 4 de desembre de 2018 per la qual es convoca primer concert social de serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats privades autoritzades i acreditades, per als anys 2019 a 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

En data 29 d’octubre de 2018, el director general de Dependència va emetre l’informe justificatiu relatiu a la necessitat de concertar 115.000 sessions/any del servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca (SEDIAP).

Fonaments de dret

 1La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

3. La Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.

4. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

6. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera Bàsica de Serveis Socials de les Illes Balears 2017-2020.

7. El Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

8. El Decret 6/2017, de 7 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant el qual es crea la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

9. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Convocar el primer concert social i establir el procediment de tramitació de la convocatòria per als serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca amb entitats que tenen actualment aquests serveis autoritzats i acreditats, en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per als anys 2019 a 2021, d’acord amb l’annex.

Aplicar el procediment del primer concert previst als articles 18 i 19 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre , pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

Aprovar el Plec general de condicions tècniques per a la concertació de sessions en els serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per als anys 2019 a 2021, que es pot consultar a la pàgina web de la Direcció General de Dependència (http://serveissocialsicooperacio.caib.es).

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 4 de desembre de 2018

La consellera de Serveis Socials i Cooperació

Fina Santiago Rodríguez

Annex

Convocatòria del primer concert social dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per als anys 2019 a 2021

1. Objecte i àmbit d’aplicació

1.1. S’estableix la regulació del procediment de convocatòria del primer concert social dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per als anys 2019 a 2021, per a les entitats que tenen aquests serveis autoritzats i acreditats. I es dicta a l’empara del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de sessions de desenvolupament infantil i atenció primerenca de caràcter generalista de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca de serveis socials de les Illes Balears, adreçats a l’atenció integral dels infants de 0 a 6 anys que ho requereixin, en l’àmbit territorial de les Illes Balears.

2. Òrgan instructor

L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de set dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s’han de presentar a la seu del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència, ubicat al carrer de Joan Crespí, 11, de Palma, o als llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat al Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (Butlletí Oficial de l’Estat núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència, s’ha d’enviar per correu electrònic (concerts@dgad.caib.es) el full de la sol·licitud, amb el segell de registre d’entrada al Servei de Valoració i d’Orientació de la Discapacitat i Dependència, en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per fax o correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

 

4. Requisits de les entitats

4.1. Les entitats han de complir els requisits següents:

Estar autoritzades i acreditades de conformitat amb el Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

Tenir una experiència mínima d’un any en matèria d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears. L’experiència només es pot acreditar amb els documents que estableix el punt 5.3, apartat a), d’aquesta convocatòria.

Que a dia 1 de gener de 2019 no tenguin cap concert d’atenció primerenca en vigor. En tot cas, aquelles entitats que ja tenguin sessions concertades pel 2019, es podran presentar en aquesta convocatòria, però en el moment de formalitzar el nou concert, s’entendrà que renuncien a les mateixes, d’acord amb el que disposa l’apartat 2 de la disposició transitòria primera del Decret 48/2017 de 27 d’octubre.

4.2. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s’estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l’article 4 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

5. Documentació que s’ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d’acord amb el model general, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat. Aquest model de sol·licitud es troba disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per a cada SEDIAP i per al nombre de sessions que ofereixin per concertar amb l’Administració, que no pot ser superior a les sessions que tenen autoritzades.

5.3. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a. Certificat d’autorització i d’acreditació del servei per concertar.

b. Declaració responsable de no estar sotmesa a les prohibicions de contractar amb l’Administració, d’acord amb l’article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

c.  Acreditació de solvència financera, segons el document disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

d. Acreditació de solvència tècnica, segons el document disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

e. Certificat d’estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

f. Acreditació de la titularitat de l’equipament o el centre on es duu a terme el servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a tres anys.

g. Declaració del nombre total de sessions acreditades, signada per la direcció del servei.

h. Declaració responsable de no incórrer en la prohibició que estableix l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d’igualtat de dones i homes i declaració de no haver estat sancionades en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d’infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d’estrangers.

i. Declaració, firmada pel responsable de l’entitat, que el servei compleix la normativa general o específica que els hi sigui d’aplicació, tant per la naturalesa jurídica de l’entitat com pel tipus de servei objecte de concertació. 

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza els tècnics de la Direcció General de Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.

6. Tramitació dels concerts i criteris de preferència

6.1. Si la disponibilitat pressupostària és suficient per atendre la totalitat de places sol·licitades, aquestes seran adjudicades directament a les entitats sol·licitants.

6.2. En el cas que no hi hagi la disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota la demanda per als serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca objecte del concert, s’ha de seguir l’ordre de prelació següent, respectant la distribució territorial indicada en el punt 9:

a. En primer lloc, pel principi d’arrelament, s’han de finançar les places ja concertades actualment per les entitats.

b. En segon lloc, sempre que hi hagi romanent pressupostari i es tracti de serveis amb llista d’espera, pel principi de lliure elecció de la persona, s’han de finançar les places dels serveis de manera proporcional a la llista d’espera.

c. En tercer lloc, si continua havent-hi romanent pressupostari, cal ajustar-se a la concessió proporcional al nombre de places ofertes del servei. Aquesta distribució proporcional només es farà entre els serveis que no tenguin exhaurida la llista d’espera.

6.3. En el cas que hi hagi dificultats en la interpretació de les ofertes presentades o dubtes en el procediment d’adjudicació, es convocarà un comitè tècnic d’assessorament, amb la composició i les funcions que estableix el punt 7 d’aquesta convocatòria, per distribuir correctament les sessions a les entitats sol·licitants.

6.4. En cas que es produeixi una renúncia d’alguna entitat, les sessions que havia ofert es distribuiran de la mateixa manera a la resta d’entitats.

6.5. Una vegada feta l’adjudicació de sessions corresponent a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa, si les sessions oferides per les entitats no són suficients per cobrir el màxim de sessions corresponent a l’àmbit territorial de què es tracti, es poden afegir les sessions no adjudicades a un altre àmbit territorial si se’n detecta la necessitat, sempre a criteri de l’òrgan instructor, que s’ha de fonamentar.

7. Comitè tècnic d’assessorament

7.1. El Comitè tècnic d’assessorament només es convocarà en el supòsit recollit en el punt 6.3, és a dir, en el cas que hi hagi dificultats en la interpretació de les ofertes presentades o dubtes en el procediment d’adjudicació. Ha d’emetre un informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquest informe, el Comitè tècnic d’assessorament ha de determinar la distribució final de les sessions entre les entitats.

7.2. El Comitè tècnic d’assessorament estarà integrat pels membres següents:

a. Presidenta: la cap del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència.

President suplent: el cap de departament de la Direcció General de Dependència.

b.Vocals:

· La cap del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o la persona que delegui.

· El cap de la Secció Jurídica del Servei de Valoració i orientació de la Discapacitat i la Dependència o la persona que delegui.

· Un tècnic o tècnica de la Direcció General de Dependència, nomenat pel director general de Dependència.

c.Secretari, amb veu i sense vot: el cap del Negociat I del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i Dependència.

Secretari suplent: el cap del Negociat II del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i Dependència.

7.3. El Comitè tècnic d’assessorament queda vàlidament constituït amb l’assistència, com a mínim, dels membres següents: la presidenta o el president suplent, el secretari o secretari suplent i dos vocals.

8. Formalització dels concerts

8.1. Els concerts que s’estableixen a l’empara d’aquesta convocatòria s’han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, dels decrets de desplegament i aplicació d’aquesta Llei, i del Plec general de condicions tècniques del concert.

8.2. Aquests concerts es poden ampliar i renovar d’acord amb el que preveu el Decret 48/2017.

8.3. En el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es compleixen els requisits exigits per poder concertar el servei.

9. Sessions i distribució territorial

9.1. La previsió del nombre total màxim de sessions/any per concertar és de 115.000 a l’àmbit territorial de les Illes Balears.

9.2. Aquest nombre de sessions es distribueix territorialment amb 99.500 sessions a l’illa de Mallorca, 11.300 sessions a l’illa d’Eivissa i 4.200 sessions a l’illa de Menorca.

10. Vigència del concert

El règim de concert s’iniciarà l’1 de gener de 2019 o en la data que es signi, i finalitzarà el 30 de novembre de 2021.

 

11. Pressupost i preu màxim del servei

11.1. L’import màxim estimat per assignar és de 11.608.727,27€ (IVA exempt), que es distribuirà entre les mensualitats corresponents dels anys 2019, 2020 i 2021. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pel nombre total de sessions que ofereixin les entitats i pels serveis efectivament requerits per l’Administració.

11.2. Aquest import s’indica únicament a efectes de publicitat sense que suposi un compromís de despesa. Per això, no consta una consignació pressupostària, que s’haurà d’acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

11.3. El preu de referència màxim per sessió és de 34,70€, d’acord amb l’informe de preus emès per la Direcció General de Dependència l’1 d’octubre de 2018.

12. Condicions tècniques d’execució

12.1. Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

12.2. El Plec general de condicions tècniques detalla l’acció concertada, les característiques concretes de la població per atendre, el sistema de facturació, el règim de realització amb mitjans aliens, les penalitzacions que s’han  d’aplicar en cas d’incompliment de l’entitat, els requisits de qualitat de l’activitat, els aspectes tècnics i econòmics que es poden modificar al llarg de l’execució del concert i els sistemes de seguiment i control del concert.

12.3. Les aplicacions informàtiques del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència són les úniques vàlides per a la gestió de les sessions, així com qualsevol ús aplicable que es derivi de l’execució d’aquest concert.

13. Seguiment

13.1. Els tècnics dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca són els responsables del seguiment dels casos atesos, i s’han de coordinar amb el Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència, i els serveis socials comunitaris bàsics, de salut i educatius.

13.2. Els tècnics del Servei de Valoració d’Atenció Primerenca (SVAP) poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

13.3. L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Dependència.

13.4. Així mateix, l’entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

14. Obligacions de les entitats concertades

El Plec general de condicions tècniques estableix les obligacions de les entitats concertades.

15. Penalitzacions

L’incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei pot donar lloc a la imposició de penalitzacions, d’acord amb el Plec general de condicions tècniques.

16. Criteris d’accés dels infants i llista d’espera

Els criteris d’accés dels infants i la gestió de la llista d’espera es recullen en el Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

17. Publicitat

17.1 Les entitats d’iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat, la condició d’entitat pertanyent a la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, segons les indicacions del Manual d’identitat corporativa que es facilitarà des de l’Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

17.2 Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca concertat amb el Govern de les Illes Balears” amb el logotip corresponent, que li proporcionarà la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Així mateix, s’ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries de les sessions concertades.

18. Prerrogatives de l’Administració

18.1. L’òrgan competent per a resoldre el procediment de concertació té la prerrogativa d’interpretar-lo, resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment, modificar-lo per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

18.2. Els acords que adopti l’òrgan competent per a resoldre a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

19. Causes d’extinció

Són causes d’extinció del concert social les que estableix l’article 28 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

20. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.