Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 12581
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’aprova i s’autoritza la pròrroga amb novació del contracte d’arrendament de l’immoble situat al carrer de Sant Joan de la Salle, 4B, portes 5 i 6, de Palma (DGTPFP 174/2018 PATRIM) (PRO02 4780/2018)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El dia 1 de desembre de 2008, es va signar el contracte d’arrendament dels locals ubicats a la planta baixa del carrer de Sant Joan de la Salle, 4B, portes 5 i 6, de Palma, entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els Srs. Manuel García Esteban i Guillermo Pol Ferrer, en nom i representació de l’entitat JUVECA, SA, titular dels locals esmentats, per un termini de quatre anys. El contracte s’ha prorrogat fins el 30 de novembre de 2016.

2. L’actiu fix en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és l’100000007229.

3. El 7 d’agost de 2018, va tenir entrada a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques un ofici de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació amb la documentació relativa a la pròrroga tàcita de l’arrendament de l’immoble esmentat, per al període comprès entre l’1 de desembre de 2018 i el 30 de novembre de 2020, que és, entre d’altres, la següent:

  • La memòria justificativa sobre la necessitat, la conveniència de prorrogar l’arrendament i de proposta d’inici, de 6 d’agost de 2018, de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
  • La proposta de resolució de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, d’11 de maig de 2017, d’autorització i disposició de la despesa. La despesa total prevista és de 289.259,28 €, i ha d’anar a càrrec de la partida pressupostària G/17101 .313K01.20200.00.
  • Certificat favorable de taxació de l’empresa TASALIA.
  • Informe favorable del certificat de taxació emès per l’empresa TASALIA, per l’arquitecte del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears.

4. Informe de fiscalització prèvia desfavorable d’Intervenció delegada de 26 de setembre de 2018.

5. Informe de discrepància de la secretaria de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació de 12 de novembre de 2018.

6.Resolució de discrepància de la Intervenció General, fiscalitzant de conformitat l’expedient, de 30 de novembre de 2018.

Fonaments de dret

1. L’article 65 i els següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d’abril), el Reglament que la desplega (BOIB núm. 192, de 24 de desembre de 2005) i la resta de disposicions aplicables.

2. Articles 1.566 i 1.581 del Codi civil.

3. Informe jurídic sobre diversos dubtes relatius a la competència de l’òrgan competent per elaborar l’informe d’adequació de la renda al preu de mercat que es pretén contractar i de les característiques tècniques de l’immoble que preveu l’article134.1 b del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril de Patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de 13 de setembre de 2018.

4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).

5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).

6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).

7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, de cessament i nomenament d'alts càrrecs de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, en el qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).

Resolució

1. Aprovar i autoritzar la pròrroga tàcita amb novació del contracte d’arrendament de l’immoble situat al carrer de Sant Joan de la Salle, 4B, portes 5 i 6, de Palma, amb l’entitat JUVECA, SA, comptador des de l’1 de desembre de 2018 fins al 30 de novembre de 2020 per un import de 12.052,47 € mensuals, IVA inclòs, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma.

2. Notificar aquesta Resolució a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, sens perjudici que s’hagi de tramitar el procediment economicofinancer corresponent.

3. Ordenar que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Anotar en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 30 de novembre de 2018

El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni

José Luis Gil Martín

                                                                            Conforme amb la proposta. En dict resolució

La consellera d’Hisenda  i Administracions Públiques

Catalina Cladera i Crespí