Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 12577
Contracte laboral fix de tècnica superior en educació infantil (Escola Infantil municipal de 1r. cicle “Es Nieró”).
(exp. núm. AAE 603-2013, exp. AE 80/2018)
Resolució de batlia (núm. 953-2018)
1. Fets
Per acord de la junta de govern local de 4 de setembre de 2018 (BOIB núm. 119, de 27.09.2018; i notificat a la interessada el 12.09.2018) s’estimà el recurs d’alçada interposat per CMBM contra l’acord del tribunal qualificador de 3 de juliol de 2018, pel qual es resolgueren les reclamacions a la puntuació dels mèrits de la fase de concurs i s’establí la classificació de les aspirants, en el procediment selectiu per cobrir 4 places de tècnica superior en educació infantil (EI de 1r. cicle “Es Nieró), personal laboral, contractes fixos; s’anul·là l’acord impugnat en allò que afecta la recurrent, atorgant-li un punt més a la fase de concurs, i s’alterà l’ordre de classificació de les aspirants si s’escau, perquè:
“La part recurrent fonamenta el seu recurs en el motiu que el tribunal qualificador no valorà el títol de diplomada universitària en educació infantil, perquè el tribunal considerà que el títol aportat com a requisit de participació en el procediment selectiu no s’havia de valorar com a mèrit a la fase de concurs, i aqueix criteri del tribunal contradiu allò establert a les bases de la convocatòria.
Es considera procedent estimar el recurs d’alçada perquè a la base sisena de la convocatòria, a l’apartat e), s’estableix expressament que s’han de valorar com a mèrits els estudis o cursos de formació ocupacional, que tinguin aquestes característiques: 1a. que siguin de matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar, 2a. que siguin impartits per organisme oficial o centre homologat, 3a. que hagin tingut una durada mínima de 20 hores, i 4a. “que no s’hagin considerat com a requisit per participar en aquesta convocatòria”. Aquesta última exigència és la que introdueix un matís favorable a l’estimació del recurs, perquè a la mateixa base sisena, en el seu apartat c), no es fa cap esment similar en quant a la tinença d’un títol de diplomada universitària en educació infantil, és a dir no es recull de forma clara i inequívoca que, encara que s’hagi emprat per acreditar un requisit de participació, no es pugui computar com a mèrit.”
Conseqüència de l’anterior acord és que l’aspirant CMBM assoleix una puntuació total de 12’725, i passa al quart lloc en l’ordre de classificació de les aspirants en el procediment selectiu; i que MMMA, amb 12’5335 punts, passa a ocupar el cinquè lloc (abans el quart).
2. Fonaments de dret.
Article 11,1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, sobre la formalització per escrit del contracte de treball del personal laboral.
Art. 62 del RDL 5/2015, de 30 d’octubre, respecte els requisits per adquirir la condició de funcionari de carrera, (que es considera d’aplicació per analogia al personal laboral).
Art. 35 del Decret 27/1994, d’11 de març, reglament d’ingrés del personal al servei de la CAIB, sobre el contracte de treball dels aspirants i sobre la publicació del nomenament en el BOIB.
Sentència núm. 271, de 20 de març de 2013, de la Sala de lo Contencioso Administrativo del Tribunal Superior de Justícia, en relació al no reconeixement de la situació jurídica individualitzada.
3. Resolució.
Atès que s’ha estimat el recurs d’alçada, i que s’ha modificat l’ordre de classificació definitiva de les aspirants en el procediment selectiu per cobrir el lloc, en exercici de l’atribució que me confereix l’art. 21,1,h) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local,
Resolc:
- Contractar indefinidament com a tècnica superior en educació infantil (personal laboral, contracte fix), amb efectes des del dia 1 de novembre de 2018, a Catalina Maria Bibiloni Mateu, dni. 43140655S.
Cosa que fem pública per a general coneixement.
Recursos.
Contra aquesta resolució, que és definitiva en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació de la present resolució.
b. El recurs de reposició potestatiu davant la batlia, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Alaró, 18 d’octubre de 2018.
El batle,
Guillermo Claret Balboa Buika