Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 12571
Resolució informativa de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 3 de desembre de 2018 per la qual es convoca el concert del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, per als anys 2019-2021, cofinançat en un màxim del 50 % pel Fons Social Europeu, en el marc del Programa Operatiu de les Illes Balears per al període 2014-2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 25 de setembre de 2018, el director general de Dependència va emetre un informe justificatiu relatiu a la convocatòria del concert del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, per als anys 2019-2021.

2. En data 25 de setembre de 2018, la consellera de Serveis Socials i Cooperació va resoldre iniciar l’expedient de concertació de places del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, per als anys 2019-2021.

3.   En data 17 d’octubre de 2018, la Direcció General de Fons Europeus va emetre un informe d’elegibilitat favorable de cofinançament del 50 % de l’operació, amb càrrec al Programa Operatiu FSE 2014-2020 de les Illes Balears, en el marc de la prioritat d’inversió 9.4 (accés a serveis assequibles, sostenibles i de qualitat, inclosos els serveis sanitaris i socials d’interès general), objectiu específic 9.4.1 (millorar l’accessibilitat per a les persones més vulnerables a serveis d’atenció sanitària, socials i d’orientació, formació i educació, que incloguin l’eliminació dels estereotips).

Fonaments de dret

1. La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. La Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.

5. El Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

6. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

7.   El Decret 7/2016, de 12 de febrer, pel qual es regulen l’accés al servei ocupacional per a persones amb discapacitat per trastorn mental greu i la gestió de la llista d’espera de les places d’aquest servei.

8. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

9. El Decret 6/2017, de 7 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11. La Decisió de la Comissió C (2015) 9274 final, de 17 de desembre de 2015, per la qual s’aprova el Programa Operatiu FSE de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2014-2020 (CCI 2014ES05SFOP005).

Per tot això, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

1.  Convocar el concert de serveis ocupacionals i establir el procediment de la convocatòria per al servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, per als anys 2019-2021, d’acord amb l’annex.

2.  Acreditar la necessitat del concert social de places del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, d’acord amb l’informe justificatiu del director general de Dependència de 25 de setembre de 2018.

3.  Aprovar el Plec general de condicions tècniques per a la concertació del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, que es pot consultar a la pàgina web de la Direcció General de Dependència

(http://serveissocialsicooperacio.caib.es).

4.  Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 3 de desembre de 2018

La consellera

Fina Santiago Rodríguez

Annex

Convocatòria del concert social del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, per als anys 2019-2021, cofinançat en un màxim del 50 % pel Fons Social Europeu, en el marc del Programa Operatiu de les Illes Balears per al període 2014-2020

1. Objecte i àmbit d’aplicació

1.1. S’estableix la regulació del procediment de convocatòria del concert del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, per als anys 2019-2021, i es dicta a l’empara del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de places del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental greu, a l’àmbit territorial de les Illes Balears. Aquest servei està recollit en el punt 2.6.2 de l’annex del Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020.

2. Òrgan instructor

L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s’han de presentar a la seu del Servei d’Atenció a la Discapacitat, ubicat al carrer de Joan Crespí, 11, de Palma, o a qualsevol dels llocs que estableixen l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat al Servei d’Atenció a la Discapacitat de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (Butlletí Oficial de l’Estat núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu del Servei d’Atenció a la Discapacitat, s’ha d’enviar el full de la sol·licitud, amb el segell de registre d’entrada, al Servei d’Atenció a la Discapacitat, per correu electrònic (atenciodiscapacitat@dgad.caib.es), en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

4. Requisits de les entitats

4.1. Les entitats interessades han d’estar acreditades de conformitat amb el Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 31/2016, de 27 de maig.

4.2. S’ha d’acreditar una experiència mínima de dos anys en matèria de serveis ocupacionals per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental a les Illes Balears.

4.3. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s’estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l’article 4 del Decret 48/2017.

5. Documentació que s’ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat. El model de sol·licitud es troba disponible al web

http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per concertar amb l’Administració el servei ocupacional que gestionin i han d’indicar el nombre de places que ofereixin per concertar amb l’Administració.

 5.3. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent: 

a.  Certificat d’acreditació del servei per concertar.

b.  Declaració responsable que l’entitat no està sotmesa a les prohibicions de contractar amb l’Administració, d’acord amb l’article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

c.  Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions que estableix l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionada per resolució ferma en els darrers quatre anys per la comissió d’infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d’empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d’estrangers.

d.  Acreditació de solvència financera, segons el document disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

e.  Acreditació de solvència tècnica, segons el document disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

f.   Certificat d’estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g.  Acreditació de la titularitat de l’equipament o centre del servei ocupacional, o de la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a quatre anys.

h.  Declaració del nombre total de places acreditades, signada per la direcció del servei, que diferenciï entre ocupades i no ocupades.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza els tècnics de la Direcció General de Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.

6. Tramitació dels concerts

6.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Dependència han d’examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per determinar si compleixen els requisits que estableix la convocatòria.

6.2. Les entitats poden sol·licitar, com a màxim, les places que indica el punt 8.2 d’aquesta convocatòria.

6.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria o no incorporin la documentació esmentada en l’apartat anterior, es requerirà l’entitat interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que disposa l’article 21 de la Llei 39/2015.

6.4. S’ha de resoldre el procediment de concertació d’acord amb els criteris següents:

a.  Si el còmput total de places que ofereixen les entitats no supera el nombre total màxim de places previstes en el servei i, per tant, hi ha disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota l’oferta, les places s’adjudicaran directament a les entitats sol·licitants.

b.  Si el còmput total de places que ofereixen les entitats supera la disponibilitat pressupostària, s’actuarà segons els criteris de preferència que preveu el Decret 48/2017 en l’article 14.3.

c.  En cas que es produeixi una renúncia per part d’alguna entitat, les places que hagi oferit es distribuiran de la mateixa manera entre la resta d’entitats.

6.5. En cas que no hi hagi disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota la demanda de places per al servei ocupacional objecte del concert, es constituirà el comitè tècnic d’assessorament mitjançant una resolució de l’òrgan instructor, d’acord amb l’article 15 del Decret 48/2017 i la normativa de règim jurídic.

7. Formalització dels concerts

7.1. Els concerts que s’estableixen a l’empara d’aquesta convocatòria s’han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, dels decrets de desplegament i aplicació d’aquesta Llei, i del Plec general de condicions tècniques del concert.

7.2. En el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

8. Places del servei i distribució territorial

8.1. La previsió del nombre total màxim de places per concertar és de 201 a l’àmbit territorial de les Illes Balears.

8.2. Aquest nombre de places es correspon a les que actualment té concertades per a l’exercici 2018 la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació amb les entitats següents, més les places que es requereixen per atendre la comarca de Manacor:

Entitat

2018

2019-2021

FUNDACIÓ DEIXALLES

17

17

ASSOCIACIÓ ESTEL DE LLEVANT

44

64

FUNDACIÓ ES GARROVER

45

45

ASSOCIACIÓ GIRA-SOL

75

75

9. Vigència del concert

El règim del concert s’iniciarà l’1 de gener de 2019, o el dia que se signi, i finalitzarà el 30 de novembre de 2021.

10. Pressupost i preu màxim del servei

10.1. L’import màxim estimat per assignar és de 4.815.847,44 € (exempt d’IVA), que es distribuirà entre les anualitats de 2019, 2020 i 2021. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pel nombre total de places que ofereixi l’entitat i pels serveis que requereixi efectivament l’Administració.

10.2. Aquest import s’indica únicament a efectes de publicitat i no suposa cap compromís de despesa. Per això, no consta cap consignació pressupostària, que s’ha d’acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

10.3. El preu de referència màxim per plaça del servei ocupacional per a persones amb discapacitat associada a diagnòstic de salut mental greu, d’acord amb l’informe de la cap del Servei d’Atenció a la Discapacitat sobre el mòdul econòmic del servei de 25 de setembre de 2018, és de 37,32 euros diaris per plaça concertada.

11. Condicions tècniques d’execució

11.1. Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, al Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals, i a la normativa insular complementària.

11.2. El Plec general de condicions tècniques detalla l’objecte, els drets i les obligacions d’ambdues parts, els serveis que s’han de prestar, els criteris d’intervenció amb els usuaris, els mitjans que ha d’aportar l’entitat concertada i el sistema de coordinació amb l’Administració.

11. 11.3. Les aplicacions informàtiques del Servei d’Atenció a la Discapacitat són les úniques vàlides per gestionar les places del servei i per a qualsevol ús aplicable que es derivi de l’execució d’aquest concert.

12. Seguiment

12.1. Els tècnics del servei ocupacional per a persones amb diagnòstic de salut mental són els responsables del seguiment dels casos atesos i s’han de coordinar amb el Servei d’Atenció a la Discapacitat i els serveis socials comunitaris bàsics, de salut, educatius o d’altres que es requereixin.

12.2. Els tècnics del Servei d’Atenció a la Discapacitat poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

12.3. L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Dependència.

12.4. Així mateix, l’entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

13. Obligacions de les entitats concertades

13.1. Mitjançant el concert social, les entitats que prestin el servei s’obliguen a complir el Plec general de condicions tècniques, que estableix les obligacions de les entitats concertades, i les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els decrets de desplegament i d’aplicació corresponents.

13.2. Així mateix són obligacions de les entitats concertades les que estableix el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s’estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s’estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

13.3. D’acord amb l’informe d’elegibilitat de la Direcció General de Fons Europeus, s’estableixen les condicions següents de l’ajut del Fons Social Europeu:

a.  Assegurar el compliment de la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en els àmbits de contractació, subvencions, ajuts d’estat ―Reglament (UE) 651/2014, i Reglament (UE) 1407/2013, de minimis―, normes sobre les despeses subvencionables per l’FSE (Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre), comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d’oportunitats.

b. Observar el sistema de gestió i control del PO FSE: Manual de procediments de gestió i control, Criteris de selecció d’operacions, i Estratègia de comunicació (http://fonseuropeus.caib.es).

c. Mantenir un sistema de comptabilitat separada o un codi comptable separat per a totes les transaccions relacionades amb l’operació cofinançada (article 125.4.b del Reglament (UE) 1303/2013).

d. Aplicar mesures antifrau eficaces i proporcionades en l’àmbit de la gestió administrativa que correspongui per evitar sobrefinançament o doble finançament amb altres subvencions comunitàries, estatals o autonòmiques, o altres programes o períodes de programació; fraccionament de la despesa, etc. (article 125.4.c del Reglament (UE) 1303/2013). Es poden denunciar fets constitutius de frau o irregularitat a través del canal informatiu SNCA (Servei Nacional de Coordinació Antifrau) a l’adreça següent: http://www.igae.pap.minhafp.gob.es.

e. Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d’auditoria apropiada (article 125.4.d del Reglament (UE) 1303/2013).

f.  Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l’operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l’operació (article 140 del Reglament (UE) núm. 1303/2013).

g. Assegurar les mesures d’informació i publicitat reglamentàries (article 115 i annex XII del Reglament (UE) núm. 1303/2013; Reglament (UE) 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d’informació i publicitat, i Estratègia de comunicació del PO FEDER/FSE). En totes les mesures d’informació i publicitat s’ha de reconèixer l’emblema de la UE i la referència a l’FSE (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web). La resolució d’aprovació de l’operació cofinançada i les publicacions realitzades al DOUE/BOE/BOIB han de recollir expressament la menció al cofinançament de l’FSE.

h. Durant la realització de l’operació, informar el públic del suport obtingut per l’FSE, amb una breu descripció al lloc d’Internet corresponent, si n’hi ha, de manera proporcionada al nivell de l’ajut obtingut, així com dels objectius i els resultats, i destacar el suport financer de la Unió Europea.

i. Acceptar la inclusió a la llista d’operacions publicada de conformitat amb l’article 115.2 i l’annex XII del Reglament (UE) núm. 1303/2013.

j. Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General de Fons Europeus com a organisme intermedi del Programa Operatiu FSE 2014-2020, a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control.

k. Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació realitzades pels òrgans de control competents i segons el que estableix l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

l.  Introduir les dades i els documents dels quals sigui responsable l’entitat beneficiària, així com totes les actualitzacions, en els sistemes d’intercanvi electrònic de dades, en compliment de l’article 122.3, paràgraf primer, del Reglament (UE) núm. 1303/2013, i l’article 10.1 del Reglament 1011/2014, de 22 de setembre de 2014.

14. Penalitats

L’incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei pot donar lloc a la imposició de penalitzacions, d’acord amb el Plec general de condicions tècniques.

15. Criteris d’accés dels usuaris i llista d’espera

15.1. Els criteris d’accés dels usuaris i la llista d’espera del servei ocupacional es regeixen d’acord amb els capítols II i III del Decret 7/2016, de 12 de febrer, pel qual es regulen l’accés al servei ocupacional per a persones amb discapacitat per trastorn mental greu i la gestió de la llista d’espera de les places d’aquest servei.

15.2. Les persones que hagin sol·licitat l’accés al servei ocupacional i que formen part de la llista d’espera per iniciar el nou servei seran valorades pels professionals del Servei d’Atenció a la Discapacitat i derivades a l’entitat prestadora del servei, amb respecte al principi de lliure elecció.

16. Publicitat

16.1. Les entitats d’iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d’entitat pertanyent a la xarxa pública de promoció de l’autonomia personal, segons les indicacions del Manual d’identitat corporativa que els facilitarà l’Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

16.2. Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació «Servei ocupacional concertat amb el Govern de les Illes Balears» amb el logotip corresponent, que els proporcionarà la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Així mateix, s’ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries del servei concertat.

16.3. Aquesta convocatòria de concert de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació està cofinançada pel Fons Social Europeu en el marc del Programa Operatiu de les Illes Balears per al període 2014-2020, d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, i el Reglament (UE) núm. 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Així mateix, també és d’aplicació el Reglament d’execució (UE) núm. 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol.

16.4. Tota la publicitat, la documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, com també qualsevol tipus d’informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d’aquesta activitat, han de ser, com a mínim, en català, i s’hi ha d’utilitzar un llenguatge inclusiu d’homes i dones. A més, l’entitat beneficiària està sotmesa a les normes d’informació i comunicació sobre l’ajut del Fons Social Europeu reflectides en l’annex XII del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell. Entre altres obligacions, en tota la publicitat i la documentació pública de les accions cofinançades, s’han de fer constar la participació de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i el cofinançament del Fons Social Europeu (FSE), mitjançant la incorporació dels elements identificadors corresponents. Així mateix, l’entitat hi pot fer constar els seus elements identificadors amb la mateixa grandària o amb una de menor que la dels logotips de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i l’FSE. Les entitats han d’informar totes les persones destinatàries finals que l’activitat està cofinançada pel Fons Social Europeu (FSE) per mitjà del Programa Operatiu de les Illes Balears 2014-2020, dins l’eix 2, objectiu temàtic 9.

16.5. Les entitats beneficiàries tenen l’obligació d’aportar una còpia de tota la publicitat, la documentació escrita, els anuncis o la senyalització que hagin utilitzat en què consti el cofinançament de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i del Fons Social Europeu, quan presentin la justificació de l’operació finançada i de la memòria econòmica.

17. Prerrogatives de l’Administració

17.1. L’òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d’interpretar-lo i resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment. D’altra banda, l’òrgan competent per resoldre el procediment té, a més, la prerrogativa de modificar-lo per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

17.2. Els acords que adopti l’òrgan competent per resoldre a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

18. Causes d’extinció

Són causes d’extinció del concert social les que estableix l’article 28 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

19. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.