Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 12488
Bases específiques que regiran la convocatòria de 4 places de policia local de l’Ajuntament de Santa Margalida mitjançant el procediment extraordinari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per decret de Batlia núm. 1163 de 29 de novembre de 2018, es publiquen íntegrament les bases específiques que regiran la convocatòria de quatre places de policia Local, pel sistema d’accés de torn lliure, concurs - oposició, procediment extraordinari, corresponents a les ofertes públiques d’ocupació del 2016 i 2017, segons el disposat a l’art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA DE 4 PLACES DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA MITJANÇANT EL PROCEDIMENT EXTRAORDINARI.

Primera. Objecte, procediment de selecció i normativa

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és la convocatòria de 4 places d’agent de la Policia Local, pel sistema d’accés de torn lliure, de l’Ajuntament de Santa Margalida, dotada en els seus pressupostos i ocupada per personal funcionari interí, corresponents a les ofertes públiques d’ocupació del 2016 i 2017. Procediment de caràcter extraordinari d’accés a la plantilla de la policia local de l’Ajuntament de Santa Margalida mitjançant el sistema de selecció de concurs oposició.

2. Les citades places pertanyen a l’escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, grup C1.

3. S’aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d’aptitud dels policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, reglament de les policies locals de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Decret Llei 1/2007, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a. Tenir nacionalitat espanyola.

b. Tenir 18 anys complerts.

c. Estar en possessió del certificat en vigor, expedit per l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia local.

d. Estar en possessió del títol de Batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d’Educació i Ciència, o d’una universitat espanyola.

e. La titulació s’ha d’acreditar mitjançant l’expedició dels títols corresponents per l’autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l’equivalència de títols.

f. No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, d’acord amb el quadre d’exclusions que es determinen a l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, reglament dels policies locals de les Illes Balears.

g. No haver estat separat del servei de l’administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

h. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

i. No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

j. Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A i B.

k. Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració jurada).

l. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l’òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern dels Illes Balears o equivalent per l’Administració d’acord amb la normativa vigent.

Els aspirants que no acreditin aquests coneixements, hauran de participar en una prova específica de coneixement de la llengua Catalana (nivell B2) d’acord amb el contingut de la base sisena, de conformitat amb el que es determina a l’art. 25è del Reglament municipal de normalització lingüística de l’Ajuntament de Santa Margalida, aprovat definitivament pel Ple a la sessió ordinària celebrada el 27 de maig de 1993.

L’acreditació del nivell de coneixements de la llengua catalana exigit, per tal de quedar exempt de la realització de la prova específica, s’ha de presentar dins el termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

Amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari en pràctiques, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels que delimita l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d’exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar l’acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència a l’interessat, haurà de proposar-ne l’exclusió al batle o batlessa i comunicar-li, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant a la sol·licitud d’admissió.

Tercera. Protecció de dades personals

De conformitat amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s’informa a las persones aspirants que les dades personals contingudes a la sol·licitud d’admissió, la documentació amb què s’acompanyi o la que es generi a resultes d’aquesta convocatòria, s’incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l’Ajuntament de Santa Margalida, i que té per finalitat, entre d’altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d’aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, el tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web d’aquesta institució (www.ajsantamargalida.net), d’acord amb el que disposen les bases d’aquesta convocatòria i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es fa constar que, en el cas que l’interessat hagi posat en coneixement de l’Ajuntament dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L’òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts a la Llei orgànica 15/1999 és l’Ajuntament de Santa Margalida, situada al carrer Pouàs, 23, 07450.-Santa Margalida.

Quarta. Sol·licitud i documentació.

1. Les sol·licituds per participar a les proves de selecció es dirigiran al batle de l’Ajuntament i hauran d’ajustar-se al model normalitzat de sol·licitud (annex IV), es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Santa Margalida, o en la forma establerta en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 20 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el BOE. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s’arxivaran.

Si el darrer dia de presentació és diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d’anuncis i el web de l’Ajuntament de Santa Margalida.

El model normalitzat de sol·licituds estarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i al lloc web de l’Ajuntament de Santa Margalida, a partir de l’obertura del termini per a la seua presentació.

2. La no presentació de sol·licituds dins el termini i la forma escaient determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

3. Les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, l’original o fotocòpia compulsada de la documentació que s’indica a continuació:

a. Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides, sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement als interessats que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

b. Fotocòpia compulsada del Document Nacional d’Identitat en vigor, o del resguard de la sol·licitud de renovació.

c. Fotocòpia compulsada del certificat expedit per l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia o per l’òrgan competent i en plena validesa.

d. Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

e. Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

f. Relació dels mèrits aportats (segons el model de l’annex V), que reculli ordenadament els mèrits al·legats, estructurada segons els blocs en què es divideix el barem de mèrits recollit a l’Annex I d’aquestes bases.

La documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la forma establerta a la base novena d’aquesta convocatòria. La comissió de valoració no valorarà els mèrits que no s’acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu.

g. En la sol·licitud haurà de constar-hi una adreça electrònica i telèfons (fix i mòbil) per tal de comunicar-se amb l’Ajuntament de Santa Margalida.

k) El resguard acreditatiu del pagament de la taxa (15,00 euros), segons estableix l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per aportar a proves de selecció de personal (BOIB núm. 129, de 25 de setembre de 2014). En aquest resguard hi ha de constar el nom de la persona aspirant i el concepte ha de ser “Drets d'examen procés selectiu POLICIA LOCAL”. Les persones aspirants hauran d'autoliquidar la taxa en el moment de presentar la sol·licitud per prendre part a les proves selectives convocades, realitzant el pagament a qualsevol dels comptes següents:

ES35 0061 0026 6200 2286 0185 BANCA MARCH (BIC BMARES2M)

ES38 2100 0107 1402 0000 1164 LA CAIXA (BIC CAIXESBBXXX)

Cinquena. Admissió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, en un termini màxim de vint dies hàbils, es publicarà al tauler d’anuncis i al lloc web de l’Ajuntament la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, com a identitat s’indicarà el número del Document Nacional d’identitat de l’aspirant.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment. Un cop finalitzat el termini i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà resolució, en un termini màxim de vint dies hàbils, aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses, que serà publicada al tauler d’anuncis i al lloc web de l’Ajuntament.

Sisena. Prova per acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana

Amb caràcter previ a l’inicií dels exercicis del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat estar en possessió del certificat acreditatiu del coneixement del nivell B2 de la llengua catalana, hauran de realitzar la prova de coneixement d’aquest nivell.

Aquesta prova tindrà caràcter obligatori i el seu resultat serà d’Apte/a o No Apte/a. La qualificació de No Apte/a, o la no compareixença de la persona aspirant, donarà lloc a la seua exclusió del procés selectiu.

Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l’àmbit d’aquesta convocatòria i no generarà cap dret respecte a procediments futurs.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es comptarà amb els serveis de personal tècnic assessor, que portarà a terme les proves necessàries per determinar l’aptitud o no aptitud de les persones candidates.

Setena. Procés de selecció

El procés de selecció és el de concurs oposició.

Constarà d’una fase d’oposició lliure, una de concurs, en la qual només participaran les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició, i una altra fase consistent en un període de pràctiques de sis mesos, d’acord amb el que disposa la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i el Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal, de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

L’ordre d’actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.

Tal com s’estableix a la base novena, els aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

La data límit per a l’al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius a aquests, serà la de finalització del termini de presentacions de sol·licituds per participar a la convocatòria.

La puntuació final del concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

          60             40

P t= ——– o + ---— c

            O            C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d’oposició o: puntuació obtinguda en la fase d’oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs c: puntuació obtinguda en la fase de concurs

La puntuació total s’obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

Vuitena. Fase d’oposició

La fase d’oposició consta de tres proves de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per a poder passar a la següent. Les proves es duran a terme a raó d’una prova per sessió.

Un cop realitzada la primera prova els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d’anuncis de la Corporació i al portal web www.ajsantamargalida.net , amb un interval mínim de 48 hores d’antelació al començament de la prova.

Primera Prova: d’aptitud física, que té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les proves físiques que consten a l’annex II per a totes les categories.

Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador, el mateix dia de la prova i abans de l’hora d’inici de les proves físiques, d’un certificat mèdic en què consti que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l’esmentada certificació implica l’exclusió automàtica de l’aspirant de la realització de la prova i del procés selectiu.

Les proves físiques han de ser superades globalment, d’acord amb el barem i els mèrits assenyalats a l’annex II. El resultat global d’aquesta prova es produirà amb la superació d’un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3.

La nota mitjana d’Apte s’atorgarà sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de No Apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP segons estableix l’article 163.3 de l Decret 28/2015 estan exemptes de realitzar les proves físiques que consten a l’annex II. La validesa del certificat és de dos anys, comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del Curs Bàsic de Policia Local té el mateix efecte que l’obtenció d’aquest certificat i es comptarà des de la data de finalització del Curs Bàsic.

Segona Prova de coneixement tipus test. De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases i la seva valoració serà el resultat de la suma de les dues fases. Cada fase tendra un valor del 50 % de la puntuació total de la prova.

Primera fase: consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador entre els 20 temes que consten a l’Annex III. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 0,500 punts. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si consta més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

La prova es valorarà de 0 a 25 punts i cal obtenir un mínim de 12,5 punts per a superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:

       {A-(E/4)} x 25

Q = ----------------------

                 P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l’exercici

Segona fase: consisteix en una prova tipus test de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals de l’Ajuntament de Santa Margalida.

Per accedir a la informació sobre coneixement del terme municipal i les ordenances es pot consultar el portal web de l’Ajuntament de Santa Margalida www.ajsantamargalida.net.

Consisteix a respondre per escrit 25 preguntes d’un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. Les preguntes es poden plantejar en llengua catalana o castellana. Cada pregunta que es respongui correctament es valorarà amb 1 punt. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si consta més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

La prova es valorarà de 0 a 25 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 12,5 punts per a superar-la. La durada màxima de la prova serà d’una hora. Per efectuar la qualificació de l’exercici d’aquesta prova s’aplicarà la fórmula següent:

       {A-(E/4)} x 25

Q = ----------------------

                 P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l’exercici

Tercera Prova d’aptitud psicològica i de personalitat. Exercici obligatori i eliminatori. Aquesta prova consistirà en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici de les funcions pròpies de policia. Aquesta prova constarà de dues parts:

La primera consistirà a respondre un test d’aptitud proposat per un/una professional de la psicologia que farà d’assessor/a del tribunal qualificador. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir-ne un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

La segona consistirà a respondre la prova o proves que un/a professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits en les bases de la convocatòria i pot consistir en un test o una entrevista personal. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir-ne un mínim de 5 per a superar-les. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Estaran exempts de realitzar aquesta prova les persones que acreditin que en els últims tres anys han superat una prova igual a l’exigida en aquest apartat. Tenen la condició de proves iguals a l’exigida les realitzades per l’Escola Balear d’Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, així com les realitzades per ajuntaments dins dels processos selectius que hagin convocat. L’exempció de realitzar la prova s’ha d’acreditar amb la certificació de l’Escola Balear d’Administració Pública o de l’ajuntament que correspongui.

Novena. Fase de concurs.

1. El tribunal ha d’avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d’acord amb el barem de l’Annex I. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

2. Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s’hauran d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a. Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta.

b. Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, cal acreditar la homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.

d. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

e. Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, altres escoles d’administració pública i altres entitats, que siguin equivalents als nivells del Marc comú europeu.

f. Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

3. Els mèrits s’han d’acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Desena. Òrgan de selecció

1. L’òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador que es determinarà per resolució de l’Ajuntament de Santa Margalida. S’ha de publicar en el tauler d’anuncis i al web corporatiu la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d’admesos i exclosos.

2. L’òrgan de selecció serà col·legiat, la seva composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seua composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades.

3. El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar-ne part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d’estar acreditats i com a màxim n’hi pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú altre.

5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i se n’ha de designar el mateix nombre de suplents:

a. President/a: designat per l’Ajuntament de Santa Margalida entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.

b. Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d’Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública i un altre designat per l’Ajuntament de Santa Margalida.

c. Secretari/ària: designat per l’Ajuntament de Santa Margalida, amb veu i vot.

6. El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.

7. El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència ni secretaria, i les seues decisions s’adoptaran per majoria.

8. Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els membres de la Corporació o entre el personal al servei de les administracions públiques.

9. Els membres del tribunal s’abstindran d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. Són funcions del tribunal qualificador:

a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b. Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals per tal que els esmenin, o quan es necessiti l’aclariment d’algun dels mèrits acreditats dins el termini i en la forma adequada.

c. Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d. Resoldre les reclamacions presentades per les persones aspirants en el termini establert i en la forma adequada.

e. Elevar a l’Alcaldia la composició definitiva de la borsa.

f. Expedir els justificants d’assistència corresponents a petició dels aspirants.

12. Els mèrits acreditats per les persones candidates s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a Annex I.

13. El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de l’aspirant.

Onzena. Publicació de la relació de persones aprovades

1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en ordre de puntuació obtinguda, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cada un dels apartats, assignades al número del document nacional d’identitat.

2. Les persones aspirants disposen d’un termini de 3 dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant del Tribunal, presentant les sol·licituds a través de la seu electrònica o en el Registre General de l’Ajuntament de Santa Margalida, dins el termini establert. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyades d’una persona en qualitat d’assessora.

3. El tribunal ha de disposar d’un termini de 7 dies per resoldre les reclamacions. Un cop resoltes publicarà la llista definitiva i elevarà proposta de nomenament de persones aprovades en el tauler d’anuncis de la seu electrònica i al web de l’Ajuntament de Santa Margalida, per ordre de puntuació. Aquesta llista no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d’aquesta convocatòria.

Dotzena. Presentació de documents

Una vegada publicada la llista de persones aprovades amb plaça al tauler d’anuncis de la seu electrònica i al web municipal, les persones aspirants que hi constin disposen d’un termini de 20 dies naturals des de la data de la seua publicació per presentar els documents que acreditin que compleixen el requisits que exigeix la convocatòria. L’incompliment d’aquest termini o si de l’examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s’exigeixen a la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives al seu nomenament. I podrà ser aprovat el següent aspirant.

Tretzena. Personal funcionari en pràctiques

1. Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades funcionaris i funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris i funcionàries de carrera, si escau, o obtinguin la qualificació de no aptes.

2. El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos. El tribunal qualificador elevarà al batle o batlessa la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n’ordenarà la publicació en un termini de 15 dies hàbils.

3. En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com a No apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà les persones aspirants de la borsa de treball de funcionaris interins resultant del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en aquestes, per ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La dita resolució esgotarà la via administrativa i podrà ser recorreguda en els termes que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Catorzena. Valoració de la fase de pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia local. L’avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

  

ANNEX I

Barem de mèrits de la fase de concurs

El tribunal ha d’avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d’acord amb el barem següent, la puntuació màxima del qual serà de 40 punts:

1. Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s’accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el Curs bàsic de capacitació per a l’accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

Es valoraran els serveis prestats i reconeguts a la policia local del municipi on es convoquin les proves i en d’altres municipis de les Illes Baleares. La valoració per als serveis prestats en d’altres municipis no pot ser inferir a la meitat prevista per al municipi on es convoquin les proves.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 24 punts, d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a l’Ajuntament de Santa Margalida:0,4 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en d’altres municipis de les Illes Balears: 0,2 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.

Només es valoraran els estudis acadèmics oficials de nivell superior als que s’exigeixen per a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració com a mèrit del títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau, màster i doctor, els quals s’acumularan.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts, d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins un màxim de 0,21 punts.

b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d. Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat obtindran 0,07 punts, d’acord amb l’article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

f. Per a cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

4. Valoració dels coneixements de llengües

1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 0,6 punts, d’acord amb els següents criteris:

a. Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts

b. Certificat C2 (abans D) o equivalent: 0,50 punts

c. Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans E): 0,10 punts

S’ha de valorar únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.

2. Coneixements d’altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes, les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu, considerats equivalents, amb una puntuació màxima d’1 punt segons els criteris que s’indiquen a la taula següent:

Nivells del Marc Comú Europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

A1

0,30

0,20

1r curs nivell inicial

0,10

A2

0,40

0,30

2n curs nivell inicial

0,20

B1

0,50

0,40

1r curs nivell elemental

0,30

B1 +

0,60

0,50

2n curs nivell elemental

0,40

B2

0,70

0,60

1r curs nivell mitjà

0,50

B2 +

0,80

0,70

2n curs nivell mitjà

0,60

C1

0,90

0,80

1r curs nivell superior

0,70

C2

1

0,90

2n curs nivell superior

0,80

Altres certificats equivalents als nivells del Marc Comú Europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats d’activitats formatives i cursos impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixi i homologui l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’afectada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició en centres formatius oficials de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi, acreditats mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s’han d’impartir i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.

1.  Formació relacionada amb l’àrea professional.

a.  Accions formatives relacionades.

Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

-  Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

- Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

- Per cada certificat d’haver impartit cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.

2.  Formació no relacionada amb l’àrea professional.

a. Accions formatives no relacionades.

S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’ha de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 1,4 punts, d’acord amb:

- Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

- Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

   

ANNEX II

Barem de puntuació de les proves físiques per ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears Les proves físiques, que seran exclusivament les que s’indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

Prova d’aptitud física té com a finalitat comprovar, entre d’altres condicions, la força, l’agilitat, la rapidesa i la resistència de l’aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s’indiquen, d’acord amb els barems i els criteris que s’estableixen per edat i sexe.

Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador, el mateix dia de la prova i abans de l’hora d’inici de les proves físiques, d’un certificat mèdic en què consti que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l’esmentada certificació implica l’exclusió automàtica de l’aspirant de la realització de la prova i del procés selectiu.

Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que s’assenyalin. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d’Apte s’atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà No apte.

Proves que es realitzaran:

1. Resistència (000 m)

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un da

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminat

+4,25'

+5,15'

+6,00'

+7,25'

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25'

-4,15'

-5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45’

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

5

-4,25'

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20'

-7,40'

Eliminada

+4,40'

+5,30'

+6,20'

+7,40'

2. Velocitat (50 m)

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50"

-8,00"

-8,20"

-9,50"

9

-7,55"

-8,15"

-8,35"

-10,00"

8

-8,00"

-8,30"

-8,50"

-10,20"

7

-8,05"

-8,45"

-9,00"

-10,30"

6

-8,25"

-9,00"

-9,20"

-10,55"

5

-8,50"

-9,20"

-9,40"

-11,05"

3

-9,10"

-9,40"

-10,00"

-11,15"

Eliminat

+9,10"

+9,40"

+10,00"

+11,15"

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00"

-8,20"

-9,00"

-10,00"

9

-8,20"

-8,35"

-9,15"

-10,20"

8

-8,30"

-8,50"

-9,30"

-10,50"

7

-8,50"

-9,00"

-9,50"

-11,10"

6

-9,00"

-9,30"

-10,10"

-11,45"

5

-9,10"

-9,50"

-10,50"

-12,00"

3

-9,15"

-10,10"

-11,10"

-12,15"

Eliminada

+9,15"

+10,10"

+11,10"

+12,15"

3. Natació (50 m) estil lliure

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d’estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s’estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35"

-40"

-45"

-50"

9

-37"

-42"

-47"

-52"

8

-39"

-44"

-49"

-54"

7

-41"

-46"

-51"

-56"

6

-43"

-48"

-53"

-58"

5

-45"

-50"

-55"

-60

3

-47"

-55"

-57"

-1,02"

Eliminat

+47"

+55"

+57"

+1,02"

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40"

-45"

-50"

-55"

9

-42"

-47"

-52"

-57"

8

-44"

-49"

-54"

-59"

7

-46"

-51"

-56"

-1,01"

6

-48"

-53"

-58"

-1,03"

5

-50"

-55"

-1,00"

-1,05"

3

-52"

-1'

-1,02"

-1,07"

Eliminada

+52"

+1'

+1,02"

+1,07"

4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal:

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts a terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l’establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,0

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat/ada

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts a terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a l’establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,68

-1,57

- 1,37

  

ANNEX III

TEMARI PEL QUAL ES REGIRAN LES PROVES SELECTIVES PER A L’ACCÉS A 4 PLACES DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA.

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d’entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i La potestat reglamentària naturalesa jurídica. Elements del municipi. L’organització municipal. Competències municipals. Ordenances Municipals. Concepte i classes. Límits i procediment d’elaboració i aprovació.

4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

13. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.

15. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.

17. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Principals diligències.

18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic.

19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

20. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competèmcies de la Comunitat Autònomia de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l’Estatut.

  

ANNEX IV

SOL·LICITUD PER A PARTICIPAR EN EL PROCÉS SELECTIU EXTRAORDINARI, PER LA SELECCIÓ DE 4 PLAÇA D’AGENT DE POLICIA LOCAL, FUNCIONARI DE CARRERA, MEDIANT CONCURS - OPOSICIÓ, DE L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

SOL·LICITANT

NOM I COGNOMS:____________________________________________________________ DNI: ___________________ADREÇA: ______________________________________________ POSTAL:________________ MUNICIPI: ____________________ ILLA: ________________ PROVÍNCIA:________________________________ PAÍS:______________________________ TELÈFON FIX: __________________________ TELÈFON MÒBIL: ________________________ ADREÇA ELECTRÒNICA:__________________________________________________________

Totes aquestes dades queden protegides en aplicació de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de la normativa reglamentària de desplegament.

EXPOSA: Que vista la publicació al BOIB núm. _______de data _____ de ______________ de 2018 y BOE núm. _______ de data _____ de _____________de 2018 de la convocatòria per a celebrar un procés selectiu, mitjançant un concurs-oposició per a la cobertura de 4 places de Policia Local, per torn lliure, de l’Ajuntament de Santa Margalida.

DECLARA: Que compleix totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la convocatòria, referides a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

SOL·LICITA: Que es tengui per presentada la present sol·licitud dins el termini concedit a l’efecte, i sigui admesa per prendre part en el procés selectiu extraordinari de 4 places de Policia Local de l’Ajuntament de Santa Margalida.

Lloc,_________________________________ data ______________________________ signatura

 BATTLE DE L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA.

   

ANNEX V

RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

ASPIRANT (nom, cognoms i DNI):

CURS DE CAPACITACIÓ 

(indicau la nota)

SERVEIS PRESTATS 

(indicau l’ajuntament i mesos complets)

-

-

ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS

-

-

-

-

-

 (indicau el títol)

 

 

 

CONEIXEMENTS DE LLENGÜES 

(indicau l’idioma i el nivell) 

-

-

-

-

CURSOS DE FORMACIÓ 

(indicau el títol i les hores) 

Accions formatives relacionades amb l’àrea professional

-

-

-

-

Accions formatives relacionades amb l’àrea professional

-

-

-

-

El que s’exposa al públic a l’efecte de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de las policies locals de Illes Balears; del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de Illes Balears; i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de Illes Balears i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

   

Santa Margalida 29 de novembre de 2018

El Batle,

(Delegació de signatura, Decret núm 1193 de data 02/12/2016, Primer Tinent de Batle, Martí A. Torres Valls)

Joan Monjo Estelrich