Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 12410
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, de 21 de novembre de 2018, pel qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca per a l’any 2018
El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en la sessió realitzada dia 21 de novembre de 2018, va adoptar el següent acord:
«Atès:
1.- L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d’ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s’hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l’oferta d’ocupació pública, o a través d’altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.
D’altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, afegeix, entre altres coses, que l’oferta d’ocupació pública ha d’indicar l’escala, la subescala, la classe o l’especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants i també que l’oferta d’ocupació s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2.- L'apartat Un.1 de l'article 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, de caràcter bàsic d’acord amb la previsió continguda a l’apartat Set del mateix article, determina, en relació a l’oferta d’ocupació pública, que la incorporació de nou personal s’ha de realitzar amb subjecció als límits i requisits que el mateix article estableix i, a continuació, al punt 3, concreta que les Administracions públiques que no hagin complert els objectius d’estabilitat pressupostària i deute públic i de regla de despesa tindran una taxa del 100 per cent, en els sectors i àmbits d’actuació que enumera. Entre aquests sectors i àmbits d’actuació es troben les referents a la cobertura de les places corresponents al personal dels serveis de prevenció i extinció d’incendis, les corresponents a l’àmbit de l’assessorament jurídic i la gestió dels recursos públics, subvencions públiques i control de l’assignació eficient dels recursos públics, places de seguretat i emergències i les del personal d’atenció a la ciutadania en els serveis públics.
En els sectors no recollits al punt anterior, les Administracions que no compleixin els objectius d’estabilitat pressupostària i deute públic i la regla de despesa, la taxa de reposició és del 75 per cent (apartat Un.4).
L’aparta Sis de l’article 19 permet que la taxa de reposició d’un o varis sectors o col·lectius que la norma defineix com a prioritaris s’acumulin en altres també prioritaris. També que la taxa de reposició dels sectors no prioritaris s’acumuli en els sectors prioritaris.
En el punt 7 de l’apartat Un del mateix article, s’estableix la forma de calcular la taxa de reposició d’efectius, assenyalant que el percentatge de taxa màxim fixat s’aplicarà sobre la diferència resultant entre el número de personal fix que, durant l’exercici pressupostari anterior, va deixar de prestar serveis en cadascun dels sectors, àmbits, cossos o categories enumerats i el número de personal fix que s’hagués incorporat en els mateixos en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte els procedents d’ofertes d’ocupació pública, o reingressat des de situacions que no impliquin la reserva de llocs de treball. A aquests efectes, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d’excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari o de funcionària de carrera o l’extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l’Administració en la qual se cessa. Igualment es tindran en compte les altes i les baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres Administracions públiques.
Finalment, s’afegeix que no computaran dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d’efectius, aquelles places que es convoquin per al seu proveïment mitjançant processos de promoció interna i les corresponents al personal declarat indefinit no fix mitjançant sentència judicial.
3.- Per part de la Intervenció General del Consell de Mallorca, en relació amb la situació econòmica de la Corporació, als efectes dels articles 18 i 19 de la Llei de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2018, s’ha informat el següent:
El Consell de Mallorca no ha tingut una situació de superàvit a l’exercici 2017.
El Consell de Mallorca no ha complit els objectius d’estabilitat pressupostària i regla de la despesa, si bé ha complit l’objectiu de deute públic.
El Consell de Mallorca no té amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de 2017.
D’altra banda, l’aplicació de la taxa de reposició d’efectius, calculada en la forma assenyalada a l’apartat anterior, permet incloure quinze places a l’oferta d’ocupació del present exercici. D’aquestes places, dotze corresponen als sectors i administracions que la norma pressupostària considera prioritaris: cinc, que provenen de l’àmbit del personal que s’enquadra en l’assessorament jurídic i la gestió dels recursos públics (on s’han produït un total de cinc baixes de personal fix i cap incorporació), quatre places més, que corresponen a l’àmbit del servei de prevenció i extinció d’incendis (en el qual s’han produït quatre baixes i cap incorporació) i, finalment, tres que corresponen a personal d’atenció a la ciutadania en els serveis públics (amb tres baixes i cap incorporació). Les tres places restants provenen de sectors no considerats prioritaris, amb la taxa de reposició d’efectius de fins al 75 per cent, en els quals s’han produït cinc baixes i cap incorporació de personal.
Sense que computin dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d’efectius, s’inclouen les places la convocatòria de les quals per al seu proveïment es realitza mitjançant processos de promoció interna.
D’acord amb la previsió continguda a l’article 19.Sis.1 de la Llei de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2018, que permet acumular la taxa de reposició d’un o varis sectors o col·lectius prioritaris en altres sectors o col·lectius prioritaris, a més de la dels sectors no prioritaris, les places corresponents a la taxa de reposició d’efectius ordinària de l’oferta d’ocupació pública d’aquest any s’acumula en les places d’auxiliar d’administració general i de bomber –a conductor –a per ser les que requereixen major reforç d’efectius.
4.- La Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral, en sessió realitzada dia 1 d’octubre de 2018, va tractar com a punt de l’ordre del dia la proposta d’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca per a l’any 2018, la qual va resultar aprovada per la majoria de la part social de la Mesa.
5.- En data 31 d’octubre de 2018, l’interventor general ha emès informe de fiscalització prèvia de conformitat de la proposta d’acord d’aprovació de l’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca per a l’any 2018, com a conseqüència del qual s’ha incorporat a la proposta la referència a què aquesta s’adopta en ús de la facultat prevista a l’article 19.Sis.1 de la Llei de pressuposts generals de l’Estat.
D’altra banda, en data 2 de novembre de 2018, l’Institut Balear de la Dona ha emès l’informe sobre l’impacte de gènere de l’esmentada proposta d’acord, sol·licitat en compliment del previst en l’article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, en el qual s’assenyala que en la proposta no s’ha detectat l’existència de cap desigualtat per qüestió de gènere, al mateix temps que formula algunes recomanacions a tenir en compte en els processos selectius que es duguin a terme.
6.- L’article 36.12 del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple en sessió de 12 d’abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19-07-2018), atribueix al Consell Executiu l’aprovació de l'oferta d'ocupació pública.
Per tot l’exposat, la consellera executiva de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca eleva al Consell Executiu la següent
PROPOSTA D'ACORD
Primer.- APROVAR la següent oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca per a l’any 2018:
TAXA DE REPOSICIÓ D’EFECTIUS ORDINÀRIA
FUNCIONARIS DE CARRERA.-
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració general, subescala auxiliar. Nombre de vacants: Quinze (deu pel torn lliure i cinc pel de promoció interna) . Denominació: Auxiliar d’administració general.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d’extinció d’incendis. Nombre de vacants: Cinc. Denominació: Bomber -a conductor -a.
Segon.- Reservar una quota mínima d’un 7 per cent del total de les vacants objecte de l’oferta perquè siguin cobertes per persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, d’acord amb el que preveu l’article 59.1 de Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
Tercer.- El present acord es trametrà a l'Administració General de l'Estat, a l’efecte de l’establert a l'article 56,1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'anunci de la seva aprovació es publicarà al “Butlletí Oficial de les Illes Balears”.
Quart.- Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació d’aquest recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no s’ha rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»
Palma, 28 de novembre de 2018
Per delegació del president, el secretari general
(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)
Jeroni M. Mas Rigo