Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 12388
Acord sobre la “Borsa d’Hores Voluntàries” de la Policia Local de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Dia 13.11.2018 s’ha resolt per Acord de la Junta de Govern JGL_20181128_01_U41 el següent:

Acord de la Junta de Govern sobre la “Borsa d’Hores Voluntàries” de la Policia Local

1.. ESTIMAR que la situació existent derivada dels intents frustats de negociar un “Pacte sobre la “Borsa d’Hores Voluntàries” de la Policia Local” esdevé subsumible en el supòsit de fet del TREBEP’2015.38.7 [BB]

2n. APROVAR el “Acord sobre la Borsa d’Hores Voluntàries de la Policia Local” que es recull a l’annex.

3r. QUE el càlcul estimat de la Programació de la “Borsa d’Hores Voluntàries d’Estiu de 2018” es de 1.270.458,00 € (un milió dos-cents setanta mil quatre-cents cinquanta-vuit euros), amb el Concepte Retributiu de “Gratificacions”. Tot i que part d’aquesta quantitat es va fer pagament al Decret AJT 201816358, registrat dia 10.8.2018.

4t. PUBLICAR aquest Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5è. PUBLICAR aquest Acord a la intranet de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana.

6è. COMUNICAR aquest Acord al cap de la Policia a efectes de fer la seva execució operativa.

7è. COMUNICAR aquest Acord a la cap del Servei de Prestacions i Nòmines perquè facin les actuacions adient per possibilitar el pagament de les retribucions que legalment li corresponen en temps i forma.

8è. COMUNICAR aquest Acord al Registre de Personal perquè facin les preceptives inscripcions i anotacions registrals.

9è. COMUNICAR aquest Acord a l’Interventor General a efectes de dur a terme la corresponent fiscalització.

10è. COMUNICAR aquest Acord al Lletrat Director dels Serveis Jurídics de l’ajuntament, tota vegada que els antecedents esmentats a l’expositiu fàctic primer.4 romanen subjudice a la causa Procediment Abreujat 292/2017 que es substància davant el Jutjat Contenciós Administratiu núm. 2 dels de Palma, com a conseqüència del Recurs Contenciós Administratiu interposat pel Sindicat CSI-F (Expedient dels SJM 134/17).

11è. NOTIFICAR aquest acord a la Direcció General d’Administració Pública del Govern de la CAIB, com a Oficina Pública competent en el registre d’acords i pactes.

12è. NOTIFICAR aquest Acord als Sindicats de la Mesa General de Funcionaris de l’ajuntament de Palma.

   

Palma, sis de novembre de dos mil divuit.

  

La regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana

Decret de Batlia núm. 201713051 de 5.7.2017

(BOIB núm. 83 de 8.7.2017).

Angélica Pastor Montero

Decret de Batlia núm. 10931, de 15.6.2015

(BOIB núm. 92, de 23.6.2015)

  

 

ANNEX

 Acord sobre la “Borsa d’Hores Voluntàries” de la Policia Local

Article 1 Àmbit objectiu

L’àmbit objectiu de regulació d’aquest Acord és la prestació de serveis voluntària més enllà de la seva “Jornada Especial Ampliada”, per necessitats del servei, previstes i programades, amb caràcter habitual o continuat dins el termini d’una concreta Programació.

Article 2 Àmbit subjectiu

L’àmbit subjectiu d’aplicació d’aquest Acord són els membres del cos de la Policia Local de Palma que pertanyin a l’Escala Bàsica i de l’Escala Executiva o que ocupin provisionalment llocs d’aquesta darrera.

Article 3 Règim Jurídic regulador

3.1. Aquest Acord té la naturalesa de regulació unilateral ex article 38.7 [BB] del Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público (TREBEP’2015 d’ara a davant) de les “Borsa d’Hores Voluntàries ” de la Policia Local

3.2. A efectes d’aplicació i d’interpretació, aquest Acord és lex special front a l’Acord Regulador de les Condicions de Treball del Personal Funcionari, Eventual i dels Òrgans Directius de l’ajuntament de Palma (Acord’2010–2013 d’ara a davant).

3.3. A proposta, motivada en raons operatives, de la Prefectura de la Policia Local, la Regidoria de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana proposarà a la mesa competent la negociació d’un acord que, aplicant aquest Acord, i amb forma de Decret aprovi cada Programació.

3.4. A efectes operatius, aquest Acord i el Decret de cada Programació, es desenvoluparan mitjançant Instruccions de Servei de la Prefectura de la Policia Local.

Article 4 Creació i modalitats

4.1. Es crea la “Borsa d’Hores Voluntàries” de la Policia Local.

4.2. La “Borsa d’Hores Voluntàries” de la Policia Local tindrà 2 Modalitats:

4.2.1. “Modalitat de 8 hores”

4.2.2. “Modalitat de 4 hores”

Article 5 Funcions i condicions de treball a la “Modalitat de 8 hores”:

5.1. Durada: 8 hores.

5.2. Uniformitat: Amb o sense uniformitat policial segons ordres del comandament.

5.3. Funcions principals:

5.3.1. Requeriments de la sala 092

5.3.2. Presència policial preventiva i dissuasòria

5.3.3. Servei a la sala del 092 (només personal amb CAD)

5.3.4. Servei a la sala d’atestats (amb objectiu principal de reforçar l’oficina de Meravelles)

Article 6 Funcions i condicions de treball a la “Modalitat de 4 hores”:

6.1. Durada: 4 hores.

6.2. Uniformitat: Amb o sense uniformitat policial.

6.3. Funcions principals:

6.3.1. Les establertes a l’article 5.

6.3.2. Control i denúncia de les infraccions relacionades amb venda ambulant, publicitat dinàmica, ocupació de via pública, trile, conductes incíviques en general, amb especial èmfasi al botellot

6.3.3. Control i denúncia de les conductes que infringeixin les ordenances municipals, especialment la de circulació.

6.3.4. Control i denúncia de les conductes que infringeixin qualsevol altra normativa que sigui d’aplicació de competència pròpia o compartida.

Article 7 Inscripció a les diferents modalitats .

7.1. La inscripció és voluntària.

7.2. L’objecte de la inscripció podrà esser les dues modalitats o només una.

7.3. La forma d’inscripció és mitjançant sol·licitud, que s’haurà de fer amb el model normalitzat que es recull a l’annex I, la qual que haurà d’esser registrada i dirigida a la Comissaria de Personal i Suport Logístic.

7.4. Al·legacions obligatòries a la sol·licitud: A la sol·licitud obligatòriament s’hauran d’al·legar aquells fets que la normativa, aquest Pacte o els actes administratius que tinguin incidència, facin adient o obligat fer-ho per assegurar la plena disponibilitat i el Servei Públic.

7.5. Al·legacions voluntàries a la sol·licitud:

7.5.1. Es podrà sol·licitar fer la prestació de serveis exclusivament a la sala 092 i/o a la sala d’atestats–Meravelles.

7.5.2. Es podran al·legar aquelles circumstàncies i/o condicions personals (excloses les d’horaris) amb la finalitat que es tinguin en compte com a destinació preferent.

7.6. Termini Ordinari de presentació de sol·licituds: 5 dies hàbils des del següent a la publicació a intranet del decret en el qual es faci la convocatòria.

7.7. Termini Extraordinari de presentació de sol·licituds: 5 dies hàbils des del següent a la publicació a intranet del decret en el qual es faci la convocatòria extraordinària, no obstant per IS es podran obrir nous terminis d´inscripció.

7.8. Requisits per a la inscripció

7.8.1. Quant a la Situació Administrativa:

7.8.1.1 Regla general: Estar en Situació Administrativa de Servei Actiu en la modalitat de prestació efectiva de serveis.

Ergo resten exclosos/es aquells/es funcionaris/àries que romanen en situació d’obligada no prestació de serveis per raons de salut (“B” al Quadrant)

7.8.1.2 Excepció: Aquells/es funcionaris/àries que en termini d’inscripció estiguin de baixa i que tinguin la previsió que en el moment de la prestació de serveis ja estaran d’alta. En aquests supòsits el/la sol·licitant tindrà l’obligació de manifestar-ho a la sol·licitud i aquesta tindrà la naturalesa de condicionada a l’existència de dita alta.

Si n’és el cas, la inscripció a dit supòsit serà com a “NO DISPONIBLES” i romandran amb dita situació fins que, mitjançant sol·licitud registrada i dirigida a la Comissaria de Personal i Suport Logístic, la qual tindrà naturalesa de forma ad solemnitatem, comuniquin la seva reincorporació i disponibilitat a la borsa.

7.8.2. No tenir mesures cautelars administratives i/o judicials que contradiguin la prestació de serveis derivada de la inscripció.

7.8.3. No gaudir de reduccions de jornada per conciliacions.

7.8.4. En el cas de conciliacions sense reducció de jornada, es podran inscriure però amb l’obligació d’al·legar aquell horari del qual gaudeixin de la conciliació, en el qual no es podran prestar serveis.

7.8.5. No gaudir de reduccions de jornada per altres causes.

Article 8 Determinació de la prestació de serveis

8.1. No es podrà establir una prestació de serveis si qui ho sol·licita no ha manifestat expressament que vol fer-la a dit dia, jornada i horari.

8.2. No es podrà establir una prestació de serveis si el/la funcionari/ària per raons legals no pot fer-la (vg: Maternitat, Incapacitat temporal, risc durant la lactància o risc durant l’embaràs, etc).

8.3. No es podrà establir una prestació de serveis si la jornada o l’horari en concret tingués la naturalesa que a continuació s’indica (entre parèntesi es recull l’acrònim que apareix al Quadrant):

8.3.1. Vacances anuals (LV) ex TREBEP’2015.50.1 [BB] i vacances anuals desplaçades (LV) ex TREBEP’2015.50.2 [BB].

8.3.2. Dies addicionals de vacances per antiguitat (LV) ex TREBEP’2015.DA.decimocuarta [BB] i Acord’2010–2013.50.1.

8.3.3. Permís per assumptes particulars “Moscosos” (LAP) ex TREBEP’2015.48.k) [BB], art.11.k) [DD] del Decret Llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres Institucions Autonòmiques (DL.5/2012 d’ara a davant) i Acord’2010–2013.51.m).

8.3.4. Dies addicionals de permís per assumptes particulars “Canosos” (LAP) ex TREBEP’2015.DA.decimotercera [BB], DL.5/2012.11 [DD] i Acord’2010–2013.51.n).

8.3.5. La resta de permisos causals ex TREBEP’2015.48 (llevat de l’apartat k) [BB], ex TREBEP’2015.49 [BB], art.117.1 [D] de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (LFPCAIB’2007 d’ara a davant) i Acord’2010–2013.51 (llevat del m) i n)).

8.3.6. Les llicències causals ex LFPCAIB’2017.118 [D] i Acord’2010–2013.52 (LC).

8.3.7. Els Francs gimnàstica i la seva eventual compensació (LG) ex Acord’2010–2013.7è.

8.3.8. Els Festius i la seva eventual compensació (LF) ex Acord’2010–2013.7è.

8.4. No es podrà establir cap prestació de serveis si la prestació de serveis corresponent al lloc de treball conjuntament amb la prestació de serveis voluntària de la borsa suposés una jornada o un horari prohibits per l’ordinament jurídic.

Article 9 Horaris

9.1. Normes comuns a totes les modalitats

9.1.1. Els horaris podran variar depenent de la planificació què es dugui a terme, la qual tindrà naturalesa d’exercici de la Potestat d’Autoorganització.

9.1.2. L’adició de la prestació de serveis corresponent al lloc de treball i la prestació de serveis voluntària de la borsa sempre hauran de respectar els drets a descans establerts a l’Ordinament Jurídic.

9.2. Normes específiques quant a l’horari a la “Modalitat de 8 hores”.

9.2.1. Sempre que sigui possible operativament, es prestarà servei en els horaris habituals (06:00–14:00; 14:00–22:00; 22:00–06:00). Tot i això, dit horari podrà variar en funció de la programació establerta.

9.2.2. En el cas del servei nocturn l’horari podrà variar els dijous, divendres i dissabtes entre les 21:30 i les 06:30, però mai no podrà superar les 8 hores.

Article 10 Descans

10.1. Es tindrà Dret a un temps mínim 1 hora de descans entre la finalització de la prestació de serveis corresponent al lloc de treball i la prestació de serveis voluntària de la borsa.

Excepte a la “Modalitat de 4 hores”, a la qual en funció dels serveis establerts podrà no haver-hi solució de continuïtat amb la prestació de serveis corresponent al lloc de treball .

10.2. Es tindrà Dret a un temps mínim de descans de 8 hores/dia.

10.3. S´haurà de gaudir 1 cap de setmana lliure de cada 4, en l’adició de la prestació de serveis corresponent al lloc de treball i la prestació de serveis voluntària de la borsa.

Excepte en aquells supòsit en què hi hagi serveis d’hores extraordinàries, En els quals l’agent haurà de ser prèviament consultat, podent rebutjar o acceptar el servei sense que dita decisió li pugui perjudicar a efectes del seu posicionament i inscripció a “Borsa d’Hores Voluntàries”, ni a la Borsa D´hores extres.

Article 11 Retribucions i indemnitzacions

11.1. La retribució de la prestació de serveis causats per la “Borsa Voluntària” de la Policia Local esdevé subsumible dins del “Concepte Retributiu” “Gratificacions” de la nova Estructura Retributiva establerta per la Disposició Final vint-i-unena.1 de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017, la qual modificà l’apartat 3 de l’article 121 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

11.2. La retribució de la prestació de serveis derivats de la “Borsa Voluntària” de la Policia Local, tot i constituir una de les causes de serveis extraordinaris fora de l’horari i la jornada habitual de treball, atès el seu caràcter voluntari, previsible i programat, no resulta subsumible dins del supòsit de fet de l’Acord’2010–2013.76, tenint la seva regulació en aquest Pacte.

11.3. La “Taula Retributiva” del “Concepte Retributiu” “Gratificació” amb causa a la prestació de serveis a la “Borsa Voluntària”, serà la següent:

any 2018

Escala Bàsica

Escala Executiva

Policia

Oficial

Subinspector/a

Inspector/a

Modalitat 4 hores

105,00 €/4 h.

114,45 €/4 h.

134,40 €/4 h.

148,05 €/4 h.

Modalitat 8 hores

189,00 €/8 h.

205,80 €/8 h.

241,50 €/8 h.

266,70 €/8 h.

any 2018

Escala Bàsica

Escala Executiva

Policia

Oficial

Subinspector/a

Inspector/a

Modalitat 4 hores

26,25 €/h.

28,61 €/h.

33,60 €/h.

37,01 €/h.

Modalitat 8 hores

23,63 €/h.

25,73 €/h.

30,19 €/h.

33,34 €/h.

11.4. La prestació de serveis corresponent al lloc de treball conjuntament amb la prestació de serveis voluntària de la borsa, en tant afectin a la franja horària de 22 a 6 hores o a part d’aquesta, es retribuirà d’acord amb l’establert l’Acord’2010–2013.75.1 “Nocturnitat”.

11.5. La prestació de serveis corresponent al lloc de treball conjuntament amb la prestació de serveis voluntària de la borsa, en tant afectin al cap de setmana, es retribuirà d’acord amb l’establert a l’Acord’2010–2013.75.6 “Treball en cap de setmana”.

11.6. La prestació de serveis corresponent al lloc de treball conjuntament amb la prestació de serveis voluntària de la borsa, en tant esdevinguin subsumibles dins dels supòsit de fet que regula les indemnitzacions per raó del servei es meritaran d’acord amb allò que estableixi l’ordinament jurídic aplicable.

11.7. Amb la finalitat de donar compliment a la Fiscalització Prèvia Limitada de la Nòmina, fins que no hi hagi una automatització del control horari, la Prefectura de la Policia Local cada més inclourà dins de l’informe de compliment de la jornada i horari un apartat específic referit al compliment de la jornada i horari de cada Programació de la Borsa.

Article 12 Nomenament dels serveis

12.1. Els nomenaments dels serveis suposen l’exercici de la Potestat d’Autoorganització.

12.2. Els nomenaments dels serveis es faran amb 72 hores d’antelació.

Excepcionalment, per causes concretes que afectessin a la prestació del servei i/o a la seva programació, es podrà fer a un termini inferior. En aquest supòsit caldrà l’acord i acceptació prèvia dels agents que hagin de ser assignats.

12.3. Pel nomenaments dels serveis a la sala 092 i a la sala d’atestats–Meravelles tindran preferència els funcionaris/les funcionàries que hagin al·legat a la sol·licitud fer exclusivament dits serveis i, a més, hi prestin servei habitualment.

12.4. Es procurarà garantir que el nombre de serveis anomenats sigui equitatiu per a tots els/les funcionaris/àries de la mateixa escala.

12.5. Per tal de facilitar la dinàmica dels nomenaments i l’operativitat de la feina, els funcionaris/les funcionàries hauran d’aportar un número de telèfon mòbil on rebran les comunicacions per via d’un xat d’una aplicació missatgeria instantània des del telèfon que la Prefectura determini mitjançant Instrucció de Servei. Esdevenint aquest mitjà el de comunicació habitual entre la programació dels serveis i els funcionaris/les funcionàries.

Les comunicacions del grup de missatgeria instantània per raons, entre d’altres, de seguretat romandran sotmeses a obligació de confidencialitat ex TREBEP’2015.52.1p [BB] i de secret ex TREBEP’2015.53.12 [BB].

Les comunicacions del grup de missatgeria instantània tindran la mateixa naturalesa d’aquelles que es fan amb altres medis dins de la prestació de serveis ordinària, ergo romanen dins del mateix règim jurídic de Drets i Obligacions.

12.6. Els nomenaments fets per missatgeria instantània seran oficialitzats un cop es publiquin a la intranet i es posin al tauló de punt 0 assignat als nomenaments de les hores extraordinàries.

12.7. La publicació a la intranet dels nomenament pels serveis suposarà la seva obligació de compliment: si per error s´anomenan posteriorment altres serveis com a hores extraordinàries , flexibilitats o disponibilitats, prevaldran els serveis de la Borsa Voluntària.

12.8. El/la funcionari/ària que, per raons personals que haurà de justificar i acreditar, no pogués complir el servei assignat i publicat, de forma immediata ho comunicarà al grup del missategia instantània: en aquest supòssit passarà el torn dintre de l`ordre de nomenaments, procedint al nomenament inmediat d´un /una altre funcionàri/ a per la sustitució d´aquell/a sempre que n´hi hagi de disponibles.

12.9. L’incompliment, sense justificació, de l’obligació de prestació de serveis dels quals ja s’hagi publicat el nomenament, a més de les responsabilitats que puguin derivar, entre d’altres, del Règim Disciplinari, suposarà l’exclusió de la concreta Programació.

Article 13 Canvis de servei

13.1. Queden prohibits els canvis directes d'aquests tipus de serveis.

13.2. Els canvis seran proposats mitjançant el grup de missatgeria instantània i serà la comisaria d´anomenament qui determini els agents que poden asumir el servei. Els fulls de canvis s’hauran de comunicar el més aviat possible a la CPSL per a la seva constància a través de XO.

13.3. El número màxim de canvis serà de 4 per funcionari/ària.

13.4. Superar el número màxim de canvis sense justificació suposarà l’exclusió de la concreta Programació.

13.5. Els/Les funcionaris/àries que proposin un canvi de servei seran responsables de què la respectiva adició de la prestació de serveis corresponent al lloc de treball i la prestació de serveis voluntària de la borsa resultant del canvi sempre respectin els drets quant a límits de jornada, límits d’horari i descans establerts a aquest Pacte i a la resta de l’Ordinament Jurídic.

Article 14 Renúncia

El/La funcionari/ària inscrit/a podrà renunciar a la concreta Programació o a la inscripció a la borsa en qualsevol moment. Tot i això, si ja estava publicat el seu nomenament per a un servei tindrà l’obligació de complir-lo o, si en fos el cas, de justificar el seu incompliment en els termes establerts a l’article 12.

Article 15 Entrada en vigor i eficàcia

15.1. Aquest Acord entrarà en vigor a partir de l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

15.2. L’eficàcia d’aquest Acord serà des de l’entrada en vigor de la Instrucció de Servei 13/2018 de “Borsa de jornada laboral voluntària”.

Disposició Addicional Programació de la “Borsa d’Hores Voluntàries d’Estiu de 2018”

1.. La Programació de la “Borsa d’Hores Voluntàries d’Estiu de 2018” de la Policia Local es regularà per aquest Acord, per la Instrucció de Servei 013/18 “Borsa de jornada laboral voluntària” de 19.2.2018 i ulteriors, en allò que no entrin en contradicció amb aquest Acord.

2n. La Programació de la “Borsa d’Hores Voluntàries d’Estiu de 2018” de la Policia Local tindrà una durada fins dia 16 d’octubre de 2018.

 

POLICIA LOCAL DE PALMA / UNITAT

NÚM. DE REGISTRE (NI):

NÚM. DE REGISTRE D’ENTRADA:

¨  PER A ARXIU          ¨  PASSI A: ______________________________________

                                     ¨  CONEIXEMENT        ¨  RESPOSTA

Palma, ...... de ........................................ de 201...

El cap de la unitat

Sol·licitud d’inscripció a la “Borsa d’Hores Voluntària d’Estiu”

El /La funcionari/ària……………………………………………………………..........… de l’Escala…………………….., amb Categoria…………………… i amb CP……………… de la Unitat............................., Servei............................................ i Càrrec............................... amb torn de vacances de 201.. assignat...................................................................................... sol·licita ser inscrit a la “Borsa d’Hores Voluntària d’Estiu” a la/les Modalitat/s.............................................................................................1

Al·legacions de circumstàncies i/o condicions personals a tenir en compte com a destinació preferent, així com si actualment està de baixa però preveu la seva incorporació dins del període i altres:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Data i signatura


1 Es poden triar només la “Modalitat 4 hores”, només la “Modalitat 8 hores” o ambdues.