Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 12254
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es declara la suspensió parcial de la convocatòria del concurs de trasllats voluntaris per proveir places bàsiques vacants de la categoria professional d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 4 d’agost de 2018 es va publicar en el BOIB núm. 96/2018 la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears d’1 d’agost de 2018 per la qual es convoca un concurs de trasllats voluntaris per proveir places bàsiques vacants de diverses categories de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, corregida per la Resolució d’1 d’agost de 2018 (BOIB núm. 101/2018).

2. El 15 de setembre de 2018 es va publicar en el BOIB núm. 114/2018 la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 5 de setembre de 2018 de correcció d’errors de la Resolució del director general del Servei de Salut d’1 d’agost de 2018 a què es refereix el paràgraf precedent.

3. El 10 d’octubre de 2018, l’organització sindical SATSE va interposar un recurs de reposició contra la Resolució de convocatòria en qüestió al·legant que contenia diversos defectes jurídics i detallant la problemàtica que afecta el personal de la categoria d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària que està en la situació de reingrés provisional. Entre altres qüestions, el SATSE exposava que havia detectat una incoherència jurídica que afecta al personal que està en la situació de reingrés provisional: la normativa —especialment l’Acord del Consell de Govern de 25 d’agost de 2006 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 20 de març de 2006 que regula el procediment de reingressos provisionals d’excedència del personal del Servei de Salut de les Illes Balears que s’inclou en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut— obliga el personal d’aquesta categoria a participar en el concurs de trasllats sol·licitant totes les places de la mateixa categoria, modalitat i àrea de salut; no obstant això, assenyala que el personal que està en la situació de reingrés provisional a la Gerència d’Atenció d’Urgències 061 té un nomenament l’àmbit d’extensió del qual no inclou cap àrea assignada, cosa que fa impossible sol·licitar les places de la seva àrea, ja que no hi està adscrit a cap perquè presta serveis en una gerència que engloba les tres àrees de salut (a diferència de la resta de gerències). En resum, atesa l’estructura actual del Servei de Salut — concretament la de la Gerència d’Atenció d’Urgències 061—, aquest col·lectiu no pot complir la normativa vigent a l’hora de participar en el concurs de trasllats. Segons això, doncs, hi ha una descoordinació i una contradicció normatives que poden perjudicar seriosament el personal afectat.

4. La normativa actual disposa que qui incompleixi l’obligació de sol·licitar totes les places de la mateixa categoria, modalitat i àrea de salut en un concurs de trasllat serà declarat en la situació d’excedència voluntària durant un període mínim de dos anys. Així doncs, aquesta anomalia o discordança jurídica implicaria una conseqüència molt perjudicial per a aquest col·lectiu.

5. Ateses les diverses peticions detallades pel SATSE i els defectes jurídics que al·lega, aquesta organització sindical sol·licita que se suspengui el procediment derivat de la convocatòria del concurs de trasllats voluntaris per proveir places bàsiques vacants en allò que afecta la categoria d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària.

Fonaments de dret

1. De conformitat amb l’article 112 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades poden interposar recursos administratius contra els actes i les resolucions en què hi pertoqui fonamentant-los en qualsevol dels motius de nul·litat o anul·labilitat prevists en els articles 47 i 48 d’aquesta Llei.

2. L’Acord del Consell de Govern de 25 d’agost de 2006 va ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 20 de març de 2006 que regula el procediment de reingressos provisionals d’excedència del personal del Servei de Salut de les Illes Balears, que s’inclou en l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003.

3. En el recurs interposat es sol·licita que se suspenguin parcialment els efectes de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears d’1 d’agost de 2018 en qüestió (i les seves resolucions de correcció posteriors). És a dir, sol·licita només que se suspengui l’execució de la convocatòria del concurs de trasllats voluntaris de la categoria d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària, no la de les altres categories, ja que no resulten afectades per la problemàtica que descriu en el recurs.

4. L’article 117 de la Llei 39/2015 regula la suspensió de l’execució dels actes administratius:

1.  La interposició de qualsevol recurs, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari, no suspèn l’execució de l’acte impugnat.

2.  No obstant el que disposa l’apartat anterior, l’òrgan a qui competeix resoldre el recurs, amb la ponderació prèvia, suficientment raonada, entre el perjudici que causaria a l’interès públic o a tercers la suspensió i l’ocasionat al recurrent com a conseqüència de l’eficàcia immediata de l’acte recorregut, pot suspendre, d’ofici o a sol·licitud del recurrent, l’execució de l’acte impugnat quan concorrin alguna de les circumstàncies següents:

a) Que l’execució pugui causar perjudicis de reparació impossible o difícil.

b) Que la impugnació es fonamenti en alguna de les causes de nul·litat de ple dret que preveu l’article 47.1 d’aquesta Llei.

5. Tenint en compte que d’aquesta indefinició jurídica es podrien derivar perjudicis considerables per al col·lectiu de la categoria d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària que està en la situació de reingrés provisional, és procedent declarar la suspensió parcial de l’acte impugnat en allò que fa referència a aquesta categoria professional, a fi d’examinar la situació i poder donar una solució jurídica adient a la problemàtica detectada.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Declarar la suspensió parcial de l’execució de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears d’1 d’agost de 2018 per la qual es convoca un concurs de trasllats voluntaris per proveir places bàsiques vacants de diverses categories de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears de manera que la suspensió operi únicament amb relació a la categoria professional d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària.

2. Notificar aquesta resolució a les persones interessades.

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

  

Palma, 16 de novembre de 2018

El director general,

Julio Miguel Fuster Culebras