Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 12234
Bases específiques per a la cobertura de dues places d'administratiu d'administració general, funcionaris de carrera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat per la Junta de Govern Local,  en sessió de 20 de novembre de 2018 es fa públic als efectes pertinents, el següent:

A N U N C I

“BASES ESPECÍFIQUES PER A LA COBERTURA DE DUES PLACES D’ADMINISTRATIU D’ADMINISTRACIÓ GENERAL, FUNCIONARIS DE CARRERA

Base Primera.- Objecte de les bases específiques

Vinculació: funcionari de carrera

Escala: administració general

Denominació: administratiu

Grup: C-1

Es tracta de la cobertura de dues places d’administratiu vacants, de conformitat amb l’Oferta Pública d’Ocupació de 2017, publicada al BOIB núm. 122, de 5 d’octubre de 2017, una es convoca per torn lliure i l’altra per promoció interna.

Així mateix, amb aquells aspirants que superin el procés selectiu i no adquireixin una plaça en propietat, o al menys aprovin el primer exercici, es constituirà una borsa d’interins per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí segons el que preveu l’article 10 del RDLeg. 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el TR de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i l’article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears.

Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida de la propera convocatòria de les places vacants. En altre cas, aquesta borsa tendrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació del llistat definitiu.

El personal que prengui possessió com a funcionari interí cessarà en les seves funcions una vegada es reincorpori el funcionari de carrera al qual substitueix sense que això doni dret a cap indemnització, d’acord amb la legalitat vigent.

Base Segona.- Requisits dels aspirants

1.- Per prendre part a les proves selectives els aspirants han de posseir o complir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:

a) Ser espanyol o ciutadà d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats en els quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a la llei estatal que regula aquesta matèria, amb excepció de les places per a les quals a les bases específiques es limiti l'accés als aspirants de nacionalitat espanyola.

En virtut de la Llei Orgànica 8/2000, de 22 de desembre, de reforma de la LO 4/2000 sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i del RD 864/2001 del Reglament d’execució, tenen dret d’accés a l’administració pública com a personal laboral els estrangers residents legalment a Espanya.            

b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, formació professional de segon grau exigit legalment, en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

A efectes de la titulació exigida per a l’ingrés es tindran en compte les equivalències de titulacions establertes a la normativa vigent.

d) No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi el normal exercici de les funcions.

e) No haver estat separat del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu estat impedeixi l'accés a la funció pública, si es tracta d'aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) d'aquesta base.

f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

g) Si és el cas, disposar de la resta dels requisits assenyalats a les bases específiques de la plaça a la qual s’opta.

h) Coneixement de la llengua catalana. L'aspirant ha de tenir el certificat de nivell de suficiència (C-1) de la Conselleria d’Educació i Universitat, nivell C o equivalent. Aquest requisit s’ha d’acreditar quan s’efectua la sol·licitud mitjançant la presentació de la documentació assenyalada a la lletra e) de l'apartat 2 de la base 3, o, si és el cas, mitjançant la realització i superació de la prova que, amb aquesta finalitat, s'estableixi.

2.- Per poder participar en el torn de promoció interna, a més dels requisits abans indicats,  s’ha d’ostentar la condició de funcionari de carrera de l’Ajuntament de Pollença, d’auxiliar d’administració general, i tenir una antiguitat mínima de 2 anys com a funcionari de carrera, sense que es compatibilitzin altres serveis a aquests efectes.

3.- Tots els requisits exigits s'han de posseir el dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir durant el procés selectiu.

4.- En qualsevol moment del procés selectiu, si el Tribunal té coneixement que  algun dels aspirants no compleix els requisits exigits per a la convocatòria, n'haurà de proposar l'exclusió a la Batlia, amb l'audiència prèvia de l'interessat, fent constar les causes que justifiquen la proposta. La Batlia resoldrà el que procedeixi en dret.

Base Tercera.- Presentació de sol·licituds

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament dins el termini de vint dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOE, i s'han de dirigir a la Batlia de l’Ajuntament de Pollença.

També es poden presentar en la forma prevista a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

2.- A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar a la sol·licitud, els aspirants hi han de consignar les dades i acompanyar la documentació que s'assenyala a continuació:

a) Indicar la plaça a la qual s'opta.

b) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base 2 i a les bases específiques per a la plaça en qüestió, referides sempre a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds. Aquesta manifestació no serà extensiva al requisit del coneixement de la llengua catalana, el qual  s'haurà d'acreditar en la forma que s'estableix a l'apartat d) de la present base.

c) Relacionar, seguint el mateix ordre d'exposició que consta en el barem de mèrits, els mèrits al·legats pels aspirants a la fase de concurs. Aquests mèrits s'han d'acreditar documentalment mitjançant certificacions, diplomes, títols, etc., originals o fotocòpies compulsades, en la forma indicada a la base 6.

Els mèrits al·legats però no justificats en la forma indicada a les presents bases no seran valorats pel Tribunal qualificador.

d) Acreditar el requisit del coneixement de la llengua catalana. Per a l'acreditació d'aquest requisit s'ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, el certificat emès per la Conselleria d’Educació i Universitat o equivalent, que correspongui al nivell de coneixements fixat per a la plaça a la qual s'opta.

En el cas que l'aspirant no acrediti estar en possessió de l'esmentat certificat  haurà de realitzar, i superar, un exercici sobre coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell fixat per a la plaça. No superar aquesta prova comporta l'eliminació de l'aspirant del procés selectiu.

3.- La Batlia, per si mateixa o a proposta del Tribunal qualificador, podrà sol·licitar, a l'efecte procedent, que les persones interessades acreditin els punts on se suposa que han incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent.

4.- Si la sol·licitud presentada no compleix els requisits assenyalats a la convocatòria, es requerirà els interessats, mitjançant publicació en el tauler d'edictes i a la pàgina web de l’Ajuntament, per tal que, en el termini de deu dies hàbils comptadors des d'aquesta publicació, esmenin la falta o adjuntin el document que sigui preceptiu, amb l'advertència de considerar no presentada la sol·licitud si no s'acompleix el requeriment.

Base Quarta.-  Admissió dels aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i, si és el cas, esmenades o millorades aquestes, la Batlia dictarà resolució en el termini màxim d’un mes per la qual declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. Aquesta resolució es publicarà al tauler d’edictes de l’Ajuntament, i es concedirà un termini de deu (10) dies per a l’esmena de deficiències, amb indicació del lloc i la data d’inici dels exercicis, així com la designació del Tribunal qualificador.

En el supòsit que el desenvolupament dels exercicis no es pugui acabar en la data fixada, el Tribunal determinarà la nova data i horari en què es continuarà. El Tribunal farà públics els anuncis relatius a la realització de les proves restants als locals on s’hagin fet les proves anteriors i al tauler d’edictes de la Corporació, amb almenys dotze hores d’antelació al seu començament.

Base Cinquena.- Tribunal qualificador

1.- El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina l’article 60 del RDLeg. 5/2015, Texte Refós de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, i, supletòriament, l’article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB i l’article 4 del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny.

Els membres del Tribunal han de ser funcionaris de carrera d’igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d’igual o superior nivell a l’exigit per a la plaça convocada. Estarà format per:

  • Un president
  • Quatre vocals, un dels quals actuarà com a secretari amb veu i vot.

Així mateix es nomenarà un suplent per a cadascun dels membres del Tribunal qualificador.

Podrà assistir-hi un representant sindical designat per la Junta de Personal de l’Ajuntament de Pollença, als efectes de vetllar pel bon desenvolupament del procés.

2. La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir una titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades.

En la designació del Tribunal es procurarà garantir, en tot cas, el compliment del principi d’especialitat i d’idoneïtat per valorar els coneixements i les aptituds requerides dels aspirants.

3.- Els membres del Tribunal s’hauran d’abstenir d’intervenir, per la qual cosa ho notificaran a l’autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre de règim jurídic del sector públic.

Igualment els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’apartat anterior.

4.- El president convocarà els membres titulars i suplents per tal de constituir el Tribunal.

La constitució i l’actuació del Tribunal s’ajustarà al que preveu la Llei 40/2015, d’1 d’octubre de règim jurídic del sector públic.

Els acords s’adoptaran per majoria d’assistents i el vot del president dirimirà els empats.

5.- El Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes per a aquelles proves en què sigui necessària i també de col·laboradors en tasques de vigilància i de control del desenvolupament dels distints exercicis. Aquests assessors i col·laboradors es limitaran a prestar l’assistència i la col·laboració que se’ls sol·liciti i tindran veu, però no vot.

6.- Correspon al Tribunal qualificador resoldre totes les qüestions derivades de l’aplicació d’aquestes bases i també allò que pertoqui en els casos no prevists.

Base Sisena.- Inici i desenvolupament del procés selectiu

Per al torn lliure: Sistema d’oposició

Primer exercici: de caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà en respondre un qüestionari de 20 preguntes amb respostes alternatives sobre el contingut del programa de matèries que figura com a annex I. Respecte a la puntuació, es valorarà la resposta correcta. La incorrecta, tant si es deu a haver deixat les quatre opcions en blanc com a haver assenyalat més d’una resposta, no tindrà valoració i la pregunta amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

Temps màxim: 40 minuts

Es qualificarà de 0 a 10 punts, i per aprovar serà necessari obtenir com a mínim 5 punts.

Segon exercici: de caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà en respondre per escrit de forma llegible, deu preguntes proposades pel tribunal, en un temps màxim de dues hores en relació amb els continguts de l’Annex II.

En aquest exercici el tribunal valorarà la comprensió dels coneixements, la claredat d’idees i la qualitat de l’expressió escrita.

Es qualificarà de 0 a 10 punts, i per aprovar serà necessari obtenir com a mínim 5 punts.

Temps màxim: 120 minuts

Tercer exercici:

Consistirà en resoldre un exercici pràctic dels dos proposats pel tribunal  relacionat amb el programa de temes  de l’Annex II i amb les funcions assignades a la plaça convocada, plantejat pel  tribunal.

Temps màxim: 2 hores.

Es qualificarà de 0 a 10 punts, i per aprovar serà necessari obtenir com a mínim 5 punts.

Per al torn de promoció interna: Sistema de Concurs-Oposició

Fase d’oposició. Puntuació: 70 punts

Primer exercici: de caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà en respondre per escrit de forma llegible, deu preguntes proposades pel tribunal, en un temps màxim de dues hores en relació amb els continguts de l’Annex II.

En aquest exercici el tribunal valorarà la comprensió dels coneixements, la claredat d’idees i la qualitat de l’expressió escrita.

Temps màxim: 120 minuts

Es qualificarà de 0 a 35 punts, i per aprovar serà necessari obtenir com a mínim 17’5 punts (el 50% de la puntuació)

Segon exercici:

Consistirà en resoldre un exercici pràctic dels dos proposats pel tribunal  relacionat amb el programa de temes  de l’Annex II i amb les funcions assignades a la plaça convocada, plantejat pel  tribunal.

Temps màxim: 2 hores.

Es qualificarà de 0 a 35 punts, i per aprovar serà necessari obtenir com a mínim 17’5 punts (el 50% de la puntuació)

Valoració de mèrits. Puntuació: 30 punts

1.- Experiència relacionada amb les tasques pròpies del lloc de treball d’administratiu. Es valorarà amb un total de 15 punts distribuïts de la manera següent:

1.1.- Experiència en l’administració pública: 0’5 punts per any o semestre de feina fins a un màxim de 9 punts.

1.2.- Experiència en el sector privat: 0’3 punts per any o semestre de feina fins a un màxim de 6 punts.

Per poder valorar els semestres de feina aquests hauran de ser períodes consecutius de sis mesos o més, i no es podran acumular períodes inferiors amb la finalitat d’arribar al mínim. Aquesta circumstància s’haurà d’acreditar mitjançant la presentació del certificat de serveis prestats en el cas de l’experiència a l’administració pública; i per a l’experiència en el sector privat s’haurà d’adjuntar la vida laboral i una certificació de les tasques desenvolupades emesa per l’empresa.

2.- La formació es valorarà amb un màxim de deu (10) punts del total, d’acord amb la següent distribució:

2.1.- Cursos de formació i perfeccionament relacionats amb el lloc de treball impartits per centres oficials, administracions públiques i centres de formació contínua de les administracions. Es valorarà de la forma següent:

Hores del curs

 Puntuació

10

 0.250

15

 0.375

20

 0.500

25

 0.625

30

 0.750

35

 0.875

40

 1

45

 1.125

50

  1.250

Els cursos que no especifiquin les hores o que siguin inferiors a 10 es valoraran igual que els de 10 hores. Els cursos amb una durada superior a 50 hores es puntuaran seguint la mateixa proporció, sempre en múltiples de 5 hores.

S’haurà d’acreditar amb un certificat compulsat del títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi impartit el curs, amb indicació de les matèries tractades.

2.2.- Cursos d’informàtica impartits per centres oficials, administracions públiques i centres de formació contínua de les administracions, directament relacionats amb les funcions pròpies del lloc de treball convocat. Es valorarà de la forma següent:

Hores del curs

 Puntuació

10

 0.250

15  

 0.375

20  

 0.500

25  

 0.625

30  

 0.750

35  

 0.875

40  

 1

45  

 1.125

50  

 1.250

Els cursos que no especifiquin les hores o que siguin inferiors a 10 es valoraran igual que els de 10 hores. Els cursos amb una durada superior a 50 hores es puntuaran seguint la mateixa proporció, sempre en múltiples de 5 hores.

S’haurà d’acreditar amb un certificat compulsat del títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi impartit el curs, amb indicació de les matèries tractades.

3.- Nivell de català per damunt del requerit per a la plaça, fins a un màxim de 5 punts:

Nivell C2 o equivalent: 3 punts

Nivell LA (llenguatge administratiu): 2 punts

El nivell LA serà acumulable a l’anterior.

S’haurà d’acreditar mitjançant documentació a presentar juntament amb la instància.

Base Setena.- Qualificació dels exercicis i ordre de classificació definitiva

La qualificació de l’exercici es farà pública el mateix dia que s’acordi i s’exposarà al tauler d’anuncis de la Corporació.

La qualificació de l’oposició serà la suma de les qualificacions de cadascun dels exercicis.

L’ordre de classificació dels aspirants s’establirà en funció de la qualificació obtinguda; s’ordenaran de major a menor puntuació.

En el cas de la promoció interna, la suma de les puntuacions obtingudes a les fases de concurs i d'oposició determinarà l’ordre de classificació definitiu. En cas d'empat, l'ordre es fixarà tenint en compte les millors puntuacions obtingudes a la fase de concurs, i de persistir, es tindran en compte les majors puntuacions obtingudes en el bloc de l'experiència laboral, es continuarà, si cal, amb les corresponents als serveis prestats a l’Ajuntament de Pollença d'anàloga naturalesa o contingut tècnic a les de la plaça sol·licitada.

Si persisteix l'empat es tindran en compte les puntuacions de la primera part de l'exercici. Si així i tot no fos possible desfer l'empat es resoldrà mitjançant sorteig.

Base Vuitena.-  Relació d'aprovats

D’entre els aspirants que hagin superat les proves selectives es conformarà la relació d’aprovats per ordre de puntuació. Aquesta relació serà exposada al tauler d’anuncis de la Corporació. 

Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el Tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyats d'un assessor.

El Tribunal disposarà d’un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva d'aprovats.

El Tribunal qualificador elevarà a la Batlia la relació final d'aprovats per tal de nomenar els funcionaris que hagin quedat en primer lloc per  a les dues places convocades.

Si el torn de promoció interna queda desert, la plaça a cobrir s’acumularà a l’ofertada al torn lliure, de manera que es podrà cobrir, si hi ha aspirant que hagi superat tot el procés selectiu, per aquest torn.

Així mateix, el tribunal elevarà la proposta de constitució de la borsa de treball i procedir a les contractacions precises per cobrir vacants i necessitats urgents.

A la llista d'aprovats amb plaça el Tribunal hi haurà d'incloure una diligència on es farà constar la data de la seva publicació.

La resolució de constitució de la borsa es publicarà al tauler d’edictes de la Corporació, i indicarà les persones que la integren, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Base Novena.- Funcionament de la borsa

Les persones que formin part de la borsa a efectes de rebre ofertes de lloc de treball estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en situació de no disponible les persones integrants de la borsa que estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí a l’Ajuntament de Pollença corresponent al mateix lloc de treball objecte de la convocatòria, ja sigui fent substitucions diverses (IT, maternitat..) o cobrint acumulacions, excés de tasques o que no hagin acceptat el lloc ofert per alguna de les causes indicades en aquesta mateixa base.

Mentre l’aspirant estigui en situació de no disponible a la borsa no se’l cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria, excepte en el cas d’oferiment de vacant en plantilla que s’hagi de cobrir amb caràcter d’interinitat fins que es cobreixi de manera definitiva, per procediment reglamentari.

Estan en situació de disponible la resta d’aspirants de la borsa, i per tant se’ls ha de cridar per oferir-los el lloc de treball d’acord amb la seva posició a la borsa.

A aquest efecte el Departament de Personal es posarà en contacte telefònic, o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini per incorporar-se, que no serà inferior, si ho demana l’interessat, a dos dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, del fet que ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

En el termini màxim d’un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament.

Si no en manifesta la conformitat dins termini, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància, quedarà exclòs de la borsa i s’avisarà el següent de la llista.

A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita se’ls exclourà de la borsa, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d’alguna de les següents circumstàncies, que s’han de justificar documentalment en els tres dies següents:

  1. Estar en període d’embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acollida permanent o pre-adoptiva, inclosa l’excedència per cura de fills.

  2. Prestar serveis en un lloc de la plantilla de l’Ajuntament de Pollença, com a personal funcionari interí en una altra escala, sub-escala, classe o categoria, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

  3. Prestar serveis en un lloc de la plantilla de l’Ajuntament de Pollença com a personal funcionari de carrera i que no pugui acollir-se a l’excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

  4. Patir una malaltia o incapacitat temporal.

  5. Estar exercint funcions sindicals.

Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Personal la finalització de les situacions previstes anteriorment, excepte les dels apartats b) i c), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi i amb la justificació corresponent, així quedaran en la situació de no disponible i no rebran cap altra oferta mentre continuï la circumstància al·legada. La falta de comunicació dins termini determina l’exclusió de la borsa.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. També es mantindrà en el mateix ordre de prelació la persona que, citada per a una contractació, ja estigui contractada per l’Ajuntament i continuï en el lloc de treball que desenvolupa.

La posterior renúncia d’una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball.

El Decret 30/2009, de 22 de maig, en la redacció donada per la Llei 7/2018, de Promoció de la Seguretat i Salut en el Treball de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 7 d’agost de 2018), que aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí a la CAIB i regula el procediment extraordinari de creació de borses de funcionaris interins, s’aplica en aquest cas en virtut del caràcter supletori de la normativa autonòmica a l’administració local.

Base desena.- Presentació de documents

1.- Els aspirants cridats i que donin la seva conformitat a la contractació hauran de presentar en el Registre General de l’Ajuntament en el termini establert a partir de la crida, els següents documents:

a) Fotocòpia compulsada del DNI i del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l’autoritat competent del país d’origen, si és el cas.

b) Còpia autenticada o fotocòpia compulsada de la titulació o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.

c) Certificat mèdic en model oficial acreditatiu de no patir cap malaltia o limitació física o psíquica que impedeixi el normal exercici de la funció.

Els aspirants que hagin fet valer la seva condició de persones amb discapacitat, hauran d'acreditar aquesta condició mitjançant certificació lliurada pels òrgans competents del Ministeri d'Afers Socials o, si escau, de la Comunitat Autònoma.

d) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, de l’administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.

Els aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que s’estableix a la lletra a) de l’apartat 1 de la base 2, hauran d’acreditar igualment no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi, en el seu estat, l’accés a la funció pública.

e) Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

f) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, amb indicació, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori.

Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure la referida declaració perquè desenvolupa alguna activitat pública o percep alguna de les pensions indicades anteriorment, se li assenyalarà que, d'acord amb la normativa sobre incompatibilitats, ha d'exercir l'opció que desitgi o, si les activitats públiques són susceptibles de compatibilitat, ha de sol·licitar la corresponent autorització.

Si l'aspirant proposat du a terme alguna activitat privada per a l'exercici de la qual es requereixi el reconeixement de la compatibilitat, l'haurà d'obtenir o cessar en la realització de l'activitat privada abans de començar l'exercici de les seves funcions públiques.

En els supòsits en què se sol·liciti la compatibilitat per a l'exercici d'una activitat pública o privada, el termini per a la presa de possessió es prorrogarà fins que es dicti la resolució corresponent.

2.- Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, els aspirants proposats no presenten la documentació o no compleixen els requisits exigits, no podran ser nomenats o contractats i restaran anul·lades totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud en què demanaven prendre part en el procés selectiu.

3.- Les persones que ja tenguin la condició de personal al servei de l'administració pública estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas hauran de presentar certificat del ministeri, corporació local o organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin al seu expedient personal.

Base Onzena.- Impugnació i modificació de la convocatòria

La convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se'n derivin i també els que es derivin de l'actuació del Tribunal, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerta per les Lleis 39/2015 i 40/2015 del procediment administratiu comú i de règim jurídic del sector públic.

La convocatòria o les bases, un cop publicades, només podran ser modificades amb subjecció estricta a la normativa vigent abans assenyalada.

    

ANNEX I

Tema 1.- La Constitució espanyola de 1978. Principis generals. La reforma constitucional.

Tema 2.- Drets i deures fonamentals dels espanyols. Concepte, classificació. Garantia i suspensió.

Tema 3.-El Tribunal Constitucional. El Defensor del Poble.

Tema 4.-La Corona. Regulació constitucional. Les Corts Generals: composició, atribucions i funcionament.

Tema 5.-El Govern i l’Administració de l’Estat. Relacions entre el govern i les Corts Generals. El President del Govern. El Consell de Ministres. El Consell d’Estat.

Tema 6.- El Poder Judicial. Organització judicial espanyola. El Consell General del Poder Judicial. El Tribunal Suprem.

Tema 7.- L’estat de les autonomies: regulació constitucional i característiques. Els estatuts d’autonomia i les competències de les comunitats autònomes segons la Constitució espanyola de 1978.

Tema 8.- L’Administració pública: Principis constitucionals i tipus d’administracions públiques. Diferents nivells: Administració de l’Estat. Administració autonòmica i local. Referència a l’Administració Institucional.

Tema 9.- Les fonts del Dret Administratiu. Jerarquia de les fonts. La llei: concepte i classes. Disposicions del poder executiu amb força de Llei.

Tema 10.- El Reglament: concepte i classes. Fonament i límits de la potestat reglamentària. El control dels reglaments.

Tema 11.- Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques. Els interessats en el procediment. Legitimació i capacitat d’obrar. Els drets  públics subjectius. Els interessos legítims.

Tema 12.- La Funció pública en l’ordenament espanyol. Regulació constitucional de la funció pública i referència a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. Funció Pública de l’Estat, de les comunitats autònomes i dels ens locals. La Llei de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears: objecte i àmbit d’aplicació.

Tema 13.- La selecció dels funcionaris. Requisits per a l’ingrés a la funció pública. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Tema 14.- La promoció dels funcionaris. La provisió de llocs de treball. El grau personal. Les situacions administratives

Tema 15-. Els drets, els deures i les incompatibilitats dels funcionaris. El règim disciplinari. La responsabilitat civil i penal del funcionaris.

Tema 16.- Les entitats locals. El Municipi. Concepte. Elements. Organització i competències. Règim de funcionament.

Tema 17.- El batle. L’Ajuntament Ple. La Junta de Govern. Els tinents de batle. Els regidors. Funcionament dels organismes municipals. Règim de sessions.

Tema 18.- La Unió Europea: objectius i naturalesa jurídica. Les institucions europees: composició i funcions del Consell, de la Comissió, del Parlament Europeu i del Tribunal de Justícia de la Unió Europea.

  

ANNEX II:

Tema 1.- L’Acte administratiu: concepte i classes. Element de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació.

Tema 2.- El procediment administratiu. Significat. Principis generals del procediment. Iniciació, ordenació i instrucció. Finalització del procediment.

Tema 3.- L’obligació de resoldre i els actes presumptes. Terminació i execució del procediment administratiu. Resolució, desistiment, renúncia i caducitat. Execució de les resolucions.

Tema  4 .-La nul·litat i l’anul·labilitat. La revisió d’ofici.

Tema 5.- Els recursos administratius: concepte i classes. El recurs ordinari. El recurs extraordinari de revisió.

Tema 6.- La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics.  La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes. La formalització dels contractes.

Tema 7.- La Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic: objecte i àmbit de la Llei de contractes del sector públic. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Règim jurídic dels contractes administratius i els de dret privat; els actes separables. Els principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, el règim d’invalidesa dels contractes i el recurs especial en matèria de contractació.

Tema 8.-Les parts en els contractes del sector públic. Els òrgans de contractació. La capacitat i solvència dels contractistes. Prohibicions. Classificació. La successió del contractista.

Tema 9.-Preparació dels contractes per les administracions públiques. El preu, el valor estimat. La revisió de preus. Garanties en la contractació del sector públic. Classes d’expedients de contractació. Procediments i formes d’adjudicació dels contractes. Criteris d’adjudicació. Perfeccionament i formalització dels contractes administratius.

Tema 10.- Execució i modificació dels contractes administratius. Prerrogatives de l’administració. Extinció. La cessió dels contractes i la subcontractació.

Tema 11.- El contracte d’obres. Actuacions administratives preparatòries. Formes d’adjudicació. Execució, modificació i extinció. La cessió del contracte i subcontracte d’obres. Execució d’obres per la pròpia administració. El contracte de concessió d’obra pública.

Tema 12.-. El contracte de subministraments. El contracte de serveis.

Tema 13.- Procediment administratiu local. Registre d’entrada i sortida de documents. Requisits per a la presentació de documents. Comunicacions i notificacions.

Tema 14.- Funcionament dels òrgans col·legiats locals. Convocatòria i ordre del dia. Actes i certificacions d’acords.

Tema 15.- Ordenances, reglaments i bans de les entitats locals. Classes. Procediment d’elaboració i aprovació.

Tema 16.- Béns de les entitats locals. Béns de domini públic. Béns patrimonials.

Tema 17.- El pressupost: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris clàssics.  Pressuposts municipals: elaboració, estructura, execució i control. Els crèdits pressupostaris.

Tema 18.- Els pressuposts municipals (II): modificacions de crèdit, crèdits extraordinaris i suplements de crèdits. Les bestretes de tresoreria, crèdits ampliables, incorporació de crèdit, generacions de crèdits, transferències de crèdits. Despeses plurianuals.

Tema 19.- L’execució del pressupost de despeses. El procediment administratiu d’execució de la despesa pública. Liquidació i tancament de l’exercici pressupostari.

Tema 20.- Classificació dels ingressos. Ordenances fiscals.

Tema 21.- Tributs propis de les hisendes locals. Imposts. Taxes. Contribucions especials.

Tema 22.-La comptabilitat de les entitats locals. Documents i Llibres comptables.

Tema 23.- Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera a la Constitució i normativa de desenvolupament. Principis generals. Incompliment dels objectius d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i regla de despesa a les Corporacions Locals.

Tema 24.- Règim jurídic de la recaptació de les Entitats Locals. El pagament i altres formes d’extinció dels deutes. El procediment de recaptació en període voluntari. El procediment de recaptació per via de constrenyiment.

Tema 25.- Règim jurídic de la Tresoreria. Concepte i funcions. Organització. La planificació financera. El principi d’unitat de caixa.

Tema 26.- Règim urbanístic de la propietat del sòl. Contingut del dret de propietat del sòl: facultats, deures i càrregues. Tipus de sòl.

Tema 27.-Expropiacions urbanístiques. Supòsits expropiatoris. Supòsits indemnitzatoris. Les valoracions urbanístiques.

Tema 28.- Intervenció administrativa en l’edificació i l’ús del sòl(I): les llicències urbanístiques: Tipus, competència i procediment. La comunicació prèvia i la declaració responsable.

Tema 29.- Intervenció administrativa en l’edificació i l’ús del sòl(II): El deure de conservació. Les ordres d’execució; el règim de declaració de ruïna.

Tema 30.- Intervenció administrativa en l’edificació i l’ús del sòl(III): La inspecció urbanística. Protecció de la legalitat urbanística. La restauració de la legalitat urbanística. Infraccions i sancions urbanístiques.”