Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 12120
Bases per a la concessió d’ajudes per a entitats juvenils sense ànim de lucre, escoles de temps lliure infantil i juvenil, clubs nàutics i per a l’organització de concerts i/o esdeveniments musicals adreçats als joves, durant l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Justificació

La present convocatòria d’ajudes s’inclouen dins de mesures de foment que corresponen al Consell Insular d’Eivissa en matèria de joventut en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l’establert als articles 70.9 i 16, i 73 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears i la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

L’article 4 de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d’atribució de competències als consells de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23/12/2006), estableix que el Consell Insular d’Eivissa i Formentera (actual Consell Insular d’Eivissa) exercirà, dins el seu àmbit territorial i amb subjecció a l’ordenament sectorial vigent, les funcions relatives a les activitats de lleure amb infants i joves, entre les quals hi ha «(...) d) Suport a les associacions, entitats juvenils i entitats que presten serveis a la joventut que programin i/o executin activitats de lleure per a infants i joves». A més, la mateixa Llei 21/2006, a l’article 6 s’assenyala que «Els consells de Menorca i d’Eivissa i Formentera assumeixen, dins el seu àmbit territorial, les funcions següents: a) Foment de l’associacionisme juvenil i totes les seves manifestacions; b) Promoció d’altres formes organitzades de participació dels joves en la vida social, política, econòmica i cultural; c) Articulació de mecanismes de participació dels joves en les organitzacions de voluntariat, des de la solidaritat, el compromís i la diversitat».

Per tot això, el Consell Insular d’Eivissa, mitjançant aquesta convocatòria d’ajudes i a través del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, tal com s’indica a l’article 9 de l’esmentada Llei 10/2006, vol fomentar l’associacionisme juvenil, l’organització d’activitats extraordinàries i d’oci alternatiu, l’organització de concerts i esdeveniments musicals adreçats als joves i les activitats mediambientals relacionades amb el medi marí.

2. Objecte de la convocatòria

S’estableixen quatre línies o modalitats d’ajudes:

A) Ajudes per a entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre per al seu manteniment i per a l’organització d’activitats.

B) Ajudes per a escoles de temps lliure infantil i juvenil per a la formació d’educadors de temps lliure.

C) Ajudes per als club nàutics per al foment d’activitats mediambientals i educatives infantils i juvenils al medi marí.

D) Ajudes per a persones físiques o jurídiques (públiques o privades) que projectin i executin concerts i esdeveniments musicals adreçats als joves.

3. Dotació econòmica

Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 165.000 €, amb càrrec a l’exercici pressupostari de l’any 2018 del Consell Insular d’Eivissa i que figura Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per als anys 2018 i 2019, aprovat per Acord del Consell Executiu de data 16 de març de 2018 (publicat al BOIB núm. 37 de 24 de març de 2018).

La quantitat assenyalada es divideix de la següent manera:

A) Per al manteniment d’entitats juvenils i per a l’organització d’activitats: un màxim de 50.000 € amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3370 48900.

B) Per a la formació d’educadors de temps lliure: un màxim de 25.000 € amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3370 48900.

C) Per al foment d’activitats infantils i juvenils al medi marí: un màxim de 50.000 € amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3370 48900.

D) Per a l’organització i l’execució de concerts de música i/o esdeveniments musicals adreçats al jovent: un màxim de 40.000 € amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3370 48900.

 

4. Beneficiaris

4.1 Per al manteniment d’entitats juvenils sense ànim de lucre i per a l’organització d’activitats extraordinàries i d’oci alternatiu (modalitat A)

4.1.1 Concepte d’entitat juvenil

Com estableix l’article 61 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, es consideren associacions juvenils i associacions prestadores de serveis a la joventut les següents:

a) Les associacions juvenils i les federacions o unions de qualsevol tipus d’associacions juvenils legalment constituïdes i registrades com a tals d’acord amb el Reial decret 397/1988, de 22 d’abril, pel qual es regula la inscripció registral de les associacions juvenils.

b) Les associacions i les federacions o unions de qualsevol tipus d’associacions legalment constituïdes que tenguin almenys el 50 % de joves (d’entre 14 i 30 anys) entre els seus socis, i comptin amb una junta directiva en la qual la meitat dels components no superin els 30 anys.

c) Les entitats prestadores de serveis a la joventut legalment constituïdes, que encara que no compleixin els requisits anteriors prestin serveis habitualment, sense ànim de lucre, a joves de fins a 30 anys.

d) Les secciones juvenils d’entitats, associacions, partits polítics, sindicats i parròquies amb òrgans de decisió propis i que estiguin reconeguts com a grups juvenils per les entitats respectives, sigui quina en sigui la denominació i la naturalesa jurídica.

Les entitats esmentades han de tenir la seua seu i el seu àmbit d’actuació dins l’illa d’Eivissa.

No es consideren associacions juvenils i per tant no poden accedir a la convocatòria d’ajudes, en la seva Modalitat A, les associacions i les entitats que siguin específicament de tipus docent i esportiu.

Per accedir a les ajudes, les formes organitzades de participació juvenil descrites anteriorment han de complir, amb caràcter general, els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes i registrades com a associació davant l’òrgan competent.

b) No tenir ànim de lucre.

c) Tenir una estructura interna i un règim de funcionament democràtics.

d) Tenir unes finalitats d’interès general per a la joventut, com la participació dels joves i de les joves en la vida política, social, econòmica i cultural; la promoció d’activitats juvenils en l’àmbit de l’illa d’Eivissa; la promoció, la formació, la integració social i la defensa dels drets dels joves i de les joves; l’oci i el temps lliure de la joventut, etc. La finalitat esmentada ha de venir clarament reflectida als estatuts de l’associació.

A més dels requisits establerts en l’apartat anterior, les seccions juvenils d’altres col·lectius socials han de:

a) Tenir reconeguts estatutàriament autonomia funcional i organitzativa, i govern propi, per als assumptes específicament juvenils.

b) Assegurar que els socis o afiliats de la secció juvenil ho siguin de forma voluntària, per acte exprés d’afiliació, i s’identifiquin com a tal.

c) Garantir que la representació de la secció juvenil correspongui a òrgans propis.

4.1.2 En definitiva, es poden acollir a aquesta convocatòria en la modalitat A:

4.1.2.1 Entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre creades abans del dia 1 de març de 2018 que tenguin el seu àmbit d’actuació a l’illa d’Eivissa, que compleixen els que s’indica a l’apartat anterior.

4.1.2.2 Les esmentades entitats hauran d’estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, i amb la Seguretat Social.

4.1.2.3 Així mateix, les entitats en qüestió no han de trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.1.2.4 Dites entitats han de haver complert amb les obligacions pròpies dels beneficiaris de subvencions concedides pel Consell Insular d’Eivissa en convocatòries anteriors.

4.1.2.5 No tenir deutes amb el Consell Insular d’Eivissa.

4.1.3 Queden excloses d’aquestes bases les següents entitats:

- Escoles de temps lliure infantil i juvenil.

- Entitats amb finalitat lucrativa.

- Col·legis i associacions professionals.

- Entitats esportives, encara que tenguin secció juvenil.

- Associacions de pares i mares d’alumnes de centres docents.

- Entitats polítiques o sindicals, encara que tenguin secció juvenil.

4.2 Per a la formació d’educadors de temps lliure infantils i juvenils (modalitat B)

4.2.1 Escoles d’educació de temps lliure infantil i juvenil que tenguin el seu àmbit d’actuació a l’illa d’Eivissa.

4.2.2 Les entitats esmentades hauran d’estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, i amb la Seguretat Social.

4.2.3 Així mateix, les entitats en qüestió no han de trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.2.4 Dites entitats o empreses han d’haver complert amb les obligacions pròpies dels beneficiaris de subvencions concedides pel Consell Insular d’Eivissa en convocatòries anteriors.

4.2.5 No tenir deutes amb el Consell Insular d’Eivissa. 

4.3 Per al foment d’activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí (modalitat C)

4.3.1 Es poden acollir a aquesta convocatòria els clubs nàutics de l’illa d’Eivissa, constituïts i inscrits legalment en el Registre d’Associacions Esportives del Govern de les Illes Balears, que desenvolupin la seua tasca a l’illa d’Eivissa.

4.3.2 Els beneficiaris han d’estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, i amb la Seguretat Social i no trobar-se sotmesos a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.3.3 Dites entitats han d’haver complert amb les obligacions pròpies dels beneficiaris de subvencions concedides pel Consell Insular d’Eivissa en convocatòries anteriors.

4.3.4 No tenir deutes amb el Consell Insular d’Eivissa.

4.4 Per a l’organització i l’execució, per part de persones físiques o jurídiques (públiques o privades), de concerts i/o esdeveniments musicals adreçats als joves (modalitat D)

4.4.1 Persones físiques o jurídiques (públiques o privades) que tenguin la seua seu o residència a l’illa d’Eivissa, que organitzin i executin concerts i/o esdeveniments musicals i que compleixin els requisits que s’assenyalen en aquestes bases.

4.4.2 Podrà presentar-se un màxim de quatre projectes per entitat o empresa, però mai més d’una empresa o entitat per esdeveniment. A tal efecte, es tendran en compte les següents regles:

a) En el supòsit que una mateixa entitat o empresa presenti més de quatre projectes, es valoraran els quatre primers, segons el seu ordre de presentació per registre d’entrada.

b) En la situació que dues entitats o empreses diferents sol·licitin la subvenció per a un mateix concert o esdeveniment, únicament es valorarà la primera de les propostes presentades, segons registre d’entrada, mentre que l’altra proposta s’exclourà.

c) En el cas que una mateixa entitat o empresa presenti més d’una sol·licitud per al mateix concert o esdeveniment, es valorarà la primera sol·licitud, segons l’ordre de presentació per registre d’entrada, i la resta de sol·licituds quedaran excloses.

d) En el supòsit d’entitats o empreses que gestionin diversos concerts o esdeveniments, s’haurà de presentar la documentació preceptiva per a cada esdeveniment o concert concret per al qual sol·licita la subvenció (Annexos VII I VIII), excepte si conformen un programa únic de diverses actuacions, és a dir, esdeveniments amb naturalesa pròpia que es desenvolupin en dates i llocs diferents que es presenten en una única sol·licitud.

4.4.3 Queden expressament excloses d’aquestes bases i de la convocatòria en aquesta modalitat:

- Les entitats o els organismes que pertanyen al Consell Insular d’Eivissa.

- Aquelles entitats o empreses que no es trobin al corrent de pagament de les obligacions econòmiques contretes amb el Consell Insular d’Eivissa.

- Aquelles entitats o empreses que no hagin complert amb les obligacions pròpies dels beneficiaris de subvencions concedides pel Consell Insular d’Eivissa en convocatòries anteriors.

4.4.4 Així mateix, els beneficiaris han d’estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, i amb la Seguretat Social i no trobar-se sotmesos a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.4.5 També queden excloses d’aquesta modalitat els concerts o els esdeveniments musicals organitzats per les següents entitats:

- Ajuntaments.

- Escoles de temps lliure infantil i juvenil.

- Col·legis i associacions professionals.

- Entitats esportives, encara que tenguin secció juvenil.

- Associacions de pares i mares d’alumnes de centres docents.

- Entitats polítiques i sindicals, encara que tenguin secció juvenil.

4.4.6 Igualment queden exclosos els concerts i els esdeveniments adreçats específicament al públic infantil (menors de 16 anys) i al col·lectiu de persones jubilades.

5. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds

5.1 El termini per presentar les sol·licituds serà de 15 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

5.2 Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del Consell Insular d’Eivissa. També es podran presentar en els llocs establerts a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.3 La presentació de la sol·licitud d’ajudes d’aquesta convocatòria, comportarà l’autorització de la persona o entitat sol·licitant al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procediment administratiu.

6. Sol·licitud i documentació necessària

6.1 Modalitat A

6.1.1 Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que figura a l’Annex I. A la sol·licitud haurà de constar quina línia d’ajudes se sol·licita.

6.1.2 La documentació a presentar dins la sol·licitud comprendrà la següent informació:

a) Fotocòpia del NIF de l’entitat.

b) Fotocòpia de l’escriptura de constitució o dels estatuts de l’entitat en què s’acrediti suficientment el seu caràcter juvenil tal com s’assenyala a la base quarta degudament legalitzats.

c) Fotocòpia del document que atorga el poder de representació, i fotocòpia del DNI o NIE del representant.

d) Certificat del secretari o la secretària de l’entitat en què constin l’antiguitat de l’entitat, el nombre de socis i les seues edats. Annex II.

e) Memòria acreditativa d’haver realitzat activitats a l’illa d’Eivissa durant el període objecte de les ajudes (1 setembre de 2017- 31 d’agost de 2018). Annex III.

f) Declaració responsable que l’entitat sol·licitant reuneix totes les condicions exigides per sol·licitar l’ajuda. Annex IV.

g) Composició actual de la junta directiva de l’entitat. Annex V.

h) Quadre resum. Annex VII (Modalitat A).

i) Compte justificatiu i les factures originals i documentació per valor del 25% de la quantitat justificada, en què es detallin les despeses i els ingressos (Annex VIII) i es doni compte de les activitats realitzades durant el període objecte de les ajudes.

j) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (www.conselldeivissa.es).

Totes les sol·licituds han d’anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat A: Annexos I, II, III, IV, V, VII i VIII (7 annexos).

6.2 Modalitat B

6.2.1 Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que figura a l’Annex I. A la sol·licitud haurà de constar quina línia d’ajudes se sol·licita.

6.2.2La sol·licitud anirà acompanyada de la següent documentació:

a) Fotocòpia del NIF de l’entitat.

b) Fotocòpia dels estatuts del centre de formació d’educadors infantils i juvenils degudament legalitzats.

c) Document acreditatiu del reconeixement com Escola d’Educació de Temps Lliure degudament legalitzat.

d) Fotocòpia del document que atorga el poder de representació.

e) Fotocòpia del DNI o NIE del representant.

f) Memòria acreditativa d’haver realitzat cursos de formació a l’illa d’Eivissa durant el període objecte de les ajudes (1 de setembre de 2017- 31 d’agost de 2018). Annex III.

g) Declaració responsable que l’entitat sol·licitant reuneix totes les condicions per sol·licitar l’ajuda. Annex IV.

h) Composició actual de la junta directiva de l’entitat. Annex V.

i) Quadre resum. Annex VII (Modalitat B).

j) Compte justificatiu i les factures originals i documentació per valor del 25% de la quantitat justificada en què es detallin les despeses i els ingressos (Annex VIII) i es doni compte de les activitats i cursos, realitzats durant el període objecte de les ajudes.

k) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (www.conselldeivissa.es).

Totes les sol·licituds han d’anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat B: Annexos I, III, IV, V, VII i VIII (6 annexos).

6.3 Modalitat C

6.3.1 Les sol·licituds es formularan mitjançant el model d’instància que figura a l’Annex I d’aquesta convocatòria, degudament emplenat. A la sol·licitud haurà de figurar quina modalitat es sol·licita.

6.3.2 L’imprès de sol·licitud anirà acompanyat dels següents documents:

a) Fotocòpia del NIF de l’entitat.

b) Fotocòpia dels estatuts inscrits al Registre d’Associacions Esportives del Govern de les Illes Balears degudament legalitzats.

c) Fotocòpia del document que atorga el poder de representació.

d) Fotocòpia del DNI o NIE del representant.

e) Memòria de les activitats mediambientals i educatives realitzades durant el període objecte de la subvenció (1 de setembre de 2017- 31 d’agost de 2018). Annex III.

f) Declaració responsable que l’entitat sol·licitant reuneix totes les condicions per a sol·licitar l’ajuda. Annex IV.

g) Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti les persones que componen la junta directiva de l’entitat. Annex V.

h) Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat en què constin: nombre de centres docents i d’escolars participants, nombre d’hores lectives que rebrà cada escolar i antiguitat de l’activitat. Annex VI.

i) Quadre resum. Annex VII (Modalitat C).

j) Compte justificatiu i les factures i documentació per valor del 25% de la quantitat justificada en què es detallin les despeses i els ingressos (Annex VIII) i es doni compte de les activitats realitzades durant el període objecte de les ajudes.

k) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (www.conselldeivissa.es).

Totes les sol·licituds han d’anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat C: Annexos I, III, IV, V, VI, VII i VIII (7 annexos).

6.4 Modalitat D

6.4.1 L’imprès de sol·licitud, d’acord amb el model que consta com a Annex I. A la sol·licitud haurà de figurar la modalitat o línia d’ajuda que se sol·licita.

6.4.2 L’imprès haurà d’anar acompanyat de la documentació següent:

a) Si el sol·licitant és persona física: fotocòpia del DNI o, si escau, fotocòpies del passaport i NIE, o fotocòpia de la targeta de residència en vigor.Si el sol·licitant és persona jurídica: fotocòpia del NIF de l’entitat.

b) Fotocòpia de l’escriptura de constitució o dels estatuts de l’entitat degudament legalitzats (persona jurídica).

c) Fotocòpia del document que atorga el poder de representació (persona jurídica).

d) Fotocòpia del DNI o NIE del representant (persona jurídica).

e) Model censal (036/037) d’alta en l’impost d’activitats econòmiques. I en el cas d’exempció en la seua presentació, acompanyar certificat i el model corresponent.

f) Permís o autorització que demostri que el lloc on se celebra el concert o l’esdeveniment musical està autoritzat per a la seua realització. En aquest sentit s’haurà de complir estrictament la legislació pertinent en aquesta matèria.

g) Memòria dels concerts organitzats durant el període objecte de les ajudes (1 de setembre de 2017- 31 d’agost de 2018). Annex III.

h) Declaració responsable que l’entitat sol·licitant reuneix totes les condicions exigides per sol·licitar l’ajuda. Annex IV.

i) Certificació del secretari o secretària que acrediti les persones que conformen la junta directiva actual. Annex V (només associacions).

j) Quadre Resum. Annex VII. Un annex VII per a cadascun dels concerts o esdeveniments musicals que opten a les ajudes econòmiques.

k) Compte justificatiu i les factures i documentació per valor del 25% de la quantitat justificada, en què es detallin les despeses i els ingressos (Annex VIII) i es doni compte dels concerts o esdeveniments musicals realitzats durant el període objecte de les ajudes. S’haurà de presentar un annex VIII per a cada concert o esdeveniment musical concret.

l) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (www.conselldeivissa.es).

Totes les sol·licituds han d’anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat D: Annexos I, III, IV, V (només associacions), VII (un per cadascun dels concerts o esdeveniments) i VIII (un per a cada concert o esdeveniment musical concret. Mínim de 4 o 5 annexos).

6.5 Als efectes d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’article 53.1.d de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el cas d’entitats que ja tenguin aportada la documentació esmentada davant del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament. Això no s’aplica als annexos.

6.6 El fet de participar en aquesta convocatòria implica l'autorització implícita al Consell Insular d'Eivissa per a consultar l'existència i la veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques. 

Aquests consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a aquesta consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas requereixi el consentiment exprés, en aquest últim cas serà obligatori que l'Administració ho requereixi i que l'interessat el presti.

7. Règim dels ajuts

7.1 La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

7.2 Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

7.3 Els ajuts concedits per aquesta convocatòria de subvencions són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d’organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts no podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada.

7.4 Les modalitats són excloents, una entitat només es pot presentar a una sola modalitat.

7.5 S’estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d’atorgament de les subvencions el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa (avinguda d’Espanya, 49, Eivissa) i, en el cas de sol·licituds presentades per mitjans electrònics, la Seu Electrònica del Consell Insular d’Eivissa (seu.conselldeivissa.es)

7.6 Les entitats que participin en la modalitat A no podran percebre més de 6.000 € o la quantitat sol·licitada.

7.7 Les entitats que es presentin a la modalitat B no podran percebre més de 10.000 € o la quantitat sol·licitada.

7.8 En el cas de la modalitat C la subvenció concedida no podrà superar la quantitat sol·licitada o la quantitat de 20.000 €.

7.9 En el cas de la modalitat D no es podrà superar la quantitat de 20.000 € per concert o esdeveniment, o la quantitat sol·licitada.

7.10 El beneficiari d’aquestes ajudes podrà subcontractar amb tercers, total o parcialment, les activitats objecte d’aquest conveni, sempre i quan es compleixin les prescripcions contingudes a l’article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

7.11 Quan l’import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000 euros en contractes de subministrament o de serveis, el beneficiari ha de sol·licitar com mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s’hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació o, si s’escau, en la sol·licitud de la subvenció, s’ha de fer de conformitat amb criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.

8. Termini per esmenar errors

Si la sol·licitud i/o la documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils ho esmeni i s’advertirà que, en el cas que no ho faci, es considerarà desestimada la seua petició, d’acord amb el que disposa l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. Instrucció, resolució i notificació

9.1 Es crea una comissió avaluadora, a la qual correspondrà estudiar i avaluar les sol·licituds presentades d’acord amb els criteris de valoració establerts.

9.2 La comissió avaluadora actuarà d’acord amb el que disposa la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9.3 La comissió avaluadora està formada per:

Presidenta: María del Carmen Marín Carmona; substitut: Antonio Suñer Torres

Secretària: Yolanda Fernández García Uceda; substituta: María de las Nieves Tur Tur

Vocals titulars: Francesc Xavier Costa Garcia

José V. Garibo Redolat

Miguel Ángel Costa Torres

Vocals substituts: Ricardo Gómez Romero

Joan Albert Ribas Fuentes

Gemma Aznar Calsapeu

9.4 Són funcions d’aquesta comissió:

a) Estudiar i avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts.

b) Emetre l’informe que servirà de base per realitzar la proposta de resolució.

c) Qualsevol altra que exigeixi l’aplicació d’aquestes bases.

d) El secretari o la secretària tendrà veu però sense vot.

9.5 El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la comissió avaluadora.

9.6 Aquestes ajudes es concediran i pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, de la qual es donarà compte al Consell Executiu d’aquest Consell d’Eivissa en la propera sessió que se’n celebri.

9.7 La comissió avaluadora emetrà un informe, el qual servirà de base per elaborar la proposta provisional de resolució a l’òrgan competent per a la seua aprovació. Aquesta proposta provisional de resolució s’exposarà al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa durant un termini de deu dies hàbils. Les persones sol·licitants podran presentar per escrit, durant aquest termini, les al·legacions que considerin oportunes.

9.8 Si no hi ha cap al·legació, el conseller executiu del Departament Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut emetrà la consegüent resolució. En la resolució s’expressarà la llista ordenada d’entitats i persones físiques o jurídiques beneficiàries per a les quals es proposa la subvenció i la seua quantia.

9.9 Si les persones sol·licitants presenten alguna al·legació dins del termini establert, la comissió avaluadora emetrà un nou informe en què, de forma raonada, l’estimarà o la desestimarà. D’acord amb els informes de la comissió avaluadora, el conseller Executiu d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut emetrà la consegüent resolució. La resolució expressarà la llista ordenada d’entitats beneficiàries per als quals es proposa la subvenció i la seua quantia.

9.10 Als efectes del que disposa l’article 75 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, general de subvencions («BOE» 176, de 25-7-2006), i donat que, em cap cas, les subvencions concedides superaran l’import de 60.000 €, per a la justificació de les subvencions concedides s’estableix el “Compte justificatiu simplificat” i només és necessari presentar factures originals i documentació per valor del 25% de la quantitat justificada.

9.11 No obstant això, si es considera que hi ha dubtes sobre algun compte justificatiu, o si es considera oportú per part de l’òrgan gestor o de la comissió avaluadora, es pot sol·licitar la totalitat de la documentació justificant a qualsevol de les entitats o persones físiques sol·licitants de les ajudes.

9.12 Es requerirà justificació del pagament de les factures presentades. També es poden presentar nòmines o documents justificatius d’Hisenda d’haver contractat durant el període en qüestió. Les factures i els documents presentats han de dur data d’emissió posterior al 31 d’agost de 2017 i anterior a l’1 de setembre de 2018.

9.13 L’expedient es resoldrà en un termini màxim de sis mesos des de la finalització del període de presentació de les sol·licituds; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.

9.14 La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.15 Les ajudes es faran efectives mitjançant transferència bancària i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió, dictada pel conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, per delegació del Consell Executiu i condicionada a la presentació de la liquidació definitiva per part de l’entitat o persona física beneficiada, si s’escau.

9.16 Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars i l’article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre’s en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s’entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

10. Criteris per a la concessió de les ajudes

10.1. Puntuació de les diferents modalitats:

A) Pel manteniment d’entitats juvenil sense ànim de lucre i per l’organització d’activitats (modalitat A)

A.1. Nombre de socis que pertanyen a l’entitat juvenil:

  • Per cada soci menor de 14 anys: 1 punt.

  • Per cada soci entre els 14 i els 30 anys: 2 punts.

  • Per cada soci major de 30 anys: 1 punt.

(Segons la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut són entitats juvenils les associacions i les federacions o unions de qualsevol tipus d’associacions legalment constituïdes que tinguin almenys el 50 % de joves (d’entre 14 i 30 anys) entre els seus socis, i comptin amb una junta directiva en la qual la meitat dels components no superin els 30 anys).

El límit de punts d’aquest apartat és de 300 punts.

A.2. Antiguitat de l’entitat juvenil:

Per cada any d’antiguitat de l’entitat juvenil: 5 punts.

El límit de punts d’aquest apartat és de 100 punts.

A.3. Organització d’activitats durant el període en que concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2017 fins al dia 31 d’agost de 2018):

  • Activitats de menys d’un dia de duració (tallers, conferències, exposicions, actuacions, etc.). D’1 a 3 punts segons cost, participació, originalitat, etc. Tots els tallers que s’organitzin en un dia i en un lloc concret puntuen com una sola activitat.

  • Activitats de més d’un dia de duració (acampades, colònies, etc.). D’1 a 5 punts segons cost, participació i originalitat.

El límit de punts d’aquest apartat és de 120 punts.

A.4. Participants en les activitats:

  • Fins a 50 participants: 1 punt.

  • Entre 50 i 100 participants: 3 punts.

  • Més de 100 participants: 5 punts.

El límit de punts d’aquest apartat és de 120 punts.

A.5. Per foment de la llengua catalana (durant el període en que es concedeixen les ajudes: des del dia 1 de setembre de 2017 fins al dia 31 d’agost de 2018):

Per cada activitat que es desenvolupi totalment en llengua catalana: 10 punts.

El límit de punts d’aquest apartat és de 80 punts.

A.6. Per foment de l’educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d’oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 10 punts.

El límit de punts d’aquest apartat és de 50 punts.

El màxim de punts que es poden obtenir en total en la modalitat A és de 770 punts.

La quantitat màxima que es pot percebre en aquesta modalitat és de 6.000 € o la quantitat sol·licitada.

B) Per a la formació d’educadors de temps lliure (modalitat B)

Es valoraran els cursos realitzats i alumnes titulats durant el període en que es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2017 fins al dia 31 d’agost de 2018):

B.1. Curs de monitor (màxim 30 alumnes per curs):

B.1.1. Per nombre de cursos:

  • Per curs d’entre 23-30 alumnes: 4 punts.

  • Per curs d’entre 16-22 alumnes: 6 punts.

  • Per curs de fins a 15 alumnes: 8 punts.

B.1.2. Per alumnes titulats:

  • Entre 1 i 10 alumnes: 8 punts.

  • Entre 11 i 25 alumnes: 16 punts.

  • Per cada mòdul complet de 10 alumnes a partir de 25: 4 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 100 punts.

B.2. Curs de director:

B.2.1. Per nombre de cursos (màxim 20 alumnes per curs):

  • Per curs d’entre 15-20 alumnes: 8 punts.

  • Per curs d’entre 10-14 alumnes: 10 punts.

  • Per curs de menys de 10 alumnes: 12 punts.

B.2.2. Per alumnes titulats:

  • Entre 1 i 10 alumnes: 12 punts.

  • Entre 11 i 15 alumnes: 20 punts.

  • Entre 16 i 20 alumnes: 24 punts.

  • Per cada mòdul complet de 5 alumnes a partir de 20: 4 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 120 punts.

B.3. Cursos d’especialització, reciclatge i seminaris:

B.3.1. Per curs, màxim de 30 alumnes:

  • Especialització: 2 punts.

  • Reciclatge: 2 punts.

  • Seminaris: 1 punt.

B.3.2. Per alumnes:

  • Entre 1 i 10 alumnes:

  • Especialització: 2 punts.

  • Reciclatge: 2 punts.

  • Seminaris: 1 punt.

  • Entre 11 i 25 alumnes:

  • Especialització: 2 punts.

  • Reciclatge: 2 punts.

  • Seminaris: 1 punt.

B.3.3. Per cada mòdul complet de 10 alumnes a partir de 25:

  • Especialització: 1 punt.

  • Reciclatge: 1 punt.

  • Seminaris: 1 punt.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 50 punts.

B.4. Per el foment de la llengua catalana:

Per cada activitat formativa que es realitzi totalment en llengua catalana (o en les activitats que es portin a terme): 10 punts.

El límit de punts d’aquest apartat és de 80 punts.

B.5. Per foment de l’educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d’oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 5 punts.

El límit de punts d’aquest apartat és de 25 punts.

Per a la modalitat B s’estableix un límit de 375 punts.

La quantitat màxima que es pot percebre en aquesta modalitat és de 10.000 € o la quantitat sol·licitada.

C) Per al foment d’activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí (modalitat C)

Es valoraran les activitats que es realitzin durant el període en que es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2017 fins al dia 31 d’agost de 2018).

Els ajuts es concediran d’acord amb els següents criteris, a qualificar per la comissió avaluadora:

C.1. Nombre d’escolars que participen en el projecte: 0,1 punts per escolar,

Fins a un màxim de 50 punts.

C.2. Nombre de centres docents que participen en el projecte: 1 punt per cada centre docent.

Fins a un màxim de 15 punts.

C.3. Hores lectives que rep cada escolar participant: 0,2 punts per cada hora lectiva rebuda per escolar.

Fins a un màxim de 30 punts.

C.4. Any d’antiguitat del projecte: 3 punts per edició.

Fins a 50 punts.

C.5. Participants discapacitats: 1 punt per participant.

Fins a un màxim de 50 punts.

C.6. Per foment de la llengua catalana: 5 punts per cadascuna de les activitats que es portin a terme totalment en llengua catalana.

Fins a un màxim de 55 punts.

C.7. Per foment de l’educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d’oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 10 punts.

El límit de punts d’aquest apartat és de 50 punts.

El màxim de punts que es poden obtenir en la modalitat C es de 300 punts.

En tots els casos, la subvenció concedida en aquesta modalitat no podrà superar la quantitat sol·licitada o la quantitat de 15.000 €.

D) Per a l’organització i l’execució, per part de persones físiques o jurídiques (púbiques o privades), de concerts i/o d’esdeveniments musicals adreçats al jovent (modalitat D)

Es valoraran les activitats que es realitzin durant el període en que es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2017 fins al dia 31 d’agost de 2018).

D.1. Els ajuts es concediran d’acord amb els següents criteris, a qualificar per la comissió avaluadora:

D.1.1. Assistència de públic a l’esdeveniment musical per al qual se sol·licita ajuda: Per cada assistent: 0,01 punts.

D.1.2. Artistes o grups musicals participants: Per cada artista o grup musical participant: 10 punts.

D.1.3. Mes en el qual se celebra el concert o esdeveniment:

- Gener-abril: 20 punts.

- Maig-juny: 15 punts.

- Juliol-agost: 10 punts.

- Setembre-octubre: 15 punts.

- Novembre-desembre: 20 punts.

D.1.4. Per el foment de la llengua catalana: Per cada actuació o concert d’un grup exclusivament en català: 10 punts.

D.1.5. Duració del concert o esdeveniment:

- Menys de 3 hores: 1 punt.

- Més de 3 hores i menys d’1 dia: 5 punts.

- 2/3 dies: 20 punts.

- 5 punts més per a cada dia addicional a partir de 3 dies.

No hi ha màxim de punts en aquesta modalitat.

La quantitat màxima que es pot percebre en aquesta modalitat és de 20.000 € per concert o esdeveniment o a la quantitat sol·licitada.

10.2 La comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i els mínims establerts en cadascuna de les modalitats.

10.3 Amb la quantitat econòmica assignada a cada línia d’ajudes es dividirà entre la suma total dels punts de les entitats sol·licitants; d’aquesta divisió sortirà una quantitat per punt, la qual es multiplicarà pels punts de cada entitat, concert o esdeveniment i així es determinarà l’ajuda corresponent a cada sol·licitud, que en cap cas no superarà els límits establerts.

10.4 La comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

11. Obligacions dels beneficiaris

Les entitats o les persones físiques o jurídiques beneficiàries de les subvencions estan obligades a:

a) Haver dut a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, de seguiment i d’inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d’Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

c) Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.

d) Comunicar al Consell d’Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.

e) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Realitzar la gestió tècnica i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l’activitat objecte de la present ajuda.

h) Consultar amb el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa les normatives, les indicacions, les informacions, les publicacions, la publicitat, les notes públiques, els cartells, la roba referent a l’objecte de la present ajuda.

i) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de l’ajuda. A aquest efecte haver fet constar i reflectir en tota activitat objecte d’aquesta ajuda que l’activitat està subvencionada pel Consell d’Eivissa.

j) Permetre que les persones representants del Consell Insular d’Eivissa presideixin qualsevol acte públic de presentació, celebració o altre, per la qual cosa es convocaran amb suficient temps d’antelació. Així mateix, permetrà que el Consell d’Eivissa convoqui, amb caràcter de promoció, les activitats que consideri oportunes i gaudirà de la col·laboració de l’entitat corresponent.

k) Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

l) Així mateix, el beneficiaris han de complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora establerts a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les obligacions dels beneficiaris contingudes a l’article 14 de la mateixa Llei 38/2003, i als articles 10 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions.

m) A més, els beneficiaris de les ajudes han de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d’Eivissa.

n) Les entitats que rebin ajuda han de col·locar l’escut del Consell d’Eivissa en qualsevol suport publicitari que realitzin (cartells, fullets, pàgina web, etc.).

12. Despeses subvencionables

12.1. Són subvencionables les despeses següents:

Modalitat A. Ajudes per a entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre per al seu manteniment i per l’organització d’activitats extraordinàries i d’oci alternatiu: Lloguers de locals i equipament necessari per dur a terme les activitats, desplaçaments, material fungible, pagament d’autocars, contractació de personal tècnic, assegurances, publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

Modalitat B. Ajudes per a la formació d’educadors de temps lliure: Lloguers de locals i equipament necessari per dur a terme les activitats, desplaçaments, material fungible, pagament d’autocars, contractació de personal tècnic, assegurances, publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

Modalitat C: Ajudes als clubs nàutics per al foment d’activitats mediambientals, infantils i juvenils, al medi marí: Personal tècnic contractat, roba esportiva i material fungible necessari per al desenvolupament de l’activitat (fins a un màxim de 1.000 euros), gasolina (fins a un màxim de 1.000 euros), assegurances, lloguer de vaixells, publicitat, transports amb autocar i altres de naturalesa similar.

Modalitat D: Per l’organització i l’execució de concerts de música i/o esdeveniments musicals adreçats al jovent per part de persones físiques o jurídiques (públiques o privades): Lloguers de locals i equipament necessari, material fungible, contractació de personal tècnic, transports, assegurances i publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

12.2 En cap cas no són subvencionables:

  • Els béns inventariables.

  • Les despeses que corresponguin a actes protocol·laris i representatius, celebracions, aniversaris, àpats, actes d’entrega de premis o similars.

  • Despeses bancàries.

  • Interessos deutors dels comptes bancaris.

  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives.

  • Les despeses provocades per procediments judicials.

  • Les despeses derivades dels pagaments d’impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

13. Pagament de la subvenció i justificació

13.1 El pagament de la totalitat de la quantitat concedida es tramitarà una vegada que s’hagi resolt l’expedient corresponent i una vegada l’entitat, empresa o persona física beneficiària hagi entregat la liquidació definitiva, si s’escau. El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut adjuntarà el corresponent informe tècnic.

13.2 En la documentació justificativa, per a aquelles factures o documents que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions.

13.3 Les factures i la resta de documents per justificar les ajudes han d’estar emeses entre l’1 de setembre de 2017 i el 31 d’agost de 2018. S’han de presentar també els justificants de pagament de les factures en qüestió.

13.4 Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell d’Eivissa considerin adients.

14. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides

14.1 L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes del Consell Insular d’Eivissa, mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.

14.2 Si en el transcurs dels 4 anys posteriors a la concessió de les ajudes s’observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de les ajudes aquestes poden ser sotmeses a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l’article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l’article 37.2 de la mateixa llei, s’estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l’activitat objecte d’aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU D’INCOMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

14.3 L’òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar , si s’escau, l’import a reintegrar per part de l’entitat o persona beneficiària.

14.4 Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut.

14.5 D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària hagi incomplert totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos previstos en l’article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

14.6 El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades.

14.7 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

14.8 També es revocaran les ajudes concedides quan, en el cas que es sol·licitin, no s’entreguin les factures i documents corresponents al compte justificatiu o aquests no corresponguin amb el compte justificatiu entregat.

15. Publicitat

Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l’extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

16. Règim d’infraccions i sancions

16.1 El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

16.2 Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d’aquesta convocatòria s’han d’observar les prescripcions contingudes en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), al Reial Decret Llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a la adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), en tot allò que no contradigui el Reglament esmentat, a més, del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999.

 

Eivissa, 20 de novembre de 2018

La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut María Catalina Tur Torres

 

Documents adjunts