Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAMPANET
Núm. 12104
Acord carrera professional empleats Ajuntament
Fent públic que el Ple d’aquesta Corporació, en sessió de data 9/10/2018, va adoptar l’acord que regula la carrera professional horitzontal dels empleats públics de l’Ajuntament de Campanet, amb el contingut següent:
1.- OBJECTE.
Establir les bases per implantar la carrera professional horitzontal per a tot el personal funcionari tant de carrera com interí, laboral tant fix com temporal al servei de l’Ajuntament de Campanet.
La carrera professional horitzontal ve establerta com un dret dels empleats públics a l’art. 16 del RDLEG 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic dels Empleats Públics.
La carrera horitzontal consisteix en la progressió individualitzada de graus, categories, esglaons o altres conceptes anàlegs sense necessitat de canviar de lloc de feina i de conformitat amb l’establert a la lletra b) de l’article 17 i 20.3 del mateix Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
La carrera horitzontal ha de contribuir, així mateix, a l’actualització i perfeccionament de la qualificació d’aquest personal i a la millora de la prestació del servei al ciutadà a l’Ajuntament de Campanet.
2.- CARACTERÍSTIQUES.
a) És voluntària: correspon al personal inclòs dins l’àmbit d’aplicació decidir si s’hi incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, tot complint els requisits establerts.
b) És personalitzada: el reconeixement del nivell té caràcter personal i individual i s’efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
c)És progressiva: com a regla general, l’accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s’efectuarà successivament i de nivell en nivell, de tal manera que l’accés al nivell superior només s’assolirà si s’ha acreditat el reconeixement del nivell immediatament inferior, llevat de la fase extraordinària d’implantació.
d) És irreversible: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat a tots els efectes, llevat de l’aplicació de la sanció de demèrit que preveu l’article 96.1 e de RDLEBEP.
e)És incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual corresponent.
f) És transparent: les eines del mesurament dels paràmetres i dels criteris que s’hagin d’avaluar es basen en criteris objectius.
g) És oberta: no té limitacions d’accés sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada nivell.
h) És homologable: s’han de dur a terme les actuacions que permetin l’accés al sistema de carrera professional al personal que prové d’altres administracions, d’acord amb els principis i els criteris d’homologació que es determinin.
i) És independent del lloc o de la plaça que s’ocupi: obtenir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l’activitat que el professional desenvolupa.
3.- ÀMBIT D’APLICACIÓ.
3.1- Personal que ha de percebre la carrera professional.
Els empleats públics de l’Ajuntament de Campanet que tenen dret a percebre la carrera professional horitzontal són:
a) Funcionaris de carrera i personal laboral fix.
b) Funcionaris interins i personal laboral temporal que hagin assolit un nivell dins l’Ajuntament de Campanet.
c) Funcionaris de la Policia Local en situació de segona activitat, amb o sense destinació.
3.2- Personal que no ha de percebre la carrera professional.
a) Personal laboral indefinit no fix.
b) Personal eventual.
c) Personal d’alta direcció.
4.- REQUISITS PER ADQUISICIÓ NIVELL INICIAL
La primera adquisició de nivell, en el moment inicial d’aplicació de la carrera professional, serà d’una sola vegada, tenint en compte els anys de serveis prestats i les hores de formació determinades per assolir el nivell. En aquesta primera instància es tindran en compte totes les hores realitzades durant la vida laboral a l’administració pública. S’entendrà en aquesta primera instància, i als únics efectes d’assolir el nivell inicial, que tots els mesos treballats a l’Ajuntament de Campanet es computaran aplicant l’article 10 d’aquest acord.
Per acreditar la formació i així poder adquirir el nivell corresponent d’acord al temps treballat, tota la documentació que acrediti la formació realitzada s’haurà de presentar per registre d’entrada i dins els primers dos mesos posteriors a l’entrada en vigor de la carrera professional aprovada pel Ple de l’Ajuntament i publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Es valorarà la formació realitzada fins que finalitzi el període abans indicat.
La formació presentada fora de termini no es valorarà per a adquirir el nivell corresponent.
Tota la formació presentada haurà d’estar directament relacionada amb el lloc que ocupa del grup de cotització en vigor en cada moment.
L’Ajuntament de Campanet crearà una comissió d’avaluació i disposarà d’un termini màxim de tres mesos per valorar la documentació i definir el nivell assolit per a cada treballador.
TAULA DE LES HORES DE FORMACIÓ PER ASSOLIR NIVELLS INICIALS
funcionaris |
Subgrup A1 |
Subgrup A2 |
Grup B |
Subgrup C1 |
Subgrup C2 |
Altres Grups |
laborals |
Grup 0 |
Grup I |
Grup II |
Grup III |
Grup IV |
Grups V i VI |
Nivell I |
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
Nivell II |
70 |
60 |
50 |
40 |
30 |
20 |
Nivell III |
105 |
90 |
75 |
60 |
45 |
30 |
Nivell IV |
140 |
120 |
100 |
80 |
60 |
40 |
5.-ESTRUCTURA.
a) La carrera horitzontal s'estructura en quatre nivells, a cadascun dels quals han de romandre els professionals un període mínim de temps per adquirir les competències necessàries per accedir al nivell superior.
b) El període mínim de serveis prestats per accedir a cada nivell és el següent:
c) Es consideren serveis prestats als efectes de requisits d’experiència prèvia d’accés a la carrera professional horitzontal els períodes de temps en situació de servei actiu o en situació amb reserva de lloc de feina exercits a un lloc del mateix cos o escala -i especialitats, si escau- o en una categoria professional equivalent a qualsevol administració pública.
d) També es computen els serveis prestats en altres categories, cossos o escales i especialitats, si escau, o categoria professional.
e) S’entendrà com a temps de treball efectiu mínim de permanència el temps transcorregut en alguna de les situacions administratives següents:
- Servei actiu.
- Serveis especials.
- Serveis en altres administracions públiques.
- Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes que estableix l’art. 89.5 del TREBEP.
- Excedència per cura de familiars.
- Excedència forçosa.
- Excedència especial que es regula en el Decret 5/2012.
f) L’obtenció del nivell dona dret al reconeixement d’aquest nivell.
6.- CALENDARI D’IMPLANTACIÓ.
La carrera professional s’implantarà, i es percebrà a compte la quantia corresponent al grau o nivell de carrera que es reconegui inicialment, amb efectes econòmics de dia 1 de gener de 2019 amb el següent calendari:
Amb efectes econòmics d’1 de gener de 2019 s’abonarà el 40% de la carrera professional.
Per poder continuar cobrant la carrera professional a partir d’1 de gener de l’any següent, s’haurà de realitzar la formació aprovada en el pla de formació abans de dia 30 de setembre de l’any anterior. Aquesta s’haurà d’acreditar entre l’1 d’octubre i el 31 d’octubre, per tal que dins
la primera quinzena de novembre es pugui avaluar i validar la formació presentada durant l’any per mantenir o assolir els nivells.
Els laborals amb jubilació parcial presentaran la mateixa formació.
El empleats públics amb dret a percebre el complement de carrera professional i que compleixin l’edat de jubilació els propers anys, percebran els percentatges de carrera que es detallen a la taula següent:
Percentatges a cobrar
Any jubilació |
2019 |
2020 |
2019 |
100% |
0% |
2020 |
70% |
100% |
7.-COMPLEMENT RETRIBUTIU DE CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL.
Les retribucions, en còmput anual, dels complements de carrera corresponents a cadascun dels nivells assenyalats són les següents:
funcionaris |
Subgrup A1 |
Subgrup A2 |
Grup B |
Subgrup C1 |
Subgrup C2 |
Altres Grups |
---|---|---|---|---|---|---|
laborals |
Grup 0 |
Grup I |
Grup II |
Grup III |
Grup IV |
Grups V i VI |
Nivell I |
2.750€ |
2.500€ |
2.250€ |
2.000€ |
1.750€ |
1.500€ |
Nivell II |
5.500€ |
5.000€ |
4.500€ |
4.000€ |
3.500€ |
3.000€ |
Nivell III |
8.250€ |
7.500€ |
6.750€ |
6.000€ |
5.250€ |
4.500€ |
Nivell IV |
11.000€ |
10.000€ |
9.000€ |
8.000€ |
7.000€ |
6.000€ |
El personal funcionari i laboral que es trobi inclòs en l’àmbit subjectiu d’aplicació d’aquest acord, percebrà, amb efectes d’1 de gener de 2019, la quantia corresponent en el grau o nivell de carrera professional que tingui reconegut.
Esdevé necessari adaptar la despesa generada a les regles d’equilibri pressupostari.
S’abonarà el complement de carrera professional mensualment mentre s’estigui d’alta a la seguretat social a l’Ajuntament de Campanet.
8.-MANTENIMENT DE NIVELL. AVALUACIÓ DE L’ACOMPLIMENT.
L’Ajuntament dissenyarà un pla de desenvolupament per l’acompliment de la carrera professional que serà negociat amb la representació sindical de la Mesa General Empleats Públics de l’Ajuntament i necessàriament durà integrat un pla de formació extret de l’anàlisi de necessitats formatives o bé de les accions formatives que l’Ajuntament programarà cada any, fixant un mínim de temps de formació específica que no podrà ser inferior a les hores de la següent taula:
TAULA DE LES HORES ANUALS NECESSÀRIES PER NIVELLS
Funcionaris |
Subgrup A1 |
Subgrup A2 |
Grup B |
Subgrup C1 |
Subgrup C2 |
Altres Grups |
Laborals |
Grup 0 |
Grup I |
Grup II |
Grup III |
Grup IV |
Grups V i VI |
Nivell I |
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
Els treballadors podran continuar realitzant formació dins la seva jornada laboral, tal i com està regulat.
A efectes de la carrera professional, la formació haurà de ser preferentment presencial, s’haurà de presentar un certificat d’aprofitament, i s’haurà de realitzar fora de la seva jornada laboral. En el cas que la formació es faci durant la jornada laboral, els treballadors compensaran l’Ajuntament i realitzaran el mateix nombre d’hores de feina en un horari diferent a la seva jornada laboral.
L’incompliment de la formació comportarà la suspensió del complement de carrera professional per al personal afectat, llevat que l’incompliment sigui per causes de força major, que es descriuran en el document d’avaluació de l’acompliment preceptiu.
En el cas que se suspengui el complement de carrera professional s’obrirà un procediment, amb audiència de la persona interessada i dels representants del personal a la Mesa corresponent, procediment que conclourà amb l’establiment de les mesures oportunes.
9.- PROGRESSIÓ DE NIVELL.
Per tal que els treballadors acollits en el sistema de carrera professional horitzontal puguin progressar al nivell superior han de complir la regla següent:
Acreditar el temps de serveis prestats requerit per a cada nivell d’acord amb l’apartat 5.b)
Complir els requisits enumerats en aquest document.
10.- CRITERIS DE PONDERACIÓ DELS SERVEIS PRESTATS.
Per al personal que compti amb serveis prestats a distints grups professionals s’aplicarà una regla de ponderació d’aquests serveis a l’efecte de determinar la seva inclusió a un o altre nivell dins el grup professional en què presta servei en l’actualitat.
Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A1 o del seu equivalent del personal laboral
Com a A1 |
Com A2/B |
Com a C1 |
Com a C2 |
Com a E/AP |
1 |
0.6 |
0.5 |
0.4 |
0.3 |
Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A2/B o del seu equivalent del personal laboral
Com a A1 |
Com A2/B |
Com a C1 |
Com a C2 |
Com a E/AP |
1 |
1 |
0.6 |
0.5 |
0.4 |
Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C1 o del seu equivalent del personal laboral
Com a A1 |
Com A2/B |
Com a C1 |
Com a C2 |
Com a E/AP |
1 |
1 |
1 |
0.6 |
0.5 |
Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C2 o del seu equivalent del personal laboral
Com a A1 |
Com A2/B |
Com a C1 |
Com a C2 |
Com a E/AP |
1 |
1 |
1 |
1 |
0.6 |
11.-PROCEDIMENT PER OBTENIR ELS NIVELLS DE CARRERA PROFESSIONAL
11.1 El procediment d’accés als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal l’inicia d’ofici l’òrgan competent mitjançant l’aprovació de la convocatòria corresponent, que ha de tenir preferentment caràcter anual.
11.2 Les sol·licituds s’han de presentar per escrit o pel procediment telemàtic que es prevegi, d’acord amb la forma i el termini que estableixi la convocatòria, i s’han d’adjuntar els documents que justifiquin que es compleixen els requisits per participar en l’accés al nivell. El compliment dels requisits vendrà referit al dia de l’expiració del termini fixat amb la convocatòria per presentar sol·licituds.
11.3 D’avaluar els mèrits aportats per la persona interessada se n’encarrega la Comissió de Seguiment i Avaluació, per comprovar que es compleixen els mínims exigits per accedir al nivell. Amb aquesta finalitat s’incorporarà un informe que emetrà el departament de Personal, on s’acreditarà la formació per a cada treballador que sol·liciti la carrera professional.
S’hauran d’acreditar els serveis a l’administració pública amb indicació del grup/nivell a què pertany per cada un del dies pels quals ha prestat servei.
S’haurà d’indicar si es tracta de funcionari de carrera o interí, personal laboral fix o temporal i que no està inclòs dins l’article 3.2.
11.4 El procediment ha de tenir una durada màxima de cinc mesos (dos mesos per acreditar la formació realitzada i tres mesos per valorar la documentació i definir el nivell assolit per cada treballador) i finalitza amb la resolució motivada pel Ple o òrgan competent, atès l’acord adoptat per la Mesa General d’Empleats Públics. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d’acord amb la normativa aplicable.
11.5 Els efectes econòmics es retrotrauran l’endemà de la data d’acompliment del nivell assolit per part de l’interessat/da.
12.- ÒRGANS DE VALORACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL.
12.1 Per obtenir una valoració adequada dels requisits necessaris per accedir als diferents nivells de carrera professional l’Ajuntament crearà una Comissió de Seguiment i Control per a la seva supervisió.
12.2 Tots els acords adoptats a la Mesa General d’Empleats Públics seran vinculants per a la seva aplicació.
12.3 La Comissió de Seguiment i Control es reunirà cada any dins la primera quinzena de novembre per validar la formació presentada durant l’any per mantenir o assolir els nivells.
12.4 Els tècnics de cada àrea proposaran de forma genèrica o específica la formació a realitzar en el Pla de Formació Anual, alhora que la Comissió de Seguiment i Control supervisarà i validarà la proposta que es farà pública dins el primer semestre de l’any en curs. Aquesta formació s’haurà de realitzar a partir de l’1 d’octubre i fins al 30 de setembre de l’any següent.
La Comissió estarà formada pel batle/batlessa, pel regidor/a de Personal, per un regidor/a de l’oposició, els representants del personal i els tècnics designats del departament de Personal, i a la primera convocatòria de la comissió s’aprovarà el reglament de funcionament d’aquesta a instància de qualsevol de les parts>>.
CAMPANET, NOV/2018
LA BATLESSA