Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 12083
Convocatoria que regula el procediment selectiu per a la provisió definitiva, amb caràcter de personal funcionari de carrera, d’una plaça d’enginyer/a industrial superior

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local de data 14 de novembre de 2018 s’aproven les bases específiques de la convocatoria que regula el procediment selectiu per a la provisió definitiva, amb caràcter de personal funcionari de carrera, per torn lliure, mitjançant concurs oposició, d’una plaça d’enginyer/a industrial superior, corresponent a l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2018, en els termes següents:

CONVOCATÒRIA I BASES DEL CONCURS-OPOSICIÓ PER PROVEIR, AMB CARÀCTER DEFINITIU, UNA PLAÇA D’ENGINYER/A INDUSTRIAL, PER TORN LLIURE, DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA PERTANYENT A L’ESCALA D’ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, SUBESCALA TÈCNICA SUPERIOR GRUP A SUBGRUP A1 DE L’AJUNTAMENT DE SANTANYÍ 

1. OBJECTE

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular el procediment selectiu per a la provisió definitiva, amb caràcter de personal funcionari de carrera, per torn lliure, mitjançant concurs oposició, d’una plaça d’enginyer/a industrial superior, corresponent a l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2018. 

Característiques de la plaça: Escala d’Administració especial, subescala tècnica superior, grup A, subgrup A1, 100 % de jornada, nivell de destinació 26.

2. NORMATIVA APLICABLE

Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò no previst en aquestes normes, s’aplicarà el RD 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració general de l’Estat, pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, la Llei 3/2007, de la funció pública de les Illes Balears i RD 896/1991, de 7 de juny, pel qual s’estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals s’ha d’ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d’Administració Local.   

3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per ser admeses en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna d'altra en els casos que apareixen en l’article 57 del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic. En aquest darrer cas, per a les persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprèn el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant l'aportació del diploma espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que compten amb el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b) Tenir 16 anys fets i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol universitari d’enginyeria tècnica industrial, o grau en enginyeria industrial o títol equivalent.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, hauran d’acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que n’acrediti, si s’escau, l’homologació. Aquest requisit no serà d’aplicació a les persones aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de la plaça a proveir.

e) No haver estat separades mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas en què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

f) Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d’incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d’orfenesa.

g) Acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana, nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març,  amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.

La no acreditació d’aquest requisit obligarà les persones aspirants a la superació d’una prova específica que acrediti el nivell B2 de coneixements de llengua catalana.

h) Haver satisfet els drets d'examen en la forma establerta en la base quarta d'aquestes bases.

Aquests requisits s'hauran de posseir el dia de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu.

4. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les sol·licituds, dirigides al batle, s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex II), i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament, durant el termini de 20 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’un extracte de l’anunci de la convocatòria al BOE. Prèviament a la publicació al BOE s’hauran publicat íntegrament aquestes bases i la convocatòria en el BOIB.

Si el darrer dia de presentació de sol·licituds caigués en dia inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.

Els anuncis successius es publicaran únicament al tauler d’anuncis de l’Ajuntment i a la pàgina web www.ajsantanyi.net.

La sol·licitud també pot presentar-se en la forma que determina l’article 16.4.b) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admesos i prendre part en la convocatòria bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera.

Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

- Copia del DNI o document que n’acrediti la nacionalitat.

- Copia del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.

- Copia del certificat de coneixements de llengua catalana. En el cas de no poder acreditar aquests coneixements, s’ha de sol·licitar realitzar la prova de llengua catalana corresponent.

- El justificant d’haver ingressat la taxa per optar a proves de selecció de personal amb la quantia de 14,00 € per drets d’examen. Aquesta taxa s’haurà de satisfer al compte bancari següent:  BANKIA ES95 2038 3388 8864 0000 0452 i s’hi ha d’indicar el DNI i el nom de la plaça a la qual opta.

En cap cas, la sola presentació del justificant d’ingrés dels drets de participació no suposarà substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de la sol·licitud a l’òrgan expressat en aquestes bases.

Així mateix, la falta d’abonament d’aquests drets durant el termini de presentació de sol·licituds, no serà esmenable i determinarà l’exclusió de les persones aspirants.

- Relació i justificació de mèrits a valorar a la fase de concurs.

Les persones aspirants que pretenguin puntuar en la fase de concurs, adjuntaran a la seva sol·licitud relació circumstanciada dels mèrits al·legats. Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data en la qual expiri el termini de presentació d’instàncies. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies.

Els errors de fet que es poguessin advertir, com a tals, a la sol·licitud es poden esmenar en qualsevol moment, d’ofici o a instància de part.

Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seves sol·licituds, i poden únicament demanar la seva modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.

En cas de falsedat o manipulació d'algun document, decaurà el dret a la participació en el procés selectiu.

En el moment de firmar la participació en el procés selectiu les persones aspirants acaten el contingut d'aquestes bases, sense perjudici les possibles reclamacions que es puguin plantejar.

La restant documentació haurà d’acreditar-se en el moment i terminis que es determinin.

5. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president de la corporació dictarà resolució en el termini màxim d’un mes, en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses.

A la mateixa resolució s’inclourà la llista de les persones aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, conforme a allò que estableix la base tercera, i la llista de les persones aspirants que no l’hagin acreditat, amb indicació del lloc, la data i l’hora d’inici de la prova prevista a l’esmentada base tercera, destinada a acreditar aquest requisit.

Es concedirà un termini de deu dies hàbils a comptar des de l’endemà d’aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions.

Els successius anuncis així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procés selectiu es publicaran al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santanyí.

Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s’escau, en el termini màxim d’un mes, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública, al tauler d’anuncis i a la pàgina web  de l’Ajuntament.

La fixació del lloc, la data i l’hora de realització del primer exercici de la fase d’oposició es realitzarà a la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, i quedaran convocades les persones aspirants per a la realització dels exercicis amb l’exposició d’aquesta resolució.

Entre la publicació de l’anunci d’aprovació definitiva i l’inici de les proves no hi podrà haver menys de dos dies hàbils.

6. TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal Qualificador quedarà constituït en la forma que determina l’article 60 del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, l’article 4 del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny i el RD 364/1995, de 10 de març.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense president, i les seves decisions s’adoptaran per majoria.

La composició del Tribunal haurà de ser predominantment tècnica i els membres vocals hauran de tenir titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades. La seva composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres i tendirà a la paritat entre dona i home. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no poden ocupar-se en representació o per compte de ningú.

Del tribunal qualificador no hi podrà formar part el personal d’elecció o de designació política, els funcionaris interins i personal laboral temporal i el personal eventual.

El nombre de membres d'aquest tribunal en cap cas serà inferior a cinc. De conformitat amb l'article 4. f) del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals s’ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local, ha de figurar entre els vocals 1 membre designat per la Comunitat Autònoma.

El tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors o especialistes, per a totes o algunes de les proves, amb veu però sense vot.

La indemnització per assistència al tribunal qualificador es regirà per la normativa autonòmica vigent.

Tots els membres del tribunal qualificador percebran els drets que corresponguin per a la seva assistència a les sessions conforme preveu la normativa corresponent. Els assessors i col·laboradors del tribunal cobraran el mateixos drets.

Els acords del Tribunal s’adoptaran per majoria d’assistents i dirimirà els empats el vot del president.

 

7. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCES SELECTIU

Prova de català:

Les persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements corresponents de llengua catalana del nivell B2 han de sol·licitar en la seva instància la realització d'una prova específica per acreditar-los, que es durà a terme amb caràcter previ a l'inici de l'oposició.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana queda designada la tècnica lingüística de català de l'Ajuntament de Santanyí, Agnès Vanrell Sureda.

Consistirà en una prova que avaluarà els coneixements de català de nivell B2. El temps màxim per a la realització d'aquesta prova serà d'una hora i mitja. Aquesta prova es qualificarà d’apte o no apte. La qualificació NO APTE implicarà que la persona aspirant queda eliminada del procés selectiu.

Procés selectiu:

El procés selectiu s’iniciarà amb la fase d’oposició i continuarà amb la fase de concurs.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives aquelles que no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.

Una vegada començades les proves selectives, els successius anuncis relatius a la realització de les proves restants es faran públics a la pàgina web i tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Santanyí.

Entre la finalització d’una prova i el començament de la següent haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos. La selecció constarà de les fases següents:

PRIMERA FASE: FASE D’OPOSICIÓ

La puntuació màxima d’aquesta fase és de 60 punts i constarà dels exercicis següents, obligatoris i eliminatoris.

Primer exercici:

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Estaran eliminades les persones aspirants que no arribin a un mínim de 10 punts.

Consistirà a respondre un qüestionari de seixanta (60) preguntes amb quatre respostes alternatives sobre el contingut del programa que hi figura en l’annex I, en el qual només una resposta és la correcta. La pregunta amb resposta correcta tindrà un valor de 0,333 punts.

La pregunta amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

Per superar la prova s'ha d'obtenir almenys el 50% de la puntuació total.

Temps màxim: 90 minuts.

Segon exercici:

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Estaran eliminades les persones aspirants que no arribin a un mínim de 10 punts.

Consistirà a desenvolupar, per escrit, dos temes d’entre tres designats pel Tribunal, dels temes 19 al 90 del annex I.

Temps màxim: 90 minuts.

Tercer exercici

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Estaran eliminades les persones aspirants que no arribin a un mínim de 10 punts.

Consistirà a resoldre un o alguns supòsits pràctics relacionats amb el temari de la convocatòria i amb les tasques i funcions pròpies de la plaça d’enginyer/a industrial superior proposats pel Tribunal. El Tribunal podrà incloure un màxim de 10 preguntes concretes a contestar per les persones aspirants.  

La durada màxima d’aquest exercici serà de 120 minuts.

La qualificació final de la fase d’oposició serà la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes en cada un dels exercicis.

 SEGONA FASE: FASE DE CONCURS

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 20 punts.

Es valoraran els mèrits següents:

a) Experiència professional

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 10 punts.

a.1) Per serveis prestats a l'Administració Pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0,35 punts per mes complet treballat.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat.

Quant a l’experiència, es valorarà tant l’experiència adquirida amb convenis entre l’Administració pública i l’INEM en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ.

No es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l’establert a l’article 20.4 de la Llei de 3 d’abril de 2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

a.2) Per serveis prestats fora de l'Administració Pública, tant per compte aliena com a autònom, relacionats en la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0'15 punts per mes complet treballat.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant, on es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir.

b) Coneixements de Català

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1,5 punts, i es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüistica del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:

  • Certificat C1 o equivalent: 1 punts.
  • Certificat C2 o equivalent: 1,25 punts.
  • Certificat LA o equivalent: 0,25 punts.

c) Formació professional

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8,5 punts. No es tendran en compte els punts que excedeixin d’aquesta.

La valoració d’aquest criteri es durà a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per Universitats, escoles oficials de formació, escoles de l’Administració de l’Estat, l’autonòmica i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals o estatals amb competències de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. No són acumulatius els crèdits d’assistència i els d’aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir la titulació acadèmica exigida.

Tampoc no es valoraran els cursos de doctorat.

L’hora d’aprofitament es valorarà amb: 0,045 punts.

L’hora d’assitència es valora amb: 0,03 punts.

Els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i cursos d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració de l’ensenyament introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives.

No es valoraran els màsters necessaris per obtenir la titulació exigida.

8. ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA

L’ordre de classificació definitiva el determinarà la suma de les puntuacions obtingudes en les fases d’oposició i de concurs. En cas d’empat, l’ordre de prelació s’establirà atenent la major puntuació obtinguda en la fase d’oposició. Si l’empat continua, s’haurà de tenir en compte la major puntuació atorgada en la valoració del mèrit “serveis prestats a l’Administració pública” i, si continua, la major puntuació atorgada al mèrit “serveis prestats fora de l’Administració”. En el cas de persistir la igualtat es resoldrà per sorteig.

 

9. LLISTA D'APROVATS

Finalitzades i valorades les proves selectives el tribunal qualificador farà públiques, al tauler d’anuncis i a la pàgina web de la corporació, les qualificacions de cada un dels exercicis i la llista provisional de persones aspirants que hagin superat les proves i hagin resultat seleccionades, per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtinguda.

Totes les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de l’endemà de la publicació de l’anunci, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra cada un dels exercicis i també per sol·licitar la revisió del seu examen davant el Tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d’un assessor.

El Tribunal tendrà un termini de deu dies hàbils per resoldre les reclamacions, i en tot cas s’hauran de resoldre abans de l’inici de l’exercici següent. Resoltes les reclamacions, el Tribunal farà pública la llista definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre d’aprovats superior al de les places convocades.

Quedaran dins una borsa de treball les persones aspirants que hagin superat tots els exercicis d'acord amb el que exposa la clàusula setena.

El tribunal qualificador elevarà a la Presidència de la corporació la llista de persones aprovades i proposarà el corresponent nomenament.

10. BORSA DE TREBALL

La borsa estarà formada per les persones aspirants que hagin superat totes les proves, a l’efecte de poder ser nomenats funcionaris interins a l'efecte de substituir les possibles baixes, permisos, llicències, cobrir vacants o qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic

A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d’un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.

Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, si no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedesqui la seva incorporació, serà exclosa de la borsa de feina, i s’avisarà al següent de la llista.

Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita seran excloses de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Patir malaltia o incapacitat temporal.

c) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans l’acabament de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determinarà l’exclusió de la borsa.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

11. NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ

Una vegada conclòs el procediment selectiu, es farà el nomenament oportú.

Efectuat el nomenament, el nomenat haurà de prendre possessió de la plaça en el termini de 30 dies naturals comptadors des de l’endemà de la data del decret de nomenament. Si no pren possessió dins el termini indicat, sense causa justificada, no podrà accedir a la condició de funcionari de carrera d’aquest Ajuntament.

Dins el termini indicat en el paràgraf anterior, la persona aspirant que superi aquest procés de selecció ha de presentar:

-Fotocòpia, degudament compulsada del document nacional d'identitat, passaport o número d'identificació d'estranger.

-Fotocòpia, degudament compulsada, del títol exigit a la convocatòria.

-Fotocòpia compulsada del títol de coneixements de català exigits en la convocatòria.

-Fotocòpia compulsada dels mèrits al·legats en la fase de concurs.

-Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni trobar-se inhabilitat per al compliment de les funcions públiques mitjançant sentència penal ferma.

-Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia ni defecte físic i/o psíquic que l’impossibilitin per al servei.

12. RECURSOS I IMPUGNACIONS

Aquestes bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals qualificadors, podran ser impugnats conforme a allò estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

   

ANNEX I

Temari general

Tema 1. La constitució de 1978 significat, estructura i contingut. Principis generals.

Tema 2. L’organització territorial de l’Estat. Les comunitats autònomes. L’administració local.

Tema 3.  L’Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Procés d'elaboració. Antecedents. Estructura i contingut bàsic. Principis fonamentals.

Tema 4. La reforma de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears.

Tema 5. L’administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències. La potestat reglamentària de les entitats locals. Reglaments i ordenances. Procediment d’elaboració.

Tema 6. L’organització municipal. Òrgans: Batle, Tinents de batle, Ple i Junta de Govern Local. Comissions informatives i altres òrgans.

Tema 7. Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies, delegades i competències diferents de les pròpies. La sostenibilitat financera de la hisenda local com a pressupost de l’exercici de les competències.

Tema 8. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: l’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació.

Tema 9. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: l’executiva dels actes administratius: el principi de l’autotutela executiva. L’execució forçosa dels actes administratius: els seus mitjans i principis d’utilització. La coacció administrativa directa. La via de fet.

Tema 10. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: La invalidesa de l’acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. El principi de conservació de l’acte administratiu. La revisió dels actes i disposicions per la pròpia administració. l’acció de nul·litat: procediment i límits. La declaració de lesivitat. La revocació dels actes. La rectificació d’errors materials o de fet. La revisió i revocació dels actes de les entitats locals.

Tema 11. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: disposicions generals sobre els procediments administratius i normes reguladores dels diferents procediments. La iniciació del procediment: classes, esmena i millora de sol·licituds. Presentació de les sol·licituds, escrits i comunicacions. Els  registres administratius. Termes i condicions: còmput, ampliació i tramitació d’urgència. Ordenació. Instrucció: intervenció dels interessats, prova i informes.

Tema 12. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: terminació del procediment. L’obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agravació de la situació inicial. La terminació convencional. La falta de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat. Singularitat del procediment administratiu de les entitats locals

Tema 13. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recursos administratius. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes i recursos.

Tema 14. La responsabilitat de l’administració pública: caràcters. Els  pressuposts de la responsabilitat. Procediment general i procediment abreujat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.

Tema 15. El pressupost general de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració i aprovació: especial referència a les bases d’execució. L’elaboració i aprovació del pressupost general. La pròrroga pressupostària.

Tema 16. Les hisendes públiques locals. Ingressos públics i privats. Els  tributs locals.

Tema 17. La potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d’impugnació dels actes d’imposició i ordenació de tributs. L’establiment de recursos no tributaris.

Tema 18. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es traslladen a l’ordenament jurídic espanyol les directrius del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014: objecte i àmbit del text refós de la Llei de contractes del sector públic. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Règim jurídic dels contractes administratius i dels de dret privat. Els actes separables.

Temari específic

Tema 19. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: disposicions generals.

Tema 20. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: disposicions relatives a les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics.

Tema 21. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: actuacions de les administracions públiques.

Tema 22. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: procediment aplicable a les activitats permanents i les seves modificacions.

Tema 23. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: disposicions específiques i procediment aplicables a les activitats itinerants.

Tema 24. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: disposicions específiques i procediment a les activitats no permanents.

Tema 25. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: disposicions relatives a les activitats subjectes a autorització ambiental integrada.

Tema 26. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: inspeccions.

Tema 27. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: infraccions i sancions.

Tema 28. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: disposicions addicionals i transitòries. Annexos.

Tema 29. Codi tècnic de l'edificació: estructura, competències, contingut i disposicions generals.

Tema 30. Codi tècnic de l'edificació: exigències de seguretat en cas d'incendi.

Tema 31. Codi tècnic de l'edificació: exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat.

Tema 32. Codi tècnic de l'edificació: exigències d'estalvi d'energia.

Tema 33. Codi tècnic de l'edificació: exigències de salubritat. Qualitat de l'aire interior, subministrament d'aigua i evacuació d'aigües.

Tema 34. Codi tècnic de l'edificació: exigències de protecció contra el renou.

Tema 35. Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears.

Tema 36. Reglament general de policia d'espectacles públics i activitats recreatives.

Tema 37. Reglament de seguretat contra incendis als establiments industrials.

Tema 38. Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis.

Tema 39. Prevenció i control de la legionel·losi. Normativa.

Tema 40. Reglament sobre piscines públiques.

Tema 41. Reglament de les instal·lacions tèrmiques en els edificis.

Tema 42. Reglament electrotècnic de baixa tensió: àmbit d'aplicació i aspectes bàsics.

Tema 43. Reglament electrotècnic de baixa tensió: instal·lacions interiors o receptores i instal·lacions interiors a habitatges. Prescripcions generals. (ITC-BT-19 i ITC-BT-26)

Tema 44. Reglament electrotècnic de baixa tensió: instal·lacions a locals de pública concurrència. (ITC-BT-28)

Tema 45. Reglament electrotècnic de baixa tensió: prescripcions particulars per a les instal·lacions elèctriques als locals amb risc d'incendi o explosió. (ITC-BT-29)

Tema 46. Reglament electrotècnic de baixa tensió: instal·lacions d'enllumenat exterior, fires i estands. (ITC-BT-09)

Tema 47. Reglament electrotècnic de baixa tensió: fires i estands. (ITC-BT-34)

Tema 48. Reglament electrotècnic de baixa tensió: xarxes aèries per a distribució en baixa tensió. (ITC-BT-06)

Tema 49. Reglament electrotècnic de baixa tensió: xarxes soterrades per a distribució en baixa tensió. (ITC-BT-07)

Tema 50. Reglament electrotècnic de baixa tensió: infraestructura per a recàrrega de vehicles elèctrics. (ITC-BT-52)

Tema 51. Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat de línies elèctriques d’alta tensió: Línies soterrades amb cables aïllats.

Tema 52. Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat de línies elèctriques d’alta tensió: Línies aèries amb conductors nuus.

Tema 53. Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat de línies elèctriques d’alta tensió: Línies aèries amb cables aïllats.

Tema 54. Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seves instruccions tècniques complementàries.

Tema 55. Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.

Tema 56. Ordenació d'emergències i autoprotecció de les Illes Balears.

Tema 57. Procediment bàsic per a la certificació de l’eficiència energètica dels edificis.

Tema 58. Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i les seves instruccions tècniques IG-01 a IG-11.

Tema 59. Instrucció Tècnica Complementaria AEM-1 "Ascensors" del Reglament d'aparells d'elevació i manutenció.

Tema 60. Reglament de seguretat en instal·lacions frigorífiques.

Tema 61. Normativa sobre tallers de reparació d'automòbils.

Tema 62. Llei 37/2003, de 17 de novembre, del Renou en el referent a zonificació acústica, objectius de qualitat i emissions acústiques, i el Reial Decret 1367/2007, de 19 d'octubre, que la desenvolupa. Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears.

Tema 63. Avaluació d'impacte ambiental dels projectes. Normativa, generalitats. Procediment de tramitació dels projectes.

Tema 64. Visat col·legial obligatori.

Tema 65. Llei 9/2014, de 9 de maig, General de Telecomunicacions.

Tema 66. Pla Hidrològic de les Illes Balears. Principis generals i conceptes bàsics.

Tema 67. Pla Territorial de Mallorca. Principis generals i conceptes bàsics.

Tema 68. Llei d'urbanisme de les Illes Balears. Principis generals i conceptes bàsics.

Tema 69. Llei del Turisme de les Illes Balears.

Tema 70. Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació.

Tema 71. Llei 3/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. Principis generals i conceptes bàsics.

Tema 72. Disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.

Tema 73. Disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball.

Tema 74. Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears.

Tema 75. Llei 12/2012, de 26 de desembre, de mesures urgents de liberalització del comerç i de determinats serveis.

Tema 76. Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria.

Tema 77. Les energies renovables: energies de generació elèctrica, d'aprofitament tèrmic i biocarburants.

Tema 78. Eficiència energètica: polítiques i actuacions a les Illes Balears.

Tema 79. Gestió de residus, de sòls contaminants i de residus perillosos a les Illes Balears.

Tema 80. La indústria a Espanya i a les Illes Balears. Evolució i perspectives

Tema 81. El sistema energètic. Energia primària: fonts. Proveïment, dependència i diversificació. Energia final: usos i consumidors. Perspectives.

Tema 82. Atmosfera i qualitat de l'aire. Emissions: problemàtica ambiental i  contaminants. Activitats emissores. Polítiques i mesures: normativa.

Tema 83. Reglament d'instal·lacions petrolíeres.

Tema 84. Emmagatzematge de productes químics.

Tema 85. Màquines recreatives i d'atzar. Normativa d'aplicació.

Tema 86. L'aigua. Característiques de les aigües potables. Característiques dels proveïments. Subministrament i distribució de les aigües potables de consum públic.

Tema 87. Dessalinització. Processos principals. Plantes comercials.

Tema 88. Depuració de les aigües residuals. Fases i processos.

Tema 89. Normes subsidiàries del planejament  del terme municipal de Santanyí, normes d’urbanització: Condicions generals, proveïment d’aigua, reg i hidrants contra incendis, clavegueram i evacuació d’aigües pluvials.

Tema 90. Normes subsidiàries del planejament  del terme municipal de Santanyí, normes d’urbanització: enllumenat públic, esteses de xarxes i arborat a voravies de vies de nova creació.

  

 

ANNEX  II

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU PER PROVEIR UNA PLAÇA D’ENGINYER/A INDUSTRIAL, PER TORN LLIURE, DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA.

_____________________________________________ DNI núm. ________________

                              (Nom i llinatges)

Domicili a __________________________________________________ núm. _____

                                        (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal __________ Telèfon _______________ E-mail ______________________

EXPÒS:

Que he tengut coneixement de la convocatòria de______________________________,

les bases de la qual van ser publicades a _____________________________________

                                              (BOIB -data i núm-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)

Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud i que he satisfet els drets d'examen, la qual cosa acredit amb el document que s'adjunta. Que, en relació amb el requisit de català, he optat per: 

(   ) Acreditar el compliment del requisit documentalment

(   ) Realitzar la prova de català

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

_______________________, ______ d_______________________ de 201______

[signatura]

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

   

Santanyí, 20 de novembre de 2018

El batle,

Llorenç S Galmés Verger