Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 12061
Aprovació definitiva Reglament Municipal per la prestació d'ajudes econòmiques de l'Ajuntament d'Alcúdia
L’Ajuntament en Ple va aprovar inicialment, en sessió de dia 9 d’agost de 2018, el Reglament Municipal per a la prestació d’ajudes econòmiques de l’Ajuntament d’Alcúdia, per un termini de trenta dies comptadors des del dia següent al de la inserció de l’anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, que va tenir lloc amb data 23 d’agost de 2018, per a que el mateix pogués ser examinat i poder presentar les reclamacions i suggeriments que es considerin oportuns.
I resultant que, finalitzat l’esmentat termini d’exposició al públic, no s’ha presentat reclamació o suggeriment algun, segons consta en el certificat emès per la Secretaria municipal, es considera definitivament aprovat dit acord de conformitat amb el disposat a l’article 49.c) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, per a lo que es procedeix a la seva publicació d’acord amb el disposat a l’article 70.2 de la mateixa Llei, i que es del següent tenor literal:
“REGLAMENT MUNICIPAL PER A LA PRESTACIÓ D’AJUDES ECONÒMIQUES DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA
PREÀMBUL
L’Ajuntament d’Alcúdia contempla, en compliment de la Constitució Espanyola (articles 39 i següents), de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears i del Decret 66/2016, de 18 de Novembre, pel qual s’aprova la Cartera Bàsica de Serveis Socials de les Illes Balears 2017-2020, i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals, l’atenció a persones i nuclis familiars en situació de vulnerabilitat social.
El conjunt d’ajuts regulats en el present reglament tendeixen, en primera instància, a pal·liar necessitats socials i econòmiques de les famílies, però contemplant l’objectiu, a mig i llarg termini, d’incidir en la consecució de l’autonomia personal de les mateixes.
La majoria de les prestacions regulades al present reglament estan vinculades al pla de treball individual i familiar de la persona , i de la prestació per assolir, no únicament un ajut reactiu, sinó també, la incidència en les causes originàries de la situació amb l’activació de la persona en principis de col·laboració, motivació o voluntarietat. El present reglament preveu l’element discrecional o facultatiu del personal tècnic de referència dels serveis socials comunitaris bàsics el qual, de forma fonamentada, pot proposar l’atorgament de prestacions tot i no concórrer la integritat de requisits per l’accés. El motiu no és altre que la necessitat de combinar l’exigència de regulació amb la de flexibilitat, atesa la complexitat de les situacions d’exclusió social.
Així mateix el present reglament dona compliment als principis que, en funció de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, han de guiar l’actuació pública en matèria d’objectivitat, transparència, proporcionalitat, confiança legítima, bona fe, eficàcia i eficiència dels serveis públics, particularment en un àmbit tant sensible com és el de l’atenció a les persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social.
Marc Legal
L’article 25 de la Llei 7/1985, Reguladora de les Bases del Règim Local atribueix la competència en matèria de serveis socials en els següents termes:
e). Avaluació i informació de les situacions de necessitat social i atenció immediata a persones en situació o risc d’exclusió social
L’article 22 de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears, fa la diferència entre tres tipus de prestacions econòmiques:
1. Prestacions econòmiques de dret subjectiu
2. Prestacions econòmiques de dret de concurrència
3. Prestacions econòmiques d’urgència social
La nostra Llei de Serveis Socials també dedica l’article 25 a definir les prestacions econòmiques garantides que anomena prestacions bàsiques garantides. Aquestes són l’allotjament, l’alimentació i el vestit i calçat. El mateix article remet a la Cartera Bàsica de Serveis com a instrument normatiu que desenvolupi aquest dret subjectiu.
El present reglament pretén desenvolupar i regular dins l’àmbit municipal les prestacions econòmiques.
CAPÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS
Article 1. Objecte
L’objecte del present reglament és determinar les característiques, naturalesa i tipologia de les prestacions econòmiques dels serveis socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament d’Alcúdia, així com establir el procediment d’accés a les mateixes.
Article 2. Les prestacions
Tal com es recull a la Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balear, són prestacions econòmiques les aportacions dineràries que tenen com a finalitat atendre determinades situacions de necessitat en què es troben les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front i no estan en condicions d’aconseguir-ne o rebre’n d’altres fonts.
Article 3. Finalitat i modalitats de prestació
3.1. Les prestacions econòmiques que es regulen en el present reglament tenen com a finalitat pal·liar les necessitats següents:
a. Carència o insuficiència de recursos econòmics per a l’accés o manteniment de l’habitatge habitual i/o de les despeses derivades del mateix:
b. Necessitats bàsiques d’alimentació i higiene:
c. Necessitats d’integració educativa:
d. Necessitats d’integració social:
e. Necessitats d’integració laboral:
f. Necessitats de suport a la infància en risc:
g. Despeses sanitàries i ortopèdiques:
h. Altres:
3.2. El conjunt de prestacions es classifica als efectes del present reglament com a:
i. Prestacions de pagament únic: s’estén com a prestacions de pagament únic les dirigides a cobrir les necessitats bàsiques d’aquelles persones i/o nuclis familiars que manquen de recursos econòmics suficients per fer front a despeses específiques necessàries per prevenir, evitar o pal·liar situacions d’exclusió social, essent sempre un recolzament a la intervenció social.
ii. Prestacions de pagament periòdic: s’entén per pagament periòdic les ajudes temporals de caràcter econòmic.
Les prestacions dineràries es poden pagar directament a la persona beneficiària o bé al proveïdor del servei, així com a qui autoritzi la persona beneficiària.
Article 4. Àmbit d’aplicació
El present reglament serà d’aplicabilitat a persones físiques i/o nuclis familiars empadronats i residents al municipi d’Alcúdia.
Article 5. Naturalesa jurídica dels ajuts
5.1. Els ajuts tenen caràcter eventual i voluntari. Majoritàriament son a iniciativa de la persona interessada.
5.2. Principalment per manca de disponibilitat pressupostària, es podran limitar els ajuts i en cas necessari prioritzar els casos de major puntuació segons el barem establert.
Article 6. Dotació pressupostària
6.1. L’Ajuntament d’Alcúdia consigna en partides pressupostàries les quanties destinades a l’objecte d’aquest reglament.
6.2 Les esmentades partides podran ser incrementades en funció de les modificacions de crèdits que eventualment pugui aprovar la corporació davant de circumstància d’exhauriment de la dotació i a conveniència de la disponibilitat pressupostària de l’ens.
Article 7. Quantia de les prestacions
7.1. La quantia màxima que podrà atorgar-se com ajudes econòmiques és del valor d’1 IPREM anual (Indicador Públic de Renda a Efectes Múltiples que es publica anualment a través de la llei de Pressuposts Generals de l’estat) per nucli familiar i any. Qualsevol situació extraordinària que superi aquesta quantia requerirà l’informe favorable del/a coordinador/a d’Àrea de Benestar Social.
7.2. L’import de les ajudes concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes destinades al mateix fi, superi el cost de la necessitat a cobrir.
CAPÍTOL II
PERSONES BENEFICIÀRIES, ACCESSIBILITAT I ACREDITACIÓ DE LA NECESSITAT
Article 8. Persones beneficiàries, requisits i obligacions
8.1.Persones beneficiàries.
Podran ser beneficiàries dels ajuts qualsevol persona o nucli familiar que es trobi en una situació de dificultat socioeconòmica i per al qual els ajuts establerts siguin necessaris per tal de millorar, contenir o evitar l’empitjorament de la situació.
8.2. Es considera nucli familiar, a efectes de les prestacions que regula el present reglament, el grup de convivència per vincle de matrimoni o una altra relació estable anàloga i les persones amb parentesc fins el primer grau de consanguinitat en línia ascendent i descendent o adopció. També es considera nucli familiar aquell nucli amb parentiu en el qual existeix una situació de tutela, acolliment o d’altres situacions anàlogues.
La relació de parentiu s’ha de referir respecte de la persona sol·licitant i, si escau, respecte de la seva parella.
8.3. Requisits.
Les persones sol·licitants de les prestacions han de complir els següents requisits:
Algunes prestacions poden tenir establerts uns requisits específics modificables per part de la direcció de l’Àrea de Benestar Social en funció de les necessitats i del pressupost.
8.4. Obligacions de les persones beneficiàries.
Article 9. Criteris d’atorgament
9.1. L’atorgament dels ajuts se sustentarà en els requisits contemplats a l’article 8.3, sense perjudici de els/les treballadores socials puguin proposar excepcions motivades de casos quan la situació així ho requereixi.
L’atorgament de la prestació requerirà la valoració prèvia per part dels professionals.
Aquesta valoració ha de tenir en compte dues vessants:
a. Valoració econòmica.Per establir la situació econòmica de la persona o nucli familiar es consideren les despeses i els ingressos nets percebuts pel conjunt del nucli familiar durant els 12 mesos anteriors a la data de sol·licitud.
Els ingressos els composen:
Les despeses que es tindran en compte seran les següents:
b. Valoració social.
El/la professional valorarà la situació de necessitat social de la persona o nucli familiar.
Es tindrà en compte:
sempre que aquests convisquin amb ell o ella i en depenguin econòmicament de forma exclusiva. En el cas que el/la tutor/a monoparental tingui una parella de convivència estable, aquesta formarà part del nucli familiar.
Els/ les treballadores socials tramitaran l’ajut i la persona responsable tècnica l’autoritzarà prèvia revisió de l’expedient, amb criteris d’equitat i control pressupostari.
9.2. La majoria de prestacions estan vinculades al Pla de treball individual-familiar de les persones beneficiàries de l’ajut. No obstant, no tots els casos atesos necessiten l’elaboració d’un pla individual, ja què es resolen amb informacions, orientacions, derivacions o pel caràcter assistencial i de contenció que els cal.
9.3. L’atorgament de les prestacions restarà subjecte, en general, a la disponibilitat pressupostària d’aquest ajuntament, d’acord amb el que disposa l’article 6 del present reglament.
9.4. Les prestacions concedides no podran ser invocades per la persona beneficiària com a precedent per a l’obtenció de noves prestacions.
9.5. És un criteri rellevant per a l’atorgament que la prestació econòmica contribueixi a la resolució o millora de la situació de carència.
9.6. Les prestacions regulades en el present reglament són intransferibles i, per tant, no podran oferir-se en garantia d’obligacions, ser objecte de cessió total o parcial, compensació o descompte i/o retenció o embargament, excepte en els supòsits i amb els límits previstos en la legislació general de l’Estat que resulti aplicable.
9.7. En el supòsit que vàries persones sol·licitants d’una mateixa unitat de convivència concorrin per fer front a la mateixa despesa, només podrà concedir-se a una d’elles, promovent l’acord entre les parts interessades.
Article 10. Documentació que acredita la situació de necessitat
La documentació general a aportar és la següent:
La fotocòpia de la documentació acreditativa serà incorporada físicament a l’expedient de la persona o nucli familiar.
La documentació relacionada en aquest article serà considerada com a màxima i es reclamarà, en cada cas, a la persona sol·licitant la necessària per a realitzar la valoració econòmica i social d’una forma fidedigna.
En cap cas es reclamarà documentació que ja consti actualitzada a l’expedient de la persona sol·licitant o del nucli familiar, ni aquella que es pugui aconseguir d’ofici a altres serveis municipals o altres administracions.
CAPÍTOL III
EL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
Article 11. Òrgan competent per resoldre i òrgan gestor
11.1. L’òrgan competent per resoldre sobre la concessió o denegació de les ajudes sol·licitades és la Batllia, sense perjudici de les delegacions que pugui fer en altres òrgans.
11.2. La competència per dur a terme la gestió administrativa i tècnica de les prestacions sol·licitades és el Departament de Benestar Social.
Article 12. Procediment per a la gestió de la prestació econòmica
12.1. El procediment s’iniciarà a sol·licitud de la persona interessada o a proposta del personal tècnic de referència del Departament de Benestar Social quan es tracti de persones amb qui ja s’està efectuant una intervenció social o professional.
Com a conseqüència de la naturalesa d’aquestes ajudes, les sol·licituds es podran realitzar al llarg de l’exercici econòmic, en funció del moment en què sorgeix la situació de necessitat.
L’inici del tràmit de la sol·licitud implica per part de la persona sol·licitant l’acceptació de la totalitat de la regulació descrita en el present reglament.
12.2. L’accés a les prestacions estarà subjecte a la valoració i diagnòstic dels treballdors socials. A tal efecte per conèixer la situació social es portaran a terme les entrevistes individuals o familiars necessàries amb les persones interessades, visites domiciliàries, o altres actuacions tècniques.
12.3. Els7les treballadors/es socials del l’àrea de Benestar Social, un cop obtinguda la documentació necessària, emetran l’informe-proposta en el qual es proposarà la concessió o denegació de l’ajuda sol·licitada i on es farà constar la següent informació:
- Import de l’ajuda i duració d’aquesta en el cas que es tracti de prestacions periòdiques
- Dades de la persona perceptora de l’ajuda
- Informació relativa a la forma i el termini per a la justificació de l’ajuda
12.4. En cas que l’import de l’ajuda de pagament únic superi els 700 euros, o en el cas d’ajudes periòdiques, la mensualitat de l’ajuda sigui superior a la quantitat anterior, correspondrà a la Comissió d’Ajudes Econòmiques la valoració de la sol·licitud i l’emissió del informe-proposta.
12.5. Aquesta Comissió estarà integrada per un mínim de tres professionals del Departament de Benestar Social que nomenarà la Batllia, i serà prou per a la seva vàlida constitució que hi concorrin la meitat més un dels seus membres.
Article 13. Pagament de les ajudes
Les ajudes econòmiques es tramitaran via transferència bancària.
Article 14. Comprovació de l’ús de l’ajuda
Els/les professionals de referència comprovaran l’adequat compliment de les finalitats per a les quals foren concedides les ajudes econòmiques contemplades en aquest reglament. Aquesta comprovació serà incorporada a l’expedient de la persona o nucli familiar beneficiari de l’ajuda.
Article 15. Justificació de la despesa
La justificació de la despesa s’acreditarà per les factures dels pagaments i despeses realitzats, o mitjançant altres documents de valor probatori equivalent.
La justificació s’haurà d’efectuar un cop haver fet ús de l’ajuda i en tot cas en el termini de tres mesos següents a la data de concessió, amb possibilitat d’ ampliació del mateix.
Els/les professionals de referència farà constar en l’expedient de la persona sol·licitant la correcta justificació de l’ajuda concedida.
CAPÍTOL IV
DENEGACIÓ, ANUL·LACIÓ I INFRACCIONS
Article 16. Procediment de denegació, modificació i anul·lació
Aquests procediments podran iniciar-se d’ofici o instància de part. Una vegada iniciats es comunicaran a la persona beneficiària les causes que el fomenten i les possibles conseqüències que se’n derivin.
16.1. Denegació
Podran ser denegades aquelles sol·licituds en les que pugui concórrer alguna de les següents circumstàncies:
Atenent a les circumstàncies i prèvia valoració de l’equip professional, es pot estimar la denegació per altres situacions sempre de forma motivada. En quedarà constància escrita a l’expedient.
16.2. Modificació
Quan variïn les circumstàncies que motivaren la sol·licitud, però persisteixi la necessitat de l’ajut, es podrà modificar la finalitat i la quantitat de la prestació.
16.3. Anul·lació
Procedirà l’anul·lació de les prestacions per alguna de les següents causes:
Article 17. Infraccions i sancions
17.1. Constitueixen infraccions en matèria d’ajuts les següents accions:
Amb caràcter previ a la imposició de la penalitat, la persona interessada disposarà del tràmit d’audiència, per un termini de 10 dies hàbils, als efectes de formular les al·legacions i aportar de la documentació que estimi pertinent.
17.2. Seran responsables de les infraccions les persones beneficiàries incloses en el pla de treball o les seves representants quan aquelles manquin de capacitat d’obrar. Tindrà lloc l’exempció de responsabilitat en relació als actes, accions o omissions, tipificats com a infraccions en el present reglament en aquells supòsits en què concorri força major.
17.3. Les infraccions anteriorment esmentades podran suposar la imposició d’una de les següents penalitats:
En tot cas, les penalitats abans anomenades no seran acumulatives.
La Comissió d’Ajudes Econòmiques determinarà la durada del tancament temporal de l’expedient.
L’acta de la Comissió servirà per informar a les persones usuàries i es guardarà l’original a l’expedient. El/la professional de referència junt amb el/la coordinador/a donarà coneixement a la persona usuària convocant una entrevista per a tal finalitat.
Article 18. Règim fiscal i Dret supletori
Les prestacions econòmiques regulades a aquest reglament queden sotmeses al règim fiscal vigent en el moment del seu atorgament.
Tot allò no previst en aquest reglament es regularà pel que estableixi la legislació específica, estatal, autonòmica o local, que hi sigui d’aplicació.
Article 19. Tractament de dades personals i confidencialitat de les ajudes concedides
Amb l’obertura de l’expedient, la persona beneficiària dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal, laboral, econòmic i familiar amb la signatura del document elaborat per a tal fi.
Es garanteix la total confidencialitat en relació a les peticions efectuades en aquest àmbit, així com de qualsevol de les seves dades personals i familiars facilitades, essent utilitzades les mateixes, estrictament, per a les finalitats per a les quals han estat facilitades i dins del marc establert per la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades.
Disposició Derogatòria Única
Normes que es deroguen
1. Queden derogades totes les normes municipals que s’oposin, contradiguin o siguin incompatibles amb el que disposa aquest Reglament.
2. En particular, queda derogat el Reglament Municipal per a la Prestació d’Ajudes Econòmiques d’Urgència Social de l’Ajuntament d’Alcúdia publicat en el BOIB núm.76 de dia 5 de juny de 2014.
Disposició Final
Aquest Reglament entrarà en vigor quan hagi transcorregut el termini de quinze dies hàbils que indica l’article 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears i quan s’hagi publicat íntegrament al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX I.- TAULA D’INGRESOS PER ACCEDIR A LES AJUDES ECONÒMIQUES
Per calcular els ingressos màxims de les persones i els nuclis familiars per sol·licitar una ajuda econòmica utilitzarem com a referència l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM).
L’IPREM es publica anualment a la Llei de Pressuposts. Cada any s’utilitzarà com a referència l’últim valor publicat de forma oficial.
Podran accedir a les prestacions les persones i nuclis familiars que no disposin d’una renda per càpita superior als següents percentatges de l’IPREM mensual.
Nº de membres del nucli familiar |
Percentatge de l’IPREM |
---|---|
1 |
100% |
2 |
125% |
3 |
150% |
4 |
175% |
5 |
200% |
6 |
225% |
Entenem per renda per càpita els ingressos del nucli familiar menys l’import del rebut de lloguer o hipoteca.
S’entén per ingressos del nucli familiar la suma de tots els ingressos nets de tots els seus membres (nucli familiar).
Es computaran com a ingressos tots aquells que siguin percebuts pels conceptes següents:
ANNEX II.- SOL·LICITUD AJUDA ECONÒMICA
Ex.núm. |
|
|
TS de referencia |
|
Data |
|
|
|
|
1. CONCEPTE DE LA SOL·LICITUD
( ) Carència o insuficiència de recursos econòmics per a l’accés o manteniment de l’habitatge habitual i/o de les despeses derivades del mateix
( ) Necessitats bàsiques primàries
( ) Atenció als infants
( ) Suport a la integració sociolaboral
( ) Subministraments energètics
X Altres:....... . .......................................
2. DADES D'IDENTIFICACIÓ PERSONA SOL·LICITANT
Llinatges |
Nom: |
||
DNI/NIE: |
Data naixement: |
Dona: |
|
Adreça: |
|||
Telèfon: |
Temps d’empadronament: |
3. DADES DEL(S) BENEFICIARI (S) DE L'AJUT
Cognoms: |
Nom: |
|
DNI |
Data naixement: |
Dona : |
Cognoms: |
Nom: |
|
Passaport: |
Data naixement: |
Home / Dona: |
Cognoms: |
Nom: |
|
DNI/NIE/Passaport: |
Data naixement: |
Home : |
4. DOCUMENTACIÓ QUE CAL ADJUNTAR AMB LA SOL·LICITUD
( ) Fotocòpia DNI/NIE/Passaport de les persones interessades
( ) Volant d’empadronament i de convivència
( ) Justificació d’ingressos de la persona beneficiària i del nucli de convivència.
( ) Declaració jurada.
( ) Número de compte bancari.
( ) Extracte dels moviments bancaris del nucli familiar.
( ) Qualsevol altra que Serveis Socials consideri necessari en funció de les característiques del nucli de convivència:
...........................................................................…………………………………………………
Si una vegada presentada la sol·licitud la documentació requerida no es presenta en el termini de 15 dies, l’expedient s’arxivarà sense més tràmits.
Alcúdia ,......, de ......20
Signatura de l’interessat/da o representació legal
Obligacions de les persones beneficiàries
Sota la meva responsabilitat DECLAR :
Signatura conformitat de la persona sol·licitant:
IL·LM. SR/A BATLE/ESSA DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA.....
ANNEX III. CRITERIS D’ATORGAMENT
DADES FAMILIARS
Família monoparental Amb un infant Amb dos infants Amb més de dos infants |
PUNTS |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
Família nombrosa |
2 |
Persona sola major de 50 anys |
2 |
Persona sola menor de 50 anys |
1 |
Parella major de 65 anys sense infants ni altres |
1 |
Famílies amb situació especial no descrita |
1 |
TOTAL PUNTS |
|
TEMPS DE RESIDÈNCIA AL MUNICIPI
|
PUNTS |
Menys d’1 any |
0 |
D’1 a 5 anys |
2 |
Més de 5 anys |
3 |
TOTAL PUNTS |
|
DADES ECONÒMIQUES DE LA FAMÍLIA
El barem de renta per càpita, s’aplicarà d’acord a l’Annex I amb la valoració següent:
TAULA VALORACIÓ ECONÒMICA |
PUNTS |
---|---|
Ingressos inferiors al 25% dels ingressos màxims mensuals |
4 |
Ingressos entre el 25 i el 50% dels ingressos màxims mensuals |
3 |
Ingressos entre el 50 i el 75% dels ingressos màxims mensuals |
2 |
Ingressos entre el 75% i el 100% dels ingressos màxims mensuals |
1 |
TOTAL PUNTS |
|
SITUACIO ESPECIAL DE RISC
(1 ítem= 1 punt, 2 ítem = 2 punts, 3 o més ítems = 3 punts)
Discapacitat física, psíquica o sensorial |
Dificultats d’integració familiar o comunitària derivades de malalties mentals i malalties cròniques |
Dificultats d’integració social vinculades a condicions laborals precàries, desocupació i pobresa |
Necessitat social, com la relacionada amb la manca d’habitatge o amb la desestructuració familiar |
Vulnerabilitat, risc o desemparament per a la gent gran, els infants i persones adolescents |
Violència masclista i les diverses manifestacions de violència familiar |
Discriminació per raó de sexe, lloc de procedència, discapacitat, malaltia, ètnia, cultura o religió o per qualsevol altra raó |
Dificultat d’integració familiar comunitària derivada de la drogodependència i d’altres addiccions |
Vulnerabilitat, exclusió i aïllament socials |
Problemes de convivència i de cohesió social |
Urgències socials |
Emergències socials per catàstrofe |
TOTAL PUNTS |
SITUACIÓ SOCIOLABORAL ( del membre del nucli familiar que es trobi en la millor situació)
Situació sociolaboral |
PUNTS |
---|---|
Personal treballador per compta pròpia |
1 |
Personal treballador eventual |
1 |
Persona desocupada cobrant més de l’IPREM mensual |
1 |
Persona desocupada cobrant menys de l’IPREM mensual |
2 |
Persona desocupada sense subsidi |
3 |
Feina de la llar no remunerada |
1 |
Persona immigrant en situació irregular |
3 |
Persona pensionista cobrant més de l’IPREM mensual |
1 |
Persona pensionista cobrant menys de l’IPREM mensual |
2 |
SITUACIÓ DE SALUT: DISCAPACITAT/ DEPENDÈNCIA
(1 ítem= 1 punt, 2 ítem = 2 punts, 3 ítems = 3 punts)
Persona amb discapacitat i/o malaltia del sol·licitant |
Persona amb discapacitat i/o malaltia d’uns dels membres del nucli familiar |
Persona depenent a càrrec |
VALORACIÓ A CÀRREC TÈCNIC DE LA SITUACIÓ SOCIOFAMILIAR
(Valorar fins a un màxim de 5 punts)
L’ajut deixa definitivament resolta la situació de necessitat per la qual s’ha demanat |
L’ajut facilita que la persona pugui sortir de la seva actual situació de necessitat |
Sense l’ajut la situació de necessitat esdevé en una situació de risc greu |
Recerca activa d’ocupació |
Compliment efectiu del Pla de Treball |
Família en seguiment de llarga durada |
Família amb múltiples intervencions socials |
Famílies amb mitjans i joves en processos actius de formació |
PERCENTATGE DE LA PRESTACIÓ
El percentatge de la prestació es determinarà segons la següent taula:
Més de 16 punts |
100% |
De 12 a 15 punts |
75 % |
De 8 a 11 punts |
50 % |
De 4 a 7 punts |
25 % |
”Contra aquest acord, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci, de conformitat amb el disposat a l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa-Administrativa.
Alcúdia, (Data signatura: 20 de novembre de 2018)
El Batle
Antoni Mir Llabrés