Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

Núm. 11837
Bases procés selectiu plaça interventor/a i borsa de feina per interventor/a i tresorer/a

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de Batlia nº 1199 de data 12 de novembre de 2018, es va aprovar la constitució, pel procediment de concurs-oposició, funcionari de caràcter interí, una plaça d’interventor/a i constitució d’una borsa de feina per interventor/a i tresorer/a, amb subjecció a les següents bases:

BASES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU, MITJANÇANT SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ LLIURE, PER A LA COBERTURA AMB CARÀCTER D’INTERÍ DE LA PLAÇA D’INTERVENTOR/A A L’AJUNTAMENT DE BINISSALEM, i, CONSTITUCIÓ D’UNA BORSA DE FEINA PER INTERVENTOR/A I TRESORER/A

PRIMER.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició lliure, per la cobertura amb caràcter interí de la plaça d’Interventor/a, per tal de formular proposta de nomenament a la Direcció General de Funció Publica i Administracions Públiques de les Illes Balears per proveir interinament el lloc de feina, reservat a funcionaris/àries amb habilitació nacional de la subescala d’Intervenció-tresoreria, de l’Ajuntament de Binissalem. La provisió d’aquest lloc resulta necessària i urgent, ja que no ha estat possible la seva provisió per funcionari/a d’habilitació nacional d’acord amb els procediments dels articles 49 a 51 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.

Els aspirants que superin el procés selectiu integraran de forma automàtica la borsa de feina, i respectant l’ordre de puntuació final en el procés de selecció, de manera que puguin ser cridats per successius nomenaments interins per cobrir eventuals vancants delS llocs d’Intervenció i de Tresoreria, així com les necessitats de personal del mateix grup de la plaça objecte del present procés i per funcions relacionades segons normativa vigent aplicable.

Un cop constituïda l’esmentada borsa, els nomenaments temporals que s’hagin de formalitzar es faran seguint les normes de funcionament de la borsa de feina que es regulen a la base desena d’aquesta convocatòria.

SEGON.- CONVOCATÒRIA

El procés de selecció s’iniciarà amb la convocatòria, que serà publicada, juntament amb les Bases, al BOIB, al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal www.ajbinissalem.net. L’inici del termini de presentació d’instàncies començarà l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.

TERCER.- FUNCIONS DEL LLOC DE FEINA

Li corresponen, amb caràcter general, les funcions descrites a l’article 4 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.

No obstant, donat que se preveu la constitució del borsí, les funcions podrán ser les previstes a l’article 5 de dit Decret o les previstes a la relació de llocs de treball de la plaça a cobrir.

QUART.- REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per ser admès i prendre part al procés selectiu és necessari que els aspirants reuneixin els requisits següents:

a.- Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici de l’establert a l’art. 57 del RDL 5/2015 pel que s’aprova el Text Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

b.- Haver complit 16 anys d’edat i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.

c.- Estar en possessió, o en condicions d’obtenir el moment en què acabi el termini de presentació d’instàncies, de la titulació universitària exigida per a l’ingrés en els cossos o escales classificats en el grup A, subgrup A1, d’acord amb que preveu el Text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre.

Els aspirants amb titulacions obtingudes a l’estranger acreditaran que estan en possessió de la corresponent homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, a l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les disposicions de Dret de la Unió Europea.

d.- Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents al lloc de feina.

e.- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels organismes constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per desenvolupar ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, l’accés a l’ocupació pública.

f.- Estar en possessió de coneixements de nivell de llengua catalana corresponent al nivell de certificat B2, mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l’Institut d’Estudis Baleàrics, l’Escola Balear d’Administració Pública, l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) o equivalents segons la normativa reguladora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g.- No trobar-se sotmès a cap de les causes d’incompatibilitat i d’incapacitat legalment establertes.

El compliment de les condicions i requisits exigits per poder participar en el procés selectiu s’entendrà que s’ha de produir a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la data del nomenament. Si durant el desenvolupament de les fases del procés selectiu el tribunal considerés que existeixen raons suficients per fer-ho, podrà demanar que els aspirants acreditin el compliment de totes o alguna de les condicions i requisits exigits per prendre-hi part, i, determinar la continuació o l’exclusió de l’aspirant del procés, si s’escau.

CINQUÈ.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINI

A les instàncies sol·licitant prendre part al procés selectiu, els aspirants han de manifestar expressament que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base quarta de la present convocatòria, es presentaran al Registre General d’aquest Ajuntament en horari d’atenció al públic (C/ Concepció, 7- de dilluns a divendres no festius), dirigides al Batle d’acord amb el “model de l’annex II” que trobaran a la web municipal http://www.ajbinissalem.com. Als efectes del funcionament del borsí, necessàriament els aspirants han d’indicar un telèfon (o varis) de contacte.

Les instàncies també podran presentar-se en qualsevol de les formes que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques. En cas d’utilitzar l’oficina de correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l’Ajuntament de Binissalem, s’ha de remetre còpia de la instància, degudament registrada, al correu electrònic ajuntament@ajbinissalem.net i dirigit al Registre d’entrada de l’Ajuntament, dins el termini de presentació de sol·licituds.

El termini de presentació d’instàncies serà de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma (BOIB). Si l’ùltim dia de presentación cau en dia inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.

Per ser admesos i prendre part al procés selectiu del borsí, és necessari que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. Els aspirants acompanyaran a la seva instància els justificants, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits a avaluar en la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats. Tant els requisits, per a l’admissió de l’aspirant, com els mèrits per a la seva valoració, s’han d’entendre complits i completats el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits, un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d’adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l’estranger s’han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats.

La falsedat en les dades que es facin constar a la sol·licitud o a la documentació annexa determina l’exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent i, especialment, la Llei orgànica de protecció de dades.

SISÈ.- ADMISSIÓ D’ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Sr. Batle aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà al Tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de la Corporació (http://www.ajbinissalem.net), concedint-se, en el seu cas, un termini de 5 dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió. Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans esmentats. De no presentar cap reclamació, es considerarà definitiva la inicialment publicada.

A la mateixa resolució es comunicarà la composició del Tribunal i la data d’inici dels exercicis, lloc i hora.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n’hi ha, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament (http://www.ajbinissalem.net).

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s’entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament (http://www.ajbinissalem.net).

SETÈ.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seva composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix a la paritat entre dona i home. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-la aquesta en representació o per compte de ningú.

El Tribunal està format per quatre membres i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal són funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala.

El Tribunal estarà constituït de la següent manera:

Presidència:

  • Titular i suplent, un secretari/a de carrera habilitat de caràcter nacional.

Vocals:

  • Titular i suplent, un interventor/a de carrera habilitat de caràcter nacional.
  • Titular i suplent, un tècnic administració general (A1) del Govern Balear.
  • Titular i suplent, un tècnic administració general (A1) del Consell de Mallorca.

En la sessió constitutiva els membres de l’òrgan de selecció han de designar un secretari d’entre les persones que són vocals.

Tots els membres del tribunal comptaran amb titulació igual o superior a l’exigida per l’accés a la plaça convocada.

L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal s’han d’ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves en tot el que no preveuen aquestes bases. Tanmateix resoldrà les al·legacions que li siguin plantejades. Tots els membres del Tribunal Qualificador, tindran veu i vot. En el cas que es produeixi un empat en les decisions del Tribunal, el president podrà fer ús del vot de qualitat per desfer-lo.

El tribunal podrà disposar de la incorporació d’assessors especialistes, amb veu i sense vot, en cadascuna de les proves del procés.

A l’efecte de comunicacions i altres incidències, el Tribunal té la seva seu a l’Ajuntament de Binissalem.

Els membres del Tribunal de plantilla de l’Ajuntament de Binissalem percebran dieta en cas que la seva dedicació excedeixi de la jornada habitual de feina. La resta de membres podran percebre dieta segons el que preveu el RD 462/2002. El Tribunal qualificador es classifica en la categoria primera.

VUITÈ.- PROCÉS SELECTIU

Els aspirants compareixeran a les diferents proves proveïts del DNI-NIE. La manca de presentació d’aquest document determinarà l’exclusió automàtica de l’aspirant del procediment selectiu.

Els aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l’hora assenyalada, fins i tot per raons de força major, seran definitivament exclosos del procés selectiu.

L’ordre d’actuació dels aspirants, en aquells exercicis que no es puguin realitzar conjuntament, serà per ordre de presentació d’instàncies.

El procés selectiu es regirà per la modalitat de concurs-oposició lliure i constarà de les següents fases:

A) Fase d’oposició.

  • Primer exercici: prova coneixements teòrics.
  • Segon exercici: prova coneixements pràctics.

B) Fase de concurs:

  • Valoració de mèrits.
  • Entrevista personal.

A) Fase d’oposició.

La puntuació màxima d’aquesta fase serà de 20 punts. Els exercicis d’aquesta fase tindran caràcter obligatori i eliminatori.

1. Primer exercici. Coneixements teòrics: de caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en desenvolupar per escrit, durant un termini màxim de 90 minuts, un tema sobre els dos proposats pel tribunal del temari que consta a l’annex I d’aquestes bases.

Es valoraran els coneixements exposats, la claredat i l’ordre d’idees i la capacitat de redacció.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Per superar-lo caldrà obtenir un mínim de 5 punts.

2. Segon exercici. Coneixements pràctics: de caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en resoldre algun cas o casos, a criteri del tribunal, relacionat/s directament amb les funcions a desenvolupar, a fi i efecte d’avaluar la competència tècnica de la persona candidata. La durada màxima de la prova serà de 90 minuts.

Es valorarà la capacitat d’anàlisi i l’aplicació raonada dels coneixements teòrics a la resolució dels problemes pràctics plantejats.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Per superar-lo caldrà obtenir un mínim de 5 punts.

B) Fase concurs:

Aquesta fase tindrà una puntuació màxima de 10 punts.

  • Valoració de mèrits:

La valoració dels mèrits dels aspirants es realitzarà d’acord amb el següent barem i sempre sobre la documentació acreditativa que han aportat dins el termini de presentació de sol·licituds:

1.- Experiència professional (fins a un màxim de 5 punts):

a) Per experiència professional a l’administració pública en llocs de feina de categoria professional equivalent i de contingut funcional coincident o anàleg al de la plaça a proveir: 0,10 punts per mes treballat o fracció, fins un màxim de 3,00 punts.

b) Per experiència professional a l’administració pública, en llocs de feina diferents de l’esmentat al punt anterior, corresponents a Tècnic d’Administració General (TAG) o Tècnic d’Administració Especial (TAE), relacionats en l’àmbit econòmic- financer: 0,05 punts per mes treballat o fracció, fins un màxim de 2  punts.

L’experiència professional en administracions públiques s’acreditarà mitjançant un certificat expedit per l’administració corresponent on consti la relació, la categoria professional, el servei prestat i la data d’inici i la de finalització.

2.- Per formació complementària (fins a un màxim de 4 punts):

a) Per titulació universitària addicional de nivell equivalent o superior a la requerida per participar en el procés i que estigui relacionada directament amb la plaça: 1,00 punt per titulació, fins a un màxim de 2,00 punts.

b) Per estar en possessió d’un màster i/o postgrau relacionat amb la plaça a proveir: 0,50 punts per màster i 0,25 punts per postgrau, fins un màxim d’1,00 punt.

c) Per a l’assistència d’altres cursos, seminaris, accions formatives i de perfeccionament i/o jornades que tractin sobre la funció de fiscalització interna de la gestió económica-financera i presupuestària i funció de comptabilitat i altres anàlegs i directament vinculats a les funcions del lloc de feina, directament relacionats amb la plaça a proveir, obtinguts en els últims 10 anys, fins a un màxim d’1 punt d’acord amb l’escala següent.

  • De durada entre 5 i 20 hores: 0,20 punts per curs
  • De durada entre 21 i 40 hores: 0,40 punts per curs
  • De durada entre 41 i 100 hores: 0,60 punts per curs
  • De durada superior a 100 hores: 0,80 punt per curs

Només es valoraran els cursos impartits per les universitats, diputacions, instituts, escoles oficials, col·legis professionals i altres entitats homologades. Els justificants d’aquests cursos han d’especificar la durada en hores i l’assistència i, en el seu cas, l’aprofitament. Sinó s’especifica la durada, no es valorarà el curs.

No es valoraran les pràctiques realitzades en el marc de convenis de cooperació educativa o anàlegs.

No es comptabilitzarà cap mèrit que no estigui degudament acreditat.

  • Entrevista personal (fins a un màxim de 1 punt):

Dins la fase de concurs també es realitzarà una entrevista personal que constarà de l’exposició curricular per part dels candidats i que consistirà en mantenir un diàleg amb el Tribunal sobre qüestions vinculades a les funcions a desenvolupar, a l’experiència, formació i condicions dels aspirants. La qualificació màxima a atorgar en aquesta prova serà de 1 punt i no serà eliminatòria, la qual es distribuirà de la següent manera per a cada candidat:

- Molt adequat: 1,00 punt.

- Força adequat: 0,75 punts.

- Adequat: 0,50 punts.

- No gaire adequat: 0,25 punts.

- Gens adequat: 0,00 punts.

Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base setena.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al Tribunal dins els 3 dies hàbils següents a aquesta publicació.

La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l’exercici de la fase d’oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs. En cas d’empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:

1) Major puntuació en la fase d’oposició.

2) Major puntuació en l’apartat d’experiència professional de la fase de concurs.

3) Si persisteix l’empat finalment es procedirà al sorteig.

NOVÈ.- QUALIFICACIÓ I LLISTA D’APROVATS

Acabada la qualificació dels aspirants, el Tribunal publicarà al taulell d’anuncis i a la pàgina web de la Corporació la llista amb la relació d’aprovats provisionals per ordre de puntuació, i en el termini de 5 dies naturals els aspirants podran formular al·legacions a la mateixa. Passat aquest termini, i de no haver-se formulat al·legacions, aquesta llista provisional passarà a ser definitiva, i s’elevarà al Batlle per a la seva aprovació juntament amb la proposta de nomenament, amb caràcter interí de la plaça de interventor/a, o de tresorer/a, a favor de la persona que hagi obtingut la major puntuació.

L’aspirant proposat per al seu nomenament aportarà davant la Corporació, dins el termini de 10 dies des que es facin públics els resultats i l’ordre de la borsa de feina, tots els documents originals prevists a la base quarta de les presents bases.

Si, una vegada exhaurit el termini de presentació de documents, llevat de casos de força major, no es presenta la documentació o no es reuneixen els requisits exigits, quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què es pugui haver incorregut per falsedat en la presentació de la sol·licitud.

Un cop exhaurit el termini de presentació de documents, el Batle, d’acord amb la proposta de nomenament, sol·licitarà a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el corresponent nomenament interí a favor de l’aspirant que figuri en primer lloc, el qual prendrà possessió del lloc de feina, prèvia la prestació del corresponent jurament o promesa conforme al Reial Decret 707/1979, de 5 d’abril, i l’art. 62 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

DESÈ.- FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL

A aquest efecte, el Departament de Recursos Humans, es posarà en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, en un interval mínim de 3 hores, amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual s’ha d’incorporar al lloc de treball. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, de que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats. En el cas que no es pugui contactar telefònicament amb l’interessat, si aquest ha posat la seva adreça de correu electrònic a la instància de la borsa de feina, es comunicarà per aquest mitjà.

En el termini màxim d’1 dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per e-mail), o 2 dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès pel nomenament. Si en aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista i passarà a ocupar el darrer lloc (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de feina), i el Departament de Recursos Humans contactarà amb el següent de la llista, procedint de la mateixa forma que amb el primer.

La renúncia al lloc de treball ofert, suposarà la passada de l'aspirant a l’últim lloc de la borsa d'ocupació, llevat que justifiqui trobar-se en alguna de les situacions següents:

- Incapacitat temporal, inclosa també la situació de suspensió de contracte per risc en l'embaràs. En aquest supòsit, l'informe de baixa o certificat mèdic ha de ser anterior a la data de la cridada telefònica.

- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment.

- Trobar-se en servei actiu a una altra Administració Pública o empresa privada.

La justificació mitjançant escrit de renúncia s’ha de presentar a l'Ajuntament en els 3 dies següents d'haver estat rebutjada l'oferta.  Si passat aquest termini, la persona no ha presentat la renúncia, perdrà el seu ordre de prelació, i serà relegat a l’últim lloc de la mateixa.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el primer lloc de la llista.

La borsa tendra una vigència de TRES (3) anys.

ONZÈ.- CESSAMENT

La persona funcionària nomenada cessarà per qualsevol de les causes enumerades a l’article 16 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, que en resultin aplicables i, en tot cas, per qualsevol dels supòsits prevists en l’article 54 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

DOTZÈ.- PROTECCIÓ DE DADES

Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent i, especialment la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

TRETZÈ.- LEGISLACIÓ APLICABLE

En allò que no estigui previst en aquestes bases, es procedirà segons el que determini la Llei estatal 7/1985, de 2 d’abril, de bases del règim local; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional; la Llei estatal 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; els articles 189 i següents de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei 39/2015, d’un d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d’un d’octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa de referència.

El que es fa públic per general coneixement.

Binissalem, 12 de novembre de 2018

El batle, J. Víctor Martí Vallés.

 

ANNEX I TEMARI

Part general

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i principis generals. El model econòmic de la Constitució Espanyola. El Tribunal Constitucional. La reforma de la Constitució.

Tema 2. Drets i Deures fonamentals dels espanyols. La seva garantia i suspensió.

Tema 3. L'Organització de l'Estat en la Constitució: organització institucional o política i organització territorial. La Corona. Les Corts Generals: referència al Defensor del Poble i al Tribunal de Comptes.

Tema 4. El Poder Judicial: principis constitucionals. Organització judicial a Espanya. El Consell General del Poder Judicial. El ministeri fiscal.

Tema 5. El Govern i l'Administració. Relacions del Govern amb les Corts Generals.

Tema 6. Idea general de les Administracions Públiques en l'ordenament espanyol. L'Administració General de l'Estat. Les comunitats autònomes: especial referència als Estatuts d'Autonomia. L'Administració Local. L'Administració Institucional.

Tema 7. Principis d'actuació de l'Administració Pública: eficàcia. Jerarquia, descentralització, desconcentració, coordinació, bona fe i confiança legítima.

Tema 8. Submissió de l'Administració a la Llei i al Dret. Fonts del Dret Administratiu: especial referència a la Llei i als Reglaments.

Tema 9. La relació juridicoadministrativa. Concepte. Subjectes: l'Administració i l'administrat. Capacitat i representació. Drets de l'administrat. Els actes jurídics de l'administrat.

Tema 10. El procediment administratiu: consideracions generals. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i terminació. El silenci administratiu. Tramitació simplificada del procediment administratiu comú.

Tema 11. Dimensió temporal del procediment. Referència als procediments especials.

Tema 12. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació, notificació i publicació.

Tema 13. Eficàcia dels actes administratius. Executivitat i execució forçosa. Suspensió. Validesa i invalidesa de l'acte administratiu. Convalidació, conservació i conversió.

Tema 14. Revisió dels actes administratius. Revisió d'ofici. Els recursos administratius: principis generals. El recurs d'alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. El recurs econòmic-administratiu.

Tema 15. Revisió jurisdiccional dels actes administratius: El recurs contenciós-administratiu.

Tema 16. Formes de l'acció administrativa, amb especial referència a l'Administració local. L'activitat de Foment. L'activitat de Policia: les llicències. El Servei Públic Local: formes de gestió del servei públic local.

Tema 17. La intervenció administrativa en la propietat privada. L'expropiació forçosa.

Tema 18. La responsabilitat patrimonial de les Administracions Públiques. Responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de les administracions públiques. Especialitats procedimentals en la responsabilitat patrimonial.

Part específica

Tema 19. El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica.

Tema 20. El Municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població: especial referència a l'empadronament.

Tema 21. Organització municipal. Competències.

Tema 22. Altres entitats locals. Mancomunitats, comarques o altres entitats que agrupin diversos Municipis. Les àrees metropolitanes. Les entitats d'àmbit territorial inferior al municipal.

Tema 23. Relacions de les entitats locals amb les restants Administracions Territorials. L'autonomia local.

Tema 24. Ordenances, Reglaments i Bans. Procediment d'elaboració i aprovació. Infraccions.

Tema 25. El personal al servei de les entitats locals: funcionaris, personal laboral, personal eventual i personal directiu Professional.

Tema 26. Règim jurídic del personal de les entitats locals: Drets i deures. Règim disciplinari. Situacions administratives. Incompatibilitats.

Tema 27. Els béns de les entitats locals. El domini públic. El patrimoni privat de les mateixes.

Tema 28. La contractació administrativa en l'esfera local. Classes de contractes. La selecció del contractista. Execució, modificació i suspensió dels contractes. La revisió dels preus. Invalidesa dels contractes. Extinció dels contractes.

Tema 29. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic: Objecte i àmbit de la Llei. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Règim jurídic dels contractes administratius i els de dret privat; els actes separables. Els principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat i consistència, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, el règim d'invalidesa dels contractes i el recurs especial en matèria de contractació. Normes específiques de contractació administrativa en l'Administració local (Disposicions addicional 2ª i 3ª de la Llei).

TEMA 30. Els sistemes fiscals. Evolució i estructura dels imposts. Condicionants de l’estructura tributaria. Sistemes tributaris actuals: experiencia internacional.

Tema 31. Activitat financera i pressupost de despesa. Concepte de despesa pública. L’acte administratiu de despesa i subjectes de la relació jurídica de la despesa.

Tema 32. Procediment general d’execució de la despesa pública: aprovació de la despesa. Compromís de la despesa. Reconeixament de l’obligació i proposta de pagament. Extinció de les obligacions amb càrrec a l’hisenda pública.

Tema 33. Gestió de la despesa de personal. Retribucions dels treballadors/es publiques. Gestió de les despeses de personal en actiu. Seguretat social dels treballador/es publiques. La gestió de les despeses de classes passives.

Tema 34. La gestió de les despeses contractuals. El neixament de les obligacions contractuals. El compliment dels contractes. El reconeixement de l’obligació. Justificació. L’extinció de l’obligació contractual. Les obligacions d’exercicis futurs.

Tema 35. La gestió de despeses de transferències. La Llei 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvencions. Principis generals. Elements personals. Les bases reguladores. El procediment de concessió i pagament.

Tema 36. La gestió de les despeses de transferencia. Justificació. Reintegrament. Infraccions administratives en materia de subvencions. El delicte subvencional. La gestió de despeses derivades de la responsabilitat patrimonial de l’Estat. La gestió d’altres despeses de transferències. 

Tema 37. La contabilitat nacional i el sector públic. Contabilitat nacional: aspectes generals. Comptes de fluxos i de sectors: saldos i agregats. La contabilitat de les Administracions Públiques.

Tema 38. Concepte de la contabilitat. El compte i el seu significat. El balanç i el seu significat. Compte de pèrdues i ganancies. Memòria i altres estats contables. La planificació contable. Significat de la normalització. Les directrius en materia de contabilitat emeses per l’Unió Europea. El Pla General de Contabilitat a Espanya. Els principis de contabilitat generalment aceptats.

Tema 39. La instrucció de contabilitat aplicable als ents locals. El Pla General de contablitat pública adaptat a l’Administració local. Estructura. Principis contables públics.

Tema 40. El romanent de tresoreria. El resultat pressupostari. Els romanents de crèdit. Operacions de fí d’exercici. Amortitzacions i provisions. Consolidació contable. Conciliació contable i pressupostària.

Tema 41. Els sistemes de control de l’activitat económico financera del sector públic. El control intern. Funció interventora. Concepte, regulació i principis generals. Modalitats d’exercici: Fiscalització limitada prèvia (de requisits bàsics) i fiscalització prèvia plena. El reparo, la discrepancia i la seva resolución. L’omisió de la fiscalització. La convalidació de les despeses. El reconeixement extrajudicial de crèdits.

Tema 42. Els sistemes de control de l’activitat económico financera del sector públic. El control financer. Concepte. Regulació i principis generals. Àmbit subjectiu. Classes de control financer: control financer permanent. El treball de control. Els informes de control.

Tema 43. Els sistemes de control de l’activitat económico financera del sector públic. El control financer de les subvencions i ajudes publiques.

Tema 44. L'activitat financera. La Llei general tributària: principis.

Tema 45. El pressupost: principis pressupostaris. La Llei general pressupostària.

Tema 46. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Les ordenances fiscals.

Tema 47. Estudi especial dels ingressos tributaris: impostos, taxes i contribucions especials. Els preus públics.

Tema 48. Els pressupostos de les entitats locals. Principis, integració i documents que consten. Procés d'aprovació del pressupost local. Principis generals d'execució del pressupost. Modificacions pressupostàries: els crèdits extraordinaris i els suplements de crèdit, les transferències de crèdits i altres figures. Liquidació del pressupost.

Tema 49. La despesa pública local: concepte i règim legal. Execució de les despeses públiques. Comptabilitat i comptes.

Tema 50. La Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la Violència de Gènere.

Tema 51. Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46 / CE (Reglament general de protecció de dades).

Tema 52. L'Administració Electrònica: l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Seu electrònica. Identificació i autenticació. Registres, comunicacions i notificacions electròniques. La gestió electrònica dels procediments.

 

ANNEX II MODEL D’INSTÀNCIA

BORSA DE FEINA INTERVENTOR/A I TRESORER/RA PER L’AJUNTAMENT DE BINISSALEM.

________________________________________________, major d’edat, amb DNI núm _________________, i domicili a efectes de notificacions i comunicacions al _______________________________________, de _____________________, telèfon/s __________________________________ (és imprescindible designar un o varisnúmeros de telèfon), e-mail ______________________________________.

EXPÒS:

1.- Que he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de feina de l’Ajuntament de Binissalem per interventor/a, funcionari interí.

2.- Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s’exigeixen a la Base quarta de la convocatòria.

Per tot l’exposat,

SOL·LICIT:

Ser admès/a al procés selectiu per a la Borsa de feina d’Interventor/a  i tresorer/ra de l’Ajuntament de Binissalem.

Binissalem, _____ de/d’_____________________ de 2018

(signatura)

SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE BINISSALEM

De conformitat al que disposen els articles 5 i 6.2 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals i el Decret, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l’exercici de funcions pròpies d’aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s’informa que les dades s’incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament. Que en aquest acte l’Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel•lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d’escrit adreçat al responsable del fitxer a l’adreça de l’Ajuntament. Que així mateix se m’informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.