Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 11759
Convocatòria d’ajudes per a la pràctica esportiva d’infants i joves
L’Ajuntament de sa Pobla en sessió ordinària celebrada dia 8 de novembre de 2018 acorda aprovar les següents:
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUDES DE L’AJUNTAMENT DE SA POBLA PER A LA PRÀCTICA ESPORTIVA D’INFANTS I JOVES FORA DE L’HORARI ESCOLAR, CURS 2018-2019
PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA
L’article 3.1 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, afirma que l’activitat física i l’esport contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.
L’article 5 de la mateixa Llei, inclou entre els objectius de les polítiques esportives de les administracions públiques de les Illes Balears el foment de l’esport dels sectors socials més desfavorits, per tal que tothom tengui més facilitats i oportunitats de practicar l’esport i, mitjançant aquest, s’adquireixi una major sensibilitat social i cultural.
Així també ho preveu l’article 16 que diu: “Les administracions esportives de les Illes Balears, en l’àmbit de les competències respectives, han d’impulsar els mecanismes més apropiats per a promoure la pràctica de l’activitat física i l’esport entre els sectors socials més vulnerables”
Per tot això, l’Ajuntament de sa Pobla, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquesta convocatòria d'ajudes, la finalitat de la qual és la concessió de beques per al foment de la pràctica esportiva dels infants i joves amb menys recursos econòmics, a través de la subvenció en un percentatge de les quotes dels clubs esportius i altres centres esportius
SEGONA. BENEFICIARIS
1. En poden ser beneficiaris els infants i joves que tenguin entre 3 i 16 anys, o que els compleixin dins el 2018, i que practiquin algun tipus d'activitat física o esportiva, com estableix la base quarta.
2. Per poder atorgar la subvenció és condició imprescindible que la unitat familiar compleixi els requisits que es detallen en aquestes bases i en la convocatòria corresponent.
3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Només poden ser-ne beneficiàries les persones que estiguin empadronades a Sa Pobla, sempre que l’empadronament s’hagi produït abans de la publicació de la convocatòria.
TERCERA. CRÈDIT PRESSUPOSTARI
L’import destinat a l’ajuda objecte d’aquesta convocatòria per a l’exercici pressupostari 2018 es de 3.000 euros, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 2018 01 3410 48000 01
QUARTA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS.
Podran ser objecte de subvenció les despeses de matrícula i les quotes de les activitats següents:
Activitats esportives municipals (per exemple: activitats dirigides, activitats aquàtiques, psicomotricitat)
Activitats organitzades per clubs, entitats o associacions esportives inscrites en el Registre Municipal d’Associacions de sa Pobla.
Les activitats subvencionables comprenen el període del curs escolar (setembre 2018 a juny 2019).
Només serà subvencionable una activitat esportiva per infant o jove.
QUINTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sempre i quan l’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no superi en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
Les subvencions d’aquesta convocatòria no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases, adreçades al Batle President de l’Ajuntament de Sa Pobla, i es presentaran en el registre general d’aquest Ajuntament (Plaça Constitució, 1 07420 Sa Pobla) o en qualsevol de les formes previstes a l’article 16 Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El període per presentar les sol·licituds es de 20 dies naturals comptadors a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB. Si el darrer dia d’aquest termini és dissabte, diumenge o festiu, s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. No es pot presentar cap model de sol·licitud de subvenció fora del termini establert.
Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l’Ajuntament requerirà a l’interessat d’acord amb el que estableix l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.
La documentació que s’ha de presentar és la següent:
El model de sol·licitud que haurà d’anar signat per el pare, mare o tutor legal del sol·licitant, ja que en tot cas el sol·licitant serà menor d’edat.
a) Còpia del DNI o altre document d’identitat del sol·licitant.
b) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre.
c) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i que no té obligacions fiscals pendents amb l’Ajuntament de sa Pobla, el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.
d) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I)
e) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat mitjançant els corresponents certificats, que es podrà substituir per una declaració responsable d’acord amb l’article 11.f segon paràgraf del Text refós de la Llei de subvencions, per tractar-se de subvencions de quantia inferior a 3.000 euros (aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I).
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts
f) Certificat de convivència, emès per l'Ajuntament de Sa Pobla, on figurin totes les persones que conviuen en el domicili familiar.
g) En el cas que un dels progenitors no convisqui al domicili familiar, sentència de divorci, acord de separació o, si no existeixen els esmentats documents, una declaració jurada del sol·licitant en què s’indiqui si es rep algun tipus de pensió i per quin import.
h) Certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l’IRPF de l’any 2018 referida als ingressos de l’any 2017 de tots els membres computables de la unitat familiar majors de 16 anys a 31 de desembre de 2017. En el cas que algun d’aquests membres no hagi fet declaració de l'IRPF s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF de 2017. Aquests documents es poden sol·licitar a través de la pàgina web de l’AEAT www.agenciatributaria.es o directament a l'enllaç
https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/tramitacion/G306.shtml).
i) Resolució o certificat que acrediti el reconeixement de grau de discapacitat emès per l'òrgan públic competent (només en el cas que a la unitat familiar hi hagi algun membre amb discapacitat), si n’és el cas.
j) En el cas de família monoparental, còpia del llibre de família.
- Certificat d'imputacions íntegres de tots els membres de la unitat familiar.
k) Imprès de justificació de plaça del club o centre esportiu de l'activitat esportiva objecte de subvenció (annex III).
CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1.Per a la concessió dels ajuts es tindrà en compte la renda per càpita mitjana de la unitat familiar del/de la sol·licitant.
L’ordre de prelació per a la concessió vindrà determinat per la menor renda per càpita mitjana de la unitat familiar del/de la sol·licitant, de forma que se situarà en primer lloc de la prelació la menor renda per càpita mitjana i en darrer lloc la major renda. Es concediran els ajuts fins que s'exhaureixin els fons disponibles per a la convocatòria.
Quedaran exclosos els sol·licitants que formin part d’un nucli familiar que tengui uns ingressos que superin una renda per càpita mitjana de 15.000 €.
En cas d'empat de dos o més sol·licituds en l'import de la renda per càpita mitjana, es prendrà com a criteri de priorització per a l'atorgament de l'ajut l'import menor dels ingressos anuals del conjunt de la unitat familiar (suma de les rendes de tots els membres computables de la unitat familiar).
Sí, així i tot, hi ha un empat entre dos o més sol·licitants, es prioritzarà per ordre de registre d'entrada de les sol·licituds.
2. Es consideren membres computables de la unitat familiar:
- Pare, mare o tutor/a i cònjuge (o anàloga relació) dels anteriors
- Sol·licitant - Germans menors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2017
- Germans majors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2017 i que compleixin els requisits següents:
a) Conviure en el domicili familiar (amb excepció dels que resideixin fora de l'illa durant el curs escolar per estudis).
b) Tenir uns ingressos econòmics durant l'any 2018 inferiors a 10.302,60€ (salari mínim interprofessional per a l’any 2018).
- Ascendents que convisquin en el domicili familiar i depenguin econòmicament d’altres membres de la unitat familiar
En cas de sol·licitants amb unitat familiar independent, en són membres computables el seu cònjuge (o anàloga relació) i els fills.
En cas de divorci, separació legal o de fet dels pares, no es considera membre computable aquell que no convisqui amb el/la sol·licitant. En canvi, sí que n’és membre computable el nou cònjuge o la persona unida per anàloga relació. Si el pare/la mare que no conviu amb el/la sol·licitant passés una pensió compensatòria o per manutenció del fill/de la filla també s’ha de comunicar i es tindrà en compte a l’hora de calcular la renda familiar.
3. En el cas que el/la sol·licitant al·legui la seva independència econòmica, ha de justificar que els seus ingressos econòmics durant l’any 2018 van superar l’import de 10.302,60euros (salari mínim interprofessional per a l’any 2018).
4. La renda familiar a l'efecte de subvenció s’obtindrà per agregació de les rendes de l’exercici 2017 de cada un dels membres computables del nucli familiar abans esmentats que hagi obtingut ingressos de qualsevol naturalesa calculats segons s’indica en els paràgrafs següents i de conformitat amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.
4.1 Per determinar la renda dels membres computables que hagin presentat declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar un certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l’IRPF de l’any 2018 referida als ingressos de l’any 2017) es farà de la manera següent:
- Primer: se sumaran la base imposable general i la base imposable de l’estalvi (caselles 392 i 405).
- Segon: d’aquest resultat, se'n restarà la quota resultant de l’autoliquidació (casella 537).
4.2 Per determinar la renda dels membres computables que obtenguin ingressos propis i no hagin presentat declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar un certificat d'imputacions de l'IRPF de 2017 emès per l'Agència Tributària):
- Primer: se sumaran les retribucions, els rendiments i els guanys patrimonials.
- Segon: d’aquest resultat, se'n restaran les despeses deduïbles i els pagaments a compte efectuats.
5. La renda per càpita mitjana de la unitat familiar es calcularà dividint els ingressos anuals declarats de tota la unitat familiar entre el nombre total de membres que formen aquesta unitat familiar, tenint en compte que se suma un membre més en els casos següents:
- Quan un membre de la unitat familiar tengui una discapacitat, reconeguda oficialment pel Govern de les Illes Balears, amb un mínim del 33 %.
- En el cas de família monoparental, amb còpia del llibre de família.
- Quan el sol·licitant sigui jove de entre 18 i 30 anys sense tenir cap tipus d'ingrés.
DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
Se subvencionarà un percentatge de les despeses de l’activitat (preu anual de l'activitat esportiva) en funció de la renda per càpita mitjana, d’acord amb la taula següent:
RENDA PER CÀPITA MITJANA |
% subvencionable de la despesa |
---|---|
De 0 a 6.000,00 € |
75% |
De 6.001,00 € a 10.000,00 € |
50% |
De 10.001,00 € a 15.000,00 € |
30% |
Les despeses de l'activitat que es tindran en compte són el cost de la matrícula i les quotes.
Quedarà a càrrec de la persona física sol·licitant l'aportació de la resta del cost, directament o bé per cofinançament de tercers (ens públics o privats).
La quantitat màxima individual de la subvenció, que s'atorgarà per a cada sol·licitant serà de 250 €.
Òrgan instructor, comissió avaluadora i procediment de concessió de la subvenció
Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
1. El Regidor d’esports és l’òrgan competent per instruir el procediment i formular les propostes de resolució de la concessió de les subvencions.
2. La comissió avaluadora estudiarà les sol·licituds presentades, les puntuarà d’acord amb el que disposen les presents bases i establirà l’equivalència econòmica de la subvenció.
D’aquesta reunió se n’ha d’aixecar acta, el contingut de la qual ha de servir a l’òrgan instructor per a elaborar la proposta de resolució.
La Comissió avaluadora que estarà integrada pels membres següents:
El Regidor d’Esports
El Regidor d’Hisenda
Secretari o persona en qui delegui
Un tècnic del departament de serveis socials
Un membre de cadascun dels partits polítics representats a l’Ajuntament.
5. L’òrgan instructor formularà a proposta de la comissió avaluadora, la proposta d’acord. Aquesta proposta d’acord ha de contenir les sol·licituds admeses, denegades i desestimades, així com els desistiments i les renúncies dels sol·licitants, amb indicació del nom, DNI i import proposat.
6. La comissió avaluadora elevarà a la Junta de Govern Local la proposta d’atorgament de les subvencions per a la seva aprovació definitiva.
7. La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s’ha establert en els articles 42 i següents de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú.
El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'han de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de notificar-la individualment a les persones interessades, publicació que servirà al mateix temps de notificació pels sol·licitants, i també en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, i en la seva seu electrònica.
En la resolució figuraran les dades identificatives dels interessats. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
ABONAMENT DELS AJUTS
1. La presentació de la sol·licitud pot dur implícita la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor del club o centre esportiu que imparteix l’activitat subvencionada, la qual s'haurà de indicar en l'annex III En conseqüència, l’abonament dels ajuts per part l’Ajuntament es farà directament al club o centre esportiu corresponent.
2. Els ajuts s’abonaran, per norma general, quan s'hagi justificat prèviament la realització de la totalitat de l’activitat subvencionada. No obstant, el pagament de l’ajut es podrà fer efectiu en pagaments fraccionats en funció de les justificacions parcials que es presentin (com a mínim, mensuals) relatives a la participació del beneficiari en l’activitat subvencionada.
3. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de persones físiques.
JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ I CONTROL
1. Les persones beneficiàries han de justificar la realització de l’activitat subvencionada, i acreditar les despeses efectuades amb càrrec a l’ajut concedit, abans del 30 de juny de la temporada corresponent, tret que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que s’han d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior, l’Ajuntament podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
2. La documentació acreditativa que s'ha de presentar és la següent:
- Justificant de pagament de la inscripció o matrícula i de les quotes corresponents (transferència bancària o rebut). En els casos de cessió de cobrament a favor del club o centre esportiu, s’aportarà d’ofici a l’expedient pe.
- Justificant d’assistència que acrediti haver assistit com a mínim al 80 % de les sessions.
3. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec del beneficiari. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
5. L’Ajuntament de sa Pobla podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS I PERCEPTORS DE L'AJUT
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar a l’Ajuntament l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció dintre de la temporada corresponent (de setembre a juny).
c) Dur a terme les activitats que hagin fonamentat la concessió de l'ajut i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
d) Acreditar, quan l’Ajuntament ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Facilitar a l’Ajuntament de Sa Pobla tota la informació complementària referent a qualsevol punt de l’activitat subvencionada i que es consideri oportuna.
g) Comunicar a l’Ajuntament la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.
h) Fer constar de manera expressa que l’activitat està subvencionada per l’Ajuntament.
i) Comunicar immediatament a l’Ajuntament qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
j) Destinar l’import de l’ajuda a la finalitat per a la qual s’ha concedit, entenent que això es compleix quan l’esportista s’ha matriculat, i assisteix als entrenaments o sessions.
Per tant es considerarà que no han destinat la beca a la finalitat per a la qual s’ha concedit, i hauran de reintegrar l’import de la beca concedida, les persones que hagin incorregut en alguna o algunes de les situacions següents:
- Haver anul·lat la matrícula.
- No participar de forma periòdica als entrenaments/sessions o competicions, almenys, en un període igual o superior a un 20 %.
REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament, si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts, s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable. Pels casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.
Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i és d’aplicació la via de constrenyiment. L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
Disposició final
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposa la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques; per la Llei 38/2003, general de subvencions; per la normativa de règim local que hi sigui d’aplicació i tenint en compte la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars; per les bases d’execució del Pressupost de l’Ajuntament de Sa Pobla corresponents a l’exercici 2018; i per la resta de normativa que legalment hi pugui ser d’aplicació.
Sa Pobla a 13 de novembre de 2018
El batle Biel Ferragut Mir