Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 11735
Decret pel qual es modifica el Decret de 16 d’abril de 2014, pel qual es deleguen funcions del secretari general en el secretari adjunt en els caps de servei del Consell de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El president del Consell Insular de Mallorca, el dia 12 de novembre de 2018, ha resolt:

«El dia 16 d’abril de 2014, la Presidència del Consell va dictar el Decret de delegació de funcions del secretari general en el secretari adjunt i en els caps de servei  del Consell de Mallorca (BOIB núm. 55, de 22 d’abril de 2014), modificat pel Decret de 7 de març de 2017 (BOIB núm. 31, de 14 de març de 2017, BOIB) i pel Decret d’1 de juny de 2018 (BOIB núm. 72, de 12 de juny de 2018).

Atès que s’ha creat una Secretaria Delegada, com a  nou lloc de treball de col·laboració immediata i auxili a la Secretaria General, fa necessari procedir a una nova distribució de les funcions que corresponen a aquest òrgan.

El secretari general, el dia 12 de novembre de 2018, ha fet la proposta de delegació en base a l’article 15 del RD 128/2018, que permet que les funcions reservades a la Secretaria General puguin ser encomanades per aquesta, prèvia autorització del president, als llocs de col·laboració immediata i auxili, que les exerciran sota la dependència funcional i jeràrquica del titular de la Secretaria General.

Per tot això,

DECRET

Primer. Modificar l’apartat 1 del Decret de 16 d’abril de 2014, pel qual es deleguen funcions del secretari general en el secretari adjunt i en els caps de servei del Consell, que resta redactat de la manera següent:

«1. Autoritzar, a favor de la persona que ocupa el lloc de treball de secretari adjunt, la delegació de les funcions següents:

A) L’assessorament legal preceptiu en les matèries següents:

a) Expedients de contractació. L’emissió dels informes a què es refereix l’apartat 8 de la disposició addicional tercera de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, excepte en el supòsits següents:

1) Quan l’òrgan de contractació sigui el Ple i no hagi delegat en un altre òrgan.

2) L’aprovació dels plecs de clàusules administratives generals a què es refereix l’article 121.2 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

b) Reglaments que es dicten en exercici de la potestat reglamentària normativa reconeguda en l’article 72 de l’Estatut d’autonomia, tret del Pla Territorial Insular i dels plans directors sectorials.

c) Resolució de recursos administratius, quan per la naturalesa dels assumptes així es requereixi, tret que l’acte objecte de recurs hagués estat informat per la persona que ocupa el lloc de treball de secretari o secretària general.

d) Procediments de revisió d’ofici, sempre que l’acte administratiu no hagués estat dictat per la Presidència del Consell, la Comissió de Govern, el Consell Executiu o el Ple.

e) L’emissió d’informes a què es refereixen les lletres b) i h) del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, tret que la competència per resoldre correspongui al Ple i no hagi estat delegada en un altre òrgan.»

2. Autoritzar, a favor de la persona que ocupa el lloc de treball de secretaria delegada, la delegació de les funcions següents:

A) En matèria de fe pública:

a) Disposar que es publiquin, quan sigui preceptiu, els actes i acords de l’entitat local en els mitjans oficials de publicitat, en el tauler d’edictes i en la seu electrònica, certificant o emetent diligència acreditativa del seu resultat si així fos necessari.

b) Portar i custodiar el Registre d’inventari de béns i, quan estigui creat, el Registre de Convenis.

c) La superior direcció dels arxius i registres

B) L’assessorament legal preceptiu en els supòsits següents:

a) Aprovació o modificació de les ordenances, tret de les ordenances fiscals

b) Aprovació o modificació dels reglaments que regulen la prestació d’un servei públic.

C) La coordinació de les obligacions de publicitat i informació que s’estableixen  en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern

Segon. Aquest Decret entra en vigor el dia que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»

Palma, 12 de novembre de 2018

Per delegació del president, el secretari general

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB nº. 114, de 28 de juliol de 2015)

Jeroni M. Mas Rigo