Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 11709
Consell Executiu. Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca als ajuntaments per al finançament dels serveis d'informació juvenil i les activitats de dinamització per als joves, i aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 22 d'octubre de 2018, va adoptar el següent acord:

PRIMER.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts als ajuntaments per al finançament dels serveis d’informació juvenil i les activitats de dinamització per als joves, que s’adjunten a aquesta proposta.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2018, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria, concretats posteriorment a la seva aprovació.

Partida

2018

2019

Quantitat màxima

5.33450.4620007

75%

25%

50.000

b) El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals comptats a partir del dia següent a aquell en què es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L’import màxim de la subvenció per sol·licitud serà de 10.000 euros per ajuntament.

d) La instructora d’aquest expedient serà la senyora Silvia González Morcillo, tècnica del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports.

e) Aprovar, així mateix, la constitució de la comissió avaluadora per a la concessió de les sol·licituds presentades, segons el punt 11.5 de les bases de concessió d'ajuts destinats als ajuntaments per al finançament dels serveis d’informació juvenil i les activitats de dinamització per als joves.

La Comissió Avaluadora està formada per:

President: Sr. Miquel Company Pons, conseller executiu del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM.

Secretària: Sra. Rut Ayoso Pedrero, auxiliar administrativa del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM.

Vocals:

- Sra. Pilar Carrasco Pons, directora insular del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM.

- Sra. Magdalena Seguí Jover, tècnica d'INJOVE.

- Sra. Silvia González Morcillo, tècnica del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM.

TERCER.- Condicionar la convocatòria corresponent a l’any 2018 a que hi hagi crèdit adequat i suficient a la partida 5.33450.46200007.

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA ALS AJUNTAMENTS PER AL SOSTENIMENT DE SERVEIS D’INFORMACIÓ JUVENIL I LES ACTIVITATS DE DINAMITZACIÓ PER ALS JOVES 2018

PRIMERA. OBJECTE DELS AJUTS

Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular de Menorca en matèria de joventut.

L’objecte dels ajuts és col·laborar amb els ajuntaments en el finançament dels projectes de d'activitats que ofereixen durant tot l'any els Serveis d'informació Juvenil i els Casals de joves a la gent jove.

Alhora, l'objecte dels ajuts és fomentar la realització de projectes d'activitats de nova creació de caràcter innovador en matèria de joventut.

SEGONA. FINALITAT DELS AJUTS

La finalitat d’aquests ajuts és aconseguir un bon nivell d'informació, d'orientació i assessorament a la gent jove, i també de implicació i dinamització del jovent a través dels serveis que ofereixen els municipis, així com implicar les administracions locals en la consecució d’aquests mateixos objectius .

També és una finalitat d'aquest ajuts impulsar la posta en marxa de nous projectes d'activitats creatius, de rellevància i de qualitat que permetin conèixer millor la situació de la gent jove, fomentar la seva participació i/o augmentar les seves possibilitats d'emancipació, entre altres objectius d'interès per al col·lectiu jove.

TERCERA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L’import màxim i les partides a les quals s’aplicaran els ajuts atorgats en el marc d’aquestes bases seran els que s’estableixin en la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

QUARTA. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS

4.1. La subvenció s'ha de destinar al finançament dels projectes d'activitats que desenvolupen els Serveis d'informació Juvenil i els Casals de joves dins l'any de la convocatòria.

4.2. Són subvencionables els projectes dels Serveis d'Informació Juvenil per al desenvolupament de les seves funcions i serveis propis, d'acord amb els principis de la Carta Europea d'Informació Juvenil (Carta Eryca):

a) Activitats, recursos i espais per a la recerca, recopilació i tractament d'informació en relació a les demandes i necessitats del jovent.

b) Orientació i assessorament al jovent mitjançant serveis de consulta personalitzada, assessoraments temàtics individualitzats (presencials, via e-mail, telefònics...) o col·lectius, activitats informatives (conferències, debats), disposar d'espais de reunions i conferències.

c) Organització d'activitats i/o la prestació de serveis especialitzats que tinguin com a objectiu general afavorir l'autonomia, el desenvolupament personal i la participació del jovent.

d) Exposició i difusió d'informació per al jovent mitjançant l'accés a tots aquells recursos informatius que pugin ser del seu interès en els àmbits del treball, estudis i formació acadèmica reglada i no reglada, habitatge, salut, sexualitat, igualtat i gènere, cultura, participació i associacionisme, turisme, oci i lleure, mobilitat i cooperació internacional, turisme...

e) Gestions i tràmits: inscripcions a activitats, carnets d'alberguista, carnet d'estudiant internacional, Carnet Jove, cursos d'idiomes, inscripcions en el programa de Garantia Juvenil, segellat de targetes d'atur i qualsevol altre gestió o tràmit que pugui assumir el servei d'informació juvenil amb els seus recursos.

4.3. Són subvencionables els projectes d'activitats dels Casals de Joves per al desenvolupament de les seves funcions i serveis propis com ara:

a) Afavorir el desenvolupament social i personal dels i de les joves mitjançant la resolució de problemàtiques d'inserció social i la promoció de la seva autonomia i capacitat crítica, proactiva, col·laborativa i participativa dels joves.

b) Dinamització juvenil i intervenció comunitària mitjançant la disponibilitat d'espai de trobada, organització d'activitats de dinamització sociocultural, participació del col·lectiu jove en el calendari festiu, activitats formatives de diversa índole, espai multimèdia, activitats de promoció de la salut, exposicions formatives, préstec de material d'acampada, esportiu...

c) Suport i difusió de la creació jove mitjançant espai d'exposicions, espai d'assaig d'arts escèniques, bucs d'assaig musical, servei de multimèdia especialitzat en la creació audiovisual, sala de concerts/auditori per a actuacions i representacions, accions per a la difusió de la creació juvenil, accions per afavorir l'intercanvi creatiu...

d) Altaveu juvenil mitjançant l'organització d'activitats de reflexió, debat i anàlisi, suport a la difusió de l'opinió dels i de les joves...

e) Foment i dinamització de l'associacionisme mitjançant l'acompanyament i assessorament en la creació i gestió d'associacions, la cessió d'espais i d'equips informàtics (ordinadors, impressora, canó...), préstec d'equips informàtics i audiovisuals, suport a iniciatives juvenils, viver de projectes juvenils, allotjament per a entitats...

f) Organització d'activitats dirigides de forma específica a conèixer la realitat juvenil municipal constatant amb rigor metodològic quines són les necessitats, els interessos i les prioritats del jovent del municipi d'entre 14 a 30 anys; a fomentar l'associacionisme juvenil; a crear espais i canals de participació social utilitzant les noves tecnologies; a promoure la igualtat de gènere i la lluita contra la violència masclista; i a prevenir el consum d'alcohol dels menors d'edat.

4.4. Als efectes d’aquesta convocatòria, es consideren projectes d'activitats nous i innovadors els de nova creació que aporten alguna millora respecte dels que són d’una naturalesa similar, ja sigui en el disseny, en els procediments o metodologia, en els continguts de la intervenció, o bé en el resultat obtingut, i que estan orientats a atendre necessitats no satisfetes i a millorar la vida de les persones joves.

4.5. El període subvencionable serà de l'1 de gener al 31 de desembre de l'any en curs.

4.6. Els projectes d'activitats subvencionables han d'estar adreçats específicament a joves d'entre 14 i 30 anys i han de comptar amb la seva participació majoritària.

4.7. Activitats excloses:

Queden expressament excloses d'aquesta convocatòria les activitats que no estiguin específicament adreçades al jovent d'entre 14 i 30 anys o que prevegin una participació de joves inferior al 80 % dels participants.

CINQUENA. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST DEL PROJECTE I PRESSUPOST SUBVENCIONABLE

Els projectes d'activitats subvencionables han de ser executats pressupostàriament amb despeses corrents i de personal. Les despeses corrents no poden incloure els consumibles d'aigua, llum, telèfon, neteja i equivalents.

Són subvencionables les despeses corresponents a la compra d'equips informàtics, programes informàtics, equips d'imatge i so, i equivalents, que siguin necessaris per a dur a terme els projectes d'activitats subvencionables fins a un màxim del 35% de l'import total del projecte d'activitats.

Són subvencionables les despeses corresponents a nòmines, minutes o prestacions de serveis professionals fins a un màxim del 40% de l'import total del projecte d'activitats subvencionables i sempre que tenguin relació directe amb el projecte o siguin indispensables per a preparar-lo o dur-lo a terme.

En el cas que un projecte d'activitats del Serveis d'Informació Juvenil i/o dels Casals de Joves de nova creació i innovador, requereixi la contractació de nou personal, les despeses corresponents a nòmines, minutes o prestacions de serveis professionals que tinguin relació directa amb les activitats del projecte o siguin indispensables per a preparar-lo o dur-lo a terme seran subvencionables fins al 100%.

Queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases la realització d’obres, el lloguer i l'adquisició d’immobles.

D'acord amb l'establert a l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable i, per tant, forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, el que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzin dins el termini establert en aquestes bases.

Només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base quinzena – Justificació deles despeses.

En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte, les obres, compra d'equipaments o de qualsevol bé inventariable de naturalesa similar.

Es consideren despeses no subvencionables les que no guarden relació directa amb l'activitat objecte de la subvenció, i a més a més:

a) Els tributs que no siguin realment i definitivament suportats pel beneficiari, entenent com a tals els que puguin repercutir-se, recuperar-se o compensar-se per qualsevol mitjà.

b) Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho ni dur-lo a terme.

c) Les despeses derivades de préstecs i crèdits, així com d'obertura i manteniment de comptes corrents.

d) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

e) Les despeses de procediments judicial.

f) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

g) L'adquisició de vehicles, infraestructures, béns immobles i terrenys.

h) Els acreditats amb documents que no reflecteixin de manera clara el concepte de la despesa i la quantitat.

i) Els suportats en documents justificatius que no són conformes amb la normativa legal vigent.

j) Les despeses en les quals falta el justificant de pagament corresponent.

k) Les despeses de personal propi de l'entitat més enllà del 40% contemplat en aquesta clàusula cinquena.

l) Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants, a excepció d'aquelles justificades per a les activitats que tinguin com a objectiu prioritari la cohesió social i la integració social de joves en situació de pobresa.

SISENA. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

6.1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’ajuts d’altres administracions, sens perjudici de l’obligació dels ajuntaments beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

6.2. Aquests ajuts són compatibles amb els que siguin concedits al mateix ajuntament per part d’altres departaments del Consell de Menorca per al mateix projecte.

6.3. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts i ingressos, el cost de l’activitat subvencionada.

6.4. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis.

SETENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts:

a) Línia de subvenció per als Serveis d'Informació Jove inscrits al Cens de la Xarxa Balear de Serveis d'informació Jove, i que compleixin amb les obligacions previstes en el Decret 35/1999, de 9 d'abril, pel qual es creen i es regulen la Xarxa Balear de Serveis d'informació Jove i el Cens de la Xarxa Balear de Serveis d'Informació Jove. També han de complir amb l'establert a l'article 37, concepte i principis de la informació juvenil, de la llei 10/2006 de 26 de juliol integral de la joventut, i la Carta Europea d'Informació Juvenil (ERYCA).

b) Línia de subvenció per als Casals de joves que disposin de personal amb la titulació requerida a la normativa aplicable.

Els ajuntaments es podran acollir a una línia de subvenció o a les dues.

Les persones que treballin com a professionals o com a voluntariat en contacte amb menors alhora de dur a temes les activitats per a les que es sol·licita subvenció, han de disposar d'un certificat que acrediti la manca de delictes de naturalesa sexual, en compliment de l'establert a la Llei Orgànica 1/1996, de Protecció Jurídica del Menor, modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015, de voluntariat estableixen l'obligació que s'aportin certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors.

En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art.10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions:

  • Haver estat condemnat mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.

  • Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, estar declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats d’acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d’inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

  • Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l’Administració.

  • Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tinguin la representació legal d’altres persones jurídiques, estiguin sotmesos a algun dels supòsits de la Llei 12/1995, d’11 de maig, d’incompatibilitats dels membres del Govern de la nació i dels alts càrrecs de l’Administració general de l’Estat; de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d’incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, i la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableixi aquesta normativa.

  • No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social a què es refereix la lletra f) de l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en la forma que es determini per reglament.

  • Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.

  • No estar al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament.

  • Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions o la Llei general tributària.

  • No poden accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes en el segon paràgraf de l’apartat 3 de l’article 9 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.

Així mateix; de conformitat amb el que disposa l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes; tampoc no podran ser beneficiaris dels ajuts prevists en aquestes bases les empreses o entitats sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

VUITENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

8.1. La sol·licitud l'ha de signar la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat.

S'ha de presentar dins del termini de 30 dies naturals comptats a partir del dia següent en què es publiqui l'extracte d'aquesta la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

8.2. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM (www.cime.es).

8.3. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

a) Certificat o còpia del document acreditatiu del nomenament de representant legal.

b) DNI del representant legal.

c) Còpia del NIF de l’entitat.

d) Certificat de l'acord de l'òrgan competent de l'ajuntament de presentar la sol·licitud de subvenció a la convocatòria.

e) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003, i en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el model del qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases (annex IV):

  • Haver estat condemnat mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.

  • Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, estar declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats d’acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d’inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

  • Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l’Administració.

  • Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tinguin la representació legal d’altres persones jurídiques, estiguin sotmesos a algun dels supòsits de la Llei 12/1995, d’11 de maig, d’incompatibilitats dels membres del Govern de la nació i dels alts càrrecs de l’Administració general de l’Estat; de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d’incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, i la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableixi aquesta normativa.

  • No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social a què es refereix la lletra f) de l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en la forma que es determini per reglament.

  • Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.

  • No estar al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament.

  • Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions o la Llei general tributària.

  • No poden accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes en el segon paràgraf de l’apartat 3 de l’article 9 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.

f) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries davant l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular de Menorca. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries (annex I).

L'obligació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca es comprovarà d'ofici.

g) Document de designació de compte bancari de l’empresa segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja consti a la Tresoreria General del CIM.

h) Certificat de Secretaria en què s’indiqui la dotació pressupostària municipal destinada exclusivament a joventut dins el darrer pressupost general de l’Ajuntament especificant els diferents capítols del pressupost, i les dades de població del darrer padró d’habitants oficial on es faci constar el cens de població corresponent a la franja d'edat de 14 a 30 anys.

El Consell Insular de Menorca aportarà d'ofici la certificació acreditativa de la integració del Servei d'Informació Juvenil a la Xarxa de Serveis d'Informació Juvenil de Menorca, així com la seva inscripció en el Cens.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a), b) c) i g) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud (annex I).

El Consell Insular de Menorca podrà requerir la presentació dels certificats que acreditin la manca de delictes de naturalesa sexual per a tot el personal professional i voluntari que treballa en contacte habitual amb menors, en compliment de l'establert a la Llei Orgànica 1/1996, de Protecció Jurídica del Menor, modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015, de voluntariat.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts

a) Projecte del Servei d'informació Jove amb descripció de les funcions i serveis programats i portats a terme durant l'any en curs, que inclogui el pressupost anual, detallat i desglossat, del projecte presentat per a ser subvencionat (annex II).

b) Projecte del Casal de Joves que inclou el projecte d'activitats, funcions i serveis programats i portats a terme l'any en curs, que inclogui el pressupost anual, detallat i desglossat, del projecte presentat per a ser subvencionat (annex III).

c) Relació del personal contractat i de la seva titulació i del personal temporal que s’hagi de contractar quan es duguin a terme activitats específiques. S’ha d’indicar si serà personal contractat directament per l’entitat o mitjançant un contracte de serveis amb una altra entitat o empresa, així com la despesa que representarà per a l'ajuntament.

En cas de contractació directa per l'ajuntament cal especificar la duració i categoria del contracte i el tipus de jornada. Per a la corresponent valoració s’ha d'adjuntar, per a cadascuna de les persones contractades, la següent documentació:

c.1. Copia del contracte laboral o contracte per prestació de servei.

c.2. Còpia del títol d'informador jove, de monitor o de director d'activitats de temps lliure, segons s’escaigui.

d) Registre mensual de les consultes rebudes l'any anterior pel Servei d'Informació Juvenil d'acord amb el sistema de registre proporcionat pel INJOVE/CIM, que s'adjunta com annex V.

e) Per a cadascuna de les persones voluntàries que participin en els projecte d'activitats, s'ha d'adjuntar la següent documentació:

e.1. Acord d'incorporació, d'acord amb el que preveu la llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat.

e.2. Relació de funcions que desenvolupa.

e.3. Assegurança que cobreixi els risc d'accidents i malalties derivats de l'activitat voluntària.

8.4. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, i mitjançant mitjans electrònics d'acord a l'establert a l'article 14.2 de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, al Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts a l'article 16.4 de la esmentada Llei 39/2015.

8.5. Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

8.6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015.

8.7. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de la Llei 39/2015, les entitats interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les entitats interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de la Llei 39/2015).

D'acord amb l'art. 28.5 de la Llei 39/2015, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

8.8. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria l'entitat interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

NOVENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els projectes es valoraran fins a un màxim de 100 punts, d'acord amb els criteris i les puntuacions següents:

9.1. L’adequació del projecte d'activitats que desenvolupa el Servei d'Informació Jove a la normativa vigent, a l'objecte i finalitat de la convocatòria, així com també a les necessitats del jovent del municipi, es valorarà fins a un màxim de 47 punts. Per obtenir la subvenció és necessari obtenir una puntuació mínima de 10 punts per aquest concepte:

9.1.1. La plantilla del personal disposa de la titulació requerida, gaudeix d'una situació d'estabilitat laboral i és proporcionada al nombre d'usuaris potencials (fins a 5 punts).

Es valorarà la relació entre la dedicació exclusiva del personal al Servei d'Informació Juvenil que disposa de la titulació requerida i el nombre de joves del municipi.

9.1.2. El Servei d'Informació Jove és de fàcil accés: està obert a la població jove sense necessitat de cita prèvia i en un horari de funcionament que respecta les necessitats de la gent jove (fins a 5 punts).

Es valorarà el nombre d'hores setmanals i l'horari de dedicació exclusiva a l'atenció al públic per dur a terme tasques d'informació juvenil, sempre que es compleixi la normativa aplicable als serveis d'informació juvenil quant als mínims d'horari d'atenció al públic, que per als punts d'informació jove estableix que no ha de ser inferior a vuit hores setmanals de dedicació exclusiva a les tasques corresponents al servei d'informació i per als centres d'informació jove no ha de ser inferior a vint hores setmanals:

- Hores de dilluns a divendres de 9 a 18 h (0,1 punts/hora)

- Hores de dilluns a divendres a partir de les 18 h ( 0,2 punts/hora)

9.1.3. El projecte d'activitats és útil i té incidència en la població d'entre 14 a 30 anys del municipi (fins a 5 punts).

Es valorarà si les activitats i els serveis que desenvolupa donen resposta a una necessitat rellevant detectada de la joventut del municipi, fonamentada amb rigorositat metodològica, així com la incidència que preveu tenir.

9.1.4. La planificació del projecte d'activitats (fins a 9 punts).

En aquest apartat es valorarà el disseny del projecte, tenint en compte la formulació tant dels objectius com de les actuacions previstes i el sistema d'avaluació que es planteja.

9.1.5. El Servei d'Informació Jove ofereix informació actualitzada i utilitza estratègies comunicatives eficaces i adequades (fins a 5 punts).

La informació que es proporciona inclou tots els temes d'interès eventual per a la joventut, i s'adapta tant als nous assumptes que vagin sortint, així com també a les noves formes de comunicació del jovent a través de les tecnologies de la comunicació i la informació

9.1.6. El projecte d'activitats incorpora una perspectiva inclusiva (fins a 5 punts).

Es valorarà si el projecte té en compte els elements que generen desigualtats socials entre la gent jove (desigualtats per raó de sexe, economia, cultura, origen, edat), la diversitat del col·lectiu de joves, i es creen mecanismes adequats als diferents grups i necessitats per garantir la igualtat d'oportunitats en l'accés al Servei d'Informació Jove a tots els joves i les joves del municipi i contribuir a la cohesió social del jovent.

9.1.7. El Servei d'Informació Jove respecta tant la confidencialitat de les persones usuàries com el seu dret a l'anonimat i compta amb una zona diferenciada d'atenció a les persones (fins a 2 punts).

9.1.8. El Servei d'Informació Jove registra les consultes mensualment de forma sistemàtica, d'acord amb el sistema de registre proporcionat pel INJOVE/CIM (fins a 2 punts).

La valoració d'aquest apartat es farà tenint en compte la documentació presentada d'acord amb el que preveu la lletra d) de l'apartat 8.3. B) de la base vuitena.

9.1.9. El Servei d'Informació Jove ha posat en marxa o té previst posar en marxa dins l'any de la convocatòria, noves activitats de caràcter innovador dirigides de forma específica a conèixer les necessitats d'informació dels joves i les joves del municipi d'entre 14 i 30 anys, a afavorir la seva participació social activa, a promoure les seves possibilitats d'emancipació o a promoure l'associacionisme juvenil (fins a 9 punts).

En el cas que en aquest punt el projecte presentat obtengui una puntuació d'entre 6 i 9 punts, podrà optar a la subvenció de fins al 100% de la subvenció per als costs del personals requerit.

Es valorarà que les activitats tinguin un marcat caràcter creatiu i innovador suficientment justificat.

A la puntuació directa més alta s'hi atorgarà el màxim de punts i a la resta de puntuacions directes s'atorgaran els punts de manera proporcional.

9.2. L’adequació del programa d'activitats que desenvolupa el Casal de Joves a la normativa aplicable, als objectius i les prioritats marcades en la convocatòria i a les necessitats del jovent del municipi, es valorarà fins a un màxim de 47 punts. Per obtenir la subvenció és necessari obtenir una puntuació mínima de 10 punts per aquest concepte:

9.2.1. El personal destinat a l'organització i la gestió de les activitats gaudeix d'estabilitat laboral, és proporcionat al nombre d'usuaris potencials i disposa de la titulació requerida a la normativa aplicable (màxim 5 punts. En cas de que el personal no sigui contractat directament per l'entitat i sigui mitjançant contractació de servei es valorarà fins a un màxim de 3 punts).

Es valorarà la relació entre les hores de dedicació exclusiva del personal que disposa de la titulació requerida i el nombre de joves del municipi recollit al certificat de secretaria que, segons aquestes bases, s'ha de presentar a la sol·licitud .

9.2.2. La planificació del projecte d'activitats (fins a 10 punts).

En aquest apartat es valorarà el disseny del projecte, tenint en compte la formulació tant dels objectius com de les actuacions previstes i el sistema d'avaluació que es planteja.

9.2.3. El projecte d'activitats incorpora una perspectiva inclusiva (fins a 5 punts).

Es valorarà si el projecte té en compte els elements que generen desigualtats socials entre la gent jove (desigualtats per raó de sexe, economia, cultura, origen, edat...), la diversitat del col·lectiu de joves, i es creen mecanismes adequats als diferents grups i necessitats per garantir la igualtat d'oportunitats en l'accés al Casal de Joves a tots els joves i les joves del municipi i contribuir a la cohesió social del jovent.

9.2.4. Es plantegen activitats o serveis, fora del programa Alternanits, que tenen com a objectiu específic la prevenció del consum d'alcohol i altres drogues per part dels joves i molt especialment dels menors (màxim 5 punts).

9.2.5. Es plantegen activitats o serveis que tenen com a objectiu específic fomentar l'associacionisme juvenils i crear espais i canals de participació utilitzant les noves tecnologies (màxim 5 punts).

9.2.6. Es plantegen activitats o serveis que amb l'objectiu específic de promoure l'educació afectiva i sexual, la igualtat de gènere i/o la lluita contra la violència masclista (màxim 10 punts).

9.2.7. Es plantegen noves activitats o serveis de caràcter innovador dirigits de forma específica a conèixer la realitat juvenil municipal; a constatar amb rigor metodològic quines són les necessitats, els interessos i les prioritats del jovent del municipi d'entre 14 a 30 anys; i satisfer necessitats detectades (màxim 7 punts).

En el cas que en aquest punt el projecte presentat obtengui una puntuació d'entre 5 i 7 punts, podrà optar a la subvenció de fins al 100% de la subvenció per als costs del personals requerit.

Es valorarà que les activitats tinguin un marcat caràcter creatiu i innovador suficientment justificat.

A la puntuació directa més alta s'hi atorgarà el màxim de punts i a la resta de puntuacions directes s'atorgaran els punts de manera proporcional.

9.3. Altres aspectes valorables (fins a 6 punts)

Es valorarà la despesa per jove que es deriva de la relació entre la dotació pressupostària municipal destinada exclusivament a joventut (excloent el capítol I) i les dades del cens de població corresponents a la franja d'edat de 14 a 30 anys (màxim 6 punts).

En el cas que l'ajuntament només rebi finançament per una de les dues línies de subvenció es comptarà el 50% dels punts que corresponguin a aquest apartat.

DESENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds serà el següent:

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb la clàusula novena d’aquestes bases. Es donarà la màxima puntuació a l'ajuntament que compleixi en el màxim grau possible cadascun dels aspectes valorats, i la resta d'ajuntaments rebran una puntuació proporcional d'acord amb el grau de compliment.

b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.

c) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria anual entre la suma total de punts adjudicats, a fi d’obtenir el valor econòmic del punt.

d) La quantitat que correspondrà a cada sol·licitud és la multiplicació dels punts que s’hi hagin adjudicat pel valor del punt, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada ni superi l'import màxim per ajuntament.

e) El romanent que hi pugui quedar com a conseqüència d’aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als punts obtinguts entre la resta d’entitats beneficiàries.

ONZENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

11.1. La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, publicitat, no-discriminació i concurrència competitiva.

11.2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei General de Subvencions.

11.3.La instrucció correspondrà a un tècnic o tècnica de joventut del Departament de d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, que haurà de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

11.4. Una vegada examinades les sol·licituds per la persona responsable de la instrucció, aquesta presentarà la informació davant la Comissió Avaluadora per tal que n'emeti l'informe en el qual es concreti el resultat.

11.5. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’informe de la comissió d'avaluació sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

11.6. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s’ha d’aplicar a cada exercici.

11.7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

No obstant l’anterior, aquest termini es pot reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

11.8. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l’art. 20.8 de la LGS, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

11.9. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en què es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DOTZENA. COMISSIÓ AVALUADORA

12.1. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon admetre, examinar i avaluar les sol·licituds de subvenció i emetre l'informe que ha de servir de base perquè la/el conseller/a d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports elevi la proposta de resolució al Consell Executiu .

12.2. La Comissió Avaluadora està formada per:

President/a: El/la conseller/a executiu d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports.

Secretari/a: La persona que tengui atribuïdes les funcions de suport administratiu de l'àrea de Joventut del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports.

Vocals:

- El/la director/a insular d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- Un/a tècnic/a d'INJOVE.

- Un/a tècnic/a del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports.

12.3. La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

12.4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s’haurà de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

TRETZENA. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE

13.1. Quan l'entitat beneficiària, per causes de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants al projecte, és a dir, que no alterin els objectius ni aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar al Consell Insular de Menorca el més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació.

13.2. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que alterin la naturalesa, finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

CATORZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

14.1. Els ajuts s’abonaran a la bestreta, el 75% un cop que s’hagi aprovat la seva distribució entre els beneficiaris en atenció a la convocatòria anual i 25% restant quan el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.

Tenint en compte que les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes seran sempre els ajuntaments de l'illa, no serà necessària la constitució de cap tipus de garantia per poder gaudir del pagament a la bestreta previst al paràgraf anterior.

14.2. En qualsevol cas, l'ajut no podrà ser abonada fins que l'ajuntament no hagi acceptat, expressa o tàcitament la subvenció concedida d'acord amb allò previst a la lletra b) de la clàusula setzena.

14.3. L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats a partir de la data d'acceptació de la subvenció en el primer pagament, i en el segona pagament des de la data de justificació correcta i complerta de l’activitat sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.

QUINZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

15.1. Els ajuntaments beneficiaris resten obligats a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l’ajut econòmic concedit abans del 31 de gener de l'any següent al de la convocatòria.

Si existissin causes excepcionals que impedissin presentar la justificació dintre del termini establert, els ajuntaments beneficiaris les hauran d'al·legar per escrit de forma motivada i, a la vista d'aquestes causes, l'òrgan competent per atorgar les ajudes podrà, si ho considera adient, ampliar aquest termini de justificació.

15.2. La justificació de la subvenció serà mitjançant compte justificatiu simplificat segons l'article 75 del RLGS. La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:

a) Certificat signat per l’interventor de l’ajuntament sol·licitant en el sentit que s'han realitzat totes les despeses per a les quals se sol·licitava la subvenció pel preu pressupostat, on hi consti la relació de despeses, així com una declaració expressa que són en els arxius de l’ajuntament a disposició del Consell Insular (annex IX per als Punts d'Informació Juvenil i annex X per als Casals). En aquest certificat s'ha de fer constar també un detall d'altres ingressos i/o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i de la seva procedència.

b) Memòria del projectes d'activitats realitzades l'any de la convocatòria i memòria econòmica que indiqui el cost de cada activitat i la finalitat aconseguida (annex VII per a Punts d'Informació Juvenil i annex VIII per a Casals joves).

c) Fotografies de les activitats.

d) Elements publicitaris de les activitats per a les quals es demana subvenció, en què aparegui la col·laboració del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca mitjançant l’ús del seu logotip (annex XI).

15.3. En cas que totes o part de les activitats per a les quals se sol·licita ajuda s'hagin realitzat, l'ajuntament pot presentar, juntament amb la documentació de sol·licitud d'ajut, la documentació acreditativa de la justificació de l'activitat que s'especifica en aquesta base quinzena.

15.4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada del cost total del projecte és més d'un 20% inferior a l’import del pressupost presentat s'haurà de reintegrar l'excés o, en el seu cas, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida i pendent d'abonar.

15.5. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de quinze dies hàbils (art. 73 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre).

15.6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

SETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris hauran de complir les obligacions següents:

a) Dur a terme el projecte subvencionat en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si fos el cas, amb les modificacions prèviament comunicades, d'acord amb l'establert a la base tretzena, justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

b) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts.

c) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l’obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos ajudes per al mateix projecte.

d) Acreditar, d'acord amb l'establert a l'apartat 8.3 de la base vuitena, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

e) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades i el logotip o logotips que s’especifica a l’annex XI.

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

DISETENA. REVOCACIÓ DELS AJUTS I REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES

D’acord amb el que disposa l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en el qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, l’entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte totalment o parcialment l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

D’acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si escau, l’interès de demora en els casos següents:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o amagant les que ho hagin impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu aquesta normativa.

b) Incompliment total o parcial de l’objectiu, de l’activitat o del projecte, o la no-adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l’obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en la normativa aplicable i en les normes reguladores de la subvenció.

d) Incompliment de l’obligació d’adoptar las mesures de difusió a què es refereix aquesta normativa.

e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en aquesta normativa, així com l’incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d’això es derivi la impossibilitat de verificar-ne l’ús que se n’ha fet dels fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o de la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

f) Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits per aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera com han de aconseguir-se els objectius, realitzar l’activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

g) Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits por aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, diferents dels anteriors, quan d’això derivi la impossibilitat de verificar la utilització que s’ha fet dels fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

h) No-acreditació d’haver obtingut, si escau, l’autorització administrativa corresponent abans dels terminis fixats en les bases reguladores.

i) Altres casos previstos en la normativa reguladora de la subvenció.

Per reintegrar les subvencions s’han d’aplicar els procediments prevists a aquest efecte en els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, segons els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.

En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració d’acord amb la naturalesa de l’incompliment. S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si es deu a actuacions doloses o negligents i si hi ha bona o mala fe.

La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, per contra, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en els apartats anteriors és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

DIVUITENA. INFRACCIONS I SANCIONS

18.1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

18.2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

DINOVENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.196, de 31 de desembre de 2005)

ANNEX I: SOL·LICITUD D'AJUTS DEL CIM ALS AJUNTAMENTS PER AL SOSTENIMENT DE SERVEIS D’INFORMACIÓ JUVENIL I LES ACTIVITATS DE DINAMITZACIÓ PER ALS JOVES (consta a l'expedient)

ANNEX II: PROJECTE D'ACTIVITATS DEL SERVEI/CENTRE D'INFORMACIÓ JOVE I PRESSUPOST (consta a l'expedient)

ANNEX III: PROJECTE D'ACTIVITATS DE DINAMITZACIÓ JUVENIL I PRESSUPOST (consta a l'expedient)

ANNEX IV: DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO ESTAR SOTMÈS A CAP CIRCUMSTÀNCIA QUE IMPOSSIBILITI REBRE SUBVENCIONS PÚBLIQUES (consta a l'expedient)

ANNEX V: REGISTRE DE CONSULTES DEL SERVEI D'INFORMACIÓ JUVENIL (consta a l'expedient)

ANNEX VI: ACCEPTACIÓ DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA (consta a l'expedient)

ANNEX VII: MEMÒRIA DEL PROJECTE D'ACTIVITATS DEL SERVEI/CENTRE D'INFORMACIÓ JOVE I RESUM DE LA MEMÒRIA ECONÒMICA PER ACTIVITATS (consta a l'expedient)

ANNEX VIII: MEMÒRIA DEL PROJECTE D'ACTIVITATS DEL CASAL DE JOVES I MEMÒRIA ECONÒMICA I RESUM DE LA MEMÒRIA ECONÒMICA PER ACTIVITATS (consta a l'expedient)

ANNEX IX: MODEL DE CERTIFICAT. RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DE LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CIM PER AL SOSTENIMENT DELS SERVEIS D'INFORMACIÓ JUVENIL (consta a l'expedient)

ANNEX X: MODEL DE CERTIFICAT. RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DE LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CIM PER AL FINANÇAMENT DE LES ACTIVITATS DE DINAMITZACIÓ PER AL JOVENT (consta a l'expedient)

ANNEX XI: LOGOTIPS (consta a l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 

El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón