Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS FERROVIARIS DE MALLORCA (SFM)

Núm. 11691
Resolució del director gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca per la qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la selecció mitjançant un contracte d’interinitat fins a la cobertura definitiva de la plaça d’un/a tècnic/a en material mòbil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per a l’accés a l’ocupació pública recollits en l’article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, es convoca la selecció d’un/a tècnic/a en material mòbil que consta a la relació de llocs de feina del Serveis Ferroviaris de Mallorca amb el codi de plaça7.2-MM-03, pel procediment de selecció de concurs de mèrits.

2. L’article 19 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018 (BOIB núm. 160, de 29 de desembre de 2017), suspèn la contractació de personal laboral temporal en l’àmbit de la comunitat autònoma. Això no obstant, en els casos en què aquesta suspensió pugui suposar un perjudici en la prestació dels serveis que siguin competència de la Comunitat Autònoma i se’n justifiqui una necessitat urgent i inajornable, es poden autoritzar, amb els informes previs de les direccions generals competents en matèria de funció pública i pressuposts, la contractació de personal laboral temporal i també les pròrrogues, tenint en compte la incidència econòmica en cada cas i la normativa bàsica estatal.

El punt 6 de l’article 19 exceptua de la suspensió general i dels informes de la Direcció General de Pressuposts i Finançament els supòsits de substitucions i cobertures de places dotades vacants en el termini màxim de sis mesos des que es doni la situació de lloc vacant, com s'esdevé.

La Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb l’establer en el punt 3 del precitat article 19, ha emès un informe favorable de la convocatòria.

3. L'entitat pública empresarial Serveis Ferroviaris de Mallorca, per acord del Consell d’Administració en la sessió de 26 d’octubre de 2018, va facultar el director gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca per tal de poder aprovar la convocatòria i les bases per a la selecció d’un/a tècnic/a en material mòbil.

Fonaments de dret

1. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

2. La Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018 (BOIB núm. 160, de 29 de desembre de 2017).

Per tot això i d’acord amb l’anterior, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir temporalment la plaça de tècnic/a en material mòbil, per prestar serveis a SFM.

2. Informar que les funcions bàsiques del lloc de feina són les següents:

— Redactar estudis i informes tècnics d’enginyeria, com investigació d’avaries, d’accidents, de millores als plans de manteniment, càlculs, consums, etc.

— Fer peritatges judicials d’enregistradors jurídics, accidents, actes vandàlics, etc.

— Redactar plecs tècnics; clàusules per incloure en els plecs administratius; estudis de justificació de la necessitat, d'adequació a preus de mercat i de terminis contractuals; informes de valoració d'ofertes tècniques i econòmiques, i de proposta d'adjudicació, per a tot tipus de contractes de tipus menor, negociats amb o sense publicitat, oberts (SARHA i no SARHA); contractes derivats d'acords marc tramitats per la Central de Contractació de la CAIB, etc.

— Dirigir contractes de serveis, obres i subministraments; fer certificacions d'execució per a facturació; fer el seguiment del correcte desenvolupament de contractes i de la despesa; validar factures, certificats d'execució, etc.

— Participar a meses de contractació quan sigui necessari.

— Assistir en qualitat de tècnic a sessions del Consell d'Administració d'SFM, quan sigui requerit.

— Dirigir contractes de venda de material mòbil ferroviari en desús, alienació i subhastes de material fora d'ús.

— Dirigir el contracte de gestió dels residus perillosos del taller d'SFM.

— Responsabilitat i gestió dels tallers de material mòbil d'SFM, de personal propi i de les empreses mantenidores contractades (mecànics, producció, seguretat i salut, etc.).

— Responsabilitat i gestió del correcte funcionament i manteniment del material mòbil ferroviari en servei comercial d'SFM.

— Tenir cura del material històric propi d'SFM i donar suport a associacions de recuperació de patrimoni històric ferroviari.

— Qualsevol altra que, relacionada amb el lloc de feina, se li encarregui.

3. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d’acord amb el següent:

a) Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir, a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu:

i. Tenir la nacionalitat espanyola o qualsevol altra que, d’acord amb l’article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, permeti l’accés a l’ocupació pública com a personal laboral.

ii. Haver complit setze anys d’edat i no excedir l’edat màxima de jubilació forçosa.

iii. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per exercir funcions similars a les que complien, en el cas que hagin estat separats, inhabilitats o acomiadats disciplinàriament. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que l'impedeixi en el seu Estat i en els mateixos termes l’accés a una ocupació pública.

iv. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de la categoria laboral en què s’inclou la plaça oferta.

v. Estar en possessió de la titulació d’enginyeria tècnica industrial o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-la en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, cal aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

vi. Estar en possessió del certificat B2 del nivell de coneixement de la llengua catalana, expedit per l’organisme oficial corresponent.

b) Sol·licituds i documentació

i. Les sol·licituds per participar en el concurs s’han de presentar en el registre d’entrada de l’empresa, ubicat en el passatge de Cala Figuera, 8, de Son Rutlan, o en qualsevol de les formes previstes en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins del termini de quinze dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació de l’anunci d’aquesta convocatòria en el BOIB. També s'ha de publicar a la pàgina web d'SFM. En el cas que el darrer dia del termini sigui inhàbil, el termini es prolongarà fins a l’immediat dia hàbil següent.

ii. Juntament amb el model de sol·licitud que figura a l’annex 1, els aspirants han de presentar còpies compulsades que acreditin els mèrits dels quals són titulars perquè siguin valorats per la Comissió Tècnica de Valoració a la fase de concurs. Els mèrits al·legats i no justificats degudament abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds no es valoraran.

c) Relació d’aspirants admesos i exclosos

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de publicar a la web d'SFM la llista provisional d’admesos i exclosos. Aquesta publicació s'ha de considerar a tots els efectes com a notificació als interessats.

Amb la finalitat d’esmenar les causes que hagin motivat l’exclusió d'aquesta llista, els aspirants tenen un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la publicació, perquè puguin al·legar i presentar la documentació que considerin oportuna.

La informació i les notificacions als interessats durant cada una de les fases del procés de selecció es realitzaran mitjançant les corresponents publicacions a la web de SFM.

Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta selecció donen el consentiment perquè l'empresa tracti les seves dades personals als efectes que se'n derivin.

d) Comissió Tècnica de Valoració

La Comissió Tècnica de Valoració està formada per un president, una secretària i un/a vocal,que ha de designar el director gerent.

President: Gabriel A. Perelló López, cap de Serveis Generals i Financers.

Secretària: Ana María García Serrano, cap d’Explotació, Projectes i Obres.

Vocal: un funcionari o una funcionària de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

Hi podrà assistir un membre designat pel comitè d’empresa, amb veu però sense vot.

Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració s'han d'abstenir d'intervenir-hi si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Per a la constitució vàlida de la Comissió Tècnica de Valoració, als efectes de fer sessions, deliberacions, valoracions, puntuacions i de presa d'acords, es requereix la presència del president o de la secretària, i que hi sigui present la majoria de persones que en són membres.

Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:

i. Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.

ii. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.

iii. Elaborar una llista en la qual, per ordre de puntuació, han de figurar totes les persones aspirants presentades i les puntuacions obtingudes per cadascuna d'elles.

iv. Proposar la contractació de la persona seleccionada al director gerent de l’entitat.

Cada una de les persones que és membre de la Comissió Tècnica de Valoració ha de puntuar els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants. La secretària de la comissió ha de signar els fulls de valoració dels mèrits, si bé totes les persones que en són membres han de donar la conformitat a l'acta a la qual s'adjuntin.

S'ha d'estendre acta de totes les reunions que la Comissió Tècnica de Valoració faci, que han de signar totes les persones membres que hagin assistit, en acabar la sessió o abans de començar la següent.

Si alguna persona que n'és membre no volgués signar, s'ha de deixar constància a l'acta i aquesta s'ha de donar per vàlida sense la seva signatura.

Quan a la Comissió li resulti necessari aplicar criteris d'interpretació de les bases per valorar determinats mèrits, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, aquests criteris s'han d'indicar clarament en l'acta de la sessió en què s'hagin acordat.

Les persones que són membres de la Comissió poden fer constar a l'acta el seu vot contrari a l'acord i els motius que el justifiquin, i fins i tot el sentit del seu vot favorable. Qualsevol persona que en sigui membre té dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que aporti, en el mateix moment o en el termini que indiqui el president, un escrit que contengui fidelment la intervenció o la proposta.

La Comissió Tècnica pot disposar la incorporació d’assessors especialistes, per a o algunes de les proves que s’han de fer al llarg del procés selectiu. Aquests assessors s'han de limitar a l’exercici de la seva especialitat i tenen veu però no vot.

e) Fase de concurs i mèrits objecte de valoració

Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta (màxim 100 punts).

Mèrits professionals (màxim 50 punts)

i. Serveis prestats en administració pública o en qualsevol ens del sector públic (organismes autònoms, entitats públiques empresarials, fundacions públiques, consorcis o mercantils públiques), amb funcions similars al lloc de treball ofert: 0,10 per mes treballat.

L’experiència s’ha d'acreditar mitjançant un informe de vida laboral i un certificat de serveis prestats.

ii. Experiència professional relacionada amb la categoria professional del lloc ofert en empreses privades: 0,05 per mes treballat.

L’experiència s’ha d'acreditar mitjançant un informe de vida laboral, al qual s’ha d'adjuntar o bé un certificat d’empresa amb les funcions realitzades o bé una còpia compulsada del contracte de feina.

En cas de contractes en pràctiques, l’experiència en la categoria convocada s’ha d'acreditar mitjançant el contracte i es valorarà en un 80 % del fixat en els apartats anteriors.

Per a contractes de treball a temps parcial o treballadors fixos discontinus, la puntuació s'ha de computar proporcionalment al temps realment treballat, a raó del nombre de dies cotitzats que figurin en el certificat de vida laboral.

Formació (màxim 30 punts)

i. Estudis universitaris (10 punts)

Es valoren les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.

— Titulació de grau o titulació superior relacionada amb el lloc de feina: 3 punts amb un màxim de 6 punts.

— Doctorat en la llicenciatura exigida o màster oficial vinculat al contingut del lloc de feina: 2 punts, amb un màxim de 2 punts.

— Els títols de postgrau relacionats amb el lloc de feina: 1 punt amb un màxim de 2 punts.

ii. Formació complementària (20 punts)

Es valora la formació específica i relacionada directament amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

Es valoren els cursos de formació i perfeccionament, i les jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Institut Nacional d’Administració Pública; l’Escola Balear d’Administració Pública; l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local; les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques; les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

Cursos de formació, jornades i seminaris relacionats directament amb les funcions pròpies de la plaça convocada: 0,005 punts per hora (si no s’especifiquen les hores es computa només com a una hora).

iii. Coneixements de llengua catalana (3,5 punts)

Es valoren els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:

  • Certificat C1:       1,5 punts
  • Certificat C2:       2,5 punts
  • Coneixements llenguatge administratiu (E):   1 punt

Quant als certificats de català, es valoren els certificats expedits o homologats per l’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística o entitat oficial legalment competent per certificar aquests coneixements.

Es valora només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada, excepte la puntuació del certificat E, que es pot acumular a la puntuació del C1 o del C2.

iv. Certificats oficials d’anglès o altres (fins a 4,5 punts)

Escoles oficials d’idiomes; universitats de Cambridge, Oxford...; titulacions reconegudes oficialment, etc.

En el cas de dos certificats del mateix idioma, es té en compte el certificat de nivell més alt.

  • Nivell bàsic 1 Correspondència MCER A1   1 punt
  • Nivell bàsic 2 Correspondència MCER A2+  1,5 punts
  • Nivell intermedi 1 Correspondència MCER B1   2 punts
  • Nivell intermedi 2 Correspondència MCER B1+  2,5 punts
  • Nivell avançat 1 Correspondència MCER B2   3 punts
  • Nivell avançat 2 Correspondència MCER B2+  3,5 punts
  • Nivell C1  Correspondència MCER C1   4 punts
  • Nivell C2  Correspondència MCER C2   4,5 punts

v. Carnet de conduir (fins a un màxim de 2 punts)

El carnet de conduir s'ha d'haver emès a Espanya o ha d'estar convalidat per l’organisme corresponent, si és necessari.

Per disposar del carnet B (o B1): 2 punts

vi. Entrevista personal per valorar la capacitat de l’aspirant per al desenvolupament de les funcions del lloc de feina (màxim 10 punts)

Es valoren els aspectes següents:

  • Capacitat per fer feina en equip: fins a 2 punts
  • Iniciativa: fins a 2 punts
  • Lideratge: fins a 2 punts
  • Capacitat d'organització i planificació: fins a 2 punts
  • Capacitat per resoldre problemes i situacions: fins a 2 punts

f) Acreditació de mèrits i documentació per presentar

Han de presentar-se els documents acreditatius dels mèrits (acadèmics i professionals) que s’al·leguin mitjançant els justificants o certificats pertinents esmentats a les bases i fotocòpies dels títols universitaris i formatius, sens perjudici que es puguin sol·licitar en qualsevol moment als interessats els aclariments o les justificacions que s’estimin necessàries per comprovar-ho.

Els requisits i els mèrits que s’al·leguin han de ser referits a la data en la qual expira el termini establert per a la presentació de sol·licituds.

S’ha d’adjuntar també a la sol·licitud una còpia del DNI i un curriculum vitae actualitzat.

Finalment, la persona que sigui proposada per la Comissió de Valoració per cobrir la plaça ha de presentar una còpia compulsada de les titulacions i dels certificats al·legats com a requisits i mèrits, i de qualsevol altra documentació requerida o valorada.

La contractació que resulta d’aquest procediment selectiu és un contracte temporal d’interinitat fins a la cobertura definitiva de la plaça.

Els candidats que compleixen els requisits i no són seleccionats per al lloc formen part d’una borsa per ordre de puntuació.

La borsa de treball té una vigència de tres anys, excepte que es constitueixi una altra que la substitueixi. Els aspirants que superen el procés de selecció s'inclouen en una borsa de treball per a contractacions futures, amb els informes previs preceptius, per rigorós ordre de puntuació obtinguda.

L'ordre de preferència ve determinat per la puntuació total assolida en el procés selectiu. La crida es fa a través de l'adreça de correu electrònic i del número de telèfon que l'aspirant ha indicat a la sol·licitud, i es dona un termini de 24 hores, des de l'enviament del correu electrònic i la telefonada, perquè accepti o rebutgi l’oferta.

En el cas que el primer aspirant cridat no accepti o no contesti l’oferta en el termini estipulat, es farà crida al següent aspirant amb major puntuació i així correlativament fins a ocupar la vacant. La persona integrant de la borsa de treball veurà decaigut el seu dret a ser cridada en l'ordre establert en la borsa de treball si, en ser cridada en temps i forma per SFM, renuncia a la proposta i aporta una causa justificada. En aquest cas, la persona integrant de la borsa de treball veurà modificat l'ordre inicial que tenia reconegut a la borsa per passar a ocupar el darrer lloc establert a l'efecte de la prelació. Malgrat l'anterior, sí que s'exclourà de la borsa el candidat que hagi renunciat a algun oferiment de contractació sense justificació.

Quan un treballador finalitzi el seu nomenament s'incorporarà novament al lloc de la borsa que li correspon d'acord amb el seu ordre de puntuació.

3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'ens.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que dictà l’acte, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB, de conformitat amb els articles 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver publicat la Resolució en el BOIB, d’acord amb el que disposen els articles 8.2 a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 12 de novembre de 2018

El director gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca Mateu Capellà Ribot

Documents adjunts