Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 11613
Bases reguladores per a la concessió d’ajudes econòmiques per al manteniment i la recuperació dels béns immobles de patrimoni històric a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa per als anys 2018 i 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Finalitat

El patrimoni històric de l'illa d'Eivissa és el principal testimoni de la contribució històrica dels eivissencs al progrés i al desenvolupament de la humanitat i la seua conservació ha de ser una de les principals preocupacions dels agents culturals i entre aquestos de les administracions perquè pugui ser gaudit per tota la ciutadania i pugui ser transmès en les millors condicions a les futures generacions. El valor d'aquest patrimoni neix de la identitat cultural que proporciona a la ciutadania perquè els béns que l'integren s'han convertit en patrimonials, en primer lloc per la utilitat pública i social que compleixen i, en segon lloc, pel valor afegit de què els ha dotat la població.

En aquest sentit qualsevol acció de foment i protecció i del patrimoni històric de l'illa ha de conduir cap a que cada vegada un major nombre de ciutadans i ciutadanes puguin accedir, contemplar i gaudir de les obres que són herència i testimoni de la capacitat col·lectiva dels eivissencs i eivissenques i tots els béns que l'integren han d'estar adequadament al servei de la ciutadania per facilitar l'accés a la cultura, la qual és garantia del desenvolupament de les societats democràtiques.

La present convocatòria d’ajudes s’inclou dins de mesures de foment que corresponen al Consell Insular d’Eivissa en matèria de patrimoni històric en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l’establert als articles 70.6 i 73 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears i del títol IX de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

Amb aquestes ajudes el Consell Insular d’Eivissa pretén fomentar la recuperació i la conservació del patrimoni històric de l’illa d’Eivissa, com a riquesa cultural de tota la societat, atès que el manteniment i la rehabilitació d’aquestos tipus de béns resulten molt costosos, i en ocasions inassumibles per a les persones propietàries en les condicions que marca la llei, sobretot d’aquells béns que han perdut la seua funcionalitat original i es troben en situació d’abandonament i en un estat avançat de deteriorament, i d’aquesta manera detenir la seua degradació, contribuir a una millor conservació i enriquiment del patrimoni històric d’Eivissa.

Amb la mateixa intenció i amb l’esperit de la línia Apadrina Patrimoni, amb aquestes ajudes es pretén també conscienciar i implicar la societat en general en les tasques de conservació, rehabilitació i divulgació del patrimoni històric illenc.

Aquesta línia de subvencions figura al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per als anys 2018 i 2019, aprovat per Acord del Consell Executiu de data 16 de març de 2018 (publicat al BOIB núm. 37, de 24-03-18).

2. Objecte

2.1. L'objecte principal d'aquestes ajudes és recuperar i conservar el patrimoni històric de l'illa d'Eivissa i en concret l’objecte d’aquesta convocatòria és col·laborar en la realització d'obres de conservació, recuperació i/o manteniment de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l’illa d’Eivissa durant el termini comprès entre l’1 de gener de 2016 i el 15 d’octubre de 2019, ambdós inclosos.

2.2. Als efectes d’aquesta convocatòria, integren el patrimoni històric de l’illa d’Eivissa:

- Edificis o construccions històriques l’antiguitat dels quals sigui igual o superior a l’any 1956 i que no s’hagin sotmès a reformes o transformacions amb posterioritat als anys cinquanta del segle XX que hagin malmès els seus valors patrimonials de manera molt elevada o, fins i tot, irreversible.

- Elements que formen part del patrimoni històric, etnològic, arqueològic i cultural de l’illa d’Eivissa, com són sénies, torres de defensa, molins de vent o d’aigua, trulls, forns de calç i de pega, sitges, eres, marges de pedra seca que es troben en estricte proximitat o connexió directa amb altres béns de patrimoni històric, arbres singulars nascuts i crescuts a l’illa d’Eivissa (segons els termes especificats a l’apartat 2.5), entre d’altres elements, i construccions tradicionals relacionades amb l’aprofitament d’aigua, com aljubs, pous, fonts, bombes eòliques, en els quals sigui necessari realitzar obres o intervencions per al seu manteniment i/o recuperació, fomentant a la vegada el coneixement, l’estudi i la documentació d’aquest patrimoni.

A efectes d’aquesta convocatòria s’entén:

- Per edifici històric, les cases pageses i altres construccions amb sostre cobert tradicional, els edificis tipus botiga o indústria de caràcter extraurbà, o simplement d’habitatge, que normalment s’ubicaven a la vora de camins importants o carreteres, i les construccions antigues que conformen els conjunts històrics rurals, tenguin o no la funció pròpia de cases pageses, sempre que la seua antiguitat sigui superior a 1956.

- Per construcció històrica, els elements anteriors a 1956, com són per exemple sénies, torres de defensa, aljubs, pous, trulls, eres, ponts, marges de pedra seca en la situació esmentada, entre d’altres.

- Per patrimoni arqueològic, els jaciments que pel seu estat actual necessiten treballs de condicionament i neteja per tal que puguin ser visitats pel públic.

2.3. S’exclouen d’aquesta convocatòria els edificis de culte religiós en general i els immobles que conformen la zona BIC de conjunt històric de la ciutat d’Eivissa i l’Eixample Vell.

2.4. S’estableixen tres modalitats d’ajudes:

Modalitat A: Ajudes per a la restauració i la conservació de béns immobles declarats d’interès cultural (BIC) amb la categoria de monuments de l’illa d’Eivissa, siguin de titularitat privada o pública.

Modalitat B: Ajudes per a la restauració, la conservació i/o el manteniment de la resta de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l’illa d’Eivissa, siguin de titularitat privada o pública.

Modalitat C “Apadrina Patrimoni”: Ajudes destinades a la recuperació, la restauració i el manteniment de béns immobles del patrimoni històric de l’illa de Eivissa, tant de titularitat pública com privada, per part d’associacions i entitats sense ànim de lucre, que tendran el deure de fer un seguiment i el manteniment de l’element o els elements del patrimoni històric que apadrinin, així com de dedicar-li una atenció preferent, amb activitats didàctiques i de difusió, per tal que tota la ciutadania pugui prendre consciència del valor del patrimoni historicocultural de l’illa d’Eivissa, dins la política de foment de la participació activa del que preveu la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

2.5. Seran subvencionables les següents actuacions sobre el patrimoni històric:

2.5.1. Modalitats A i B:

a) Estudis arqueològics exigits per la legislació vigent realitzats per personal titulat.

b) Les despeses originades per la intervenció d’una persona titulada en restauració professional, només en el cas que l’actuació ho requereixi.

c) Manteniment:

- Emblanquinat amb calç, almanguenat (amb almànguena vermella o groga), pintura amb blavet de les parets i dels rodapeus, etc. tant a interiors com a exteriors.

- Reparació d’espellats o escrostats dels referits dels murs, amb morters de calç.

- Reposició i reparació dels redons o part superior dels murs i dels canalons de desguàs i de les canonades que porten l’aigua a la cisterna.

- Reparació i almanguenat de la cisterna o cisternes de la casa.

- Manteniment dels elements de fusta de la casa (portes, finestres, barreres, reixats, baranes, arrambadors, etc.).

- Neteja, desbrossament i adequació de l’entorn on es trobi ubicat el bé.

d) Recuperació i conservació:

- L’eliminació i/o la substitució d’intervencions no adients o dels seus efectes, en el cas que siguin reversibles.

- L’eliminació i/o la substitució d’estructures adossades, superposades, recolzades, etc. a l’edifici original i aixecades amb materials, sistemes constructius o amb una concepció clarament moderna i no ajustada a la tradició constructiva de l’illa d’Eivissa.

- L’eliminació i/o la substitució de les estructures sense valor patrimonial que sense estar en contacte directe amb l’edifici original estan a la rodalia immediata, afectant les visuals i les condicions ambientals del casament.

- La reparació de cobertes: la retirada i la reposició d’elements de les cobertes (bigues o jàssenes i tegell). Se subvencionaran també sistemes d’impermeabilització no vistos de tipus modern.

- La reparació de murs de l’edifici o del tancó o corrals immediats atacats per l’erosió o per intervencions no adients.

e) Quan es tracti dels arbres singulars nascuts i crescuts a l’illa d’Eivissa (exemplars centenaris d’oliveres, alzines, pins, savines, etc.), que per les seues característiques, ubicació, etc. tenguin una significació per al patrimoni cultural de l’illa d’Eivissa, i també els inclosos en el Catàleg d’arbres singulars de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Llei 6/1991, de 20 de març, de protecció d’arbres singulars):

- Neteja, desbrossament i adequació de l’entorn on es trobi ubicat; podes i tractaments sanitaris.

2.5.2. Modalitat C “Apadrina Patrimoni”:

Són objecte exclusiu d’aquesta línia obres o intervencions menors. Les obres o les intervencions considerades menors són aquelles que no afecten l’estructura de l’immoble i no suposen una ampliació o una modificació de l’estructura i dels paràmetres originals de l’element patrimonial, i poden ser:

a) Obres de manteniment:

- Emblanquinat amb calç, si és el cas.

- Reparació d’espellats o escrostats dels referits dels murs.

- Manteniment dels elements de fusta.

- Neteja, desbrossament i adequació de l’entorn on es trobi ubicat el bé.

b) Obres de recuperació:

- L’eliminació i/o la substitució d’elements adossats, superposats, recolzats, etc. a l’element original i aixecats amb materials, sistemes constructius o amb una concepció clarament no ajustada a la tradició constructiva de l’illa d’Eivissa.

- L’eliminació o la substitució dels elements que sense estar en contacte directe amb l’edifici original estan a la rodalia, afectant les visuals i l’aspecte general de l’element.

- La reparació de murs immediats atacats per l’erosió o per intervencions no adients.

c) Quan es tracti dels arbres singulars nascuts i crescuts a l’illa d’Eivissa (exemplars centenaris d’oliveres, alzines, pins, savines, etc.), que per les seues característiques, ubicació, etc. tenguin una significació per al patrimoni cultural de l’illa d’Eivissa, i també els inclosos en el Catàleg d’Arbres Singulars de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Llei 6/1991, de 20 de març, de protecció d’arbres singulars):

- Neteja, desbrossament i adequació de l’entorn on es trobi ubicat el bé; podes i tractaments sanitaris.

2.6. En cap cas es subvencionaran obres que suposin una ampliació o una modificació de l’estructura i dels paràmetres originals.

2.7. Els béns que siguin objecte de subvencions s’inclouran en una relació de béns subvencionats amb valor patrimonial per tal de garantir la conservació dels valors patrimonials de la totalitat del bé i no només de la part subvencionada.

3. Règim de les ajudes

Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d’altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l’activitat subvencionada, i són incompatibles amb altres ajudes atorgades per aquest Consell amb la mateixa finalitat. Serà obligació de les persones beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d’ingressos i despeses prevista a la base catorzena de la convocatòria, de totes les subvencions rebudes amb destinació a l’actuació objecte de subvenció.

Les persones beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d’aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l’article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Persones beneficiàries

Podran sol·licitar aquestes ajudes:

4.1. Modalitat A: Per a la restauració i la conservació de béns immobles declarats d’interès cultural amb la categoria de monuments:

Les persones físiques i jurídiques, públiques (ajuntaments) i privades, siguin o no propietàries dels béns d’interès cultural amb la categoria de monuments de l’illa d’Eivissa que necessitin realitzar obres o intervencions per a la seua conservació, recuperació i/o manteniment.

4.2. Modalitat B: Ajudes per a la restauració i la conservació i/o el manteniment de la resta de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l’illa d’Eivissa:

Les persones físiques i jurídiques, públiques (ajuntaments) i privades, siguin o no propietàries dels immobles o les construccions històriques de l’illa d’Eivissa que necessitin realitzar obres o intervencions per a la seua conservació, recuperació i/o manteniment.

4.3. Modalitat C “Apadrina Patrimoni”:

Les associacions cíviques, entitats de caràcter cultural, social, entitats dedicades a l’educació a l’illa d’Eivissa sense ànim de lucre, clubs esportius, socials o de majors, colles de ball, associacions de pares i mares d’alumnes, associacions de vesins, legalment constituïts i que desenvolupen la seua activitat a l’illa d’Eivissa.

4.4. En el supòsit que qui sol·liciti l’ajuda no sigui el titular del bé, s’haurà d’aportar la autorització expressa de la propietat per a la realització de les intervencions per a les quals se sol·licita l’ajuda.

4.5. Quedaran excloses de la condició de beneficiàries aquelles persones físiques o jurídiques públiques o privades en què concorri alguna de les causes previstes a l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.6. Aquelles sol·licituds que siguin per subvencionar obres ja realitzades hauran d’haver comptat amb estudis de caràcter historicoarqueològic i, a més, ha d’estar suficientment acreditat tècnicament, amb la documentació presentada segons la base sisena, que les obres s’han fet amb respecte als elements patrimonials originals i amb els materials tradicionals adequats.

5. Crèdits pressupostaris i quanties de les subvencions

5.1. Es destina amb càrrec als pressupostos dels exercicis 2018 i 2019 un import de:

Pressupost

Partida

Quantia màxima

2018 3360

78900

360.000 €

2019 3360

78900

240.000 €

Pressupost total de la convocatòria

600.000 €

Tot això condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost econòmic per als anys 2018 i 2019.

5.2. La quantitat assenyalada es divideix de la següent manera:

a) Modalitat A: Per a la restauració i la conservació de béns immobles declarats d’interès cultural amb la categoria de monuments de l'illa d'Eivissa, un màxim de 300.000 €.

L’import màxim de les ajudes individuals concedides serà de 150.000 € i, en tot cas, no podrà ser superior al 85 % del pressupost total sol·licitat i previst per executar les obres de manteniment o de recuperació del monument.

b) Modalitat B: Per a la restauració i la conservació i/o el manteniment de la resta de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l’illa d’Eivissa, un màxim de 240.000 €.

L’import màxim de les ajudes individuals concedides serà de 40.000 € i, en tot cas, no podrà ser superior al 60 % del pressupost total sol·licitat i previst per executar les obres de manteniment o de recuperació del bé.

c) Modalitat C “Apadrina Patrimoni”: Per realitzar obres o intervencions menors, un màxim de 60.000 €.

L’import màxim de les ajudes concedides a cada associació o entitat serà de 7.500 € i en cap cas no podrà superar el 100 % del pressupost total sol·licitat i previst per executar la intervenció.

5.3. En el cas que la concessió de les ajudes d’una modalitat o línia no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l’import podrà incorporar-se a la quantitat de l’altra modalitat o línia.

6. Forma de presentació de les sol·licituds i documentació a aportar

6.1. Les persones sol·licitants formalitzaran la sol·licitud de la subvenció mitjançant instància, segons el model que figura a l’Annex 1 d’aquesta convocatòria. Les instàncies es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i les hauran d’acompanyar dels següents documents:

a) Si el/la sol·licitant és persona física: fotocòpia del DNI o, si escau, fotocòpies del passaport i NIE, o fotocòpia de la targeta de residència en vigor.

b) Si el/la sol·licitant és persona jurídica: fotocòpia del NIF de l’entitat, fotocòpia de l’escriptura de constitució o dels estatuts de l’entitat degudament legalitzats, fotocòpia del document que atorga el poder de representació i fotocòpia del DNI o NIE del representant.

c) Si el/la sol·licitant és una entitat local: certificat, signat pel secretari o per la secretària de l’entitat local sol·licitant, en què s’acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l’entitat.

d) Document acreditatiu de la propietat del bé.

e) Autorització de la persona propietària per a la realització de les intervencions per a les quals se sol·licita l’ajuda, quan la sol·licitant de l’ajuda no sigui la titular del bé, segons model normalitzat que figura a l’Annex 6 d’aquesta convocatòria.

f) Projecte d’execució de les obres que es pretenen realitzar quan afecten els elements estructurals.

g) Memòria explicativa de les obres o les intervencions a realitzar. És imprescindible que contengui les següents dades àmpliament i clarament explicades:

- Descripció dels elements o les parts en què es vol intervenir per al manteniment i/o la recuperació del bé.

- Les causes, els motius o la justificació de les obres o intervencions.

- Els materials dels quals estava fet originalment l’element o la part objecte d’intervenció.

- Materials que s’utilitzaran en la intervenció.

- Croquis de situació de l’immoble, amb la indicació del seu accés.

- Plànol de l’immoble amb indicació dels llocs, els elements, els àmbits o les parts afectades per la intervenció.

- Fotografies actuals de l’immoble i dels llocs en què es vol intervenir.

h) Pla d’actuació arqueològica, si és procedent.

i) Memòria valorada del cost de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, que contendrà el pressupost de les despeses que es volen afrontar, per al qual se sol·licita l’ajuda, i dels ingressos previstos, tenint en compte que la quantitat total dels ingressos ha de coincidir amb la de les despeses.

j) Llicència d’obres o còpia de la seua sol·licitud o comunicació prèvia a l’Ajuntament corresponent, i d’altres autoritzacions que, per part d’altres organismes o institucions, siguin procedents.

k) Declaració responsable de no trobar-se sotmès/esa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons el model que figura a l’Annex 2 d’aquesta convocatòria.

l) Declaració responsable d’haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l’Annex 3 d’aquesta convocatòria.

m) Imprès de transferència bancària del Consell Insular d’Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i segellat per l’entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d’Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es. El sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s’ha de realitzar l’ingrés. En el supòsit que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, i quan així ho manifesti la persona interessada i no hi hagi canvis, no serà necessari tornar-lo a presentar.

n) Certificat en què consti que el/la sol·licitant es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Seguretat Social, i amb la Hisenda Estatal i autonòmica i del Consell Insular d’Eivissa. No serà necessària la presentació d’aquests certificats si el/la sol·licitant autoritza el Consell Insular d’Eivissa a comprovar el compliment de les seues obligacions tributàries mitjançant la casella establerta a l’efecte en l’Annex 2.

D’acord amb el que estableix el segon paràgraf de l’article 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, aquesta acreditació es pot substituir per la presentació d’una declaració responsable de la persona o l’entitat sol·licitant quan es tracti d’ajuts de quantia igual o inferior a 3.000 €.

o) De conformitat amb l’article 31.3 de la Llei general de subvencions, quan l’import de la despesa subvencionable superi les quanties de 40.000 € en contractes d’obres, o 15.000 € en contractes de subministrament o de serveis, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s’hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació, o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, s’ha de fer de conformitat amb criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

6.2. Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s’hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d’acord amb les següents indicacions:

a) Els subjectes legalment previstos d’acord amb el que estableix l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les hauran de presentar per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa a l’adreça seu.conselldeivissa.es.

b) Les persones físiques, d’acord amb el que estableix l’article 14.1 de la Llei 39/2015, poden presentar presencialment al registre d’entrada del Consell Insular d’Eivissa (avinguda d’Espanya, 49, tel. 971 195900), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l’Administració pública per mitjans electrònics.

6.3. Les persones sol·licitants que vulguin fer valer documents presentats amb anterioritat al Consell Insular d’Eivissa hauran d’indicar la data en què es varen presentar i sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que es va presentar la documentació, de conformitat amb l’article 53.1.d de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. En el cas que la instància o la documentació siguin incorrectes o incompletes, se’n requeriran la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que la persona interessada desisteix de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Termini de presentació de les sol·licituds

S’estableix un termini de presentació de vint dies que s’inicia l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

8. Selecció de les persones beneficiàries

El procediment de concessió d’aquestes ajudes s’ha de tramitar d’acord amb els principis de publicitat, d’objectivitat, de transparència, d’igualtat i de no-discriminació.

S’estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció dels beneficiaris i de concessió de les ajudes. S’entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació, en un únic procediment, de les sol·licituds presentades per cadascuna de les modalitats, amb la finalitat d’establir una prelació entre si d’acord amb els criteris de valoració fixats a la base 10a d’aquestes i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtinguda.

El càlcul de l’import de l’ajuda a concedir s’obtendrà de l’aplicació de la següent fórmula

A=(DT/PT) x PI

On:

A = Import de l’ajuda a concedir

DT = Dotació econòmica de la modalitat o línia

PT = Suma del total de les puntuacions individuals

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud

Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d’acord amb els criteris de valoració fixats a les bases específiques de cada modalitat d’ajuda, es faria una nova adjudicació i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria (sempre amb els límits assenyalats a l’apartat 2 d’aquesta base per a les diferents modalitats).

D’aquesta manera es justifica que entitats amb la mateixa puntuació obtenguin diferent ajuda.

Així, la distribució del crèdit disponible es farà de la següent manera:

a) Modalitat A: Per a la restauració i la conservació de béns immobles declarats d’interès cultural amb la categoria de monuments de l'illa d'Eivissa, un màxim de 300.000 €.

L’import màxim de les ajudes individuals concedides serà de 150.000 € i, en tot cas, no podrà ser superior al 85 % del pressupost total sol·licitat i previst per executar les obres de manteniment o de recuperació del monument.

b) Modalitat B: Per a la restauració i la conservació i/o el manteniment de la resta de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l’illa d’Eivissa, un màxim de 240.000 €.

L’import màxim de les ajudes individuals concedides serà de 40.000 € i, en tot cas, no podrà ser superior al 60 % del pressupost total sol·licitat i previst per executar les obres de manteniment o de recuperació del bé.

c) Modalitat C “Apadrina Patrimoni”: Per realitzar obres o intervencions menors, un màxim de 60.000 €.

L’import màxim de les ajudes concedides a cada associació o entitat serà de 7.500 € i en cap cas no podrà superar el 100 % del pressupost total sol·licitat i previst per executar la intervenció.

No podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtinguin una puntuació inferior a 10 punts de conformitat amb els criteris de valoració establerts a la clàusula desena.

9. Obligacions de les persones beneficiàries

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa, a més de l’acceptació plena de les bases d’aquesta convocatòria, el compliment de les següents condicions:

a) La subvenció haurà d’anar destinada obligatòriament als conceptes que s’exposen en la memòria explicativa de les obres o intervencions a realitzar i en el pressupost, seguint sempre les condicions i les prescripcions que es facin en cada cas concret.

b) Les persones beneficiàries hauran de tenir concedides totes les autoritzacions i les llicències que corresponguin en cada cas.

c) Serà obligatori instal·lar un cartell, com a mínim en llengua catalana, que indiqui la naturalesa de la intervenció, l’entitat promotora i el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa com a institució patrocinadora, sense perjudici que hi puguin aparèixer altres patrocinadors, en cas que n’hi hagi, o entitats que hi prestin el seu assessorament. El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut en facilitarà el model.

d) Les persones sol·licitants han d’avisar el Departament esmentat més amunt quan comencin les obres i si es produeix qualsevol incidència.

e) Les persones beneficiàries es comprometen a no executar intervencions ni modificacions amb posterioritat que malmetin o menyscabin els valors històric, cultural, arquitectònic, arqueològic, historicoindustrial, etnològic dels béns subvencionats, fet que suposaria la disminució o la revocació de l’ajuda concedida, sense perjudici del que preveu el títol XI la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears sobre les infraccions i les sancions per danys ocasionats a béns patrimonials.

f) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d’Eivissa.

g) Complir amb el disposat a l’article 13 (Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora) i a l’article 14 (Obligacions de les persones beneficiàries) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A més, complir també el disposat a l’article 10 i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

h) Queda expressament prohibida la utilització de materials no adients: ciment, formigó, blocs, maons, gres, reixes de ferro, plàstics, PVC o aluminis, uralites o pintura plàstica. Els referits sempre seran de morter de calç i l’emblanquinat amb calç.

i) En el cas de béns patrimonials declarats BIC o BC, les persones físiques o jurídiques beneficiàries es comprometen a respectar el règim de visites establert a l’article 34 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, que estableix en el seu apartat c “la visita pública dels béns, almenys quatre dies al mes i en dies i hores prèviament assenyalats”, tot i que “en casos justificats, el consell insular corresponent podrà dispensar totalment o parcialment del règim de visites”. Així mateix, estan obligades a permetre “l’examen i l’estudi dels béns als investigadors i altres persones autoritzades pel consell insular respectiu, per realitzar inspeccions i estudis tècnics, científics o de catalogació” (article 34.a).

j) En virtut de l’article 84.2 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, en relació amb els articles 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions, i 31.4 i 5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb la finalitat d’evitar l’especulació amb els béns que es conserven i restauren amb fons públics, serà necessari l'informe de l'òrgan que instrueix aquestes subvencions per a l’alienació o el gravamen del bé subvencionat dins del termini de cinc anys per als béns inscriptibles en un registre públic i de dos anys per a la resta de béns (aquest termini comença a comptar des de la data de concessió de la subvenció). Tot això, sense perjudici del dret de tempteig i de retracte de l’article 32 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

10. Criteris que han de servir de base per concedir les subvencions

Es tendran en compte a l’hora de valorar les peticions els següents criteris o valoracions:

Modalitat A: Per a la restauració i la conservació de béns immobles declarats d’interès cultural amb la categoria de monuments de l'illa d'Eivissa

- Per ser BIC (monument) que requereixen actuacions estructurals i intervencions urgents per a la seua conservació: 30 punts

- Pel seu estat de conservació: fins a 15 punts (donant 1 punt al que millor es conserven i 15 punts pitjors conservats)

- Per les condicions d'accés i de visita oberta al públic, que superin els mínims establerts a la Llei 12/1998, de 21 de desembre, de patrimoni històric de les Illes Balears, per als BIC (monument): 10 punts

Modalitat B: Per a la restauració i la conservació i/o el manteniment de la resta de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l’illa d’Eivissa

- Per tractar-se d’un bé d’interès cultural (BIC) amb la tipologia de zona d’interès etnològic, zona arqueològica o conjunt històric: 30 punts

- Per tractar-se d’un bé catalogat (BC) a l’empara de l’article 14 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears: 20 punts

- Per estar dins l’entorn de protecció d’un BIC: 15 punts

- Per ser bé patrimonial que corri perill de desaparició a conseqüència d’un estat de conservació deficient: 15 punts

- Pel seu estat de conservació: fins a 10 punts (donant 1 punt als que millor es conserven i 10 punts als pitjor conservats)

- Per trobar-se inclòs dins de la resta de mesures de protecció patrimonial legals i en vigor: 10 punts

- Pel valor etnològic, arqueològic, històric, paisatgístic i/o natural del bé que es proposa restaurar i que no es preveu als supòsits anteriors: 5 punts

Modalitat C: “Apadrina Patrimoni”

- Per tractar-se d’un bé d’interès cultural (BIC): 30 punts

- Per tractar-se d’un bé catalogat (BC) a l’empara de l’article 14 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears: 20 punts

- Per estar dins l’entorn de protecció d’un BIC: 15 punts

- Per ser bé patrimonial que corri perill de desaparició a conseqüència d’un estat de conservació deficient: 15 punts

- Per ser béns que tenguin consolidades activitats de tipus cultural (ballades, festes populars...): 15 punts

- Pel seu estat de conservació: fins a 10 punts (donant 1 punt als que millor es conserven i 10 punts als pitjor conservats)

- Pel valor etnològic, arqueològic, històric, paisatgístic i/o natural del bé que es proposa restaurar i que no es preveu als supòsits anteriors: 5 punts

11. Instrucció i resolució

11.1. El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell d’Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds. Aquestes ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut.

11.2. D’acord amb l’article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB.

11.3. Amb fonament en l’informe de la comissió d’avaluació i de conformitat amb l’article 24.4 de la Llei 38/2003, l’òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l’ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses, s’indicarà la causa d’exclusió, i s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la seua notificació a la persona interessada.

La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.4. Examinades les al·legacions adduïdes, es formularà la resolució definitiva, que expressarà la relació de persones beneficiàries i la quantia de l’ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses, s’indicarà la causa d’exclusió. La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades.

11.5. En compliment de l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, es farà pública la relació de persones beneficiàries i la quantia de l’ajuda concedida, incloses les inferiors a 3.000 €.

11.6. La presentació de la sol·licitud dels ajuts d’aquesta convocatòria comportarà l’autorització de les persones sol·licitants al Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

12. Comissió avaluadora

La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts a la base desena d’aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió avaluadora estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.

La comissió avaluadora estarà constituïda per:

President/a:

- Titular: Joan Ramon Torres, tècnic de Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa

- Suplent: José V. Garibo Redolat, cap de Secció del Consell Insular d'Eivissa

Secretari/ària (amb veu i sense vot):

- Titular: María del Carmen Marín Carmona, lletrada del Consell Insular d'Eivissa

- Suplent: María José Cardona Muñoz, tècnica d'administració general del Consell Insular d'Eivissa.

Vocals titulars:

Justo Manuel González González, arquitecte tècnic del Consell Insular d'Eivissa

Catalina Sansano Costa, tècnica superior de Patrimoni Cultural del Consell Insular d'Eivissa

Marilina Serra Cardona, administrativa del Consell Insular d'Eivissa

Vocals suplents:

Irene Jaumà Maragall, arquitecta del Consell Insular d'Eivissa.

Joan Albert Ribas Fuentes, tècnic de normalització lingüística del Consell Insular d'Eivissa

Azucena García Alonso, auxiliar administratiu del Consell Insular d'Eivissa

13. Publicitat

Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i l’extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

14. Pagament i justificació de la subvenció

14.1. El pagament de l’ajuda es farà en relació amb el termini de finalització de les obres subvencionades. És a dir:

14.1.1. Per a obres subvencionades i ja finalitzades, el pagament del 100 % de l’ajuda concedida es farà una vegada justificat correctament el 100 % de l’ajuda concedida. Per justificar l’ajuda el beneficiari disposarà de vint dies hàbils, des de la data de notificació de la concessió, per presentar un compte justificatiu, que ha d’abastar la realització completa de l’actuació i del seu cost total (en relació amb el pressupost de despeses presentat amb la sol·licitud), amb independència de la quantitat subvencionada, que contendrà la següent documentació:

a) Persones físiques i jurídiques (que no siguin administracions públiques):

- Una relació detallada de totes les despeses que ha originat l’actuació objecte d’aquesta subvenció, en la qual consti la següent informació: nom del proveïdor, DNI/NIF del proveïdor, data i número de la factura, concepte i import desglossat (import base, impostos aplicables i import total) (Annex 4).

- Una liquidació d’ingressos (subvencions, fons propis...) i despeses de les actuacions portades a terme, en què s’informarà, si és el cas, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat (Annex 5) i que ha d’abastar el 100% del cost de l’activitat subvencionada.

- Factures originals (i/o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa) corresponents a les actuacions objecte de subvenció que hauran de justificar el 100 % de la quantitat concedida.

- Els comprovants de pagament corresponents de les dites factures.

b) Administracions locals:

- Una liquidació detallada d’ingressos i despeses de les actuacions portades a terme en què s’informarà, si és el cas, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat (Annex 5) i que ha d’abastar el 100% del cost de l’activitat subvencionada.

- Un certificat, signat pel secretari o la secretària de l’entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l’activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s’han aplicat a la seua finalitat.

Amb aquesta documentació i amb l’informe favorable del/de la tècnic/a del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut sobre el compliment de les bases, s’emetrà informe proposta del cap de Secció i de la secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut, per fer efectiu el pagament de la subvenció concedida. Si amb la documentació presentada no s’arriba a justificar el 100 % de l’actuació per la qual es va sol·licitar l’ajuda, la quantitat d’ajuda concedida es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades.

14.1.2. Per a obres subvencionades que estiguin en procés d’execució en el moment de la concessió de subvenció, l’import de l’ajuda concedida s’abonarà a les persones beneficiàries en dos pagaments: un 30 % en el moment de la concessió (i, per tant, prèviament a la justificació) i el 70 % restant una vegada justificat correctament el 100 % del cost de l'activitat subvencionada.

La justificació del primer pagament avançat (30 % de la concessió) es farà davant el Consell Insular d’Eivissa en un termini no superior a tres mesos des de la data de pagament i constarà de:

a) Persones físiques i jurídiques (que no siguin administracions públiques): presentació de factures originals (i/o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa) corresponents a les actuacions objecte de subvenció que hauran de justificar com a mínim la quantitat efectivament abonada al beneficiari en aquest primer pagament avançat. Així mateix, s’hauran de presentar els comprovants de pagament corresponents de les dites factures.

b) Administracions locals: presentació de certificat de la secretaria de l’administració, corresponent a les actuacions objecte de subvenció que hauran de justificar com a mínim la quantitat efectivament abonada al beneficiari en aquest primer pagament avançat.

La justificació definitiva de l’ajuda concedida es farà davant el Consell Insular d’Eivissa en un termini que té com a data límit el 31 d’octubre de 2019.

a) Pel que fa a les persones físiques o jurídiques (que no siguin administracions locals) hauran de presentar el compte justificatiu, que ha d’abastar la realització completa de l’actuació i del seu cost total (en relació amb el pressupost de despeses presentat amb la sol·licitud), amb independència de la quantitat subvencionada. Les factures de pagament hauran de tenir data des del dia 1 de gener de 2016 i fins al dia 15 d’octubre de 2019. El comprovant de pagament podrà tenir data fins al dia 31 d’octubre de 2019, data límit per a la justificació de l’ajuda concedida.

- El compte justificatiu haurà de comptar amb la següent documentació:

- Una relació detallada de totes les despeses que ha originat l’actuació objecte d’aquesta subvenció, en la qual consti la següent informació: nom del proveïdor, DNI/NIF del proveïdor, data i número de la factura, concepte i import desglossat (import base, impostos aplicables i import total) (Annex 4).

- Una liquidació d’ingressos (subvencions, fons propis...) i despeses de les actuacions portades a terme, en què s’informarà, si és el cas, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat (Annex 5) i que ha d’abastar el 100% del cost de l’activitat subvencionada

- Factures originals (i/o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa) corresponents a les actuacions objecte de subvenció que hauran de justificar el 100 % de la quantitat concedida. Així mateix, s’hauran de presentar els comprovants de pagament corresponents de les dites factures.

- Original de les llicències i les autoritzacions que siguin necessàries, de conformitat amb la legislació vigent, per dur a terme les obres de reforma o manteniment subvencionades.

b) Pel que fa a les administracions locals, el compte justificatiu contendrà:

- Una liquidació detallada d’ingressos i despeses de les actuacions portades a terme en què s’informarà, si és el cas, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat (Annex 5) i que ha d’abastar el 100% del cost de l’activitat subvencionada signada pel secretari o la secretària de l’entitat local (Annex 5)

- Un certificat, signat pel secretari o per la secretària de l’entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l’activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s’han aplicat a la seua finalitat.

- Original de les llicències i les autoritzacions que siguin necessàries, de conformitat amb la legislació vigent, per dur a terme les obres de reforma o manteniment subvencionades.

Amb aquesta documentació i amb l’informe tècnic favorable del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut sobre el compliment de les bases, s’emetrà informe proposta del cap de Secció i de la secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut, per fer efectiu el pagament del 70 % pendent de la subvenció concedida. Si amb la documentació presentada no s’arriba a justificar el 100 % de l’actuació per la qual es va sol·licitar l’ajuda, la quantitat d’ajuda concedida es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades.

14.2. Es preveu el pagament anticipat del 30 % de la subvenció total, com a finançament necessari per poder realitzar les obres i les intervencions per restaurar i conservar els béns integrants del patrimoni històric de l’illa d’Eivissa, d’acord amb el previst per realitzar pagaments anticipats en l’article 34.4 de la LGS, i no és necessari l’establiment d’un sistema de garanties.

15. Revocació i reintegrament de l’ajuda

L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes del Consell Insular d’Eivissa, mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.

De conformitat amb l’article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l’article 37.2 de la mateixa llei, s’estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l’activitat objecte d’aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU D’INCOMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L’òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l’entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l’import a reintegrar.

Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut.

D’acord amb el que disposa l’article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos previstos en l’article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

16. Règim d’infraccions i sancions

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Control

El Consell Insular d’Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d’aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l’aplicació correcta de l’ajuda concedida.

18. Règim de recursos

L’acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d’aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

Les resolucions del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut per concedir i revocar les ajudes, dictades per delegació, i que s’han de considerar dictades per l’òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions de concessió i de revocació de les ajudes del conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d’alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d’un mes des de l’endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars i l’article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre’s en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s’entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

19. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix per les presents bases, per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, en allò que hi sigui d’aplicació. A més, com a normativa específica per raó de la matèria, hi són d’aplicació la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, i la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per realitzar les activitats objecte d’aquesta convocatòria s’han d’observar les prescripcions contingudes en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016); en el Reial decret llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l’adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades; en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), en tot allò que no contradigui el Reglament esmentat, a més, del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999.

   

Annex 1

SOL·LICITUD D’AJUDES ECONÒMIQUES PER AL MANTENIMENT I LA RECUPERACIÓ DE BÉNS IMMOBLES DEL PATRIMONI HISTÒRIC A L’ÀMBIT TERRITORIAL DE L’ILLA D’EIVISSA, ANYS 2018 I 2019

El Sr./La Sra......................................................................………...................................................................................,

amb DNI ......……………......…, domicili al carrer o plaça ………................................…………………..……..........

població ..........................................................…........................................................., CP .............................................,

telèfon ...............….............................., correu electrònic.............................................................................................…,

com a representant de l’entitat …..…………….............................................................., amb NIF …......……………..,

amb domicili al carrer o plaça .................................................................................................................................…….,

població ..................................................................................................................…, CP ...............................................,

telèfon ...............…........................., correu electrònic ...................................................................................................…,

EXPÒS:

Que assabentat/ada de la convocatòria pública del Consell Insular d’Eivissa de subvencions per al manteniment i la recuperació de béns de patrimoni històric a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa, anys 2018 i 2019, d’acord amb el que preveuen les seues bases,

SOL·LICIT:

Acollir-me a la convocatòria de subvencions per al manteniment i la recuperació de béns de patrimoni històric a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa, anys 2018 i 2019, i per això deman una subvenció econòmica per la quantitat d…..…...….... euros per realitzar una intervenció a l’edifici, construcció històrica o jaciment arqueològic conegut/uda com .........................................................................................................., situat a (adreça) .…………………………………………..............................................................................……............,

poble: …………….......................................... municipi: ............................................................,

MODALITAT

□ Modalitat A: Ajudes per a la restauració i la conservació de béns immobles declarats d’interès cultural (BIC) amb la categoria de monuments de l’illa d’Eivissa, siguin de titularitat privada o pública

□ Modalitat B: Ajudes per a la restauració i la conservació i/o el manteniment de la resta de béns immobles integrants del patrimoni històric i cultural de l’illa d’Eivissa, siguin de titularitat privada o pública

□ Modalitat C “Apadrina Patrimoni”

Altres dades de situació:

Assenyalau de quin tipus d’edifici o construcció històrica es tracta:

(   ) casa pagesa ( ) molí ( ) aljub

(   ) botiga ( ) pou ( ) era

(   ) edifici de caràcter industrial ( ) pallissa ( ) font

(   ) torre de defensa ( ) trull ( ) altres: ……………………..

Dades de la intervenció:

Descripció dels elements o les parts que seran afectades per la intervenció:

……………………………………………………………...……………………............................................................

………………………......................................................................................................................................................

Causes, motius o justificació de la intervenció:

…………………………………………………………………………..........................................................................

…………………………………………………………………………..........................................................................

Materials de què estava fet originalment l’element o la part objecte d’intervenció:..

…………………………………………………………………………………………..................................................

...........................................................................................................................................................................................

Materials que s’utilitzaran en la intervenció:

............................................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................................

Termini màxim de temps previst de la intervenció: …………………………………………….......

La documentació que s’especifica a continuació ja es va presentar a aquest Consell al Departament i en la data que s’esmenten, i autoritz expressament la seua consulta i/o utilització en aquesta convocatòria:

Documentació aportada

Departament davant el qual es va presentar

Data de presentació

RGE

...................................................................., ............. d ...................................... de 2018

(signatura)

En el cas que els sigui atorgada l’ajuda, les persones beneficiàries es comprometen al compliment estricte i a l’acceptació de les bases reguladores d’aquestes ajudes, i també a facilitar al Consell Insular d’Eivissa en qualsevol moment del procediment administratiu qualsevol actuació de control com inspeccions, visites, sol·licitud d’aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l’aplicació correcta de l’ajuda concedida.

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i el Reial decret llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l’adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d’aquesta convocatòria s’incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d’Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d’aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d’accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d’oposició en els termes establerts per la LOPD, dirigint-se per escrit al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l’autoritat de control.

(   ) Autoritz el Consell Insular d’Eivissa a utilitzar l’adreça de correu electrònic a dalt facilitada com a mitjà de comunicació, als efectes de rebre informació sobre futures convocatòries d’ajudes i d’esdeveniments organitzats pel Consell Insular d’Eivissa en matèria de patrimoni històric que puguin ser del nostre interès.

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

  

Annex 2

DECLARACIÓ RESPONSABLE

El Sr./ La Sra ...................................................................................................................................................................,

amb DNI......……………......., domicili al carrer o plaça …….....................................................................……..........,

població ........................................................................................................…, CP .......................................................,

telèfon ...............….............., correu electrònic ...........................................................................................................…,

com a representant de l’entitat ......................................…………..............................., amb NIF ........………………...,

amb domicili al carrer o plaça ..........................................................................................................................................,

població ..................................................................................................…....., CP .........................................................,

telèfon ...............…................, correu electrònic ..........................................................................................................…,

DECLAR sota la meua responsabilitat, en relació amb el procediment per obtenir subvenció per al manteniment i la recuperació de béns de patrimoni històric a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa, any 2018 i 2019, que:

1. Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració.

2. Em compromet a complir les obligacions dels beneficiaris de subvencions establertes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Em trob al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d’Eivissa.

4. Conec i accept les bases d’aquestes ajudes.

5. Tenc coneixement que el falsejament de les dades contingudes en la sol·licitud que formul o qualsevol dels seus documents (annexos i/o documentació presentada) suposarà l’obligació de reintegrar l’ajuda obtenguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries posteriors, de conformitat amb el règim de sancions establert en els articles 59 i següents de l’esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

(   ) AUTORITZ el Consell Insular d’Eivissa, per al compliment de la base sisena reguladora d’aquestes ajudes, a accedir a la informació necessària per comprovar que em trob/que l’entitat que represent es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, i amb la Hisenda estatal i autonòmica i amb el Consell Insular d’Eivissa.

(   ) NO AUTORITZ el Consell Insular d’Eivissa a accedir a la informació necessària per comprovar que em trob/que l’entitat que represent es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, amb la Hisenda estatal i autonòmica i amb el Consell Insular d’Eivissa. En aquest cas, s’han d’aportar els certificats acreditatius juntament amb la sol·licitud de l’ajut.

I perquè consti i tengui efecte davant l’òrgan que convoca el procediment de subvencions esmentat, sign aquesta declaració responsable.

..........................................................., ............. d ........................................... de 2018

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i el Reial decret llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l’adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d’aquesta convocatòria s’incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d’Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d’aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d’accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d’oposició en els termes establerts per la LOPD, dirigint-se per escrit al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l’autoritat de control.

SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

  

Annex 3

DECLARACIÓ RESPONSABLE

El Sr./La Sra. ...........................................................................................................................................................................,

amb DNI......………….........…, domicili al carrer o plaça ……........................................................................……............,

població ......................................................................................................................…, CP ................................................,

telèfon ...............….........................., correu electrònic .....................................................................................................…,

com a representant de l’entitat …...................................................................................……, amb CIF ……….…....……..,

amb domicili al carrer o plaça .................................................................………………………............................................,

població ...................................................................................................................…....., CP ...............................................,

telèfon ...............….................., correu electrònic ...............................................................................................................…,

DECLAR que:

- (   ) No s’han sol·licitat altres ajudes a cap altre òrgan del Consell Insular d’Eivissa ni a cap altra Administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes actuacions objecte de la present subvenció.

- (   ) S’han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o a altra Administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que estan pendents de resolució per l’òrgan competent:

Ens: .............................................................................................. Import: .......................

Ens: .............................................................................................. Import: ........................

- (   ) S’han sol·licitat altres ajudes al Consell Insular d’Eivissa o a altra Administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats objecte de la present subvenció i que ja han estat concedides per resolució de l’òrgan competent, de la qual facilit còpia:

Ens: ............................................................................................... Import: ........................

Ens: ............................................................................................... Import: ........................

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i el Reial decret llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l’adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d’aquesta convocatòria s’incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d’Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d’aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d’accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d’oposició en els termes establerts per la LOPD, dirigint-se per escrit al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l’autoritat de control.

(Signatura)

Eivissa, ........ d .......................................... de 20..…..

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

  

Annex 4

LLISTA DE FACTURES I JUSTIFICANTS

DECLARACIÓ RESPONSABLE

El Sr./La Sra. ................................................................................................................, amb DNI ...............................................,

domicili: …………............................…...……...............................................…, població ......................................................…,

CP ........................, telèfon ................................, correu electrònic ..........................................................................................…,

com a representant de l’entitat ……................................................................….............................., amb CIF …………......…..,

amb domicili al carrer o plaça .........................................................................................………………………...........................,

població .......................................................................................................................…, CP ......................................................,

telèfon ...............................…..........., correu electrònic ............................................................................................................…,

declar sota la meua responsabilitat que, en relació amb el procediment per a la justificació de l’ajuda concedida per al manteniment i la recuperació de béns del patrimoni històric a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa, anys 2018 i 2019, les factures detallades més avall només s’han presentat davant el Consell Insular d’Eivissa i com a justificant de l’ajuda rebuda.

I perquè consti i tengui efecte davant l’òrgan que convoca el procediment de subvencions esmentat, sign aquesta declaració responsable.

(signatura)

....................................................................., ............. d ...................................... de 2018

Llista de factures i justificants presentats per justificar l’ajuda dels anys ________:

NÚM.                        PROVEÏDOR                                NÚM. JUSTIFICANT                      CONCEPTE                IMPORT

...............    ...........................................................      ................................................      ...............................................   .....................

...............    ...........................................................      ................................................      ...............................................   .....................

...............    ...........................................................      ................................................      ...............................................   .....................

...............    ...........................................................      ................................................      ...............................................   .....................

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i el Reial decret llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l’adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d’aquesta convocatòria s’incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d’Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d’aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d’accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d’oposició en els termes establerts per la LOPD, dirigint-se per escrit al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l’autoritat de control.

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

  

Annex 5

LIQUIDACIÓ D’INGRESSOS I DESPESES

El Sr./La Sra. ........................................................................................................................., amb DNI......…………….......…, domicili al carrer o plaça …………......................................................................................................................................................................., població ..................................................................…..............., CP ........................................., telèfon ...............…....................., correu electrònic ...............................................................................................…,

com a representant de l’entitat …..........................................................………………............................., amb CIF ………………..,

amb domicili al carrer o plaça .................................................................................................................………………………..........,

població ....................................................................................................................…....., CP ...........................................................,

telèfon .............................…..........., correu electrònic ....................................................................................................................…,

ACTUACIÓ:

INGRESSOS

Aportació Consell Insular d’Eivissa

Aportació pròpia

Altres aportacions

TOTAL INGRESSOS

DESPESES

TOTAL DESPESES

(signatura)

............................................, ......... d ...................................... de 2018

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i el Reial decret llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l’adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d’aquesta convocatòria s’incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d’Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d’aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d’accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d’oposició en els termes establerts per la LOPD, dirigint-se per escrit al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l’autoritat de control.

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

  

Annex 6

AUTORITZACIÓ DEL PROPIETARI DEL BÉ IMMOBLE

El Sr./La Sra. ………...............................................................……………….........................................., amb DNI ......................................, amb domicili al carrer/plaça ....................................................................................................................., núm. ......, pis ......., porta ......, localitat ............................................................................., codi postal .............................…, telèfon .........................................................…,

EXPÒS:

Que jo som propietari/ària del següent bé:

Nom: ..................................................................................................…………..........................................................................

Situació: .......................................................................………….............................. Població: ..................................................

Terme municipal: ........................................................................................... CP: .......................................................................

Protecció: (   ) BIC (   ) BC (   ) CATALEG i/o INVENTARI (   ) ALTRES

Que la persona/l’entitat/l’associació ............................................…………................................ m’ha sol·licitat autorització per portar a terme actuacions de restauració, de conservació i/o de manteniment del bé i/o monument de la meua propietat esmentat abans, tot això en virtut de la convocatòria d’ajudes econòmiques per al manteniment dels béns de patrimoni històric a l’àmbit territorial d’Eivissa, anys 2018 i 2019, convocades pel Consell Insular d’Eivissa.

Per tot l’anterior,

AUTORITZ:

La persona/l’entitat/l’associació ............................................…………....................................... a portar a terme treballs de restauració, de conservació i/o de manteniment en el bé i/o monument de la meua propietat esmentat abans, de conformitat amb la memòria presentada i que, en cap cas, no suposa l’adquisició de cap dret sobre el dit bé.

Abans d’iniciar els treballs s’haurà de comptar amb totes les autoritzacions i/o les llicències pertinents. Així mateix, la seua execució haurà de ser de conformitat amb el que disposen les bases reguladores d’aquestes ajudes.

S’adjunta: - Còpia d’escriptura de propietat i/o nota registral

    - Còpia del DNI del propietari o la propietària

Eivissa, .......... d ................................ de 2018

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i el Reial decret llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a l’adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d’aquesta convocatòria s’incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d’Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d’aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d’accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d’oposició en els termes establerts per la LOPD, dirigint-se per escrit al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen dret a presentar reclamació davant l’autoritat de control.

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA