Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 11425
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe ambiental estratègic sobre la Nova proposta de Modificació Puntual nº 4 del PGOU d'Inca (20e/2017)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l’informe tècnic amb proposta de resolució de dia 25 de setembre de 2018, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s’aproven l’organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),

RESOLC FORMULAR:

L’informe  ambiental estratègic, sobre la Nova proposta de Modificació Puntual nº 4 del PGOU d'Inca, en els termes següents:

1.Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

La nova documentació aportada i els canvis introduïts en de la Modificació Puntual nº 4 del PGOU d'Inca, constitueix una modificació menor i de reduït àmbit. En base a l'article 6 de la Llei 21/2013 d'avaluació ambiental, està subjecta a avaluació ambiental estratègica simplificada ja que estableix l'ús en una zona de reduïda extensió de l'àmbit municipal.

La tramitació a seguir es l'establerta als articles 29 i següents de la Llei 21/2013.

2.Descripció i ubicació de la modificació puntual

La modificació puntual nº 4 afecta a part d'una parcel·la de sòl urbà d'Inca de 245 m2 de superfície. En la parcel·la es troba el Poliesportiu municipal Mateu Cañellas. L'àmbit de la Modificació puntual se situa al nord del nucli urbà d'Inca. La parcel·la és propietat de l'Ajuntament.

La modificació proposada correspon a un canvi de qualificació de part de la parcel·la (245 m2) per poder dur a terme una àrea d'aportació de residus vigilada.

La nova proposta manté la numeració de «modificació nº 4» de la tramitació anterior. No obstant, l'Ajuntament desglossa de la mateixa altres àrees d'aportació de residus vigilades que contemplava l'informe i Resolució de la CMAIB (BOIB nº 141 de 18 de novembre de 2017). En aquesta resolució se subjectava a avaluació ambiental estratègica ordinària la Modificació Puntual nº 4 del PGOU d'Inca.

Amb la nova proposta, l'Ajuntament d'Inca desvincula les altres AAV i únicament tramita en la CMAIB la AAV-3, com Avaluació ambiental estratègica simplificada.

La superfície de 245 m2 afectada es qualifica amb la nova proposta com Sistema General de Comunicacions i Infraestructures (SSGGI/IS19) destinada a àrea d'aportació de residus.

3.Avaluació dels efectes previsibles.

No s'han detectat problemes ambientals significatius. Es tracta d'un sòl urbà que té tots els serveis urbanístics.

Es troba afectat per zona de vulnerabilitat d'aqüífers moderada i es troba, l'àmbit de la modificació, dins del radi de 1000m de protecció de pou d'abastiment. Cal senyalar al respecte que l'informe del Servei d'Estudis i Planificació de la D.G. de Recursos Hídrics informa favorablement la Modificació puntual proposta.

S'aporten en la documentació presentada mesures correctores i protectores per evitar impactes. Cal destacar que es contempla la impermeabilització de l'àrea d'actuació i s'instal·larà un separador de grasses.

A l'àmbit s'ubicaran 12 contenidors de 3000l i 2 de 1000 destinats a recollida selectiva. Es contempla disposar d'una petita caseta de vigilància i control de 6 a 9 m2.

 

4.Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

La nova documentació aportada per l'Ajuntament d'Inca ha estat objecte de consultes de l'òrgan ambiental a les següents administracions afectades:

-Servei de Residus i sòls contaminats. D.G. d'Educació ambiental, Qualitat ambiental i Residus.

-Departament tècnic de Coordinació i Gestió de l'Aigua. D.G. Recursos Hídrics.

-D.G. d'Energia i Canvi Climàtic. Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

-Direcció Insular d'Infraestructures i Mobilitat del Consell de Mallorca.

-Direcció Insular de Residus. Consell de Mallorca.

-Direcció Insular de Territori i Paisatge. Consell de Mallorca.

-Àrea Funcional d'Indústria i Energia. Delegació del Govern.

-Serveis Ferroviaris de Mallorca.

De les administracions consultades s'han rebut els següents informes:

-Informe del Servei d'Estudis i Planificació. D. G. Recursos Hídrics – favorable.

-Departament de Medi Ambient – Consell de Mallorca. Considera la proposta necessària i una millora dels serveis de recollida selectiva. Compleix amb els requisits del PDSGRUM. Recomana el desenvolupament més detallat de les mesures complementàries.

-Serveis Ferroviaris de Mallorca. La nova proposta de la MP nº 4 descrites en el document de març de 2018, no queden afectades per la normativa sectorial ferroviària.

-Informe del Servei de Residus i sòls contaminats. Informa favorablement i estableix una consideració.

-Servei d'Ordenació del Territori. Consell de Mallorca. El PTIM no impedeix que s'implanti aquesta àrea d'aportació vigilada. S'hauran de contemplar mesures d'integració paisatgística i en l'entorn. Es proposa considerar com mesures contra la contaminació lumínica, la reducció de la reflectivitat del paviment.

5.Anàlisi dels criteris de l’annex V de la Llei 21/2013 i avaluació dels efectes previsibles.

S'han analitzat els criteris de l'Annex V de la Llei 21/2013 i no es preveu que la modificació puntual de Normes pugui tenir efectes significatius en el medi ambient, si es tenen en compte les condicions i recomanacions aportades. Així mateix, cal considerar les recomanacions realitzades per les administracions consultades.

Conclusions de l’Informe ambiental estratègic

Primer. No subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària la nova proposta de Modificació Puntual nº 4 del PGOU d'Inca, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, sempre i quan a la fase de projecte s'apliquin les mesures de vigilància i seguiment que es proposen:

-S'han de completar i profunditzar en les mesures correctores i protectores senyalades en el Document ambiental.

-S'ha d'incidir en les mesures d'integració paisatgística per minimitzar l'impacte visual.

-Respecte a mesures contra la contaminació lumínica, s'ha de considerar la reducció de la reflectivitat del paviment.

-S'han de considerar les mesures propostes en l'informe de la D.G. d'Energia i Canvi Climàtic de 13/06/2017, aportat a l'Ajuntament, en el que pugui afectar a aquesta AAV – 3.

Segon.- Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'AA.

Tercer.- L'informe ambiental estratègic perdrà al seva vigència i cessarà en  la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació amb el que disposa l'article 31.4 de la Llei 21/2013.

Quart.- L'informe ambiental estratègic no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l'acte d'aprovació del pla o programa, d'acord amb el que disposa l'article 31.5 de la Llei 21/2013.

 

Cinquè.- Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents    i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

Palma, 2 d’octubre de 2018

El president de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias