Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT

Núm. 11424
Creació del Consell Assessor de la Ruta de Pedra en Sec i aprovació del seu Reglament d’organització i funcionament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 14 de juny de 2018, prengué l’Acord de la creació del Consell Assessor de la Ruta de Pedra en Sec i aprovació inicial del seu Reglament d’organització i funcionament.

L’expedient es va sotmetre a informació pública, mitjançant la inserció de l’anunci corresponent en el BOIB núm. 86 de dia 12 de juliol de 2018, i en el tauler d’edictes des de dia 27/06/2018 fins a dia 24/08/2018, durant el termini de trenta dies, perquè totes les persones que hi estiguessin interessades el poguessin examinar i poguessin formular-hi les reclamacions i els suggeriments pertinents.

Durant aquest termini no s’hi va presentar cap al·legació, per la qual cosa i, de conformitat amb el que va aprovar el Ple, l’acord va esdevenir definitiu.

En data 4 d’octubre de 2018 el president del Consell de Mallorca, mitjançant providència, va ordenar que es publiqués íntegrament el text del Reglament d’organització i funcionament del Consell Assessor de la Ruta de Pedra en Sec en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

REGLAMENT D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CONSELL ASSESSOR DE LA RUTA DE PEDRA EN SEC

L’article 25.4, del Pla Especial d’Ordenació i Protecció de la Ruta de Pedra en Sec, aprovat definitivament per Acord de Ple del Consell de Mallorca en sessió de data 21 de maig de 2015 (BOIB Núm. 93, de 25 de juny de 2015), estableix que el Consell de Mallorca crearà un Consell Assessor format per membres en representació de diferents administracions i dels col·lectius d’usuaris, dels propietaris i altres titulars de drets, així com representats d’entitats o associacions.

La funció d’aquest Consell Assessor serà, entre d’altres, la de vetllar pel compliment de les determinacions del Pla Especial, per aquest motiu es reunirà periòdicament amb l’objectiu de millorar i adaptar la Ruta a les necessitats dels usuaris i a les propietats públiques o privades afectades.

Una vegada aprovat el Pla cal establir reglamentàriament l’organització i funcionament d’aquest Consell Assessor, les normes del qual es reflecteixen en l’articulat següent:

TÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

CAPÍTOL I

Naturalesa i règim jurídic

Article 1. Naturalesa

1. El Consell Assessor de la Ruta de Pedra en Sec (en endavant CARPS), és l’òrgan consultiu de la Ruta de Pedra en Sec que es crea a l’empara del que estableix l’article 25.4, del Pla Especial d’Ordenació i Protecció de la Ruta de Pedra en Sec, aprovat definitivament per Acord de Ple del Consell de Mallorca en sessió de data 21 de maig de 2015 (BOIB Núm. 93, de 25 de juny de 2015), amb la composició, l’estructura i les funcions que s’estableixen a continuació.

2. Sens perjudici de la dependència administrativa i pressupostària del Consell de Mallorca, el CARPS exerceix les seves funcions amb l’autonomia necessària per a garantir l’objectivitat i la independència de la institució.

3. Als efectes administratius i pressupostaris, el CARPS s’adscriu al departament del Consell de Mallorca competent en matèria de Medi Ambient.

Article 2. Règim jurídic

1. Quant a l’organització i al funcionament, el CARPS es regeix per aquest reglament i per la resta de normes relatives al procediment administratiu comú.

2. En totes les qüestions no previstes en la normativa o en aquest Reglament, el CARPS se sotmet als acords del Ple, segons l’àmbit d’actuació, sempre que no contradiguin aquestes normes.

En els aspectes no previstos en aquest Reglament regeix el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat definitivament pel Ple de dia 2 de juliol de 2001 (BOIB núm. 102,de 25 d’agost de 2001), la darrera modificació del qual ho va ser per Acord de Ple de dia 8 d’octubre de 2015 (BOIB núm. 186, de 24 de desembre de 2015), així com la Llei 40/2015, d’1 d’octubre de règim jurídic del sector públic.

Article 3. Seu

El CARPS té la seu en el Consell de Mallorca, en concret, en el domicili del departament competent en matèria de Medi Ambient.

CAPÍTOL II

Funcions

Article 4. Funcions

Són funcions del Consell Assessor:

a) Assessorar l’administració insular en l’exercici de les funcions que te encomanades en relació al Pla Especial d’Ordenació i Protecció de la Ruta de Pedra en Sec

b) Proposar les accions que consideri convenients per a la millora, conservació, ús i gestió de la Ruta de Pedra en Sec.

c) Fomentar estudis, investigacions, activitats educatives, ambientals i etnològiques, relacionades amb l’àmbit de la Ruta, i promoure la divulgació dels seus resultats.

d) Totes les altres que per norma legal o reglamentària se li atribueixen.

CAPÍTOL III

COMPOSICIÓ DEL CARPS, NOMENAMENT, DURADA DELS CÀRRECS

Article 5. Composició

Integren el Consell Assessor de la Ruta de Pedra en Sec la Presidència, la Vicepresidència, la Secretaria, 15 vocals amb veu i vot i 2 vocals amb veu i sense vot.

1. La presidència l’ocupa la persona titular del departament del Consell de Mallorca competent en matèria de medi ambient.

2. La vicepresidència l’ocupa la persona titular de la direcció insular del departament del Consell de Mallorca competent en matèria de medi ambient

3. La Secretaria, l’exerceix la persona que ocupi la plaça de cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca, o persona funcionària superior titulada en dret, en qui delegui. Té veu però no vot.

4. Vocals amb veu i vot:

a. Una persona en representació de cada grup de consellers i conselleres, que formen el Ple del Consell de Mallorc

b. Una persona en representació de la conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d’Espais Naturals Protegits.

c. Una persona en representació del departament del Consell de Mallorca competent en matèria de Patrimoni Històri

d. Una persona en representació de del Consorci de la Serra de Tramuntana.

e. Una persona en representació de la Federació Balear de Muntanyisme i Escalada.

f. Una persona en representació de les associacions o entitats que tenguin contemplat com a finalitat o objecte principal dins els seus estatuts fundacionals, la conservació de la natura i/o el medi ambient, elegida entre elles.

g. Tres persones designades per la FELIB, escollides entre les persones representants dels Ajuntaments que es troben dins l’àmbit territorial de la Ruta de Pedra en Sec.

h. Una persona en representació de les associacions dels propietaris de terrenys dins l’àmbit territorial de la Ruta de Pedra en Sec, elegida entre elles.

i. Una persona de reconegut prestigi en matèria de senderisme i/o excursionisme, nomenat per la presidència del Consell de Mallorca, a proposta de la persona titular del departament competent en matèria de medi ambient.

5. Vocals amb veu i sense vot:

a. Seran també membres del Consell assessor, amb veu i sense vot, les persones que ocupin les places de cap del servei i de coordinador (-a) de servei i la unitat que gestioni la Ruta de Pedra en Sec.

Es podrà convidar a participar a les sessions del Consell Assessor a funcionaris tècnics i/o persones de reconegut prestigi amb veu i sense vot.

Article 6. Nomenament i durada dels càrrecs

a) Els membres del Consell Assessor, titulars i suplents, són nomenats per la Presidència del Consell de Mallorca per un període de 4 anys, a proposta de cada un dels sectors representats ó a proposta del/la conseller/a executiu/va del departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca quan pertoqui.

b) La durada dels vocals amb veu i sense vot es de quatre anys, llevat que el seu nomenament estableixi el contrari o siguin cessats. Podran ser reelegits per igual període.

Article 7. Pèrdua de la condició de membre

Són causes de pèrdua de la condició de membre del Consell Assessor:

a) La renúncia expressa, manifestada mitjançant escrit adreçat a la Presidència del Consell de Mallorca.

b) La destitució, lliurement acordada en qualsevol moment, per la Presidència del Consell de Mallorca.

c) El cessament en els càrrecs dels membres del govern, alts càrrecs i/o del càrrec de la Presidència del Consell de Mallorca que els hagi nomenat, sense perjudici que se’n prorroguin les funcions fins que la nova Presidència hagi pres possessió del càrrec.

d) Qualsevol causa sobrevinguda que l’incapaciti per a l’exercici del càrrec.

TÍTOL II ESTRUCTURA ORGÀNICA

Article 8. Òrgans del Consell Assessor de la Ruta de Pedra en Sec

Són òrgans del CARPS:

1. Unipersonals

a) Presidència

b) Vicepresidència

c) Secretaria

2. Col·legiat

a) Ple

CAPÍTOL I

Òrgans unipersonals

Article 9. Presidència

Correspon a la Presidència del CARPS les funcions següents:

a. Representar el Consell Assessor de la Ruta de Pedra en Sec.

b. Executar els acords del Ple.

c. Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del Ple; dirigir les deliberacions, i dirimir els assumptes amb el vot de qualitat.

d. Fixar l’ordre del dia del Ple, tenint en compte les peticions rebudes de la resta de membres del CARPS.

e. Qualsevol altra que no estigui atribuït a un altre òrgan.

Article 10. Vicepresidència

Correspon a la Vicepresidència del CARPS substituir al titular de la Presidència en els casos de vacant, absència o malaltia. En cas de delegació exerceix les funcions que se li encomanin.

Article 11. Secretaria

Correspon a la Secretaria del CARPS les funcions següents:

a. Redactar i custodiar les actes de les sessions del CARPS

b. Certificar totes les actes i els acords dels òrgans del CARPS, i donar-ne fe, amb el vistiplau de la Presidència.

 

CAPÍTOL II

Òrgan col·legiat

El Ple

Article 12. Naturalesa i composició

El Ple és l’òrgan suprem de decisió i de formació de la voluntat del Consell Assessor de la Ruta de Pedra en Sec. Està integrat per tots el membres integrants del CARPS, sota la direcció del/la President/a i amb l’assistència del/la Secretari/a.

Article 13. Funcions

Corresponen al Ple les següents funcions:

a) Aprovar, a proposta de la Presidència, les línies generals del programa d’actuacions del CARPS per a cada any natural.

b) Aprovar la formulació de propostes al Consell de Mallorca i a altres administracions públiques sobre assumptes que siguin competència del CARPS o sobre qualssevol altres qüestions relatives a la Ruta de la Pedra en Sec.

c) Delegar les atribucions que considera oportunes en qualsevol dels altres òrgans del CARPS.

Article 14. Funcionament

1. Les sessions del Ple poden ser ordinàries o extraordinàries.

2. El Ple es reuneix en sessió ordinària, com a mínim, una vegada a l’any.

3. Amb caràcter extraordinari es pot reunir:

a. A iniciativa de la Presidència.

b. Quan ho sol·licitin un terç dels membres del CARPS.

4. La Presidència fixa l’ordre del dia del Ple, tenint en compte les peticions rebudes de la resta de membres del CARPS.

5. La Presidència fa la convocatòria del Ple i es dirigeix per escrit a tots els membres del CARPS amb un antelació mínima de 7 dies hàbils, que es poden reduir a dos en cas d’urgència. L’escrit de convocatòria, que conté l’ordre del dia de la sessió, la data, l’hora i el lloc en què es fa, s’acompanya de la documentació específica sobre els temes que s’han de tractar. Es pot ampliar l’ordre del dia o transmetre documentació complementària fins a quaranta-vuit hores abans de la sessió.

6. En les sessions ordinàries del Ple pot ser objecte de deliberació o, si escau, de decisió qualsevol assumpte no inclòs en l’ordre del dia, sempre que tots els membres del CARPS hi siguin presents i que ho acordin per majoria al començament de la sessió.

7. Les sessions del Ple tindran lloc en la seva seu o en el lloc que indiqui la convocatòria.

8. Per decisió de la Presidència, poden assistir a les sessions del Ple les persones que poden assessorar o informar sobre els temes que s’han de tractar. Així mateix, la Presidència pot convidar personalitats dels àmbits públic i privat a assistir-hi com a observadores.

9. Perquè el Ple es constitueixi vàlidament és necessari que hi siguin presents les persones titulars de la Presidència i de la Secretaria o, si escau, les que reglamentàriament les substitueixen i la meitat més un dels membres. Si no hi ha aquest quòrum, el Ple es constitueix vàlidament en segona convocatòria, mitja hora després de la primera, quan hi són presents una tercera part dels membres, incloent-hi les persones titulars de la Presidència i de la Secretaria.

10. La Presidència obre, suspèn i aixeca les sessions, dirigeix els debats i vetlla pel manteniment de l’ordre i per l’observança del Reglament, concedeix i retira l’ús de la paraula, com a norma general en l’ordre en què es demana. Així mateix, sotmet a votació els assumptes objecte del debat i en proclama els resultats.

11. Llevat dels casos en què expressament es preveu una majoria qualificada, s’adopten els acords per majoria simple dels vots dels membres assistents i dirimeix els empats la Presidència, mitjançant el vot de qualitat.

12. El vot és personal i indelegable. No s’admet el vot per correu.

13. De cada sessió s’estén un acta, que la persona titular de la Secretaria firma al final, amb el vistiplau de la Presidència. Ambdues persones firmen també al marge totes les pàgines. Les actes se sotmeten a aprovació en la sessió ordinària següent i queden en custòdia de la Secretaria, que en facilita una fotocòpia a qualsevol membre del CARPS que la sol·licita.

Disposició final

Aquest Reglament, que consta de 14 articles, entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació en el BOIB i una vegada transcorregut el termini previst a l’article 65.2 de la Llei 7/1985, de dia 2 d’abril, de Bases de Règim Local.

   

Palma, 19 d'octubre de 2018

EL SECRETARI GENERAL,

Jeroni M. Mas Rigo