Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 11394
Convocatòria de concessió d’ajudes per a adquisició de llibres de text d’un màxim de 100,00 € cada una per a alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2018-2019 cursi 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària feta el dia 29 d’octubre de 2018, va aprovar la següent:

“Convocatòria de concessió d’ajudes per a adquisició de llibres de text d’un màxim de  100,00 € cada una per a alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2018-2019 cursi 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO.

1. OBJECTE

1.1. L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport econòmic  a alumnat empadronat  al municipi de Sant Josep de sa Talaia, que dins el curs 2018-2019 cursi 1r, 2n, 3r o 4t  d’ESO i no estigui adherit al Programa de reutilització de llibres del seu centre.   Aquest suport serà de l’import gastat en la compra de llibres fins a un màxim de 100,00 euros per a cada sol·licitant. 

1.2. Actualment el Programa de reutilització de llibres de text està plenament integrat en els centres de primària del municipi de Sant Josep de sa Talaia i a aquest efecte anualment l’Ajuntament destina una subvenció als centres per tal que puguin ampliar o renovar lots de llibres, segons les necessitats que hi hagi.

1.3. Malgrat que l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 24 d’abril de 2009 (BOIB núm. 63 ext., de 29 d’abril) regula la implantació del Programa de reutilització i la creació d’un fons de llibres de text i material didàctic per a l’educació secundària obligatòria als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, en els centres d’educació secundària obligatòria ha resultat més complicat instaurar aquest Programa, per la qual cosa les famílies dels centres de secundària que no tenen instaurat aquest Programa s’han vist abocades a sufragar el cost total dels llibres dels seus infants. Un cost moltes vegades mal de dur per les precàries economies familiars.

1.4. És per aquest motiu que la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Sant Josep convoca per al curs 2018/2019 ajudes econòmiques per a adquisició de llibres de text d’un màxim de 100,00 € cada una per a alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, que dins el curs 2018-2019 cursi 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO.

1.5. Aquestes ajudes van dirigides a la compra de llibres de text de caràcter obligatori per a alumnes que cursin aquests estudis i cobrirà fins a un màxim de 100,00 € per alumne. No són objecte d’aquestes ajudes la compra d’altres materials escolars complementaris.

1.6. No podran beneficiar-se d’aquestes ajudes l’alumnat de secundària, adherit al Programa de reutilització de llibres de text i material didàctic a l’educació secundària obligatòria a centres docents públics de les Illes Balears del seu centre, si és el cas, ja que per a aquest cas específic ja hi ha una altra convocatòria d’ajudes.

2. RÈGIM APLICABLE

2.1. La present convocatòria se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, a l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia ( BOIB núm. 66, de 30 de maig de 2017) i al Pla  estratègic de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per als anys 2018/2019 (BOIB núm. 85, de 10 de juliol de 2018). 

2.2. Aquestes ajudes estan exemptes de retenció de l’impost sobre la renda de les persones físiques, en virtut de l’article 7.j de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’impost sobre la renda de les persones físiques i de modificació parcial de les lleis dels impostos sobres societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni (BOE núm. 285, de 29-11-06). Així mateix, hi és d’aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14-12-99, i suplement en català núm. 17, de 30-12-99).

2.3. Aquesta convocatòria s’exposarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament; al  de la pàgina web de l’Ajuntament i al de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Josep  (www.santjosep.org) , i serà publicada al BOIB i a la BDNS.

 

3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 35.000,00 €, amb càrrec a la partida 326148033 amb fons de finançament municipal. 

4. CONDICIONS GENERALS DELS  SOL·LICITANTS

Podrà acollir-se a aquesta convocatòria alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2018-2019 cursi 1r, 2n, 3r o 4t  d’ESO i no estigui adherit al Programa de reutilització de llibres de text i material didàctic a l’ESO del seu centre . L’alumnat que vulgui acollir-se a aquesta convocatòria haurà de complir  els següents requisits.

a. Estar empadronat de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia des de, com a mínim, abans de l’01/01/2017.

b. Cursar, dins el curs 2018-2019, 1r, 2n, 3r o 4t  d’ESO i no estar adherit al Programa de reutilització de llibres de text i material didàctic a l’ESO del seu centre.

c. La unitat familiar de la qual formen part haurà d’haver tengut durant l’any 2017, com a màxim, els següents ingressos:

Nombre de fills

Ingressos iguals o inferiors a

Un o dos fills

39.625,6 €

De tres a quatre fills

59.438,4 €

De cinc a sis fills

79.251,2 €

De set a vuit fills

99.064,00 €

Nou o més fills

108.970,4 €

d. Trobar-se el beneficiari al corrent de les obligacions tributàries, amb la seguretat social i amb el mateix Ajuntament de sant Josep.

e. No trobar-se el beneficiari incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

f. Acreditar el compliment d’obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l’art. 25 del RLGS.

5. RÈGIM DE LES AJUDES

5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de

concurrència no competitiva. Només podran obtenir subvenció aquells sol·licitants que, reunint els requisits exigits, acompleixin les condicions assenyalades a la base 4.

5.2. S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i resolutoris o definitius del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament; el de la pàgina web de l’Ajuntament i el de la seu electrònica de l’Ajunament de Sant Josep (www.santjosep.org).

5.3. En cas que el total d’ajudes que s’hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.

5.4. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l’activitat. Serà obligació dels beneficiaris de les ajudes informar de totes les subvencions rebudes amb destinació a l’activitat objecte de subvenció. 

6. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

6.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia  o  en la forma establerta en l’art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s’haurà de passar avís per correu electrònic a l’adreça: normalitzacio@santjosep.org.

6.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:

a. Identificació de qui subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.

b.  Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor, si és el cas, per al qual se sol·licita l’ajuda.

c. Còpia del Llibre de Família o document que acrediti:

- la relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor, si és el cas.

- el nombre de germans que conformen la unitat familiar.

d. A l’efecte d’acreditar els components de la unitat familiar en el cas que els pares o tutors estiguin legalment separats o divorciats, s’hauran d’adjuntar a la sol·licitud les sentències de separació/divorci completes.

e. En el cas que un dels pares o tutors sigui vidu hauran de presentar la partida de defunció que ho acrediti o el llibre de família amb la inscripció de la defunció del cònjuge.

f. Aquelles unitats familiars en què els progenitors o tutors legals no tenguin regulada la seva separació hauran de signar declaració de responsabilitat relativa als components de la unitat familiar (vegeu annex II).

g. Per acreditar la renda de la unitat familiar: còpia de la declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici fiscal 2017 del pare i de la mare o dels tutors del sol·licitant o autorització a l’Ajuntament de Sant Josep per accedir a la informació fiscal de la persona o persones interessades (vegeu annex III). En els casos de nul·litat matrimonial, separació o divorci, es tendrà en compte la renda de qui tengui l’exercici de la guàrdia i custòdia, que s’acreditarà mitjançant sentència judicial, llibre de família o altra documentació legal).

h. Declaració responsable que el menor per al qual se sol·licita l’ajuda està empadronat de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia des de, com a mínim, abans de l’01/01/17 (vegeu annex IV).

i. Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals del sol·licitant, que siguin necessàries (vegeu annex IV).

j. Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de complir les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions (vegeu annex IV).

k. Certificat del centre escolar en què estigui matriculat l’alumne/a, que acrediti el curs que està realitzant l’alumne/a dins el període escolar 2018-2019 i que aquest/a alumne/a no està adherit/da al Programa de reutilització de llibres de text i material didàctic a l’ESO (en cas d’estar-hi adherit el seu centre).

l. Factura original justificativa d’haver abonat els llibres de text, amb acreditació del pagament segons base 9. La factura, en cas d’alumnat menor d’edat, anirà a nom del pare, mare o tutor/a legal o a nom de l’alumne/a.

m. Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.

n. Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur (annex V).

Si els documents exigits en la sol·licitud ja s’haguessin presentat a l’Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se a l’establert en l’article 53.d) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats o emesos.

En cas de ser menor d’edat, la sol·licitud haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal.

6.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte  de la present convocatòria en el BOIB.

6.4. Esmenes de defectes de les sol·licituds

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la normativa de la convocatòria, l’òrgan instructor ha de requerir, segons estableix la base 5.2,   a la persona interessada que l’esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies  i li ha d’indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. ÒRGAN COL·LEGIAT

7.1. L’òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elevarà l’informe a l’òrgan instructor, el qual formularà proposta de resolució, que quan sigui definitiva, elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

7.2. Estarà format pels següents membres:

Presidència: la regidora d’Educació o persona en qui delegui.

 

Vocals:

- la regidora de Cultura o persona en qui delegui

- un/a tècnic/a d’Administració general de l’Ajuntament

- un membre del personal administratiu del Departament d’Educació i Cultura

- Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui

 L’òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:

a) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb els requisits establerts a la base 4.

b) Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.

8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

8.1. L’òrgan instructor del procediment serà un/a tècnic/a del Departament d’Educació, que té atribuïdes les funcions establertes a l’article 24 de la Llei general de subvencions i article 12 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que haurà de notificar-se a les persones interessades concedint-los un termini de 10 dies, comptats a partir del dia següent de la publicació de la proposta, per presentar al·legacions i, si escau, requerir-los perquè presentin la documentació que acrediti la realitat de les dades afirmades en la declaració.

Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l’òrgan instructor, amb l’informe previ de  l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució definitiva, que haurà d’expressar  la relació de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de l’ajuda.  

La proposta de resolució definitiva s’elevarà a l’òrgan competent per resoldre, que  dictarà resolució definitiva amb la llista dels sol·licitants  que hagin obtingut ajudes i la quantia de les ajudes concedides, la qual es notificarà de conformitat amb l’exposat a la base 5.2.

La resolució de concessió, d’acord amb l’article 14a) de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep, haurà de contenir la  relació de persones beneficiàries a les quals s’atorga l’ajuda amb les quanties individualitzades així com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda de les sol·licituds no ateses.

8.2. L’òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici que pugui ser assistit per la Junta  de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l’article 23.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l’article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l’article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions i article 17 de  l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.

El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment és de sis mesos des de la data de publicació de la corresponent convocatòria.

9. FACTURA JUSTIFICATIVA

9.1. Les factures originals i altres documents de valor probatori equivalent han de ser estampillats per l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i s’ha d’indicar l’import de la factura que justifica la subvenció.

9.2. S’haurà d’acreditar el pagament de la factura justificativa amb anterioritat a la finalització del període de sol·licitud de la subvenció.

9.3.  El pagament de la factura s’acreditarà de la següent manera:

L’acreditació de l’abonament de la  despesa del projecte s’ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s’indica, depenent dels mitjans de pagament que s’hagin utilitzat:

a. Pagament en efectiu: factura, signada i segellada pel proveïdor, en la qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl·lic», «pagat en metàl·lic», «pagat» o similar  .

b. Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta.

- Tiquet de compra i resguard del pagament amb targeta en cas que no figuri en el tiquet de compra.

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació.

c. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

- Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l’emissor de la factura, respectivament.

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

d. Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.

e. Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l’efecte mercantil.

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l’efecte mercantil.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l’entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i de l’abonament per part del lliurat.

f. Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec.

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s’ha fet el càrrec i l’ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació

9. DIFUSIÓ DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

Per la naturalesa d’aquesta subvenció no és preceptiu establir mesures de difusió de la subvenció concedida per al beneficiari.

10. RÈGIM DE RECURSOS

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

- El recurs de reposició, potestatiu, davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.”

La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.

     

ANNEX I

SOL·LICITUD D’AJUDES PER A ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT D’UN MÀXIM DE  100,00 € CADA UNA PER A ALUMNAT EMPADRONAT AL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA QUE DINS EL CURS 2018-2019 CURSI 1r, 2n, 3r O 4t D’ESO.

SOL·LICITANT (dades del pare, mare o tutor/a, en cas que l’estudiant sigui menor d’edat)

Nom i llinatges sol·licitant:

DNI sol·licitant:

Domicili sol·licitant:

Telèfon:

Adreça electrònica:

DADES DEL SEU FILL/A O TUTELAT/DA (dades alumnat al qual s’han comprat llibres de text)

Nom i llinatges de l’estudiant:

DNI de l’estudiant:

Domicili de l’estudiant:

Centre on estudia:

Curs que està realitzant:

Parentesc amb el sol·licitant:

EXPÒS:

1. Que m’he assabentat de la  convocatòria de concessió d’ajudes per a adquisició de llibres de text d’un màxim de  100,00 € cada una per a alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2018-2019 cursi 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO

2. Que el meu fill/a o tutelat/da durant el curs 2018-2019 realitzarà estudis del següent tipus:

□ 1r ESO

□ 2n ESO

□ 3r ESO

□ 4t ESO

3. Que el meu fill/a o tutelat/da no està adherit/da al Programa de reutilització de llibres de text i material didàctic a l’ESO.  

SOL·LICIT:

Una ajuda econòmica per la quantitat de ..............euros, en concepte d’ajudes per a adquisició de llibres de text d’un màxim de  100,00 € cada una per a alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2018-2019 cursin 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO

Així mateix, adjunt:

□ Identificació de qui subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant còpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.

□ Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor, si és el cas, per al qual se sol·licita l’ajuda.

□ Còpia del Llibre de Família o document que acrediti:

- la relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor, si és el cas.

- el nombre de germans que conformen la unitat familiar.

□ Sentència de separació/divorci completes, si és el cas, a l’efecte d’acreditar els components de la unitat familiar en el cas que els pares o tutors estiguin legalment separats o divorciats.

□ Partida de defunció que ho acrediti o el llibre de família amb la inscripció de la defunció del cònjuge, en el cas que un dels pares o tutors sigui vidu.

□ Declaració de responsabilitat relativa als components de la unitat familiar signada (vegeu annex II), en aquelles unitats familiars en què els progenitors o tutors legals no tenguin regulada la seva separació.

□ Còpia de la declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici fiscal 2017 del pare i de la mare o dels tutors del sol·licitant o autorització  a l’Ajuntament de Sant Josep per accedir a la informació fiscal de la persona o persones interessades (vegeu annex III) per acreditar la renda de la unitat familiar. En els casos de nul·litat matrimonial, separació o divorci, es tendrà en compte la renda de qui tengui l’exercici de la guàrdia i custòdia, que s’acreditarà mitjançant sentència judicial, llibre de família o altra documentació legal).

□ Declaració responsable que el menor per al qual se sol·licita l’ajuda està empadronat de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia des de, com a mínim, abans de l’01/01/17 (vegeu annex IV).

□ Declaració responsable del pare, mare o tutor legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals del sol·licitant, que siguin necessàries (vegeu annex IV).

□ Declaració responsable del pare, mare o tutor legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat; de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de complir les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions (vegeu annex IV).

□ Certificat del centre escolar en què estigui matriculat l’alumne/a, que acrediti el curs que està realitzant l’alumne/a dins el període escolar 2018-2019 i que aquest/a alumne/a no està adherit/da al Programa de reutilització de llibres de text i material didàctic de l’ESO del seu centre, (en cas d’estar-hi adherit el seu centre).

□ Factura original justificativa d’haver abonat els llibres de text, amb acreditació del pagament segons base 9. La factura, en cas d’alumnat menor d’edat, anirà a nom del pare/mare o tutor/a o a nom de l’alumne/a. 

□ Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.

Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur (annex V)

Sant Josep de sa Talaia, ....d....................de 2018

(signatura)

ALCALDIA DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

  

ANNEX II

DECLARACIÓ DE RESPONSABILITAT SOBRE LA CONDICIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR

SOL·LICITANT

Nom i llinatges:

DNI/NIE/Passaport:

Localitat:

DECLAR, sota la meva responsabilitat, com a sol·licitant d’ajudes d’un màxim de 100,00 € per a l’adquisició de llibres de text d’ESO (curs 18-19):

1. Que la unitat familiar a què pertany és una família monoparental, atès que estic separat/da  del pare/mare o tutor/a de l’alumne/a per al qual se sol·licita l’ajuda per a l’adquisició de llibres de text, però no he formalitzat el tràmit de la separació legalment, fet pel qual no puc acreditar mitjançant documentació aquesta situació.

I, perquè consti a l’efecte de justificar la situació familiar, sign aquesta declaració.

Sant Josep de sa Talaia, .....d....................................de 2018

(signatura del sol·licitant)

  

 

ANNEX III

AUTORITZACIÓ PER ACCEDIR A LA INFORMACIÓ FISCAL DE LA PERSONA O PERSONES INTERESSADES EN RELACIÓ AMB LA CONVOCATÒRIA DE CONCESSIÓ D’AJUDES PER A ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT D’UN MÀXIM DE  100,00 € CADA UNA PER A ALUMNAT EMPADRONAT AL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA QUE DINS EL CURS 2018-2019 CURSI 1r, 2n, 3r O 4t D’ESO

Nom i llinatges del tutor legal 1:

DNI:

Nom i llinatges del tutor legal 2:

DNI:

ADREÇA:

POBLACIÓ:

TELÈFON:

AUTORITZ expressament l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia perquè pugui sol·licitar per mitjans telemàtics a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària informació relativa al compliment de les obligacions tributàries nostres.

Sant Josep de sa Talaia,….d…………………………….  de 2018

(signatura tutor legal 1)                                         (signatura tutor legal 2)

Perquè la transmissió de dades es pugui fer per mitjans telemàtics, cal presentar el consentiment exprés de la persona interessada, d’acord amb l’article 6.2.b de la Llei 1/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (BOE núm. 150, de 23 de juny)

  

ANNEX IV

DECLARACIONS RESPONSABLES

Jo, ............................................., amb DNI ....................................., com a pare/mare o tutor/a de ...........................................................  a l’efecte de sol·licitar les ajudes d’un màxim de 100,00 € que atorga aquest Ajuntament a alumnat empadronat al municipi de Sant Josep que cursi 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO (CURS 18-19), FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:

1. Declar que el meu fill/filla.......................................................... està  empadronat/da de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia  des d’abans de l’01/01/2017. 

2.  Declar  que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. Per altra banda, autoritz l’Ajuntament de Sant Josep a poder sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals meves que siguin necessàries.

3. Declar que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitats; que compleix els requisits que fixa l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que compleix les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions.

Sant Josep de sa Talaia, .....d.................................de 2018

                                          (signatura)

  

ANNEX V

Declaració de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur.

Jo, ............................................., amb DNI ....................................., com a pare/mare o tutor/a de ...........................................................  a l’efecte de sol·licitar les ajudes d’un màxim de 100,00 € que atorga aquest Ajuntament als alumnes empadronats al municipi de Sant Josep que cursin 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO, FAIG LA SEGÜENT DECLARACIÓ RESPONSABLE:

DECLAR (marcau l’opció que correspongui):

1. (   ) Que fins a la data NO he sol·licitat ni obtingut subvenció d’altra entitat per a la mateixa finalitat i que, en cas de rebre’n alguna en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.

2. (   ) Que  he sol·licitat o he rebut les següents ajudes per a la mateixa finalitat d’altres entitats:

Organisme

Tipus d’ajut

Data sol·licitud

Quantitat sol·licitada

Quantitat concedida

Observacions

(   ) Que el total dels ajuts percebuts o pendents de percebre no superaran el cost total de l’activitat subvencionable.

(   ) Que en cas de rebre alguna ajuda més en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.

Sant Josep de sa Talaia,               d                    de  2018

(Signatura)