Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Núm. 11235
Bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 2 places vacants de la categoria de policia local de l'Ajuntament de Santanyí mitjançant el procediment ordinari
Per acord de la Junta de Govern Local de data 18 d’octubre de 2018 s’aproven les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 2 places vacants de la categoria de policia local de l'Ajuntament de Santanyí mitjançant el procediment ordinari, en els termes següents:
BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 2 PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ MITJANÇANT EL PROCEDIMENT ORDINARI
PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa
Aquesta convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2017 (BOIB Núm. 149/2017 de 07/12/2017), pel sistema d’accés de torn lliure i procediment de selecció d'oposició. Aquestes places corresponen a l'escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Santanyí.
S’aplicaran a aquestes proves selectives aquestes normes: la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
SEGONA. Requisits de les persones aspirants
Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complits.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. Als efectes laborals, segons article 4,3 de l'ordre EDU/1603/2009 serà vàlida la superació de la prova d'accés a la universitat per a majors de vint-i-cinc anys, sempre que s'acrediti algun dels següents requisits: o bé estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics o a efectes professionals, o bé haver superat almenys 15 crèdits ECTS dels estudis universitaris, tenir en compte DA5ª de l'Ordre EDU/1603/2009 modificat per l'Ordre EDU/520/2011.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedesqui o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen a l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril.
f) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
i) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
k) Abonar una taxa de 14 euros pels drets d'examen dins el termini de presentació de sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment.
L'abonament dels drets d'examen haurà de ser satisfet al compte bancari següent: BANKIA S95 2038 3388 8864 0000 0452, indicant el DNI i el nom de la borsa la qual s'opta.
TERCERA. Presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex III)s’hauran d’adreçar a la Batlia i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.
També podran presentar-se mitjançant les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, en les formes previstes en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú, fins que, d’ acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, d’1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d’apoderaments, registre electrònic, punt d’accés general electrònic de l’Administració i arxiu únic electrònic.
2. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears prèviament a la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:
a) Una fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Una fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
c) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
d) Presentar un certificat mèdic oficial, expedit amb data dins del termini de presentació de sol·licituds, en el qual consti el següent: "El/la (nom, llinatges del metge/metgessa, número de col·legiat i número de DNI) certific que la persona participant (nom, llinatges i número de DNI) reuneix les condicions físiques necessàries per a la realització de les proves físiques, que es descriuen a les Bases de l'oposició per a la convocatòria de policia funcionari de carrera de l’Ajuntament de Santanyí".
e) Resguard acreditatiu del pagament de la taxa. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de la persona aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista en aquesta base.
En el cas de tenir el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP indicat en l’article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril s'haurà de presentar a l'efecte de quedar exempts de fer les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat comptador des de la data de finalització del curs. Als efectes de restar exemptes de fer la prova d’aptitud física, el certificat d’aptitud física de l’EBAP i la superació del curs bàsic de policia local, han d’estar en vigor a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de disposar del certificat en vigor o la superació del curs bàsic, NO serà necessària la presentació del certificat mèdic del punt 3.d) de la base “TERCERA. Presentació de sol·licituds”.
No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas, la persona interessada ha d’indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d’una consulta a les plataformes d’intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l’efecte.
4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.
5. Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants
1.Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de dos mesos, es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí, una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió. En la resolució en què es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en què es duran a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s’han de dur a terme en una o més sessions, i amb l’interval mínim entre exercici i exercici.
En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s’esmenin, dins d’aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.
3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle/batlessa dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d’aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se’ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació
CINQUENA. El tribunal qualificador
1. L’òrgan col·legiat de selecció és el Tribunal qualificador, i la composició s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s’ha de procurar, així mateix, la paritat entre dona i home. La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.
2. El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
3. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d’altre.
4. El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a) President o Presidenta: designat per l’ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.
b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública i un designat per l’Ajuntament convocant.
c) Un secretari o secretària: designat per l’Ajuntament convocant amb veu i vot.
La vàlida constitució del Tribunal a efectes de la celebració de sessions, deliberacions i acords, requerirà l'assistència de la persona presidenta i de la persona secretaria, o dels respectius suplents, i de la meitat dels seus membres.
5. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
6. Els membres del Tribunal i els assessors s’han d’abstenir d’intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l’autoritat que els va nomenar.
L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
SISENA. Fases del sistema de selecció
El procediment de selecció és el d'oposició, que consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l’aptitud de les persones aspirants.
Proves de l'oposició:
Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.
Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves s’hauran de dur a terme abans de la publicació dels resultats provisionals de la fase d’oposició.
Prova de català
Les persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements corresponents de llengua catalana del nivell B2 han de sol·licitar en la seva instància la realització d'una prova específica per acreditar-ho, que es durà a terme amb caràcter previ a l'inici de l'oposició, i el resultat de la qual es qualificarà d’apte o no apte.
Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana queda designada la tècnica lingüística de català de l'Ajuntament de Santanyí, Agnès Vanrell Sureda.
Consistirà en una prova que avaluarà els coneixements de català de nivell B2. El temps màxim per a la realització d'aquesta prova serà d'una hora i mitja. Aquesta prova es qualificarà d’apte o no apte. La qualificació NO APTE implicarà que la persona aspirant queda eliminada del procés selectiu.
Primer exercici: Prova d’aptitud física
L'exercici és obligatori i eliminatori. Consistirà a realitzar un total de cinc proves físiques establertes a l’Annex II.
Aquest exercici té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants.
La prova consisteix a la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que assenyala el dit annex. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.
Segons l’establert a l’article 145.2 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, Reglament de la Policia Local de les Illes Balears, les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP de l’article 163.3 d’aquest Reglament, estan exemptes de realitzar les proves físiques en qualsevol procés de selecció en el que participin. Segons el que disposa l’article 163 del citat Decret 28/2015, de 30 d’abril, la validesa d’aquests certificats és de dos anys que es comptaran des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l’obtenció d’aquest certificat, i es comptarà des de la data de finalització d’aquest curs bàsic. La validesa d’aquest curs bàsic de policia local, és de dos anys des de la data de finalització d’aquest.
Per a la realització de les proves físiques, les persones aspirants hauran de presentar-se amb l'equip esportiu que correspongui a cada modalitat.
No es permetrà a les persones aspirants provar cap element o material abans de la realització de les proves.
Es podran realitzar proves per determinar substàncies psicoactives a totes o a alguna de les persones aspirants triades a l'atzar durant el transcurs de les proves físiques. Donar un resultat positiu en una de les substàncies o negar-se a sotmetre's a aquestes proves serà motiu d'exclusió del procés selectiu.
El Tribunal Qualificador podrà distribuir les persones aspirants en diferents grups per a la realització de les diferents proves. Entre una prova i la immediatament anterior haurà de transcórrer un termini mínim de trenta minuts.
El Tribunal Qualificador, prèvia audiència de la persona aspirant i durant el desenvolupament de les proves físiques, podrà excloure a les persones aspirants que incorrin en algun dels següents fets:
a. L'incompliment reiterat de les normes establertes per a cada exercici suposarà la consideració de no apte/a.
b. Negar-se a sotmetre's al control de substàncies psicoactives.
c. Haver pres qualsevol substància dopant inclosa en la llista aprovada per Resolució de 19 de desembre de 2008, de la Presidència del Consell Superior d'Esports, per la qual s'aprova la llista de substàncies i mètodes prohibits en l'esport (BOE núm. 1, d'1 de gener de 2009).
d. Faltar al respecte al Tribunal Qualificador que avaluï les proves o al personal auxiliar.
e. Tenir un comportament incorrecte (cridar, fer soroll, aplaudir, utilitzar el telèfon mòbil, etc.) que no permeti desenvolupar correctament una prova i molesti la resta de persones aspirants o al Tribunal.
f. Utilitzar material no permès per fer les proves.
Segon exercici: Prova de coneixements tipus test
L’exercici consistirà a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari amb 4 respostes alternatives, de les quals només una és correcte. Aquest qüestionari es farà d’acord amb el temari que figura en les bases com a Annex I-A, i constarà d’un total de 50 preguntes, amb un temps màxim de realització de 60 minuts en total. Es valorarà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtenir un mínim de 10 punts per superar-lo.
Les preguntes no resoltes no s’han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d’una resposta, es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcte.
Per realitzar la qualificació de l’exercici, s’aplica la següent fórmula:
Q: resultat de la prova
A: número de respostes correctes
E: número de respostes errònies
P: número de preguntes de l’exercici
El resultat de la prova és igual al nombre de respostes encertades menys el nombre de respostes errònies dividit entre quatre, per la valoració màxima (20), tot això dividit pel nombre de preguntes de l’exercici (50).
{ a-(E/4) }
Q= ____________________
P
En cas que el Tribunal acordi l’anul·lació d’alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d’ofici algun error manifest durant la realització de l’exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s’ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
Tercer exercici: Prova de desenvolupament
Consisteix a respondre per escrit les preguntes formulades pel tribunal entre els temes que figurin en la convocatòria a l’annex I-A. El nombre mínim de preguntes de la prova de desenvolupament serà de 5. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10.
Temps:120 minuts
Quart exercici: Prova d’aptitud psicològica i de personalitat
Aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac. Aquesta prova constarà de dues parts:
- La primera consistirà a respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d’assessor del tribunal qualificador. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
Temps: 60 minuts
- La segona consistirà a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics que es corresponen amb les funcions pròpies de la categoria de policia local i que consistirà en un tipus test. La seva valoració és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
Temps: 60 minuts
Cinquè exercici: Prova pràctica
Consisteix a resoldre un o diversos casos pràctics relacionats amb les matèries que figurin en el temari de la convocatòria (annex I-A). La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.
Temps: 90 minuts
Sisè exercici: Prova de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals
Consisteix a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, relacionades amb el contingut del temari, elaborat per l’Ajuntament, que figura en l'annex I-B .
S’ha de qualificar la persona aspirant d’apte o no apte. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per obtenir la valoració d’apte.
Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d’una resposta es penalitzaran amb “¼” del valor assignat a la resposta correcta.
Temps: 60 minuts
SETENA. Qualificacions dels exercicis
Les qualificacions dels exercicis s’haurà de fer pública el dia que s’acordin i s’hauran de publicar en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament així com a la pàgina web de l’Ajuntament. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l’inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s’ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.
VUITENA. Relació provisional de persones aprovades i revisió d’exàmens
Finalitzats tots els exercicis de la fase d’oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web la llista provisional de persones que l’hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d’oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d’oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de la llista provisional, per fer reclamacions.
Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de trenta dies naturals per resoldre’n les reclamacions.
NOVENA. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d’oposició
Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d’anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l’Ajuntament la relació d’aprovats per ordre de puntuació i elevarà a l’òrgan convocant la proposta de nomenament com a personal funcionari en pràctiques de les persones amb més puntuació.
L’aprovació de la persona aspirant, aquella que ha superat el procés selectiu i que ha de ser nomenada com a personal funcionari en pràctiques, serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears ien la pàgina web de l’Entitat.
DESENA. Presentació de documentació
La persona aspirant disposa d’un termini de vint dies naturals, des de la data de publicació de la proposta de nomenament per presentar els documents que acrediten que compleix aquells requisits que encara no s’han acreditat i que exigeix la convocatòria.
L’incompliment d’aquest termini, o si de l’examen de la documentació presentada se’n dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s’exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
ONZENA. Personal funcionari en pràctiques
1.Els procediments selectius es completen amb la superació d’un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia, com de la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia.
Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia i el tenguin degudament actualitzat, restaran exemptes de realitzar-lo.
La persona que superi el procés selectiu i acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria serà nomenada funcionària en pràctiques de la categoria de policia pel batle/batlessa. Aquesta situació es mantindrà fins que sigui nomenat funcionari o funcionaria de carrera, si escau, o obtengui la qualificació de no apte.
2. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.
3.La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada d’1 any.
Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques, d’acord amb el procediment de qualificació previst en la convocatòria corresponent, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l’autoritat que hagi fet la convocatòria, a proposta de l’òrgan responsable de l’avaluació del període de pràctiques.
4. Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.
5. El tribunal qualificador elevarà al batle/batlessa la llista definitiva de la persona aspirant declarada apta o no apta, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
6. En el cas que la persona aspirant sigui qualificada de no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució, es requerirà a la persona aspirant resultant del procés selectiu, que hagi aprovat totes les proves i no hagi obtingut plaça, per ordre de puntuació de l'oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques. L'esmentada resolució que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
DOTZENA. Valoració de la fase de pràctiques al municipi
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert als articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
TRETZENA. Impugnació
Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.
ANNEX I-A (TEMARI)
1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
3. Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
4. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d'aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.
5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
7. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
8. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
9. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
10. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
11. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Condicions tècniques.
12. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
13. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
14. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
15. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.
16. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
18. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
19. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
20. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
21. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. L'homicidi i les seves formes. Les lesions.
22. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
23. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra l'Administració pública. Delictes contra l'Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.
24. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret de la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.
25. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.
26. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.
27. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.
28. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Règim sancionador.
29. Característiques geogràfiques, socials i demogràfiques del municipi. Localització dels centres públics i llocs d'interès general. Toponímia del municipi.
30. La policia local com a policia administrativa. Normativa municipal vigent. Mercats, venda ambulant, espectacles i establiments públics, protecció ambiental, circulació i la resta de normativa.
ANNEX I-B
1. Ordenança reguladora de la tinença d'animals potencialment perillosos.
2. Ordenança municipal que regula la venda ambulant en el terme municipal de Santanyí
3. Ordenança municipal de neteja, deixalles i residus sòlids urbans del municipi de Santanyí.
4. Ordenança general de circulació.
5. Ordenança municipal d'ús i aprofitament de les platges i punts de bany del municipi de Santanyí.
6. Característiques geogràfiques, història, llocs d'interès i llista de carrers del terme municipal de Santanyí.
ANNEX II (PROVES FÍSIQUES)
Les proves físiques, seran exclusivament les que s’indiquin en aquest annex i són totes obligatòries i eliminatòries.
1. Prova d’aptitud física
Té com a finalitat comprovar, entre d’altres condicions, la força, l’agilitat, la rapidesa i la resistència de la persona aspirant. Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s’indiquen, d’acord amb els barems i els criteris que s’estableixen per edat i sexe.
Per realitzar aquesta prova, la persona aspirant entregarà al tribunal un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix totes les condicions físiques necessàries per realitzar-la. El fet de no presentar aquest certificat comportarà l’exclusió automàtica de la persona aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s’hauran de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que s’hi assenyalen. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d’apte s’atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior ,serà no apte.
1.1 Resistència (1.000 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, les persones aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
-3,10' |
-4,00' |
-4,50' |
-6,10' |
9 |
-3,20' |
-4,10' |
-5,00' |
-6,20' |
8 |
-3,30' |
-4,20' |
-5,10' |
-6,30' |
7 |
-3,40' |
-4,30' |
-5,20' |
-6,40' |
6 |
-3,50' |
-4,50' |
-5,35' |
-6,50' |
5 |
-4,10' |
-5,00' |
-5,50' |
-7,10' |
3 |
-4,25' |
-5,15' |
-6,00' |
-7,25' |
Eliminat |
+4,25' |
+5,15' |
+6,00' |
+7,25' |
Dones (minuts)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
-3,25' |
-4,15' |
-5,00' |
-6,25' |
9 |
-3,35' |
-4,25' |
-5,05' |
-6,35' |
8 |
-3,45' |
-4,35' |
-5,10' |
-6,45' |
7 |
-3,55' |
-4,45' |
-5,35' |
-6,55' |
6 |
-4,10' |
-5,00' |
-5,50' |
-7,10' |
5 |
-4,25' |
-5,15' |
-6,05' |
-7,25' |
3 |
-4,40' |
-5,30' |
-6,20' |
-7,40' |
Eliminada |
+4,40' |
+5,30' |
+6,20' |
+7,40' |
1.2 Velocitat (50 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, les persones aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
-7,50" |
-8,00" |
-8,20" |
-9,50" |
9 |
-7,55" |
-8,15" |
-8,35" |
-10,00" |
8 |
-8,00" |
-8,30" |
-8,50" |
-10,20" |
7 |
-8,05" |
-8,45" |
-9,00" |
-10,30" |
6 |
-8,25" |
-9,00" |
-9,20" |
-10,55" |
5 |
-8,50" |
-9,20" |
-9,40" |
-11,05" |
3 |
-9,10" |
-9,40" |
-10,00" |
-11,15" |
Eliminat |
+9,10" |
+9,40" |
+10,00" |
+11,15 |
Dones (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
-8,00" |
-8,20" |
-9,00" |
-10,00" |
9 |
-8,20" |
-8,35" |
-9,15" |
-10,20" |
8 |
-8,30" |
-8,50" |
-9,30" |
-10,50" |
7 |
-8,50" |
-9,00" |
-9,50" |
-11,10" |
6 |
-9,00" |
-9,30" |
-10,10" |
-11,45" |
5 |
-9,10" |
-9,50" |
-10,50" |
-12,00" |
3 |
-9,15" |
-10,10" |
-11,10" |
-12,15" |
Eliminada |
+9,15" |
+10,10" |
+11,10" |
+12,15" |
1.3 Natació (50 m) estil lliure. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres en estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les suredes, en un temps inferior a la marca establerta. Es permet la realització de dos sortides nul·les i un sol intent. La sortida s’ha de fer des de la plataforma amb els dos peus paral·lels i a l’altura de les espatlles. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, les persones aspirants han d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. S’admet l’estil lliure, però sempre en posició ventral.
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
-35" |
-40" |
-45" |
-50" |
9 |
-37" |
-42" |
-47" |
-52" |
8 |
-39" |
-44" |
-49" |
-54" |
7 |
-41" |
-46" |
-51" |
-56" |
6 |
-43" |
-48" |
-53" |
-58" |
5 |
-45" |
-50" |
-55" |
-60" |
3 |
-47" |
-55" |
-57" |
-1,02" |
Eliminat |
+47" |
+55" |
+57" |
+1,02" |
Dones (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
-40" |
-45" |
-50" |
-55" |
9 |
-42" |
-47" |
-52" |
-57" |
8 |
-44" |
-49" |
-54" |
-59" |
7 |
-46" |
-51" |
-56" |
-1,01" |
6 |
-48" |
-53" |
-58" |
-1,03" |
5 |
-50" |
-55" |
-1,00" |
-1,05" |
3 |
-52" |
-1' |
-1,02" |
1,07" |
Eliminada |
+52" |
+1' |
+1,02" |
+1,07" |
1.4 Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra, simètrics i amb una separació equivalent a l’amplària de les espatlles i mirant tot el cos cap a la zona de llançament. En cap moment no es pot trepitjar la línia indicada de sortida. Amb el llançament podrà estendre’s el tronc, flexionar els braços i cames, elevant els talons, però sense desenganxar de cap manera la puntera del sòl. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a les que estableixen les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.
Homes: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 2 kg
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
9 |
+6,30 |
+5,90 |
+5,40 |
+4,90 |
8 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
7 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
6 |
+5,70 |
+5,25 |
+4,75 |
+4,25 |
5 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
+4,00 |
3 |
+5,40 |
+4,85 |
+4,35 |
+3,85 |
Eliminat |
-5,40 |
-4,85 |
-4,35 |
-3,85 |
1.5 Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia, si es fa, el salt serà nul. Tota la superfície dels peus ha de romandre en contacte permanent amb el terra fins al moment del salt, però es podran fer totes les accions de balanceig de cos i braços que es vulguin. En el moment de la caiguda cap part del cos no por tocar per darrere els talons, si es fa, l’intent serà nul. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.
Homes (metres)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
+2,35 |
+2,25 |
+2,15 |
+1,95 |
9 |
+2,30 |
+2,20 |
+2,10 |
+1,90 |
8 |
+2,25 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,85 |
7 |
+2,20 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,80 |
6 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,75 |
5 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,70 |
3 |
+2,08 |
+1,97 |
+1,87 |
+1,67 |
Eliminat |
-2,08 |
-1,97 |
-1,87 |
-1,67 |
Dones (metres)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un día a 40 anys |
De 40 anys i un día a 50 anys |
Més de 50 anys i un día |
10 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,65 |
9 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,60 |
8 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,55 |
7 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,50 |
6 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,65 |
+1,45 |
5 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,60 |
+1,40 |
3 |
+1,78 |
+1,67 |
+1,57 |
+1,37 |
Eliminada |
-1,78 |
-1,68 |
-1,57 |
-1,37 |
ANNEX III
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU PER PROVEIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 2 PLACES VACANTS DE POLICIA LOCAL
_____________________________________________ DNI núm. ________________
(Nom i llinatges)
Domicili a __________________________________________________ núm. _____
(Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
Codi postal __________ Telèfon _______________ E-mail ______________________
EXPÒS:
Que he tengut coneixement de la convocatòria de______________________________,
les bases les quals van ser publicades a _____________________________________
(BOIB -data i núm-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)
Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud i que he satisfet els drets d'examen, la qual cosa acredit amb el document que s'adjunta. Que, en relació amb el requisit de català, he optat per:
( ) Acreditar el compliment del requisit documentalment
( ) Realitzar la prova de català
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
_______________________, ______ d_______________________ de 201______
[signatura]
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Santanyí, 26 d’octubre de 2018
El batle
Llorenç S Galmés Verger