Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS FERROVIARIS DE MALLORCA (SFM)

Núm. 11195
Resolució del director gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca per la qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la selecció d’un director o directora de recursos humans pel procediment de lliure designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per a l’accés a l’ocupació pública recollits en l’article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic es convoca la selecció d’un director o directora de recursos humans (grup A1) que consta a la relació de llocs de feina de l’ens com una plaça de personal directiu professional i en els Estatuts de l’entitat aprovats pel Decret 44/2015, de 22 de maig (BOIB núm. 70, de 23 de maig) segons els quals aquesta disposa de dues places de personal directiu professional (article 11.2).

2. L’article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que en la selecció de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental s’ha d’atendre els principis de mèrit i capacitat, com també els criteris d’idoneïtat, competència professional i experiència, i s’ha de dur a terme mitjançant els procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència.

3. L’ens Serveis Ferroviaris de Mallorca, per acord del Consell d’Administració en sessió de data 26 d'octubre de 2018, va facultar el director gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca per tal de poder aprovar la convocatòria i les bases per a la selecció d’un director o directora de recursos humans i impulsar el procediment selectiu fins a la proposta de cobertura de la plaça corresponent.

Per tot això, amb els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir la plaça de director o directora de recursos humans com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d’alta direcció regulada pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost.

2. Informar que les tasques per desenvolupar, entre d’altres, són el suport al director gerent i a l’equip de direcció de Serveis Ferroviaris de Mallorca en la programació, coordinació, impuls i avaluació de les tasques relacionades amb l’organització interna de la empresa, les relacions entre els diferents departaments i amb la representació social, la gestió dels recursos humans (organització, prevenció de riscs i formació), i les relacions externes amb empreses, organitzacions i administracions, entre d’altres, i especialment:

a. La interlocució de la Direcció d’SFM amb el Comitè d’Empresa, la participació en meses de negociació amb el personal d’SFM (convenis col·lectius, Comissió Paritària, Comissió de Gràfics, Comitè de Seguretat i Salut, així com qualsevol d’altra similar).

b. Suport de la Direcció en la presa de decisions i desenvolupament de diferents projectes en l’àmbit intern.

c. Direcció del Departament de Recursos Humans.

d. Coordinació de les relacions interdepartamentals.

e. Qualsevol altra que li sigui encarregada pel director gerent dins de les funcions atribuïdes.

3. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d’acord amb el següent:

a ) Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu:

i. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d’acord amb l’article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, permetin l’accés a l’ocupació pública com a personal laboral.

ii. Tenir més de 18 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

iii. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que ho impedeixi en el seu Estat.

iv. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de la categoria laboral en què s’inclou la oferta d’acord amb el pla de salut vigent a SFM.

v. Estar en possessió de titulació universitària superior (llicenciatura o grau) relacionada amb les tasques assignades a la plaça i que permeti el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc.

vi. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell C1. Aquesta acreditació es pot realitzar mitjançant un certificat o document lliurat per l’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualssevol dels certificats o documents considerats equivalents per l’Administració d’acord amb la normativa vigent.

vii . Tenir experiència mínima d’un any en la realització de les tasques per desenvolupar o similars, descrites en el punt 2 d’aquestes bases.

b ) Sol·licituds i documentació

i . La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s’ha d’ajustar al model que s’adjunta en forma d’annex el qual també es pot descarregar a la pàgina web de Serveis Ferroviaris de Mallorca.

ii . Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’ens públic, o en la forma establerta per l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

iii . El termini per presentar les sol·licituds és de 8 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds fos un dia inhàbil o dissabte, el termini s’ha d’entendre ampliat fins el dia hàbil següent.

iv . Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d’adjuntar:

— Original, còpia autenticada per notari o compulsada per funcionari públic del document nacional d’identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.

— Original, còpia autenticada per notari o compulsada per funcionari públic de la titulació universitària requerida.

— Curriculum vitae, actualitzat, en el qual s’hi ha de fer constar:

a) Les dades personals (adreça, telèfon i correu electrònic).

b) La formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes o d’altres).

c) L’experiència professional (amb descripció d’entitats, llocs ocupats i temps). Aquests coneixements i l’experiència professional s’han de poder acreditar en el seu moment mitjançant l’aportació dels documents acreditatius pertinents (originals o còpies autenticades per notari o compulsades per funcionari públic).

c ) L’òrgan competent per a la selecció s’ha d’ajustar a les previsions que determina l’article 60 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic.

En aquest procediment selectiu, la Comissió de selecció està integrada per:

— President: Gabriel Àngel Perelló López, cap de Serveis Generals i Financers de Serveis Ferroviaris de Mallorca.

— Vocal: Ana María García Serrano, cap d’Explotació, Projectes i Obres de Serveis Ferroviaris de Mallorca.

— Secretari: un funcionari designat per la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

Aquesta Comissió no pot actuar sense l’assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi han d’estar presents el president i el secretari. La Comissió pot ser assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

d. Selecció dels candidats.

1. Fase d’admissió. Requisits bàsics: per poder participar en el procediment els candidats han de complir els requisits següents:

— Titulació universitària superior (llicenciatura o grau) relacionada amb les tasques assignades a la plaça i que permeti el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc.

— Experiència laboral (mínim un any d’experiència en llocs de treball similars).

Les candidatures dels aspirants que no compleixin amb aquests requisits obligatoris seran descartades i no es valorarà el seu currículum.

Els documents que acreditin els requisits i els mèrits que no s’hagin aportat abans, els han de presentar els aspirants en el moment de l’entrevista personal final, en la forma continguda en aquestes bases.

2. Fase de valoració dels candidats admesos

Per a la valoració dels candidats admesos, i sempre tenint en compte el perfil de la plaça per ocupar, es té en compte:

i. L’experiència laboral addicional a l’any exigit com a requisit, en la realització tasques i treballs relacionats amb el lloc per ocupar. La formació acreditada, addicional a la mínima exigida, en matèries relacionades amb les tasques per desenvolupar.

ii. Es tenen compte les titulacions i la formació complementària directament relacionades amb les funcions del lloc de treball i sempre que siguin diferents a les titulacions exigides per participar en aquesta convocatòria. En els certificats i els diplomes ha de constar el nombre d’hores de durada de l’acció formativa. En cas contrari no serà objecte de valoració.

3. Fase d’entrevista personal

Els candidats que reuneixen els requisits d’aquesta convocatòria passen a la fase d’entrevista personal, que ha de fer la Comissió de Selecció.

En l’entrevista personal es valoren, entre d’altres, els aspectes següents:

— Adequació del perfil de l’aspirant a les funcions de la plaça.

Proactivitat i rendiment enfocat a la consecució d’objectius marcats per la Direcció.

— Motivació i capacitat de treball.

— Capacitat de fer feina en equips multidisciplinars i de direcció/coordinació d’equips de treball.

Aquesta entrevista està dirigida únicament a valorar si el candidat respon al perfil del lloc, als requisits objectius i a les competències específiques que determinen l’adaptació al lloc i al seu desenvolupament.

La Comissió de Selecció ha d’aplicar en la valoració dels candidats els principis d’igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, la competència professional i l’experiència d’acord amb l’activitat per desenvolupar. Una vegada que s’hagi entrevistat tots el candidats admesos, la Comissió ha de presentar un informe d’avaluació de tots els candidats admesos a l’òrgan competent per al nomenament del directiu professional, i ha de proposar els 3 candidats que consideri més idonis per al lloc.

4. Fase final. Entrevista de selecció als candidats preseleccionats. Proposta de contractació i signatura del contracte d’alta direcció

El director gerent, com a òrgan competent, ha d’entrevistar els tres finalistes preseleccionats per la Comissió de Valoració, i ha de seleccionar motivadament el candidat que consideri amb més capacitat per ocupar la plaça de personal directiu professional objecte d’aquest procés selectiu tramitat pel sistema de lliure designació, als efectes de realitzar la proposta de contractació corresponent.

Una vegada seleccionat el candidat més idoni, el director gerent ha d’elevar la proposta de contractació al Consell d’Administració de l’Entitat. En cas de ratificar-se, s’ha de comunicar la resolució corresponent a la persona interessada per a la signatura del contracte d’alta direcció corresponent.

En tot cas, la resolució que posi fi al procediment selectiu s’ha de notificar a tots els participants i s’ha de publicar en el BOIB.

4. Determinar que l’article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriuen amb relació a aquest personal professional directiu han de preveure expressament que el cessament de l’òrgan que subscriu el contracte en nom de l’entitat implica l’extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data determinada des del cessament d’aquell òrgan.

Per tant, la durada de la contractació que resulti d’aquest procediment selectiu ha d’anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que du a terme la contractació; en conseqüència, no es poden formalitzar contractes la durada dels quals es prevegi que es perllongarà més de tres mesos des de l’acabament de la legislatura corresponent, i és necessària l’autorització prèvia del Consell de Govern en el cas que la formalització sigui per un període superior (Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2001, BOIB núm. 44, de 12 d’abril de 2001).

5. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l’ens.

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar, de conformitat amb els articles 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes davant del mateix òrgan que dictà l’acte, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, d’acord amb el que disposen els articles 8.2 a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 26 d’octubre de 2018

El director gerent d’SFM

Mateu Capellà Ribot