Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 11158
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 8 d’octubre de 2018 per la qual s’autoritza l’obertura i el funcionament del centre d’educació especial Bintaufa, del municipi de Maó, del qual és titular la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 26 de juliol de 2016 (NRE L13E51098/2016), el senyor Andreu Hernández Galmés, com a representant de la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca, va sol·licitar l’autorització de l’obertura i el funcionament del centre d’educació especial Carlos Mir, que s’ubicarà al camí de Trepucó, s/n, de Maó. La configuració sol·licitada era de dues aules d’educació especial, una unitat d’educació especial bàsica (EEB) i una unitat de transició a la vida adulta (TVA).

A la sol·licitud hi va adjuntar els documents següents: el DNI del representant i el NIF de l’entitat, l’escriptura de concessió d’apoderament a favor del senyor Andreu Hernández Galmés, una declaració jurada del representant  de la titularitat de compatibilitat i de no inhabilitació, una còpia de la notificació de la resolució d’inscripció de la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca en el Registre únic de Fundacions, una còpia de la notificació de la llicència d’activitats, el projecte d’ampliació d’activitats i instal·lacions per al centre d’educació especial Carlos Mir (de maig del 2006), el resum de la implantació dels programes d’iniciació professional inicial adreçats a alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) a Menorca i la realitat del desenvolupament dels programes fins a l’actualitat.

2. La Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca gestiona des de l’any 1997, de manera ininterrompuda (fins al 2008 com a Coordinadora de Persones amb Discapacitat de Menorca i, a partir del 2008 i fins a l’actualitat, com a Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca), programes d’iniciació professional adreçats a alumnes amb necessitats de suport educatiu (NESE) que tenen un certificat de minusvalidesa. Aquests programes han tingut diferents noms al llarg d’aquests anys: programes de garantia social, programes ISLA, programes CAPI per a alumnes necessitats educatives de suport (NESE), Programes de qualificació professional inicial (PQPI) específics per a alumnes amb necessitats educatives de suport (NESE), Formació Professional Bàsica (FPB) específica, sempre amb el perfil professional d’auxiliar de cuina.

3. El Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC va emetre un primer informe tècnic el 18 d’octubre de 2016, en el qual s’exposava que el centre complia les condicions d’accessibilitat i els requisits mínims d’espais exigits per la normativa vigent, si bé els espais docents havien de disposar de les superfícies necessàries d’il·luminació i de ventilació natural per complir les condicions d’habitabilitat (Decret 20/2007) i hi havia d’haver un punt d’aigua dins l’aula. El contingut d’aquest informe es va comunicar al representant de la titularitat.

4. L’1 de desembre de 2016 la cap del Servei d’Atenció a la Diversitat, tenint en compte el que disposa el Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig), va emetre un informe sobre la sol·licitud presentada per la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca, amb la conclusió següent:

Amb la finalitat de poder atendre degudament, i de manera especialitzada, l’alumnat amb necessitats educatives especials de caràcter greu i permanent associades a discapacitat de l’illa de Menorca, i per tal de facilitar un recurs inexistent en aquests moments per a les famílies d’aquests alumnes, el Servei d’Atenció a la Diversitat considera necessària l’autorització de les dues unitats (Educació Especial Bàsica, EEB i TVA) que sol·licita la Fundació per a Persones amb Discapacitat illa de Menorca.

5. En data 21 de juny de 2017, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC va fer la visita tècnica al centre i es varen posar de manifest en un informe determinades mancances respecte dels plànols presentats. El contingut d’aquest informe es va comunicar al centre.

6. En data 8 de febrer de 2018 (NRE L13E12273/2018 de 9 de febrer), el representant de la Fundació va presentar els documents acreditatius, nou informe tècnic del compliment de les condicions exigides.

7. En data 9 d’abril de 2018, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC va emetre un nou informe tècnic, segons el qual la nova documentació presentada no justificava suficientment les superfícies necessàries d’il·luminació i de ventilació natural.

8. En data 22 de maig de 2018, el representant del centre va presentar un nou certificat, en el qual s’especifica que la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria del Govern de les Illes Balears ha registrat la instal·lació de climatització i renovació d’aire amb el número d’inscripció 11827 i expedient 2017/39305.

9. En data 1 de juliol de 2018, el cap del departament  d’Accessibilitat i Projectes de la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca va presentar un escrit de compromís de la Fundació d’esmenar els errors en un termini no superior a tres mesos, a fi de dur a terme la instal·lació del sistema de ventilació mecànica forçada que necessita una de les aules.

10. En data 20 de setembre de 2018, el cap del departament  d’Accessibilitat i Projectes de la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca presentà un escrit , comunicant que s’havien executat les reformes i obres de millora referents al centre d’educació especial y que per tant s’havia complit amb els requisits que exigeix l’Administració Educativa.

11. En data 2 d’octubre de 2018, la Junta Executiva de la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca és reuneix i aprovà per unanimitat presentar un canvi de nom a la conselleria d’Educació i Universitat, essent aquest Centre d’educació especial BINTAUFA.

12. En data 3 d’octubre de 2018, el secretari de la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca certifica la nova denominació del centre CEE Bintaufa

13. En data 4 d’octubre de 2018, el cap del Departament de Planificació i Centres, després d’haver valorat tota la documentació presentada, la normativa aplicable i els informes existents, i tenint en compte les conclusions de l’informe de la cap del Servei d’Atenció a la Diversitat, en les quals es posa de manifest la necessitat de cobrir l’atenció educativa dels alumnes amb necessitats educatives especials de caràcter greu i permanent associades a una discapacitat de l’illa de Menorca, va emetre un informe favorable a l’obertura i el funcionament del centre privat d’Educació Especial Bintaufa, del qual és titular la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca.

14. El 5 d’octubre de 2018, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va formular una proposta de resolució d’acord amb l’informe del cap del Departament de Planificació i Centres de 4 d’octubre de 2018.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).

4. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària (BOE núm. 32, de 12 de març, i suplement en català de la mateixa data).

5. El Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig).

6. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 2 de maig de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 25 de març de 2015 per la qual es regulen les ràtios als centres específics d’educació especial i s’estableixen les ràtios dels programes de formació per a la transició de la vida adulta (TVA) per als alumnes escolaritzats als centres específics d’educació especial (CEE) i a les aules ASCE (aules substitutòries de centre especial) (BOIB núm. 61, de 17 de maig).

7. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 5 de juliol de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 13 de maig de 2015 per la qual s’estableixen amb caràcter provisional els requisits mínims d’espai als centres específics d’educació especial (CEE) i a les aules substitutòries de centre específic (ASCE) ubicades a centres ordinaris (BOIB núm. 95, de 2 d’agost).

8. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l’article 36.2 que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

9. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), segons la redacció fixada pel Decret 18/2017, de 2 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015 (BOIB núm. 135, de 4 de novembre).

Per tot això, i d’acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 5 d’octubre de 2018, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Autoritzar l’obertura i el funcionament, amb efectes des de l’1 de setembre de 2018, del centre d’educació especial Bintaufa, amb domicili al camí de Trepucó s/n, de Maó.

2. Autoritzar la implantació de dues unitats d’educació especial per a alumnes amb pluridiscapacitat:

1 unitat d’educació especial bàsica (EEB): 4/6 alumnes

1 unitat de transició a la vida adulta (TVA): 7/10 alumnes

3. Determinar que, com a conseqüència d’aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:

Codi de centre: 07015744

Denominació genèrica: centre privat d’educació especial

Denominació específica: Bintaufa

Titular: Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca

Domicili: camí de Trepucó, s/n

Localitat: Maó

Municipi: Maó

CP: 07703

Ensenyaments autoritzats:

1 unitat d’educació especial bàsica (EEB): 4/6 alumnes

1 unitat de transició a la vida adulta (TVA): 7/10 alumnes

4. Indicar al centre que està obligat a presentar la titulació del personal docent perquè es pugui comprovar que és adequada.

5. Fer avinent al centre que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s’hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 8 d’octubre de 2018

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà