Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 11176
Acord del Consell de Govern de 26 d’octubre de 2018 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 17 d’abril de 2015 en relació amb les despeses de personal corresponents al complement de productivitat i a les gratificacions al personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inclosos en l’àmbit d’aplicació del Decret 85/1990, en relació amb el personal docent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2012, publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 22, d’11 de febrer, s’adoptaren les mesures per reduir el dèficit públic en relació amb les despeses de personal corresponents al complement de productivitat i a les gratificacions al personal funcionari docent al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inclosos dins l’àmbit d’aplicació del Decret 85/1990. La lletra b) de l’apartat tercer de l’Acord permet, amb caràcter excepcional, autoritzar la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o la jornada habitual de treball per dur a terme les activitats que s’hi inclouen.

Posteriorment, l’article 6 del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, publicat en el BOIB núm. 79, d’1 de juny, va disposar la suspensió fins al 31 de desembre de 2013 de la concessió dels complements destinats a retribuir la productivitat, el compliment d’objectius o un altre concepte de naturalesa similar; i de la concessió de retribucions econòmiques per serveis extraordinaris o per les hores extres fetes fora de l’horari o de la jornada habitual de treball, sens perjudici de les excepcions que s’estableixin per acord del Consell de Govern, excepcions que fins aquest moment eren les de l’Acord de 3 de febrer de 2012. Aquesta suspensió es va prorrogar en el temps per les diferents lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 17 d’abril de 2015 en relació amb les despeses de personal corresponents al complement de productivitat i a les gratificacions al personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inclosos en l’àmbit d’aplicació del Decret 85/1990, publicat en el BOIB núm. 56, de 18 d’abril, modificat per Acord del Consell de Govern de 24 de novembre de 2017 publicat en el BOIB núm. 144, de 25 de novembre, s’acordà —apartat tercer, punt b)— autoritzar amb caràcter excepcional la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o la jornada habituals de treball per al personal funcionari docent.

L’article 22 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018, suspèn fins al 31 de desembre de 2018 la concessió de retribucions econòmiques pels serveis extraordinaris o per les hores extraordinàries fetes fora de l’horari o la jornada habituals de treball a favor del personal que delimita l’article 2.1 del Decret llei 5/2012 esmentat, sens perjudici de les excepcions que s’estableixin per acord del Consell de Govern, i modifica l’article 6.2 del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques.

D’acord amb els articles 1 i 9 de l’annex del Decret 26/2016, de 13 de maig, d’aprovació dels nous Estatuts de l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC), publicat en el BOIB núm. 61, de 14 de maig, l’ens Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius és una entitat pública empresarial del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears sotmesa al règim jurídic que estableix l’article 42.3 de la Llei 7/2010, per la qual cosa es regeix pel dret públic en la formació de la voluntat dels seus òrgans en l’exercici de les potestats administratives que tengui atribuïdes i en el que preveuen la Llei 7/2010, altres normes amb rang de llei o els seus Estatuts, mentre que, en la resta d’aspectes, es regeix pel dret privat.

L’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC) està encaminat a donar compliment a un dels objectius principals del Govern de les Illes Balears, que és aconseguir les dotacions suficients en matèria d’infraestructures educatives en l’àmbit de les Illes Balears i que aquestes ofereixin en tot moment un bon funcionament i unes prestacions i uns serveis d’acord amb les necessitats actuals.

La mancança d’instal·lacions educatives suficients a les Illes Balears, el manteniment dels centres existents i la necessitat urgent d’un gran nombre de reformes i millores han fet que des de la Conselleria d’Educació i Universitat s’hagi dissenyat un pla d’actuacions en infraestructures educatives.

Per això, s’ha d’iniciar la redacció de projectes per assolir aquest compromís i continuar supervisant i controlant les diferents actuacions en inversions educatives duites a terme per la Conselleria d’Educació i Universitat per mitjà de convenis de finançament amb els ajuntaments.

Durant el període 2018-2023 s’iniciaran un total de 57 grans actuacions.

El desenvolupament de cada un dels projectes d’aquest pla d’infraestructures durà com a annex l’adscripció de personal que farà les tasques relacionades amb cada una d’aquestes actuacions. Atès que hi ha uns terminis per complir, les necessitats puntuals podran implicar que aquest personal hagi de fer hores extraordinàries de treball fora de la jornada laboral ordinària.

Per aquest motiu, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei, es considera convenient modificar l’Acord del Consell de Govern de 17 d’abril de 2015 i ampliar la relació dels col·lectius funcionarials docents als quals es permet fer serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada laboral habituals, per tal d’incorporar-hi el personal funcionari docent adscrit a l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d’execució del Pla d’Infraestructures Educatives 2016-2023.

D’acord amb tot el que s’ha exposat anteriorment, i amb la negociació prèvia amb les organitzacions sindicals presents a la Mesa Sectorial d’Educació en la reunió feta el 9 d’octubre de 2018, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Educació i Universitat, en la sessió del dia 26 d’octubre de 2018, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Modificar la lletra b) de l’apartat tercer de l’Acord del Consell de Govern de 17 d’abril de 2015 en relació amb les despeses de personal corresponents al complement de productivitat i a les gratificacions al personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inclosos en l’àmbit d’aplicació del Decret 85/1990, en relació amb el personal docent, que queda redactat de la manera següent:

b) Malgrat el que estableix l’apartat 2 anterior, amb caràcter excepcional es pot autoritzar la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o la jornada habituals de treball per dur a terme les activitats següents:

1. El servei escolar de menjador.

2. El servei d’escola matinera.

3. La participació en l’elaboració i/o la correcció de les diferents avaluacions duites a terme per la Conselleria d’Educació i Universitat, així com l’aplicació d’aquestes avaluacions, sempre que es facin fora de l’horari laboral.

4. La realització de les tasques de tutoria del programa d’anglès a distància That’s English.

5. L’elaboració i/o la correcció de les proves d’accés als ensenyaments esportius, als ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny i als ensenyaments artístics superiors de règim especial, així com la supervisió d’aquestes proves, si es fan fora de l’horari laboral.

6. La realització de les tasques de direcció, coordinació, tutoria i gestió d’accions formatives de formació per a l’ocupació.

7. Les activitats de reforç i suport educatiu als alumnes en el marc del Programa d’Acompanyament Escolar als centres educatius.

8. La participació en programes de difusió i promoció de la formació professional en el marc dels projectes que s’aprovin amb aquesta finalitat.

9. La revisió de la documentació acreditativa de la realització de cursos i de l’adequació dels cursos a la normativa aplicable a l’efecte d’introduir-los en el Registre general d’activitats de formació permanent del professorat de les Illes Balears, en situacions conjunturals i extraordinàries d’augment de la càrrega de feina.

10. La prestació de serveis en relació amb l’execució dels projectes emmarcats en el Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023 de l’Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC).

Segon. Ordenar la publicació d’aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 26 d’octubre de 2018

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra