Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 11099
Resolució del director gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública de 22 d’octubre de 2018 per la qual s’aprova la inscripció en la Base de dades general del professorat corresponent a l’àrea de formació de llengua catalana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d’abril, assenyalen com a objectius de l’Escola, entre d’altres, la formació i avaluació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que en depenen i, si escau, de les altres administracions públiques del seu àmbit territorial, a més del personal dels àmbits de policia local, protecció civil, seguretat i emergències.

2. En relació amb les funcions relatives a la llengua catalana, l’article 5 dels Estatuts esmentats disposa, com a funcions de l’Escola, les següents:

18. Oferir l’ensenyament de la llengua catalana [...] al personal de l’Administració autonòmica i, si escau, al personal de les altres administracions públiques de l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears i avaluar-ne els coneixements a través de proves per obtenir els certificats corresponents.

[...]

20. Dur a terme les proves específiques de llengua catalana per als aspirants a accedir a llocs de treball de l’Administració autonòmica que no puguin acreditar els coneixements exigits, si escau, per la normativa aplicable i les convocatòries corresponents.

3. El Decret 62/2011, de 20 de maig, regula les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’EBAP i aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven.

4. El punt 4 de l’Acord de Consell de Govern de 20 de novembre de 2015 pel qual s’aproven els fonaments bàsics del Primer Pla Estratègic de l’Escola Balear d’Administració Pública disposa el següent:

Els processos de selecció del professorat es basaran en la transparència i en l’objectiu de disposar dels millors i més adients professionals per a la tasca fonamental de la formació i la capacitació dels empleats públics de la qual són responsables clau; amb aquesta finalitat, serà igualment primordial el compromís de l’Escola en la dotació de les competències necessàries per exercir la funció docent amb garanties d’èxit, la millora del sistema d’avaluació i l’aplicació efectiva d’aquest.

4. En aquest sentit, es va definir com a tercera línea estratègica del Primer Pla Estratègic de l’EBAP (2015-2019) «Impulsar un sistema de selecció i avaluació del professorat propi i del personal col·laborador orientat a la gestió del talent i l’excel·lència».

5. El dia 24 de setembre de 2018 es va dictar la Instrucció 1/2018 del director de l’Escola Balear d’Administració Pública d’organització de la inscripció telemàtica del personal docent i col·laborador de l’EBAP, millora de la formació pedagògica i avaluació de la tasca docent. L’apartat 3 d’aquesta Instrucció crea la Base de dades general del professorat (BDGP), amb l’objectiu que s’hi pugui inscriure qualsevol persona interessada a formar part del seu equip de docents.

Fonaments de dret

1. Els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d’abril (BOIB núm. 54/2012, de 17 d’abril).

2. El Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’EBAP i aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven (BOIB núm. 81/2011, de 2 de juny).

3. El Decret 13/2017, de 31 de març, de modificació del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’EBAP i aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven (BOIB núm. 39/2017, d’1 d’abril).

4. La Instrucció 1/2018, de 24 de setembre, del director de l’Escola Balear d’Administració Pública d’organització de la inscripció telemàtica del personal docent i col·laborador de l’EBAP, millora de la formació pedagògica i avaluació de la tasca docent

Atès tot això, d’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 12.5.m) dels Estatus de l’EBAP, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar el procediment d’inscripció en la Base de dades general del professorat corresponent a l’àrea de formació de llengua catalana, que consta en l’annex d’aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 22 d’octubre de 2018

El director gerent de l’EBAP Jaime Tovar Jover

  

ANNEX Procediment d’inscripció en la Base de dades general del professorat corresponent a l’àrea de formació de llengua catalana

1. Àmbit de la convocatòria

1.1. L’EBAP obre el procediment d’inscripció a la Base de dades general del professorat (BDGP) corresponent a l’àrea de formació de llengua catalana, amb l’objectiu que qualsevol persona interessada a formar part del seu equip docent es pugui inscriure en l’àrea de llengua catalana (punt 1.3).

1.2. Mitjançant el pla de formació de llengua catalana de l’EBAP, l’Escola ofereix cursos dels certificats següents:

  • Certificat de coneixements de nivell A2
  • Certificat de coneixements de nivell B1
  • Certificat de coneixements de nivell B2
  • Certificat de coneixements de nivell C1
  • Certificat de coneixements de nivell C2
  • Certificat de coneixements de llenguatge administratiu

A més, s’ofereixen tallers d’expressió escrita i d’expressió oral als alumnes d’algun dels cursos de la convocatòria corresponent.

1.3. D’acord amb el pla de formació de llengua catalana, per tant, en l’àrea de llengua catalana (LC) les matèries objecte d’aquesta convocatòria són les següents:

a) Coneixements generals de llengua catalana

  • LCA2        Curs de nivell A2
  • LCB1        Curs de nivell B1
  • LCB2        Curs de nivell B2
  • LCC1        Curs de nivell C1
  • LCC2        Curs de nivell C2
  • LCEO1     Taller d’expressió oral (A2, B1 i B2)
  • LCEO2     Taller d’expressió oral (C1 i C2)
  • LCEE1      Taller d’expressió escrita (B1 i B2)
  • LCEE2      Taller d’expressió escrita (C1 i C2)

b) Llenguatge administratiu

  • LCLA        Llenguatge administratiu

2. Presentació de sol·licituds

2.1. El termini per a la presentació de sol·licituds per a la inscripció en la BDGP de l’àrea de llengua catalana serà del 31 d’octubre al 15 de novembre (ambdós inclosos).

2.2. Les sol·licituds s’han d’enviar mitjançant el formulari electrònic disponible a la pàgina web de l’EBAP (http://ebap.caib.es).

3. Requisits per a la inscripció en la BDGP

La inscripció dels sol·licitants en la BDGP corresponent a l’àrea de llengua catalana es farà efectiva si compleixen algun dels requisits que s’indiquen a continuació.

a) Per impartir docència de matèries de coneixements generals de llengua catalana:

— Tenir el grau de llengua i literatura catalanes o la llicenciatura en filologia catalana o equivalent.

— Tenir altres titulacions relacionades amb l’àmbit filològic, disposar del certificat de nivell C2 de coneixements de llengua catalana expedit per l’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística, o reconegut com a equivalent, i acreditar experiència en ensenyament de llengua catalana, en correcció de proves escrites i orals, o en assessorament lingüístic.

— Ser personal funcionari o laboral amb tasques d’assessorament lingüístic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del seu sector públic, o també d’altres administracions públiques.

— Ser personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dels cossos  de professors d’ensenyament secundari o d’escola oficial d’idiomes de l’especialitat de llengua catalana i literatura, o ser professor d’universitat de l’àrea de coneixement de filologia catalana.

b) Per impartir docència de la matèria de llenguatge administratiu, s’ha de disposar, a més, del certificat de coneixements de llenguatge administratiu expedit per l’EBAP o per la Direcció General de Política Lingüística, o reconegut com a equivalent, i acreditar una experiència mínima de dos anys en ensenyament de llenguatge administratiu o en tasques d’assessorament en llenguatge administratiu.

4. Sol·licitud i documentació

4.1. La sol·licitud del formulari electrònic inclou els apartats següents:

a) Titulacions acadèmiques, acompanyades de l’any d’expedició i els organismes o centres que les han expedides.

b) Matèria en què es fa la inscripció, amb l’àrea en què es vol impartir docència.

c) Formació complementària: certificats, diplomes o títols en relació amb la matèria o matèries en què es fa la inscripció. S’han d’indicar l’organisme o centre que els han expedits, la data d’expedició i el nombre d’hores.

d) Formació en competència docent (formació sobre metodologies, didàctica, etc.). S’han d’indicar l’organisme o centre que ha expedit les titulacions, l’any d’expedició i el nombre d’hores.

e) Experiència professional (llocs de treball ocupats) en relació amb la matèria de llengua catalana. S’ha d’indicar la denominació del lloc de treball, l’organisme i el temps (en mesos) d’ocupació del lloc.

f) Activitats formatives que s’han impartit com a docent. S’han d’indicar l’organisme o centre, l’any d’impartició i el nombre d’hores.

g) Publicacions i investigacions o materials didàctics en relació amb la matèria de llengua catalana. S’han d’indicar l’editorial o organisme que edita i l’any.

4.2. La formació impartida a l’EBAP no s’ha d’introduir, ja que s’inclourà d’ofici.

4.3. S’ha de fer constar en la sol·licitud el consentiment en relació amb els quatre aspectes següents:

a) La participació en el programa d’avaluació pedagògica de l’EBAP mitjançant l’observació per part de persones especialitzades durant l’activitat docent.

b) L’acceptació de la publicació a la pàgina web de l’EBAP de les avaluacions com a personal docent.

c) La participació en activitats formatives programades per l’EBAP per actualitzar i millorar els coneixements i les habilitats pedagògiques.

d) L’acceptació de sotmetre’s a proves o entrevistes per determinar la idoneïtat en relació amb les competències pedagògiques, tecnològiques i comunicatives, entre altres aspectes.

e) El consentiment per cedir les dades facilitades als organismes i ens públics de la CAIB, als promotors de formació de les administracions públiques i a les organitzacions sindicals que ho sol·licitin formalment.

4.4. En qualsevol moment, l’EBAP podrà requerir a les persones aspirants l’acreditació de qualsevol dada inclosa en la sol·licitud, i també la rectificació de possibles errades.

5. Notificació de la inscripció en la BDGP

La inscripció en la BDGP la resol el director gerent i es notifica de manera individual. En els casos que es resolgui no inscriure la persona sol·licitant, s’haurà de motivar aquest fet.

6. Efectes derivats de la inclusió en la BDGP

6.1. La inclusió en la BDGP es considera obligatòria per poder impartir docència a l’EBAP, sempre que la inscripció ja s’ofereixi de manera permanent.

6.2. Una vegada organitzades les dades d’aquesta inscripció inicial en la BDGP corresponent a l’àrea de llengua catalana i en el moment en què l’EBAP ho consideri adient, s’obrirà la inscripció permanent en aquesta mateixa base de dades.

6.3. Només el personal docent inscrit en la BDGP podrà accedir a l’itinerari formatiu establert com a requisit per la inscripció en la Base de dades de professorat acreditat.

7. Procediment per a la inscripció en la Base de dades de professorat acreditat

7.1. L’apartat 4 de la Instrucció 1/2018 crea la Base de dades del professorat acreditat (BDPA), amb l’objectiu de millorar les competències pedagògiques del personal docent inscrit a la BDGP i, per tant, la qualitat de la docència impartida.

7.2. L’EBAP oferirà al personal docent inscrit en la BDGP un itinerari formatiu amb l’objectiu de millorar les competències i les habilitats docents en la matèria de llengua catalana.

7.3. Les persones inscrites en la BDGP han d’acabar l’itinerari esmentat en el període màxim de dos anys, comptador des del moment en què l’EBAP l’ofereixi.

7.4. El compliment de l’itinerari formatiu serà el requisit imprescindible i únic per formar part de la BDPA.

8. Procediment de valoració

8.1. En el cas que el nombre d’inscrits en la BDGP sigui superior al nombre de places disponibles a l’itinerari formatiu establert com a requisit per a la inscripció en la BDPA, l’EBAP valorarà les dades introduïdes en els diferents apartats de les sol·licituds d’inscripció per donar prioritat d’accés.

8.2. L’òrgan responsable de la valoració esmentada és la comissió descrita en l’apartat 3.4.1 de la Instrucció 1/2018.

8.3. Els criteris de valoració són els següents:

a) Formació rebuda en l’àrea. Es valorarà 0,5 punts per cada 10 hores, fins a un màxim de 3 punts.

b) Formació en competències docents. Es valorarà 1 punt per cada 10 hores, fins a un màxim de 5 punts.

c) Experiència professional en l’àrea. Es valoraran 0,5 punts per any complet, fins un màxim de 4 punts.

d) Formació impartida en els darrers 5 anys en l’àrea. Es valorarà 1 punt per cada activitat impartida, fins a un màxim de 3 punts.

e) Publicacions impreses o digitals relacionades amb l’àrea. Es valoraran amb un màxim d’1 punt.

9. Comunicació de la inscripció en la BDPA

La inscripció en la BDPA la resol el director gerent i es notifica de manera individual. En els casos que es resolgui no inscriure la persona sol·licitant, s’haurà de motivar aquest fet.

10. Efectes derivats de la inclusió en la BDPA

10.1. La inclusió en la BDPA suposa tenir preferència en la selecció de les persones inscrites com a personal docent de l’EBAP, però en cap cas la selecció automàtica. Tampoc no suposa cap obligació contractual per a l’EBAP, si bé permet tenir en compte els mèrits i les competències del personal inscrit i sol·licitar-ne els serveis quan ho requereixin les necessitats formatives.

10.2. El professorat es designarà d’acord amb el que disposa l’article 4 del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven, o amb les assimilacions de personal col·laborador que estableixi l’EBAP.

11. Incompatibilitats

Els docents que tenguin la condició d’empleat públic han de declarar el compliment degut de la normativa d’incompatibilitats mitjançant el document corresponent. El document esmentat ha d’estar en poder de l’EBAP amb anterioritat al nomenament com a docent col·laborador.