Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 11068
Aprovació de la concessió d’una subvenció nominativa de 16.000,00 € a favor de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana per a l’any 2018. BDNS (Identif.): 420074 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 12 de juliol de 2018, aprovà el següent acord que transcric literalment:
“1. Iniciar i aprovar l’expedient relatiu a la concessió d’una subvenció nominativa de 16.000,00 € a favor de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, titular del NIF G58085960, per dur a terme la XXXV edició dels Premis Cavall Verd, l’activitat Espai Reverb, l’activitat Poesia i vi al Festival Poésart d’Artà i l’edició del fulletó Notícia Bibliogràfica dels Escriptors de les Illes, i consegüentment, autoritzar una despesa de 16.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 00.33400.48910 (núm. de referència 22018001375)
2. Concedir una subvenció nominativa de 16.000,00 € a l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, titular del NIF G58085960, per dur a terme la XXXV edició dels Premis Cavall Verd, l’activitat Espai Reverb, l’activitat Poesia i vi al Festival Poésart d’Artà i l’edició del fulletó Notícia Bibliogràfica dels escriptors de les Illes i, consegüentment, disposar una despesa de 16.000,00 € a favor de l’entitat assenyalada, a càrrec de la partida pressupostària 00.33400.48910 (núm. de referència 22018001375).
3. Aprovar el conveni adjunt amb l’AELC per establir les bases reguladores de la concessió de la subvenció nominativa esmentada.
4. Notificar aquest acord a les persones interessades i publicar la concessió d’aquesta subvenció nominativa en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per conducte de la base de dades nacional de subvencions.
Palma, 18 d’octubre de 2018
El secretari general,
Jeroni M. Mas Rigo
Conveni regulador de les bases de la subvenció nominativa 2018 del Consell de Mallorca a favor de l’Associació d’Escriptors de Llengua Catalana per la projecció i el foment de les lletres catalanes al nostre territori
Parts
Jesús Juan Jurado Seguí, vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca, amb CIF S0711002F, que actua en nom i representació del Consell de Mallorca.
Bel Olid Báez, amb DNI 38846159X, presidenta de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, amb NIF G58085960, que actua en nom i representació de l’AELC.
Antecedents
1. Són objectius comuns del Consell de Mallorca i de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, entre d’altres, la projecció i el foment de les lletres catalanes arreu del nostre territori.
2. En el Ple del Consell de Mallorca de 12 de juliol de 2018 es va aprovar concedir una subvenció nominativa de 16.000€ a l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i també es va aprovar el conveni regulador de les bases de la subvenció entre el Consell de Mallorca, mitjançant el Departament de Participació Ciutadana i Presidència, i l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.
Totes dues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents
Clàusules
1. Normativa
L’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i dels organismes autònoms que en depenen (BOIB núm. 21/2017; de 18 de febrer) regula el règim jurídic d’aquest conveni.
2. Objecte de la subvenció
El Consell de Mallorca, mitjançant el Departament de Participació Ciutadana i Presidència atorga una subvenció nominativa de 16.000,00 € a favor de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana per dur a terme la XXXV Edició dels Premis Cavall Verd, l’activitat Espai Reverb, l’edició del fulletó Notícia Bibliogràfica dels escriptors de les Illes i el recital literari Festival Poésart d’Artà de vi i poesia.
Temporització del projecte:
Des de 01/02/2018 fins al 31/07/2018
El pressupost total del projecte cultural de 2018 de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana és de 17.540 €.
3. Compatibilitat
La subvenció que es regula mitjançant les bases establertes en aquest conveni és de caràcter voluntari i eventual i es pot anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes clàusules; no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. És compatible amb altres ajudes o subvencions o recursos que pugui rebre l’entitat beneficiària per al mateix projecte, sempre que el còmput total no superi el pressupost d’execució del projecte.
4. Dotació pressupostària
L’import de la subvenció esmentada (16.000 €) s’imputa a la partida 00.33400.48910 “Associació d’Escriptors en Llengua Catalana”, d’acord amb el número de referència 22018001375.
5. Despesa subvencionable
D’acord amb el que estableix l’article 44 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, és despesa subvencionable la que respon a la naturalesa de l’activitat subvencionada i s’efectua en el termini establert en el conveni respectiu.
La data dels justificants es computa en virtut de la durada del projecte o, com a màxim, en els dotze mesos anteriors a l’acabament de l’execució del projecte i fins a aquesta data com a límit. (Als efectes de l’establert en aquest paràgraf, s’entén que la data d’acabament de l’execució del projecte es correspon amb el darrer dia que es realitza l’activitat subvencionada.)
No obstant això, es poden admetre les factures que s’hagin emès amb posterioritat a la temporització esmentada en el paràgraf anterior, sempre que, d’una banda, s’hagin emès abans de dia 15 de setembre de 2018 i, de l’altra, que el lliurament de béns o la prestació de serveis objecte de la factura s’hagi efectuat en la temporització assenyalada en la clàusula segona esmentada.
D’altra banda, atès que se subvenciona un projecte amb quatre activitats diferenciades a les quals correspon un pressupost a cadascuna, es permet que les despeses subvencionables del pressupost del projecte es puguin compensar entre si. Ara bé, únicament es podrà fer la compensació entre si de les despeses subvencionables si corresponen al mateix pressupost i activitat; en cap cas, es podran compensar les despeses subvencionables entre els diferents pressuposts i activitats.
A més dels requisits establerts en aquesta clàusula, només es pot considerar, com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, aquella que s’hagi pagat abans de la finalització del termini de presentació de la justificació de la subvenció. La forma d’acreditar aquest pagament així com el termini esmentat es regulen en la clàusula setena. En aquest sentit, el lliurament al creditor d’un efecte mercantil garantit per entitat financera o entitat asseguradora, també te la consideració de despesa pagada.
No formen part del pressupost subvencionable, atesa la naturalesa del crèdit pressupostari referit en la clàusula quarta, tot i que formin part del pressupost del projecte, les inversions i les obres, la compra d’equipaments o de qualsevol altre bé inventariable de naturalesa similar.
6. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització, resolució i ordenament del pagament
La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, que du a terme tots els actes de tràmit necessaris per vetlar pel compliment dels requisits del conveni.
La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia de la documentació presentada pel beneficiari, així com de les propostes fetes per la Secretaria Tècnica.
El Ple del Consell de Mallorca és l’òrgan que acorda la concessió de la subvenció i l’aprovació del conveni. El vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència dicta la resolució de reconeixement de l’obligació i, finalment, el conseller executiu d’Economia i Hisenda o el conseller/la consellera que el substitueix ordena l’abonament de l’obligació reconeguda, és a dir, el pagament de la subvenció.
El termini màxim de resolució d’aquest procediment és de sis mesos, comptadors a partir del dia d’entrada en el Registre general de la sol·licitud de subvenció del beneficiari.
7. Justificació i pagament de la subvenció
D’acord amb l’article 38 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, la modalitat de justificació d’aquesta subvenció és la prevista en l’apartat a), és a dir, amb el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants de despesa.
El fet que l’entitat beneficiària no és deutora per una resolució de reintegrament s’ha d’acreditar mitjançant una declaració responsable (annex 2).
El compte justificatiu de la despesa es durà a terme, segons el regulat en l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, amb les especificitats següents:
A) Memòria tècnica
És la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha fet el projecte cultural subvencionat, tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que, prèviament, ha comunicat al Departament.
Així, la memòria està integrada per la documentació següent:
1. Memòria explicativa de l’activitat feta: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots els aspectes rellevants. Si no ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n’ha d’exposar les causes i ha d’explicar la resta del projecte fet.
2. Un exemplar, si escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada, en què hi ha de constar el patrocini del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, o simplement del Consell de Mallorca, mitjançant el logotip de la institució.
3. Qualsevol altra documentació que li requereixin a l’efecte de comprovar la realització del projecte cultural.
B) Memòria econòmica:
És la documentació que dona compte de les despeses d’execució del projecte realitzat i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents següents.
1. Annex I: Declaració responsable de la realització del projecte cultural subvencionat i del seu pressupost d’execució, a la qual s’ha d’adjuntar la relació detallada i equilibrada dels ingressos que l’han finançat i de les despeses que corresponen sense cap dubte al projecte cultural subvencionat.
2. Relació de les despeses i dels ingressos del projecte cultural subvencionat. La relació de despeses s’ha d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat i ha d’indicar les dades següents de les factures o dels documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d’emissió i la de pagament, el concepte de la factura o del document similar. La relació d’ingressos ha d’assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, amb indicació de l’import i la procedència. En cas que no hi hagi altres ingressos que financin el projecte, s’ha d’adjuntar una declaració responsable sobre aquesta circumstància.
3. Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (annex 1).
4. Les factures originals o d’altres documents amb valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, justificatius de les depeses del pressupost subvencionable executat, que han d’estar expedides a nom de l’entitat beneficiària i abonades pel beneficiari i, a més, han de tenir tots els requisits que exigeix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s’aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Així, es poden citar, entre d’altres, com a exemple i sempre que siguin escaients:
Quan l’operació documentada en la factura estigui exempta o no subjecta a l’impost o quan el subjecte passiu de l’impost sigui el destinatari de l’operació facturada, s’hi ha de fer constar. O s’hi ha d’incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei de l’impost.
Notes: 1. Els justificants de les despeses del projecte s’han de presentar de forma ordenada, és a dir, s’han d’agrupar en el mateix ordre establert en la relació de despeses que s’adjunta en l’annex 1.
2. El pagament dels justificats s’ha de dur a terme a través dels mitjans que s’indiquen a l’article 48 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM.
En el cas que s’hagin de retornar les factures o els justificants originals, a petició de l’entitat beneficiària, s’hi ha de estampillar la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.
1. Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet de si recupera o compensa l’IVA (annex 1)
2. La documentació relativa a la subcontractació que s’ha de presentar d’acord amb allò establert als articles 32, 33 i 34 de l’Ordenança general de subvencions del CIM.
3. Qualsevol altra documentació que li requereixen per comprovar la justificació econòmica del projecte cultural.
Termini de presentació: L’entitat beneficiària ha de presentar la documentació justificativa, recollida en aquesta clàusula al més aviat possible i, en tot cas, el darrer dia per presentar-la és el 15 de setembre de 2018, en qualsevol terminal del Registre general del Consell (Centre Cultural la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111, i Llar de la Infància: General Riera, 113, de Palma), així com en els llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre mateix, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini esmentat en el paràgraf anterior. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de la documentació justificativa, no s’ha d’admetre en cap cas.
Si la documentació justificativa té deficiències, l’òrgan instructor ha de requerir l’entitat beneficiària que les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació del requeriment (article 71.2 del RLGS).
8. Pagament fraccionat i bestreta
L’entitat beneficiària, sens perjudici d’allò establert en la clàusula anterior, pot sol·licitar una bestreta de la subvenció, així com l’abonament de pagaments fraccionats:
a) Pagaments fraccionats: A mesura que s’executa el projecte cultural subvencionat, si escau, el beneficiari pot demanar l’abonament de pagaments a compte de la subvenció que corresponen al ritme d’execució del projecte i per un import corresponent a la part proporcional de la subvenció justificada (art. 49 de l’Ordenança general de subvencions del CIM).
Garantia: No s’exigeix la constitució de cap garantia per a l’abonament de pagaments fraccionats.
Documentació que s’ha de presentar: En aquests casos de pagaments fraccionats, s’ha d’adjuntar, a més de les factures corresponents:
b) Pagaments anticipats (bestretes): L’entitat beneficiària, si no disposa de recursos propis suficients per finançar la realització del projecte cultural, pot sol·licitar una bestreta de la subvenció abans del termini disposat per justificar-la (art. 50 de l’Ordenança general de subvencions del CIM).
Límit: L’entitat beneficiària pot demanar una bestreta de fins al 50 % de l’import de la subvenció, per la qual cosa ha de constituir les garanties que s’estableixen en el paràgraf següent.
Garantia: L’entitat beneficiària ha de constituir una garantia mínima del 120 % de l’import de la bestreta sol·licitada, mitjançant un aval bancari, davant la Tresoreria del Consell de Mallorca.
No obstant això, d’acord amb les bases d’execució dels pressuposts del Consell de Mallorca, el conseller executiu d’Economia i Hisenda pot atorgar, excepcionalment i sempre que les entitats beneficiàries siguin ajuntaments o entitats sense ànim de lucre, una bestreta de fins al 50 % de l’import de la subvenció sense l’obligació de constituir l’aval bancari, amb l’informe favorable previ del centre gestor de la despesa.
Si l’import de la bestreta supera els 5.000 €, l’entitat beneficiària està obligada a acreditar la seva solvència econòmica i financera mitjançant un informe positiu d’una entitat bancària (art. 52.3 de l’Ordenança general de subvencions del CIM).
9. Revocació i reintegrament de la subvenció
1. Si l’entitat beneficiària incompleix les obligacions previstes en les clàusules del conveni o en l’article 9 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, o incorre en alguna de les causes que s’estableixen en l’article 56, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l’entitat beneficiària perdrà el dret a cobrar-la o, si ja l’ha cobrada, l’ha de reintegrar, d’acord amb el que estableixen els articles 57 i 58 de l’ Ordenança general de subvencions esmentada.
2. No obstant això, si l’entitat beneficiària ha complert de manera significativa amb les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s’aproxima significativament a l’assoliment de les finalitats de la subvenció, s’ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de la subvenció i, consegüentment, una revocació parcial del dret a cobrar-la, d’acord amb l’aplicació dels criteris de gradació següents:
a) En el cas d’execució parcial del projecte, que ha de suposar, com a mínim, haver executat un 65 % del pressupostat per als Premis Cavall Verd, activitat que suposa el 80 % del total de la subvenció nominativa a l’AELC, i ha d’incloure tant tot allò que sigui imprescindible perquè es lliurin aquests premis (honoraris dels jurats i dels participants en els actes de lliurament; allotjament i viatge dels membres del jurat i dels guanyadors, obsequis per als guardonats), com l’assoliment dels objectius de la subvenció, la revocació parcial de la subvenció inicial s’ha de fer en funció de l’import del pressupost inicial no justificat, ja que l’AELC ha especificat l’aplicació de la subvenció inicial entre les quatre activitats diferents del projecte que constitueixen cadascuna una unitat d’execució diferenciada en la documentació inicial. Si el projecte no fos susceptible de dividir-se en aquestes quatre unitats d’execució esmentades sí que s’hauria de revocar totalment la subvenció.
b) En el cas que s’hagi executat totalment el projecte cultural, però no s’hagi justificat correctament el pressupost inicial subvencionable perquè la documentació justificativa presenti deficiències, sia perquè és inadequada, perquè no s’ajusta als requisits de les bases, sia perquè és insuficient, per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable, la revocació parcial de la subvenció inicial s’ha de fer en funció de l’import del pressupost inicial no justificat o justificat incorrectament.
10. Protecció de dades de caràcter personal
D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals obtingudes en la tramitació d’aquesta subvenció s’han d’incorporar en els fitxers de dades personals, inscrits en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. En aquest sentit, les dades obtingudes del beneficiari s’integren d’una banda, en el fitxer “Registre General” que serveix per registrar l’entrada i sortida de documents i, de l’altra, en el fitxer ”Acords i Resolucions” que té com a finalitat, entre d’altres, els procediments administratius.
No es preveuen cessions de les dades.
L’òrgan administratiu davant del qual podeu exercir, si escau, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la Llei orgànica 15/1999, és la Presidència del Consell de Mallorca (c. del Palau Reial, 1 07001 Palma).
11. Vigència i acabament del conveni
La vigència d’aquest conveni s’inicia a la seva signatura i finalitza el 31 de desembre de 2018.
Com a mostra de conformitat, signam aquest conveni en dos exemplars.
Palma, 20 de juliol de 2018
Pel Departament de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca |
Per l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana |
ANNEX I
DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE CULTURAL SUBVENCIONAT I DEL SEU PRESSUPOS |
_________________________________________________, com a representant de l’entitat ____________________________________________________________, amb el CIF _____________________, en relació a la subvenció concedida pel Departament de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca per dur a terme el projecte _____________________________________________________________________________________________ |
Declar sota la meva responsabilitat:
1. Que l’esmentat projecte s’ha realitzat. 2. Que la relació de despeses i d’ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat ha estat la que s’hi adjunta. Nota: La relació de despeses, que s’ha d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat, ha d’indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d’emissió i la de pagament dels justificants pertinents, i el concepte de la factura o del document similar; la relació d’ingressos ha d’assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l’import i la procedència. (Aquesta relació de despeses i ingressos ha d’anar signada pel beneficiari). 3. Que les despeses relacionades, l’import total de les quals és de _______________€, (s’entén que no duu IVA si no s’hi recull res al respecte) corresponen sense cap dubte al projecte cultural subvencionat i no tenen un valor superior al de mercat . 4. Que el beneficiari/entitat beneficiària en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte i, d’acord amb l’article 39.2 g) de l’Ordenança General de Subvencions del CIM 1. No recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable 2. Sí recupera o compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable 5. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera -amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el cost del projecte subvencionat. 6. Que s’adjunten la totalitat dels justificants del pressupost d’execució del projecte cultural subvencionat i que, si és el cas, la resta de documentació relativa al projecte cultural resten a disposició del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes, a la seu d’aquesta entitat, situada en ________________________________________________________________. |
____________________, ______de ___________________ de _________
Signatura
ANNEX 2
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS |
_________________________________________________________, titular del document d’identitat ______________________, com a representant legal de l’entitat ___________________________________________________________________, declar, d’acord amb l’article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que l’entitat ___________________________________________________, amb el CIF ___________________, no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions. Ho declar davant la Secretaria tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, als efectes de l’article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm.276, de 18 de novembre, de 2003). |
____________________, ______de ___________________ de _________
El representant legal de l’entitat beneficiària
|
N’he pres nota, El secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència |