Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 10958
Convocatòria i bases per a la concessió d'ajudes als estudiants universitaris o de cicles formatius de grau superior per al curs 2018-2019 de l'Ajuntament d'Algaida amb codi BDNS 420296
La Sra. Batlessa de l’Ajuntament d’Algaida ha dictat la següent:
RESOLUCIÓ DE BATLIA NÚM. 366 DE DATA 18 D’OCTUBRE DE 2018
1. Atès que l’Ajuntament d’Algaida vol donar suport econòmic als estudiants del municipi d’Algaida que cursin estudis universitaris o cicles formatius de grau superior durant el curs 2018-2019, mitjançant la convocatòria d’ajudes de 180,00€ cada una, i així aconseguir que aquestes ajudes econòmiques puguin servir de complement i promoció per als estudiants del municipi, i al mateix temps, incentivar i facilitar que els estudiants puguin arribar a nivells formatius superiors, i per tant, invertir en l’educació dels nostres joves i al mateix temps en la millora del nostre municipi.
2. Atès que en el vigent pressupost de despeses municipal s’ha previst la consignació pressupostària adequada per tal de poder dur a terme l’activitat de foment abans referida (aplicació pressupostària 2018/01/326/48600).
3. D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial decret 887/2006, que la desenvolupa i en exercici de les competències que m’atribueix la Llei de Bases de règim local,
HE RESOLT
1. Convocar la concessió d’ajudes econòmiques de 180,00€ € cada una, que poden servir de complement i promoció per als estudiants del municipi d’Algaida que cursin estudis universitaris o cicles formatius de grau superior durant el curs 2018-2019.
2. Aprovar les Bases que regiran la concessió d’ajudes econòmiques durant el curs 2018-2019, destinades als estudiants del municipi d’Algaida que cursin estudis universitaris o cicles formatius de grau superior.
3. Autoritzar la despesa màxima prevista per aquesta convocatòria.
4. Publicar aquesta resolució a la seu electrònica de l’Ajuntament d’Algaida i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Batlessa, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver publicat la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Algaida, 22 d'octubre de 2018
La Batlessa Maria Antònia Mulet Vich
BASES PER A LA CONCESSIÓ D’AJUDES ALS ESTUDIANTS UNIVERSITÀRIS O DE CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR, CURS 2018-2019
1. OBJECTE
1.L’Ajuntament d’Algaida sap que un municipi que facilita i incentiva que els seus membres puguin arribar a nivells formatius superiors, és un municipi ric perquè inverteix en cultura i en futur: en els futurs gestors que tindrà la nostra societat.
2.S’entén per subvenció tota disposició dinerària realitzada per l’Ajuntament d’Algaida, a favor de persones públiques o privades, i que compleixi els següents requisits:
a.Que el lliurament es realitzi sense contraprestació directa dels beneficiaris.
b.Que el lliurament estigui subjecte al compliment d’un determinat objectiu, l’execució d’un projecte, la realització d’una activitat, l’adopció d’un comportament singular, ja realitzats o per desenvolupar, o la concurrència d’una situació, havent el beneficiari de complir les obligacions materials i formals que s’haguessin establert.
c.Que el projecte, l’acció, conducta o situació finançada tingui per objecte el foment d’una activitat d’utilitat pública o interès social o de promoció d’una finalitat pública.
3.És per aquest motiu que la Batlia convoca per al curs 2018-2019 ajudes econòmiques de 180,00€ cada una que poden servir de complement i promoció per als estudiants del municipi que cursin estudis universitaris o cicles formatius de grau superior.
2. RÈGIM APLICABLE
La present convocatòria se sotmet a la Llei 38/2003 , de 17 de novembre, general de subvencions, i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que la desenvolupa.
Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. També es trobarà a disposició de totes les persones interessades a la seu electrònica de l’Ajuntament d’Algaida( http://ajalgaida.sedelectronica.es).
3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
El pressupost màxim que es destinarà per a la concessió de les ajudes regulades en les presents bases reguladores serà de DOTZE MIL EUROS (12.000 €), amb càrrec al vigent pressupost municipal 2018, aplicació pressupostària 201/01/326/48600.
La quantia de les ajudes econòmiques serà de 180,00€ cada una.
En cas que el total d’ajudes superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
4. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS
Podran acollir-se a aquesta convocatòria els estudiants empadronats al municipi d’Algaida, que cursin estudis universitaris i cicles formatius de grau superior durant el curs 2018-2019, i que compleixin els següents requisits:
a.Estar empadronats al municipi d’Algaida (l’Ajuntament ho comprovarà d’ofici).
b.Cursar els estudis esmentats durant el curs 2018-2019.
c.Estar matriculat, com a mínim, de la meitat dels crèdits del curs que s’està realitzant o de tots els crèdits que queden pendents per finalitzar els estudis.
d.Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.
e.No trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les instàncies es dirigiran a la Batlia de l’Ajuntament d’Algaida, i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament d’Algaida o a qualsevol dels llocs previstos a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud (model 1) la següent documentació:
a.Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
b.Identificació de qui serà el beneficiari mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
c.Declaració responsable per part del beneficiari, si és major d’edat, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En cas de ser menor d’edat la declaració haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal (model 2).
d.Declaració responsable del beneficiari, si és major d’edat, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cas de ser menor d’edat la declaració haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal (model 2).
e.Certificat de matrícula dels estudis del curs 2018-2019 per als quals sol·licita l’ajuda. S’acceptarà també còpia de la matrícula.
f.Dades del compte bancari al qual s’ha de transferir l’import de la subvenció que eventualment es pogués concedir (model 3).
En cas de ser menor d’edat, la sol·licitud haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal.
El termini de presentació de les sol•licituds serà de 15 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació de les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
La presentació de la sol•licitud suposa l’acceptació de les condicions regulades en les presents bases reguladores.
La manca de presentació d’algun dels documents exigits, o la manca de complementació dins el termini d’esmena de sol•licituds que, si escau, es pot concedir als interessats, podrà donar lloc, d’acord amb el que disposa l’article 68 de la Llei 39/2015, a tenir-lo per desistit de la sol•licitud presentada.
6. RÈGIM DE LES AJUDES
La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Només podran obtenir subvenció aquells sol·licitants que, reunint els requisits exigits, acompleixin les condicions assenyalades a la base 4.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i un cop revisades aquestes per l’òrgan instructor, s’exposarà la llista provisional d’admesos per participar en el procediment així com les ressenyes de les sol·licituds que tenguin algun defecte o hagin de ser esmenades.
Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, la persona interessada disposarà d’un termini de 10 dies, comptats a partir del dia següent de la publicació de la llista provisional, per fer les esmenes que corresponguin. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat les esmenes o haver-hi adjuntat la documentació requerida, es considerarà que desisteix de la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Un cop passat el termini per a l’esmena de documentació o presentació d’al·legacions i un cop resoltes aquestes per l’òrgan col·legiat, l’òrgan instructor publicarà la llista definitiva d’admesos i exclosos per participar en el procediment.
En cas que el total d’ajudes que s’hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada.
7. COMISSIÓ DE VALORACIÓ
Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió de valoració, que estará composta per:
Presidència: La Batlessa o persona en qui delegui.
Vocals:
1. Margalida Garcias Simón, regidora delegada d’Educació, Cultura i Hisenda, o persona en qui delegui.
2. Joan Obrador Esteva, Interventor de Fons de l’Ajuntament, o persona en qui delegui.
Secretària amb veu i vot: Maria Magdalena Binimelis Massanet, Secretària de la Corporació, o persona en qui delegui.
Correspon a la comissió de valoració formular la proposta de resolució. La proposta, que no tindrà caràcter vinculant, haurà d’expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, expressant els criteris de valoració seguits para efectuar-la.
8. RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT
L’òrgan competent per resoldre el procediment és la Batlessa de l’Ajuntament d’Algaida, que haurà de dictar i notificar als interessats la resolució del procediment en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els actes de tràmit del present procediment, així com la resolució d’aquest, es publicaran a la seu electrònica de l’Ajuntament d’Algaida http://ajalgaida.sedelectronica.es
9. PUBLICACIÓ
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. També es trobarà a disposició de totes les persones interessades a la seu electrònica de l’Ajuntament d’Algaida( http://ajalgaida.sedelectronica.es)
Algaida, document signat electrònicament
MODEL 1. SOL·LICITUD PER OPTAR A LES AJUDES PER A ESTUDIS UNIVERSITARIS O CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR
NOM I LLINATGES ………………………………………………………………………………………….…….. DNI …………………………...
C/ ………………………………………………………………..núm……….pis…….porta…….cp……..Localitat……………………….....
Telèfon……………………………………………………. Adreça electrònica……………………………………………….............
REPRESENTANT ( per a estudiants menors d’edat)
NOM I LLINATGES ………………………………………………………………………………….. DNI ………………………...........................
COMPAREIX I EXPOSA:
1. Que m’he assabentat de la de la “Convocatòria de concessió d’ajudes per als estudiants del municipi d’Algaida, que cursin estudis universitaris o cicles formatius de grau superior durant el curs 2018-2019”
2. Que el meu (o la meva) fill/a o pupil/.la acompleix els requisits establerts a la convocatòria per tal de gaudir de l’esmentada subvenció municipal (en cas d’estudiant menor d’edat) / Que complint els requisits establerts a la convocatòria per tal de gaudir de l’esmentada subvenció municipal (en cas d’estudiant major d’edat)
3. Que d’acord a la convocatòria present la següent documentació:
a) Identificació de qui subscriu la sol•licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
b) Identificació de qui serà el beneficiari mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
d) Declaració responsable per part del beneficiari, si és major d’edat, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En cas de ser menor d’edat, la declaració haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal (model 2).
e) Declaració responsable del beneficiari, si és major d’edat, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cas de ser menor d’edat, la declaració haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal (model 2).
f) Certificat de matrícula dels estudis del curs 2018-2019 per als quals sol•licita l’ajuda. S’acceptarà també còpia de la matrícula.
g) Dades del compte bancari al qual s’ha de transferir l’import de la subvenció que eventualment es pogués concedir (model 3).
PER LA QUAL COSA SOL•LICITA:
Que previs els tràmits que pertoquin, li sigui concedida l’ajuda econòmica objecte de la convocatòria.
Algaida, a ………de…………………………………….de 2018
Firma( En cas de ser menor d’edat, la sol·licitud haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal)
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement de la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol•licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol•licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol•licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
MODEL 2: DECLARACIÓ RESPONSABLE
El Sr./a. ___________________________________________________, amb DNI ______________ i domicili al carrer ___________________, núm._______, cp ------
de ___________,
Telèfon ----------------------------------------------Adreça electrònica-------------------------------
REPRESENTAT ( per a estudiants menors d’edat)
NOM I LLINATGES.........................................................................................................
DNI......................................................................
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
1.Que estic empadronat al municipi d’Algaida
2.Que el meu ( o la meva) fill/a o pupil/l.la......................................... està empadronat/ada al municipi d’Algaida
3.Que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
4.Que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i també que complesc els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La qual cosa es fa constar a efectes de concessió d’una subvenció per part de l’Ajuntament d’Algaida a l’efecte de l’article 24 del RD 887/2006 pel que s’aprova el Reglament de la Llei de general de subvencions 38/2003.
Algaida , ....….. de …....………………de 2018
Firma ( En cas de menor d’edat la declaració haurà de ser signada per pare, mare o tutor legal)
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol•licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol•licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol•licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
MODEL 3 .COMUNICACIÓ DE COMPTE BANCARI A EFECTES DE PAGAMENTS DE L’AJUNTAMENT D’ALGAIDA
SOL·LICITANT (Estudiant) |
Núm. DNI/NIE |
|
Domicili social (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
Telèfon mòbil |
Adreça electrònica |
|
REPRESENTAT/ADA PER (pare, mare o tutor/a) |
||
Llinatges i nom |
Núm. DNI/NIE/Passaport |
|
Adreça (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
Telèfon mòbil |
Adreça electrònica |
|
Comunica a l’Ajuntament, a l’efecte dels pagaments que hagi de rebre les següents
DADES BANCÀRIES
Entitat |
|
Oficina |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IBAN
Entitat |
Oficina |
DC |
Número de compte |
(signatura)
Diligència de conformitat de l’Entitat Bancària:
Les dades antecedents coincideixen
amb les que consten a aquesta oficina
El Director
Signat:
(Datat, Signat i Segellat)
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).