Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 10904
Modificació de les bases reguladores per a l'atorgament de subvencions sobre la quota líquida de l'impost sobre béns immobles a l'habitatge habitual de les famílies amb pocs recursos econòmics

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera.- Objecte.

L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament d'ajudes sobre la quota líquida de l'Impost sobre Béns Immobles corresponent a l'habitatge habitual a les famílies titulars (propietàries o arrendatàries obligades a pagar l'IBI per clàusula contractual) del seu habitatge habitual i que tinguin uns ingressos bruts anuals inferiors o iguals als continguts en la següent taula:

Nombre de persones (sol·licitant+altres empadronats) Límit ingressos(bruts/any)

1 Doble de l'IPREM

2 Increment 25% de l'IPREM

3 Increment 25% tram anterior

4 Increment 25% tram anterior

5 o més Increment 25% tram anterior

Segona.- Finalitat.

La finalitat d'aquestes ajudes és la de contribuir al sosteniment d'un col·lectiu de persones respecte de les quals concorren circumstàncies que les fan particularment vulnerables al risc de pobresa i exclusió social mitjançant la compensació parcial de la càrrega tributària municipal associada a l'habitatge habitual.

Tercera.- Règim jurídic.

Les ajudes al fet que es refereixen aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliuraments revocables en tot moment, no generen cap dret a l'obtenció de subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Estan afectes al compliment de la finalitat d'interès general al fet que es condiciona el seu atorgament, així com a la limitació pressupostària. Tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l'incompliment de les condicions i càrregues imposades en l'acte de concessió.

El procediment per a l'atorgament de les ajudes es tramitarà en règim de concurrència pública no competitiva i amb convocatòria pública. El criteri d'atorgament serà l'ordre cronològic de presentació de sol·licituds, fins a esgotar la partida pressupostària.

La gestió de les ajudes s'efectuarà conforme als principis establerts a la normativa aplicable en matèria de subvencions.

Quarta.- Destinataris.

Podran sol·licitar l'ajuda les persones físiques que són titulars (propietaris o arrendataris obligats a pagar l'IBI per clàusula contractual) de l'habitatge habitual i tenen uns ingressos bruts inferiors als assenyalats a la base primera.

Cinquena.- Domicili habitual.

S'entendrà com a domicili habitual a l'efecte d'atorgament de l'ajuda aquell en què estigui empadronat el beneficiari a primer de gener de l'any de la quota a subvencionar.

Sisena.- Condicions i requisits

Els sol·licitants, en la data de la meritació de la quota a subvencionar, han de complir els següents requisits:

a) Ser titular (propietari o arrendatari obligat a pagar l'IBI per clàusula contractual) de l'habitatge habitual i estar empadronat en ell.

b) Ni el sol·licitant, ni cap de les persones que visquin en l'habitatge podran ser titulars d'altres immobles, no obstant, seran compatibles amb aquesta subvenció la titularitat d'una plaça d'aparcament annexa a l'habitatge y/o d'un terreny agrícola, també annex, destinat a conreu directe i sense edificacions o altres usos.

c) El sol·licitant, juntament amb la resta de persones empadronades amb ell, han de tenir uns ingressos anuals bruts, referits a l'últim exercici fiscal tancat, inferiors o iguals als establerts en la taula de la base primera.

d) Els sol·licitants, en la data de presentació de la seva sol·licitud, han d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament, resta d'Administracions i amb la Seguretat Social.

Setena.- Quantia de l'ajuda.

L'import de l'ajuda es determinarà prenent com a referència la quota líquida de l'Impost sobre Béns Immobles de l'habitatge habitual corresponent a l'exercici en què es publica la convocatòria, aplicant el 50% de la quota líquida de l'impost, i per a famílies amb un o més membres amb discapacitat o minusvalidesa superior al 30%, el 60%.

No es podran concedir ajudes per una quantia superior al crèdit disponible.

Vuitena.- Convocatòria pública i sol·licituds.

El procediment es tramitarà mitjançant convocatòria pública, que s'ajustarà al que disposen aquestes bases. A la seu electrònica es publicarà el model de sol·licitud per presentar en el termini establert en la convocatòria pública i contindrà almenys els següents elements:

1.- Indicació de que és propietari de l'immoble.

2.- Nom, cognoms, NIF, telèfon, adreça i correu electrònic.

3.- Declaració responsable, indicant les següents circumstàncies:

-Haver tingut en l'exercici immediatament anterior uns ingressos bruts anuals inferiors o iguals als establerts a la base primera.

-Que el rebut de l'Impost sobre Béns Immobles va al seu nom.

-Que està al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, resta d'Administracions i amb la Seguretat Social.

-Nombre de persones empadronades amb el titular.

-La convivència en l'habitatge amb persona depenent o discapacitada amb una minusvalidesa superior al 30%.

4.- Autorització expressa per dur a terme les consultes necessàries amb altres administracions públiques.

5.- Lloc, data i signatura del sol·licitant.

6.- Dades bancàries del compte per al pagament per transferència.

Novena.- Resolució de les sol·licituds.

La resolució sobre l'atorgament d'aquesta ajuda serà adoptada pel Batle o Regidor que tingui la corresponent delegació.

El termini màxim per a la resolució serà de dos mesos des de la presentació de la sol·licitud.

La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar els recursos legalment previstos, tant de caràcter administratiu com a judicial.

Desena.- Incompatibilitats.

Aquesta ajuda serà incompatible amb altres ajudes que, per aquest mateix concepte, hagin rebut els beneficiaris en aquest exercici.

L'ajuda no serà acumulable amb les subvencions pels conceptes de família monoparental, pensionistes ni família nombrosa, ni amb bonificacions que es puguin atorgar en aplicació de l'article 74 del RDL 2/2004 o norma que ho substitueixi.

Onzena.- Crèdit pressupostari.

L'import d'aquesta ajuda es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària que s'indicarà en la corresponent convocatòria.

Dotzena.- Pagament.

La presentació de la documentació requerida per aquestes bases i la seva comprovació en els termes previstos a l'article 84 del RLGS, serà condició indispensable perquè pugui procedir-se al reconeixement de l'obligació a favor de la persona o entitat beneficiària i al seu pagament.

Tretzena.- Vigència.

Aquestes bases tindran vigència a partir de l'endemà de la seva publicació.

Catorzena.- Règim sancionador.

Els beneficiaris estan subjectes a les responsabilitats i al règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions, la Llei General Pressupostària i la Llei General Tributària.

L'Ajuntament de Sóller iniciarà un procediment de reintegrament de l'ajuda concedida i abonada indegudament de conformitat amb la legislació vigent.

Quinzena.- Publicitat.

La publicitat de les bases reguladores d'aquesta ajuda es realitzarà mitjançant la seva publicació en el BOIB i a la seu electrònica de l'Ajuntament.

Setzena.- Normativa aplicable.

En tot el no previst en aquestes bases, s'estarà al que disposa la Llei 38/2003, de 17 de Novembre, General de Subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de Juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions i altra legislació aplicable.

  

(Ajuntament de Sóller, 19 d'octubre de 2019

1r Tinent Batle, 

Josep Lluís Colom Martínez)