Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SÓLLER
Núm. 10901
Modificació de les bases reguladores per a l'atorgament de subvencions sobre la quota líquida de l'impost sobre béns immobles a l'habitatge habitual de persones pensionistes
Primera.- Objecte.
L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament d'ajuts sobre la quota líquida de l'Impost sobre Béns Immobles corresponent a l'habitatge habitual a les persones pensionistes de 65 o més anys titulars (propietàries o arrendatàries obligades a pagar l'IBI per clàusula contractual) del seu habitatge habitual i que tinguin uns ingressos bruts anuals inferiors o iguals al doble de l'IPREM (indicador públic de renda d'efectes múltiples).
Segona.- Finalitat.
La finalitat d'aquests ajuts és la de contribuir al sosteniment d'un col·lectiu de persones respecte de les quals concorren circumstàncies que les fan particularment vulnerables al risc de pobresa mitjançant la compensació parcial de la càrrega tributària municipal associada a l'habitatge habitual.
Tercera.- Règim jurídic.
Els ajuts a què es refereixen aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliuraments revocables en tot moment, no generen cap dret a l'obtenció de subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Estan afectes al compliment de la finalitat d'interès general a què es condiciona el seu atorgament, així com a la limitació pressupostària. Tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l'incompliment de les condicions i càrregues imposades en l'acte de concessió.
El procediment per a l'atorgament dels ajuts es tramitarà en règim de concurrència pública no competitiva i amb convocatòria pública. El criteri d'atorgament serà l'ordre cronològic de presentació de sol·licituds, fins a esgotar la partida pressupostària.
La gestió de les ajudes s'efectuarà d'acord amb els principis establerts en la normativa aplicable en matèria de subvencions.
Quarta.- Destinataris.
Podran sol·licitar l'ajut les persones físiques pensionistes que són titulars (propietaris o arrendataris obligats a pagar l'IBI per clàusula contractual) de l'habitatge habitual i tenen uns ingressos bruts inferiors als assenyalats en la base primera.
Cinquena.- Domicili habitual.
S'entén com a domicili habitual a l'efecte d'atorgament de l'ajut aquell en què estigui empadronat el beneficiari en l'u de gener de l'any de la quota a subvencionar.
Sisena.- Condicions i requisits
Els sol·licitants, en la data de la meritació de la quota a subvencionar, han de complir els requisits següents:
a) Ser pensionista.
b) Ser titular (propietari o arrendatari obligat a pagar l'IBI per clàusula contractual) de l'habitatge habitual i estar empadronat a ella.
c) Ni el sol·licitant, ni cap de les persones que visquin en l'habitatge podran ser titulars d'altres immobles, no obstant, seran compatibles amb aquesta subvenció la titularitat d'una plaça d'aparcament annexa a l'habitatge y/o d'un terreny agrícola, també annex, destinat a conreu directe i sense edificacions o altres usos.
d) El sol·licitant, juntament amb la resta de persones empadronades amb ell, han de tenir uns ingressos anuals bruts, referits a l'últim exercici fiscal tancat, inferiors o iguals al doble de l'IPREM (indicador públic de renda d'efectes múltiples).
e) Els sol·licitants, en la data de presentació de la seva sol·licitud, han d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament, resta d'administracions i amb la Seguretat Social.
Setena.- Quantia de l'ajuda.
L'import de l'ajut es determinarà prenent com a referència la quota líquida de l'Impost sobre Béns Immobles de l'habitatge habitual corresponent a l'exercici en què es publica la convocatòria, aplicant el 50% de la quota líquida de l'impost, i per a famílies amb un o més membres amb discapacitat o minusvalidesa superior al 30%, el 60%.
No es podran concedir ajudes per una quantia superior al crèdit disponible.
Vuitena.- Convocatòria pública i sol·licituds.
El procediment es tramitarà mitjançant convocatòria pública, que s'ajustarà al que disposen aquestes bases. A la seu electrònica es publicarà el model de sol·licitud per presentar en el termini establert en la convocatòria pública i contindrà almenys els següents elements:
1.- Indicació de que és propietari de l'immoble.
2.- Nom, cognoms, NIF, telèfon, adreça i correu electrònic.
3.- Declaració responsable, indicant les següents circumstàncies:
-Haver tingut en l'exercici immediatament anterior uns ingressos bruts anuals inferiors o iguals al doble de l'IPREM.
-Que el rebut de l'Impost sobre Béns Immobles va al seu nom.
-Que està al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, resta d'administracions i amb la Seguretat Social.
-Nombre de persones empadronades amb el titular.
-La convivència en l'habitatge amb persona dependents o discapacitada amb una minusvalidesa superior al 30%.
4.- Autorització expressa per dur a terme les consultes necessàries amb altres administracions públiques.
5.- Lloc, data i signatura del sol·licitant.
6.- Dades bancàries del compte per al pagament per transferència.
Novena.- Resolució de les sol·licituds.
La resolució sobre l'atorgament d'aquest ajut serà adoptada per l'alcalde o regidor que tingui la corresponent delegació.
El termini màxim per a la resolució serà de dos mesos des de la presentació de la sol·licitud.
La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar els recursos legalment previstos, tant de caràcter administratiu com judicial.
Desena.- Incompatibilitats.
Aquest ajut serà incompatible amb altres ajudes que, per aquest mateix concepte, hagin rebut els beneficiaris en aquest exercici.
L'ajuda no serà acumulable amb les subvencions pels conceptes de família monoparental, famílies amb pocs recursos, ni família nombrosa, ni amb bonificacions que es puguin atorgar en aplicació de l'article 74 del RDL 2/2004 o norma que el substitueixi.
Onzena.- Crèdit pressupostari.
L'import d'aquest ajut es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària que s'indicarà en la corresponent convocatòria.
Dotzena.- Pagament.
La presentació de la documentació requerida per aquestes bases i la seva comprovació en els termes que preveu l'article 84 del RLGS, serà condició indispensable perquè pugui procedir al reconeixement de l'obligació a favor de la persona o entitat beneficiària i al seu pagament.
Tretzena.- Vigència.
Aquestes bases tindran vigència a partir del dia següent al de la publicació.
Catorzena.- Règim sancionador.
Els beneficiaris estan subjectes a les responsabilitats i al règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions, la Llei general pressupostària i la Llei general tributària.
L'Ajuntament de Sóller iniciarà un procediment de reintegrament de l'ajuda concedida i abonada indegudament de conformitat amb la legislació vigent.
Quinzena.- Publicitat.
La publicitat de les bases reguladores d'aquest ajut es realitzarà mitjançant la seva publicació al BOIB i a la seu electrònica de l'Ajuntament.
Setzena.- Normativa aplicable.
En tot el no previst en aquestes bases, s'estarà al que disposa la Llei 38/2003, de 17 de Novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de Juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i la resta de legislació aplicable.
(Data signatura: 19 d'octubre de 2018
Josep Lluis Colom Martínez)