Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 10794
Resolució del director gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 16 d’octubre de 2018 per la qual s’aprova la inscripció permanent en la Base de dades general del professorat corresponent al Pla de Formació General
Fets
1. Els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d’abril (BOIB núm. 54/2012, de 17 d’abril), assenyalen com a objectius de l’Escola, entre d’altres, la formació i avaluació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que en depenen i, si escau, de les altres administracions públiques del seu àmbit territorial, a més del personal dels àmbits de policia local, protecció civil, seguretat i emergències.
2. El Decret 62/2011, de 20 de maig, regula les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’EBAP i aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven.
3. El punt 4 de l’Acord de Consell de Govern de 20 de novembre de 2015 pel qual s’aproven els fonaments bàsics del Primer Pla Estratègic de l’Escola Balear d’Administració Pública disposa el següent:
Els processos de selecció del professorat es basaran en la transparència i en l’objectiu de disposar dels millors i més adients professionals per a la tasca fonamental de la formació i la capacitació dels empleats públics de la qual són responsables clau; amb aquesta finalitat, serà igualment primordial el compromís de l’Escola en la dotació de les competències necessàries per exercir la funció docent amb garanties d’èxit, la millora del sistema d’avaluació i l’aplicació efectiva d’aquest.
4. En aquest sentit, es va definir com a tercera línea estratègica del Primer Pla Estratègic de l’EBAP (2015-2019) «Impulsar un sistema de selecció i avaluació del professorat propi i del personal col·laborador orientat a la gestió del talent i l’excel·lència».
5. La Instrucció 2/2015 del director de l’EBAP es va dictar per organitzar la inscripció telemàtica del personal docent i col·laborador de l’EBAP, millorar-ne la pedagogia, avaluar-ne la tasca docent i fer transparents els processos vinculats.
6. El mes de maig de 2017 va tenir lloc la convocatòria per a la inscripció en la Base de dades general del professorat per a les àrees de formació en què s’estructura el Pla de Formació General de l’EBAP, regulades en la Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta del director gerent, per la qual es fixen les àrees de formació en què s’han d’estructurar els plans de formació que organitza l’EBAP (BOIB núm. 182, de 15 de desembre de 2015).
7. El dia 24 de setembre de 2018 es va dictar la Instrucció 1/2018 del director de l’Escola Balear d’Administració Pública d’organització de la inscripció telemàtica del personal docent i col·laborador de l’EBAP, millora de la formació pedagògica i avaluació de la tasca docent. L’apartat 3 d’aquesta Instrucció crea la Base de dades general del professorat (BDGP), amb l’objectiu que s’hi pugui inscriure qualsevol persona interessada a formar part del seu equip de docents. Aquesta Instrucció deixa sense efecte la Instrucció 2/2015, esmentada abans.
Fonaments de dret
1. El Decret 31/2012, de 13 de abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública.
2. El Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven.
3. El Decret 13/2017, de modificació del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven.
4. La Instrucció 1/2018 del director de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) per organitzar la inscripció telemàtica del personal docent i col·laborador de l’EBAP, millorar-ne la pedagogia, avaluar-ne la tasca docent i fer transparents els processos vinculats.
Atès tot això, d’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 12.5 m) dels Estatuts de l’EBAP, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar el procediment de la inscripció permanent en la Base de dades general del professorat corresponent a les àrees de formació en què s’estructura el Pla de Formació General de l’EBAP, regulades en la Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta del director gerent, per la qual es fixen les àrees de formació en què s’han d’estructurar els plans de formació que organitza l’EBAP (BOIB núm. 182, de 15 de desembre de 2015), d’acord amb el que estableix l’annex d’aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 16 d’octubre de 2018
El director gerent de l’EBAP,
Jaime Tovar Jover
ANNEX
Procediment d’inscripció permanent en la Base de dades general de professorat corresponent al Pla de Formació General
1. Àmbit de la convocatòria
1.1. L’EBAP obre la inscripció permanent en la Base de dades general de professorat (BDGP) corresponent a les àrees de formació en què s’estructura el Pla de Formació General de l’EBAP amb l’objectiu que es pugui inscriure en les matèries que s’indiquen en els punts 3 i 4 de l’apartat 1 qualsevol persona interessada a formar part del seu equip docent.
1.2. La inscripció dels docents sol·licitants es farà en l’àrea o àrees formatives que corresponguin i, específicament, en la matèria o matèries que puguin impartir d’acord amb el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria.
1.3. Les matèries objecte d’aquesta convocatòria corresponents a l’àrea de comunicació i habilitats personals són les següents:
CHP1 Atenció a la ciutadania
CHP2 Comunicació interpersonal. Resolució de conflictes i treball en equip
CHP3 Intel·ligència emocional. Lideratge
CHP4 Tècniques de redacció administrativa
CHP5 Manuals d’estil i imatge corporativa
1.4. Les matèries objecte d’aquesta convocatòria corresponents a l’àrea economicopressupostària són les següents:
EP1 Normativa econòmica i pressupostària
EP2 Normativa financera
EP3 Normativa reguladora de finances públiques i de subvencions
EP4 Procediments de gestió derivats de la normativa econòmica i pressupostària
EP5 Pressuposts, gestió i comptabilització
1.5. Les matèries objecte d’aquesta convocatòria corresponents a l’àrea de gestió de l’organització i innovació són les següents:
GOI1 Qualitat en els serveis públics
GOI2 Gestió del coneixement
GOI3 Sostenibilitat i educació ambiental
GOI4 Polítiques d’igualtat
GOI5 Tractament estadístic de la informació
GOI6 Modernització, innovació i desenvolupament organitzacional
GOI7 Responsabilitat social corporativa
GOI8 Gestió documental. Arxivística
GOI9 Prevenció de riscs laborals. Salut laboral
GOI10 Transparència, ètica pública. Participació ciutadana
GOI11 Polítiques públiques
1.6. Les matèries objecte d’aquesta convocatòria corresponents a l’àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans són les següents:
GDRH1 Normativa de funció pública, normativa laboral i negociació col·lectiva
GDRH2 Tècniques de gestió de l’ocupació. Estructura i ordenació de l’ocupació pública. Accés, mobilitat i carrera professional.
GDRH3 Tècniques de gestió del desenvolupament professional
GDRH4 Formació en competències docents
1.7. Les matèries objecte d’aquesta convocatòria corresponents a l’àrea juridicoadministrativa són les següents:
JA1 Dret constitucional i dret estatutari
JA2 Normativa de protecció de dades
JA3 Règim patrimonial de les administracions públiques
JA4 Unió Europea
JA5 Administració electrònica
JA6 Dret administratiu
JA7 Organització, estructura i competències del Govern de les Illes Balears
1.8. Les matèries objecte d’aquesta convocatòria corresponents a l’àrea de llengües estrangeres són les següents:
LE1 Anglès
LE2 Alemany
LE3 Francès
1.9. Les matèries objecte d’aquesta convocatòria, corresponents a l’àrea de tecnologies de la informació i la comunicació són les següents:
TIC1 Programaris de tractament de dades
TIC2 Internet. Web 2.0. Xarxes socials
TIC3 Intranet. Xarxa corporativa
TIC4 Eines i recursos per a la gestió de continguts
TIC5 Eines ofimàtiques
TIC6 Tecnologia per a implementar i desenvolupar l’administració electrònica
2. Presentació de sol·licituds
2.1. El termini per presentar sol·licituds per a la inscripció en la BDGP de la formació de personal directiu comença el dia 25 d’octubre i romandrà obert de manera permanent.
2.2. Les sol·licituds s’han d’enviar mitjançant el formulari electrònic disponible a la pàgina web de l’EBAP (http://ebap.caib.es).
3. Requisits per a la inscripció en la BDGP
La inscripció dels sol·licitants en la BDGP corresponent a les àrees del Pla de Formació General de l’EBAP es farà efectiva si compleixen els requisits següents:
— Tenir un mínim de 100 hores de formació en relació amb la matèria en què es fa la inscripció, o
— Acreditar un mínim de 2 anys d’experiència professional en relació amb la matèria en què es fa la inscripció, o
— Acreditar un mínim de 50 hores d’experiència docent en qualsevol matèria.
4. Sol·licitud i documentació
4.1. La sol·licitud del formulari electrònic inclou els apartats següents:
a) Titulacions acadèmiques, acompanyades de l’any d’expedició i els organismes o centres que les han expedides.
b) Matèries en què es fa la inscripció amb la modalitat d’impartició. S’ha d’indicar si es disposa d’una memòria o proposta de programació didàctica en relació amb la matèria en què es fa la inscripció.
c) Formació complementària: certificats, diplomes o títols en relació amb la matèria o matèries en què es fa la inscripció. S’han d’indicar l’organisme o centre que els han expedits, la data d’expedició i el nombre d’hores.
d) Formació en competència docent (formació sobre metodologies, didàctica, etc.). S’han d’indicar l’organisme o centre que ha expedit les titulacions, la data d’expedició i el nombre d’hores.
e) Experiència professional (llocs de treball ocupats) en relació amb les matèries en què es fa la inscripció. S’han d’indicar la denominació del lloc de treball, l’organisme i el temps (en mesos) d’ocupació del lloc.
f) Activitats formatives que s’han impartit com a docent. S’han d’indicar l’organisme o centre, l’any d’impartició i el nombre d’hores.
g) Publicacions i recerques o materials didàctics en relació amb les matèries en què es fa la inscripció. S’han d’indicar l’editorial o organisme que edita i l’any.
4.2. La formació impartida a l’EBAP no s’ha d’introduir, ja que s’inclourà d’ofici.
4.3. S’ha de fer constar en la sol·licitud el consentiment en relació amb els cinc aspectes següents:
a) La participació en el programa d’avaluació pedagògica de l’EBAP mitjançant l’observació per part de persones especialitzades durant l’activitat docent.
b) L’acceptació de la publicació a la pàgina web de l’EBAP de les avaluacions com a personal docent.
c) La participació en activitats formatives programades per l’EBAP per actualitzar i millorar els coneixements i les habilitats pedagògiques.
d) L’acceptació de sotmetre’s a proves o entrevistes per determinar la idoneïtat en relació amb les competències pedagògiques, tecnològiques i comunicatives, entre altres aspectes.
e) El consentiment per cedir les dades facilitades als organismes i ens públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, als promotors de formació de les administracions públiques i a les organitzacions sindicals que ho sol·licitin formalment.
4.4. Les persones interessades poden presentar una proposta de programació didàctica referida, almenys, a una matèria, a l’efecte del que s’indica en el punt 8 d’aquest annex.
La proposta de programació didàctica ha d’incloure, com a mínim, les dades següents:
— Objectius i continguts de l’activitat.
— Metodologia i modalitat d’aprenentatge.
— Activitats i casos pràctics.
— Sistema d’avaluació de l’aprenentatge i, si escau, avaluació de la transferència de l’aprenentatge al lloc de treball.
La proposta de programació s’ha d’enviar a l’adreça electrònica ebap@caib.es, i en l’assumpte del missatge s’ha d’indicar «Proposta de programació / nom de l’autor / matèria».
4.5. En qualsevol moment, l’EBAP podrà requerir l’acreditació de les dades incloses en la sol·licitud a les persones aspirants, així com la rectificació de possibles errades.
5. Notificació de la inscripció en la BDGP
La inscripció en la BDGP la resol el director gerent i es notifica de manera individual. En els casos que es resolgui no inscriure la persona sol·licitant, s’haurà de motivar aquest fet.
6. Efectes derivats de la inclusió en la BDGP
6.1. La inclusió en la BDGP es considera obligatòria per poder impartir docència a l’EBAP, sempre que la inscripció ja s’ofereixi de manera permanent.
6.2. Només el personal docent inscrit en la BDGP podrà accedir a l’itinerari formatiu establert com a requisit per a la inscripció en la Base de dades de professorat acreditat.
7. Procediment per a la inscripció en la Base de dades de professorat acreditat
7.1. L’apartat 4 de la Instrucció 1/2018 crea la Base de dades de professorat acreditat (BDPA), amb l’objectiu de millorar les competències pedagògiques del personal docent inscrit en la BDGP i, per tant, la qualitat de la docència impartida.
7.2. L’EBAP oferirà al personal docent inscrit en la BDGP un itinerari formatiu amb l’objectiu de millorar les competències i les habilitats docents. Aquest itinerari pot tenir especificitats segons les àrees formatives.
7.3. Les persones inscrites en la BDGP han d’acabar l’itinerari esmentat en el període màxim de dos anys, comptador des del moment en què la persona inscrita comenci el primer mòdul.
7.4. El compliment de l’itinerari formatiu serà el requisit imprescindible i únic per formar part de la BDPA.
8. Procediment de valoració
8.1. En el cas que el nombre de persones inscrites en la BDGP sigui superior al nombre de places disponibles a l’itinerari formatiu establert com a requisit per a la inscripció en la BDPA, l’EBAP valorarà les dades introduïdes per a cada matèria en els diferents apartats de les sol·licituds d’inscripció per donar prioritat d’accés.
8.2. L’òrgan responsable de la valoració esmentada és la comissió descrita a l’apartat 3.4 de la Instrucció 1/2018.
8.3. Els criteris de valoració són els següents:
a) Formació rebuda en la matèria seleccionada. Es valorarà 0,5 punts cada 10 hores, fins a un màxim de 3 punts.
b) Formació en competències docents. Es valorarà 1 punt cada 10 hores, fins a un màxim de 5 punts.
c) Experiència professional en la matèria seleccionada. Es valorarà en 0,5 punts per any complet, fins a un màxim de 4 punts.
d) Formació impartida en els darrers 5 anys. Es valorarà 1 punt per a cada activitat impartida fins a un màxim de 3 punts.
e) Publicacions impreses o digitals relacionades amb la matèria o matèries. Es valoraran amb un màxim d’1 punt.
f) Qualitat i coherència de la programació didàctica presentada. Es valorarà amb un màxim de 3 punts.
Els criteris per valorar la programació didàctica són, entre d’altres, l’ajust de la temàtica a la matèria sol·licitada, la previsió d’un sistema d’avaluació coherent i ben estructurat seguint els criteris de les instruccions aportats per l’EBAP, o un sistema d’avaluació de la transferència de l’aprenentatge al lloc de treball.
9. Comunicació de la inscripció en la BDPA
La inscripció en la BDPA la resol el director gerent i es notifica de manera individual. En els casos que es resolgui no inscriure la persona sol·licitant, s’haurà de motivar aquest fet.
10. Efectes derivats de la inclusió en la BDPA
10.1. La inclusió en la BDPA suposa tenir preferència en la selecció de les persones inscrites com a personal docent de l’EBAP, però en cap cas la selecció automàtica. Tampoc no suposa cap obligació contractual per a l’EBAP, si bé permet tenir en compte els mèrits i les competències del personal inscrit i sol·licitar-ne els serveis quan ho requereixin les necessitats formatives.
10.2. El professorat es designarà d’acord amb el que disposa l’article 4 del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven, o amb les assimilacions de personal col·laborador que estableixi l’EBAP.
11. Incompatibilitats
Els docents que tenguin la condició d’empleats públics han de declarar el compliment degut de la normativa d’incompatibilitats mitjançant el document corresponent. Aquest document ha d’estar en poder de l’EBAP abans del nomenament com a docent col·laborador.