Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 10726
Aprovació definitiva modificació reglament edifici municipal Sa Tanca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que durant el període d'exposició pública de l'acord d'aprovació inicial del Reglament de Sa Tanca, adoptat en sessió plenària de dia 4 de maig de 2018, BOIB nº 97, de 7 d’agost de 2018, no s'ha presentat cap al·legació, per la qual cosa es considera aprovat definitivament, procedint a la publicació del text íntegre de l'esmentat Reglament:

“REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DE L’ EDIFICI POLIVALENT “SA TANCA”

TÍTOL I

NATURALESA, OBJECTE I ÀMBIT

La present normativa té per objecte regular el funcionament de l’edifici polivalent “Sa Tanca”, tot tenint en compte que el Centre de la Tercera Edat de Deià, es regirà pel corresponent Conveni amb l’Ajuntament i el Centre de Salut i funcionarà d’acord amb l’Ordre de la Conselleria de Sanitat i Consum, de dia 3 de desembre de 1996.

Article 1

SA TANCA, és un edifici polivalent de titularitat municipal. La seva finalitat és la prestació de serveis públics de caire social, sanitari, cultural, educatiu, i d’esplai d’interès per a tots el veïns.

Article 2

Així mateix es pretén que SA TANCA esdevingui un lloc d’articulació de les activitats, propostes i iniciatives de l’Ajuntament i de les Entitats Educatives, socials i culturals del poble, adequant les activitats a les característiques i aforament dels espais i en el que es prioritzaran els serveis i activitatts municipals a l’hora de realitzar la programació i reserva dels espais i equipaments.

Article 3

Seran funcions de SA TANCA:

A. El desenvolupament d’activitats col·lectives en els àmbits de la comunicació, la informació, l’aprenentatge, l’art, la cultura i l’esplai.

B. Ser un marc de participació dels usuaris en la gestió de la seva vida social y cultural.

C. Potenciar les iniciatives sorgides lliurament entre el veïns, i entitats del poble.

D. Afavorir el coneixement de la llengua i cultura autòctona.

E. Fomentar la participació del veïns en les activitats organitzades per l’Ajuntament i les demés entitats del poble.

TÍTOL II

 GESTIÓ I ORGANITZACIÓ

Article 4

La direcció, coordinació i gestió de SA TANCA correspon a l’ajuntament que en cada moment podrà triar la forma de gestió que consideri més adequada. Per raons d’interès públic, l’ajuntament podrà denegar, modificar o deixar sense efecte, mitjançant resolució expressa i motivada, l’autorització d’ús d’espais. En cas de modificació o anul·lació d’autoritzacions d’ús, serà preceptiva l’audiència prèvia dels interessats. La denegació, modificació o anul·lació de l’autorització no suposarà, en cap cas, el dret dels interessats a ser indemnitzats, sense perjudici de l’eventual interposició per aquests del recurs que estimin convenient.

En cap cas serà exigible a l’ajuntament cap responsabilitat pels desperfectes o substraccions que pogués patir el material propietat dels usuaris que es trobès abandonat en les dependències municipals.

 

Article 5

Es crearà una Comissió Assessora, presidida pel Batle o Regidor-a en qui delegui que serà l’organ participatiu encarregat de la programació i supervisió de les activitats de SA TANCA.

Article 6

Poden formar part d’aquesta Comissió totes les Entitats del poble degudament legalitzades, les qual nomenaran un representant que comunicaran a l’Ajuntament. Aquest càrrec será exercit de forma voluntària i altruista. Un/a funcionari/a de l’Ajuntament assistirà a les reunions de la Comissió com a Secretari/a.

Article 7

La Comissió Assessora es reunirà sempre que la convoqui el seu President i en tot cas s’haurà de reunir como a mínim cada tres mesos.

TÍTOL III

 RÈGIM D’ÚS DELS ESPAIS PER PART D’ENTITATS, INSTITUCIONS O PERSONES FÍSIQUES

Article 8

Cada activitat que es realitzi a SA TANCA tendrà un responsable que haurà d’adreçar una sol·licitud a l’Ajuntament on hi ha de constar:

- Nom del sol·licitant

- L’Entitat a la que representa (si el el cas)

- El número de D.N.I. o passaport.

- El domicili i telèfon de contacte.

- Infraestructura que necessita.

- L’activitat que es realitzarà, la data i horari.

Article 9

En el cas que la sol·licitud sigui acceptada, l’Ajuntament entregarà les dependències netes i en perfectes condicions d’utilització i facilitarà l’obertura i tancament de les mateixes.

L’autorització d’utilització de sala contindrà exactament les condicions, la temporalitat i la finalitat de la cessió, així com el règim d’ús específic d’aparells, infraestructures, serveis comuns, etc. Les resolucions denegatòries seran suficientment motivades.

Es tendrà en compte per a l’autorització o la denegació d’una sol·licitud els antecedents d’utilització de l’entitat o persona física sol·licitant. En concret l’incompliment de les condicions d’ús per part dels sol·licitants o de les normes d’aquest reglament per part dels usuaris del serveis o actes gestionats i organitzats per aquells, podran ser considerats com antecedents desfavorables adduïbles en la denegació d’ulteriors peticions que els mateixos sol·licitants puguin formular.

El sol·licitant es farà càrrec dels desperfectes o perjudicis que es puguin ocasionar per l’ús inadequat de les instal·lacions i en el desenvolupament de l’activitat organitzada que pugui ocasionar en els béns o interessos municipals i/o col·lectius, a banda de respondre, dels danys a tercers i béns aliens. Tendrà cura de l’ordre cívic entre els assistents i deixarà el local ordenat i en perfecte estat de neteja, els llums apagats i les finestres i portes tancades.

S’han de respectar de forma estricta els aforaments i els horaris de cada espai que es cedeix, el control dels quals és responsabilitat de l’entitat o persona organitzadora.

Les entitas o persones que tenguin previsió d’utilitzar aparells elèctrics propis han de comunicar-ho als responsables de l’equipament.

En els casos en què l’activitat a realitzar a les sales cedides comporti la consumició de menjars o begudes, s’haurà d’especificar expressament aquest fet en la petició de l’espai, i comptar amb els permisos coreesponents a la normativa vigent en l’àmbit de Salut Pública en el cas que l’activitat es trobi oberta al públic en general o sigui de lliure concurrència.

En tot cas, la consumició de menjars i begudes haruà de ser expressament autoritzada per l’ajuntament.

L’ajuntament no es farà responsable, en cap cas, de l’estat i/o manipulació del productes a consumir o de les conseqüències de la seva consumició.

Article 10

L’ús de les instal.lacions de SA TANCA per a activitats sense finalitat lucrativa organitzades per persones o entitats residents a Deià serà gratuït. Independentment de si són residents a Deià o no, degut a que la clau és anticopia, el sol·licitant, en el

moment de fer la sol·licitud haurà de deixar un depòsit de 50 € que li serà retornat en tornar la clau.

TITOL IV

 NORMES D’UTILITZACIÓ DELS ESPAIS I EQUIPAMENTS

Article 11. Prohibicions.

Dins els espais i equipaments no es permet

- El consum de tabac, en els termes previstos per la legislació estatal.

- El consum i/o tinença il·lícita de drogues tòxiques, estupefaents o substàncies psicotròpiques, així com l’abandonament d’utillatges o instruments utilitzats per as seu consum.

- Entrar amb vehicles, bicicletes o fer ús de patins, patinets i estris similars, dins els equipaments i els seus recintes, tret que ho prevegi, de forma expressa, l’autorització d’ús atorgada.

- L’entrada d’animals, excepte dels cans d’assistència degudament acreditats d’acord amb la normativa sectorial, o quan la prevegi, de forma expressa, l’autorització d’ús atorgada.

- Introduir objectes perillosos per a la integritat de les persones.

- Vendre cap producte, ni fer activitats de caràcter lucratiu, als equipaments o els seus recintes, tret que ho prevegi, de forma expressa, l’autorització d’ús atorgada.

Article 12. Consum de substàncies que poden generar dependència.

A banda de les prohibicions específiques de l’article 11 es respectarà en tot moment la legislació vigent referent a la prevenció i assistència en matèria de substàncies que poden generar dependència, im molt en concret, la prohibició de venda i subministrament de tot tipus de beguda alcohòlica als menors de devuit anys.

Article 13. Suggeriments i reclamacions

Els usuaris poden formular en qualsevol moment una instància a les oficines de l’ajuntament per a fer suggeriments o reclamacions.

Qualsevol incidència que es produeixi durant el desenvolupament de les activitats serà convenientment documentada pel responsable de l’equipament o activitat.

Article 14. Sala Antoni Vives

A) Quan es tracti d’exposicions individuals o col·lectives:

- L’artista o artistes es faran càrrec del transport, muntatge i desmuntatge de les obres. - La propaganda, fulletons o qualsevol publicitat impresa també serà a càrrec de l’artista.

- En acabar l’exposició, l’artista donarà una de les seves obres a l’ajuntament com a compensació.

Article 15. Règim disciplinari

Les faltes que cometin els usuaris del centre es classifiquen en lleus, greus i molt greus.

Faltes lleus:

- Amonestació escrita.

- Prohibició d’entrada a l’equipament fins a 14 dies.

Faltes greus:

- Multa de 30 a 600 euros.

- Prohibició d’entrada a l’equipament per un període de 15 dies a 3 mesos.

Faltes molt greus:

- Multa de 601 a 3.000 euros.

- Prohibició d’entrada a l’equipament per un període de 3 mesos i un dia a 1 any.

Article 16. Menors d’edat

Quan els autors de les infraccions siguin menors d’edat, respondran dels incompliments els pares, els tutors o es qui en tenguin la guarda legal. Quan les faltes estiguin tipificades com a greus o molt greus, es posaran en coneixement, en tot cas, dels pares o tutors.

Article 17. Rescabalament de danys

1. Amb independència de la imposició, si s’escau, de la sanció que correspongui, qui deteriori o malmeti, de forma voluntària o no, el material o les instal·lacions dels equipaments municipals, vindrà obligat a pagar l’import de la substitució o reparació de l’element deteriorat o malmès. A aquests efectes el responsable serà requerit per l’ajuntament.

2. Previ informe favorable dels serveis municipals competents, la persona o entitat responsable dels danys podrà ser autoritzada a substituir el pagament esmentat per l’execució directa dels treballs de rescabalament.

Disposició addicional

En tot allò que no estigui expressament regulat en aquest reglament, serà d’aplicació directa les disposicions normativa de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, reguladora del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú així com la resta de normativa d’aplicació en l’àmbit d’activitats recreatives i espectacles públics i en l’àmbit de sanitat pública.

Disposició transitòria

Els usos o activitats subjectes a llicència o conveni amb efectes anteriors a l’entrada en vigor d’aquest reglament, que es regularan pe se propi règim, s’hauran d’adequar als preceptes d’aquest text en el moment de procedir a la seva pròrroga o renovació, i en tot cas en el termini màxim de sis mesos d’ençà la seva entrada en vigor.

Disposició final – Entrada en vigor

Aquest reglament entrarà en vigor i regirà en els seus termes fins que no sigui modificat o derogat, una vegada aprovat definitivament i publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, quan hagi transcorregut el termini previst a l’article 65.2 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de Règim Local.”

Deià, a 9 d’octubre de 2018

La Batlessa,

Magdalena López Vallespir