Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 10714
Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques per la qual es publiquen la convocatòria i les bases per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, els llocs de treball de secretari o secretària general del Ple de classe primera, vicesecretari o vicesecretària i director o directora de la Secretaria de la Junta de Govern de classe primera, i de director financer tresorer o directora financera tresorera, de l’Ajuntament de Palma, reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional
Fets
1. El 13 d'agost de 2018 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, un escrit del cap del Departament de Personal de l'Ajuntament de Palma, de 6 d'agost (reg. núm. 17543), al qual adjunta la còpia de la Resolució delegada núm. 15853, d'1 d'agost de 2018, de la regidora de l'Àrea de Funció Pública i Govern Interior, mitjançant la qual s'aproven les bases i la convocatòria per a la provisió definitiva, mitjançant el sistema de lliure designació, dels llocs de treball de secretari o secretària general del Ple de classe primera, vicesecretari o vicesecretària i director o directora de la Secretaria de la Junta de Govern de classe primera, i de director financer tresorer o directora financera tresorera, de l’Ajuntament de Palma.
2. L'Ajuntament de Palma compleix les condicions que s'estableixen legalment per convocar, mitjançant el sistema de lliure designació, els llocs de treball esmentats perquè els ocupin funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.
3. El Servei de Corporacions Locals, el 3 d'octubre de 2018, va emetre un informe referit al compliment dels tràmits exigits per la normativa vigent en la tramitació d'aquest procediment.
4. El director general de Funció Pública i Administracions Públiques va emetre la proposta de resolució corresponent en data 3 d'octubre de 2018.
Fonaments de dret
1. L'article 46 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, regula els tràmits especials de procediment en les convocatòries per cobrir els llocs de lliure designació reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional. D'acord amb aquest article, el president de la corporació ha d'aprovar les bases, i ha de fer també la convocatòria en el termini màxim de tres mesos des que el lloc es classifiqui com de lliure designació o quedi vacant. Correspon a la comunitat autònoma respectiva la publicació de la convocatòria en el diari oficial corresponent i la remissió al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat. El president de la corporació ha de resoldre el procediment i n'ha de donar compte al Ple, així com remetre la resolució a l'òrgan competent de la comunitat autònoma i al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública (ara Ministeri de Política Territorial i Funció Pública).
2. L'article 2.3 del Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria i les bases, que s'adjunten en l'annex d'aquesta Resolució, per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, els llocs de treball de secretari o secretària general del Ple de classe primera, vicesecretari o vicesecretària i director o directora de la Secretaria de la Junta de Govern de classe primera, i de director financer tresorer o directora financera tresorera, de l’Ajuntament de Palma, reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
2. Trametre la convocatòria al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública en el termini màxim de deu dies comptadors des de la publicació en el BOIB, amb una referència precisa del número i la data del diari en què s'ha publicat per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 5 d'octubre de 2018
La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques,
Catalina Cladera i Crespí
ANNEX
Bases
1. Objecte de la convocatòria
La convocatòria té per objecte la provisió, pel sistema de lliure designació, de determinats llocs d'habilitació nacional, les característiques dels quals, segons la Relació de llocs de treball i plantilla de personal vigents, aprovades pel Ple de la Corporació, són les següents:
Lloc F10010001
Denominació: secretari/ària general del Ple
Codi: F10010001
Tipus de lloc: singularitzat
Escala: habilitació nacional
Subescala: secretaria
Categoria: superior
Nivell: 30
Complement específic anual: 48.045,34 euros
Sistema de provisió: lliure designació
Nombre de llocs: 1
Lloc F10080001
Denominació: vicesecretari/ària i director/a de la Secretaria de la Junta de Govern
Codi: F10080001
Tipus de lloc: singularitzat
Escala: habilitació nacional
Subescala: secretaria
Categoria: superior
Nivell: 30
Complement específic anual: 48.045,34 euros
Sistema de provisió: lliure designació
Nombre de llocs: 1
Lloc F10030001
Denominació: director/a financer/a tresorer/a
Codi: F10030001
Tipus de lloc: singularitzat
Escala: habilitació nacional
Subescala: intervenció tresoreria
Categoria: entrada o superior
Nivell: 30
Complement específic anual: 48.045,34 euros
Sistema de provisió: lliure designació
Nombre de llocs: 1
2. Requisits per participar-hi
Tenir la condició de funcionari amb habilitació de caràcter nacional, i pertànyer a la subescala de secretaria, categoria superior, per al lloc de secretari o secretària general del Ple.
Tenir la condició de funcionari amb habilitació de caràcter nacional, i pertànyer a la subescala de secretaria, categoria superior, per al lloc de vicesecretari o vicesecretària i director o directora de la Secretaria de la Junta de Govern.
Tenir la condició de funcionari amb habilitació de caràcter nacional, i pertànyer a la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada o superior, per al lloc de director financer tresorer o directora financera tresorera.
Estar en possessió del certificat de coneixements de català nivell B2 o equivalent, d’acord amb allò que estableix l'article 4 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
3. Forma de provisió
La convocatòria per proveir els llocs de treball esmentats s'ha de regir pel sistema de lliure designació, conforme a allò que disposen els articles 45 a 47 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
4. Participació
Pot participar en la convocatòria el personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional que reuneix els requisits per desenvolupar les funcions d'aquests llocs de treball a què es fa referència en la base segona.
La convocatòria s'ha de remetre a l’òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears per publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i per remetre-la a la Direcció General de la Funció Pública del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública per a la seva publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat, d’acord amb l’article 46 del Reial decret 128/2018.
5. Sol·licituds
Les instàncies per participar en aquesta convocatòria, s'han de dirigir al batle de l'Ajuntament de Palma i s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament o en les oficines que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins els quinze dies hàbils següents a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat, i s'han d'acompanyar d'un curriculum vitae de la persona aspirant, en què constin els títols acadèmics, anys de servei, llocs de treball desenvolupats en l'Administració, estudis i cursos realitzats i altres mèrits que s'estimi oportú posar de manifest. Es valoraran els serveis prestats en municipis de gran població.
El currículum s'ha d'acompanyar amb els documents acreditatius dels mèrits al·legats mitjançant certificacions o fotocòpies compulsades.
6. Resolució
El Molt Honorable Sr. president de la Corporació o la regidora de Funció Pública i Govern Interior per delegació, i prèvia constatació de la concurrència dels requisits exigits en la convocatòria, si s'escau, ha de dictar la resolució corresponent, en el termini del mes següent a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i en donarà compte al Ple de la Corporació i la traslladarà a l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma per publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i per tal que es trameti al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública per a la seva publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat.
7. Termini possessori
El termini possessori i la presa de possessió s'han d'ajustar a allò que estableix l’article 41 del Reial decret 128/2018.
8. Norma supletòria
En tot allò que no preveuen aquestes bases és d'aplicació el que disposen la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i el Reial decret 128/2018.