Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 10664
Bases de la convocatòria d'una borsa de treball de zelador/a
Decret de Batlia
Vistes les necessitats organitzatives d'aquesta Corporació, s'ha de convocar una borsa de treball de zelador/a d’obres, pel procediment extraordinari i d’acord al Reglament que regula el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià, aprovat en Mesa General de Negociació en data 3 de juny de 2014 (BOIB núm. 110 de data 16/8/14).
És per això que aquesta Tinença de Batlia en virtut de les competències que li atorga l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, segons redacció donada per la Llei 11/1999 de 21 d'abril, disposa la següent
Resolució
1. Aprovar les bases per configurar una borsa de treball de zelador/a municiapal, pel sistema de concurs amb una prova específica, per al seu posterior nomenament com a funcionari/ària interí/ina.
BASES
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
- Denominació de la plaça: zelador/a (subgrup C1)
- Nomenament com a funcionari/ària interí/ina per ocupar un lloc de treball de zelador/a obres en l’àrea d’Infraccions, Sancions i Activitats.
- Funcions del lloc:
1. Realitza tasques operatives d'inspecció de les diverses obres privades que es realitzen al municipi: és agent d’autoritat.
2. Comprova que els actes de parcel·lació urbanística, urbanització, construcció o edificació, instal·lació i ús del sòl i del subsòl s'ajusten a la legislació i a l'ordenació urbanística i, en particular, al que es disposa en la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.
3. Realitza tasques d'oficina, com ara omplir formularis, parts de control, etc.
4. Realitza altres tasques similars que se li assignin dins la categoria del lloc de treball i per a la qual ha estat instruït/ida, sota la supervisió i les directrius dels seus superiors.
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball de zelador/a d’obres, per cobrir places vacants, substituir a personal que conforma la plantilla municipal i que té reserva de plaça, o bé a fi de cobrir de manera eventual necessitats de l'Administració que no puguin ser ateses en virtut del previst en l'article 74, 82 i 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB.
2. TAXES PER OPTAR A PROVES DE SELECCIÓ: 14,00 €
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat espanyola o una altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l’empleat públic (BOE núm. 261, de 31/10/2015), es permeti l'accés a l'ocupació pública.
En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i que del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, se n'ha d'acreditar el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o el certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir fets els 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitada de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagi estat separada, inhabilitada o acomiadada disciplinàriament.
En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents. No obstant l'anterior, en cas que l'aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, ha de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració d’incapacitats del Institut Balear d’Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.
e) No estar sotmesa a causa d'incompatibilitat.
f) Títol de Batxiller o de Formació Professional de segon grau o títols oficialment equivalents. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'Administració competent.
g) Coneixements de la llengua catalana, nivell B2, que s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
h) Estar en possessió del permís de conducció B, en vigor.
i) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal. D'acord a l'article 3 de l'ordenança reguladora de la citada taxa, estan exemptes del pagament de la citada taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33 %. Aquesta taxa es podrà abonar en el compte BMN Sa Nostra ES75 0487 2025 29 2000002411 o en els Serveis Econòmics (Caixa) d'aquest Ajuntament, havent d'adjuntar a la sol·licitud de participació el corresponent justificant de pagament.
Per ser admeses basta que les persones aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, excepció feta dels requisits dels apartats f), g), h) i i), que s'han d'acreditar en el moment de presentació de la sol·licitud de participació en la convocatòria.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió al batle president, i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió.
Amb anterioritat al nomenament com a funcionari/ària interí/ina, la persona interesada ha de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada ha de declarar-ho en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat de que, per la Corporació, es pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o incompatibilitat.
4. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades Personals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals continguts en la sol·licitud d'admissió, en la documentació que ho acompanyi o en la qual es generi com a resultat d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat Personal Municipal, del qual és responsable l'Ajuntament de Calvià i que té per finalitat, entre d’altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
En cas que sigui necessari, les dades personals poden ser publicades en el BOIB, tauló d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.calvia.com) d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.
Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, expressament autoritza el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat en el c/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 (Calvià).
5. PROCÉS DE SELECCIÓ
El procés de selecció es du a terme mitjançant un exercici únic i una fase de concurs.
5.1. EXERCICI ÚNIC
D'acord a l'establert en el punt 2.2 de l'Annex II del Reglament del procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià, amb caràcter previ a la valoració de mèrits, es realitzarà una prova, què consistirà en resoldre per escrit, durant un temps màxim d’una hora, un supòssit teòric-pràctic que plantejarà la Comissió Tècnica de Valoració just abans del començament de l'exercici, relatiu a les funcions pròpies del lloc de treball de zelador/a d’obres i d’acord amb el temari de l’Annex I.
La qualificació d'aquest exercici és de “apte” o “no apte”. Per obtenir la qualificació de “apte” és necessari obtenir com a mínim una puntuació de 5 punts. Es valorarà la sistemàtica del plantejament i la formulació de conclusions, així com els coneixements tècnics utilitzats per a la resolució del supòsit.
5.2. FASE DE CONCURS
La Comissió Tècnica de Valoració ha de valorar els mèrits degudament acreditats (original o còpia) per les persones interessades en el moment de presentació d'instàncies, de les persones aspirants que hagin presentat els requisits prevists en la base tercera.
La valoració es fa d'acord al següent barem de mèrits:
A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
A.1) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada: 0,05 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies, excepte els serveis prestats en organismes públics que es regeixen en general pel Dret Privat, que es valoraran d'acord amb el que disposa l'apartat següent.
No es valoran els serveis prestats com a personal eventual, d'acord a l'establert en l'article 12.4 del EBEP, tret que els serveis hagin estat prestats des de la situació de serveis especials per tenir l'aspirant la condició de funcionari de carrera de l'Ajuntament de Calvià.
A.2) Serveis prestats en empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978 i de l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, exercint funcions de naturalesa o contingut anàleg als de la plaça convocada: 0,04 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.
A.3) Serveis prestats en una empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2), exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 9 punts.
Forma d'acreditació: en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i amb les següents especificacions:
1. En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració o sector que es tracti.
2. En empresa privada o pública no enquadrada a l'apartat A) 2): bé mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa, categoria professional, tipus de contracte i, si escau, funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball.
Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es van prestar serveis, s'aportaran els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
3. En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta de l'IAE i, si escau, de la baixa, amb indicació de la classificació de l'activitat, així com certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió; per a períodes anteriors a 1/1/1992, s'ha d'aportar Llicència Fiscal i certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió.
Si del certificat aportat per l'aspirant no es desprengués clarament la naturalesa de l'empresa, a l'efecte d'aplicar la baremación de l'apartat A) 2) o A) 3), s'aplicarà la puntuació de l'apartat A) 3).
B) CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ
Es valora com a mèrit el coneixement de nivells superiors a l'exigit com a requisit, d'acord a la següent escala:
- Certificat de nivell C1 .............................. 1,00 punt
- Certificat de nivell C2 .............................. 1,50 punts
- Certificat de llenguatge administratiu (LA) .............................. 0’50 punts
Si la persona aspirant acredita la possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, excepció feta del certificat LA (coneixements de llenguatge administratiu), pel qual s'addicionarà 0,50 punts.
Aquest mèrit s'ha d’acreditar formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Aquest apartat es valora amb un màxim de 2 punts.
C) MÈRITS ACADÈMICS
Es valoran altres segones titulacions acadèmiques de la mateixa categoria que es convoca, sempre que tinguin relació amb les funcions dels llocs de treball continguts en la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament de Calvià, a raó de 0,25 punts per cada titulació diferent a la presentada com a requisit.
Es valoran les segones titulacions només fins a un nivell per damunt del de la plaça convocada.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-ho, excepte en el cas del títol de doctor o estudis de postgrau en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o equivalent.
Només es valoran les titulacions que tinguin relació amb les funcions dels llocs de treball continguts en la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament de Calvià.
C.1) Titulacions acadèmiques: títol de Formació Professional de grau superior, grau, diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulacions equivalents: 2 punts per cadascuna que s’acrediti. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'administració competent.
Aquest apartat es valora amb un màxim de 4 punts.
C.2) Titulacions de llengües estrangeres
a) Es valoran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.
b) Puntuacions:
1. Puntuació de cada nivell:
NIVELES DEL MARCO EUROPEO COMÚN DE REFERENCIA
Puntuaciones |
|||
---|---|---|---|
EOI |
Universidades, escuelas de administración pública y organizaciones sindicales en el marco de los acuerdos de formación continua, con los contenidos del marco europeo común de referencia. |
||
A1 |
Básico 1 (1º curso de ciclo elemental) |
0,40 |
0,30 |
A2 |
Básico 2 (2º curso de ciclo elemental) |
0,60 |
0,40 |
B1 |
Intermedio 1 |
0,80 |
0,60 |
B1+ |
Intermedio 2 (3º curso de ciclo elemental) |
1 |
0,80 |
B2 |
Avanzado (antes 1º curso de ciclo superior) |
1,20 |
1 |
B2+ |
Avanzado B2+ (antes 2º curso de ciclo superior) |
1,40 |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
OTROS NIVELES DE LA EBAP
Puntuaciones |
||
---|---|---|
1º curso de nivel inicial |
0,10 |
|
2º curso de nivel inicial |
0,20 |
|
1º curso de nivel elemental |
0,30 |
|
2º curso de nivel elemental |
0,40 |
|
1º curso nivel medio |
0,60 |
|
2º curso nivel medio |
0,80 |
|
1º curso nivel superior |
1 |
|
2º curso nivel superior |
1,20 |
2. Otros certificados del Marco europeo común de referencia considerados equivalentes que se valoran con la misma puntuación que los certificados de las escuelas oficiales de idiomas:
Alemán |
|
---|---|
A1 |
Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1 Start Deutsch 1 |
A2 |
Título de nivel elemental EOI Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A2 Start Deutsch 2 |
B1 |
Título de nivel intermedio EOI (= certificado de nivel elemental) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1 Zertifikat Deutsch |
B2 |
Titulo de nivel avanzado EOI ( = certificado de nivel superior; certificado de aptitud) Diplomado universitario especialista lengua alemana (maestro u otros) Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 1 (DSH-1) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B2 Goethe-Zertifikat B2 Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN 3 |
C1 |
Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 2 (DSH-2) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C1 Goethe-Zertifikat C1 Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP) |
C2 |
Licenciado en filología alemana Licenciado en traducción e interpretación: lengua alemana Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C2 Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS) Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP) |
Inglés |
|
---|---|
A1 |
|
A2 |
Certificado de nivel básico EOI KET (Key English Test). Cambridge University ISE 0 (Integrated Skills in English). Trinity College London |
B1 |
Certificado de nivel intermedio EOI (= certificado de nivel elemental) PET (Preliminary English Test). Cambridge University ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London |
B2 |
Certificado de nivel avanzado EOI (= certificado de nivel superior; certificado de aptitud) Diplomado universitario especialista lengua inglesa (maestro u otros) FCE (First Certificate in English). Cambridge University ISE II ( Integrated Skills in English). Trinity College London |
C1 |
CAE (Certificate in Advanced English).Cambridge University ISE III ( Integratek Skills in English). Trinity Collage London |
C2 |
Licenciado en filología inglesa Licenciado en traducción e interpretación: Lengua inglesa CEP ( Certificate of Proficiency in English). Cambridge University ISE IV ( Integratek Skills in English). Trinity Collage London |
Francés |
|
---|---|
A1 |
DELF (Diplôme d’Études en Langue Française) A1 |
A2 |
Título de nivel elemental EOI DELF A2 |
B1 |
Título de nivel intermedio EOI (= certificado de nivel elemental) DELF B1 |
B2 |
Título de nivel avanzado EOI (= certificado de nivel superior; certificado de aptitud) Diplomado universitario especialista lengua francesa (maestro u otros) DELF B2 |
C1 |
DALF (Diplôme Approfondi de Langue Française) C1 |
C2 |
Licenciado en filología francesa Licenciado en traducción e interpretación: Lengua francesa DALF C2 |
c) Els certificats dels cursos dels nivells inicial, elemental i mitjà de l’EBAP i els certificats dels nivells bàsic i intermedi del Marc europeu comú emesos per les entitats indicades es valoran per a tots els llocs de treball.
d) Els certificats dels nivells superiors als indicats en l'apartat c) es valoran només quan el coneixement d'idiomes estigui relacionat directament amb les funcions del lloc de treball.
No obstant això, atès que els nivells superiors impliquen els inferiors, a qui acrediti un nivell superior a l'intermedi o al nivell mitjà, però el coneixement d'idiomes no estigui relacionat directament amb les funcions del lloc de treball, el nivell se li ha de valorar d'acord al que estableix l'apartat c) d'aquest punt.
e) Per a una mateixa llengua només es valora el nivell superior dels acreditats, amb els criteris indicats en els apartats c) i d). A l'efecte d'establir la valoració que correspongui a cada lloc de treball, es considera que els certificats d'un nivell de coneixements d'un idioma acrediten els coneixements dels nivells inferiors.
f) Es poden valorar simultàniament llengües diferents, amb els criteris indicats.
g) En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que se li ha d'atorgar, es podrà sol·licitar un informe a l’EBAP.
D) ACCIONS FORMATIVES
Només es valoran les accions formatives directament relacionades amb la plaça que defineixi la convocatòria de la borsa de treball convocada.
A l'efecte de còmput, el valor d'un crèdit és l'equivalent a 10 hores, excepte en el cas dels crèdits ECTS, que es valoran segons el que indiqui el certificat.
D.1) Cursos
La valoració màxima d'aquest apartat és de 5 punts, per a les accions formatives directament relacionades amb la plaça convocada, podent aconseguir-se un màxim de 6 punts, si escau, si s'acrediten les accions formatives que s'indiquen en el punt 3 d'aquest apartat, les quals tenen una puntuació màxima d'1 punt.
Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament s'han de tenir en compte els següents criteris:
1. Es valoran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l’EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.
2. En aquest apartat es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria d’Educació i Universitat, i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
3. Els cursos de les següents àrees: jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals, es valoran sempre, fins a un màxim de 30 hores per cada àrea; els cursos de l'àrea d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet) es valoran fins a un màxim de 100 hores. Aquests màxims no s’han de tenir en compte si la formació en qualsevol de les àrees esmentades està directament relacionada amb la plaça convocada, en aquest cas s’han de valorar el total d'hores acreditades.
La valoració màxima d'aquest apartat és d'1 punt.
4. En tots els casos es valora una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hagi participat més d'una vegada.
5. La valoració dels cursos és la següent:
Cursos rebuts:
- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valora amb 0,025 punts.
- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valora amb 0,015 punts.
Cursos impartits:
- Es valora a raó de 0,010 punts per hora. Si no s'especifica la durada es valora amb 0,05 punts.
D.2) Altres accions formatives
Es valoran els diplomes o títols oficials, expedits per centres o organismes del mateix caràcter, referits a seminaris, congressos i jornades, relacionats amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior a 10 hores. Si no s'especifica la durada, es valora amb 0,015 punts.
S’han de tenir en compte els criteris generals indicats en l'apartat D.1)
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 2 punts.
D.3) BEQUES DE POSTGRAU
S'ha de valorar el temps de participació als programes de formació de qualsevol administració, entitat u organisme públic, segons el següent: 0,042 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.
E) PERMISOS DE CONDUCCIÓ:
- Estar en possessió del permís de conducció C1 en vigor: 0,10 punts.
- Estar en possessió del permís de conducció C en vigor: 0,10 punts.
6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
La Comissió Tècnica de Valoració estarà composta pels següents membres:
President: senyor José Mª Fontenla Esquivias, en substitució senyora Mª José Florit Torres
Vocals:
- Senyora Francisca Mª Capllonch Verger, en substitució senyor Julián Miguel Martínez Rosselló
- Senyor Francisco Estévez Martínez, en substitució senyor Jaime Sastre Cañellas
- Senyor Miquel Vich Sastre, en substitució senyora Isabel Torres Torres
- Senyor Carlos Luque Hernández, en substitució senyor Antonio Lozano Becerra
Una persona designada per la representació dels treballadors.
7. VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL
1. La borsa de treball està integrada per les persones aspirants que hagin participat en el procés selectiu i hagin obtingut una puntuació mínima de 0,50 punts. La puntuació final serà el resultat de la fase de concurs.
2. No obstant això l'anterior, a fi de donar cobertura a funcions que requereixin determinada especialització i/o coneixements i/o experiència, es podrà establir un procés de selecció específic a aquest efecte, que podrà comportar la realització de proves específiques i/o valoració de mèrits concrets en funció del que determini el servei afectat per aquesta necessitat.
3. Quan es tracti de cobrir llocs de treball finançats per una altra administració pública s'estarà a l'establert per la normativa que determina la font de finançament corresponent.
4. La vigència de la llista que conforma la borsa de treball serà fins que la Corporació constitueixi una altra de la mateixa categoria professional i en tot cas, tindrà una vigència màxima de quatre anys.
8. CRIDA
1. En haver-hi una vacant, si fa mancada proveir-la, o en la resta de supòsits en què, d'acord amb la normativa vigent, es pot nomenar una persona funcionària interina, s'ha d'oferir un lloc, en la forma establerta en la convocatòria, a les persones incloses en la borsa corresponent que es trobin en la situació de disponible prevista en l'article 6 del Reglament del procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treball per ocupar-ho.
Si hi ha més d'un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer trucades col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.
2. Com a excepció del que disposa l'apartat 1, quan es tracti de l'ocupació de llocs que tenen prevista, com a forma de provisió en la relació de llocs de treball, la lliure designació, aquests poden oferir-se a qualsevol de les persones integrants de la borsa que estigui en situació de disponible i que compleixi els requisits del lloc de treball, amb independència del nombre d'ordre que ocupi en la borsa.
3. No obstant això, per als llocs de treball de xofer o xoferesa personal o de secretari o secretària personal es pot designar qualsevol persona de la borsa que correspongui, encara quan estigui en la situació de no disponible i amb independència de la seva situació en la borsa per la qual va ser nomenada, sempre que compleixi els requisits previstos per al lloc.
4. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual és necessari que es present. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil – o en el segon dia hàbil següent si la trucada es fa en divendres –, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal funcionari, s'entén que renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1 d) de l'Estatut dels Treballadors.
5. Les persones aspirants que renunciïn al lloc de forma expressa o tàcita – d'acord amb el punt anterior d'aquest article – passen a l'últim lloc de la llista de la borsa de treball corresponent, excepte que al·leguin, dins del termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o pre-adoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de Llocs de treball de qualsevol Administració Pública o empresa pública com a personal funcionari interí o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.
c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament de Calvià com a personal funcionari de carrera.
d) Patir malaltia o incapacitat temporal.
e) Estar, al moment de la trucada, exercint funcions sindicals.
6. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a Recursos Humans la finalització de les situacions previstes en el punt 5 d'aquest article, excepte la de l'apartat c), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi aquesta finalització, amb la justificació corresponent. La falta de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
7. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la trucada per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, escala o especialitat, subescala, classe o categoria de l'Administració Pública o en els casos de força major.
8. El personal funcionari interí procedent de borses creades mitjançant els procediments ordinari i extraordinari, quan cessi en el lloc de treball, tret que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les borses de les quals formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda al moment en què es van formar.
9. Quan es produeixi una vacant o es creu una nova plaça s'oferirà en primer lloc a les persones dels borsins que en aquests moments estiguin nomenades per ocupar interinament una plaça en substitució del titular. En aquests casos s'ha d'oferir igualment encara que la persona estigui de baixa per IT o permís per qualsevol motiu.
9. DATA LÍMIT DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.
El termini per presentar la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de la Corporació i en la pàgina web de l'Ajuntament www.calvia.com.
Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, c/ Julià Bujosa Sans, batle, núm. 1 (Calvià), o en qualsevol altre registre de l'Ajuntament. Les instàncies es poden presentar també en la forma que indica l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10. INTERPOSICIÓ DE RECURSOS
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'art. 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció d’aquesta notificació, i en aquest cas no és pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la seva desestimació presumpta.
El recurs de reposició s’ha de presentar en el Registri General d'aquest Ajuntament o en els dependències i mitjans a què és refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no és resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva interposició, cas en què quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, cal interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement a l'establert en l'article 123 anteriorment citat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d’aquesta resolució.
Ajuntament de Calvià, 11 de octubre de 2018
El tinent de batle delegado de Serveis Generals i Seguretat,
(Delegación por resolución de Alcaldía de fecha 6/7/2018)
Andrés Serra Martínez
ANNEX I. TEMARI
1. La Constitució Espanyola de 1978: Estructura i contingut. Principis generals. Els drets i deures fonamentals dels espanyols.
2. L’acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius.
3. Capacitat d’obrar davant les Administracions Públiques. Concepte d’interessat. Representació. Pluralitat d’interessats. Identificació. Declaració responsable i comunicació prèvia. Els drets dels ciutadans en les seves relacions amb les Administracions Públiques. Drets d’accés a arxius i registres públics.
4. El procediment administratiu comú. Principis generals. Fases. L’expedient administratiu. Còmput de terminis. Recursos administratius.
5. La potestat sancionadora de les Administracions Públiques. Principis de la potestat sancionadora i del procediment sancionador. Responsabilitat patrimonial de les Administracions Públiques.
6. El municipi. Conceptes i elements. Organització municipal. Competències.
7. La potestat reglamentària en l’esfera local: ordenances, reglaments i bans. Procediment d’elaboració i aprovació.
8. Normes Subsidiàries del municipi de Calvià. Títol II: Normes generals de l’edificació i parcelació.
9. Deures legals d’ús, conservació i rehabilitació i, ordres d’execució. Avaluació dels edificis i inspecció de construccions i edificacions. Declaració d’estat ruïnós.
10. Protecció de la legalitat urbanística i el restabliment de l’ordre jurídic pertorbat i de la realitat física alterada. Mesura cautelar de suspensió.
11. La inspecció urbanística. Infracció urbanística. Classes i tipus específics. Sancions urbanístiques.
12. Llicència urbanística. Actes subjectes i tramitació. Projecte tècnic.
13. Comunicació prèvia d’obres. Actes subjectes i requisits de la comunicació.
14. La llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears: Inspeccions. Infraccions i sancions.
15. Definició dels elements constructius d’una obra.
16. Ordenança municipal de protecció del medi ambient, contra la contaminació per soroll i vibracions.
17. La prevenció de riscos laborals. Normativa aplicable. Drets i obligacions. La prevenció de riscos en l'Administració.