Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 10502
Aprovació convocatòria i bases comissió serveis lloc cap de Policia local
Es fa saber pel general coneixement que la Junta de Govern Local, en sessió celebrada el passat dia 5-10-2018, va aprovar per unanimitat dels membres, la convocatòria d’una comissió de serveis per a proveir el lloc de Cap de Policia Local de l’Ajuntament de Lloseta, pel sistema de lliure designació, la cobertura provisional del qual és urgent i inajornable. La plaça té les següents característiques:
DENOMINACIÓ: CAP DE POLICIA LOCAL
ESCALA: Administració Especial.
Subescala: Serveis Especials
GRUP: C1
CLASSE: Oficial Policia Local.
Així mateix també s’acordà aprovar les bases específiques que regiran la present convocatòria i que figuren a continuació.
“BASES ESPECÍFIQUES PER A LA COBERTURA, EN COMISSIÓ DE SERVEIS PEL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ, DEL LLOC DE CAP DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE LLOSETA.-
PRIMERA. REQUISITS DELS ASPIRANTS
1. Ser personal funcionari de carrera de qualsevol cos de la policia local, autonòmica o de les forces i cossos de seguretat de l'Estat i d'acord amb l'equivalència que estableix l'apartat 2 de l'article 32 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
2. Tenir, com a personal funcionari de carrera, la màxima categoria de la plantilla del cos de policia local de Lloseta, que haurà de ser igual o immediatament inferior a la que s'ha de proveir. Si es tracta de personal funcionari de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, caldrà tenir una categoria, com a personal funcionari de carrera, igual o superior a la del lloc convocat.
3. Estar en servei actiu.
4. No podran participar els funcionaris inhabilitats i els suspesos en virtut de sentència o resolució administrativa fermes, de no haver transcorregut el temps assenyalat en les mateixes.
5. Complir la resta de requisits del lloc convocat:
ESCALA: Administració Especial,
SUBESCALA: Serveis Especials
GRUP: C1
CLASSE: Oficial Policia Local
NIVELL DE CATALÀ: B2
6. Tenir un mínim de dos anys d'antiguitat a l'escala de procedència, excepte pel personal de l'Ajuntament de Lloseta.
7. Acreditar el coneixement de la llengua catalana nivell B2. Si no posseeix cap certificat expedit per la Junta Avaluadora de Català, l'Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a l'efecte a la legislació vigent.
SEGONA. FUNCIONS
1. D'acord amb l'article 40 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, correspon a la prefectura del cos de policia local la direcció, la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que n'asseguri l'eficàcia, així com la informació als seus superiors sobre el funcionament del servei.
2. El cap del cos té comandament immediat sobre totes les unitats en què el cos s'organitzi i, en concret, ha d'exercir les funcions següents, amb independència d'altres que li pugui assignar el reglament municipal sobre la matèria, o el batle o la batlessa, com a autoritat superior del cos:
a. Exigir a tots els subordinats el compliment dels seus deures.
b. Elaborar la memòria anual del cos de policia local.
c. Elevar a la Batllia els informes que, sobre els funcionament i l'organització dels serveis, estimi pertinents o li requereixin.
d. Proposar al batle o a la batlessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació així ho requereixi.
e. Proposar al batle o a la batlessa la concessió de distincions de les quals el personal del cos es faci mereixedor.
f. Proposar al batle, a la batlessa o al tinent de batle responsable la cobertura de places d'especialitats.
g. Elevar a la Batllia les propostes de formació del personal del cos.
h. Formar part dels òrgans col•legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.
i. Presidir la junta de comandaments a les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin que es constitueixi.
j. Acompanyar la corporació en els actes públics als quals concorri i sigui requerit a aquest efecte.
k. Representar el cos de policia local.
l. Totes les que s'estableixin en el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
TERCERA. DURADA DE LA COMISSIÓ DE SERVEIS
1. La comissió de serveis té un caràcter temporal i finalitzarà en qualsevol dels següents supòsits:
a. Quan es reincorpori el titular amb reserva del lloc ocupat.
b. En el termini màxim d'un any. No obstant això, i en el cas de no haver tingut lloc la provisió definitiva en aquest termini i si no consta informe de l'òrgan competent en contra, es podrà
a. prorrogar per un altre any. Excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixin, l'òrgan competent de la Corporació Local podrà prorrogar aquest termini.
c. Quan cessin les raons d'urgència i necessitat inajornable que la motivaren.
d. En cas de supressió o amortització del lloc de treball.
e. Per renúncia de la persona interessada.
f. Discrecionalment per resolució del Batle o la Batlessa de l'Ajuntament de Lloseta, d'acord amb el que preveu l'article 38 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
2. Les persones que estiguin en una comissió de serveis tIndran reserva del lloc d'origen mentre duri la comissió i percebran les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupin.
La meritació de triennis a efectes econòmics mentre duri la comissió de serveis es farà al grup de l'escala del lloc convocat.
QUARTA. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
1. Les sol·licituds per a participar a la convocatòria es presentaran segons el model que figura a l'annex I d'aquesta convocatòria i aniran dirigides al Sr. Batle de l'Ajuntament de Lloseta. Es presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. El termini per a presentar les sol·licituds és de quinze (15) dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el BO1B.
3. Per a poder ser admeses i, si escau, prendre part a la convocatòria corresponent, les persones aspirants han de manifestar a les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la convocatòria i han d'adjuntar a la sol·licitud:
a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat.
b. Una fotocòpia dels documents que acreditin el compliment dels requisits de la base primera.
c. Relació dels seus mèrits professionals i acadèmics i fotocòpia acreditativa dels mateixos.
d. Declaració de veracitat de les còpies aportades.
L'Administració podrà, en qualsevol moment, exigir o comprovar l'acreditació dels mèrits al·legats.
4.Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.
5. Les persones que presentin una sol·licitud per a participar a aquesta convocatòria donen el seu consentiment a què l'Administració tracti les seves dades personals a tots els efectes que se'n derivin.
CINQUENA. PROCEDIMENT
Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Lloseta publicarà una llista d'admesos i exclosos i donarà un termini de deu dies hàbils per a presentar reclamacions.
Els aspirants podran ser convocats, en cas de considerar-se oportú, a la realització d’una entrevista sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualsevol altres que l’òrgan competent consideri necessàries, amb la finalitat de determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.
La convocatòria serà resolta pel Sr. batle, de conformitat amb l’establert en la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en el termini màxim d’un mes, comptador des de la finalització de presentació de sol·licituds, podent ser declarada deserta si cap del candidats aconseguís el nivell suficient per al lloc, segons el parer de l’òrgan competent.
L'Ajuntament de Lloseta publicarà l'adjudicació de la comissió de serveis al tauler d’anuncis físic i electrònic i a la pàgina web de l'Ajuntament, sens perjudici que pugui declarar-se deserta si cap de les persones aspirants reuneix la idoneïtat adequada per a la seva ocupació.
Notificada la resolució a la persona interessada, si aquesta hi renuncia, es podrà proposar una nova persona candidata d'entre les persones aspirants.
SISENA.- RECURSOS
Contra l’acord d’aprovació d’aquestes bases, que esgota la via administrativa, els interessats podran interposar recurs de reposició en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà al de la publicació de l’anunci en el BOIB, de conformitat a l’establert en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, o recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de l’esmentada data.
Lloseta, 5 d’octubre de 2.018
ANNEXI
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PERA COBRIR PLACES DE PERSONAL
D/Dº.________________________, amb DNI núm.________________ i domicili a _______________________________________ del municipi de ______________________
CP ______________________, telèfon ________________________, i adreça electrònica _________________________
EXPÒS
Que n’he tengut coneixement de la convocatòria per cobrir en comissió de serveis el lloc de Cap de la Policia local
Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a les bases referides a la data fi del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
(Signatura)
Lloseta ___ de ________ de 2018
A Lloseta, (data de signatura: 8 d'octubre de 2018)
El Batlle
(José María Muñóz Pérez)