Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 10400
Convocatòria d'ajudes específiques per al desenvolupament de l'àmbit rural i ramader a l’illa d'Eivissa per a l'any 2018
En data 28 de setembre de 2018 el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, va aprovar per unanimitat la següent convocatòria d’ajudes:
Convocatòria d'ajudes específiques per al desenvolupament de l'àmbit rural i ramader a l’illa d'Eivissa per a l'any 2018
I) Disposicions generals
1. Introducció
La present convocatòria es regeix a l'empara del que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d'Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB) núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB núm. 100 Ext., de 30-06-2011, de conformitat amb el vigent pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2018, i amb el Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per als anys 2018-2019, aprovat pel Consell Executiu d'aquesta Corporació el 16-03-2018, i publicat en el BOIB núm. 37, el 24 de març del 2018, així com supletòriament per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE número 236, de 02-10-2015), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE número 236, de 02-10-2015), pel Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE número 276, de 18-11-2003) i pel Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE número 176, de 25-07-2003).
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima que es destina a la present convocatòria és de 813.000 € amb càrrec al programa 4100, administració general d'agricultura, ramaderia i pesca, i a les aplicacions pressupostàries que s'estableixen en cada línia de subvenció.
En el cas que, dins del mateix capítol, una línia no esgoti el pressupost que s'estableixi, s'imputarà la quantia sobrant a les línies que s'hagin esgotat, publicades en aquesta mateixa convocatòria.
3. Iniciació, instrucció i resolució dels expedients
a. L'òrgan competent per a l'aprovació de la present convocatòria és el Consell Executiu, en virtut del que disposa el Decret de Presidència núm. 287/2015, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 103, de 10-07-2015).
b. El Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí serà el competent per instruir el procediment de tramitació dels expedients de sol·licitud de les ajudes regulades en aquesta convocatòria. L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’informe, en el seu cas, de l’òrgan col·legiat -comissió avaluadora-, formularà proposta de resolució provisional, la qual es notificarà a les persones interessades tot concedint un termini de 10 dies per presentar al·legacions; es prescindirà del tràmit d’audiència quan no figuren en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les esgrimides pels interessats, en aquest cas la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Examinades les al·legacions formulades, en el seu cas, pels interessats, es formularà proposta de resolució definitiva, la qual expressarà la persona sol·licitant o relació de persones sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i quantia, tot especificant la seua avaluació i criteris de valoració seguits per efectuar-la.
Les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí.
c. Les sol·licituds de subvenció i tota la documentació que es requereixi es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran dins del termini establert en cadascuna de les línies de la convocatòria, en el Registre General d'Entrada en el Consell Insular d’Eivissa i, en els altres llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També podran registrar-se les sol·licituds via telemàtica a la pròpia seu electrònica habilitada a tal fi d'aquesta Corporació (https://seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el previst a l'article 14 de l’esmentada Llei, on podrà obtenir-se el model de sol·licitud i els annexos corresponents, així mateix, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb el Consell Insular d’Eivissa per a la realització de qualsevol tràmit en relació amb el present procediment administratiu, les persones que s'indiquen en el punt 2 de l’esmentat article 14. Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent ha de presentar-se en un sobre obert a fi que l'exemplar destinat al Consell Insular d’Eivissa es dati i se segelli abans de certificar-se, en cas contrari, s'entendrà com a data vàlida la de presentació en el Registre General d'Entrades de la referida Corporació. Si la sol·licitud es presentés en un lloc diferent del Consell Insular d’Eivissa, les persones sol·licitants de la subvenció hauran d'enviar per correu electrònic el full de sol·licitud amb el segell d'entrada, dins de termini, al correu electrònic del Departament agricultura@conselldeivissa.es, en les 24 hores següents, com a màxim, de la finalització del termini hàbil. En els mateixos termes, en el cas que s'enviï per correu certificat, ha de remetre's per fax 971195912 el full de sol·licitud amb el segell de correus en el qual consti la remissió dins de termini. Les sol·licituds presentades fora dels terminis esmentats anteriorment no s’admetran en la present convocatòria. Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la recepció del corresponent requeriment. Si en aquest termini la persona interessada no realitza la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa entendrà que aquesta desisteix de la seua petició, mitjançant resolució prèvia, tot això de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds d'ajuda s'hauran de resoldre i notificar en el termini màxim de tres mesos, comptats des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds al que es refereix aquesta convocatòria; transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, la petició s'haurà d'entendre desestimada. Així mateix, la notificació de la resolució es realitzarà d'acord amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40, 41, 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per raons d'eficàcia i eficiència procedimental cada línia d'ajudes es tramitarà com un subexpedient respecte de l’expedient matriu de la present convocatòria d'ajudes.
4. Comissió avaluadora
Es crea una comissió avaluadora per a aquelles ajudes, que requereixin per a la seua valoració un òrgan col·legiat, a la qual correspondrà examinar i seleccionar les sol·licituds presentades, així com emetre un informe que servirà de base per a l'elaboració de la proposta de resolució a l’òrgan concedent a través del Departament instructor.
La comissió avaluadora actuarà d'acord amb el que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d'Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB) núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB número 100 Ext., de 30-06-2011, de conformitat amb el vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a l'any 2018, així com supletòriament per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE número 236, de 02-10-2015), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE número 236, de 02-10-2015) i pel Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La comissió avaluadora estarà integrada pel president: Sr. Juan Ferrer Ferrer, substitut: Sr. Alejandro Montero Guasch; secretària: Sra. María José Cardona Muñoz, substituta: Sra. Carmen Torres Roig; vocal: Sr. Jordi Masip Guiu, substitut: Sr. Joan Riera Planells; vocal: Sr. Francisco Javier Marí Álvarez, substituta: Sra. Júlia Torres Gregorio; vocal: Sr. Alejandro Montero Guasch, substitut: Sr. José Antonio Domínguez Sánchez.
5. Règim de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb un altre tipus d'ajuda o de subvenció que pels mateixos conceptes atorgui aquesta i una altra administració pública, o entitats privades, excepte en el cas que la línia estableixi el contrari.
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles entre si.
Les ajudes no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajudes en exercicis posteriors.
L'import de les subvencions o ajudes que es concedeixin no poden superar en cap cas, de forma aïllada o en concurrència amb altres ajudes, el cost de l'activitat subvencionada.
6. Requisits i obligacions de les persones sol·licitants
A) Requisits
Els beneficiaris de les ajudes que es preveuen en la present convocatòria, les persones físiques o jurídiques sol·licitants hauran de complir els següents requisits generals:
a. Estar al corrent de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa. El Consell Insular d’Eivissa comprovarà d'ofici aquest requisit una vegada formulada la sol·licitud d'ajuda.
b. Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb l’AEAT i amb la Seguretat Social.
c. L'àmbit territorial de l'activitat de les persones beneficiàries serà l'illa d'Eivissa.
d. Els requisits específics que es detallen en cada línia d'ajuda.
e. No podran ser beneficiaris/àries de les subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorrin alguna de les prohibicions establertes a l’article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18-11-2003) i de l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB núm. 135, de 26-09-2006). Prohibicions que en el text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31-12-2005), vénen recollides als apartats 1 i 2 del seu article 10.
B) Obligacions
Les persones beneficiàries hauran de complir les obligacions previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en cas d'incompliment s'aplicarà el règim sancionador previst al títol IV de l'esmentada llei. Obligacions que en el text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31-12-2005), vénen recollides en el seu article 11, estant previst el règim sancionar en el títol V del text refós. Així mateix, hauran d'acceptar els compromisos i les obligacions establertes en la present convocatòria, així com els previstos amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
7. Sol·licitud, justificació i documentació a adjuntar
Sol·licitud i justificació:
Per a cadascuna de les línies d'ajudes hi ha un imprès de sol·licitud i justificació que consta a la Seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es). El període per presentar aquesta sol·licitud és de 20 dies naturals des de l'endemà de la publicació de la convocatòria, tret que en la línia específica s'indiqui un altre termini.
Documentació:
A més de la que s'especifica en cada línia de subvenció, s'aportarà la següent documentació:
a. La presentació de sol·licitud d'ajuda suposarà autoritzar al Consell Insular d'Eivissa la comprovació del compliment dels requisits establerts a l'apartat 6b mitjançant certificats telemàtics, sempre que tècnicament sigui possible. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment; en aquest cas s'haurà d'aportar la certificació en els termes previstos. Podrà simplificar-se l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb la AEAT i amb la Seguretat Social mitjançant la presentació de declaració responsable, en els casos que descriu l'article 24 del RD 887/2003, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En el cas que l'ajuda sol·licitada superi els 3.000 € s'haurà d'incorporar a l'expedient els corresponents certificats que acreditin aquests aspectes.
g. Imprès de sol·licitud de transferència bancària emplenat, segellat i signat pel director/per la directora de l'entitat bancària corresponent.
c. Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions que s'esmenten en el punt 6 e, a emplenar en l'imprès adjunt que consta a la Seu electrònica
d. Declaració responsable de sol·licitud i/o concessió de subvenció pel mateix concepte, a una altra administració pública o entitat privada, a emplenar a l'imprès de sol·licitud; en el cas d'haver-la sol·licitat i/o concedida, s'haurà d'indicar la quantia corresponent, així com, si escau, l’aportació de la resolució de concessió.
e. En el cas d’entitats, acord de l’òrgan competent aprovant la sol·licitud de subvenció al Consell Insular d’Eivissa.
Juntament amb la sol·licitud d'ajuda s'aportarà justificació de la finalització de les actuacions objecte de l'ajuda mitjançant la sol·licitud de pagament, disponible a la Seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa, https://seu.conselldeivissa.es, acompanyant les factures o altres documents acreditatius, admesos com a vàlids en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, de les despeses realitzades, i en el termini establert, així com una relació detallada de les factures esmentades o altres documents acreditatius de les despeses, disponible a la Seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa https://seu.conselldeivissa.es, en la qual hauran de constar el número de factura, el proveïdor, la data, l'import, l'IVA, data de pagament i l'actuació subvencionada a la qual s'imputa la despesa, sense perjudici del que disposi cada línia d'ajuda.
El pagament de la subvenció es tramitarà una vegada s'hagi presentat tota la documentació requerida com a justificant i s'hagi comprovat el compliment de les actuacions objecte de la subvenció.
El Consell Insular d’Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri per avaluar correctament la sol·licitud. No serà necessari aportar la documentació que ja consti en poder del Consell Insular d’Eivissa sempre que es trobi vigent, però s'haurà d'indicar la referència de l'expedient administratiu en el qual consta, així com declaració o certificació, si escau, de la seua vigència.
8. Selecció de les persones beneficiàries
La selecció dels beneficiaris es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en cada línia d'ajuda d'aquesta convocatòria. Quan la selecció es dugui a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i en el supòsit en el qual les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista en cada línia d'ajuda d'aquesta convocatòria, es podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que hi hagi crèdit suficient i adequat en la partida corresponent, ampliació que es publicarà en el BOIB. En el cas que no sigui possible l'increment del crèdit, es reduiran totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajuda en el mateix percentatge unitari resultant de l'ajust pressupostari, excepte en el cas d'ajudes a cooperatives agràries i d'ajudes a entitats associatives agràries, en les quals es reduirà la quantia de la subvenció en les actuacions amb dret a ajuda proporcionalment a la puntuació aconseguida segons els criteris de selecció. S'exceptuen de la reducció d'aquest apartat les actuacions considerades prioritàries.
Les diferents actuacions objecte de subvenció, presentades per un sol·licitant en una mateixa línia d'ajuda, es consideraran independents, tant per a la seua valoració, com per a la quantia d'ajuda a percebre, sense que es pugui fer una transferència entre les actuacions dins d'una mateixa sol·licitud.
En el cas de procediment individual de selecció de beneficiaris, i en el supòsit d'esgotar el crèdit abans de finalitzar el termini de presentació de les sol·licituds, també es podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que hi hagi crèdit suficient i adequat a l'ampliació corresponent; en el cas que no sigui possible l'increment del crèdit, s'emetrà acord de suspensió de la concessió de noves ajudes, acord que haurà de publicar-se en el BOIB.
Les persones beneficiàries, en la mesura possible, hauran d'incloure la imatge institucional del Consell Insular d’Eivissa, respecte de les actuacions subvencionables.
9. Revocació de la subvenció, reintegrament i règim sancionador
Serà procedent la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos adquirits als quals es troba condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i és procedent el reintegrament de les quantitats indegudament rebudes, tot tenint en compte el que disposen els articles 43, 44 i 45 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE número 276, de 18-11-2003) i, el que preveu el seu Títol V referent al règim sancionador; supòsits d’igual manera prevists als articles 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, així com al seu Títol V referent al règim sancionador.
10. Publicitat i vigència
L'acord d'aprovació d'aquesta convocatòria es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), la qual remetrà un extracte de l'acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tal com estableixen els articles 17.3b i 20.8a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, aquest acord es publicarà en el BOIB, s’exposarà al tauler d'anuncis del Consell Insular d'Eivissa, i s'anunciarà en dos diaris locals, tot d’acord amb el que estableix el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005) i, les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d'Eivissa. Entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el BOIB.
Quant a la publicitat de les subvencions atorgades, tot d’acord amb el que estableix l’article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE número 276, de 18-11-2003) i, l’article 34 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) informació sobre les resolucions recaigudes en els termes que exigeix l’article 20 de l’esmentada Llei general de subvencions.
11. Règim de recursos
L'acord del Consell Executiu pel qual s'aprova aquesta convocatòria i les resolucions del conseller executiu del Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (el Consell Executiu), no esgoten la via administrativa i es podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d'un mes a comptar, en el cas d'impugnació de l'esmentat acord, a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, i en el cas de les resolucions dictades pel referit conseller, aquest mes comptarà des de l'endemà de la seua notificació, tot això d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE número 236, de 02-10-2015), en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i amb l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
II) Línies d'ajuda
a) Ajuda a l'agricultura ecològica
1. Objecte
L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és fomentar la reconversió de la ramaderia i l'agricultura tradicional en agricultura ecològica en l'àmbit rural d'Eivissa i facilitar als productors la compra de matèries primeres com llavors i adobs, per dur a terme aquesta actuació.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima assignada a aquesta línia d'ajuda és de 16.000 € (setze mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47000.
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció aquelles persones físiques o jurídiques titulars d'una explotació agrària o ramadera, sempre que reuneixi els següents requisits:
a. Que l'explotació estigui ubicada a Eivissa.
b. Que l'explotació estigui inscrita en el Consell Balear de la Producció Agrària Ecològica (CBPAE) i la inscripció sigui vàlida per a l'any en curs, o bé que estigui en fase d'inscripció.
4. Actuacions objecte de l'ajuda
La compra de matèries primeres necessàries per a la producció agrària ecològica (adobs, llavors, productes fitosanitaris autoritzats, trampes per al control de plagues i altres materials per a la lluita biològica, serveis veterinaris i analítiques) en el termini comprès entre l'1 de setembre de 2017 i el 31 d'agost de 2018.
En producció ramadera també seran subvencionables els costos de serveis veterinaris i analítiques en el mateix termini anterior. Les matèries o productes subvencionables hauran de complir amb les normes del CBPAE sobre material autoritzat.
5. Sol·licitud i documentació
El termini de presentació de sol·licituds serà el que s'estableix en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds s'hauran de formular segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, i hauran de contenir la següent informació:
a. Nom i llinatges del/ de la titular de l'explotació, nom o raó social en cas de persones jurídiques, així com el domicili.
b. Acceptació dels compromisos derivats d'aquesta convocatòria i de les bases reguladores de les ajudes.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
a. DNI o CIF del titular i, si escau, del DNI del representant degudament autoritzat juntament amb el document acreditatiu d'aquesta representació.
b. Pressupost de les despeses.
c. Document acreditatiu d'inscripció o de renovació en el CBPAE o, si escau, còpia de la sol·licitud d'inscripció.
d. Documents acreditatius de la condició d'agricultor professional i/o de la titularitat d'una explotació agrària prioritària, si és el cas.
6. Règim de les ajudes
La concessió de les ajudes a l'agricultura ecològica es durà a terme mitjançant règim de concurrència no competitiva.
L'import de les ajudes que es podran concedir a les explotacions són les següents:
a. Subvenció fins a un 40% del cost total de les matèries primeres per a la producció agrària ecològica, tot complint amb les normes del CBPAE sobre material autoritzat, amb un màxim de 1.200 € per explotació.
b. En el supòsit d'agricultors professionals i/o titulars d'una explotació agrària prioritària, la subvenció podrà ser fins a un 50% del cost total, amb un màxim de 2.000 € per explotació.
7. Instrucció
Pel que fa a la instrucció s’estarà a allò que disposa el punt 3 b de les disposicions generals.
8. Requisits de selecció
Criteris a tenir en compte:
a. Que la sol·licitud s’adeqüi als objectius i condicions d'aquesta convocatòria.
b. Que les despeses previstes guardin relació amb les activitats productives que es realitzin a l'explotació i siguin les efectives per desenvolupar-les. Per acreditar-ne el compliment, es podrà aportar informe del CBPAE o d'altres tècnics competents del Consell Insular d’Eivissa.
9. Obligacions dels beneficiaris
Els titulars d'explotacions agrícoles o ramaderes que hagin obtingut aquesta ajuda hauran de complir amb les següents obligacions:
a. Compliment dels compromisos adquirits amb el CBPAE.
b. Realitzar les pràctiques agràries necessàries per al manteniment dels cultius d'agricultura ecològica per als quals s'hagi concedit l'ajuda.
c. Totes aquelles que resultin de l'aplicació de les disposicions d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
10. Justificació i pagament
Quant a la justificació i al pagament s’estarà a allò que disposa el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
b) Ajudes a les cooperatives agràries
1. Objecte
L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda de la convocatòria és establir les normes que han de regir per a la concessió de les subvencions destinades al foment i desenvolupament de les cooperatives agràries que realitzin actuacions de foment de la producció i/o comercialització agrària.
2. Consignació pressupostària
La quantia màxima destinada a aquesta línia és de 146.000 € (cent quaranta-sis mil euros) amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 4100-47000 i 4100-77000 en les quanties de 96.000 € i 50.000 €, respectivament.
3. Actuacions objecte de l'ajuda
Les ajudes podran finançar despeses d'actuacions que es realitzin des de l'1 de setembre de l'any 2017 fins al 31 d'agost de l'any 2018:
a. Inversions i despeses amortitzables: estudis de viabilitat, de mercat, de sistemes de gestió i d'anàlisi d'inversió; inversions en els sistemes productius, comercials o de distribució, realitzats per iniciar, incrementar o diversificar l'activitat productiva o comercial. Dins de les anteriors, es consideraran com a subvencionables, sense perjudici d'altres actuacions:
- La construcció, l'adquisició i la millora de béns immobles, excepte l'adquisició de terrenys.
- La compra de maquinària i béns d'equip nous, inclosos els programes informàtics i els costos generals com a honoraris d'arquitectes, enginyers i consultors, fins a un 12% del cost total de la inversió. La compra de maquinària i béns d'equip de segona mà serà objecte d'ajuda només quan es destini a la realització de tasques que no es puguin realitzar amb una altra maquinària i s'acrediti de manera fefaent que no hi ha al mercat disponibilitat de maquinària de característiques similars.
b. Actuacions de promoció i de consolidació de l'activitat cooperativa i de l'activitat agrària en general, no vinculades a l'activitat mercantil, ni les despeses corrents de funcionament de la cooperativa, tal com llum, aigua, telèfon, sistema d'alarma...
c. Contractació de serveis externs, d'assessorament tècnic a la producció i/o assessorament administratiu.
d. La realització de cursos de formació a la cooperativa, relacionats amb el desenvolupament i el foment del sector agrari i ramader, en l'àmbit territorial de l’illa d'Eivissa.
No seran objecte d'ajuda en aquesta convocatòria aquelles actuacions per a les quals hi hagi línies d'ajuda en el programa de desenvolupament rural de les Illes Balears i, en general, les planificades o ordenades per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern de les Illes Balears.
4. Requisits dels sol·licitants
Podran sol·licitar l'ajuda les cooperatives agràries que reuneixin els següents requisits:
a. Que el seu àmbit d'activitat territorial estigui ubicat a Eivissa.
b. Que estiguin legalment constituïdes.
c. Que estiguin inscrites en el registre de cooperatives corresponent.
5. Sol·licitud i documentació
El termini màxim de presentació de les sol·licituds serà el que estableix al punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds s'hauran de formular segons allò que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, i hauran de contenir la següent informació:
a. Nom i raó social de la cooperativa, el seu CIF, telèfon, així com el nom i el DNI del representant legal.
b. Acceptació dels compromisos derivats d'aquesta convocatòria i de les bases reguladores de les ajudes.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
a. CIF.
b. DNI del representant legal i acreditació d'aquesta representació.
c. Estatuts o dels reglaments inscrits en el registre corresponent, així com del document acreditatiu de la inscripció de l'entitat corresponent.
d. Pressupost de les despeses.
e. Memòria de cadascuna de les activitats o projectes a subvencionar, així com les mesures de difusió relatives al finançament públic de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa.
Si se sol·licita subvenció per a la realització de cursos de formació, apartat 3.e, la memòria del curs que vol impartir la cooperativa promotora reflectirà el següent:
Objectiu del curs
Programa del curs, calendari i horari previst
Material didàctic
Mesures de difusió
Criteris de selecció de l'alumnat
Lloc de realització
Perfil del professorat, titulació i experiència
Núm. d'alumnes previst
Cost per alumne/a
6. Règim de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són incompatibles amb qualsevol altre tipus d'ajuda o subvenció que pels mateixos conceptes atorgui aquesta o una altra administració pública o entitat privada.
La concessió de les subvencions es durà a terme mitjançant règim de concurrència no competitiva.
Les ajudes que es podran concedir a les cooperatives agràries són: subvenció fins a un 50% del cost total de la despesa per les actuacions 3.a, 3.b i 3.c, i subvenció fins a un 75 % del cost total de la despesa per a les actuacions 3.d i 3.e.
Amb un màxim de 45.000 € per cooperativa agrària sol·licitant.
7. Instrucció
Pel que fa a la instrucció s’estarà a allò que disposa el punt 3.b de les disposicions generals.
8. Criteris de selecció i valoració
La comissió avaluadora desenvoluparà les funcions descrites a l'apartat 4 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria:
A) Per a l'adjudicació de les subvencions convocades es tendrà en compte els següents criteris de valoració:
Fins a 3 punts, per aspectes innovadors del projecte o actuació, o bé que suposin una prestació de serveis inexistents en l'àmbit d'Eivissa.
Fins a 3 punts, per millora de la viabilitat i/o de la concentració de les entitats associatives.
Fins a 3 punts, per millora de la prestació de serveis en règim associatiu en l'adquisició de maquinària i equipament.
Fins a 3 punts, per actuacions de promoció de la producció agrària ecològica, producció integrada o conservació de races autòctones.
Fins a 3 punts, per l'adequació a l'objectiu d'aquesta convocatòria, atès l’interès general de l'actuació i la seua repercussió social.
Fins a 3 punts, per l'execució de programes de sanitat animal o de sanitat vegetal prèviament informats favorablement pels serveis tècnics d'aquest Departament.
Fins a 3 punts, per la incidència sobre la producció agrícola o ramadera.
Fins a 3 punts, en els projectes de foment de l'activitat cooperativa o activitat agrària, atenent al número de persones sòcies beneficiades o volum de comercialització de producció d’aquestes.
Fins a 2 punts, per la qualitat de la memòria sobre l'actuació, amb explicació de l'organització dels recursos humans, materials i econòmics.
B) Es consideren prioritàries les actuacions que obtinguin una puntuació igual o superior als 11 punts, i les actuacions 3.d i 3.e.
C) Escala de puntuació i quantitat subvencionable per les actuacions 3.a, 3.b i 3.c:
a. Per 6 punts es percebrà fins a un 20% del cost total de l'actuació.
b. Per 7 punts es percebrà fins a un 30% del cost total de l'actuació.
c. Per 8 punts es percebrà fins a un 35% del cost total de l'actuació.
d. Per 9 punts es percebrà fins a un 40% del cost total de l'actuació.
e. Per 10 punts es percebrà fins a un 45% del cost total de l'actuació.
f. Per 11 o més punts es percebrà fins a un 50% del cost total de l'actuació.
Les sol·licituds o les actuacions que no obtenguin una puntuació mínima de 6 punts es denegaran.
9. Reformulació de la sol·licitud
Quan la subvenció tengui per objecte el finançament d'actuacions que ha de fer la persona sol·licitant i l'import de la subvenció que resulti de l'informe previ que hagi de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior al màxim que figura com a quantitat subvencionable a l'apartat 6 d’aquesta línia, es podrà instar la persona beneficiària a reformular la seua sol·licitud a fi d'ajustar els compromisos i les condicions de subvenció atorgable. Una vegada que la sol·licitud mereixi la conformitat de l'òrgan col·legiat o instructor, es remetran les actuacions a l'òrgan competent per a què dicti resolució, amb la proposta de resolució prèvia de l'òrgan instructor. En qualsevol cas, la reformulació respectarà l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts respecte a les sol·licituds.
10. Obligacions de les persones beneficiàries
Les cooperatives agràries que hagin obtingut subvenció hauran de complir amb les següents obligacions:
a. Realitzar les actuacions auxiliades dins del termini establert.
b. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control que siguin procedents per part de l'administració del Consell Insular d’Eivissa, així com facilitar tota aquella informació que els sigui requerida per aquesta administració en relació amb l'ajuda concedida. En el cas de realització de cursos, el beneficiari estarà subjecte a la supervisió de l'execució del curs per part del Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí del Consell Insular i haurà de comunicar-li el seu inici, horaris i finalització.
c. Quan l'actuació auxiliada consisteixi en assistències tècniques, estudis o actuacions de promoció s'haurà de remetre al Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí un exemplar del treball realitzat.
d. Totes aquelles que resultin de l'aplicació de les disposicions d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
11. Justificació i pagament
Quant a la justificació i el pagament s’estarà a allò disposat al punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
En el cas d'ajudes per a la realització de cursos es presentarà juntament amb els justificants de pagament, memòria final del curs que inclourà:
a) Mesures de difusió relatives al finançament públic del Consell Insular d’Eivissa.
b) Relació d'alumnes assistents i fotocòpia del seu document d'identificació.
c) Documentació entregada a l'alumnat.
d) Fulls de control de firmes.
Les diferents actuacions objecte de subvenció, presentades per una persona sol·licitant en una mateixa línia d'ajuda, es consideraran independents, tant per a la seua valoració, com per a la quantia d'ajuda a percebre, sense que es pugui fer una transferència entre les actuacions dins d'una mateixa sol·licitud.
c) Ajudes per a les entitats agràries amb programes fitosanitaris
1. Objecte
L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és el foment de l'associacionisme agrari amb finalitats agroambientals, concretament de col·laboració amb l'administració en la lluita col·lectiva contra els agents nocius dels vegetals a l'àmbit territorial de l’illa d'Eivissa mitjançant la utilització racional de tècniques d'aplicació, productes i mitjans fitosanitaris.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima que es destina a la present línia és de 70.000 € (setanta mil euros) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47000.
3. Sol·licitants i actuacions subvencionables
Podran sol·licitar aquesta línia d'ajuda les entitats agràries amb programes fitosanitaris, l'àmbit d'activitat de les quals estigui ubicat a Eivissa, que hagin contractat personal tècnic dedicat a la protecció vegetal, amb un contracte d'almenys 35 hores setmanals.
Se subvencionaran les despeses derivades de la contractació, la formació del personal tècnic, i per a l'aplicació de programes fitosanitaris mitjançant control biològic, que s'hagin realitzat des de l'1 de setembre de 2017 fins al 31 d'agost de 2018.
Es podrà sol·licitar l'ajuda per als següents conceptes, amb un màxim d'ajuda de 25.000 € per entitat beneficiària:
a. Subvenció total o parcial del salari i despeses de Seguretat Social anuals, corresponent al personal tècnic contractat per l'entitat, amb un màxim per entitat agrària de 18.000,00 €.
b. Formació del tècnic contractat per l'entitat. Se subvencionarà el 80% del cost del programa de formació fins a un màxim de 1.200 € (mil dos-cents euros) per entitat beneficiària. En tot cas, per beneficiar-se d'aquesta part de l'ajuda, el programa de formació del qual es tracti haurà d'estar informat favorablement pel Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí basant-se en criteris d'interès de l'actuació formativa proposada.
c. Adquisició de material per al control biològic de plagues i malalties, i utilització de fauna auxiliar, productes fitosanitaris, trampeig, feromones, enemics naturals, etc. El cost del qual serà subvencionat en un 80%, fins a un màxim de 7.000,00 euros.
4. Sol·licituds i documentació
El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s’estableix al punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds s'hauran de formular segons allò que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, i hauran de contenir la següent informació:
Nom i raó social de l'entitat, CIF, telèfon, nom i DNI del representant legal.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
a. CIF.
b. DNI del representant legal i acreditació d'aquesta representació.
c. Estatuts o dels reglaments inscrits en el registre corresponent, així com del document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre corresponent.
d. Pressupost de les despeses (fotocòpia compulsada del contracte signat entre l'entitat i el tècnic o la tècnica).
e. Memòria del programa fitosanitari.
f. Relació de productors que s'acullen al programa fitosanitari i superfície de cultiu.
g. Memòria amb les mesures de difusió relatives al finançament públic de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa.
5. Règim de les ajudes
La concessió de les ajudes es durà a terme mitjançant règim de concurrència no competitiva. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són incompatibles amb qualsevol altre tipus d'ajuda o subvenció que pels mateixos conceptes atorgui aquesta o una altra administració pública o una entitat privada.
6. Instrucció
Pel que fa a la instrucció s’estarà a allò que disposa el punt 3 b de les disposicions generals.
7. Selecció i valoració.
La comissió avaluadora desenvoluparà les funcions descrites a l'apartat 4 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
a. Les entitats sol·licitants es comprometen a acreditar davant el Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí el compliment dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes, i a presentar mensualment resultats parcials dels projectes subvencionats pel Departament.
b. Les persones beneficiàries es comprometen a sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control procedents del Consell Insular d’Eivissa, així com a facilitar tota aquella informació que aquesta institució els requereixi en relació amb les ajudes concedides.
c. Totes aquelles que resultin de l'aplicació de les disposicions d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
9. Justificació i pagament
Quant a la justificació i el pagament s’estarà a allò disposat al punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria, a més es presentarà un informe tècnic dels resultats obtinguts al programa fitosanitari subvencionat amb l'adquisició de material per al control biològic de plagues i malalties, i utilització de fauna auxiliar.
d) Ajudes a les cooperatives agrícoles per a la sembra d'espècies farratgeres i llavor certificada de cereal.
1. Objecte
L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és fomentar l'adquisició de llavors per a la sembra d'espècies farratgeres tradicionals, per al seu aprofitament per part del bestiar, i subvenció per a l'adquisició de llavor certificada per millorar la producció de cereal en l'àmbit d'Eivissa, mitjançant les cooperatives agrícoles de l’illa d’Eivissa.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 40.000 € (quaranta mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47000.
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció les cooperatives agràries que reuneixin els següents requisits:
a. Que el seu àmbit d'actuació estigui situat a Eivissa.
b. Que estiguin legalment constituïdes.
c. Que estiguin inscrites en el registre de cooperatives corresponent.
S'estimarà procedent la selecció dels expedients tenint en compte l'adequació de la sol·licitud a l'objectiu i les condicions d'aquesta convocatòria.
4. Actuacions objecte de l'ajuda
A) Llavor per a la sembra de farratgeres, se subvencionarà la venda de llavors per a la sembra de les espècies farratgeres civada i veça, en la proporció de 70% i 30% respectivament, amb una tolerància del 5%. En qualsevol cas, el factor determinant és la veça, que no pot superar el 35% del total de la mescla de les llavors. La densitat de sembra recomanada és de 120 kg de llavor/ha.
B) Llavor certificada per a la sembra de cereal, blat, ordi, civada i triticale, amb una densitat de sembra de 150 kg de llavor/ha.
Característiques per a les dues línies:
L'ajuda podrà subvencionar despeses realitzades fins al 31 d'octubre de 2018.
També es podrà subvencionar aquella llavor per a sembra de farratgeres que va ser comprada posteriorment al 13 d'octubre del 2017 que no hagués estat objecte de subvenció ni en aquesta ni en una altra administració.
Les limitacions de les quantitats subvencionables a cooperatives beneficiàries d'aquesta ajuda per a les dues línies, i per persones titulars d'explotació agrària, agricultors, ramaders, o productors que adquireixin les llavors són:
a. En cap cas, la quantia subvencionada, per agricultor/a, no podrà excedir els 3.000 €.
b. Només es podrà vendre una quantitat màxima de llavor subvencionada, per persona i campanya, en les proporcions establertes en aquesta convocatòria, equivalent a la sembra de 10 ha de cultiu per a cadascuna de les línies, 10 ha per a sembra de cultiu farratger i 10 ha per a sembra de llavor certificada de cultiu de cereals.
En el cas de llavor per a la sembra de farratgeres el/la comprador/a disposi d'una de les dues llavors de les espècies farratgeres esmentades i vulgui comprar només una de les llavors, només es podrà vendre una quantitat màxima subvencionada de 420 kg (42 kg/ha) de llavor de veça o 900 kg (90 kg/ha) de llavor de civada, per persona. En qualsevol cas, la quantitat màxima de llavor farratgera total subvencionada per persona és de 1.200 kg.
c. Aquesta ajuda és incompatible amb qualsevol altre ajuda per aquest mateix objecte.
5. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds s'hauran de formular segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria. A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
a. CIF.
b. DNI del representant legal i acreditació d'aquesta representació.
c. Estatuts o dels reglaments inscrits en el registre corresponent, així com del document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre corresponent.
d. Pressupost de les despeses i una memòria amb les mesures de difusió relatives al finançament públic de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa.
6. Règim de les ajudes
La concessió d'aquestes ajudes es durà a terme mitjançant un règim de concurrència no competitiva.
Les ajudes que es puguin concedir a les cooperatives agràries en concepte de promoció de sembra i de venda de llavors són amb un màxim del 80% del preu de venda al públic.
En el cas que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista en el punt 2 d'aquesta línia d'ajudes, es reduiran proporcionalment totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajuda.
7. Instrucció
La instrucció es farà d'acord amb el que disposa el punt 3 b de les disposicions generals.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
Les cooperatives beneficiàries estan obligades a:
a. Dur a terme les actuacions per les quals se'ls ha concedit l'ajuda.
b. Recaptar i acreditar el compliment dels requisits i assumpció de compromisos, per part de totes aquelles persones que adquireixin llavor subvencionable, mitjançant la presentació d'una declaració responsable signada, per cadascuna d'aquestes persones, en la qual consti el nom i número de DNI i les següents dades:
- Número total d'hectàrees que se sembrarà i la seua localització (municipi, polígon i parcel·la).
- Tota aquella documentació necessària per acreditar, davant el Departament d’Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí, el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes.
c. Fer recaure la subvenció en el preu de venda de les llavors.
d. Donar a conèixer la convocatòria d'ajudes a les seues persones associades.
9. Justificació i pagament de la subvenció
El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada s'hagi presentat tota la documentació requerida com a justificant i que s'hagi comprovat el compliment dels requisits establerts, la qual cosa es constatarà mitjançant informe emès pel Departament a la sol·licitud justificativa de la realització de les actuacions subvencionables, les cooperatives sol·licitants hauran d'aportar la següent documentació:
- Factures justificatives de les llavors repartides a cada persona. Ha de constar el preu total de la llavor i la quantitat abonada per la persona compradora. Juntament amb les respectives declaracions responsables, tal com s'especifica en el punt 7 d'aquesta línia d'ajudes.
El termini per justificar aquestes actuacions serà fins al dia 15 de novembre de 2018.
Quant a la justificació i el pagament es farà d'acord al que es disposa en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
e) Ajudes per al foment de l'ús de plàstics biodegradables en substitució dels tradicionals
L'ús de làmines de plàstic s'ha convertit en una eina clau en l'agricultura moderna. En els cultius hortícoles a l'aire lliure, s'optimitzen els resultats tecnicoeconòmics i la qualitat comercial utilitzant aquests productes, que s'han convertit en un recurs imprescindible del sector, similar al d'altres matèries primeres utilitzades. A més, és evident l'estalvi i la millora a l'hora de la gestió de l'aigua, així com la reducció de l'ús de fertilitzants, la disminució de l'ús de plaguicides i la reducció i fins a l'eliminació de l'ús d'herbicides amb resultats relacionats indiscutiblement amb l'ús d'aquests plàstics.
No obstant això, és evident que el seu ús provoca problemes quant al residu plàstic que al final del seu període útil es genera, per la qual cosa l'aparició dels plàstics biodegradables suposa una innovació tècnica que en si mateixa representa una solució al problema dels residus plàstics. Però aquesta no és la solució ideal, ja que els costos d'aquests materials són molt superiors als dels plàstics convencionals i representa un desequilibri en la relació cost-benefici que suposa la utilització dels plàstics convencionals; això fa que aquesta solució no sigui una garantia per introduir de forma significativa els plàstics biodegradables en les explotacions agràries. Per això, atenent a la necessitat real detectada en aquest sentit, s'estableix una línia d'ajuda per compensar part del cost suplementari que suposa la utilització de plàstics biodegradables en encoixinaments agrícoles.
1. Objecte
L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és establir les prescripcions que regiran la concessió d'ajudes per al foment de la tècnica de l'encoixinament amb plàstic biodegradable en els cultius agrícoles. L'ajuda va dirigida a l'adquisició de plàstics per a la campanya 2017- 2018. Les ajudes podran finançar despeses d'actuacions que es realitzin des de l'1 de setembre del 2017 fins al 31 d'agost de l'any 2018.
2. Consignació pressupostària
La quantia màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 12.000 € (dotze mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47000.
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció les persones titulars d'explotacions agràries que reuneixin els següents requisits:
a. Que l'explotació agrària estigui situada a l’illa d'Eivissa.
b. Disposar d'una superfície mínima de 0,40 ha de cultiu amb la tècnica de l’encoixinament.
S'estimarà procedent la selecció dels expedients tenint en compte l'adequació de la sol·licitud a l'objectiu i les condicions d'aquesta línia. En el cas que les sol·licituds superin l'import previst en la present línia, tendran preferència els titulars d'explotacions agràries prioritàries.
4. Actuacions objecte de l'ajuda
Se subvencionarà el sobre cost de la utilització de plàstics biodegradables en tota la superfície de l'explotació en la qual s'utilitza la tècnica de l’encoixinament, sempre que s'encoixini un mínim de 2.000 m2 per ha.
Les limitacions de les quanties subvencionables per a aquesta ajuda són les següents:
En cap cas la quantia total subvencionada no podrà excedir de 3.000 € per titular d'explotació agrària.
5. Sol·licituds i documentació
El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'estableix en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria. Les sol·licituds s'hauran de formular segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria. A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
a. Fotocòpia compulsada del DNI o CIF de la persona titular.
b. Fotocòpia compulsada, si escau, del DNI del representant degudament autoritzat juntament amb el document acreditatiu d'aquesta representació.
c. Pressupost de les despeses.
d. Relació de les parcel·les de l'explotació encoixinades o que es pretén encoixinar amb plàstics biodegradables, identificant-les amb número de polígon i parcel·la cadastral, indicant la superfície encoixinada.
6. Règim de les ajudes
Als sol·licitants que compleixin els requisits i els compromisos establerts en aquesta convocatòria, se'ls podrà concedir una ajuda del 75 % del cost de l'adquisició de plàstic biodegradable per a l'encoixinament.
La concessió d'aquestes ajudes es durà a terme mitjançant un règim de concurrència no competitiva, sempre tenint en compte l'establert en els punts 3 i 4 de la present línia.
En el cas que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista en el punt 4 d'aquesta línia, es tendrà en compte l'establert en el punt 3 i es reduiran proporcionalment totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajuda que quedin.
7. Obligacions de les persones beneficiàries
a. Dur a terme les actuacions per a les quals se'ls ha concedit l'ajuda.
b. Acreditar davant el Departament d’Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s'exigeixin per a la concessió de les ajudes.
c. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la realització de les actuacions subvencionables de la present línia d'ajudes i adjuntar la documentació requerida (factures i declaracions responsables), dins del termini de presentació de les sol·licituds.
d. Donar publicitat a la subvenció sol·licitada o concedida mitjançant un cartell visible col·locat en l'accés a la parcel·la encoixinada objecte de la subvenció. Dimensió mínima del cartell DNI A-4.
8. Instrucció
En el que fa referència a la instrucció, es farà el que disposa el punt 3.b de les disposicions generals.
9. Justificació i pagament de la subvenció
Si les superfícies determinades en els controls administratius i sobre el terreny són inferiors a les superfícies sol·licitades, s'aplicarà el previst en aquesta convocatòria i a les bases generals, sense perjudici de les conseqüències que se’n derivin segons les disposicions legals vigents.
Quant a la justificació i el pagament es farà d'acord al que es disposa en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Adjunt es presentarà fotografia del cartell col·locat a l'accés a la parcel·la encoixinada objecte de la subvenció, que dóna publicitat a la subvenció sol·licitada o concedida.
f) Ajudes per a la pèrdua d'animals reproductors de les espècies ovina i/o caprina com a conseqüència d'atacs de cans
1. Objecte
L'objectiu d'aquesta línia és subvencionar als ramaders i ramaderes d'Eivissa que hagin perdut femelles reproductores com a conseqüència d'atacs de cans amb la finalitat de fomentar la conservació de la cabanya ramadera.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a aquesta línia d'ajuda és de 2.000 € (dos mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47000.
3. Actuacions objecte de l'ajuda
Es consideren actuacions objecte de l'ajuda la reposició d'animals morts, de l'espècie ovina i/o caprina, com a conseqüència d'atacs de cans soferts entre el dia 1 de setembre de 2017 i el 31 d'agost de 2018.
4. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció aquells ramaders i ramaderes (persones físiques i jurídiques) titulars d'una explotació d'animals reproductors d'ovelles i/o cabres que hagin sofert pèrdues de femelles reproductores de les espècies ovina i/o caprina, sempre que reuneixin els següents requisits:
a. Que els animals hagin estat en una o diverses explotacions situades a l'àmbit territorial d'Eivissa almenys sis mesos abans de la sol·licitud de la subvenció.
b. Que els animals que hagin abandonat l'explotació d'origen, o que hagin complit 12 mesos d'edat, estiguin degudament identificats.
c. Que el titular estigui en possessió del Llibre oficial de Registre d’Explotació d’Oví i Cabrum degudament diligenciat.
d. Complir amb la legislació veterinària aplicable, particularment amb el Reial decret 2611/1996, de 26 de desembre, pel qual es regulen els programes nacionals d'eradicació de malalties animals.
e. Que l'animal mort com a conseqüència d'atacs de cans sigui objecte de reposició.
f. Que la mort de l'animal s'hagi certificat mitjançant certificat oficial o informe veterinari, o s'hagi interposat denúncia davant la Guàrdia Civil o la Policia Local.
5. Sol·licituds i documentació
El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'estableix en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds es formularan segons el que disposen les bases reguladores i aquesta convocatòria.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
a. Fotocòpia compulsada del DNI o CIF del titular de l'explotació i, si escau, del DNI del representant degudament autoritzat juntament amb el document acreditatiu d'aquesta representació.
b. Fotocòpia compulsada de la denúncia realitzada davant la Guàrdia Civil o la Policia Local, en la qual haurà de constar el número d'animals morts o una fotocòpia del certificat veterinari oficial.
c. Fotocòpia compulsada del Llibre oficial de Registre d’Explotació d’Oví i Cabrum.
6. Règim de les ajudes
La concessió de les ajudes es durà a terme mitjançant el procediment individual de selecció de persones beneficiàries, per mitjà del qual les sol·licituds es resoldran individualment per ordre de registre d'entrada amb la documentació completa, dins del termini de la convocatòria i mentre existeixi crèdit pressupostari.
L'ajuda serà de 60 € (seixanta euros) per cada animal mort i reposat.
7. Instrucció
En relació amb la instrucció es farà d'acord al que disposa el punt 3 b de les disposicions generals.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries estan obligades a:
a. Reposar els animals morts i mantenir el mateix cens que tènia abans de l'atac dels cans durant un mínim de dos anys.
b. Presentar justificant de reposició dels animals sol·licitats tal com s'estableix en el punt 7 d'aquesta línia.
9. Justificació i pagament de la subvenció
Es considera com a document justificatiu l'anotació obligatòria dels moviments (altes/baixes) dels animals inscrits en el Llibre oficial de Registre d’Explotació d’Oví i Cabrum. . El pagament es realitzarà en relació amb els animals morts per atacs de cans sol·licitats i reposats, degudament justificats.
g) Ajudes per a la conservació de varietats locals tradicionals de cereals en risc d'erosió genètica i arbres fruiters de secà tradicionals
A Eivissa existeixen varietats locals tradicionals que s'han cultivat des de fa més de 50 anys i formen part del patrimoni de l’illa. Aquestes varietats, adaptades a les condicions de l'ambient local i amb una gran diversitat genètica, han estat desplaçades per les varietats modernes, amb una base genètica molt reduïda, però més productives en moltes ocasions que les varietats locals.
La pèrdua d'aquests recursos suposa, a més, un empobriment del patrimoni cultural que porten associat (tècniques de cultiu, gastronomia, paisatges tradicionals…).
Per tot això, es considera prioritari realitzar actuacions destinades a la conservació d'aquestes varietats tradicionals, prioritzant d'una banda les varietats locals tradicionals de cereals per la seua major presència al territori i, per tant, amb un risc major de desaparició, i d'altra banda, la replantació d'arbres fruiters de secà tradicionals per la seua importància a nivell paisatgístic a Eivissa i com un recurs natural a mantenir.
Així, s'estableix una línia d'ajuda per compensar els agricultors i agricultores, d'una banda, pel sobre cost que suposa el cultiu de varietats tradicionals de cereals davant les varietats comercials actuals per tenir generalment una producció menor i per les actuacions de conservació de la llavor associades amb aquestes varietats tradicionals que no es realitzen en el cultiu de varietats comercials. I, d'altra banda, per la replantació d'arbres fruiters tradicionals de secà com és l'ametller i el garrover com un valor natural i element característic del paisatge agrari eivissenc tradicional.
Després d'anys d'aplicació, la superfície sembrada pels perceptors de l'ajuda per a la conservació de varietats locals de cereals s'ha triplicat i el 48 % de la superfície correspon a una varietat d'ordi, mentre que el número de beneficiaris ha augmentat més d'un 30 %; quant a les necessitats pressupostàries, la dotació prevista inicialment va ser esgotada íntegrament en la convocatòria de l'any 2017. Aquestes xifres indiquen l'efectivitat de l'ajuda, però les reduïdes superfícies sembrades i el baix número d'explotacions que sembren les varietats locals de cereals aconsellen mantenir l'ajuda a la conservació de les varietats locals tradicionals de cereals, optimitzant els recursos públics assignats. Així, en la present convocatòria la subvenció per a les varietats que compten amb menys d'una hectàrea sembrada l'any 2018 (blat mollar roig i ordi blanc) fins als 500 €/ha, amb l'obligació de dedicar la totalitat de la collita a llavor; finalment s'introdueix l'obligació per al beneficiari de declarar la collita obtinguda i d'assegurar que guarda la quantitat de collita exigida per sembra.
S'ha canviat la denominació d'una varietat d'ordi, que passa a ser ordi negre i no ordi pagès. Aquest canvi es deu al major coneixement que es té de les varietats, ja que la denominació pagès és utilitzada per aquells cultivadors que no coneixen altres varietats locals de la mateixa espècie, mentre que els coneixedors de dos o més varietats assignen noms específics que les diferencien.
1. Objecte
L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és subvencionar als titulars d'explotacions agràries per a la protecció de les varietats locals tradicionals de cereals de l’illa d'Eivissa en risc d'erosió genètica i la replantació d'arbres fruiters de secà tradicionals. L'ajuda va dirigida a la compensació del sobrecost de cultiu i conservació dels cereals locals tradicionals, per a la campanya 2017-2018, i per a la compra i plantació de plançons d'ametllers i garrovers.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 18.000 € (divuit mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47000, que es distribuirà amb els següents grups:
a) Actuacions per a la conservació de varietats locals tradicionals de cereals en risc d'erosió genètica: 50% dels crèdits assignats.
b) Actuacions per a la plantació i replantació d'arbres tradicionals de secà: 50% dels crèdits assignats.
En el cas que les actuacions d'un grup no esgotin el pressupost que s'estableix, s'imputarà la quantia sobrant al grup que l’hagi esgotat.
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la subvenció les persones titulars d'explotacions agràries que reuneixin els següents requisits:
a. Que l'explotació agrària estigui situada a l’illa d'Eivissa.
b. Disposar d'una superfície mínima de 0,30 ha sembrades amb varietats locals de cereals de l’illa d'Eivissa, per a la subvenció de cereals tradicionals locals.
c. Haver plantat o replantat ametllers i/o garrovers l'any 2018, si és el cas.
d. S'han de plantar 10 arbres com a mínim, si és el cas.
Es considera procedent la selecció dels expedients tenint en compte l'adequació de la sol·licitud a l'objectiu i les condicions d'aquesta convocatòria. En el cas que les sol·licituds superin l'import previst en aquesta línia, tendran preferència les persones titulars d'explotacions agràries prioritàries.
4. Actuacions objecte de l'ajuda
A) Ajudes per a la protecció de les varietats locals tradicionals de cereals:
Se subvencionarà el sobrecost de cultiu i conservació dels cereals locals tradicionals sempre que se sembri un mínim de 0,30 ha. Es reservarà per a la sembra de la propera campanya almenys el 10% de la producció obtinguda, amb un mínim de 120 kg/ha.
Les varietats tradicionals objecte de l'ajuda són:
Blat: «xeixa i mollar roig».
Ordi: «ordi pagès i ordi negre».
Civada: «civada pagesa».
Les varietats tradicionals locals de blat no poden estar mesclades amb altres varietats en la mateixa parcel·la per poder garantir el manteniment de la llavor; en el cas de l'ordi i la civada, si els dos són varietats tradicionals s'acceptarà la superfície inscrita com a varietat tradicional per ser aquesta una pràctica tradicional en cultius per a alimentació ramadera.
Les limitacions de les quanties subvencionables per a aquesta ajuda són les següents:
En cap cas la quantia total subvencionada no podrà excedir de 3.000 € per titular d'explotació agrària.
B) Ajudes per a la replantació i/o plantació d'arbres fruiters de secà tradicionals.
Se subvencionarà la compra i la sembra de planters d'arbres fruiters de secà tradicionals, en concret, ametller i garrover.
En cap cas la quantia total subvencionada no podrà excedir de 3.000 € per titular d'explotació agrària.
5. Sol·licituds i documentació
El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'estableix en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds s'hauran de formular segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, i hauran de contenir la següent informació:
a. Nom i número de DNI o CIF del titular i, si escau, nom i número de DNI del representant.
b. Domicili social, a l'efecte de comunicacions, i telèfon.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació esmentada en les disposicions generals, la següent:
a. Fotocòpia compulsada del DNI o CIF del titular.
b. Fotocòpia compulsada, si escau, del DNI del representant degudament autoritzat juntament amb el document acreditatiu d'aquesta representació.
c. Relació de parcel·les i recintes de l'explotació cultivats amb indicació de la superfície i el tipus de cereal cultivat de varietat tradicional i/o el número de fruiters de secà tradicionals de nova plantació o replantació.
d. Informe emès per una entitat amb experiència reconeguda al territori en l'àmbit de la varietat tradicional, on s'acrediti la disponibilitat de llavor suficient per fer les sembres objecte d'ajuda.
e. En el cas de l'ajuda de fruiters de secà tradicionals, factures originals acreditatives de la compra de planters durant 2018.
6. Règim de les ajudes
A les persones sol·licitants que compleixin els requisits i els compromisos establerts en aquesta convocatòria, se'ls podrà concedir una ajuda resultant de multiplicar la superfície amb dret a ajuda, per un import unitari de 400 € per hectàrea per a la sembra de varietats locals tradicionals de cereals de l’illa d'Eivissa, i en el cas de blat mollar roig i ordi blanc fins als 500 €/ha, amb l'obligació de dedicar la totalitat de la collita a llavor.
En el cas d'ajuda per replantació d'arbres fruiters de secà tradicionals, a les persones sol·licitants que compleixin els requisits i compromisos establerts en la present convocatòria se'ls podrà concedir una ajuda resultant de multiplicar el número de planters d'ametllers i/o garrovers adquirits i plantats des de l'1 de gener fins al 31 d'agost de 2018, per un import unitari de 24 € per plançó empeltat.
La concessió d'aquestes ajudes es durà a terme mitjançant un règim de concurrència competitiva.
En el cas que les sol·licituds amb dret a ajuda superin la quantia prevista en el punt 4 d'aquesta línia d'ajuda, es tendrà en compte el que es disposa en el punt 3 i es reduiran proporcionalment totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajuda que quedin.
7. Obligacions dels beneficiaris
a. Dur a terme les actuacions per a les quals se'ls ha concedit l'ajuda.
b. Acreditar davant el Departament d’Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes.
c. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la realització de les actuacions subvencionables de la present línia d'ajudes i adjuntar la documentació requerida (declaracions responsables), dins del termini de presentació de les sol·licituds.
d. Donar publicitat a la subvenció sol·licitada mitjançant un cartell visible col·locat a l'accés a totes les parcel·les sembrades de varietat tradicional i/o de les parcel·les plantades d'arbres objecte de la subvenció. Dimensió mínima del cartell DNI A-4.
8. Instrucció
Referent a la instrucció es farà d'acord amb el que es disposa en el punt 3.b de les disposicions generals.
9. Justificació i pagament de la subvenció
Quant a la justificació i el pagament es farà d'acord al que disposa el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Si les superfícies determinades en els controls administratius i/o sobre el terreny són inferiors a les superfícies sol·licitades, s'aplicarà el previst en aquesta convocatòria i a les bases generals, sense perjudici de les conseqüències que es derivin segons les disposicions legals vigents.
Adjunt es presentarà fotografia del cartell col·locat a l'accés a la parcel·la objecte de subvenció, que dóna publicitat a la subvenció sol·licitada o concedida.
h) Ajudes a les entitats associatives agràries
1. Objecte
L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és establir els criteris que han de regir per a la concessió de les subvencions destinades al foment i al desenvolupament de les entitats associatives agràries, d'altres entitats associatives o associacions sense ànim de lucre, relacionades amb el desenvolupament i el foment del sector agrari, ramader i/o pesquer, en l'àmbit territorial de l’illa d'Eivissa.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destina a aquesta línia és de 78.000 € (setanta-vuit mil euros) amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 4100-48900 i 4100-78900 en les quanties de 48.000 € i 30.000 €, respectivament.
3. Actuacions objecte de l'ajuda
Les ajudes podran finançar inversions, despeses i costos diversos que es realitzin des de l'1 d'octubre de l'any 2017 fins al 31 d'agost de l'any 2018.
Seran subvencionables les inversions i despeses corrents originades pels següents conceptes:
a. Despeses de constitució, despeses administratives inicials com a lloguer de locals i materials d'oficina, costos de personal administratiu, costos generals, despeses legals i administratives.
b. Estudis, plans de gestió, contractació d'assistència tècnica, actuacions de promoció de l'activitat agrària.
c. Programes de sanitat vegetal, sanitat animal o manteniment, conservació i foment de races autòctones d'Eivissa, programes que hauran de ser informats favorablement pel Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí del Consell Insular d’Eivissa.
4. Requisits de les persones sol·licitants
a. Les entitats hauran d'estar legalment constituïdes i inscrites en el registre corresponent.
b. Assumpció dels compromisos i obligacions establerts en la present convocatòria, els establerts en el punt 6 de les disposicions generals, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
5. Sol·licitud i documentació
El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'estableix en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds s'hauran de formular d'acord amb el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
a. CIF de la persona titular.
b. DNI del representant legal i acreditació d'aquesta representació.
c. Estatuts o dels reglaments inscrits en el registre corresponent, així com del document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre corresponent.
d. Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre d'associacions corresponent, si escau.
e. Pressupost de les despeses.
f. Memòria de l'actuació o projecte de subvenció, amb les mesures de difusió relatives al finançament públic de les esmentades activitats per part del Consell Insular d'Eivissa.
La sol·licitud d'aquesta ajuda és incompatible amb una altra subvenció del Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí.
6. Règim de les ajudes
La concessió de les subvencions es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva.
Les ajudes que es podran concedir a les entitats associatives agràries, a altres entitats associatives o associacions sense ànim de lucre que realitzin activitats de foment de la producció i/o comercialització agrària, desenvolupament, promoció, dinamització i foment de les races autòctones, així com també del sector ramader i/o pesquer són, fins a un 70 % del cost total de la despesa, amb un màxim de 9.000 euros per beneficiària; en el cas d'entitats associatives sense ànim de lucre, sempre que tenguin com a objecte social recollit expressament en els seus estatuts, almenys, la promoció, la dinamització o el foment de les races autòctones o del sector agrari, ramader i/o pesquer de l’illa d'Eivissa, es podran subvencionar el 100 % d'un primer tram de les despeses de constitució i funcionament sol·licitats amb un màxim de 1.000 euros (mil euros) per entitat.
7. Instrucció
Pel que fa a la instrucció s’estarà a allò que disposa el punt 3.b de les disposicions generals.
8. Criteris de selecció i valoració
La comissió avaluadora és l'òrgan instructor, que desenvoluparà les funcions descrites a l'apartat 4 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
A) Per a l'adjudicació de les subvencions convocades es tendrà en compte els criteris de valoració, excepte referent al primer tram de les despeses d'entitats associatives sense finalitat de lucre, descrites a l'apartat segon del punt anterior.
Fins a 3 punts, per aspectes innovadors del projecte o actuació, o bé que suposin una prestació de serveis inexistents en l'àmbit d'Eivissa.
Fins a 3 punts, per millora de la viabilitat i/o de la concentració de les entitats associatives.
Fins a 3 punts, per millora de la prestació de serveis en règim associatiu en l'adquisició de maquinària i equipament.
Fins a 3 punts, per actuacions de promoció de la producció agrària ecològica, producció integrada o conservació de races autòctones.
Fins a 3 punts, per l'adequació a l'objectiu d'aquesta convocatòria, atenent a l'interès general de l'actuació i la seua repercussió social.
Fins a 3 punts, per l'execució de programes de sanitat animal o de sanitat vegetal prèviament aprovats per aquest Departament.
Fins a 3 punts, per la incidència sobre la producció agrícola, ramadera o pesquera.
Fins a 2 punts, per la qualitat de la memòria sobre l'actuació, amb explicació de l'organització, dels recursos humans, materials i econòmics.
B) Es consideren prioritàries les actuacions del primer tram de despeses d'entitats associatives sense ànim de lucre, descrits en el paràgraf segon del règim d'ajudes.
C) Escala de puntuació i quantitat subvencionable:
a. Per 6 punts es percebrà fins a un 20% del cost total de l'actuació.
b. Per 7 punts es percebrà fins a un 30% del cost total de l'actuació.
c. Per 8 punts es percebrà fins a un 40% del cost total de l'actuació.
d. Per 9 punts es percebrà fins a un 50% del cost total de l'actuació.
e. Per 10 punts es percebrà fins a un 60% del cost total de l'actuació.
f. Per 11 o més punts es percebrà fins a un 70% del cost total de l'actuació.
Les sol·licituds o actuacions que no obtenguin una puntuació mínima de 6 punts es denegaran.
9. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries que hagin obtengut subvenció hauran de complir amb les següents obligacions:
a. Realitzar les actuacions auxiliades dins del termini establert.
b. Quan l'actuació auxiliada consisteixi en assistències tècniques, estudis o actuacions de promoció s'haurà de presentar al Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí un exemplar del treball realitzat.
c. La persona sol·licitant haurà de prendre les mesures de difusió adequades a l’objecte de la subvenció, que podran consistir en la inclusió de la imatge institucional del Consell Insular d’Eivissa, així com llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, o bé en mencions realitzades en mitjans de comunicació.
d. Totes aquelles que resultin de l'aplicació de les disposicions d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
10. Justificació i pagament
La justificació s'ajustarà a la quantitat subvencionada i respectant el percentatge d'ajuda, per la qual cosa la quantitat justificada podria ser menor al pressupost presentat juntament amb la memòria, si aquesta disminució no influeix en el compliment de l'actuació subvencionada.
Quant a la justificació i el pagament es farà d'acord al que es disposa en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Les diferents actuacions objecte de subvenció presentades per un sol·licitant en una mateixa línia d'ajuda es consideraran independents, tant per a la seua valoració com per la quantia de l'ajuda a percebre, sense que es pugui fer una transferència entre les actuacions dins d'una mateixa sol·licitud.
Es podrà fer una transferència de les quanties d'ajuda entre les diferents actuacions amb caràcter excepcional, amb sol·licitud prèvia dins del termini d'execució de les actuacions previstes i amb un informe favorable dels serveis tècnics del Departament que acreditin el compliment de la finalitat per a la qual es va a atorgar la subvenció.
I) Ajudes a les finques col·laboradores
L'objectiu d'aquesta línia de subvenció és la realització d'experiències i camps d'assajos que permetin comprovar i demostrar sobre el terreny, amb criteris de racionalitat tècnica, econòmica i mediambiental, innovacions directament relacionades amb l'agricultura i la ramaderia que les explotacions tenguin dificultats per incorporar-les de forma autònoma. Es consideren prioritàries les actuacions relacionades amb agricultura ecològica, producció integrada, varietats autòctones i races autòctones, així com les que permetin introduir millores qualitatives en les explotacions amb vista a reduir els costos de producció, millorar les condicions de vida i el treball o estalviar energia i aigua, així com la protecció i la millora del medi rural i natural.
El termini de presentació de les sol·licituds és de 45 dies naturals a comptar des de l'endemà al de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
1. La quantitat màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 6.000 € (sis mil euros) vinculats a l'aplicació pressupostària 4100-47000.
2. Activitats objecte d'ajuda
Són actuacions subvencionables aquelles relacionades amb l'objecte d'aquesta línia de subvenció, que permetin comprovar i demostrar innovacions directament relacionades amb l'agricultura i la ramaderia i que tenguin dificultats per ser incorporades per les explotacions de forma autònoma.
Les ajudes podran finançar despeses i costos de les experiències que es realitzin de l'1 de setembre de 2017 fins al 31 d'agost de 2018.
3. Sol·licitants
Podran sol·licitar la qualificació d'explotació col·laboradora aquells persones agricultores o ramaderes titulars d'una explotació representativa de l’illa d'Eivissa.
4. Sol·licitud i documentació
Les sol·licituds s'hauran de formular segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, així mateix hauran de contenir els següents aspectes:
a) Nom i cognoms, així com domicili i telèfon del titular de l'explotació.
b) Nom i ubicació de les finques que constitueixen l'explotació i les seues dades cadastrals.
c) Dades del propietari dels terrenys, amb el seu consentiment, en el cas que la persona cultivadora directa no en sigui la propietària.
d) Superfície total de l'explotació. Distribució de superfície de cultiu.
e) Característiques de l'explotació. Mitjans dels quals disposa.
f) Proposta d'experimentació, objectius, dates previstes d'inici i finalització, previsió de costos i resultats esperats.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:
a) Fotocòpia del DNI o CIF i, si és necessari, del DNI del representant degudament autoritzat.
b) Proposta d'experimentació, objectius, dates previstes d'inici i finalització, previsió de costos i resultats esperats.
5. Règim de les ajudes
Criteris objectius i de preferència:
La concessió d'aquestes ajudes es durà a terme en procediment individual de selecció de persones beneficiàries, els criteris per poder ser seleccionada com a finca col·laboradora seran:
a) Finca representativa del cultiu amb el qual es vol fer l'experiència.
b) Mitjans de producció adequats per poder dur a terme l'assaig.
c) Orientació productiva de l'explotació.
d) Professionalitat i experiència de l'agricultor/a.
Les sol·licituds es resoldran individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que es presentin en el Registre General d'Entrada del Consell Insular d’Eivissa.
Les ajudes que es podran concedir són fins a 75 %, amb un màxim de 2.000 euros (dos mil euros), dels costos originats pel desenvolupament de l'experiència.
6. Òrgan instructor i criteris de selecció.
Referent a la instrucció es farà d'acord amb el que disposa el punt 3.b de les disposicions generals.
Quant als criteris de selecció, d'entre les sol·licituds formulades, es valorarà l'experiència o assaig proposat així com la seua adequació a les característiques de l'explotació i a les possibilitats de control i avaluació per part del Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí i s'haurà d'acreditar la capacitació professional de la persona titular de l'explotació.
7. Obligacions de les persones beneficiàries
Les explotacions col·laboradores hauran de complir amb les següents obligacions:
a) Realitzar minuciosament el programa concertat.
b) Efectuar les anotacions tècniques, econòmiques i comptables. Anotar totes les dades que s'assenyalin sobre el pla convingut.
c) Proveir amb caràcter exclusiu d'informació tècnica totes les dades sobre la marxa de l'acció plantejada i, comparativament amb els de l'explotació, els que sol·licitin els tècnics encarregats de la direcció de les accions esmentades.
d) Prestar la col·laboració necessària a les operacions de desenvolupament, control i seguiment del programa, amb el personal i els mitjans propis de l'explotació.
e) Facilitar el desenvolupament de demostracions i visites col·lectives que programi el Departament d'Economia, Hisenda, Medi Ambient, Medi Rural i Marí.
f) Donar publicitat a la subvenció sol·licitada o concedida mitjançant un cartell visible col·locat a l'accés a totes les parcel·les d'experiències i camps d'assaig. Dimensió mínima del cartell DNI A-3.
8. Instrucció
Pel que fa a la instrucció s’estarà a allò que disposa el punt 3.b de les disposicions generals.
9. Justificació i pagament
Quant a la justificació i el pagament es farà d'acord al que disposa el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
S'acompanyarà informe tècnic de les actuacions en relació al fet que efectivament els costos imputats es corresponen amb els derivats de l'actuació objecte de subvenció i, tot això una vegada finalitzada l'activitat.
Adjunt es presentarà fotografia del cartell col·locat a l'accés a la parcel·la objecte de subvenció, que dóna publicitat a la subvenció sol·licitada o concedida.
j) Ajudes als ajuntaments per a actuacions de manteniment i millora en els camins rurals
1. Objecte
La Llei 8/99, de 12 d’abril, sobre atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca i artesania disposa en el seu article segon que el Consell Insular d’Eivissa té la competència en matèria d’infraestructures i, concretament, els camins rurals, l’electrificació rural i els regadius. Així, l'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és establir els criteris que han de regir per a la concessió de les subvencions destinades als ajuntaments per a actuacions de manteniment i millora en els camins rurals com a infraestructures necessàries per a l'accessibilitat a les diferents explotacions agràries de l’illa, a fi de millorar i/o afavorir el desenvolupament i el foment del sector agrari, ramader i/o pesquer, en l'àmbit territorial de l’illa d'Eivissa.
2. Consignació pressupostària
La quantitat màxima destinada a aquesta línia és de 400.000 € amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4100-76200.
3. Actuacions objecte de l'ajuda
Són objecte de l'ajuda les actuacions sobre els camins sol·licitats que es realitzin des d'1 de gener de 2018 fins al 31 desembre de l'any 2018.
Seran subvencionables les despeses originades per la millora de camins rurals de terra que tenguin les següents característiques:
a) Camins que tenguin entrada i sortida a altres vies, ja sigui un altre camí públic o carretera.
b) Camins que donin accés a explotacions agràries, inscrites en el Registre Insular Agrari, o que estiguin en procés d'inscripció, encara que aquest camí no tengui sortida.
No podran ser objecte d'aquesta convocatòria, aquells camins rurals que hagin estat subvencionats per part del Consell Insular d'Eivissa en els tres anys anteriors.
4. Requisits
Assumpció dels compromisos i obligacions establerts en la present convocatòria, els establerts en el punt 6 de les disposicions generals, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.
5. Sol·licitud i documentació
El termini de presentació de sol·licituds serà el que s'estableix en el punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds s'hauran de formular d'acord amb el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria. La sol·licitud tendrà un apartat per sol·licitar el pagament anticipat.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
Acord de l'òrgan de l'ajuntament competent per sol·licitar aquesta ajuda o certificat de secretaria d'aquest acord.
Memòria valorada de l'actuació, identificant cadascun dels camins pels quals se sol·liciti ajuda, indicant com a mínim:
Nom del camí
Traçat i dimensions del camí,
Plànol en format digital georeferenciat identificant amplària, longitud, etc.
Característiques de les actuacions a desenvolupar en el camí
Pressupost
En el cas de camins sense sortida: Numero d'explotacions agràries afectades, i el número del RIA d'aquestes explotacions.
La concessió d'aquesta ajuda és compatible amb la concessió d'altres ajudes que puguin concedir aquesta o altres administracions, però l’import no pot ser mai de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes, superi el cost de l'activitat subvencionada.
6. Instrucció
Pel que fa a la instrucció s’estarà a allò que disposa el punt 3.b de les disposicions generals.
7. Règim de les ajudes
La concessió de les subvencions es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. Un 75 % del cost de les actuacions subvencionades fins a un màxim de 100.000 euros per sol·licitant.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
Les entitats beneficiàries que hagin obtengut subvenció hauran de complir amb les següents obligacions:
a. Realitzar les actuacions auxiliades dins del termini establert.
b. L'entitat beneficiària haurà de prendre les mesures de difusió adequades a l’objecte de la subvenció, que podran consistir en la inclusió de la imatge institucional del Consell Insular d’Eivissa, així com llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, o bé en mencions realitzades en mitjans de comunicació.
c. Totes aquelles que resultin de l'aplicació de les disposicions d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
9. Justificació i pagament
La justificació s'ajustarà a la quantitat subvencionada i respectant el percentatge d'ajuda, per la qual cosa la quantitat justificada podria ser menor al pressupost presentat juntament amb la memòria, si aquesta disminució no influeix en el compliment de l'actuació subvencionada.
Quant a la justificació i el pagament es farà d'acord a allò que es disposa al punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria, i les indicades en aquesta línia.
Les diferents actuacions objecte de subvenció presentades per un sol·licitant en una mateixa línia d'ajuda es consideraran independents, tant per a la seua valoració com per la quantia de l'ajuda a percebre, sense que es pugui fer una transferència entre les actuacions dins d'una mateixa sol·licitud.
Dins de la sol·licitud de l'ajuda es pot sol·licitar el pagament anticipat, que es farà efectiu a la seua concessió, i sempre a petició del sol·licitant.
L'Ajuntament haurà de justificar davant el Consell Insular d'Eivissa, dins del termini de 3 mesos a comptar des de l'efectiu cobrament de l'import de la subvenció, i en tot cas abans del 31 de març de 2019, la realització de les actuacions dutes a terme en 2018, mitjançant un informe de la intervenció, certificat per secretaria de l'Ajuntament, el qual ha d'incloure tota la documentació relativa en les actuacions dutes a terme, així com la justificació de totes les despeses. Es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o els informes que es considerin adequats.
10. Reintegrament
S’estarà al que disposen els punts 15 i 17 de les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader i pesquer a l’illa d'Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB) núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB número 100 Ext., de 30-06-2011 i, en relació amb els articles 43 i 44 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
b) Ajudes a les incorporacions cooperatives agràries
1. Objecte
Els poders públics de les Illes Balears protegiran, estimularan i incentivaran l'activitat que desenvolupin les societats cooperatives mitjançant l'adopció de mesures que afavoreixin la inversió empresarial i l'associacionisme cooperatiu entre altres.
El Consell Insular d'Eivissa com a administració pública competent en matèria agrària ha d’impulsar la creació de cooperatives i societats agràries de transformació (SAT) com a canal de participació dels productors agraris en els processos de producció, transformació i comercialització dels seus productes, amb l’objectiu d’incrementar el nivell de renda en el medi rural.
L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda de la convocatòria és establir les normes que han de regir per a la concessió de les subvencions destinades al foment i desenvolupament de les cooperatives agrícoles, i en concret per al manteniment del teixit cooperativista a l’illa d'Eivissa i així poder atreure a nous agricultors, amb l'objectiu final de mantenir la xarxa de cooperatives de l’illa d'Eivissa, societats primordials per al manteniment del teixit agrícola insular.
2. Consignació pressupostària
La quantia màxima destinada a aquesta línia és de 25.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4100-47000.
3. Actuacions objectiu de l'ajuda
Les ajudes podran finançar despeses d'actuacions que es realitzin des de l'1 de gener de l'any 2018 fins al 30 d'octubre de l'any 2018.
Subvenció dels costos d'incorporació de nous associats a les cooperatives agràries que tenguin el seu àmbit d'actuació exclusivament a l’illa d'Eivissa. És a dir, la quota d'ingrés d'acord amb el que disposa l'article 77 de la Llei 1/2003, de 20 de març, de cooperatives de les Illes Balears, subvencionant l'aportació obligatòria al capital social que li correspongui.
Les noves incorporacions hauran de ser exclusivament per a aquells agricultors inscrits en el Registre Insular Agrari o que hagin sol·licitat la seua inscripció mitjançant la declaració responsable corresponent.
4. Requisits de les sol·licitants
Podran sol·licitar l'ajuda les cooperatives agràries que reuneixin els següents requisits:
a. Que el seu àmbit d'activitat territorial estigui ubicat a Eivissa.
b. Que estiguin legalment constituïdes.
c. Que estiguin inscrites en el registre de cooperatives corresponent.
d. Compromís de mantenir-se en la condició de soci de la cooperativa durant els 5 anys següents a la seua incorporació com a nou soci.
5. Sol·licitud i documentació
El termini màxim de presentació de les sol·licituds serà el 10 de novembre de 2018, amb aquesta sol·licitud també s'adjuntaran els documents per a la seua justificació.
Les sol·licituds s'hauran de formular segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, i hauran de contenir la següent informació:
a. Nom i raó social de la cooperativa, el seu CIF, telèfon, així com el nom i el DNI del representant legal.
b. Acceptació dels compromisos derivats d'aquesta convocatòria i de les bases reguladores de les ajudes.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar, a més de la documentació que s'esmenta en les disposicions generals, la següent:
a. CIF.
b. DNI de la persona representant legal i acreditació d'aquesta representació.
c. Estatuts o dels reglaments inscrits en el registre corresponent, així com del document acreditatiu de la inscripció de l'entitat corresponent.
d. Llista de noves persones associades, amb còpia i número. de DNI de cada una.
e. Declaració responsable que el nou soci o sòcia no ho havia estat mai abans d'aquesta cooperativa, certificat signat pel president i secretari de la cooperativa agrícola.
6. Règim de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són incompatibles amb qualsevol altre tipus d'ajuda o subvenció que pels mateixos conceptes atorgui aquesta o una altra administració pública o entitat privada.
La concessió de les subvencions es durà a terme mitjançant règim de concurrència no competitiva. Un 50 % fins a un màxim de 5.000,00 euros per agricultor que s'incorpori a la cooperativa.
7. Obligacions de les persones beneficiàries
Les cooperatives agràries que hagin obtingut subvenció hauran de complir amb les següents obligacions:
a. Realitzar les actuacions auxiliades dins del termini establert.
b. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control que siguin procedents per part de l'administració del Consell Insular d’Eivissa, així com facilitar tota aquella informació que els sigui requerida per aquesta administració en relació amb l'ajuda concedida, aquest compromís es mantendrà durant els propers 5 anys.
c. Totes aquelles que resultin de l'aplicació de les disposicions d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.
d. Compromís que si en un període inferior a 5 anys deixa de ser soci de la cooperativa, la cooperativa agrària retornarà els diners d'aquesta subvenció.
7. Instrucció
Pel que fa a la instrucció s’estarà a allò que disposa el punt 3 b de les disposicions generals.
8. Justificació i pagament
Quant a la justificació i el pagament es farà d'acord a allò que es disposa al punt 7 de les disposicions generals d'aquesta convocatòria, i les indicades en aquesta línia.
El document justificatiu de l'ajuda, serà un certificat de la cooperativa de la nova incorporació, amb la quantia aportada per l'agricultor almenys del mateix valor que l'ajuda, amb justificant de l'ingrés bancari d'aquesta aportació.
Eivissa, 5 d’octubre de 2018
La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut
Maria Catalina Tur Torres