Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE LA DONA

Núm. 10260
Resolució de la directora de l'Institut Balear de la Dona de 24 de setembre de 2018 per la qual s'aprova la convocatòria de premis en matèria d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes per a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència de la Base Nacional de Subvencions: 417613

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats que en depenen.

L’article 12 de la norma esmentada disposa que no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que l’òrgan competent n’hagi establert prèviament per ordre, fent ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores.

El Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula particularitats del procediment de concessió i justificació de les subvencions.

Mitjançant l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 (BOIB núm. 76, de 26 de maig) es varen establir les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis de l’Institut Balear de la Dona en matèria de polítiques d’igualtat envers les dones.

La igualtat d’oportunitats entre dones i homes és un principi bàsic i fonamental reconegut a la Constitució espanyola. Així, l’article 1.1 la propugna com a valor superior de l’ordenament jurídic, l’article 9.2 formula el manament exprés dels poders públics perquè la facin efectiva i l’article 14 prescriu qualsevol discriminació per raó de sexe.

L’article 16 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears preveu que els poders públics de les Illes Balears han de defensar i promoure els drets socials dels ciutadans i les ciutadanes de les Illes Balears, que representen un àmbit inseparable de respecte dels valors i els drets universals de les persones i que constitueixen un dels fonaments cívics del progrés econòmic, cultural i tecnològic de la comunitat autònoma.  Així mateix, a l’article 17, preveu que totes les persones tenen dret al lliure desenvolupament de la seva personalitat, així com l’obligació de les administracions públiques de vetllar en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar lliurament a la vida laboral, social, familiar i política sense discriminació de cap tipus, en igualtat de condicions.

D’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les Conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (amb la redacció que estableix el Decret 1/2016, de 16 de febrer), l’Institut Balear de la Dona s’adscriu a la Conselleria de Presidència.

L’Institut Balear de la Dona, creat per la Llei 5/2000, de 20 d’abril, com a entitat autònoma de caràcter administratiu amb personalitat jurídica pròpia i capacitat plena d’actuar, té com a finalitats bàsiques elaborar i executar les mesures necessàries per fer efectius els principis d’igualtat de l’home i la dona, a més d’impulsar i promoure la participació de la dona en tots els àmbits de la societat.

La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, indica que per fer efectiu el dret a la igualtat real i efectiva de les dones i els homes s’establiran i es regularan els mecanismes i dispositius, així com les mesures i els recursos adreçats a promoure i garantir la igualtat d’oportunitats i no discriminació per raó de sexe, en qualsevol dels àmbits, etapes i circumstàncies de la vida. Així mateix, l’apartat a) de l’article 13.3, assenyala que les competències objecte d’aquesta Llei corresponen a l’Institut Balear de la Dona, organisme autònom adscrit a la conselleria competent en igualtat.

L’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març) indica que l’Institut Balear de la Dona, organisme autònom adscrit a la Conselleria de Presidència, pot destinar ajudes per convocar premis i certàmens en matèria d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes, amb l’objectiu de despertar consciències crítiques i sensibilitzar la ciutadania des d’una perspectiva de gènere per superar la discriminació per raó de sexe.

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions, cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre de la consellera d’afers socials, promoció i immigració de 18 de maig de 2009; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text Refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 1 de l’Ordre esmentada, d’acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Presidència, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei de creació de l’Institut Balear de la Dona, el Decret 109/2001, de 3 d’agost, que regula la organització i funcionament de l’Institut Balear de la Dona i la Llei de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent:

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovació de la convocatòria

Provar la convocatòria dels Premis en matèria d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes per a l’any 2018, que es regeixen per les bases generals i les específiques que es publiquen annexades a aquesta convocatòria.

Segon

Dotació econòmica

Destinar a aquesta convocatòria un import màxim de 15.000 €, amb càrrec a la partida pressupostària 73101 323C02 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2018.

 Tercer

Órgan instructor

Designar la cap del Servei d’Administració i Gestió Pressupostària de l’Institut Balear de la Dona òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d’aquesta convocatòria.

Quart

Publicació

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la consellera de Presidència en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat al butlletí oficial, segons l’article 121 i 122 de la Llei 39/2015, del 1r d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació.

  

Palma, 24 de setembre de 2018

La directora de l’Institut Balear de la Dona

Rosa Cursach Sala

 

ANNEX

Bases específiques dels premis en matèria d’igualtat 2018

1. Objecte de la convocatòria

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular les bases i els procediments per fer saber i atorgar els premis en matèria d’igualtat 2018, que tenen com a finalitat despertar consciències crítiques i sensibilitzar els ciutadans i ciutadanes des d’una perspectiva de gènere per superar la discriminació per raó de sexe, en el marc de les actuacions previstes en l’apartat o) de l’article 3 de les Bases reguladores generals.

2. Tipologia de premis convocats.

Les tipologies de premis que s’estableixen en el marc d’aquesta convocatòria, en els que els treballs i projectes que s’hi presentin poden ser susceptibles d’ajut, són:

a) Premis “Millor treball periodístic”. Es distribueixen en tres modalitats:

Modalitat A. Modalitat text.

Modalitat B. Modalitat audiovisual.

Modalitat C. Modalitat gràfica.

Els treballs presentats poden ser de qualsevol gènere periodístic (notícia, reportatge, crònica, entrevista, vinyeta, còmic, etc.) i d’autoria individual o col·lectiva. En aquest darrer cas la candidatura s’ha de presentar conjuntament o amb l’autorització de cada persona coautora.

b) Premi «Avancem cap a la igualtat»

Els projectes presentats han de ser de promoció de la igualtat entre dones i homes i/o de lluita contra les violències masclistes i s’han d’haver realitzat a l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

No es poden presentar en aquesta convocatòria aquells treballs o projectes que hagin estat premiats econòmicament a qualsevol convocatòria pública o privada anterior a la data de publicació d’aquesta Resolució.

3. Bases reguladores

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per l’Ordre de la consellera d’afers socials, promoció i immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis en matèria de polítiques d’igualtat envers les dones (BOIB 76, de 26 de maig.)

4. Import màxim i crèdit pressupostari

L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 15.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària següent:

Any
 
Quantia Partida pressupostària
2018 15.000,00 € 73101 323C02 48000 00

Aquest import es distribueix entre els premis de la manera següent:

1. Premis “Millor treball periodístic”. Un import màxim de 9.000€ (nou mil euros). Aquest import es distribueix entre tres premis d’acord amb el següent:

a. Modalitat A: text. Un import de 3.000 € (tres mil euros).

b. Modalitat B: audiovisual. Un import de 3.000€ (tres mil euros).

c. Modalitat C: gràfica. Un import de 3.000€ (tres mil euros).

2. Premi “Avancem cap a la igualtat”. Un import de 6.000€ (sis mil euros).

5. Beneficiaris i requisits

5.1. Poden optar als premis que preveu aquesta convocatòria, d’acord amb el punt 4 de les bases reguladores, les persones i entitats següents:

A) Premis «Millor treball periodístic»:

— Les persones físiques que resideixen a les Illes Balears, majors d’edat i que exerceixin habitualment el periodisme. S’admet la inscripció d’un grup de persones físiques que reuneixin els requisits esmentats si es fa constar la designació de qui els representi.

B) Premi «Avancem cap a la igualtat»:

— Les persones físiques que resideixen a les Illes Balears.

— Les associacions i federacions d’associacions sense ànim de lucre, radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.

— Les fundacions privades sense ànim de lucre l’àmbit d’actuació de les quals sigui, totalment o parcialment, les Illes Balears.

A efectes d’aquesta convocatòria i pel tipus de programa de que es tracta, es consideren entitats beneficiàries les associacions i federacions d’associacions juvenils i els clubs esportius, sense ànim de lucre, que siguin de composició femenina o tinguin una secció o àrea de la dona i promoguin actuacions incloses en els premis convocats, així com les entitats religioses que duguin a terme programes d’inserció, lluita contra la exclusió de dones i contra les violències masclistes; totes elles radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.

5.2. Les entitats sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Estar vàlidament constituïdes i inscrites en el registre corresponent.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

c) Haver justificat suficientment, si s’escau, les subvencions i els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears.

d) Acreditar davant l’autoritat administrativa que no s’incorre en cap de les circumstàncies que estableix l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, o efectuar una declaració amb aquesta finalitat.

5.3. No poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les persones o entitats que s’incloguin a alguna de les causes que preveu l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ni les que hagin estat objecte de sancions administratives fermes, ni les que hagin estat sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d’acord amb l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, ni tampoc les que hagin estat sancionades o condemnades per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI-fòbia.

6. Obligacions dels beneficiaris premiats

Les persones o entitats beneficiaries dels premis d’aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l’article 11 del Text Refós de la Llei de subvencions i les que s’indiquen a continuació:

a) Comunicar a l’òrgan competent, en el termini de deu dies naturals comptadors des de l’endemà de la data en què s’hagi rebut la notificació de la proposta de resolució del premi, si l’accepta expressament. En el cas que l’entitat interessada no faci cap tipus de manifestació o al·legació dins el termini establert, una vegada que aquest s’hagi exhaurit s’ha d’entendre que la proposta de resolució ha estat acceptada en els termes en què s’ha formulat.

b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que els sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

c) Acreditar, si escau, abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, en la forma i l’abast que es determini reglamentàriament, que estan al corrent de les obligacions tributàries, o de qualsevol naturalesa, amb l’Administració autonòmica de les Illes Balears, amb l’Estat i amb la Seguretat Social.

d) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir-la.

e) Col·laborar en el control de l’activitat facilitant tota la informació i la documentació que li requereixi la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Intervenció General de l’Estat, el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control de la Unió Europea.

f) Reintegrar les quantitats percebudes en concepte de premis d’aquesta convocatòria, així com l’interès de demora corresponent, d’ençà del moment del pagament del premi fins a la data en què s’acordi que el reintegrament és procedent, quan concorrin alguna de les causes que assenyala l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El procediment de reintegrament s’ha d’ajustar al que estableixen els articles 41 i següents de la Llei esmentada.

g) Complir qualsevol altra obligació exigida per la normativa vigent que sigui aplicable.

7. Imputació temporal de les accions premiables

Són premiables els projectes i treballs portats a terme en el període comprès entre el primer de gener de 2017 i la data de finalització del termini de presentació de candidatures a la subvenció de premis, d’acord amb el que estableix l’apartat 8.1 d’aquesta convocatòria i d’acord amb l’import màxim i la partida pressupostària establerta en el punt 4 d’aquesta convocatòria.

8. Despeses subvencionables

8.1. D’acord amb l’article 40 del Text refós de la Llei de subvencions es consideren despeses subvencionables les que responguin sens dubte a la naturalesa de l’activitat que és objecte de la subvenció (punt 2 de la convocatòria), i que es duguin a terme dins el termini que s’hi preveu.

8.2. Premis «Millor treball periodístic».

a) Els treballs presentats poden ser de qualsevol gènere periodístic (notícia, reportatge, crònica, entrevista, vinyeta, còmic, etc.) i d’autoria individual o col·lectiva. En aquest darrer cas la candidatura ha de ser presentada conjuntament o amb l’autorització de cada persona coautora.

b) S’han d’haver publicat en el període comprés entre el primer de gener de 2017 i la data de finalització del termini per presentar-los a aquesta convocatòria.

c) Es poden presentar en llengua catalana o espanyola.

d) No es poden presentar en aquesta convocatòria aquells treballs que hagin estat premiats econòmicament a qualsevol convocatòria pública o privada anterior a la data de publicació d’aquesta Resolució.

8.3. Premi «Avancem cap a la igualtat».

a) Les accions, els treballs o els projectes que es presentin han de ser de promoció de la igualtat entre dones i homes i/o de lluita contra les violències masclistes i s’han d’haver portat a terme en el període comprés entre el primer de gener de 2017 i la data de finalització del termini de presentació de candidatures al concurs.

b) Es poden presentar en llengua catalana o espanyola.

c) No es poden presentar en aquesta convocatòria els que hagin estat premiats econòmicament a qualsevol convocatòria pública o privada anterior a la data de publicació d’aquesta Resolució.

9. Presentació de sol·licituds i termini

9.1 Les persones físiques o entitats que es presentin al Premi “Avancem cap a la igualtat” només poden presentar una sol·licitud.

Les persones físiques que es presentin als Premis “Millor treball periodístic” poden presentar una sol·licitud, com a màxim, per a cada modalitat (text, gràfica i audiovisual).

Les sol·licituds s’han de presentar d’acord amb els models de sol·licitud (Annex 1: “Premi periodístic” o Annex 2: Premi avancem cap a la igualtat), que són disponibles a la seu de l’Institut Balear de la Dona (C/ d’Aragó 26, 1r E de Palma) i al web de l’Institut Balear de la Dona (<http://ibdona.caib.es>).

La sol·licitud ha d’anar signada per la persona interessada o per la persona que tingui la representació legal de l’entitat sol·licitant, segons pertoqui.

9.2. Juntament amb la sol·licitud, s’ha d’aportar la documentació següent (annex 3):

a) L’original o una còpia compulsada del NIF de l’entitat sol·licitant.

b) L’original o una còpia compulsada del NIF de la persona física interessada.

c) L’original o una còpia compulsada del DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l’entitat sol·licitant.

d) L’original o una còpia compulsada del document de constitució de l’entitat i dels seus estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d’inscripció registral d’aquests documents.En el cas d’entitats d’àmbit estatal, còpia compulsada del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d’àmbit estatal i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.

e) L’original o una còpia compulsada de l’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud.

f) Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (annex 4).

g) Una declaració responsable de no estar afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions (annex 5).

h) Una declaració responsable de l’entitat sol·licitant en què manifesti que compleix les obligacions previstes en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i les obligacions establertes en el punt 6 d’aquesta convocatòria (annex 6).

i) Un certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, en el cas de denegar l’autorització prevista en l’apartat 5 d’aquest punt (annex 7).

j) Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d’acord amb l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI-fòbia (annex 8).

k) Una declaració responsable o l’acreditació amb un document bancari que el o la sol·licitant és titular del compte bancari facilitat, en què en constin el nom, el número d’identificació fiscal i el compte bancari complet (annex 9).

9.3. No és necessari presentar la documentació citada en l’apartat anterior en els supòsits prevists a l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius. També es pot substituir la presentació documental per una declaració que assenyali la persistència de la situació i el termini de durada en els casos que preveu la lletra e) de l’apartat anterior.

9.4. Documentació específica que cal presentar:

PREMIS «MILLOR TREBALL PERIODÍSTIC»

Modalitat text i modalitat gràfica:

— S’ha de presentar en paper original o fotocòpia compulsada de la pàgina completa del mitjà escrit en el qual s’hagi publicat el treball.

— En cas que sigui una publicació digital, cal presentar una còpia impresa en la qual sigui visible el lloc d’Internet o l’adreça URL en la qual s’hagi difós.

En ambdós casos ha de constar la data de publicació i l’autoria.

Modalitat audiovisual:

— Vídeos: còpia en format .avi o .mp4, preferentment de 480p o 720p o 720x480.

— Àudios: còpia en format .mp3, preferentment de 32 Kbps.

En ambdós casos, en suport CD o DVD no reenregistrable. Si el volum dels arxius és gros, s’admeten versions .zip o diversos CD o DVD ordenats.

PREMI «AVANCEM CAP A LA IGUALTAT»

S’ha de presentar un dossier del treball/activitat/projecte que ha duit a terme la persona física o l’entitat, amb la documentació adequada acreditativa del treball: objectius generals i específics, població destinatària, àmbit d’implementació, metodologia, resultats obtinguts, impacte a la població general, dossier de premsa, etc.

S’ha de presentar en paper i, si escau, en suport digital.

9.5. La presentació de la sol·licitud implica l’autorització a l’Administració per a què obtingui d’ofici i per via informàtica o telemàtica els certificats del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, de manera que qui sol·licita la subvenció no té l’obligació d’aportar-los. En el cas que l’entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, ha de presentar els certificats d’estar al corrent amb la hisenda autonòmica, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària. Aquestes acreditacions s’han d’adjuntar a la sol·licitud.

9.6. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació adjunta és de vint dies a comptar a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds s’han d’adreçar a l’Institut Balear de la Dona i es poden presentar al seu registre (c. d’Aragó, 26, 1r E, de Palma) o a qualsevol dels llocs prevists a l’article 16 de la Llei 39/2015, de primer d’octubre, de règim jurídic de les administracions públiques.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar a les oficines de Correus en un sobre obert, de manera que el full de sol·licitud destinat a l’Institut Balear de la Dona es dati i es segelli abans que es certifiqui, d’acord amb el que estableix l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, que aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En el cas que l’oficina de Correus no dati ni segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la data d’entrada en el Registre de l’Institut Balear de la Dona.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de l’Institut Balear de la Dona, s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic de l’Institut (ibdona@ibdona.caib.es) el full de sol·licitud en què consti el segell d’entrada dins el termini màxim de presentació establert en aquesta convocatòria, en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar al correu electrònic esmentat el full de la sol·licitud datat i segellat per l’oficina de Correus en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

9.7. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, de 1r d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’ha de requerir la persona o l’entitat sol·licitant que, en el termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb l’advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21 de la mateixa Llei 39/2015.

10. Selecció de les entitats beneficiàries

D’acord amb els articles 11 i 12 de les bases reguladores, i de conformitat amb l’article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, la forma ordinària de selecció de les entitats beneficiàries de les subvencions en forma de premi, ha de ser el procediment de concurs. Consisteix a concedir les subvencions després de valorar i comparar, en un únic procediment, les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir-ne una prelació d’acord amb els criteris de valoració prevists en el punt 13 d’aquesta convocatòria. S’han d’atribuir els imports dels premis atorgats, d’acord amb l’ordre de prelació establert segons la puntuació obtinguda i conforme al punt 4 d’aquesta convocatòria.

11. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

11.1. L’inici del procediment de concessió de subvencions correspon a la directora de l’Institut Balear de la Dona.

11.2. La instrucció del procediment correspon al Servei d’Administració i Gestió Pressupostària de l’Institut Balear de la Dona.

11.3. El procediment d’instrucció s’ha d’ajustar al que disposa l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

11.4. L’òrgan competent per resoldre el procediment és la directora de l’Institut Balear de la Dona.

12. Comissió Avaluadora

12.1. D’acord amb el que estableix l’article 15.4 de les bases reguladores, el jurat o la comissió de valoració és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor (la cap del Servei d’Administració i Gestió Pressupostària). En conseqüència, s’estableixen dos jurats, un per als premis «Millor treball periodístic» i l’altre per al premi «Avancem cap a la igualtat».

12.2. El jurat dels premis «Millor treball periodístic» el componen els membres següents:

a) Presidenta: la directora de l’Institut Balear de la Dona o la persona en qui delegui.

b) Secretària: la cap de la Secció II de l’Institut Balear de la Dona.

c) Vocals:

— Una persona de la Direcció General de Comunicació de la Conselleria de Presidència amb experiència i competència professional en comunicació.

— Una persona en representació del Sindicat de Periodistes de les Illes Balears, amb experiència i competència professional en periodisme.

— Una persona en representació de l’Associació de Periodistes de les Illes Balears amb experiència i competència professional en periodisme.

— Una persona en representació del Consell Audiovisual de les Illes Balears amb experiència i competència professional en la matèria.

— Un funcionari o funcionària del Servei de Gestió i Planificació, amb experiència i competència professional en temes d’igualtat i associacionisme.

12.3. El jurat del premi «Avancem cap a la igualtat» el componen els membres següents:

a) Presidenta: la directora de l’Institut Balear de la Dona o la persona en qui delegui.

b) Secretària: la cap de la Secció II de l’Institut Balear de la Dona.

c) Vocals:

— Una persona en representació de la UIB, amb experiència i competència professional en temes d’igualtat.

— Una persona en representació de les associacions de dones que formen part del Consell Rector de l’Institut Balear de la Dona amb coneixements d’igualtat.

— Un funcionari o funcionària del Servei de Gestió i Planificació, amb experiència i competència professional en temes d’igualtat i associacionisme.

12.4. El règim jurídic de la constitució i el funcionament del jurat és el previst als articles 15 a 18 de la Llei de règim jurídic del sector públic, i als articles 17 a 19 de la Llei de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

12.5. Si la presidenta del jurat ho estima necessari, poden incorporar-se al jurat, amb veu però sense vot, les persones que es considerin adequades amb coneixements o experiència en matèria d’igualtat o expertes en la matèria objecte del projecte.

12.6. Si cap treball/projecte supera la puntuació mínima exigida, el jurat ha de proposar que el premi quedi desert.

12.7. El jurat ha d’aplicar els criteris de valoració establerts al punt 13 d’aquesta convocatòria. Una vegada obtinguda la suma total de les puntuacions, ha d’emetre l’informe que servirà de base a l’òrgan instructor per fer la proposta de resolució en què constaran les persones o, si escau, les entitats seleccionades guanyadores dels premis, que recauran en les que hagin obtingut la puntuació més alta. En cas d’empat, s’aplicarà el vot de qualitat de la presidenta del jurat.

12.8. El veredicte del jurat és inapel·lable. Les decisions s’han de prendre per majoria simple; no cal, doncs, unanimitat a l’hora d’establir la persona o entitat guanyadora de qualsevol dels premis.

13. Criteris de valoració

13.1. La concessió dels premis d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre aplicant-los.

13.2. Amb la finalitat d’avaluar millor les sol·licituds, es pot requerir les persones o entitats sol·licitants perquè ampliïn la informació continguda al treball/projecte.

13.3. Les sol·licituds presentades per al premi «Millor treball periodístic» es puntuen amb un màxim de 60 punts, que s’han d’assignar d’acord amb els criteris objectius i les valoracions següents :

a) Qualitat periodística del treball, atenent al seu rigor, originalitat i interès i qualitat narrativa o de la imatge, i ús del llenguatge inclusiu o de la imatge no estereotipada (de 0 a 25 punts).

b) Tractament periodístic a favor de la igualtat d’oportunitats entre dones i homes; la visibilització de les dones des de la perspectiva de gènere; la lluita o denúncia de la discriminació per raó de sexe (de 0 a 25 punts).

c) Difusió i repercussió social del treball (de 0 a 10 punts).

13.4. Les sol·licituds per al premi «Avancem cap a la igualtat» es puntuen amb un màxim de 60 punts, que s’han d’assignar d’acord amb els criteris objectius i les valoracions següents:

a) Població destinatària. Risc d’exclusió i cobertura poblacional (de 0 a 10 punts).

b) Definició dels objectius, les activitats i els resultats esperats del projecte (de 0 a 10 punts).

c) Metodologia, seguiment i avaluació del projecte (de 0 a 20 punts).

d) Viabilitat, continuïtat, un cop acabat el projecte, i sostenibilitat (de 0 a 20 punts).

14. Determinació de l’import de les subvencions

Per determinar l’import de la subvenció, cada expedient s’ha de valorar de 0 a 60 punts, d’acord amb els criteris que estableix el punt 13 d’aquesta convocatòria. La puntuació mínima necessària perquè un treball o projecte pugui accedir a la subvenció és de 30 punts.

15. Ordenació i instrucció del procediment

15.1. Correspon a l’òrgan instructor dur a terme d’ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades amb les quals s’ha de basar per dictar la resolució, d’acord amb l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions i amb el procediment que preveu aquest article.

15.2. L’òrgan competent per instruir el procediment pot sol·licitar els informes tècnics que consideri adequats per elaborar la proposta de resolució de la convocatòria. Aquests informes estaran a disposició del jurat. Els informes s’han d’emetre en un termini màxim de deu dies.

15.3. Una vegada completat l’expedient i sol·licitats els informes tècnics necessaris, amb el suport documental que es consideri oportú, l’òrgan instructor ha d’avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris establerts i ha d’elaborar una proposta de resolució, una vegada considerat l’informe del jurat que ha de servir de base per preparar-la.

15.4. L’òrgan instructor ha de notificar la proposta de resolució de l’atorgament del premi individualment a cada entitat o persona interessada i li ha de donar un termini de deu dies naturals comptadors des de l’endemà de la notificació per acceptar la subvenció o renunciar-hi.

15.5. La proposta de resolució s’ha de publicar al lloc web esmentat a l’apartat 9.1 i al tauler d’anuncis de la seu de l’Institut Balear de la Dona. Ha d’incloure la llista d’entitats o persones físiques proposades per a l’atorgament de la subvenció (premi) i la quantia, així com la llista de les entitats o persones sol·licitants excloses, indicant-hi la causa d’exclusió.

15.6. En tot cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar que se’l rebutja.

16. Resolució i notificació

16.1. L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe del jurat, ha de formular la proposta de resolució a la directora de l’Institut Balear de la Dona perquè dicti una resolució d’adjudicació o de denegació.

16.2. La resolució de concessió o de denegació dels premis ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual del premi concedit.

16.3. Les resolucions de concessió o denegació s’han de notificar a les persones interessades individualment.

16.4. L’òrgan competent per dur a terme les notificacions derivades de la resolució del procediment és la cap del Servei d’Administració i Gestió Pressupostària.

16.5. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució a la persona o a l’entitat interessada és de sis mesos comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria.

16.6. El venciment d’aquest termini sense que es dicti i es notifiqui la resolució expressa faculta la persona interessada perquè entengui desestimada la sol·licitud presentada per silenci administratiu, d’acord amb l’article 22.2 del Text refós de la Llei de subvencions.

16.7. Les notificacions s’han de dur a terme d’acord amb el que estableixen els articles 40 a 46 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

17. Pagament

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria (premis) s’han de pagar íntegrament a les persones o entitats guanyadores mitjançant transferència bancària al compte que designin. El pagament es fa una vegada resolta i notificada la concessió i verificada correctament la documentació exigida.

Els premis establerts en aquesta convocatòria es sotmeten, si escau, a les retencions que siguin adients conforme a la normativa vigent.

18. Justificació

La justificació dels premis a l’òrgan que els atorga no requereix altra prova del compliment de la finalitat per a la que varen ser concedits, que l’acreditació per qualsevol mitjà admès en dret, que el sol·licitant compleix els requisits exigits a la convocatòria.

19. Publicitat i difusió dels premis

19.1. Els treballs o projectes que resultin premiats poden ser publicats o difosos per l’Institut Balear de la Dona, sense que això suposi cap cessió o limitació dels drets que ostentin. Per tant, i en aplicació de l’article 14 del Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d’abril, pel que s’aprova el Text refós de la Llei de propietat intel·lectual, presentar-se a les convocatòries de qualsevol treball significa que els seus autors n’autoritzen la difusió.

19.2. L’Institut Balear de la Dona es reserva el dret a reproduir, publicar i difondre (en qualsevol suport) els treballs o projectes premiats. L’autor premiat ha de cedir, a títol gratuït, a favor de l’Institut Balear de la Dona, els drets d’explotació de la propietat intel·lectual, i en especial els drets de reproducció, transformació, distribució i comunicació pública de l’obra premiada. Quan els treballs premiats s’hagin elaborat per a utilitzar-se en suport digital i el beneficiari del premi en sigui el titular, aquests drets d’explotació s’entenen cedits de manera no exclusiva a l’Institut Balear de la Dona per a que els publiqui, els editi, els distribueixi i en permeti la consulta i descàrrega per temps indefinit.

19.3. En qualsevol cas, els exemplars editats han de dur la indicació «Premi atorgat per l’Institut Balear de la Dona».

19.4. L’Institut Balear de la Dona no es fa responsable de les opinions ni dels continguts inclosos als treballs i als projectes admesos a concurs, ni s’hi identifica necessàriament.

20. Retirada de documentació

La documentació presentada pels participants que no resultin premiats, es pot retirar en el termini de sis mesos a partir de la data de publicació de l’adjudicació dels premis a la seu de l’Institut Balear de la Dona. A partir d’aquesta data aquesta documentació queda a disposició de l’Institut Balear de la Dona, que, fins i tot, pot destruir-la. El participant perdria el dret a reclamar-la.

21. Tractament de dades de caràcter personal

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679(RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades en relació al tractament de dades personals dels sol·licitants, dels seus representants, així com les dades personals incloses als seus treballs o projectes presentats, i que han de ser tractades per l’òrgan administratiu competent, s’informa del següent:

a) Finalitat del tractament i base jurídica: Tramitació del procediment d’atorgament de Premis en matèria d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes per l’any 2018, d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, de 1r d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, del 1r d’octubre, de règim jurídic dels sector públic.

b) Responsable del tractament. Secretaria General de la Conselleria de Presidència.

c) Destinatari de les dades de caràcter personal: No es cedeixen les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d’acord amb el RGPD.

d) Termini de conservació de les dades de caràcter personal: Les dades personals es conserven el temps necessari pel correcte desenvolupament del procediment i la seva posterior execució.

e) Exercici de drets i reclamacions: La persona afectada pel tractament de dades personals por exercir els seus drets d’informació, d’accés, de rectificació, de supressió, de limitació de portabilitat, d’oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si és el cas, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment “Sol·licitud d’exercici de drets en matèria de protecció de dades personals” previst a la seu electrònica de la CAIB.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d’un mes, pot presentar la “Reclamació de tutela de drets” davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

f) Delegació de Protecció de Dades: La delegació de Protecció de Dades de l’Administració de la CAIB té la seu a la Conselleria de Presidència (Passeig de Sagrera 2, 07012 de Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es

22. Avaluació o control

22.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i al control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els pugui requerir l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

22.2. Ocultar qualsevol informació sobre els requisits provoca la denegació o la revocació de l’ajut sol·licitat.

23. Revocació i reintegrament

23.1. D’acord amb el que disposa l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió del premi.

23.2. Com a conseqüència de la revocació del premi, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

23.3. Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats percebudes en concepte de premis d’aquesta convocatòria i l’exigència del interès de demora d’ençà del moment del pagament del premi fins a la data de la resolució per la qual s’acorda el reintegrament en els casos que preveu l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis en matèria de polítiques d’igualtat envers les dones (BOIB núm. 76, de 26 de maig).

23.4. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.

23.5. Si encara no s’ha abonat l’import del premi, incomplir les obligacions suposa perdre el dret de cobrar-lo, amb l’audiència prèvia de la persona o l’entitat interessada.

23.6. La persona o l’entitat guanyadora perd el dret de reclamar el pagament del premi si no lliura tota la documentació requerida o si, per qualsevol altra circumstància que se li pugui imputar, no és possible tramitar aquest pagament dins el termini notificat per l’Institut Balear de la Dona.

24. Infraccions i sancions

Si s’incompleixen els requisits que estableix aquesta Resolució, s’ha d’aplicar el règim d’infraccions i sancions que regula el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

25. Normativa aplicable

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre de la consellera d’Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, del 1r d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, del 1r d’octubre , de règim jurídic del sector públic.

Documents adjunts