Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PORRERES

Núm. 10196
Convocatòria de subvencions per transport escolar pel curs 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant resolució de batlia de 18/9/2018 s'ha acordat la convocatòria de subvencions en matèria de transport escolar i educatiu reglat pel curs escolar 2018/2019.

1. OBJECTE DE LES SUBVENCIONS

1. L'objecte d'aquestes bases és la regulació de les beques per al transport escolar de batxiller o graus formatius, universitaris reglats d'estudiants empadronats en el terme municipal de Porreres.

2. Per a aquesta finalitat existeix crèdit adequat i suficient en la partida pressupostària “324 48009 Ajudes per a transport escolar” del pressupost per a l'any 2018 per import de 13.000,00 €.

3. S'entén per subvenció tota disposició dinerària realitzada per l'Ajuntament, a favor de persones públiques o privades, i que compleixi els següents requisits:

a) Que el lliurament es realitzi sense contra prestació directa dels beneficiaris.

b) Que el lliurament estigui subjecte al compliment d'un determinat objectiu, l'execució d'un projecte, la realització d'una activitat, l'adopció d'un comportament singular, ja realitzats o per desenvolupar, o la concurrència d'una situació, havent-hi el beneficiari de complir les obligacions materials i formals que s'haguessin establert.

c) Que el projecte, l'acció, conducta o situació finançada tingui per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o interès social o de promoció d'una finalitat pública.

2. REQUISITS QUE HAURAN DE REUNIR LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Poden ser beneficiaris d'aquestes beques les persones físiques que compleixin els requisits següents:

a) Estar empadronat en el municipi de Porreres durant tot l'objecte de la subvenció.

b) Estar matriculat i assistir regularment a les classes o presentar-se als exàmens d'un mínim del 50 per cent dels crèdits matriculats en el curs 2018/2019.

c) Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Porreres i no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador incoat per aquest motiu els pares o tutors legals dels escolars.

3. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les persones interessades han de presentar la sol·licitud d'acord amb el model annex i s'adjuntarà necessàriament de la següent documentació:

a) Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o targeta de resident de l'estudiant i dels seus representants legals, si escau.

b) Documentació acreditativa d'estar matriculat en el curs escolar 2018/2019.

c) Declaració responsable del pare, mare, tutor/a legal de l'alumne, o del mateix alumne en el cas que sigui major d'edat, de no trobar-se inhabilitat per obtenir subvencions de les Administracions públiques, de no ser deutor de la Hisenda pública i d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador.

d) Dades del compte bancari a la qual s'ha de transferir l'import de la subvenció que eventualment es pogués concedir.

i) Certificació acreditativa d'empadronament de l'estudiant.

f) Declaració responsable de l'alumne de no tenir ingressos econòmics derivats d'activitats mercantils o laborals superiors a 3.000 € anuals.

Les sol·licituds es formularan en el model que figura com a Annex d'aquesta convocatòria. Es dirigiran a l'Alcaldia-Presidència de l'Ajuntament, i es presentaran en el Registre d'entrada de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans assenyalats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el termini de vint dies hàbils des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial.

4. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS

1. En el cas que, conclòs el termini de presentació de sol·licituds, aquesta no reuneixi els requisits necessaris per a la seva tramitació, es requerirà al sol·licitant perquè esmeni les deficiències advertides en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, quedant advertit que de no fer-ho així, es tindrà per desestimada la seva sol·licitud, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

2. El procediment de concessió de la subvenció s'ajustarà al procediment de tramitació de subvencions de la Llei General de Subvencions 38/2003, i al procediment administratiu comú previst a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.

3. Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió de valoració que estarà formada per l'alcaldia, que ocuparà el càrrec de la presidència, i 4 vocals, entre ells la persona que ocupa el càrrec de la regidoria d'educació i un representant de cada partit polític del consistori. Així mateix es nomenarà els corresponents suplents.

4. Correspon a la comissió de valoració formular la proposta de resolució. La proposta, que no tindrà caràcter vinculant, haurà d'expressar la relació de sol·licitants pels quals es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, expressant els criteris de valoració seguits per efectuar-la. En qualsevol cas, la Comissió Avaluadora pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

5. CRITERIS OBJECTIUS PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS I PONDERACIÓ DELS MATEIXOS

Tindran dret a la subvenció les persones que reuneixin els requisits per ser beneficiaris de la subvenció d'acord amb el qual disposa l'apartat 2 de la convocatòria.

6. QUANTIA INDIVIDUALITZADA DE LES SUBVENCIONS O CRITERIS PER A LA SEVA DETERMINACIÓ

1. La present convocatòria és finançada amb càrrec als pressupostos municipals en les següents partides i quanties: 324 48009 Ajudes per a transport escolar per import de 13,000 €.

2. L'import de les beques serà el resultat de repartir proporcionalment la quantitat pressupostada pel nombre total de sol·licituds admeses amb un límit màxim de 300 € per sol·licitud.

7. ÒRGAN COMPETENT PER A LA INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT I TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

1. L'òrgan competent per iniciar i resoldre el procediment és l'Alcaldia de l'Ajuntament de Porreres.

2. L'òrgan competent per instruir el procediment la regidoria d'educació.

3. El termini per resoldre és de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització del termini d'esmena de sol·licituds. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes comptador des que s'hagi notificat, o bé es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos des que s'ha notificat.

8. TERMINI I FORMA DE JUSTIFICACIÓ DEL COMPLIMENT DE LA FINALITAT I DE L'APLICACIÓ DELS FONS PERCEBUTS.

1) El termini per justificar la subvenció finalitza l'1/10/2019.

2) L'acreditació de la realització de l'objecte de la subvenció es realitzarà amb la presentació de factures o altres documents amb valor probatori equivalent amb validesa al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts reglamentàriament acreditatius del pagament del servei de transport escolar o altres despeses de transport corresponent a cadascun dels trimestres acadèmics mitjançant la presentació al Registre General de l'Ajuntament.

3) Hauran de presentar-se originals i fotocòpies que seran diligenciades per l'administració municipal. A les factures es deixarà constància que han estat utilitzades com a justificant de la subvenció percebuda, especificant la seva utilització per a la justificació de la subvenció de la convocatòria corresponent.

4) Una vegada presentada la documentació completa justificativa i abans de la preceptiva fiscalització, s'acordarà el pagament de les subvencions concedides.

9. INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS AJUDES O INGRESSOS

Les subvencions objecte de la present convocatòria seran incompatibles amb qualsevol altra concedida per entitats públiques o privades pel mateix objecte. En cap cas, les persones interessades podran presentar com a despesa, qualsevol de les despeses ja presentades per justificar una altra ajuda o subvenció. D'acord amb el qual disposa l'article 73 de la Llei General de Subvencions, per evitar qualsevol duplicitat de subvencions o ajudes, l'Ajuntament estampillarà les factures originals presentades amb el compte justificatiu, indicant la subvenció per a la justificació de la qual han estat presentades, i si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest cas s'indicarà la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció.

10. PUBLICACIÓ

Aquesta Resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Porreres http://www.porreres.cat/.

11. OBLIGACIONS DE LES BENEFICIÀRIES

1. Són obligacions de les persones beneficiàries de les beques:

a) Comunicar a l'Ajuntament l'acceptació o la renúncia de la beca en els termes de la resolució de la concessió. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de quinze dies comptables des que s'hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pugui dur a terme l'Ajuntament o qualsevol dels òrgans de control financer competents i col·laborar i facilitar tota la documentació que els hi requereixi en l'exercici d'aquestes funcions de control.

c) S'entendrà justificada la beca quan la documentació presentada per la persona beneficiària sigui aprovada per l'òrgan municipal competent.

2. L'incompliment de qualsevol de les obligacions anteriors pot donar lloc a la reducció i/o revocació de la beca amb la corresponent devolució de les quantitats percebudes, que es podran recuperar aplicant el procediment de constrenyiment i inhabilitant al beneficiari per rebre noves quantitats per aquests conceptes. Tot això, sense perjudici de poder exigir les responsabilitats que pogués tenir d'ordre penal, civil o administratiu.

12. NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst en aquestes bases reguladores serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, el Reglament de serveis de les Corporacions Locals de 17 de juny de 1955, el Reial decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui aplicable.

ANNEX 1

SOL·LICITUD SUBVENCIÓ DE BEQUES PER TRANSPORT ESCOLAR 2018/2019

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i Cognoms:

DNI/NIE

Direcció (carrer, municipi, codi postal i província):

Telèfon Mòbil:

Correu electrònic:

Centre educatiu:

Compte corrent bancari:

 

DADES DEL PARE/MARE/TUTOR LEGAL (si la persona beneficiària es menor edat)

Nom i Cognoms:

DNI

Direcció (carrer, municipi, codi postal i província):

Telèfon Mòbil:

Correu electrònic:

Compte corrent bancari:

EXPOSO:

PRIMER. Que, de conformitat amb les Bases, es concedeixi subvenció per a transport escolar per al curs 2018/2019 i declaro sota la meva responsabilitat que les dades que es consignen són certes.

SEGON. El sol·licitant declara:

— Que totes les dades que consten en aquesta sol·licitud, i els documents que l'acompanyen, són certs.

— Que compleix i accepta la normativa general vigent reguladora de les subvencions que atorga l'Ajuntament i tots els requisits exigits a les bases i la convocatòria per sol·licitar i atorgar aquestes subvencions.

— Que està assabentat/assabentada que la manca de justificació documental de les subvencions rebudes d'aquest Ajuntament no només comporta l'anul·lació de la subvenció i l'exigència de responsabilitats als perceptors, sinó que com a conseqüència no es tramitarà aquesta sol·licitud ni posteriors.

— Que no està culpable en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari indicades als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

TERCER. Acompanyo juntament amb la sol·licitud de la subvenció els documents següents:

  • Fotocòpia del DNI/NIE.
  • Certificat d'empadronament
  • Matricula escolar curs 2018/2019

QUART. Declaro sota jurament/promesa que les següents dades són certs.

1. Declaració responsable que el sol·licitant no concorre cap de les circumstàncies que impedeixin obtenir la condició de beneficiari de subvencions públiques, establertes en l'article 13 de la Llei general de subvencions.

2. Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Porreres i les altres obligacions tributàries i de la Seguretat Social imposades per la normativa vigent i de no trobar-se sotmesa a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador.

3. Declaro que l'estudiant no té ingressos econòmics derivats d'activitats mercantils o laborals superiors a 3.000 € anuals.

Porreres, _____ de __________ de 2018.

Beneficiari/a o representant legal del beneficiari/a de la subvenció

Signatura: _________________ Signatura: _________________

ALCALDIA-PRESIDÈNCIA DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES

 

ANNEX 2

 COMPTE JUSTIFICATIU DE LA SUBVENCIÓ DE TRANSPORT ESCOLAR

1. MEMÒRIA DE L'ACTUACIÓ

Les despeses que es presenten han estat utilitzades per a la realització de transport escolar per al curs 2018/2019 per part de l'alumne/a ___________al centre______

2. MEMÒRIA ECONÒMICA. JUSTIFICACIÓ DEL COST DE LES ACTIVITATS REALITZADES

2. 1 Acreditació de la realització de l'objecte de la subvenció mitjançant la presentació de factures o altres documents amb valor probatori equivalent acreditatius del pagament del servei de transport escolar o altres despeses de transport. Cal indicar els següents conceptes: descripció de la despesa; document de la despesa; creditor (CIF); data de pagament; import. Cal adjuntar les factures originals o còpies compulsades dels documents comptables acreditatius de la despesa i del seu pagament.

2.2 Així mateix s'adjunta justificant acreditatiu, del centre educatiu, de l'assistència regular a les classes docents o haver-se presentat als exàmens a un mínim del 50 per cent dels crèdits matriculats en el curs 2018/2019.

3. RELACIÓ D'ALTRES INGRESSOS O SUBVENCIONS QUE HAN FINANÇAT L'ACTIVITAT SUBVENCIONADA

Les subvencions objecte de la present convocatòria són incompatibles amb qualsevol altra concedida per entitats públiques o privades pel mateix objecte i no es pot presentar com a despesa, qualsevol de les despeses ja presentades per justificar l'altra ajuda o subvenció. Per tot això, d'acord amb el qual disposa la clàusula 8 de la Convocatòria de subvencions de transport escolar 2018/2019 i d'acord amb el què estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, mitjançant la present, el beneficiari/a de la subvenció de transport escolar 2018/2019, declaro sota la meva responsabilitat:

  • Que totes les dades presentades en aquest compte justificatiu són certes.
  • Que totes les despeses presentades en aquest compte justificatiu s'han abonat íntegrament al proveïdor o subministrador pel concepte objecte de la subvenció.
  • Que no s'han presentat cap d'aquestes despeses per justificar cap ajuda o subvenció de cap altra Administració Pública, l'objecte de la qual coincideixi amb la subvenció del compte justificatiu que es presenta en aquest document. I si no és així, s'indica a l'apartat 3.
  • Que no s'obtenen ingressos econòmics derivats d'activitats mercantils o laborals superiors a 3.000 € anuals. A fi de justificar l'adequada execució de la despesa realitzada i el fidel compliment de la finalitat per la qual va ser concedida la subvenció davant l'Ajuntament de Porreres, s'emet aquest compte justificatiu.

Porreres, _____ de _________ de 2019.

Beneficiari/a o representant legal del beneficiari/a de la subvenció

Signatura: _________________

ALCALDIA-PRESIDÈNCIA DE L'AJUNTAMENT DE PORRERES

Porreres, 28/9/2018

La batlessa,

Francisca Mora Veny