Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 10153
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual es convoquen ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional – Temporada esportiva 2018/2019
1. L’article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l’exercici de les seves competències, fomentar l’esport d’alt nivell.
2. L’article 2.1 b de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que és susceptible d’ajuts el suport als clubs esportius. D’altra banda, l’article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l’empara d’aquestes bases s’han d’aprovar per resolució del conseller competent en matèria d’esports i s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix les competències en matèria d’esport i lleure, atorgades per l’article 30.12 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, i d’acord amb el que disposa el Decret 24/2015, de 8 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. L’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L’article 5.1 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports.
3. L’apartat III.6.4 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018 - 2019 aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10/03/2018).
Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Esports i Joventut, atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d’ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears, temporada 2018/2019, que figura en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Les subvencions atorgades per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOE núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d’expedients de subvencions.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 27 de setembre de 2018
La consellera de Cultura, Participació i Esports,
Francesca Tur i Riera
Annex 1
Convocatòria
1. Objecte
1.1 L’objecte de la convocatòria és donar suport als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional durant la temporada esportiva 2018-2019.
Se subvencionen les següents despeses:
a) Despeses de trasllats del club esportiu per participar a les competicions fora de l’illa d’origen: despeses de desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i alimentació dels esportistes i de l’equip tècnic, derivades de la participació del club en les competicions esportives objecte de la subvenció.
b) Despeses de participació en els entrenaments oficials dels esportistes i tècnics per cadascuna de les jornades del calendari federatiu oficial.
c) Despeses i taxes a federacions esportives i/o lligues professionals d'inscripció, arbitratges, llicències i mutualitats dels esportistes i de l’equip tècnic, requerides per a la participació a la competició.
A efectes d’aquesta convocatòria es consideren esports individuals els següents:
I són esports col·lectius:
1.2 Les competicions de categoria nacional han de complir les condicions següents:
1.3 Les categories nacionals objecte de subvenció són les següents:
Esport |
1a categoria |
2a categoria |
3a categoria |
|
INDIVIDUALS |
Atletisme femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
Atletisme masculí |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Bàdminton |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
- |
|
Billar masculí |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Bitlles masculí |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Escacs |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Gimnàstica artística femenina |
Primera divisió |
Segona divisió |
Tercera divisió |
|
Gimnàstica artística masculina |
Categoria absoluta |
- |
- |
|
Natació femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Natació masculí |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Pàdel |
Primera categoria |
Segona categoria |
- |
|
Petanca |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Tennis taula femení |
Superdivisió femenina |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
Tennis taula masculí |
Superdivisió masculina |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
Tir amb arc |
Categoria absoluta |
- |
- |
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet femení |
Lliga femenina |
Lliga femenina 2 |
- |
Bàsquet masculí* |
Adecco or |
Adecco plata |
EBA |
|
Futbol americà |
Sèrie A |
Sèrie B |
- |
|
Futbol masculí* |
Segona divisió B |
- |
- |
|
Futbol femení |
Primera divisió |
Segona divisió |
- |
|
Futbol sala masculí |
Primera divisió |
Segona divisió |
Segona divisió B |
|
Handbol femení |
Divisió d’honor |
Divisió d’honor plata |
- |
|
Handbol masculí |
ASOBAL |
Divisió d’honor plata |
Primera divisió estatal |
|
Hoquei línia femení |
Elit femení |
Primera divisió or |
- |
|
Hoquei línia masculí |
Elit masculí |
Primera divisió or |
Primera divisió plata |
|
Rugbi masculí |
Divisió d’honor |
Divisió d’honor B |
- |
|
Voleibol femení |
Superlliga |
Superlliga 2 |
Primera divisió |
|
Voleibol masculí |
Superlliga |
Superlliga 2 |
Primera divisió |
|
Waterpolo femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
|
JUVENILS |
Futbol masculí |
Divisió d’honor juvenil |
- |
- |
Futbol sala masculí |
Divisió d’honor juvenil |
- |
- |
* Les categories de futbol masculí (1a divisió i 2a divisió A) i de bàsquet masculí (ACB) no són objecte d’aquesta subvenció.
1.4 Les entitats esportives de les Illes Balears que sol·licitin aquestes subvencions no poden ser beneficiaries d’altres subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que tinguin per objecte la compensació de despeses de trasllats entre les illes d’aquesta comunitat autònoma i/o de trasllats a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla.
2. Beneficiaris
2.1 Poden ser beneficiaris d’aquestes subvencions els clubs esportius regulats pel títol V, capítol I, de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, i pel Decret 147/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen la constitució i el funcionament dels clubs esportius, modificat pel Decret 214/1999, d’1 d’octubre, inscrits en el Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears, que acreditin la participació d’algun dels seus equips a la competició federativa de categoria nacional.
2.2 Queden exclosos d’aquesta convocatòria aquells clubs amb equips que durant la temporada 2018/2019 siguin societats anònimes esportives (SAD).
2.3 Els equips juvenils de futbol i futbol sala no podran optar als ajuts per a la línia de subvenció de trasllats i manutenció per a la participació a play-off i copes, ni tampoc a la línia de subvenció de despeses de participació en els entrenaments.
3. Import màxim i crèdit pressupostari
3.1 La Conselleria de Cultura, Participació i Esports destina a aquesta convocatòria 0,00€ per a l’any 2018 i de 1.240.000 € per a l’any 2019, amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb el següent detall:
Desplaçaments |
570.000,00 € |
1er termini sol·licitud (veure punt 5) |
500.000,00 € |
2on termini sol·licitud (atletisme, gimnàstica i tir amb arc) |
30.000,00 € |
Play Off i copes |
40.000,00 € |
Despeses entrenaments oficials |
210.000,00 € |
1er termini |
202.000,00 € |
2on termini (atletisme, gimnàstica i tir amb arc) |
8.000,00 € |
Despeses federatives |
460.000,00 € |
1er termini |
440.000,00 € |
2on termini (atletisme, gimnàstica i tir amb arc) |
20.000,00 € |
3.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s’imputa aquesta convocatòria, s’ha de fer mitjançant una resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports.
4. Sol·licitud i documentació
4.1 El beneficiari de l’ajut és l’encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.
4.2 Les sol·licituds, segons el model d’imprès normalitzat, han d’anar adreçades a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
4.3 L’imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut, o a les dependències de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
4.4 Les sol·licituds s’han de presentar dins el termini que fixa l’apartat cinquè al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, a qualssevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d’estar adreçades a la Direcció General d’Esports i Joventut (Conselleria de Cultura, Participació i Esports).
4.5 Documentació que s’ha d’aportar:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari (annex 2).
b) Fotocòpia de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.
c) Declaració responsable de l’entitat que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d’incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.
d) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius; o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L’imprès normalitzat de declaració responsable es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut.
e) Declaració responsable de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
f) Certificat emes per la federació espanyola corresponent relatiu a:
g) Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest certificat s’adjuntarà d’ofici per l’òrgan instructor.
h) Certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l’Estat i amb la Seguretat Social.
i) Declaració responsable de transparència de les entitats esportives que hagin percebut a l’any 2018 ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000,00 o quant almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguin caràcter d’ajuda o subvenció pública, sempre que assoleixin com a mínim la quantitat de 5.000,00 €.
j) Projecte explicatiu de la competició, on s’indiquin:
o Línia per a desplaçaments de la temporada regular, que inclourà només les despeses de desplaçaments i manutenció necessàries per al desenvolupament de la temporada regular.
o Línia per a desplaçaments del play-off, amb els mateixos conceptes que per a la temporada regular, i que es presentarà en un segon període de sol·licitud.
o Línia per a despeses d’entrenaments oficials, a on s’indicaran les depeses de manutenció dels jugadors i tècnics per assistir als entrenaments, considerant el màxim de jugadors i tècnics permesos per la convocatòria en funció de l’esport.
o Línia per a despeses federatives, amb una relació de les despeses federatives de la competició, a on s’ha d’indicar:
k) Declaració responsable dels esportistes, entrenadors, preparadors físics i fisioterapeutes de l’equip. Aquest document ha d’incloure com a mínim nom, cognoms, tipus de relació laboral, professional o de voluntariat amb el club esportiu.
4.6 En relació amb el punt h) de l’apartat anterior, l’entitat sol·licitant de la subvenció pot autoritzar la Conselleria de Cultura, Participació i Esports a obtenir de manera directa l’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social. En aquest cas, no cal aportar la documentació que es pugui obtenir mitjançant aquest consentiment.
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l’autorització a l’òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que l’entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d’aquestes circumstàncies.
En el cas que la Direcció General d’Esports i Joventut, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o l’entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils, sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
4.7 La Direcció General d’Esports i Joventut, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.
4.8 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s’ha de requerir l’entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l’advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists a l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
4.9 L’incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.
4.10 La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixa sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de la persona beneficiària de l’obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.
5. Termini per presentar les sol·licituds
5.1 Fase ordinària de la lliga o competició esportiva, despeses federatives i despeses d’entrenaments oficials de tots els esports excepte atletisme, gimnàstica i tir amb arc: el darrer dia per presentar les sol·licituds és dia 31 d’octubre de 2018 (inclòs).
5.2 Fase ordinària de la lliga o competició esportiva, despeses federatives i despeses d’entrenaments oficials d’atletisme, gimnàstica i tir amb arc: el darrer dia per presentar les sol·licituds és dia 30 de maig de 2019 (inclòs).
5.3 Fase de Play Off per la classificació final (guanyador), Play Off d’ascens i copes del Rei o la Reina: el darrer dia per presentar les sol·licituds és dia 18 de juny de 2019 (inclòs).
6. Competència i resolució
6.1 La Direcció General d’Esports i Joventut és l’òrgan competent per instruir el procediment; és l’òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d’emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En l’informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.
6.2 L’òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n’ha d’estendre una acta succinta, que s’ha d’incorporar al procediment.
6.3 En tot cas, l’òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l’activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s’ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s’ha d’entendre atorgada si la proposta formulada per l’òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s’ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l’escrit d’oposició que presenti.
6.4 Sens perjudici del que preveu l’apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l’article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.
6.5 El director general d’Esports i Joventut ha d’emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l’exclusió.
Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies naturals. En tot cas, es considera que l’entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de 5 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat .
6.6 La resolució expressa de la consellera de Cultura, Participació i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció.
Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s’han de notificar individualment a cada entitat interessada, d’acord amb l’article 42 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
6.7 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l’acabament del període de presentació de les sol·licituds.
7. Comissió Avaluadora
7.1 De conformitat a l’article 10 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
President: el director general d’Esports i Joventut.
o el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d’Esports i Joventut.
o la cap de la Secció II de la Direcció General d’Esports i Joventut.
o Un tècnic/a de la Direcció General d’Esports i Joventut.
7.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
Les decisions de la Comissió s’han de prendre per majoria simple i en cas d’empat el president té el dret de vot de qualitat.
8. Comissió Tècnica
8.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l’article 11 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:
8.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:
9. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
9.1. Per determinar si un equip s’avaluarà segons la categoria nacional a la que participa durant la temporada actual, es tindrà en compte la categoria en que estava competint la temporada anterior, el reglament corresponent i el resultat obtingut per l’equip al finalitzar la mateixa.
9.2 Considerant els elements esmentats a l’apartat 9.1 un equip s’avaluarà segons la categoria en que competeix a la temporada a subvencionar només si:
9.3 Els equips que no compleixin amb les condicions indicades al punt 9.2 s’avaluaran en funció de la categoria a la que participaven durant la temporada anterior. En el cas de que aquesta categoria fos d’àmbit autonòmic o es tracti d’un equip nou que competeix a una categoria que ja existia durant la temporada anterior, el resultat de l’avaluació final de l’equip serà de 0 punts, independentment de que durant la temporada actual participi a categoria nacional.
9.4. La selecció de les entitats beneficiàries s’ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S’entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas l’import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l’import del projecte presentat.
Si, com a conseqüència d’aquesta distribució queda un romanent, s’ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d’entitats beneficiàries.
9.5 Els barems que s’han d’aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s’indiquen a continuació:
9.5.1 BAREMS DESPLAÇAMENTS LLIGA ORDINÀRIA I FASE PLAY OFF O COPA DEL REI O REINA
A. Quantia total a repartir
L’import de la subvenció per despeses de competició s’ha de calcular amb la fórmula següent:
IMPORT SUBVENCIÓ DESPESES COMPETICIÓ |
= |
B. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ |
X |
C. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ |
B. Punts despeses competició
B. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ |
= |
( |
B.1. PUNTS DESPLAÇAMENTS |
+ |
B.2. PUNTS MANUTENCIÓ |
) |
B.1. Punts per desplaçaments
S’ha de fer una valoració en funció dels desplaçaments que l’equip ha de realitzar a la competició tenint en compte la localitat de residència de l’equip valorat, la destinació del desplaçament, les característiques de l’esport quant al nombre d’esportistes i la competició esportiva.
B.1. PUNTS DESPLAÇAMENTS* |
= |
∑ Sumatori de tots els desplaçaments |
( |
PUNTS AEROPORT DESTÍ (taula 1) |
x |
PAX ESPORT (taula 2) |
) |
* Els equips de categoria juvenil de futbol tindran 0 punts per desplaçaments, ja que la federació balear de futbol realitza aquestes despeses en benefici del club corresponent.
B.2. Punts per manutenció
S’ha de fer una valoració en funció dels dies necessaris d’estada a la destinació, les característiques de l’esport quant al nombre d’esportistes.
B.2. PUNTS MANUTENCIÓ |
= |
B.2.1 PUNTS MANUTENCIÓ AMB PERNOCTACIÓ |
+ |
B.2.2 PUNTS MANUTENCIÓ SENSE PERNOCTACIÓ |
B.2.1 PUNTS MANUTENCIÓ AMB PERNOCTACIÓ |
= |
∑ Sumatori dels desplaçaments amb pernoctació |
( |
NOMBRE DE NITS A LA DESTINACIÓ (taula 1) |
x |
PUNTS MANUTENCIÓ DIA |
x |
PAX ESPORT (taula 2) |
) |
B.2.2 PUNTS MANUTENCIÓ SENSE PERNOCTACIÓ |
= |
∑ Sumatori dels desplaçaments sense pernoctació |
( |
PUNTS MANUTENCIÓ DIA |
x |
PAX ESPORT (taula 2) |
) |
C. Valor punt despeses competició
El valor del punt de despeses de competició és el resultat de dividir l’import disponible entre el sumatori dels punts de despeses de competició de tots els beneficiaris, amb un valor màxim d’1 euro per punt.
C. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ |
= |
Quantia total a repartir |
|
|
∑ |
Sumatori punts despeses competició de tots els equips |
|
TAULA 1. AEROPORTS DE DESTÍ I NOMBRE MÍNIM DE NITS A LA DESTINACIÓ
Aeroports destí |
Mallorca |
Nits Mallorca |
Menorca |
Nits Menorca |
Eivissa/ Formentera |
Nits Eivissa/ Formentera |
ALICANTE |
53,36 |
0 |
76,95 |
1 |
57,06 |
1 |
VALENCIA |
43,17 |
0 |
70,94 |
1 |
42,21 |
1 |
BARCELONA |
35,11 |
0 |
65,37 |
0 |
47,48 |
0 |
BILBAO |
65,11 |
1 |
100,43 |
1 |
79,32 |
1 |
GRAN CANARIA |
118,02 |
2 |
119,40 |
2 |
102,37 |
2 |
TENERIFE |
119,96 |
2 |
132,89 |
2 |
125,71 |
2 |
MELILLA |
161,52 |
1 |
122,18 |
2 |
131,02 |
2 |
GRANADA |
58,74 |
1 |
96,87 |
1 |
93,63 |
1 |
MÁLAGA |
50,42 |
1 |
109,69 |
1 |
90,45 |
1 |
SEVILLA |
78,64 |
1 |
106,91 |
1 |
63,53 |
1 |
LA CORUNYA |
87,48 |
1 |
93,85 |
2 |
114,77 |
2 |
SANTIAGO |
68,87 |
1 |
92,24 |
2 |
105,59 |
2 |
MADRID |
55,96 |
0 |
79,29 |
0 |
47,49 |
0 |
OVIEDO |
82,64 |
1 |
113,75 |
1 |
117,66 |
1 |
PALMA |
0,00 |
0 |
16,41 |
0 |
16,41 |
0 |
EIVISSA / MAÓ |
16,41 |
0 |
24,66 |
0 |
24,66 |
0 |
Port de destí |
Eivissa |
Nits Eivissa |
||||
DENIA |
25,00 |
1 |
||||
VALENCIA |
25,00 |
1 |
(Desplaçaments d’anada i tornada)
TAULA 2. PAX ESPORT
Esport |
Pax esport |
||
INDIVIDUALS |
Atletisme |
20 |
|
Bàdminton |
8 |
||
Billar |
4 |
||
Bitlles |
8 |
||
Escacs |
5 |
||
Gimnàstica Artística Femenina |
10 |
||
Gimnàstica Artística Masculina |
6 |
||
Natació |
13 |
||
Pàdel |
16 |
||
Petanca |
8 |
||
Tennis taula |
6 |
||
Tir amb arc |
5 |
||
COL·LECTIUS |
Bàsquet |
13 |
|
Futbol |
19 |
||
Futbol sala |
14 |
||
Futbol americà |
31 |
||
Handbol |
15 |
||
Hoquei línia |
15 |
||
Rugbi |
23 |
||
Voleibol |
13 |
||
Waterpolo |
14 |
9.5.2 BAREMS PARTICIPACIÓ ALS ENTRENAMENTS DE LA LLIGA OFICIAL ORDINÀRIA
A. Quantia total a repartir
L’import de la subvenció per la participació dels esportistes i tècnics en els entrenaments per participar en les jornades o partit de la lliga oficial ordinària s’ha de calcular amb les fórmules següents:
IMPORT SUBVENCIÓ ENTRENAMENTS |
= |
B. PUNTS ENTRENAMENTS OFICIALS |
X |
C. VALOR PUNT DESPESES ENTRENAMENTS OFICIALS |
B. Punts per participació dels esportistes i tècnics als entrenaments
S’ha de fer una valoració en funció de les jornades de la lliga oficial ordinària que l’equip ha de realitzar a la competició tenint en compte les característiques de l’esport quant al nombre d’esportistes i la competició esportiva.
B. PUNTS ENTRENAMENTS OFICIALS |
= |
∑ Sumatori dels entrenaments oficials |
( |
PUNTS MANUTENCIÓ DIA |
x |
PAX ESPORT (taula 2) |
) |
Els equips de categoria juvenil tindran 0 punts per despeses d’entrenaments.
En el cas que és disputi més d’una jornada esportiva en un període inferior o igual a quatre dies seguits dins la mateixa localitat, s’entendrà que només és una jornada subvencionable.
C. Valor punt despeses entrenaments oficials
El valor del punt de despeses per a entrenaments oficials és el resultat de dividir l’import disponible entre el sumatori dels punts de despeses per a entrenaments oficials de tots els beneficiaris, amb un valor màxim d’1 euro per punt.
C. VALOR PUNT DESPESES ENTRENAMENTS OFICIALS |
= |
Quantia total a repartir: |
|
|
∑ |
Sumatori punts despeses entrenaments de tots els equips (B) |
|
||
9.5.3 BAREMS DESPESES FEDERATIVES
A. Quantia total a repartir
L’import de la subvenció per despeses federatives s’ha de calcular amb les fórmules següents:
IMPORT SUBVENCIÓ |
= |
B. PUNTS DESPESES FEDERATIVES |
X |
C. VALOR PUNT DESPESES FEDERATIVES |
B. Punts despeses federatives
La puntuació corresponent a les despeses federatius s’ha de calcular amb la fórmula següent:
B. PUNTS DESPESES FEDERATIVES |
= |
( |
B.1. PUNTS INSCRIPCIÓ |
+ |
B.2. PUNTS ARBITRATGES |
+ |
B.3. PUNTS MUTUALITATS I LLICÈNCIES |
) |
B.1. Punts inscripció
El club sol·licitant rebrà un punt per cada euro del pressupost corresponent a la inscripció de l’equip a la competició objecte de subvenció, considerant que aquest import ha d’estar també certificat per la federació esportiva corresponent.
No es tindran en compte els avals que hagi de depositar el club per participar a la competició.
B.2. Punts arbitratges
El club sol·licitant rebrà un punt per cada euro del pressupost corresponent als arbitratges que hagi de costejar a la competició objecte de subvenció, considerant que aquest import ha d’estar també certificat per la federació esportiva corresponent.
B.3. Punts mutualitats i llicències
El club sol·licitant rebrà un punt per cada euro del pressupost corresponent a les mutualitats i llicències dels esportistes i primer entrenador de l’equip objecte de subvenció, fins al màxim de persones establert a la taula 1, segons l’esport al que es faci referència.
Si sumant el nombre d’esportistes que apareixen al tríptic federatiu presentat (o document anàleg) més un tècnic esportiu, s’obté un nombre inferior al que correspon segons la taula 2, es tindrà en compte el resultat d’aquesta suma com a valor màxim de persones a comptabilitzar.
L’import corresponent a mutualitats i llicències ha d’estar també certificat per la federació esportiva corresponent.
C. Valor punt despeses federatives
El valor del punt de despeses federatives és el resultat de dividir l’import disponible entre el sumatori dels punts de despeses federatives de tots els beneficiaris, amb un valor màxim d’1 euro per punt.
C. VALOR PUNT DESPESES FEDERATIVES |
= |
Quantia total a repartir: |
|
|
∑ |
Sumatori punts despeses federatives de tots els equips |
|
10. Justificació de la subvenció
10.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l’activitat que se subvenciona.
10.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a les despeses federatives de l’equip beneficiari per participar a la categoria esportiva objecte de subvenció, i s’efectuïn en el període compres entre 1 de juny de 2018 i el 31 de juliol de 2019 i hagi estat efectivament pagada en el mateix període.
10.3 Les subvencions atorgades s’han de justificar mitjançant:
a) Subvencions per desplaçaments i despeses de manutenció per a la participació als entrenaments oficials, per mitja de mòduls previst als articles 19 i 20 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener).
b) Subvencions de les despeses federatives mitjançant la presentació del compte justificatiu, d’acord amb l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005.
10.4 Mòduls de justificació de la subvenció per desplaçaments: S’estableixen dos mòduls de justificació:
a) Mòduls de desplaçaments fora de l’illa d’origen
b) Mòduls de manutenció pels desplaçaments fora de l’illa d’origen
10.4.1 Mòduls de desplaçaments fora de l’illa d’origen
L'import unitari de cada mòdul de justificació per cada origen i destí del desplaçament és el següent:
Aeroports destí |
Mallorca |
Menorca |
Eivissa/ Formentera |
ALICANTE |
53,36 € |
76,95 € |
57,06 € |
VALENCIA |
43,17 € |
70,94 € |
42,21 € |
BARCELONA |
35,11 € |
65,37 € |
47,48 € |
BILBAO |
65,11 € |
100,43 € |
79,32 € |
GRAN CANARIA |
118,02 € |
119,40 € |
102,37 € |
TENERIFE |
119,96 € |
132,89 € |
125,71 € |
MELILLA |
161,52 € |
122,18 € |
131,02 € |
GRANADA |
58,74 € |
96,87 € |
93,63 € |
MÁLAGA |
50,42 € |
109,69 € |
90,45 € |
SEVILLA |
78,64 € |
106,91 € |
63,53 € |
LA CORUNYA |
87,48 € |
93,85 € |
114,77 € |
SANTIAGO |
68,87 € |
92,24 € |
105,59 € |
MADRID |
55,96 € |
79,29 € |
47,49 € |
OVIEDO |
82,64 € |
113,75 € |
117,66 € |
PALMA |
0,00 € |
16,41 € |
16,41 € |
EIVISSA / MAÓ |
16,41 € |
24,66 € |
24,66 € |
Port de destí |
Eivissa |
||
DENIA |
25,00 € |
||
VALENCIA |
25,00 € |
(**) Els imports corresponent a l’anada i tornada.
10.4.2 Mòduls de manutenció pels desplaçaments fora de l’illa d’origen
En el cas de despeses de manutenció dels esportistes i tècnics les quantitats del mòdul, seran les fixades pel Reial Decret 214/1999, de 5 de febrer, revisat per “ORDEN EHA/3771/2005, de 2 de diciembre, por la que se revisa la cuantía de los gastos de locomoción y de las dietas en el Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas ”.(BOE 03-12-2005) (referides a l’Estat espanyol) segons el quadre següent:
Ajut per manutenció sense pernocta |
26,67 euros per dia sencer |
Ajut per manutenció en el cas de pernocta |
53,34 euros per dia (inclou ajut per alimentació sencera – PC) |
10.5 Mòduls d’assistència dels esportistes i tècnics als entrenaments oficials per la participació a les jornades esportives de la lliga oficial ordinària
En el cas de despeses d’assistència dels esportistes i tècnics als entrenaments oficials la quantitats del mòdul es de 26,67 euros per jornada de lliga oficial ordinària, import fixat pel Reial Decret 214/1999, de 5 de febrer, revisat per “ORDEN EHA/3771/2005, de 2 de diciembre, por la que se revisa la cuantía de los gastos de locomoción y de las dietas en el Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas ”.(BOE 03-12-2005) (referides a l’Estat espanyol)
10.6 La justificació de la subvenció de desplaçaments i assistència als entrenaments oficials s’ha de dur a terme mitjançant la presentació de la documentació següent:
a) Un informe d’actuació justificatiu del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts. L’informe de l‘actuació de l’equip, que ha d’incloure com a mínim:
b) Un informe econòmic justificatiu que ha de contenir els punts següents:
1. Acreditació o, si no, declaració de la persona o l’entitat beneficiària sobre el nombre d’unitats físiques considerades com a mòdul (Annex III – Justificació mòduls).
2. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en l’informe d’actuació i els mòduls prevists en la convocatòria (Annex III – Justificació mòduls).
3. Acreditació o, si no, declaració de la persona o l’entitat beneficiària sobre les despeses subvencionables s’han efectuat en el període compres entre 1 de juny de 2018 i el 31 de juliol de 2019 i han estat efectivament pagades en el mateix període. Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, si el pagament ha estat practicat mitjançant paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers, xecs bancaris al portador o nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, targeta de crèdit o transferència bancària. No tindrà la consideració de despesa efectivament pagada els pagament practicat mitjançant la compensació de factures de trasllats o alimentació amb factures de publicitat o patrocini.
4. Un detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la procedència d’aquests (Annex IV – Declaració d’altres ingressos i subvencions).
c) Subvenció desplaçaments: s’ha de adjuntar com a document acreditatiu d’haver realitzat l’activitat esportiva objecte del desplaçament la còpia de les actes dels partits disputats fora de l’illa d’origen del club.
d) Subvenció assistència als entrenaments: s’ha de adjuntar com a document acreditatiu d’haver realitzat l’activitat esportiva objecte dels entrenaments oficials la còpia de les actes de tots els partits disputats (Tant els disputats com a local com de visitant).
e) Només tindrà la consideració de despesa efectivament justificada mitjançant els mòduls de desplaçaments i d’assistència els esportistes i tècnics que apareixen a l’acta del partit o prova esportiva.
f) Els beneficiaris estan dispensats de l’obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sens perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l’aplicació de la subvenció.
g) Certificat emes per la federació espanyola o lliga professional corresponent relatiu a les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per a despeses de desplaçaments i manutenció per a equips esportius participin en competicions de categoria nacional – Temporada esportiva 2018/2019.
10.7 La justificació de les subvencions de les despeses federatives es realitzarà mitjançant la presentació del compte justificatiu.
El compte justificatiu que presenti l’entitat beneficiària ha d’incloure els documents següents:
a) Liquidació definitiva del pressupost amb l’estat comparatiu entre el pressupost presentat amb la sol·licitud i el finalment realitzat.
b) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l’activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments. Aquest requisit es concreta amb els Comptes Justificatius següents:
En la justificació s’ha d’indicar clarament a quina activitat de les previstes al Pla d’actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.
Es presentarà a l’òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de "Compte justificatiu de la despesa subvencionada, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l’expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).
No seran admesos a tràmit els impresos de "Compte justificatiu de la despesa subvencionada", als què no s’adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s’adjuntaran en full d’aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s’imputin parcialment a d’altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.
10.8 Factures i rebuts.
Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s’acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc.
10.8.1.- D’acord amb el què estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:
- Número i sèrie, si s’escau.
- Nom i cognoms o denominació social.
- NIF i domicili de l’expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.
- Descripció detallada de l’operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc... i contraprestació total.
- Base imposable.
- Tipus tributari i quota repercutible.
- Lloc i data d’emissió.
- Dades del registre mercantil de l’expedidor.
L’art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.
A les factures la descripció de l’operació haurà d’aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l’actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.
Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s’haurà de poder verificar el preu unitari de l’operació.
Són elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.
Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.
10.8.2.- En el supòsit d’exempció de l’IVA, es farà constar, de forma expressa i complerta, la disposició legal que declara aquesta exempció i adjuntarà còpia de l’acord de reconeixement nominatiu a favor de l’emissor de la factura, realitzada per la corresponent Administració de l’Agència Tributària. Igualment es procedirà en el cas de no practicar la retenció de l’IRPF.
10.9 Acreditació de pagaments.
10.9.1.- Sobre les formes d’acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d’octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:
a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d’empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.
b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d’empresari o professional.
c) Als efectes del càlcul d’aquestes quanties, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.
S’entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l’article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d’abril:
a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.
b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.
c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.
Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:
- la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social),
- concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l’entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l’extracte bancari que acredita el càrrec.
Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l’extracte bancari de la targeta on figuri l’apunt del càrrec.
Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l’article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l’esmentat efecte ha d’estar validada per l’entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.
10.9.2.- Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:
a) Rebut bancari: és el que emet l’entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.
b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l’import transferit i l’import de la factura, segellat i datat per l’entitat bancària.
c) Extracte bancari del compte de l’entitat on figuri l’assentament amb l’import coincident amb l’import i el nom de l’empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.
Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d’anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.
En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l’ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.
10.9.3.- Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d’aquesta quantia, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:
a) Denominació social de l’empresa perceptora de pagament
b) Data d’emissió del rebut
c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament
d) Import total de la factura
e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l’empresa.
10.10 Seran imputables (elegibles) a la subvenció per despeses federatives les despeses d’activitats següents:
10.10.1.- Taxes a federacions esportives i/o lligues professionals sempre amb factura detallada i rebut ajustats al punt 10.6.
10.10.2.- Els arbitratges amb factura de la federació i especificació de l’IVA, en cap cas rebuts, tiquets, actes, etc.
10.10.3.- Despeses per a mutualitats i llicències esportives dels jugadors i membres de l’equip tècnic, també amb factura detallada i rebuts.
10.11 Règim d’elegibilitat de l’IVA.
L’article 40.8 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, estableix que l’IVA dels justificants queda exclòs de la subvenció si el beneficiari no és un consumidor final i se’l pot deduir.
Els perceptors que, d’acord amb la Llei del Reglament de l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA), no poden compensar les quotes d’IVA suportat, per no tenir activitat subjecte a l’esmentat impost, podran justificar l’import total de la factura d’aquelles despeses que, d’acord amb la corresponent Resolució de concessió de subvenció.
10.12 Contraprestacions econòmiques a persones físiques
Seran elegibles les quantitats netes (líquides) i la part de l’IVA que suporti al 100% el perceptor de la subvenció. En aquests pagaments, l’aplicació de les retencions de l’IRPF, es farà d’acord amb el que disposi la Llei i el Reglament d’impost sobre la Renda de les Persones Físiques o altres normes que regulin aquesta matèria.
Atès l’article 40.8 de Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, en cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda (IRPF).
10.13 No es poden justificar a càrrec de les subvencions les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.
10.14 En cas que l’entitat beneficiària no justifiqui l’import total del projecte d’actuació que hagi servit de base per a la concessió de l’ajut, pertoca la revocació parcial de l’ajut, del qual s’ha de reduir l’import proporcionalment a la quantia no justificada.
10.15 No s’entendrà totalment justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que hagi servit de base per concedir l’ajut.
10.16 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d’aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d’altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.
10.17 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.
11. Pagament
11.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l’activitat que se subvenciona.
11.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a:
a) Als desplaçaments fora de l’illa d’origen de l’entitat esportiva a les altres illes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla, i s’efectuïn en el període compres entre 1 de juny de 2018 i el 31 de juliol de 2019 i hagi estat efectivament pagada en el mateix període.
b) Les despeses federatives imputables a l’equip objecte de la subvenció efectuades en el període compres entre 1 de juny de 2018 i el 31 de juliol de 2019 i hagin estat efectivament pagada en el mateix període.
c) Les despeses assistència als entrenaments dels esportistes i tècnics de l’equip objecte de la subvenció efectuades en el període entre 1 d’agost de 2018 i el 31 de juliol de 2019 i i hagin estat efectivament pagada en el mateix període.
12. Termini de justificar
12.1 Amb caràcter general el termini per justificar les ajudes concedides és el 30 d’agost de 2019 (inclòs).
12.2 S’estableix el període voluntari del mes de gener de 2019 (darrer dia per justificar 28 de gener de 2019, a les 14 hores), per justificar les despeses realitzades entre l’1 de juny de 2018 i el 28 de desembre de 2018, corresponent a les activitat esportiva realitzada entre l’1 d’agost i el 28 de desembre de 2018. En tot cas, les activitats i despeses no justificades en aquest termini voluntari podran ser justificats abans del 30 d’agost de 2019.
13. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:
a) Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la consellera de Cultura, Participació i Esports, l’acceptació o renúncia de la proposta de resolució de la subvenció. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament, si en el termini de 5 dies naturals des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.
b) Dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de l’ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l’ajut.
c) Justificar la realització de l’activitat objecte de l’ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l’ajut.
d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.
e) Comunicar a la Direcció General d’Esports i Joventut la sol·licitud o l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. Aquesta comunicació s’ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.
f) Comunicar immediatament a la Direcció General d’Esports i Joventut qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l’ajut.
g) Comunicar per escrit de manera immediata a la Direcció General d’Esports i Joventut el canvi de titularitat de la plaça o qualsevol incidència que afecti a la titularitat de la plaça.
h) No transmetre a tercers els drets de la plaça que té durant la temporada esportiva en curs i per la qual rep la subvenció.
i) Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l’Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
j) Conservar els justificants de les despeses corresponents a l’activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.
k) Durant la temporada 2018-2019, el club es compromet a oferir la col·laboració necessària perquè tots o alguns dels seus esportistes i tècnics, si les obligacions esportives i personals els ho permeten, participin en el projecte de comunicació del Govern de les Illes Balears, la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i la Direcció General d’Esports i Joventut a recepcions, festes, actes benèfics, promocions, etc.
l) Les entitats que reben subvencions o ajuts per més de 100.000€ anuals o més de 5.000€ anuals i que almenys el 40% dels ingressos procedeixi de subvencions o ajuts públics estan obligades a fer publicitat prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Les entitat beneficiaris d’aquestes subvencions hauran de complir l’obligació de fer la publicitat de la subvenció obtinguda al seu portal de transparència en el termini màxim de 30 dies des de la notificació de la concessió de la subvenció.
m) Comunicar a la Direcció General d’Esports i Joventut en el termini de 30 dies hàbils des de la notificació de la concessió de la subvenció el “localitzador uniforme de recursos” (URL: adreça formada de caràcters alfanumèrics que indica la localització del fitxer o del directori a internet i que permet d'accedir-hi) del portal de transparència on apareix la publicitat de la subvenció obtinguda, i en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.
14. Revocació
S’ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l’entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió.
15. Reintegrament
15.1 Com a conseqüència de la revocació s’ha de reintegrar totalment o parcialment l’import de l’ajut obtingut i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:
a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l’ajut.
b) L’obtenció de l’ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l’alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.
c) L’incompliment greu de l’obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.
d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
e) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.
f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
15.2 Per al reintegrament, s’ha d’aplicar el procediment que determina a aquest efecte l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
15.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
16. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establertes legalment.
17. Inspecció
D’acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Cultura, Participació i Esports s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d’aplicació.