Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 10100
Règim de regulació provisional del Mercat nadalenc per a l'any 2018-2019
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada el 14 de setembre de 2018, i en exercici de les seues competències, sobre la base d’allò proposat (conforme a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), adoptà, per unanimitat, el següent acord:
PRIMER.- APROVAR el Règim de Regulació Provisional del Mercat Nadalenc per a l’any 2018-2019, el qual s’adjunta a aquesta proposta com annex.
SEGON.- PUBLICAR al BOIB, a la pàgina web del Consell Insular de Formentera i al tauler d’anuncis de l’Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), el text íntegre d’aquest Règim de Regulació Provisional del Mercat Nadalenc per a l’any 2018-2019, i donar compte del mateix a l’OAC, al departaments d’intervenció i recaptació d’aquest Consell i a la Policia Local de Formentera.
“Règim de regulació provisional del Mercat Nadalenc per a l’any 2018-2019
Preàmbul
El Consell Insular de Formentera, amb el propòsit de beneficiar la ciutadania de l’illa (comerços, artesans, sector de restauració, centres educatius, parròquies, ONG i/o Associacions sense ànim de lucre) va adquirir l’any 2014 unes casetes per realitzar i gestionar un Mercat Nadalenc a Formentera, i establir-ne una continuïtat del mateix.
Atès el bon resultat del funcionament del Mercat Nadalenc de l’any 2014 a 2017, mitjançant el seu règim de regulació provisional, aquest any, el Consell Insular de Formentera, continua amb el règim regulador, pel bon funcionament del mercat nadalenc 2018-2019.
1. Lloc i data de celebració
El Mercat Nadalenc per a l’any 2018, s’inaugurarà el dia 1 de desembre de 2018, i la seva durada serà des d’aquest mateix dia fins al dia 7 de gener de 2019, ambdós inclosos, a la plaça de la Constitució de Sant Francesc Xavier, Formentera.
El Consell Insular de Formentera realitzarà el muntatge de les casetes abans de la inauguració del mercat, i així el dia abans de la mateixa, els venedors podran decorar la caseta que li hagi estat adjudicada. El desmuntatge es realitzarà per part del Consell Insular, al dia següent de la finalització del Mercat Nadalenc de l’any 2018-2019.
2. Horari
L’horari del Mercat Nadalenc, que hauran de complir els adjudicats, és el següent:
- Cada dia, al matí, des de les 11.00 h fins a les 14.00 h, i a la tarda, com a mínim, des de les 17.00 h fins a les 19.00 h, i com a màxim, fins a les 00.00 hores.
- Dies de lliure elecció 24, 25 i 31 de desembre de 2018 i, 1 i 6 de gener de 2019, sempre amb els horaris abans esmentats.
3. Requisits dels sol·licitants
Podran participar en el Mercat de Nadalenc, les següents persones físiques i jurídiques:
A) Comerços de Formentera
B) Artesans. Les persones artesanes que hi desitgin participar hauran d’estar en possessió de la Carta de mestre artesà o Carta d’artesà.
C) Centre educatius, parròquies i/o Associacions sense ànim de lucre, que reinverteixen part dels seus beneficis en la societat de Formentera, inscrites com a mínim des de fa tres anys en el Registre d’Entitats Ciutadanes del Consell Insular de Formentera.
D) Sector de la restauració, persona/es que comptin amb una experiència mínima d’un any, i amb el carnet de manipulació d’aliments en vigor.
Per a l’atorgament de l’autorització de venda al mercat nadalenc per part del Consell Insular de Formentera, tendran prioritat les sol·licituds que acreditin l’elaboració dels productes de venda de forma artesanal.
El fet d’haver participat en anteriors edicions, no garanteix la participació en aquesta, ni l’ocupació del mateix lloc que al mercat anterior.
4. Sol·licituds
Les persones que estiguin interessades en l’adjudicació d’una caseta al mercat Nadalenc de l’any 2018-2019, hauran de presentar la seva sol·licitud en el Registre General del Consell Insular de Formentera, situat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). Consta com ANNEX I, el model de sol·licitud, al qual s’haurà adjuntar la següent documentació original:
5. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds, serà des del 01 d’octubre fins al dia 31 d’octubre de 2018, ambdós inclosos.
6. Adjudicació dels llocs de venda del mercat nadalenc
El Consell Insular de Formentera adjudicarà un màxim de 8 casetes amb unes dimensions de 3 x 2 m2, per a la venda de productes al mercat nadalenc. Les casetes es distribuiran a la plaça de la Constitució de Sant Francesc Xavier, Formentera, de la següent forma:
A més, en cas de ser necessari el Consell Insular de Formentera instal·larà un envelat a la plaça de la Constitució, perquè, rotatorialment, puguin realitzar la venda de productes alimentaris, els centres educatius, parròquies i ONG, que presentin sol·licitud.
A més, podran formar part del mercat nadalenc, amb un màxim de dos, altres comerços, serveis de restauració i artesans, que siguin propietaris de casetes amb les mateixes dimensions i tipologia que les pròpies del Consell Insular de Formentera.
Les casetes que s’adjudiquin a comerços i artesans, podran ser compartides per dos sol·licitants, sempre que així es sol·liciti.
En el cas de no tenir les quatre sol·licituds per comerços, les que queden vacants es podran atorgar per a bar.
Entre totes les sol·licituds que es presentin dins el termini establert al punt cinquè d’aquest règim regulador, i que compleixin amb els requisits exigits, se’n faran dos sortejos davant el personal de l’administració, a cada sol·licitud se adjudicarà un número, i aquest número formarà part d’un sorteig de la següent manera:
- Les quatre primeres extraccions seran per adjudicar les casetes destinades a bar.
- Les següents quatre extraccions seran per adjudicar les casetes destinades a comerços i artesans.
Del resultat d’aquestos sortejos, es farà una proposta per part de l’Àrea de Comerç del Consell Insular de Formentera, dels possibles adjudicataris de les casetes del mercat nadalenc a la Comissió de Govern, com a òrgan competent, la qual aprovarà, en el seu cas, les adjudicacions, denegacions, així com una llista d’espera, pel cas que hagués renúncies o baixes.
7. Pagament
Aquest any 2018, el Mercat Nadalenc l’organitza el Consell Insular de Formentera per tal de dinamitzar les festes nadalenques a Formentera, amb els comerços que queden oberts a l'hivern, i els artesans amb carta d'artesania que viuen i treballen a Formentera a l'hivern.
Per aquest motiu, el Consell Insular de Formentera considera que els adjudicataris de les casetes no han de realitzar el pagament de la taxa d’ocupació de via pública, segons l’establert als articles 24 i 25 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, per el que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i segons l’establert a l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’ocupació del subsòl, sol y vol dels terrenys de domini públic local, del Consell Insular de Formentera, però sí que els adjudicats hauran de fer-se càrrec del següent:
La seguretat privada nocturna. El pagament d’aquesta, l’hauran de fer els adjudicataris de les casetes del mercat nadalenc, en proporció del 50 % els comerços i artesans, i el 50 % els bars. S’haurà de notificar al Consell la persona que realitzarà la seguretat cinc dies abans de l'obertura del mercat.
El pagament dels actes musicals que es vulguin dur a terme, l’hauran de fer els adjudicataris de les casetes del mercat nadalenc, en proporció del 20 % els comerços i artesans i el 80 % els bars. Perquè aquestes actuacions musicals es puguin dur a terme, com a màxim cinc dies abans del començament del mercat nadalenc, els adjudicataris hauran de presentar davant el Consell Insular de Formentera, una memòria amb les dades, horaris i grups que actuaran.
El pagament de la neteja dels banys i del propi mercat, estarà a la mateixa proporció 20% els comerços i 80% els bars.
8. Disposicions generals
Els adjudicats del mercat nadalenc tendran, entre d’altres, les següents obligacions:
- Hauran de tenir a la caseta la notificació d’adjudicació emesa pel Consell Insular de Formentera, en el qual especificarà el producte pel que està autoritzat.
- Cuidar i netejar el material i l’espai cedit, i retornar-lo en les mateixes condicions, així com mantenir l'ordre durant tots els dies del mercat.
- Complir amb l’horari establert d’obertura i tancament del mercat nadalenc.
- Complir amb la normativa de seguretat, així com no obstaculitzar cap sortida ni entrada de locals i carrers, segons el que s’estableix en els plans d’emergència.
- Comptar amb un segur de responsabilitat civil del mercat durant tot el temps que duri el mercat nadalenc de 2018-2019. S’haurà d’acreditar per part dels adjudicataris, presentant davant el Registre General d’Entrada del Consell Insular de Formentera, i dirigit a l’Àrea de Comerç, com a màxim cinc dies abans del començament del mercat nadalenc.
Els adjudicats del mercat han de tenir en compte tota una sèrie de prohibicions:
- Es prohibeix l’ús d’aparells individuals de música i/o altaveus. En tot cas es permetrà tenir música/altaveus al mercat de forma col·lectiva.
- Es prohibeix pintar o fer forats en el material cedit pel Consell.
- Es prohibeix a les barres de bar o llocs d’alimentació, facilitar material de vidre com ara plats i gots, ganivets, forquilles en la venda de consumibles als clients.
- Queda prohibit vendre begudes alcohòliques a menors d’edat.
9. Penalitzacions per incompliment d’aquest règim regulador
Qualsevol incompliment d’aquest règim de regulació provisional del mercat nadalenc de 2018-2019 per part de les persones autoritzades al mercat, suposarà la imposició d’una penalització per part del Consell Insular de Formentera, la qual consistirà en la denegació d’autorització per la venda al mercat de nadalenc durant dos anys consecutius (any 2019/2020 i 2020/2021)
En qualsevol cas, per part del Consell Insular de Formentera, es reclamaran, si fos el cas, els costs en els desperfectes ocasionats.
10. Règim sancionador
Per al supòsit d’infracció de la normativa sobre mercats ambulants, en el no estipulat en aquest règim de regulació provisional, s’estarà al disposat en la normativa legal que li sigui d’aplicació, concretament a la Llei 11/2014, de 15 d’octubre, de comerç de les Illes Balears, als articles 139 a 141 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i l'article 186.3 de la Llei 20/2006, de 15 de Desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
11. Exigibilitat
Aquest règim de regulació provisional, serà aplicable a partir del dia següent de la publicació íntegra del seu text en el Bolletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). També se publicarà a la web del Consell Insular de Formentera www.consellinsulardeformentera.cat, i en el tauló d'anuncis de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) del Consell Insular de Formentera.
ANNEX I
SOL·LICITUD PER PARTICIPAR AL MERCAT NADALENC 2018-2019
Nom i llinatges:________________________________________________________________
Nombre y apellidos:
DNI / NIF ____________________________________
DOMICILI: _________________________________________________ C/P: _______________
Domicilio:
Localitat: ____________________________________ Telèfon/s: ________________________
Localidad: Telefono/s:
Correu electrònic: ______________________________________________________________
E-mai:
MARCAU LA FORMA PARTICIPATIVA:
Comerç (Nom/Raó social) ___________________________________ CIF __________________
Comercio (Nombre/Razón social)
Artesà/ana (Titulació i Ofici) ________________________________ Núm. de la carta _________
Artesano/a (Titulación y Oficio)
Centres educatius, parròquies, ONG's i/o Associacions sense ànim de lucre, (nom)___________________CIF_____________
Centros educativos, parroquias, ONG y/o Asociaciones sin animo de lucro, (nombre)
Sector de la restauració (nom)__________________________________CIF_________________
Sector de la restauración (nombre)
INDICAU EL PRODUCTE DE LA VENDA: __________________________________________
Indica el producto de la venta:
DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR:
Documentación a presentar:
-. Memòria descriptiva i fotografiada del producte de venda en el cas des comerciants i artesans.
Memoria descriptiva y fotografica del producto de venta en el caso de comerciantes y artesanos.
-. Memòria descriptiva del producte de venda en el cas del sector de restauració.
Memoria descriptiva del producto de venta en el caso del sector de restauración.
-. Carta de manipulador d'aliments en vigor.
Carta de manipulador de alimentos en vigor.
DECLARACIÓ RESPONSABLE:
Declación responsable:
El/la sol·licitant declara que compleix amb els requisits establerts en la normativa vigent que regula la venda ambulant o no sedentària, concretament la Llei 11/2014, de 15 d’octubre, de comerç de les Illes Balears, i es compromet al compliment del règim de regulació provisional del mercat nadalenc de 2018-2019.
El/la solicitante declara que cumple con los requisitos establecidos en la normativa vigente que regula la venta ambulante o no sedentaria, concretamente la Ley 11/2014, de 15 de octubre, de comercio de las Illes Balears, y se compromete al cumplimiento del régimen de regulación provisional del mercado navideño de 2018 - 2019.
Formentera, _________________ d ________________ de 2018
Signatura,
Firma
SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA”
Formentera, 28 de setembre de 2018
El president del Consell Insular de Formentera
Jaume Ferrer Ribas