Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 10083
Consell Executiu. Adjudicació del primer concert social del servei residencial d'acció educativa especial per a menors d'edat en situació de guarda o tutela del Consell Insular de Menorca a favor d'Amadiba

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 17 de setembre de 2018, i de conformitat amb les bases aprovades en data 30.7.2018 i publicades en el BOIB núm. 102, de 18.8.2018, va adoptar el següent acord:

Primer.- Concertar amb l’entitat AMADIBA, amb NIF núm. G07758667, 1 plaça per al servei residencial especialitzat d’acció educativa especial per a menors d’edat en situació de guarda o tutela del Consell Insular de Menorca, per un import màxim de 70.612,90 € (setanta mil sis-cents dotze euros amb noranta cèntims), IVA exclòs. El període de vigència és d’un any des del dia que se signi el document administratiu de formalització del concert social.

Segon.- Autoritzar i disposar una despesa de setanta mil sis-cents dotze euros amb noranta cèntims (70.612,90 €) a favor de l’entitat AMADIBA, amb NIF núm. G07758667, per prestar el servei residencial especialitzat d’acció educativa especial per a menors d’edat en situació de guarda o tutela del Consell Insular de Menorca, d’acord amb la següent distribució màxima per anys:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2018

11.801,06 €

23123 2279910

2019

58.811,84 €

23123 2279910

Tercer.- Aprovar el document de formalització del concert social, que s’adjunta. El concert es regirà per les estipulacions contingudes en el document de formalització del concert i pel plec general de condicions tècniques.

Quart.- L’entitat AMADIBA aportarà, en el moment de formalitzar el concert, una declaració responsable en què manifesti que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei, d’acord amb el que preveu el punt 8.3. de la convocatòria.

Cinquè.- Notificar aquests acords a l’entitat interessada.

Sisè.- Publicar aquests acords en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la web del Consell Insular de Menorca, d’acord amb el que preveu l’article 17 del Decret balear 48/2017.

CONCERT ENTRE EL CONSELL INSULAR DE MENORCA I L’ENTITAT AMADIBA PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI RESIDENCIAL D’ACCIÓ EDUCATIVA ESPECIAL PER A MENORS D’EDAT EN SITUACIÓ DE GUARDA O TUTELA DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA

D’una part la senyora Maria Cabrisas Pons, consellera executiva del departament de Benestar Social i Família del Consell Insular de Menorca.

I d’altra part la senyora Elvira Jiménez Rozas, amb DNI núm. 04122662G, que actua en representació de l’entitat AMADIBA, amb NIF núm. G07758667.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat necessària per formalitzar aquest document.

ANTECEDENTS

1. En la sessió de caràcater ordinari del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de 30 de juliol de 2018, es aprovar la convocatòria pel procediment d’urgència previst en la DT 1a del Decret balear 48/2017, de 27 d’octubre, del concert social i d'establiment del procediment de tramitació de la convocatòria per al servei residencial especialitzat d’acció educativa especial per a menors d’edat en situació de guarda o tutela del Consell Insular de Menorca.

2. En el BOIB núm. 102, de 18/08/2018 es va publicar la convocatòria i es va fixar un termini per a la presentació de sol·licituds de 10 dies hàbils des de l’endemà d’haver-se publicat.

3. Amb RE núm. 19840, de 30/08/2018, l’entitat AMADIBA amb NIF núm. G07758667, va presentar sol·licitud de concert dins el termini màxim previst en el punt 3 de la convocatòria del concert social.

4. Amb RS núm. 12812, de 7/09/2018, s’ha requerit a l’entitat AMADIBA perquè presenti la declaració responsable de l’entitat de no estar sotmesa a les prohibicions de contractar amb l’Administració, d’acord amb l’article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, prevista en l’apartat 5.2. de la convocatòria.

5. Amb RE núm. 20550 i 20551, de 10/09/2018, l’entitat AMADIBA ha presentat la documentació requerida.

6. Mitjançant l’informe de l’instructor de 10 de setembre de 2018, s’ha comprovat que amb la sol·licitud presentada per l’entitat AMADIBA i la contesta del requeriment, l’entitat ha presentat la documentació prevista en el punt 5 de la convocatòria acreditativa del compliment dels requisits establerts en el punt 4, per concertar el servei residencial especialitzat d’acció educativa especial per a menors d’edat en situació de guarda o tutela amb el Consell Insular de Menorca. Així mateix, també es troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

7. El punt 8.3. de la convocatòria del concert social estableix que en el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.

Basant-nos en els antecedents anteriors, ambdues parts acordam establir el present document amb les següents

ESTIPULACIONS

Primera. Objecte

La finalitat d’aquest concert és l’atenció integral de menors amb problemàtica específica que requereixin atenció residencial per raó de guarda o tutela administrativa conformement amb resolució administrativa emesa per l’autoritat competent de l’entitat pública de protecció; que necessitin d’una atenció especialitzada d’acció educativa especial i que no puguin ésser atesos al Centre d’Atenció a la Infància i Família depenent del Consell Insular de Menorca.

Tipologia dels usuaris: menors d’edat, d’ambdós sexes, amb mesura de protecció de guarda o tutela administrativa. Excepcionalment i de manera motivada, l’atenció podria perllongar-se més enllà de la majoria d’edat en els termes i amb els límits que preveu la Llei 7/2015, de 10 d’abril, que estableix el marc regulador dels processos d’autonomia personal de menors que han estat sotmesos a mesura de protecció.

L’objecte el constitueix una plaça d’atenció residencial integral i acció educativa especial per a menors en situació jurídica de guarda o tutela administrativa del Consell Insular de Menorca, amb problemàtica específica valorada adequadament pels tècnics de l’entitat pública de protecció.

Segona. Quantia i partida pressupostària

2.1. El preu màxim d’una plaça concertada per al servei residencial d’acció educativa especial per menors d’edat en situació de guarda o tutela, és el següent:

- Cost diari per plaça ocupada: 193,46 €/dia

- Cost diari per plaça no ocupada o en reserva: 96,73 €/dia

L’import màxim anual del concert serà de 70.612,90 € (setanta mil sis-cents dotze euros amb noranta cèntims), IVA exclòs.

2.2. Aquesta quantia s’imputa als exercicis 2018 i 2019, a les partides i de LA manera que es detallen:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2018

11.801,06 €

23123 2279910

2019

58.811,84 €

23123 2279910

Tercera. Nombre i cobertura de les places

3.1. Des de l’entrada en vigor d’aquest concert, l’entitat responsable del servei disposa d’una plaça per assignar-la de manera efectiva.

3.2. El Consell Insular de Menorca gestionarà directament l’accés i la llista d’espera, si escau, i comunicarà l’ingrés i la delegació de guarda mitjançant una resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Família, amb l'informe tècnic previ que en justifiqui la necessitat.

Quarta. Facturació del servei

L’entitat concertada ha de presentar una factura en la qual ha de constar l’import de la liquidació de les places concertades corresponent al mes anterior, diferenciant les ocupades de les no ocupades o en reserva. A aquesta factura s’ha d’adjuntar, degudament signada pel representant legal de l’entitat concertada, una relació detallada de les persones usuàries.

Cinquena. Pagament

5.1. El Departament de Benestar Social i Família del Consell Insular de Menorca tramitarà mensualment la proposta de pagament en concepte de cost del servei de les places concertades, segons la seva ocupació o no. El pagament de la quantitat que correspongui es durà a terme al compte corrent que indiqui l’entitat concertada.

5.2. L’entitat concertada no pot cobrar cap quantitat suplementària per places o per qualsevol altre servei o prestació que s’hagi d’atendre en virtut del concert subscrit.

5.3. La percepció indeguda de quantitats per part de l’entitat concertada suposa l’obligació de reintegrar-les, amb la tramitació prèvia del procediment que correspongui, amb l’audiència de la persona interessada.

Sisena. Durada del concert

La durada serà d’un any des del dia que se signi el present document.

Setena. Condicions materials i de funcionament del servei

L’entitat titular del servei del qual es concerta ha de complir, com a mínim, les condicions tècniques i de funcionament establertes en el plec general de condicions tècniques aprovat pel Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 102, de 18/08/2018).

Vuitena. Inspecció i control

El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar el funcionament dels serveis concertats en qualsevol moment per comprovar que, tant pel que fa a les instal·lacions com al funcionament del servei i, en general, tot allò que pugui repercutir sobre les persones usuàries del servei, s’ajusta al que s’estableix en aquest concert.

Novena. Causes de rescissió

Són causes d’extinció del concert social les que estableix l’article 28 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

Desena. Jurisdicció competent

Les qüestions litigioses que puguin derivar-se de la interpretació, execució i, si escau, rescissió d’aquest concert se sotmetran a la jurisdicció contenciosa administrativa.

I, en prova de conformitat, signam aquest document en la data de la signatura electrònica que consta en aquest document.

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

El secretari del Consell Executiu,

Octavi Pons Castejón