Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 10021
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Aprovació bases i convocatòria per a la constitució d’un borsí extraordinari pel sistema d’oposició de Director/a de la Banda de Música de l’Ajuntament de Palma
Versió PDF
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 19.183 de 25 de setembre de 2018, va acordar el següent:
PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la constitució d’un borsí extraordinari pel sistema d’oposició pel torn lliure per a posteriors nomenaments com a funcionaris interins de l’especialitat de Director/a de la Banda de Música, de l’Ajuntament de Palma enquadrats en l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, classe comeses especials, especialitat director/a banda de música, grup A, subgrup A1, que s’adjunten.
SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
BASES PER A LA CONVOCATÒRIA PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ EXTRAORDINARI PER L’ESPECIALITAT DE DIRECTOR/A DE LA BANDA DE MÚSICA PER A LA COBERTURA TEMPORAL D’UNA VACANT.
PRIMER. -JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’article 19.Dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2018, disposa que no es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.
La necessitat d’iniciar aquesta convocatòria per a la creació d’un borsí extraordinari de personal tècnic de l'Administració especial de l’Ajuntament de Palma, es fonamenta en la urgència de cobrir places de forma interina, atès que els seus titulars, per diferents situacions administratives, puguin deixar vacants de manera temporal aquests llocs de feina. Així mateix, també es poden nomenar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment d’activitat que, en el seu cas, es determinaran en el moment del nomenament de la persona interina.
Vist que no hi ha borsí de director/a de la banda de música, i atès que es considera necessari per a l’adequat funcionament dels serveis municipals el nomenament de personal tècnic en cas que sigui necessari, s’ha de procedir de forma urgent i inajornable a la creació d'aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina.
És objecte de la present convocatòria la creació d’un borsí extraordinari pel sistema d’oposició pel torn lliure per a posteriors nomenaments com a personal funcionari interí de tècnics de l’Administració especial de l’Ajuntament de Palma enquadrats en l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, classe comeses especials, especialitat director/a banda de música, grup A, subgrup A1.
Aquesta convocatòria es regirà per les bases de borsins 2016 i per les bases generals 2016 ambdues publicades al BOIB núm. 86, de 7 de juliol de 2016
PLAÇA A COBRIR: DIRECTOR/A DE BANDA DE MÚSICA
ESCALA: Administració especial, subescala serveis especials, classe comeses especials, especialitat director/a banda de música.
GRUP: A, subgrup A1.
REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:
A més dels que preveuen les bases generals de la convocatòria:
- Estar en possessió del títol superior de direcció d’orquestra o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les instàncies. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger s'ha d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.
- Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Oposició lliure.
QUALIFICACIONS: Els dos exercicis són obligatoris i eliminatoris. Es puntuarà d’acord amb el que preveu a continuació el programa de l’oposició.
CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Primera.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu
FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per l’Ajuntament de Palma, que se’ls facilitarà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania d’aquest Ajuntament. Així mateix, l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d’obtenir-se per duplicat a l’objecte que l’interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.
Les sol·licituds s’han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Els drets d’examen seran de 26,52 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d’admissió d’instàncies mitjançant el document d’autoliquidació que les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d’admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’acompanyar:
a. Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.
c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.
Exhaurit el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d’un mes aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d’exclusió, així com el termini d’esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 3 dies hàbils.
Transcorregut aquest termini s’aprovarà la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis de l’Ajuntament i en la web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.
PROGRAMA DE L’OPOSICIÓ
PRIMER EXERCICI
Consistirà a dirigir un assaig de la Banda Municipal de Música de Palma, en el qual s'assajaran partitures o fragments d'elles. Tres obres amb caràcter obligatori que seran:
- Cantus Laetus.............................................................................................. D. Guillingham
- Egmont (obertura)...................................................................................... L. V. Beethoven
- La venta de los gatos (intermedi)......................................................................... J. Serrano
i una primera vista de repertori, la partitura de la qual serà lliurada a l’aspirant 30 minuts abans de l’inici de les proves.
Per a l'estudi de les obres obligades la Banda Municipal de Música de Palma facilitarà als aspirants el guió o partitura en PDF.
L’exercici tindrà una durada mínima de 45 minuts i màxima de 60 minuts i a continuació, interpretació amb la Banda Municipal de Música de Palma de les partitures o fragments objecte de l’assaig.
La nota d’aquest exercici serà puntuada de 0 a 10 punts i s’haurà d’obtenir un mínim de 5 punts per a superar-la.
SEGON EXERCICI
Consistirà en una exposició oral breu davant del tribunal. L'exposició resumirà el projecte de l'aspirant per a la Banda Municipal. Es valorarà especialment que incideixi en:
- Línia o línies artístiques de la temporada de concerts de la Banda Municipal de Música de Palma.
- Consideracions sobre la tasca social de la Banda Municipal de Música de Palma i el seu paper institucional.
- Projecte educatiu de la Banda Municipal de Música de Palma. Infants, joves, captació de públics no familiaritzats.
La durada màxima de l'exposició serà de 20 minuts, després dels quals el tribunal podrà exposar dubtes o fer preguntes al candidat. El candidat podrà utilitzar un esquema, que haurà de lliurar després de la prova.
La nota d’aquest exercici serà puntuada de 0 a 10 punts i s’haurà d’obtenir un mínim de 5 punts per a superar-la.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, conformement el que disposa l’article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al registre general d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s’hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que estableix l’article esmentat anteriorment, i els 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 27 de setembre de 2018
El cap de Departament de Personal,
p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014)
Antoni Pol Coll