Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA (SEMILLA)

Núm. 10019
Resolució de la Directora gerent de Serveis de Millora Agrària i Pesquera per la qual s’aproven les bases específiques de la convocatòria per crear un borsí de feina de tècnic superior de l’àrea tècnica agrària (Mallorca) i de la delegació de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Objecte de la convocatòria.

 L’objecte de la convocatòria és crear un borsí de feina per donar cobertura a possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències amb i sense retribució i excedències, que es puguin produir a qualsevol lloc de feina de la Relació de Llocs de Feina (RLLF) de SEMILLA que, com a requisit, exigeixin una de les següents titulacions: enginyeria agrònoma, grau en veterinària, en farmàcia, en biologia, en bioquímica, química o en tecnologia dels aliments.

 Els participants en el procés de selecció podran optar per ser seleccionats segons la ubicació del lloc de feina (Mallorca, Menorca, o a ambdues illes) i per àrees de treball preferent (camp, tasques tècniques administratives, laboratori).

 1. Àmbit de treball i funcional

  •  Sanitat i identificació animal en l’àmbit ramader
  • Producció ramadera
  • Producció agrària i tasques de certificació de sistemes de producció agrària
  • Sanitat vegetal
  • Laboratori de lactologia, de sanitat animal, de bromatologia i de sanitat vegetal i anàlegs.
  • Sistema de qualitat dels laboratoris (Norma UNE-EN ISO/IEC 17025 o equivalent).

1. Requisits.

1. Tenir la nacionalitat espanyola o d’alguna altra que, de conformitat amb l’article 57 de l’EBEP, permeti l’accés a l’ocupació pública com a personal laboral.

2. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

3. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les quals exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

4. Estar en possessió d’una de les següents titulacions: enginyeria agrònoma,  grau en Veterinària, Farmàcia, Biologia, Bioquímica, Química o Ciència i tecnologia dels aliments.

5. Estar en possessió del títol B2 de Català.

1. Comissió de selecció.

Estarà integrada per :

  • President: Jose Manuel Fernández Zapata (Tècnic Recursos Humans).
    • Suplent del President: Jaume Roca Jaume (Cap d’Administració).
  • Secretari: Catalina Borràs Pastor (Tècnic promoció).
    • Suplent del Secretari: Jose Carlos Sabater Roca (Administratiu de comptabilitat).
  • Vocal: Martí Ques Jordà (Veterinari-Responsable àrea Lactologia).
    • Suplent del Vocal: Bartolomé Martí Álvarez (Veterinari-Responsable laboratori Sanitat Animal).

Podrà assistir a les reunions de la Comissió de selecció un representant del Comitè d’empresa, amb veu i sense vot.

1. Presentació de sol·licituds i documentació.

1. La sol·licitud per participar en aquest procés selectiu s’ha d’ajustar al model annex, on s’hi ha de fer constar necessàriament el correu electrònic i telèfon de contacte.

2. Les persones interessades han de fer constar la seva intenció de formar part del borsí de feina per a llocs ubicats a l’illa de Mallorca, Menorca, o a ambdues.

3. Totes les sol·licituds s’han de presentar al Registre de SEMILLA o a qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. El termini de presentació de la sol·licitud és de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà que la convocatòria s’hagi publicat al BOIB. Si el darrer dia de presentació de la sol·licitud caigués en dissabte, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.

5. Documentació mínima obligatòria a adjuntar amb la sol·licitud emplenada adequadament:

a. Fotocòpia del DNI o document identificatiu en vigor.

b. Còpia del títol universitari especificat al punt 3.4 de les bases.

c. Còpia del certificat de català B2. expedit o homologat per la conselleria competent en política lingüística, o els reconeguts segons l’ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

d. Currículum vitae actualitzat, en el qual hi ha de constar la formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos) i l’experiència professional, amb descripció d’entitats, funcions desenvolupades i durada.

1. Per a la valoració dels mèrits establerts al punt 7, cal presentar la documentació acreditativa que en cada cas es demana. En cas contrari, no es valoraran els mèrits al·legats.

6. Llistes d’admesos i exclosos

Una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la comissió de selecció farà pública a la web www.semilla.caib.es una llista provisional d’admesos i exclosos i es concedirà un termini de tres dies hàbils per presentar esmenes.

Una vegada superat aquest termini es publicarà a la mateixa web el llistat definitiu d’admesos i exclosos.

1. Mèrits a valorar.

La puntuació màxima a assolir és de 100 punts, distribuïts de la següent manera:

7.1 Experiència professional

  50 punts

7.2 Mèrits acadèmics

  40 punts

7.2.1

Formació acadèmica

  20 punts

7.2.2

Formació complementària

  10 punts

7.2.3

Docència

    5 punts

7.2.4

Publicacions

    5 punts

7.3 Coneixements de llengua catalana

  10 punts

TOTAL

100 punts

7.1. Experiència professional (valoració màxima de 50 punts).

- Experiència professional com a enginyer agrònom, veterinari, farmacèutic, biòleg, bioquímic, químic o tecnòleg dels aliments en l’administració pública o entitat del sector públic instrumental en l’àmbit  funcional descrit al punt 2 d’aquestes bases: 0.60 punts per cada mes treballat.

- Experiència professional com a enginyer agrònom, veterinari, farmacèutic, biòleg, bioquímic, químic o tecnòleg dels aliments en l’administració pública o entitat del sector públic instrumental en un àmbit funcional diferent al descrit al punt 2 d’aquestes bases:  0.30 punts per cada mes treballat.

- Experiència professional com a enginyer agrònom, veterinari, farmacèutic, biòleg, bioquímic, químic o tecnòleg dels aliments a l’àmbit privat en l’àmbit  funcional descrit al punt 2 d’aquestes bases: 0.30 punts per mes treballat.

- Experiència professional com a enginyer agrònom, veterinari, farmacèutic, biòleg, bioquímic, químic o tecnòleg dels aliments a l’àmbit privat en un àmbit funcional diferent al descrit al punt 2 d’aquestes bases: 0.20 punts per mes treballat.

Es computarà un mes com a 30 dies naturals i les fraccions s'acumularan.

L'experiència professional s'acredita mitjançant l'Informe de Vida Laboral i els contractes de treball. La documentació aportada ha d’especificar les funcions duites a terme, que també es podrà justificar mitjançant un certificat de l’entitat contractant.

L'experiència en l'àmbit de l'Administració Pública es podrà acreditar mitjançant Certificat emès pel Secretari/ària o Òrgan competent de l'Administració en què s'hagin prestat els serveis.

En l'experiència professional per compte propi (règim d'autònoms), el còmput de temps queda condicionat al compliment dels tres criteris següents:

- Que en l'Informe de vida laboral la persona estigui donada d'alta en el règim d'autònoms,

- Que s'acrediti mitjançant la declaració de l'IRPF que en el/s període/s certificat/s a l'Informe de vida laboral hi ha hagut activitat professional efectiva.

- Que durant el temps acreditat, l'activitat professional o empresarial en la que la persona aspirant s'ha donat d'alta i que apareix en el Certificat de l'Agència Tributària presentat, tingui relació amb un dels àmbits professionals detallats al punt 2.

Per obtenir el còmput dels mesos efectius de treball, i sempre i quan es donin les circumstàncies anteriors, es tendran en compte dos elements:

a. temps acreditat com autònom al certificat de vida laboral i,

b. ingressos acreditats en el mateix període a la declaració de l'IRPF corresponent. S'estipula com a ingrés mínim acreditatiu d'un any natural sencer (any fiscal) la quantitat de 10.800 euros. Si la quantitat declarada és inferior a 10.800 euros, es farà el càlcul proporcional per mesos. A aquests efectes, un mes (30 dies) de treball equivaldrà a 900 euros. L'import de la declaració anual de l'IRPF que superi els 10.800 euros no s'acumularà al còmput d'anys següents.

7.2. Mèrits acadèmics (valoració màxima de 40 punts).

7.2.1 Formació acadèmica (valoració màxima 20 punts)

Es valoren les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) oficials o l’equivalència de les quals hagi reconegut el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles relacionats directament amb l’àmbit de treball del punt 2 de les bases  , i en qualsevol cas sempre que no s’hagin aportat com a requisit.

a. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura,  enginyeria o equivalent: 5 punts

b. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari o enginyeria tècnica o equivalent:  3 punts.

c. Per cada títol de doctor: 8 punts.

d. Per cada títol de màster: 3 punts.

e. Per cada  títol de postgrau (especialista universitari, expert universitari, curs d’actualització universitària, etc): 1 punt.

7.2.2 Formació complementària (valoració màxima 10 punts)

Es valoren els  cursos i accions formatives oficials amb certificat d’aprofitament, relacionats directament amb l’àmbit de treball del punt 2 de les bases  i també de les següents matèries:

  • Coneixements en informàtica a nivell d’usuari
  • Coneixements en matèria del procediment administratiu comú.

S’atorgarà la puntuació de 0,1 punts per cada 10 hores  de formació amb certificat d’aprofitament , fins a 10 punts.

En tot cas s’han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa.

7.2.3. Docència (valoració màxima 5 punts)

Es valora la docència impartida en matèries relacionades directament amb l’àmbit de treball del punt 2 de les bases , d’acord amb el següent criteri:

  • Cursos:  0,5 punts per cada crèdit CFC o LRU (crèdit equivalent a 10 hores de durada) i 0,6 punts per cada crèdit ECTS (crèdit equivalent a 25 hores de durada). Si no s’especifiquen els crèdits o la durada, s’ha de valorar amb 0,08 punts.
  • Conferències, jornades, seminaris i congressos: 0,25 punts per cada 10 hores, i proporcionalment en cas de durada inferior. Si no s’especifiquen els crèdits o la durada, s’ha de valorar amb 0,07 punts.

7.2.4 Publicacions (valoració màxima 5 punts) 

Es valoren les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries directament relacionades amb l’àmbit de treball del punt 2 de les bases, d’acord amb el següent criteri:

  • Articles en revistes i publicacions periòdiques: 0,5 punts.
  • Col·laboracions: 0,3 punts.

7.3 Coneixements de llengua catalana (valoració màxima 10 punts)

  • Certificat C1 o equivalent: 4 punts
  • Certificat C2 o equivalent: 6 punts
  • Certificat LA (abans E) o equivalent: 4 punts.

Només es puntuarà el certificat del nivell més alt acreditat, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que es pot acumular a un dels altres certificats.

1. Proposta de la comissió de selecció i constitució del borsí de feina.

 Finalitzada la valoració de mèrits, la comissió determinarà l’ordre de classificació de les persones aspirants, i publicarà al web www.semilla.caib.es el llistat provisional de la valoració dels candidats amb indicació de les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.

Els aspirants es classificaran de forma separada per illes (Mallorca i Menorca), d’acord amb el que hagin indicat a la sol·licitud de participació, segons l’ordre de la puntuació obtinguda.

En cas d’empat, es donarà prioritat a qui hagi obtingut major puntuació en l’apartat d’experiència professional (punt 7.1 de les bases) i si es mantingués l’empat, es resoldrà per sorteig.

Els candidats disposaran de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació d’aquest llistat, per formular al·legacions.

Una vegada revisades i resoltes les al·legacions, la comissió elevarà la llista definitiva de valoració, per ordre de puntuació, a la Directora Gerent de SEMILLA per a la seva aprovació, que es publicarà a la pàgina web www.semilla.caib.es. i constituirà la borsa de feina.

Quan es doni algun dels supòsits que motivi fer ús d’aquest borsí,  s’ha d’oferir la cobertura del lloc de feina a una de les persones incloses en la borsa que estiguin en situació de disponible, respectant l’ordre de prelació i sempre que compleixi amb els requisits exigits a la relació de llocs de feina respecte del lloc de feina ofert.

1. Funcionament del borsí de feina

Les persones que formen part d’aquesta borsa de treball hauran triat la ubicació (Mallorca/Menorca) i l’àmbit de treball (Camp/Laboratori/Tasques tècniques administratives) dels llocs de feina pels quals volen optar. Les diferents opcions no son excloents entre sí.

Quan es produeixi una necessitat de contractació, es cridarà per ordre de prelació la primera persona de la borsa que hagi marcat l’opció corresponent al lloc de feina que es demani.

La tria de l’àmbit de feina preferent no suposa la realització en exclusiva d’aquest tipus de tasques. La persona que es contracti a través d’aquest borsí haurà de fer les funcions que pertoquin d’acord amb el lloc de feina que ocupi.

A l’efecte de oferir-los un lloc de treball, les persones de la borsa de treball estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en situació de no disponible quan concorrin  alguna de les causes següents:

a. Estar en període de descans per maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

b. Per malaltia o incapacitat temporal.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Estan en situació de disponible la resta d’aspirants de la borsa de treball, que han de ser cridats per oferir-los un lloc de feina d’acord amb la seva posició en la borsa i en funció de les serves preferències d’ubicació i àmbit de treball. En aquest cas, se’ls enviarà correu electrònic per comunicar el lloc de feina a cobrir i el termini d’incorporació, que pot arribar, a petició de la persona cridada, fins a dos dies hàbils, a comptar des de la comunicació.

Dins del termini  d’un dia hàbil, a comptar des de la comunicació, o de dos dies si la comunicació es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar la seva conformitat amb el nomenament i, en cas contrari, passarà al darrer lloc de la borsa de feina i s’avisarà al següent de la llista.

Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, o no hagin acceptat el lloc de feina ofert, passaran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini de deu dies hàbils, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’ha de justificar fefaentment:

a) Prestar serveis laborals a qualsevol lloc de feina de SEMILLA.

b) Estar en període de gestació, maternitat o de paternitat, d’adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

c) Per malaltia o Incapacitat temporal.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de feina, llevat que sigui per renuncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

L’incompliment de la incorporació al lloc de feina prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball, excepte en el cas d’una situació sobrevinguda amb posterioritat a l’acceptació que impossibiliti, per voluntat aliena al convocat, la seva incorporació.

1. Vigència de la borsa de feina.

Aquesta borsa de feina és vigent fins que es convoqui una nova borsa de treball que afecti a totes les titulacions contemplades al punt  3.4  dels requisits d’aquestes bases.

En el cas de convocar una nova borsa de treball que afectés a una o vàries de les titulacions  relacionades al punt 3.4 dels requisit d’aquestes bases, aquesta borsa seguiria vigent respecte de les titulacions no afectades per les bases de la nova borsa de treball.

11. Règim de recursos.

L’ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d’aquestes bases, d’acord amb la Llei 36/2011, de 10 d’octubre, reguladora de la jurisdicció social.

 

Palma, 27  de setembre de 2018

La directora gerent de SEMILLA

Immaculada Munar Pascual

 

 

ANNEX 1

MODEL DE SOL·LICITUD

 ....................................................................................., amb DNI número ..................................... i domicili a efecte de notificacions en ............................................................. .................................... , telèfon ..................................... i adreça electrònica .......................................

EXPÒS:

1. Que he tingut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per donar cobertura als diferents llocs de feina de la Relació de Llocs de Feina de Serveis de Millora Agrària i Pesquera (SEMILLA), tant de Mallorca com de Menorca, que requereixin qualsevol de les següents titulacions: grau en veterinària, en farmàcia, en biologia, en bioquímica, química o en tecnologia dels aliments.

2. Que declaro estar en possessió de tots i cadascun de les condicions o requisits exigits a l’apartat 2 de la convocatòria.

3. Que adjunt la següent documentació:

-

-

-

-

 SOL·LICIT: Ser admès i poder participar en el procediment selectiu indicat al punt 1 dels següents llocs de feina:

UBICACIÓ DEL LLOC DE FEINA (OPCIONS NO EXCLOENTS):

 

MALLORCA.

 

MENORCA

ÀMBIT PREFERENT DEL LLOC DE FEINA (OPCIONS NO EXCLOENTS):

 

TASQUES DE CAMP

 

LABORATORI

 

TASQUES TÈCNIQUES ADMINISTRATIVES

 

.......................... , ........... de ................................ de 2018

En cas de presentar la sol·licitud i la documentació requerida en un registre diferent del de SEMILLA ,d’acord l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es prega donin constància enviant un email  comunicant aquest fet al següent correu electrònic: rrhh@semilla-caib.es

Conforme al previst en la normativa de protecció de dades de caràcter personal, aquesta entitat li informa que les dades obtingudes a través d'aquest formulari o curriculum vitae, quedaran incorporades i seran tractades en un fitxer mixt denominat Recursos Humans, inscrit en l'A.G.P.D titularitat de SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA amb nº C.I.F Q0700676J, amb domicili en C/EUSEBI ESTADA, 145 07009 PALMA, amb la finalitat de mantenir-li informat sobre gestió i selecció del personal i recursos humans.

Li informem de la possibilitat d'exercir, a qualsevol moment, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les seves dades de caràcter personal mitjançant correu dirigit a SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA amb nº C.I.F Q0700676J, amb domicili en C/.d’EUSEBI ESTADA,145. 07009 PALMA 

Serveis de Millora Agrària i Pesquera