Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 9968
Aprovació definitiva Ordenança municipal reguladora de la celebració i autorització de matrimonis i altres cerimònies civils
Versió PDF
Mitjançant acord del Ple de la Corporació Municipal, fet el dia 28 de juny de 2018, es va aprovar inicialment de l’Ordenança municipal reguladora de la celebració i autorització de matrimonis i altres cerimònies civils a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. L’esmentat acord apareix publicat en el BOIB núm. 85, de 10 de juliol de 2018.
Acabat el termini d’exposició pública sense haver-se presentat al·legacions, l’acord fins aleshores inicial , s’entén definitivament aprovat, d’acord amb el que disposa l’art. 49 de la Llei 7/85, per la qual cosa, una vegada adaptat el llenguatge a les recomanacions de l’informe sobre impacte de gènere, emès per l’Institut Balear de la Dona, que afecten a la forma per no al fons, es publica el text integra de l’Ordenança municipal reguladora de la celebració i autorització de matrimonis i altres cerimònies civils a l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que a continuació es transcriu:
“ORDENANÇA GENERAL REGULADORA DE LA CELEBRACIÓ I AUTORITZACIÓ DE MATRIMONIS I ALTRES CERIMÒNIES CIVILS
La present Ordenança té com a objecte la regulació de l'autorització i celebració de matrimonis civils en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, autoritzades per l'alcalde/essa del municipi o regidor/a delegat/a, en els termes que estableix l'article 51-1 del Codi civil i la resta de disposicions vigents, i emparat en el que disposa l'article 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.
La present Ordenança també s'aplicarà a qualsevol altra cerimònia civil, com ara poden ser els actes de commemoració de bodes de plata, or, presentació en societat d'un nounat, etc.
Art. 1
La present Ordenança té com a objecte la regulació de l'autorització i celebració de matrimonis i altres cerimònies civils en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, autoritzades per l'alcalde/essa del municipi o regidor/a delegat/da, en els termes que estableix l'article 51-1 del Codi civil i la resta de disposicions vigents.
Art. 2
Segons la normativa vigent, la competència per a la tramitació de l'expedient previ dels matrimonis civils correspon al Registre Civil o Consular, corresponent al domicili de qualsevol dels futurs contraents, els quals hauran de manifestar al llarg de la tramitació i davant aquest, la seva voluntat que l'autorització del matrimoni la porti a terme l'ens municipal corresponent de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
Art. 3
Una vegada rebut del Registre Civil el certificat de la interlocutòria dictada pel jutge/jutgessa, la qual comprèn la relació de les dades relatives a un i altre de les persones contraents que han de figurar en la inscripció del matrimoni, es podran iniciar els tràmits corresponents per fixar la data i hora de la celebració de l'enllaç.
Art. 4
La sol·licitud de celebració de matrimoni civil s'haurà de presentar davant el Registre d'Entrada de l'Ajuntament amb el model de sol·licitud específic per a aquesta finalitat i mitjançant la compareixença personal d'alguna de les persones interessades, les quals podran elegir la data i hora del seu enllaç, dins de la disponibilitat existent en relació amb la data de la seva petició. Aquesta sol·licitud haurà de ser formulada, almenys, amb un mes natural d'antelació al dia en què es pretén per dur a terme l'enllaç.
En el moment de la sol·licitud, els futurs contraents, hauran de tenir tots els requisits previs necessaris per a la celebració del matrimoni o cerimònia.
A aquesta compareixença, en cas de matrimoni civil, hauran d'aportar:
• Fotocòpia dels respectius DNI o passaports de les persones contraents.
• Fotocòpia del DNI o passaport de les persones que han d'actuar com a testimonis en la cerimònia, els quals hauran de ser majors d'edat.
• Còpia del pagament fet, el qual s’estableix a l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació del servei de celebració de matrimonis i altres cerimònies civils.
• Sol·licitud de celebració excepcional per motius d'interès públic, en un lloc diferent del determinat en aquesta Ordenança, si així correspon.
• Si l'acte se celebrarà en castellà o català.
• Regidor/a de la corporació municipal que desitgen que oficiï la cerimònia.
Art. 5
L'alcalde/essa o regidor/a en qui delegui resoldrà sobre la sol·licitud, en funció de l'agenda o compromisos establerts amb anterioritat, fixant la data i l'hora de la celebració del matrimoni civil i notificant-ho a les persones interessades.
Art. 6
Es determinarà com a lloc de celebració de matrimonis civils, la sala de plens de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. En cas de no poder celebrar-s'hi per força major o de concurrència de circumstàncies d'interès públic en la data concertada, s'habilitarà una altra dependència municipal.
Art. 7
Els matrimonis o cerimònies civils es podran celebrar tant en dies laborables com en festius, en els següents horaris:
- De Dilluns a diumenge i festius, entre les 11.00 h i les 14.00 h.
- Divendres i dissabtes de tarda entre les 18.00 h i les 20.00 h.
Hi haurà d’haver entre una celebració i una altra posterior, almenys, 30 minuts d'interval.
Art. 8
En l'acte de celebració del matrimoni, una vegada acomplertes les formalitats previstes en la normativa vigent, s'expendrà en tres còpies, una acta que haurà de ser signada per l'alcalde/essa o regidor/a autoritzat, així com per les persones contraents i testimonis. Un exemplar és per a les persones contraents, un altre es trametrà immediatament al Registre Civil perquè es procedeixi a la inscripció del matrimoni i el tercer quedarà en poder de l'Ajuntament.
Art. 9
Les persones interessades podran decorar la sala de plens o acondiciar-la per a la celebració.
Per a la utilització de música, les persones contraents hauran d'aportar el material necessari, així com el personal adient.
En ambdós casos, les persones contraents ho hauran de comunicar als responsables municipals amb antelació suficient i estaran obligats a la posterior retirada immediata dels elements decoratius i material emprat.
Art. 10
Es podran realitzar gravacions i fotografies durant tot l'acte, així com amb anterioritat i posterioritat a aquest, sempre que no dificulti el normal desenvolupament de la celebració d'altres enllaços, així com el normal funcionament de l'Ajuntament.
En cap cas s'autoritza l'ús de material pirotècnic o similars a les dependències municipals. Tampoc es podrà llençar arròs, confeti o similars, a l'interior de la casa consistorial ni al porxo de l'Ajuntament.
Les persones interessades respondran de la correcta neteja en finalitzar l'acte.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
L'alcalde/essa queda facultat/da per a realitzar les actuacions necessàries en l'aplicació de la present ordenança.
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordenança entrarà en vigor una vegada transcorrin 15 dies hàbils des de l'endemà de la seva publicació al BOIB.”
La qual cosa es publica perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 25 de setembre de 2018
El batle
Josep Marí Ribas